Tokihan niitä pystyy polttamaan, mutta kyllä paremmat "kuositukset" saat nauttimalla ne oraalisesti.Kukkis wrote:Saaks sieniä polttamal jonkunäköse kuositukse tai pystyyks niit polttaa ylipäänsä?
Psilosybiinisienet
-
spasm
- OD
Re: Sienet
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
-
magiclymagical
- Apteekki
Sienien polttamisesta taitaa olla aika yleisesti hyväksytty teoria että ei toimi.
Jotkut väittää saavansa lieviä vaikutuksia, mutta placeboo sanon minä.
Jotkut väittää saavansa lieviä vaikutuksia, mutta placeboo sanon minä.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
Ensiö
- Lepakko
Enpä löytänyt silokeita joten matkalta mukaan tarttui kärpässieni 
Tarvitsisin vähän neuvoja. Miten voin määritellä sopivan annoksen kun en omista minkäänlaista vaakaa? Kuinka hyvin onnistuu teen keittäminen raa'asta sienestä? Siis häviääkö silloin ne haitalliset aineet ja kauanko tulisi keittää?
Tarvitsisin vähän neuvoja. Miten voin määritellä sopivan annoksen kun en omista minkäänlaista vaakaa? Kuinka hyvin onnistuu teen keittäminen raa'asta sienestä? Siis häviääkö silloin ne haitalliset aineet ja kauanko tulisi keittää?
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
-
jonza
- Psykonautti
Haitalliset aineet eivät häviä keittämällä, eivät vaikka keittäisit viikon sitä teetä. Vasta lähes vedettömästä sienestä alkaa iboteenihappo hajota muskimoliksi. Muskariini taas ei taida lähteä sittenkään. Joko 6kk kuivausta, tai sitten uunissa täysin kuivaksi, niin sen jälkeen voi sitten nauttia sellaisenaan tai teenä. Iboteenihappo ei välttämättä kovin myrkyllistä kyllä ole, mutta sekä miellyttävämpänä että vahvempana pidetään kunnolla kuivunutta.Ensiö wrote:Enpä löytänyt silokeita joten matkalta mukaan tarttui kärpässieni
-
bol
- Kameleontti
Itsellä sama ongelma. Ei kai auta muu kun mennä kaupan vaaoille punnitsemaan.. Jotain 3-5g:n punakärpässieni satsia on sanottu hyväksi. Kuulemma paremmat vaikutukset saadaan juuri noilla pienemillä annoksilla. Mene ja tiedä, omat kärppärit on kuivumassa.. Keväällä katsellaan, että miten ne vaikuttaa..Miten voin määritellä sopivan annoksen kun en omista minkäänlaista vaakaa?
-
Ensiö
- Lepakko
Tulipa tänään sitten kokeiltua kärppäriä. Kuivatin yöllä uunissa noin 10 tuntia kunnes sieni oli ihan murenevaa korppua. Söin sienirouheen jugurtin kanssa aamupalaksi ja menin sohvalle laiskottelee. Kattelin vähän telkkaria, rentouduin ja odottelin jotakin vaikutusta mitä ei tunnin jälkeenkään vielä tullut, joten päätin polttaa savut. Savut nousi päähän tavallisesti ja mukavasti, noin tunnin päästä alkoi tulemaan paljon vahvempi pilvi päälle kuin normaalisti. Tilanne muuttui todella pehmeäksi
kaikki ympärillä oli pehmeän oloista ja kaikki vaikutti olevansa todella hyvässä sovussa keskenään. Kirjahyllyn yläreuna näytti aina vähän vääntyvän kun katsoin toiseen suuntaan. Ajantaju oli todella hämärä ja ajatukset ei pysynyt koossa ollenkaan (saattaa johtua pelkästä kannabiksestakin) Yhdessä vaiheessa kuvittelin että seinässäni on näkymätön ovi jonka toisella puolella on mukavia olentoja, jotka miettivät voisivatko tulla käymään luonani. Ne eivät koskaan tulleet, höh 
Ensi kerralla pitää vähän enemmän syödä tuota. Nyt tuo vain antoi vähän psykedelisemmän pilven, ihan mukava kokemus kuitenkin..
