Psilosybiinisienet
-
dimitri
- Lepakko
Re: Sienet
Taas tarpeellinen nosto, kävin taas sienessä ja matkaan tarttui kolme pantterikärpässientä ja kahdeksan punakärpässientä, kuinkas noita pantterikärpässieniä annostellaan? Tarkoitus olisi pistää jauhoiksi, eli kuivatus uunissa ja tehosekoittimella hienoksi.
-
Ahab
Monesti näkee sanottavan että pantteria otetaan vain kolmasosa siitä mitä punaista otettaisiin. Enpä ole kyllä koskaan nähnyt mitään tieteellistä tutkimusta tai taulukoita pitoisuuksista.dimitri wrote:Taas tarpeellinen nosto, kävin taas sienessä ja matkaan tarttui kolme pantterikärpässientä ja kahdeksan punakärpässientä, kuinkas noita pantterikärpässieniä annostellaan? Tarkoitus olisi pistää jauhoiksi, eli kuivatus uunissa ja tehosekoittimella hienoksi.
-
dimitri
- Lepakko
Joo, itse muistelin että olisi ollut 3-10 kertaa voimakkaampi, mutta tuosta on hyvä lähteä katsomaan.
-
Mr.Puta
- Karvakuono
Voiko kärppäreillä vetää överit? Jos voi niin selviiääkö pelkällä purjoomisella ja päänsäryllä?
Koska mulla ei oo vaakaa miten punnita noita, ja on vähän riskaa peliä silmämääräsesti otettuna, kun ei tiedä niistä määristä. 
-
MadHatter
- Psykonautti
^En tiädä voiko kovinkaa helposti tappavaa överiä ottaa. Liian suurilla annoksilla kuitenkin deliriumin keskellä voi päänsärky ja purjoominen olla niitä lievimpiä ongelmia.
-
Mirrorland33
- Psykonautti
aloita tarpeeks pienellä määrällä ja nosta annosta vähitellen. kannattaa tehdä iso satsi jauhoksi/murskaksi, niin pitoisuudet ei vaihtele miten sattuu.Mr.Puta wrote:Voiko kärppäreillä vetää överit? Jos voi niin selviiääkö pelkällä
purjoomisella ja päänsäryllä?Koska mulla ei oo vaakaa miten punnita
noita, ja on vähän riskaa peliä silmämääräsesti otettuna, kun ei tiedä
niistä määristä.
vaikee on varmaan vetää övereitä, itellä ei oo isoillakaan annoksilla tullut juurikaan haittavaikutuksia lukuun ottamatta pieniä vatsanväänteitä, väsymystä ja tasapainon heikentymistä. tapaturmariski voi tietty nousta melkoisesti tuon tasapaino-/koordinaatiojutun takia.
-
dimitri
- Lepakko
Tein kyllä kerran jälleen niin hiton hienon emämunauksen, että oikein hävettää. Annoin tuon aiemmin mainitsemani sakan kerääntyä lasin pohjalle, erottelin nestettä sakan päältä pois ja lopulta yritin liuottaa epäpuhtaaseen 95-oktaaniseen bensaan, eipä onnistunut, ei liuennut millään. No päätin haihdutella bensan tuosta sakkatahnasta pois vesihauteen avulla, jäljelle jäi mitä huvittavin lopputulos - saippua. Ei todellakaan käynyt mielessä, että emäs keitettynä epäpuhtaassa öljyjohdannaisessa voisi tuottaa niinkin jännää ainetta kuin saippua, vaikka olen saippuasta pitänyt yläasteen aikana esitelmän kolmesti. Olenko nyt ensimmäinen ihminen joka on tehnyt kärpässienisaippuaa?
Mikä vielä parasta, rupesin pohtimaan toimisiko tuo, kun on kofeiinisaippuaakin, joka kuulemma toimii. Myös monet kipuvoiteet perustuvat jonkin särkylääkkeen imeyttämiseen paikallisesti. Hieroin saadun saippuan käsiini enkä pessyt sitä pois. Naureskelin mielessäni, että ei tämä toimi. Ei mennyt varmaan varttiakaan kun tuli hemmetin miellyttävä olo, todella lievä euforia, jota voi kuvata lähinnä hymiöllä ":)". Kestosta ei ole tietoa, koska menin hyvissämielin nukkumaan, aamulla olin myös todella tyytyväinen olooni, mutta se johtui hyvin nukutusta yöstä. En sulje placeboakaan pois mahdollisuuksista, mutta hieman mietityttää kuitenkin tuo "saippua". Toimisi muuten hyvin varmaan masennuslääkkeenä, sillä mikään ei vaivannut mieltä, olin vain ja mikäs sen kummempaa.
