Muutama unikkokysymys
-
jan
- Karvakuono
- Posts: 21
- Joined: Fri 09 Nov 2007, 02:24
Muutama unikkokysymys
Hei!
1. Myydäänkö (kuivattuja) kotia Suomessa, kukkakaupoissa? En ole löytänyt netistä mistään.
2. Montako grammaa opiumia saa lypsämällä yhdestä kodasta, siis sen n kk aikana, suuruusluokkaa?
3. Onko ulkomailta kotien tilaaminen laillista? Siis onko kokemuksia? Tietty kukka-asetelmiin jne... Onko kukaan harrastanut tällaista?
1. Myydäänkö (kuivattuja) kotia Suomessa, kukkakaupoissa? En ole löytänyt netistä mistään.
2. Montako grammaa opiumia saa lypsämällä yhdestä kodasta, siis sen n kk aikana, suuruusluokkaa?
3. Onko ulkomailta kotien tilaaminen laillista? Siis onko kokemuksia? Tietty kukka-asetelmiin jne... Onko kukaan harrastanut tällaista?
-
jan
- Karvakuono
- Posts: 21
- Joined: Fri 09 Nov 2007, 02:24
Re: Muutama unikkokysymys
Löytyipä kukkakauppa josta kotia! Aika kalliita tosin, 15e per nippu jossa on ehkä 40-50 erikokoista kotaa, ehkä 15-40mm, keskiarvo ehkä 3cm, en ole mitannut, saattaa heittää. Mutta ihan hyvän kokoisia. Vaaleita ja vahvoja. 20 kodasta tuli hyvä soosi vaik tolea jonkinverran onkin. Onko muilla kokemusta ostokodista, minkä hintaisia ollut? Varmaan noita on myytävänä siellä täällä jos jaksaisi metsästää... Kuulemma nyt joulun alla voi olla monenkinlaisissa kaupoissa myytävänä jonkinlaisina kuiviksina. Mutta uskon vasta kun näen.
Opateen keitosta yleisesti: Luulen, että moni haaskaa kotia aikalailla. Ainakin sillä perusteella mitä olen täälläkin lukenut ihmisten sitä tekevän. Eli tyyliin pilkotaan veitsellä pieniksi ja kattilaan ...!! Voisin kertoa oman tekniikkani, jolla saa tosi stydiä, mutta se taitaa olla kiellettyä palstalla joten antaa olla...Mutta luulen, että huonolla tekniikalla (jota moni taitaa käyttää) saa vain 20-30% mahdollisesta maksimitehosta. Vinkkinä: Vähän jos tuntee fysiikkaa ja kemiaa ja biologiaa ja käyttää järkeä niin saa optimoitua ja paljon. Huom! Alkaloidit ovat pääasiassa solujen sisällä ja niitä ympäröi selluloosasoluseinä. Näihin soluseiniin ei puhdas vesi (liuotus; sinänsä mm mopo on hyvin vesiliukoista) eivätkä edes ruoansulatusentsyymit juuri pure, eli kannattaa... Jos ei kemialla niin fysikaalisia ilmiöitä hyödyntäen...
Opateen keitosta yleisesti: Luulen, että moni haaskaa kotia aikalailla. Ainakin sillä perusteella mitä olen täälläkin lukenut ihmisten sitä tekevän. Eli tyyliin pilkotaan veitsellä pieniksi ja kattilaan ...!! Voisin kertoa oman tekniikkani, jolla saa tosi stydiä, mutta se taitaa olla kiellettyä palstalla joten antaa olla...Mutta luulen, että huonolla tekniikalla (jota moni taitaa käyttää) saa vain 20-30% mahdollisesta maksimitehosta. Vinkkinä: Vähän jos tuntee fysiikkaa ja kemiaa ja biologiaa ja käyttää järkeä niin saa optimoitua ja paljon. Huom! Alkaloidit ovat pääasiassa solujen sisällä ja niitä ympäröi selluloosasoluseinä. Näihin soluseiniin ei puhdas vesi (liuotus; sinänsä mm mopo on hyvin vesiliukoista) eivätkä edes ruoansulatusentsyymit juuri pure, eli kannattaa... Jos ei kemialla niin fysikaalisia ilmiöitä hyödyntäen...
-
sxoxyvg
- OD
- Posts: 1622
- Joined: Tue 19 Jun 2007, 02:22
Re: Muutama unikkokysymys
Ei kai valmistusohjeet täällä kiellettyjä ole? Pistä ihmeessä reseptisi!
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
-
Tofupekoni
- Kameleontti
- Posts: 571
- Joined: Fri 26 May 2006, 00:16
- Location: Orgasm
Re: Muutama unikkokysymys
Joo, ei oo. Niitähän täältä foorumilta haetaan. Pistä nyt vaan ohjetta.
Rikotaanko soluseinämät ehkä emäksellä/hapolla?
Rikotaanko soluseinämät ehkä emäksellä/hapolla?
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
-
jan
- Karvakuono
- Posts: 21
- Joined: Fri 09 Nov 2007, 02:24
Re: Muutama unikkokysymys
Ei mitään spesiaali säätöä, ihan vaan tehdään perusasiat oikein:
Lähtötilanne: (Esim) Nippu kotia varsineen, n 40-50kpl, kooltaan vaihtelevia, 15-40mm. Tarkoitus tehdä mahdollisimman vahvaa teetä (opiumalkaloidipitoisuus mahdollisimman korkea). Unikot vaikuttaisivat p.somniferum-lajikkeelta eli OK. Tällaisia satseja saa kukkakaupoista 15e hintaan tai varmaan halvemmallakin jos etsii ja löytää.
Vaikka kodat ovatkin jo "kuivattuja", niin ne ovat tod näk silti aika kosteita. Irroita kodat varsista niin että vartta ei tule mukaan yhtään (hlökohtainen mieltymys, ei suurta merkitysta tulokseen). Se kodan tyvikruunu kannattaa hyödyntää kyllä. Joidenkin mielestä kantsii hyödyntää myös distaalinen 5 cm varsista ja lehdet ja juuret (!). Näiden alkaloidipitoisuuksista on erilaista tietoa liikkeellä. Ei tähän tarkemmin nyt. Kuitenkin: ehdottomasti valtaosa alkaloideista on kodissa(, jos niitä ei ole lypsetty). Ne siis hyödynnetään to the max!!
Nämä irrottamasi "kuivatut" kodat ovat siis vielä kokonaisia. Kodat ovat kuitenkin suht kosteita, ja jos nyt murentelet ja murskaat (huolellisestikin) ne kattilaan, jää partikkelikoko suureksi ja näin keitettynä lähtee alkaloideista vain ehkä 20% hyötykäyttöön.
Tee siis näin: Poksauttele nämä intaktit "kukkakaupan kuivaamat" kodat käsillä halki ja sitten vielä kevyesti revi muutamaan osaan. Sitten pistä ne uunipellille ja uuniin 90 asteeseen (110-120 astettakaan ei aiheuttane hävikköä) 20min. Sitten kama paksuun muovipussiin ja kaulimella tms edelleen murskausta kunnes kama on jo aika pienipartikkelista. Kama takaisin pellille ja taas 90 ast ja 30min välillä käännellen. Taas takaisin ohuempaan läpinäkyvään pussiin ja toinen vielä päälle. Sitten kovalla alustalla kunnolla kaulimella tai kaljapullolla tjsp jyräile pussien yli niin että partikkelikoosta tulee maksimaalisen pientä. Aivan tomumaista (pl tyvikruunuja on hankala murskata). Näitä työvaiheita voi toistaa useita kertoja. Siitä pitää tulla tomumaista. Tuolloin absorbtiopinta-ala on suurimmillaan ja alkaloidin liukenee parhaiten. Tämän työvaiheen voi tehdä toki koneellakin, mutta lopputulos on ratkaiseva, ei metodi. Siis TOMU. Varo että hävikki olisi mahdollisimman pieni työvaiheessa.
Sitten kattilaan vesi ja sitruunamehua/tiivistettä. Sen pH on luokkaa 2, eli se avittaa alkaloidien (emästen) liukenemista. Lisäksi on ilmeisesti odotettavissa jonkinasteista hiillivetyryhmien substituutiota, jolloin moposta voi asetylaation kautta tulla jopa herskaa. Käykö näin on eri asia, ehkä huhuja vain? Kuvaamani kotamäärän ollessa kyseessä, sopiva määrä on kokonainen puteli (onko se 1,5dl??en muista, purkki on sitruunanmuotoinen ja keltainen, maksaa alle 1e). Sitten kotatomu kattilaan sellaisen 1,5litr vesimäärän kanssa. Kokemukseni mukaan kattilaa voi surutta kiehuttaa ja hyvää tulee! Yleensä kiehutan 30min ja sitten 30min hautuminen. Sitten tee talteen ja lisää vettä kattilaan jossa jo kerranliuotettu kota-aines on ja mahd sitr.mehua (ei ehkä tarvi) ja 30min plus 30min ja tee talteen ja sit vielä kerran jos on intresseis.