Ensi kerralla pitää vähän enemmän syödä tuota. Nyt tuo vain antoi vähän psykedelisemmän pilven, ihan mukava kokemus kuitenkin..
-
Ensiö
- Lepakko
Huomenna taas sienestämään. Mitenkäs tuo kärpässienen kuivatus uunissa, kuuluuko siitä tulla hieman palaneen näköistä? 90 asteessa kuivatin viimeksi 10 tuntia. Onko parempi kuivata kokonaisena vai silputtuna?
-
dimitri
- Lepakko
Pienempänä kuivuu teoriassa ja käytännössä paremmin, en sitten tiedä miten tuo vaikuttaa aineiden dekarboksylisoitumiseen, mutta tuskin mitenkään haittaavammin. Itse kuutioina kuivasin ja lopuksi jauhoin tekosekottimella kärppärit.
-
Ensiö
- Lepakko
Kauanko on teillä kestäneet vahvat amanita tripit? En tiedä uskaltaisinko kokeilla kotona sillä aikaa kun porukat on töissä, siis 8 tuntia olisi aikaa..
-
Ahab
Onko siitä jotain näyttöä että alkukauden sienissä tai nuorissa sienissä olisi enemmän iboteenihappoa kuin myöhemmin syksyllä esiin tulleissa nuorissa sienissä tai alkukauden vanhoissa sienissä?jonza wrote:Iboteenihapon pääasiallinen vaikutus syntyy siitä että se muuttuu elimistössä osin muskimoliksi, mutta aineella itsellään on ketamiinin ja dxm:n kaltainen NMDA-agonistinen vaikutus, jolla ei ilmeisesti ole suurta merkitystä amanitojen kokonaisvaikutuksessa. Se saattaa kuitenkin selittää miksi alkukauden sienet ja nuoret sienet ovat joidenkin mielestä psykedeelisempiä...
Millaisella uv-lampulla tuota säteilytystä kannattaisi kokeilla? ESL, hehkulamppu vai loisteputki. Vai pitäiskö olla jotain sen tasoista mitä Biozone laitteissa käytetään?jonza wrote:...Varmuus ei kuitenkaan ole pahitteeksi, joten kannattaa keitellä amanitateetä vasta kunnolla kuivatusta/kuumennetusta/uv-säteilytetystä amanitasta...
Biozone myyntipuhetta wrote:UV- valoa on käytetty jo vuosikymmeniä lääketieteellisenä puhdistuskeinona, jolla tuhotaan mm. viruksia, bakteereja ja sieniä. Nämä lamput ovat ns. germidaalisia puhdistuslamppuja, jotka toimivat 254 nanometrin aallonpituudella. On huomattava, että mitä lyhempi UV- valon aallonpituus on, sitä enemmän aallolla on energiaa murtaa aineen kemialliset sidokset. Perinteinen puhdistukseen käytetty aallonpituus 25nm ei ole yhtä tehokas kuin 180nm tai lyhyemmät aallonpituudet, joita Biozone- laitteiden UV -lamput käyttävät yhdessä pitempien aallonpituuksien kanssa parhaimman puhdistustehon saavuttamiseksi.
-
Ensiö
- Lepakko
Ei löytyny yhtkään kärppäriä
ei yhtäkään! Vaikka kävin neljässä eri metsässä etsiskelemässä. No tiedän yhden paikan missä kasvaa pari isoa yksilöä mutta ne on asuntovaunujen keskellä, pitää kai poltella rohkaisevat ja mennä ihan pokkana hakee ne sieltä. Kasvaako muuten kärpässienet enää tähän aikaan syksystä? Pakkasen puolella jo melkein.. Hhrrrrr...
