Silokit ( P. semilanceata )
-
dimitri
- Lepakko
Re: Silokit ( P. semilanceata )
Joo, 3 lehmäpeltoa kierrettiin ja jotain kirjohelttoja siellä vain kasvoi, ei tietoakaan semeistä. Metsästäkään ei löytynyt enää kärppäreitä. Olisiko nyt niin, että semikausi on loppunut?
-
Harold
- Kameleontti
-
rooP
- Karvakuono
Kuten jo tonne taikasieniforumillekki valitin: 0 semiä tänä syksynä
-
Jeshu
- OD
Voin yhtyä kuoroonrooP wrote:Kuten jo tonne taikasieniforumillekki valitin: 0 semiä tänä syksynä
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
D.E.S
- Kameleontti
Komppaan. Putki vaan jatkuu ja jatkuu. Tuokaa niit mun ovellejesuiitta wrote:Voin yhtyä kuoroonrooP wrote:Kuten jo tonne taikasieniforumillekki valitin: 0 semiä tänä syksynä
"Taste
-
mauseri
- LD50
taisin itse löytää n.20kpl,mut onneksi kaveri auttoi hädässä ja tuli trippailtua about 5-6 kertaa,ei hätä ole tämän näköinen,saahan niitä tilattua ja laitetaan hieman itsekin tulemaan 
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
bol
- Kameleontti
Onneksi on sielunkumppaneita. Ei mennyt kuin 6-8 tuntia hukkaan.D.E.S wrote:Komppaan. Putki vaan jatkuu ja jatkuu. Tuokaa niit mun ovellejesuiitta wrote:Voin yhtyä kuoroonrooP wrote:Kuten jo tonne taikasieniforumillekki valitin: 0 semiä tänä syksynä
-
Jeshu
- OD
Mulla meni aika monta tuntia ja monta eri kertaa ja monta eri paikkaa... Ja tää oli jo kolmas syksy ilman mainittavia löytöjä. On se silti ihan mukavaa puuhaa, vaikka kyllä tyhjät taskut, märät kengät, jo laskeva aurinko ja pari kulunutta tuntia osaa joskus vähän harmittaakin varsinkin kun sama skenaario tosiaan toistuu toistumistaan.bol wrote:Onneksi on sielunkumppaneita. Ei mennyt kuin 6-8 tuntia hukkaan.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
-
Mangusti
semit vaihtelee niin pirusti.. Kosteena tummia ja kuivana vaaleampia. Vanhana mustuu ja nuorena selkeet värit ja lakinkin suippous vaihtelee kans iän mukaan... Mutta tummat heltat, valkonen varsi ja "nänni" lakissa pitäs olla aika selkee...
-
growy
- Kameleontti
No Vaulttilaiset,saitteko talven varalle sieniä säästeltyä?
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
PSYCONAUT
- Psykonautti
muutamat semit jäi kaappiin odottelee valkeata talvea ja niin jäihän noita panaeolus subbalteatuksiaki sellainen 11g tuonne purnukkaan 
-
kissankorva
- Apteekki
Kyllähän nuita semejä se parisataa on säästössä talvelle/kesälle
-
growy
- Kameleontti
Itellä on noin 5grammaa kuivattua silokkia talven varalle
kyllä kävi helvetin hyvä zäkä tänä syksynä..viime syksy oli aika nihkee silokkien kannalta..Vuoden 2008 syksyä odotellessa
kyllä kävi helvetin hyvä zäkä tänä syksynä..viime syksy oli aika nihkee silokkien kannalta..Vuoden 2008 syksyä odotellessa
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
kissankorva
- Apteekki
Voisi ollaviikonloppuna matkan aika, jotenkin kutkuttaa. Trippi tulisi suorittaa ulkoilmassa, mutta aika mielenkiintoista voi olla tässä ajankohdassa, vaatetta kunnolla ettei tule pissapoikaa ja pieniä lumi odotuksia niin paranisi huomattavasti tuo setti ja settingi 
-
growy
- Kameleontti
Good idea. Vois jopa ittekki lähtee tonne ulko-ilmaan trippailemaan sitten kun luntakin on enemmän.... vois olla aika mielenkiintoista, ei oo koskaan tullu talvella ulkona trippailtua. :?kissankorva wrote:Voisi ollaviikonloppuna matkan aika, jotenkin kutkuttaa. Trippi tulisi suorittaa ulkoilmassa, mutta aika mielenkiintoista voi olla tässä ajankohdassa, vaatetta kunnolla ettei tule pissapoikaa ja pieniä lumi odotuksia niin paranisi huomattavasti tuo setti ja settingi
-
skirtfeber
- Apteekki
ulkonatrippailu on kivaa, suositeltavaa silti on että on joku mesta mihin pääsee sisälle jos tulee liian kylmä tai vastaavaa, voi alkaa hajottaa olla liian kauan ulkona jos on pakkasta tai tulee vettä tai vastaavaa.