Huom! Tän voi tehdä muutenkin varmaan monella tavalla, mutta 3 asiaa jotka ratkaisee lopputuloksen:
1. Murskaa kota-aine mahd pieneksi, eli tomuksi. Aivan dustiksi.
2. Käytä sitruunamehua. Voimistaa litkua PALJON, PALJON.
3. Kiehuta välillä sekottaen väh 30min.
Tällain on tullu tosi stydiä. Esim 20 pienehköä kotaa (puoli nippua) on antanu vrk:n kestävän kuosin vaikka tolea 10-15 Ardinexia/vrk kuukausien ajalta... SItten voi koettaa buustata ite mopoa greippimehulla. Se estää mm cyp3a4 ja on tieteellistäkin näyttöä että voimistaa vaikutusta ja pitoisuuksia nostaa. Ja magnesiumilla voi buustata ja hidastaa tolen kehittymistä (vars jos ois kans ketamiinia!!).
Saapa nähdä miten kukkakaupoissa riittää materiaalia. Myykö ne suomes kasvatettua vai tilaan ulkomailta? Jos myy suomes, ni sit tod näk voi stuffi loppua jossain vaiheessa´?? Onko kokemuksia männävuosilta??
Olis mukava koittaa tehdä poltettavaakin kun vaikutus rush olis varmaan aika euforinen.
Lähtötilanne: (Esim) Nippu kotia varsineen, n 40-50kpl, kooltaan vaihtelevia, 15-40mm. Tarkoitus tehdä mahdollisimman vahvaa teetä (opiumalkaloidipitoisuus mahdollisimman korkea). Unikot vaikuttaisivat p.somniferum-lajikkeelta eli OK. Tällaisia satseja saa kukkakaupoista 15e hintaan tai varmaan halvemmallakin jos etsii ja löytää.
Vaikka kodat ovatkin jo "kuivattuja", niin ne ovat tod näk silti aika kosteita. Irroita kodat varsista niin että vartta ei tule mukaan yhtään (hlökohtainen mieltymys, ei suurta merkitysta tulokseen). Se kodan tyvikruunu kannattaa hyödyntää kyllä. Joidenkin mielestä kantsii hyödyntää myös distaalinen 5 cm varsista ja lehdet ja juuret (!). Näiden alkaloidipitoisuuksista on erilaista tietoa liikkeellä. Ei tähän tarkemmin nyt. Kuitenkin: ehdottomasti valtaosa alkaloideista on kodissa(, jos niitä ei ole lypsetty). Ne siis hyödynnetään to the max!!
Nämä irrottamasi "kuivatut" kodat ovat siis vielä kokonaisia. Kodat ovat kuitenkin suht kosteita, ja jos nyt murentelet ja murskaat (huolellisestikin) ne kattilaan, jää partikkelikoko suureksi ja näin keitettynä lähtee alkaloideista vain ehkä 20% hyötykäyttöön.
Tee siis näin: Poksauttele nämä intaktit "kukkakaupan kuivaamat" kodat käsillä halki ja sitten vielä kevyesti revi muutamaan osaan. Sitten pistä ne uunipellille ja uuniin 90 asteeseen (110-120 astettakaan ei aiheuttane hävikköä) 20min. Sitten kama paksuun muovipussiin ja kaulimella tms edelleen murskausta kunnes kama on jo aika pienipartikkelista. Kama takaisin pellille ja taas 90 ast ja 30min välillä käännellen. Taas takaisin ohuempaan läpinäkyvään pussiin ja toinen vielä päälle. Sitten kovalla alustalla kunnolla kaulimella tai kaljapullolla tjsp jyräile pussien yli niin että partikkelikoosta tulee maksimaalisen pientä. Aivan tomumaista (pl tyvikruunuja on hankala murskata). Näitä työvaiheita voi toistaa useita kertoja. Siitä pitää tulla tomumaista. Tuolloin absorbtiopinta-ala on suurimmillaan ja alkaloidin liukenee parhaiten. Tämän työvaiheen voi tehdä toki koneellakin, mutta lopputulos on ratkaiseva, ei metodi. Siis TOMU. Varo että hävikki olisi mahdollisimman pieni työvaiheessa.
Sitten kattilaan vesi ja sitruunamehua/tiivistettä. Sen pH on luokkaa 2, eli se avittaa alkaloidien (emästen) liukenemista. Lisäksi on ilmeisesti odotettavissa jonkinasteista hiillivetyryhmien substituutiota, jolloin moposta voi asetylaation kautta tulla jopa herskaa. Käykö näin on eri asia, ehkä huhuja vain? Kuvaamani kotamäärän ollessa kyseessä, sopiva määrä on kokonainen puteli (onko se 1,5dl??en muista, purkki on sitruunanmuotoinen ja keltainen, maksaa alle 1e). Sitten kotatomu kattilaan sellaisen 1,5litr vesimäärän kanssa. Kokemukseni mukaan kattilaa voi surutta kiehuttaa ja hyvää tulee! Yleensä kiehutan 30min ja sitten 30min hautuminen. Sitten tee talteen ja lisää vettä kattilaan jossa jo kerranliuotettu kota-aines on ja mahd sitr.mehua (ei ehkä tarvi) ja 30min plus 30min ja tee talteen ja sit vielä kerran jos on intresseis.
Huom! Tän voi tehdä muutenkin varmaan monella tavalla, mutta 3 asiaa jotka ratkaisee lopputuloksen:
1. Murskaa kota-aine mahd pieneksi, eli tomuksi. Aivan dustiksi.
2. Käytä sitruunamehua. Voimistaa litkua PALJON, PALJON.
3. Kiehuta välillä sekottaen väh 30min.
Tällain on tullu tosi stydiä. Esim 20 pienehköä kotaa (puoli nippua) on antanu vrk:n kestävän kuosin vaikka tolea 10-15 Ardinexia/vrk kuukausien ajalta... SItten voi koettaa buustata ite mopoa greippimehulla. Se estää mm cyp3a4 ja on tieteellistäkin näyttöä että voimistaa vaikutusta ja pitoisuuksia nostaa. Ja magnesiumilla voi buustata ja hidastaa tolen kehittymistä (vars jos ois kans ketamiinia!!).
Saapa nähdä miten kukkakaupoissa riittää materiaalia. Myykö ne suomes kasvatettua vai tilaan ulkomailta? Jos myy suomes, ni sit tod näk voi stuffi loppua jossain vaiheessa´?? Onko kokemuksia männävuosilta??
Olis mukava koittaa tehdä poltettavaakin kun vaikutus rush olis varmaan aika euforinen.
-
Tofupekoni
- Kameleontti
- Posts: 571
- Joined: Fri 26 May 2006, 00:16
- Location: Orgasm
Re: Muutama unikkokysymys
Hyvän kuulonen ohje. Täytyy käydä kukkakaupassa.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
-
bol
- Kameleontti
- Posts: 601
- Joined: Tue 12 Jun 2007, 22:27
Re: Muutama unikkokysymys
Todella paljon kiitos tuosta ohjeesta. Paremmin selitettyä ohjetta en oo nähny missään.
Riittäköhän 20 kotaa kolmelle hengelle. Eivät ole näköjään ole kovin jytyjä, koska kaverini ovat käyttäneet koko puskan neljälle hengelle ( 50 kotaa ) ja itsellä on samasta liikkestä ostettu puska. Itsellä on nolla tole ja myös kavereillani keiden kanssa meinasin teet kiehauttaa.
Riittäköhän 20 kotaa kolmelle hengelle. Eivät ole näköjään ole kovin jytyjä, koska kaverini ovat käyttäneet koko puskan neljälle hengelle ( 50 kotaa ) ja itsellä on samasta liikkestä ostettu puska. Itsellä on nolla tole ja myös kavereillani keiden kanssa meinasin teet kiehauttaa.
-
Swoosh
- Karvakuono
- Posts: 34
- Joined: Tue 21 Aug 2007, 02:14
Re: Muutama unikkokysymys
Mihin tarkoitukseen kukkakaupasta saisi unikon kotia
?