-
SudlevPSV
- Tuppisuu
Soma shamaanit sanovat ettei kuivia sieniä saa keittää (our Soma tea is always brewed from our own shamanically picked fresh Amanita muscaria -- never from dried mushrooms), joten keitän ne tuoreena kuten hekin. Kuivien sienien keittäminen vähentää sienien tehoa ja rikkoo niiden hengen.Ensiö wrote:Enpä löytänyt silokeita joten matkalta mukaan tarttui kärpässieni
Laitan muutaman ehjän ja kauniin yksilön pataan. Vettä pitää olla sen verran että sienet pystyvät kellumaan padassa vapaasti. Ensiksi vesi kuumennetaan kiehuvaksi ja sitten vähennetään lämpöä ja keitetään kannen alla 20 minuuttia.
Kun tee on valmista mukaan voi laittaa murskattua C- vitamiinia tai esim. sitruunaa. Monet maustavat teetä erinlaisin keinoin sen pahan maun takia esim. sokerin lisäys on hyvä idea jos et pysty muuten teetä juomaan. Myös milk thislen ja mangaanin ottaminen kärpässienien kannsa on hyvä idea.
-
Ensiö
- Lepakko
Toimiiko noiden kanssa paremmin vai auttavatko elimistöä käsittelemään myrkkyjä?SudlevPSV wrote:Myös milk thislen ja mangaanin ottaminen kärpässienien kannsa on hyvä idea.
-
Kalastaja
Siperiassa taas kärpässieniä ei koskaan ole nautittu raakoina. Ne on aina kuivattu, koska siperian šamanistiset kansat uskovat, että tuore kärpässieni voi tappaa ihmisiä. Viitteitä voi katso Wassonin Somasta.
-
SudlevPSV
- Tuppisuu
[/quote]Toimiiko noiden kanssa paremmin vai auttavatko elimistöä käsittelemään myrkkyjä?[/quote]
Milk thisle auttaa maksaa käsittlemään myrkkyjä ja mangaanin pitäisi vähentää tripin mahdollisia negatiivisia puolia. Mangaania käytetään myös yliannostukseen.
Milk thisle auttaa maksaa käsittlemään myrkkyjä ja mangaanin pitäisi vähentää tripin mahdollisia negatiivisia puolia. Mangaania käytetään myös yliannostukseen.
-
SudlevPSV
- Tuppisuu
Kalastaja wrote:Siperiassa taas kärpässieniä ei koskaan ole nautittu raakoina. Ne on aina kuivattu, koska siperian šamanistiset kansat uskovat, että tuore kärpässieni voi tappaa ihmisiä. Viitteitä voi katso Wassonin Somasta.
Intiassa olleessa Rigveda uskonnossa kärpässieniä käytettiin sen kaikissa muodoissa, myös raakana. The fly agaric mushroom is rarely toxic to adults but doses higher than 20 fresh mushrooms may be fatal to small children or those in ill health. To be safe, never ingest more than 10 fresh mushrooms or over 30 grams of dry mushrooms (at one time) when ingesting this type of mushroom.
-
dimitri
- Lepakko
Kuinkas mahtaa Psilocybe-suvun itiöt tulla tullista? Epäilen kyllä vahvasti, että eivät jää tulliin.
-
Lännen nopein
- Apteekki
Itiöt ovat täysin laillisia, niitä ei vain saa käyttää laiottamiin tarkoituksiin.dimitri wrote:Kuinkas mahtaa Psilocybe-suvun itiöt tulla tullista? Epäilen kyllä vahvasti, että eivät jää tulliin.
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
-
dimitri
- Lepakko
Aivan. Mycologisiin tutkimustarkoituksiinhan minä noita. 
-
growy
- Kameleontti
No mites Vaulttilaiset keräs sieniä?talven varalle löytyykö? 
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
dimitri
- Lepakko
Kärppäreitä tuli kerättyä varmaan 20-30 kappaletta, ekat satsit meni vähän harakoille, kun tuli kikkailtua tuon muskimolierottelun kanssa. Lievää trippiä tuli haeskeltua valmistusvaiheessa sienimehulla, mukavaa euforiaa nosti. Toka satsi piti säilöä kivaa hetkeä varten, mutta päättivät homehtua syystä tai toisesta.