when the going gets weird, the weird turn pro.
-
mauseri
- LD50
uskomatonta mutta totta:kaveri löysi 1,3g syksyn silomurskaa ja lahjoitti ne mulle..2,5g oon yleensä käynyt aika kaukana,joten uskoisin että kohta kolisee ainakin jonkun verran.ai että oli ihana maku,tuli ihan syksy fiilikset.toivotaan tulevasta syksystä parasta sieni syksyä kautta historian!
edit:siis kyllä kolisee!ihan yhtä hyvin kun 2.5-3g..ihmeellistä..
edit:siis kyllä kolisee!ihan yhtä hyvin kun 2.5-3g..ihmeellistä..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
convectuoso
- Tuppisuu
vaikka noita cubensiksia tuolla komerossa kasvaa ni ei semien voittanutta,onneks on niitä jonkin verran syksystä säästössä,niin pääsee nauttimaan siitä valaistuksesta ilman mitään ylimääräisiä koohaamisia
"to be or not be,that´s the question"
-
Maor
- Kameleontti
Kyllä Semit on aina Semejä!convectuoso wrote:ei semien voittanutta
-:- We're All Mad Here -:-
-
PSYCONAUT
- Psykonautti
tuli vaa mieleen tuossa että onkohan kukaa saanut kotona psilocybe semilanceata:a kasvamaan ihan koti oloissa?
Olisi meinaa kiva saada semejä ihan ympäri vuotisesti
-
Maor
- Kameleontti
Eipä taida olla Semien kotikasvatus kovinkaan mahdollista. Olen kuullut että ihmiset ovat maaplanttiä sisälle roudanneet mutta ei siitä mitään ole tullut.
-:- We're All Mad Here -:-
-
korolli
- Apteekki
Lällällää! 30 silokkia löysin & söin. Toimi aivan helvetin hyvin.D.E.S wrote:Komppaan. Putki vaan jatkuu ja jatkuu. Tuokaa niit mun ovellejesuiitta wrote:Voin yhtyä kuoroonrooP wrote:Kuten jo tonne taikasieniforumillekki valitin: 0 semiä tänä syksynä
-
korolli
- Apteekki
Täh? En tajua mitä ovat yrittäneet: lämpötilan kuuluisi olla nollan ja +15 välillä. Hmm... Jos jääkaappiin tunkisi sen maapläntin? Eh...Maor wrote:Eipä taida olla Semien kotikasvatus kovinkaan mahdollista. Olen kuullut että ihmiset ovat maaplanttiä sisälle roudanneet mutta ei siitä mitään ole tullut.
-
Mangusti
4 taso on paras mihin oon päässy... keskustelin sienten kanssa maailman tilanteesta ja siitä mitä pitäisi tehdä... oikein valaiseva keskustelu ja nyt on vielä jäljellä sitä hyväntuulisuutta mitä sienistä jää pariksi viikoksi... (muilla samaa?)