-
himalaya
- Karvakuono
- Posts: 27
- Joined: Sat 11 Aug 2007, 01:44
Re: Muutama unikkokysymys
no siis kuivattuja oopiumunikkoja myydään koristelutarkotuksiin.Swoosh wrote:Mihin tarkoitukseen kukkakaupasta saisi unikon kotia?
-
ishtar
- Psykonautti
- Posts: 86
- Joined: Tue 01 Nov 2005, 11:39
Re: Muutama unikkokysymys
mutta värjättyjä ei kannata mennä ostamaan
muutenkin niissä saattaa olla jotain lakkoja tms. päällä että kannattaa huudella hyvin.
-
sxoxyvg
- OD
- Posts: 1622
- Joined: Tue 19 Jun 2007, 02:22
Re: Muutama unikkokysymys
Jytisöö!
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
-
Pakanasoturi
- Lepakko
- Posts: 220
- Joined: Wed 27 Sep 2006, 16:14
Re: Muutama unikkokysymys
Tuota erittäin hienoksi jauhetuista kodista tehtyä teetä on varmaan turha pistää kahvinsuodattimen läpi, sillä eikös semmoinen todella hienojakoinen pöly mene siitä läpi...
Ja jos haluaa herskaa, niin eikö teen joukkoon olisi silloin järkevintä laittaa etikkahappoa? Voi kyllä maistua aika mielenkiintoiselta sen jälkeen...
Ja jos haluaa herskaa, niin eikö teen joukkoon olisi silloin järkevintä laittaa etikkahappoa? Voi kyllä maistua aika mielenkiintoiselta sen jälkeen...
-
rooP
- Karvakuono
- Posts: 17
- Joined: Tue 16 Oct 2007, 16:59
Re: Muutama unikkokysymys
Ai pitääkö tuo kaikki 1,5+ l juoda kerralla vai riittääkö siitä moneksi kertaa ku nollatole (miten toi säilyy?)
-
nimimerkki
- Psykonautti
- Posts: 52
- Joined: Wed 28 Sep 2005, 17:22
Re: Muutama unikkokysymys
Heh, tää oli hyvä.Swoosh wrote:Mihin tarkoitukseen kukkakaupasta saisi unikon kotia?
Mietimme samaa asiaa kavereiden kesken taannoin ja pian tuloksettoman hetken jälkeen ymmärsimme järjestää kunnollisen aivoriihen. Aikansa murjottuamme päitämme toisiimme, päädyimme nerokkaaseen ratkaisuun tämän kinkkisen ongelman kimpussa; yrittäisimme antaa kukkakauppiaan ymmärtää, että olisimme ostamassa unikonkotia koristeeksi, esim. maljakkoon(tunnetaan kukkakauppiaspiireissä myös mm. vaasina)asetettaviksi.
Kuten on tunnettua, puoliksi suunniteltu on myös puoliksi tehty. Kannattaa siis varautua juoneensa liittyviin, mahdollisesti yllättäen ilmi tuleviin asioihin. Teimme siksi tämän oppaan unikonkodista koristeena. Operaatio kannattaa opetella(huom.! myös päinvastoin) niin hyvin, että se onnistuu, vaikka sinut herätettäisiin kesken yöunien.
Onnea!
-
Ensiö
- Lepakko
- Posts: 191
- Joined: Mon 26 Mar 2007, 17:30
Re: Muutama unikkokysymys
Ei niitä kuivattuja vaan löydy mistään kun olen joka paikan pääkaupunkiseudulla käynyt läpi. Tai sitten ne on huijannut mua kun näytän liian epäilyttävältä.. Myydäänkö muualla kuin kukkakaupoissa?
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
-
PSYCONAUT
- Psykonautti
- Posts: 138
- Joined: Tue 04 Sep 2007, 20:18
Re: Muutama unikkokysymys
käyppä kattomassa askartelu kaupat sun muut tommoset jouluhömppä jutut, niissä saatetaan myydä unikonkotia esim. joulukranssien tekoon!
-
jan
- Karvakuono
- Posts: 21
- Joined: Fri 09 Nov 2007, 02:24
Re: Muutama unikkokysymys
Ei ole ollenkaan nuo teenkeittoasiat niin yksiselitteisiä. Ignooratkaa mun aikaisempi postaus asiaan liittyen. Nielin "faktoja" netistä kritiikittömästi. Nyt kun olen testaillut tuota unikkokotateen tekoa edelleen, niin voin todeta yksittäisiä havaitsemiani "faktoja". Eli todella lainausmerkeissä faktoja. Omia havaintoja, jotka vaatii kyllä lisähavainnointia paljon...
Jos kotamursketta kuivaa hyvin kuumassa (200ast), niin että se lähes alkaa kärytä, siitä saa kyllä rutikuivaa tomua ja teestä tulee hyvin tummaa ja pistävää, mutta teho häviää murto-osaan. Päätelmä: Kuumuus jotenkin tuhoaa mopon.
Jos kotamurskeen kuivaa huolella ja jauhaa sauvasekoittimella useaan otteeseen, eli aivan pölyksi, teho ei mielestäni ole yhtä hyvä kuin jos jauhaa samalla lailla (eli matalassa lämmössä (80-90ast)) kuivatun aineen kaulintyyppisesti (aine pussissa), eli aika karkeaksi. Jos käyttää tomumaista jauhetta, liuoksesta tulee jotenkin lietemäistä, mikä mun mielestä vie tehoja!! Omituinen paradoksi. Ilmeisesti absorptiopinta-ala ei olekaan niin oleellinen asia. Mopo lienee niin liukoista, että imeytyy kodan seinämän läpikin aika mukavasti vaikka kotamurskaa ei olisi tomumaiseksi saatettukaan (eikä siis kannatakaan tomumaistaa!) vaan jätetty aika karkeaksi. Tää on kyllä paradoksi kun eikö kahvikin ole vahvinta espressomuodossa (??). Kerran keitin niin, että tein tomumaisen seoksen toistamalla sauvasekoitinkäsittelyjä ja välillä uuniin 90asteeseen 20min kuivumaan. Sitten keitin ja sitä liuosta vielä sekoitin sekoittimella. Eli erittäin hienonnettu moska. Tuli huono tulos. Puolet tehosta!!!
Siementen poisto ei vaikuta tehoon. Ajattelin, että poistamalla siemenet murskeesta liuoksesta tulisi vähemmän rasvaliukoinen (siemenissä paljon öljyä) ja se imeytyisi nopeammin. Ei vaikutusta kuitenkaan.
Paljon puhuttu teen haudutuslämpötila ja aika: Olen testaillut niin, että varon visusti kiehuttamasta ja sitten reilusti puoli tuntia reippaasti kiehuttaen. Tulos: kiehutettu versio ei ole ainakaan heikompaa. Ehkä jopa päinvastoin. Monilla ulkomaisillakin palstoilla asiantuntijoilta vaikuttavat heput (tyyliin 30 v kokemus) varottavat kiehuttamasta. Että mopo hajoaisi voimakkaasti kun lähestytään 100 astetta. Että optimi olisi se lämpö, missä vesi alkaa hieman kuplia, eli n 94 astetta. Mut siis nyt kun olen toistuvasti kiehuttanut reilusti niin hyvä teho. Sanoisin ei hävikkiä. Ja helpottaa hommaa kun ei tarvi kytätä ja hämmentää.
Alkalointi/asidifiointi: Ei vaikutusta. Paljon hypetetään, että kun mopo on alkaloidi, heikkoja emäksiä, niin liukoisuus paranee kun vedestä tehdään hapanta (esim sitruunahappo/-mehu, acid ascorbin etc). Näin ehkä teoriassa. Käytännössä kai kuitenkin mopo on erittäin vesiliukoista, joten se liukenee n 100%sesti olipa neste neutraalia tai lievästi hapanta/emäksistä. Eli en ole havainnut eroa vaikka keitän teen puhtaaseen veteen. Huom! Mopo vaatii liuetakseen kuitenkin korkean lämmön (yli 90??), kodeiini liukenee hyvin kylmäänkin.
Hapettuminen: Koitin keittää teen ilmatiiviisti, tiivistämällä kannen muovilla. Ei vaikutusta/etua.
Mopon potentoiminen: Voi olla, että greippimehua juomalla vaikutus pitenee. En osaa sanoa varmasti kun olen koettanut vasta muutaman kerran. Tälle ei kai löydy selvää tieteellistä perustaa, koska greippimehu vaikuttaa cyp3A4- entsyymiä estävästi. Mopo kuitenkin eliminoituu pitkälti (90%?) glukuronidoitumalla munuaisissa ja siihen ei ko menetelmä vaikuta. On kuitenkin joku tutkimus, missä g-mehu olisi vaikuttanut aika paljonkin mopon eliminoitumista estäen. Mut mekanismi on kai epäselvä? EHkä tätä voi suositella?