-
growy
- Kameleontti
Amanitoista oon kuullut tosi paljon negatiivista,kokemusta itelläkin noista (myös trippistooria oon kirjottanu tonne trippisstoorit-osioon) Nyt olen noin.4 kertaa ottanut parin viikon aikana hyvin kuivatettuja,ja kappas. Osoittautunut itelle yheksi lempi psykedeeleistäni. Mitäs mieltä muut,tykkäättekö?
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
PSYCONAUT
- Psykonautti
amanitojen "nauttiminen" ei niitten sienisen maun takia oo mielestäni niin mukavaa mutta kokemus kuitenkin todella mukava minkä noilla sienimöisillä saa aikaan 
-
growy
- Kameleontti
Joo vittu se maku.. Mä kuitenki YRITÄN olla miettimättä sitä makua ja yritän poistaa sitä kaikilla mahdollisilla keinoilla (hunaja,jotain muuta teetä sekaan,tai sitten johkin ruokaan niitä) Ja senhä voi juoda,jos teenä siis juo niin ihan yhellä kulauksella ja sit vähä virnistää,jos makuaisti/maha kestää.. Ite on tullu lipitettyä vaikka mitä paskanmakua niin kaikkeen tottuu.PSYCONAUT wrote:amanitojen "nauttiminen" ei niitten sienisen maun takia oo mielestäni niin mukavaa mutta kokemus kuitenkin todella mukava minkä noilla sienimöisillä saa aikaan
-
Usoda
- LD50
Kokemuksieni mukaan Jugurtti toimii parhaiten amanitojen maun peittoon (jos kuivatettuna sienenä ne nauttii).
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
-
spasm
- OD
Kyllähän amanitat maistuu ja hyvin! Sulatettu suklaa on osoittautunut myös hyväksi maun peittämiseen.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
-
MetsänNeito
- Apteekki
Tulipa mieleen että tuollahan ne purkeissa kaapissa kuivatut amanitat oottaa,
vois aloittaa vkl testailun. Vielä en ole päässyt täysin kärpässienten maailmaan niin että
käsittäisin sen. Mutta tästä on hyvä jatkaa, pienillä annoksilla kuitenkin sillä ne on osoittautuneet parhaiksi. Jossain vaiheessa sitten joku yks iso dose jos vaikka potkis. =)
Täytyykin jauhaa noi ihan jauheeksi ja si vaan esim suklaamurujen seassa suuhun ja limpparia
päälle. Kärppäritee on ällöttävää.
Lämpimän, vahvan mustaherukkamehun ja sokerin
kans jotenkin menetteli, mut se mössö.. *yök*
Savujen kans täytyy myös kokeilla, vähentää sitä mahdollista nauseaa joka mulla ainakin tullut
kun paljon syö jasamalla juo päälle, ei kiva..
vois aloittaa vkl testailun. Vielä en ole päässyt täysin kärpässienten maailmaan niin että
käsittäisin sen. Mutta tästä on hyvä jatkaa, pienillä annoksilla kuitenkin sillä ne on osoittautuneet parhaiksi. Jossain vaiheessa sitten joku yks iso dose jos vaikka potkis. =)
Täytyykin jauhaa noi ihan jauheeksi ja si vaan esim suklaamurujen seassa suuhun ja limpparia
päälle. Kärppäritee on ällöttävää.
kans jotenkin menetteli, mut se mössö.. *yök*
Savujen kans täytyy myös kokeilla, vähentää sitä mahdollista nauseaa joka mulla ainakin tullut
kun paljon syö jasamalla juo päälle, ei kiva..
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
-The Buddha-
-
PSYCONAUT
- Psykonautti
tuotapa täytyy kokeillaspasm wrote:Sulatettu suklaa on osoittautunut myös hyväksi maun peittämiseen.