-
Ahab
Vastasin Sienten kasvatus ketjuun.PSYCONAUT wrote:tuli vaa mieleen tuossa että onkohan kukaa saanut kotona psilocybe semilanceata:a kasvamaan ihan koti oloissa?
-
growy
- Kameleontti
Kukaan koskaan törmännyt Semien myymiseen? Minkälaista hintaa näillä on? Mietin tuota lähinnä että jos joku onneton ei ole löytänyt itselleen ja hinku on kova ja haluaisi noista maksaa.
Itseltä on kerran kysytty,haluanko ostaa. En todellakaan maksa sellaisesta mitä saa ilmaiseksi luonnosta ja monet ovat minulle sieniä tarjonneet, ja muutenkin kerään aina tarpeeksi ja käytän säästellen.
Itseltä on kerran kysytty,haluanko ostaa. En todellakaan maksa sellaisesta mitä saa ilmaiseksi luonnosta ja monet ovat minulle sieniä tarjonneet, ja muutenkin kerään aina tarpeeksi ja käytän säästellen.
-
Mangusti
Kyllä niitä voi ostaa jos ei osaa/jaksa etsiä... ne on yleensä sadon aikaan kympin tienoilla (/g) ja muuloin n.15e....
Keräämisen vaiva (ja mahdollisesti maksullinen kyyti mestoille) saa kyllä kympin kuulostamaan ihan järkevältä, varsinkin kun semejä ei yleensä tarvitse gemmiä enempää syödä...
En kyllä itsekkään kannata ostamista... vaikka talvella saattaa sortua
Keräämisen vaiva (ja mahdollisesti maksullinen kyyti mestoille) saa kyllä kympin kuulostamaan ihan järkevältä, varsinkin kun semejä ei yleensä tarvitse gemmiä enempää syödä...
En kyllä itsekkään kannata ostamista... vaikka talvella saattaa sortua
-
tajunalle
- Lepakko
Itse törmäsin 14€/gramma. Ehkä jos tulee huono sienikausi, mutta muuten en oikein maksaisi kuitenkaan 14 euroa.
-
Ahab
Jos unohtaa sen että niitä voisi saada luonnosta ilmaiseksi niin miksi ei ostaisi 10-15€/g hintaan kun sellaisia hintoja pyydetään vähemmän potenteista cubesiksistakin. Ite on ee koskaan silokkia löytänyt jotain toki ostaisin. Tai miettikää että olisitte ostamassa sieniä ja sitten kysyttäisiin että laitetaanko silokkeja vai cubensiksia niin kumpia ottaisitte?
Riippuu kyllä vähän kuka ne on kerännyt. Ne ei kuivana välttämättä ole enää niin tunnistettavissa eikä voi olla varma että onko tyyppi kerännyt oikeita sieniä.
Riippuu kyllä vähän kuka ne on kerännyt. Ne ei kuivana välttämättä ole enää niin tunnistettavissa eikä voi olla varma että onko tyyppi kerännyt oikeita sieniä.
-
tajunalle
- Lepakko
Tottakai ostaisin silloin jos niitä ei saisi ilmaiseksi luonnosta. Toisaalta minulla pitäisi olla varma paikka tiedossa mistä noita silokkeja syksyllä poimin, joten tämän takia en siitä maksa 15 euroa.Ahab wrote:Jos unohtaa sen että niitä voisi saada luonnosta ilmaiseksi niin miksi ei ostaisi 10-15€/g hintaan kun sellaisia hintoja pyydetään vähemmän potenteista cubesiksistakin.
Semejä ostaisin, mutta onhan aina se vaihtoehto kasvattaa itse parila eurolla + tarvikkeet jotka sitten kestävätkin pitkään. Tietenkin Cubensikset eivät ole niin "hyviä" kuin semit.Tai miettikää että olisitte ostamassa sieniä ja sitten kysyttäisiin että laitetaanko silokkeja vai cubensiksia niin kumpia ottaisitte?
Eli jos ei jostain syystä löydy sieniä ja on vielä myynnissä niin kyllä ostaisin.