Teen vahvuutta ei voi päätellä sen väristä kovinkaan pitkälle: Nyt mulla on kotia, joissa on ilmeisen vähän lehtivihreää (kuivaus vaikuttaa??), ja teestä tulee haalean vaalean väristä. Kesällä keitin tuoreina pomituista (ja uunissa tunti-pari kuivatuista) ja tuli tosi tummaa, vahvan kahvin väristä melkein.
Hengästyttävä liikunta parantaa vaikutusta. Siis ennen juomista tapahtuva. Vaikka 30min reipas juoksulenkki ennen, niin että sydän hakkaa ja kunnolla hengästyy. Ehkä siinä aivoverenkierto kiihtyy ja reseptorit on valmiimpia kun mopo tarttuu kiinni. Tai sitten fysiologinen beta-sympatikolyysi yhteisvaikuttaa (eli liikunnanjälkeinen luonnollinen beta-salpauksen-kaltainen vaikutus). Tämä efekti on sangen voimakas, eli kantsii hyödyntää. Ehkä jopa 20-40% tai jotain!
Ei alkoholia ennen teetä ainakaan vuorokauteen. Tuntuu että alko jotenkin tukkii reseptorit tai jotain. Ei kanuunassa vain tule euforiaa juuri. Menee hukkaan. Tai sit voi ajatella, et normalisoi oloa kanuunassa. Mut ei euforisoi...
Jotkut antihistamiinit kai buustais aika hyvin. Difenhydramiini ym. Mut entä käsikauppaläkkeet? Tannoponin atropiininkaltaiset aineet ehkä aikaansaisi jonkinlaisen "buzzìn". Bentsot tietty buustaa mut ei nyt mennä niihin.
Eli ei ole ainakaan mulle selvää, miten saisi kaikki mopo-molekyylit hyödynnettyä... Pistäkää kommenttia jos olette eteviä teen teossa. Sen olen huomannut, että moni antaa ohjeita varman oloisena mutta lopulta päin per*että. Siis asiantuntijalta kuulostaen. Niinpä ei voi muuta kuin itse testata kantapään kautta. Näin esim tuo keittämis- kiehumis- homma... Nolottaa kun itsekin sorruin samaan eli neuvomaan ilman kompetenssia...Kommentoikaa...
Koitan itse päivitellä tätä sitä mukaa kun huomaan asioita jotka vaikuttaa suotuisasti. Vai kiinnostaako tää ihmisiä? Olenko mä ainut asian harrastaja?
Pistän vielä mun tämän hetken teeohjeen tähän (voi muutua kun harjaannun):
Katkon kodat puskasta, jätän 5cm varttakin.
Murskaan käsin karkeasti eli poksauttelen kuivatut kodat ja pistän pellille ja uuniin noin 80-90 astetta. Antaa olla 2h että ovat kuivia/hyvin rapeita.
Pistän kotarouheen muovipussiin ja toisen päälle (sisimmäinen menee pienille reiille...).
Pussi maahan ja rullailen tyhjällä Resipect-mixtura pullolla edes-takaisin voimakkaasti painaen 5min. Lopputuloksena hieno mutta kuitenkin karkeahko seos (vrt sauvasekoittajalla aikaansaatu tomu; tämä ei ole hyvä kun liettyy ja potenssi laskee!!).
Rouhe kattilaan jossa hiljalleen kiehuvaa vettä ja antaa kiehua hissukseen 45mmin. Sekoitan 10min välein.
Siivilän läpi pulloon. Sitten vielä uusi kiehutus samalla kotamoskalla puoli tuntia ja neste pulloon. Voi vielä kolmannenkin kerran keittää. Sitten lisään pulloon sitruunamehua oisko 30ml per litra. En tiedä onko tästä hyötyä mut jotenkin tumahtavampi maku tulee. Ei haittaakaan.
Sitten 3-4dl greippimehua per os ja kolme Emgesan magnesium-tablettia naamariin (tästä on tutkimus että magnesium hidastaa toleranssinkehitystä yksinäänkin (-mutta varsinkin ketamiinin kanssa nautittuna; sitä mulla ei ole, joten otan vain magnesiumia. Tutkimuksen mukaan silläkin on varsin vahva vaikutus)). Sitten odotan tunnin ja ryystän teen. Vaikutus alkaa todella hitaasti, ehkä 90min kuluttua jo aika mukavasti ja voimistuu aina 3-5(!)h saakka. Ja kestää todella kauan, melkein vrk:n.
Jos kotamursketta kuivaa hyvin kuumassa (200ast), niin että se lähes alkaa kärytä, siitä saa kyllä rutikuivaa tomua ja teestä tulee hyvin tummaa ja pistävää, mutta teho häviää murto-osaan. Päätelmä: Kuumuus jotenkin tuhoaa mopon.
Jos kotamurskeen kuivaa huolella ja jauhaa sauvasekoittimella useaan otteeseen, eli aivan pölyksi, teho ei mielestäni ole yhtä hyvä kuin jos jauhaa samalla lailla (eli matalassa lämmössä (80-90ast)) kuivatun aineen kaulintyyppisesti (aine pussissa), eli aika karkeaksi. Jos käyttää tomumaista jauhetta, liuoksesta tulee jotenkin lietemäistä, mikä mun mielestä vie tehoja!! Omituinen paradoksi. Ilmeisesti absorptiopinta-ala ei olekaan niin oleellinen asia. Mopo lienee niin liukoista, että imeytyy kodan seinämän läpikin aika mukavasti vaikka kotamurskaa ei olisi tomumaiseksi saatettukaan (eikä siis kannatakaan tomumaistaa!) vaan jätetty aika karkeaksi. Tää on kyllä paradoksi kun eikö kahvikin ole vahvinta espressomuodossa (??). Kerran keitin niin, että tein tomumaisen seoksen toistamalla sauvasekoitinkäsittelyjä ja välillä uuniin 90asteeseen 20min kuivumaan. Sitten keitin ja sitä liuosta vielä sekoitin sekoittimella. Eli erittäin hienonnettu moska. Tuli huono tulos. Puolet tehosta!!!
Siementen poisto ei vaikuta tehoon. Ajattelin, että poistamalla siemenet murskeesta liuoksesta tulisi vähemmän rasvaliukoinen (siemenissä paljon öljyä) ja se imeytyisi nopeammin. Ei vaikutusta kuitenkaan.
Paljon puhuttu teen haudutuslämpötila ja aika: Olen testaillut niin, että varon visusti kiehuttamasta ja sitten reilusti puoli tuntia reippaasti kiehuttaen. Tulos: kiehutettu versio ei ole ainakaan heikompaa. Ehkä jopa päinvastoin. Monilla ulkomaisillakin palstoilla asiantuntijoilta vaikuttavat heput (tyyliin 30 v kokemus) varottavat kiehuttamasta. Että mopo hajoaisi voimakkaasti kun lähestytään 100 astetta. Että optimi olisi se lämpö, missä vesi alkaa hieman kuplia, eli n 94 astetta. Mut siis nyt kun olen toistuvasti kiehuttanut reilusti niin hyvä teho. Sanoisin ei hävikkiä. Ja helpottaa hommaa kun ei tarvi kytätä ja hämmentää.
Alkalointi/asidifiointi: Ei vaikutusta. Paljon hypetetään, että kun mopo on alkaloidi, heikkoja emäksiä, niin liukoisuus paranee kun vedestä tehdään hapanta (esim sitruunahappo/-mehu, acid ascorbin etc). Näin ehkä teoriassa. Käytännössä kai kuitenkin mopo on erittäin vesiliukoista, joten se liukenee n 100%sesti olipa neste neutraalia tai lievästi hapanta/emäksistä. Eli en ole havainnut eroa vaikka keitän teen puhtaaseen veteen. Huom! Mopo vaatii liuetakseen kuitenkin korkean lämmön (yli 90??), kodeiini liukenee hyvin kylmäänkin.
Hapettuminen: Koitin keittää teen ilmatiiviisti, tiivistämällä kannen muovilla. Ei vaikutusta/etua.
Mopon potentoiminen: Voi olla, että greippimehua juomalla vaikutus pitenee. En osaa sanoa varmasti kun olen koettanut vasta muutaman kerran. Tälle ei kai löydy selvää tieteellistä perustaa, koska greippimehu vaikuttaa cyp3A4- entsyymiä estävästi. Mopo kuitenkin eliminoituu pitkälti (90%?) glukuronidoitumalla munuaisissa ja siihen ei ko menetelmä vaikuta. On kuitenkin joku tutkimus, missä g-mehu olisi vaikuttanut aika paljonkin mopon eliminoitumista estäen. Mut mekanismi on kai epäselvä? EHkä tätä voi suositella?
Teen vahvuutta ei voi päätellä sen väristä kovinkaan pitkälle: Nyt mulla on kotia, joissa on ilmeisen vähän lehtivihreää (kuivaus vaikuttaa??), ja teestä tulee haalean vaalean väristä. Kesällä keitin tuoreina pomituista (ja uunissa tunti-pari kuivatuista) ja tuli tosi tummaa, vahvan kahvin väristä melkein.
Hengästyttävä liikunta parantaa vaikutusta. Siis ennen juomista tapahtuva. Vaikka 30min reipas juoksulenkki ennen, niin että sydän hakkaa ja kunnolla hengästyy. Ehkä siinä aivoverenkierto kiihtyy ja reseptorit on valmiimpia kun mopo tarttuu kiinni. Tai sitten fysiologinen beta-sympatikolyysi yhteisvaikuttaa (eli liikunnanjälkeinen luonnollinen beta-salpauksen-kaltainen vaikutus). Tämä efekti on sangen voimakas, eli kantsii hyödyntää. Ehkä jopa 20-40% tai jotain!
Ei alkoholia ennen teetä ainakaan vuorokauteen. Tuntuu että alko jotenkin tukkii reseptorit tai jotain. Ei kanuunassa vain tule euforiaa juuri. Menee hukkaan. Tai sit voi ajatella, et normalisoi oloa kanuunassa. Mut ei euforisoi...
Jotkut antihistamiinit kai buustais aika hyvin. Difenhydramiini ym. Mut entä käsikauppaläkkeet? Tannoponin atropiininkaltaiset aineet ehkä aikaansaisi jonkinlaisen "buzzìn". Bentsot tietty buustaa mut ei nyt mennä niihin.
Eli ei ole ainakaan mulle selvää, miten saisi kaikki mopo-molekyylit hyödynnettyä... Pistäkää kommenttia jos olette eteviä teen teossa. Sen olen huomannut, että moni antaa ohjeita varman oloisena mutta lopulta päin per*että. Siis asiantuntijalta kuulostaen. Niinpä ei voi muuta kuin itse testata kantapään kautta. Näin esim tuo keittämis- kiehumis- homma... Nolottaa kun itsekin sorruin samaan eli neuvomaan ilman kompetenssia...Kommentoikaa...
Koitan itse päivitellä tätä sitä mukaa kun huomaan asioita jotka vaikuttaa suotuisasti. Vai kiinnostaako tää ihmisiä? Olenko mä ainut asian harrastaja?
Pistän vielä mun tämän hetken teeohjeen tähän (voi muutua kun harjaannun):
Katkon kodat puskasta, jätän 5cm varttakin.
Murskaan käsin karkeasti eli poksauttelen kuivatut kodat ja pistän pellille ja uuniin noin 80-90 astetta. Antaa olla 2h että ovat kuivia/hyvin rapeita.
Pistän kotarouheen muovipussiin ja toisen päälle (sisimmäinen menee pienille reiille...).
Pussi maahan ja rullailen tyhjällä Resipect-mixtura pullolla edes-takaisin voimakkaasti painaen 5min. Lopputuloksena hieno mutta kuitenkin karkeahko seos (vrt sauvasekoittajalla aikaansaatu tomu; tämä ei ole hyvä kun liettyy ja potenssi laskee!!).
Rouhe kattilaan jossa hiljalleen kiehuvaa vettä ja antaa kiehua hissukseen 45mmin. Sekoitan 10min välein.
Siivilän läpi pulloon. Sitten vielä uusi kiehutus samalla kotamoskalla puoli tuntia ja neste pulloon. Voi vielä kolmannenkin kerran keittää. Sitten lisään pulloon sitruunamehua oisko 30ml per litra. En tiedä onko tästä hyötyä mut jotenkin tumahtavampi maku tulee. Ei haittaakaan.
Sitten 3-4dl greippimehua per os ja kolme Emgesan magnesium-tablettia naamariin (tästä on tutkimus että magnesium hidastaa toleranssinkehitystä yksinäänkin (-mutta varsinkin ketamiinin kanssa nautittuna; sitä mulla ei ole, joten otan vain magnesiumia. Tutkimuksen mukaan silläkin on varsin vahva vaikutus)). Sitten odotan tunnin ja ryystän teen. Vaikutus alkaa todella hitaasti, ehkä 90min kuluttua jo aika mukavasti ja voimistuu aina 3-5(!)h saakka. Ja kestää todella kauan, melkein vrk:n.
-
jan
- Karvakuono
- Posts: 21
- Joined: Fri 09 Nov 2007, 02:24
Re: Muutama unikkokysymys
Hitto ei noista teeohjeista ota selvää. Esim tuolla http://www.bluelight.ru palstalla, jossa on tosi paljon juttyua, on aivan päinvastaisia teenteko-ohjeita. Ja tietty kokemuksen syvällä rintaäänellä kerrottuna. Eniten mua ihmetyttää se, että kantsiiko teetä kiehuttaa vai vain hauduttaa. Joku sanoo, että kiehuta 45min, toinen sanoo, että mopo hajoaa nopeasti jos yhtään antaa kiehua. Että pitäisi vain kiehauttaa vesi, jäähdyttää jonnekin 95 asteeseen ja sitten lyödä teepurut sekaan ja antaa sitten hautua vaikka ½h seoksen lämpötilan laskiessa edelleen.
Mikä lie oikea tapa? Jossain oli, että mopo hajoaa vasta oliko se jotain 250 C asteessa. Eli kestäisi näinollen kiehutuksen kevyesti. Hitto näistä ota selvää. Ja sitten tuo liuoksen happamuusaste...
Nyt keittelin niin, että kuivatin kotamursketta 80 asteessa uunissa reilun tunnin. Sitten "kaulitsin" resipect-pullolla pussissaolevat purut. Pistin 3dl vettä ja 3dl greippimehua kiehumaan ja annoin kiehua rauhallisesti 45min. Ja toinen kiehutus 30min päälle. Nyt imeytyy vatsassa. Tuntuisi ihan hyvin pelittävän. Mut varmuudella tietää vasta 2-3 h päästä.
Sitten kanssa lueskelin viime yönä mielenkiintoisesta aiheesta: Teen nauttiminen suoleen pistettynä. Eli tehdään normaalisti tee. Annetaan sen kuitenkin haihtua pienempään volyymiin eli konsentroitua/väkevöityä. Tämä käytännön syiden takia. Suoleen voisi kuvitella ruiskutettavan 1-2 dl väkevää mopo-teetä, mutta ei ½ tai 1 litraa kuitenkaan. Sitten annetaan teen imeytyä paksu-peräsuolen alueelta. Tämä tapahtuu yllättävän nopeasti, 35 minuutista puhuttiin! Toimenpide voi hieman olla ikävän tuntuinen, mutta oikein tehtynä sujuu OK. Tässä saavutetaan seuraavat edut: Litku imeytyy nopeasti verrattuna juotuun. Ja lisäksi litku ei joudu maksan first-pass metabolian kouriin. Tällöin mopon biologinen hyötyosuus nousee 20-30%:sta (juotuna) jopa 70-80%:iin. Olisi siis jopa enemmän kuin tuplateho plus nopea imeytyminen eli voimakas rush! En kyllä enää usko mitään netistä lukemaani ennen kuin olen itse koettanut että toimiiko. Mutta tota voisi kyllä koittaa. Normaalisti teen valmistus, konsentrointi haihduttamalla. Sitten suolen huuhtelu ja ruiskusysteemin testaus. Ja sitten varsinainen mopo-tee suoleen imeytymään. Pakko koittaa. Vähän kammoksun kyllä tuollaisia suolijuttuja heteroäijänä mutta tekeehän jotkut suolihuuhteluja ihan terveydenkin takia ja säännöllisesti... Pitäisi kai käydä ostamassa apteekista joku hommaan soveltuva aparaatti/ruiskusysteemi, jossa volyymiä mielellään vähintään 2-3 dl tai jotain. Kaikkea hullua sitä ihminen tekee hyvinvointinsa eteen
Nämä mun jutut vähän rönsyilee. Enpä tiedä jaksaako kukaan lukea. Mut jos teillä on samanlaisia harrastuksia teen kanssa, niin kommentoikaa! Tee on oikein hyvä nautintoaine. Ainoa haitta on mopon hidas imeytyminen ja kauhean pitkä vaikutus...
Mikä lie oikea tapa? Jossain oli, että mopo hajoaa vasta oliko se jotain 250 C asteessa. Eli kestäisi näinollen kiehutuksen kevyesti. Hitto näistä ota selvää. Ja sitten tuo liuoksen happamuusaste...
Nyt keittelin niin, että kuivatin kotamursketta 80 asteessa uunissa reilun tunnin. Sitten "kaulitsin" resipect-pullolla pussissaolevat purut. Pistin 3dl vettä ja 3dl greippimehua kiehumaan ja annoin kiehua rauhallisesti 45min. Ja toinen kiehutus 30min päälle. Nyt imeytyy vatsassa. Tuntuisi ihan hyvin pelittävän. Mut varmuudella tietää vasta 2-3 h päästä.
Sitten kanssa lueskelin viime yönä mielenkiintoisesta aiheesta: Teen nauttiminen suoleen pistettynä. Eli tehdään normaalisti tee. Annetaan sen kuitenkin haihtua pienempään volyymiin eli konsentroitua/väkevöityä. Tämä käytännön syiden takia. Suoleen voisi kuvitella ruiskutettavan 1-2 dl väkevää mopo-teetä, mutta ei ½ tai 1 litraa kuitenkaan. Sitten annetaan teen imeytyä paksu-peräsuolen alueelta. Tämä tapahtuu yllättävän nopeasti, 35 minuutista puhuttiin! Toimenpide voi hieman olla ikävän tuntuinen, mutta oikein tehtynä sujuu OK. Tässä saavutetaan seuraavat edut: Litku imeytyy nopeasti verrattuna juotuun. Ja lisäksi litku ei joudu maksan first-pass metabolian kouriin. Tällöin mopon biologinen hyötyosuus nousee 20-30%:sta (juotuna) jopa 70-80%:iin. Olisi siis jopa enemmän kuin tuplateho plus nopea imeytyminen eli voimakas rush! En kyllä enää usko mitään netistä lukemaani ennen kuin olen itse koettanut että toimiiko. Mutta tota voisi kyllä koittaa. Normaalisti teen valmistus, konsentrointi haihduttamalla. Sitten suolen huuhtelu ja ruiskusysteemin testaus. Ja sitten varsinainen mopo-tee suoleen imeytymään. Pakko koittaa. Vähän kammoksun kyllä tuollaisia suolijuttuja heteroäijänä mutta tekeehän jotkut suolihuuhteluja ihan terveydenkin takia ja säännöllisesti... Pitäisi kai käydä ostamassa apteekista joku hommaan soveltuva aparaatti/ruiskusysteemi, jossa volyymiä mielellään vähintään 2-3 dl tai jotain. Kaikkea hullua sitä ihminen tekee hyvinvointinsa eteen
Nämä mun jutut vähän rönsyilee. Enpä tiedä jaksaako kukaan lukea. Mut jos teillä on samanlaisia harrastuksia teen kanssa, niin kommentoikaa! Tee on oikein hyvä nautintoaine. Ainoa haitta on mopon hidas imeytyminen ja kauhean pitkä vaikutus...
-
jan
- Karvakuono
- Posts: 21
- Joined: Fri 09 Nov 2007, 02:24
Re: Muutama unikkokysymys
Toimi toi hyvin. Teen vaikutus vain alkaa hyvin hitaasti ja kestää erittäin kauan.
Eli mitään rushia ei tule ja sitten toi depotjuttu tekee siitä erittäin voimakkaasti toleamuodostavan!
Eli mitään rushia ei tule ja sitten toi depotjuttu tekee siitä erittäin voimakkaasti toleamuodostavan!
-
bol
- Kameleontti
- Posts: 601
- Joined: Tue 12 Jun 2007, 22:27
Re: Muutama unikkokysymys
Ite tykkään tosta sun toisesta ohjeesta. Selvä ja toimivaksi todettu.
Itellä kävi tänään tosi outo noin 1h teen nauttimisen jälkeen. Tuli kova kipu rintaan. Sen jälkeen nousin seisomaan ja kävelin penkille istumaan. Silmissä sumeni, korvissa alkoi tinnittämään ja kylmä hiki nousi pintaan. Tuntui siltä, että olisi tullut sokeaksi, koska tunsin silmäni olevan auki, mutta en nähnyt mitään. Outoa että en alkanut hirveästi panikoimaan, kun tilanne sattui. Tämä kesti noin 10-15 sekuntia ja sitten sain itseni rauhoiteltua pois tuosta pyörtymistilasta. Kipu rinnassa jatkui vielä, mutta poistui, kun aloin juomaan pepsiä ja röyhtäyttelemään. Oli näköjään päässyt liikaa ilmaa vatsaan tai johonkin, mutta kipu oli juurikin rinnan kohdalla.
Mutta nyt olotila on todella mainio ja rauhallinen. Teen nauttimesesta on 5,5h ja vieläkin potkii. Tosin on teetä hörpitty pitkin iltaan ja vielä jatkuu. RAUHAA :arrow:
Itellä kävi tänään tosi outo noin 1h teen nauttimisen jälkeen. Tuli kova kipu rintaan. Sen jälkeen nousin seisomaan ja kävelin penkille istumaan. Silmissä sumeni, korvissa alkoi tinnittämään ja kylmä hiki nousi pintaan. Tuntui siltä, että olisi tullut sokeaksi, koska tunsin silmäni olevan auki, mutta en nähnyt mitään. Outoa että en alkanut hirveästi panikoimaan, kun tilanne sattui. Tämä kesti noin 10-15 sekuntia ja sitten sain itseni rauhoiteltua pois tuosta pyörtymistilasta. Kipu rinnassa jatkui vielä, mutta poistui, kun aloin juomaan pepsiä ja röyhtäyttelemään. Oli näköjään päässyt liikaa ilmaa vatsaan tai johonkin, mutta kipu oli juurikin rinnan kohdalla.
Mutta nyt olotila on todella mainio ja rauhallinen. Teen nauttimesesta on 5,5h ja vieläkin potkii. Tosin on teetä hörpitty pitkin iltaan ja vielä jatkuu. RAUHAA :arrow:
-
eNZYMe
- OD
- Posts: 1024
- Joined: Wed 26 Mar 2008, 07:42
Re: Muutama unikkokysymys
Eipä ole tullut opioideja otettua muutamaan vuoteen, mutta taas alkoi hieman himottamaan kun lueskelin näitä keskustelufoorumeja.
Löysinpä tuossa sitten muutaman nipun aika laadukkaita, joskaan ei kovin halpoja, kuivattuja unikoita eräästä kukkakaupasta. Melkein kaikki lähemmäksi golfpallon kokoisia, vain muutama pieni yksilö mukana. Testailin muutamaa eri nautinto tapaa ja tuo tee ohje on oikein hyvä.
Itse laiskana miehenä söin myös about 20 kotaa ja toimi myös todella hyvin. Ehkä vähän hitaammin nousee mutta kestaa vastaavasti pidempään, eikä mene juuri mitään hukkaan kunhan vain pureskelee pieneksi mössöksi.
Varret kannattaa myös ehdottomasti käyttää. Varret olivat about 25-30 cm pitkiä ja tein kerralla 60:stä teen. Katkaisin sen pienen nipukan alta oksat. Toimi about yhtä hyvin, ehkä jopa paremmin kuin 20 kotaa.
Tarvii pitää pieni tauko ja ostaa lisää myöhemmin jos noita vielä löytyy. Joskus kauan sitten opiaatti koukussa hetken olleena yritän olla todella tarkka ja pitää välipäiviä ja pitkiä taukoja.
Vaikkei Kodista kovia nousuja saakaan, on vaikutus todella miellyttävä. Paljon parempaa kuin mielestäni yliarvostettu ja tällähetkellä ainakin Suomessa naurettavan ylihinnoiteltu subu, johon ei enää itsellä ole ollut vuosiin mielenkiintoa..
Löysinpä tuossa sitten muutaman nipun aika laadukkaita, joskaan ei kovin halpoja, kuivattuja unikoita eräästä kukkakaupasta. Melkein kaikki lähemmäksi golfpallon kokoisia, vain muutama pieni yksilö mukana. Testailin muutamaa eri nautinto tapaa ja tuo tee ohje on oikein hyvä.
Itse laiskana miehenä söin myös about 20 kotaa ja toimi myös todella hyvin. Ehkä vähän hitaammin nousee mutta kestaa vastaavasti pidempään, eikä mene juuri mitään hukkaan kunhan vain pureskelee pieneksi mössöksi.
Varret kannattaa myös ehdottomasti käyttää. Varret olivat about 25-30 cm pitkiä ja tein kerralla 60:stä teen. Katkaisin sen pienen nipukan alta oksat. Toimi about yhtä hyvin, ehkä jopa paremmin kuin 20 kotaa.
Tarvii pitää pieni tauko ja ostaa lisää myöhemmin jos noita vielä löytyy. Joskus kauan sitten opiaatti koukussa hetken olleena yritän olla todella tarkka ja pitää välipäiviä ja pitkiä taukoja.
Vaikkei Kodista kovia nousuja saakaan, on vaikutus todella miellyttävä. Paljon parempaa kuin mielestäni yliarvostettu ja tällähetkellä ainakin Suomessa naurettavan ylihinnoiteltu subu, johon ei enää itsellä ole ollut vuosiin mielenkiintoa..
-
eNZYMe
- OD
- Posts: 1024
- Joined: Wed 26 Mar 2008, 07:42
Re: Muutama unikkokysymys
Ajattelin laittaa noita siemeniä kasvamaan jonnekin pihalle ihan testimielessä kohta kun yöpakkaset loppuvat.
Mikähän tuossa muuten on että suurin osa siemenistä on ruskeita, mutta noita leivonnasta tutumpia sinisiäki joissain kodissa on? Olisko vanhempi/kypsempi tuo sininen vai ihan randomisti kasvin mukaan vaihtelee...
Mikähän tuossa muuten on että suurin osa siemenistä on ruskeita, mutta noita leivonnasta tutumpia sinisiäki joissain kodissa on? Olisko vanhempi/kypsempi tuo sininen vai ihan randomisti kasvin mukaan vaihtelee...
-
Fungus
- Psykonautti
- Posts: 95
- Joined: Sat 10 Mar 2007, 15:51
Re: Muutama unikkokysymys
Muutama unikkokysymys lisää...
Eli, miten pitkään siemenkodissa riittää teho? Vanhenevatko siemenkodat ja muuttuvat ei-potenteiksi? Minulla on viimekesäisiä siemenkotia vielä ihan mukava määrä, ja luulisi, että niistä vielä jotain irtoaisi?
Kuinka nopeasti tole muodostuu ja kuinka nopeasti laskee? Jos ei ole pariin kuukauteen opateetä hörppinyt, ei kai pitäisi olla enää mitään toleja olemassa?
Ja sitten oli vielä joku kysymys, mutta unohdin.
Eli, miten pitkään siemenkodissa riittää teho? Vanhenevatko siemenkodat ja muuttuvat ei-potenteiksi? Minulla on viimekesäisiä siemenkotia vielä ihan mukava määrä, ja luulisi, että niistä vielä jotain irtoaisi?
Kuinka nopeasti tole muodostuu ja kuinka nopeasti laskee? Jos ei ole pariin kuukauteen opateetä hörppinyt, ei kai pitäisi olla enää mitään toleja olemassa?
Ja sitten oli vielä joku kysymys, mutta unohdin.
¤¤¤We are not human beings having a spiritual experience, we are spiritual beings having a human experience¤¤¤
-
mauseri
- LD50
- Posts: 3674
- Joined: Sat 18 Nov 2006, 18:16
Re: Muutama unikkokysymys
olen keitellyt opateetä n.12v välillä useammin välillä harvemmin ja 95% ostamistani kodista ovat olleet TÄYSIN kuivia,otan siemenet pois ja murennan käsin unikot pataan.sitten keitän n.tunnin ja juon ensimmäisen kupin ja sit n.tunnin välein uusi kuppi niin kauan kun väri alkaa olemaan liian kirkasta.ja tolettoman kannatta hyödyntää ehdottomasti myös varret.kun aamulla alan keitteleen niin illalla laitan nukkumaan mennessä vielä pataan varret ja levyn ykköselle kansi päällä.aamulla saa vielä yllättävän hyvää teetä.joskus on kertynyt pelkkiä varsia ison kattilallisen verran ja ne kun olen keitellyt niin on ollut kokopäivän sellainen mukava olo.ja välillä olen tuota sitruunaa laittanut,mutta en ole huomannut vaikutuksessa juuri minkään laisia eroja,paremmin mielestäni auttaa b-vitamiini tabletit ja myös muutama olut buustaa todella hyvin.no sit niistä kerroista jolloin on tullut kaupasta käteen vihreitä aivan märkiä kotia.ne olen pilkkonut ja ja kuivattanut uunissa,kunnes kerran koitin hätäpäissäni laittaa vaan pilkotut märät kodat kattilaan ja ne toimivat minulla aivan yhtä hyvin kuin täysin kuivatkin.olen kokeillut myös tuota uuni/kaulin menetelmää ja en huomannut mitään eroa.kerran olin jopa niin laiska että laitoin kodat kokonaisina veteen:),toimivat taas aivan kunnolla.eli mielestäni ne vaikuttavat aineet kyllä liukenee keittää miten hyvänsä..greippi mehua en ole kokeillut,mutta taidan nyt lähteä kauppaan ostamaan sitä:).en tiedä mihin käsityksesi perustuu,mutta minun käsitykseni perustuvat kokemukseen.välillä hinnat ovat jättiläiset n5cm halkaisia 1€/kpl välillä 2,5€..eilen ostin 20€ puskan keskikoisia ja hyvin toimii.jan wrote:Löytyipä kukkakauppa josta kotia! Aika kalliita tosin, 15e per nippu jossa on ehkä 40-50 erikokoista kotaa, ehkä 15-40mm, keskiarvo ehkä 3cm, en ole mitannut, saattaa heittää. Mutta ihan hyvän kokoisia. Vaaleita ja vahvoja. 20 kodasta tuli hyvä soosi vaik tolea jonkinverran onkin. Onko muilla kokemusta ostokodista, minkä hintaisia ollut? Varmaan noita on myytävänä siellä täällä jos jaksaisi metsästää... Kuulemma nyt joulun alla voi olla monenkinlaisissa kaupoissa myytävänä jonkinlaisina kuiviksina. Mutta uskon vasta kun näen.
Opateen keitosta yleisesti: Luulen, että moni haaskaa kotia aikalailla. Ainakin sillä perusteella mitä olen täälläkin lukenut ihmisten sitä tekevän. Eli tyyliin pilkotaan veitsellä pieniksi ja kattilaan ...!! Voisin kertoa oman tekniikkani, jolla saa tosi stydiä, mutta se taitaa olla kiellettyä palstalla joten antaa olla...Mutta luulen, että huonolla tekniikalla (jota moni taitaa käyttää) saa vain 20-30% mahdollisesta maksimitehosta. Vinkkinä: Vähän jos tuntee fysiikkaa ja kemiaa ja biologiaa ja käyttää järkeä niin saa optimoitua ja paljon. Huom! Alkaloidit ovat pääasiassa solujen sisällä ja niitä ympäröi selluloosasoluseinä. Näihin soluseiniin ei puhdas vesi (liuotus; sinänsä mm mopo on hyvin vesiliukoista) eivätkä edes ruoansulatusentsyymit juuri pure, eli kannattaa... Jos ei kemialla niin fysikaalisia ilmiöitä hyödyntäen...
tuli väärä lainaus,mut etteköhän ymmärrä,en jaksa enää säätää..Mutta mulle on ihan sama ketä täällä uskotaan ja ketä ei,itse sen kokeilemalla kaikin mahdollisin tavoin parhaiten tietää.kaikki kirjoittamani asiat ovat OMIA mielipiteitäni.kukin tallaa tyylillään..
Last edited by mauseri on Sat 10 May 2008, 15:40, edited 1 time in total.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
mauseri
- LD50
- Posts: 3674
- Joined: Sat 18 Nov 2006, 18:16
Re: Muutama unikkokysymys
uskon että ne eivät vanhene,tämä on sit vain mielipide.ei kahden kuukauden jälkeen ainakaan mulla ole tolea juuri ollut,mutta ei niistä enää saa samoja fiiliksiä kuin alussa vaikka pisin tauko taitaa olla puoli vuotta.tole muodustuu yllättävän nopeasti ja jos niitä päivittäin vetää(tein niin 8kk)niin kyllä on helvetin huono olo,onneksi tai oikeastaan päin vastoin aloin vetämään piriä säännöllisesti kahden päivän kuluttua lopetuksesta..siinä hujahtikin sit 8v..nyt 2,5v kuivilla.Fungus wrote:Muutama unikkokysymys lisää...
Eli, miten pitkään siemenkodissa riittää teho? Vanhenevatko siemenkodat ja muuttuvat ei-potenteiksi? Minulla on viimekesäisiä siemenkotia vielä ihan mukava määrä, ja luulisi, että niistä vielä jotain irtoaisi?
Kuinka nopeasti tole muodostuu ja kuinka nopeasti laskee? Jos ei ole pariin kuukauteen opateetä hörppinyt, ei kai pitäisi olla enää mitään toleja olemassa?
Ja sitten oli vielä joku kysymys, mutta unohdin.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
eNZYMe
- OD
- Posts: 1024
- Joined: Wed 26 Mar 2008, 07:42
Re: Muutama unikkokysymys
Tullut todettua että teen keittäminen on loppujen lopuksi ajan tuhlausta ja aika sotkuistakin. Toimii paremmin kun syöt kodat. Joko blenderiin ja vaikka jugurtin tai appelsiinimehun sekaan ja alas, tai kuten itse teen eli syön parikymmentä kotaa kuin minkä tahansa hedelmän, välillä kulauksen vettä ottaen. nousee hitaammin, mutta toimii paremmin ja pidempään.
Muuten ei kannata mitään happoja lisätä teehen. Emäs irrottaa itseasiassa paremmin alkaloideja. Kannattaa ottaa tee lusikallinen vaikka ruokasoodaa tai jotakin vatsan happoisuuten tarkoitettua lääkettä ennen unikoiden nauttimista joka kerta. Parantaa/pidentää efektejä hieman.
Muuten ei kannata mitään happoja lisätä teehen. Emäs irrottaa itseasiassa paremmin alkaloideja. Kannattaa ottaa tee lusikallinen vaikka ruokasoodaa tai jotakin vatsan happoisuuten tarkoitettua lääkettä ennen unikoiden nauttimista joka kerta. Parantaa/pidentää efektejä hieman.
-
mauseri
- LD50
- Posts: 3674
- Joined: Sat 18 Nov 2006, 18:16
Re: Muutama unikkokysymys
tuossapa muuten tyyli mitä en oo testannut.kiitos vinkistä.testaan ensikerralla.eNZYMe wrote:Tullut todettua että teen keittäminen on loppujen lopuksi ajan tuhlausta ja aika sotkuistakin. Toimii paremmin kun syöt kodat. Joko blenderiin ja vaikka jugurtin tai appelsiinimehun sekaan ja alas, tai kuten itse teen eli syön parikymmentä kotaa kuin minkä tahansa hedelmän, välillä kulauksen vettä ottaen. nousee hitaammin, mutta toimii paremmin ja pidempään.
Muuten ei kannata mitään happoja lisätä teehen. Emäs irrottaa itseasiassa paremmin alkaloideja. Kannattaa ottaa tee lusikallinen vaikka ruokasoodaa tai jotakin vatsan happoisuuten tarkoitettua lääkettä ennen unikoiden nauttimista joka kerta. Parantaa/pidentää efektejä hieman.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
eNZYMe
- OD
- Posts: 1024
- Joined: Wed 26 Mar 2008, 07:42
Re: Muutama unikkokysymys
mauser1911 wrote:tuossapa muuten tyyli mitä en oo testannut.kiitos vinkistä.testaan ensikerralla.eNZYMe wrote:Tullut todettua että teen keittäminen on loppujen lopuksi ajan tuhlausta ja aika sotkuistakin. Toimii paremmin kun syöt kodat. Joko blenderiin ja vaikka jugurtin tai appelsiinimehun sekaan ja alas, tai kuten itse teen eli syön parikymmentä kotaa kuin minkä tahansa hedelmän, välillä kulauksen vettä ottaen. nousee hitaammin, mutta toimii paremmin ja pidempään.
Muuten ei kannata mitään happoja lisätä teehen. Emäs irrottaa itseasiassa paremmin alkaloideja. Kannattaa ottaa tee lusikallinen vaikka ruokasoodaa tai jotakin vatsan happoisuuten tarkoitettua lääkettä ennen unikoiden nauttimista joka kerta. Parantaa/pidentää efektejä hieman.
Eipä mitään. Menee tuossa itsellä se 15-20 minuuttia kun mussutan suht. isot kodat alas, ja tietysti jos inhoaa teen makua, niin voi olla vaikea saada alas syötynä. Jugurtti peittää kyllä todella hyvin unikon maun. Pelkiltään Maistuu about samalle kuin jotain kitkerää vihreaa teetä söisi. Lannattaa tietysti heittää siemenet pois. Niitä on turha syödä.
Tuolla tavalla saa ainakin kaikki vaikuttavat aineet kerralla vatsaan ja kyllä ne vatsahapot ne sieltä hyvin erottelee. Teetä kun tekee niin ekalla kerralla alkaloideja jää vielä jonkun verran murskeeseen. Kaipa ne suurimman osan saa useammalla keitto kerralla irti, mutta itse suosin kotien syömistä.
EDIT: Tuo ruokasooda/närästyslääke auttaa koska morfiini imeytyy paremmin ja poistuu hitaammin elimistöstä kun vatsa ja virtsa on alkaalisia. Ei tietysti mitään mahdotonta boostia anna, mutta pienikin lisä auttaa. Rukasoodaa ei kyllä suositella nauttimaan vakituiseen närästyksen avuksi, koska se lisää vatsa-haavan riskiä, mutta jos pari kertaa kuussa nautit unikkoja, niin tuollainen tahti ei haittaa mitään.
-
mauseri
- LD50
- Posts: 3674
- Joined: Sat 18 Nov 2006, 18:16
Re: Muutama unikkokysymys
no nyt on testattu ja USKOMATONTA MUTTA TOTTA! noin.1.5 tuntia sit söin pepsin kanssa 5(n.3,5cm)kotaa ja toimii aivan saatanan hyvin jo nyt ja nousee vaan,viimeksi keittelin samoja about 10-15kpl,vertaaminen on aika vaikeeta kun viimeks alla oli 600mg tramadoolia ja join samalla kaljaa.mut suuret kiitokset sulle vinkistä,sillä olen nyt porukoilla ja ne eivät ymmärrä mun teen juontia,niin kävin ostaan kodat ja nakertelin ne kotimatkalla.täytyy kyllä sanoo et viimenen kota alkoi jo aika pahasti yököttämään.ens kerralla jugurtin kanssa.p.s kauppias sano kyl noista et tää on joku uus lajike "mistä ihmiset ovat kyllä pitäneet"mauser1911 wrote:tuossapa muuten tyyli mitä en oo testannut.kiitos vinkistä.testaan ensikerralla.eNZYMe wrote:Tullut todettua että teen keittäminen on loppujen lopuksi ajan tuhlausta ja aika sotkuistakin. Toimii paremmin kun syöt kodat. Joko blenderiin ja vaikka jugurtin tai appelsiinimehun sekaan ja alas, tai kuten itse teen eli syön parikymmentä kotaa kuin minkä tahansa hedelmän, välillä kulauksen vettä ottaen. nousee hitaammin, mutta toimii paremmin ja pidempään.
Muuten ei kannata mitään happoja lisätä teehen. Emäs irrottaa itseasiassa paremmin alkaloideja. Kannattaa ottaa tee lusikallinen vaikka ruokasoodaa tai jotakin vatsan happoisuuten tarkoitettua lääkettä ennen unikoiden nauttimista joka kerta. Parantaa/pidentää efektejä hieman.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
jan
- Karvakuono
- Posts: 21
- Joined: Fri 09 Nov 2007, 02:24
Re: Muutama unikkokysymys
Pitäs kai harrastaa guerilla farmingia tänä kesänä. Onko ideoita? Hyviä mestoja kyllä taitaa löytyä kun etsii. Mm sähkölinjoilla, tehdasalueilla jne missä liikkuu vain harvoin ihmisiä. Mitenhän tuon itämisen kanssa? Kai ne lähtee kasvamaan kun vain ripottelee siemenet käännetylle ja työstetylle maalle. Tuo on iso kysymysmerkki toimisko maustesiemenet. Santa Mariat ym. Ehkä ei kannata alkaa kikkailemaan niiden kanssa vaan ostaa siemenpusseja,maksavat vain 0,40-0,60e per pussi, joka riittää 5-6m penkkiin. Eli aika halpaa!