Tuosta bensasta, tiesin että bensa on erittäin epäpuhdasta, lähinnä oli tarkoitus kokeilla saako tuosta, jo epäonnistuneesta tekeleestä, mitään aikaiseksi, tuotos oli tarkoitus joka tapauksessa heittää pois.
Mikä vielä parasta, rupesin pohtimaan toimisiko tuo, kun on kofeiinisaippuaakin, joka kuulemma toimii. Myös monet kipuvoiteet perustuvat jonkin särkylääkkeen imeyttämiseen paikallisesti. Hieroin saadun saippuan käsiini enkä pessyt sitä pois. Naureskelin mielessäni, että ei tämä toimi. Ei mennyt varmaan varttiakaan kun tuli hemmetin miellyttävä olo, todella lievä euforia, jota voi kuvata lähinnä hymiöllä ":)". Kestosta ei ole tietoa, koska menin hyvissämielin nukkumaan, aamulla olin myös todella tyytyväinen olooni, mutta se johtui hyvin nukutusta yöstä. En sulje placeboakaan pois mahdollisuuksista, mutta hieman mietityttää kuitenkin tuo "saippua". Toimisi muuten hyvin varmaan masennuslääkkeenä, sillä mikään ei vaivannut mieltä, olin vain ja mikäs sen kummempaa.
Tuosta bensasta, tiesin että bensa on erittäin epäpuhdasta, lähinnä oli tarkoitus kokeilla saako tuosta, jo epäonnistuneesta tekeleestä, mitään aikaiseksi, tuotos oli tarkoitus joka tapauksessa heittää pois.
-
kameli
- Tuppisuu
Ok eli olen uusi tällä foorumilla. Minulla on jonkinverran kokemusta psykedeeleistä. Myös kärpässieniä olen kokeillut vuosia sitten ja sain niistä varsin mukavat olot vaikka epäilen että kuivatus oli huonosti tehty niissä. Ja tässä kysymykseni, tiedättekö onko c-hepatiia sairastavan turvallista syödä kärpässieniä. Olen yrittänyt etsiä tietoa tästä mutta en ole löytänyt. Ja kun minulla on tuollaiset 30grammaa kuivaa sientä valmiina kaapissa olisin iloinen jos voisitte pistää tietojanne ja vaikka ihan mielipiteitäkin vastaukseksi. Kiitos jo etukäteen
-
growy
- Kameleontti
Enpä usko että se olisi vaarallista c-hepatiittia sairastavalle..miksi olisi?
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
kameli
- Tuppisuu
Ihan vaan ajattelin että eikös se munuaisten päälle käy ja maksankin kait lisäksi. Mutta eipä ne kai kunnolla käsiteltyinä viinapulloa vaarallisempia ole.
-
Pakanasoturi
- Lepakko
Iboteenihappohan on neurotoksista, muskariinista en tiedä, ei ainakaan varmaan mitään terveellistä ole ja muskimolilla ei pitäisi kai suurempia haittavaikutuksia olla.
-
bol
- Kameleontti
Tänään tapahtui aika hassu ja outo tapahtuma. Olin kerännyt 3 kärpässientä, jokaisen kärpässienen lakki viipaloitiin kolmeen osaan ja laitettiin sen jälkeen jokainen sieni omiin sanomalehtiin. Olimme tarkastelleet kärpässienten kuivumista jo kolme viikkoa ja hyvältä näytti, kunnes tänä päivänä katsottin ja huomattiin kaverin laatikossa olevan muutamia kuolleita toukkia. Avattiin eka sanomalehti -> Sieni oli kadonnut kokonaan, vähän sellaista multamaista paskaa siinä tilalla ( varmaan jotain toukkapaskaa ). Siin oltii kyl vähä aikaa kaverin kaa, että: WTF
?. Avattiin toinen ja täysin sama juttu. Näytti aika kauhealta. Onneksi yksi sieni oli säilynyt ilman vaurioita hyvin kuivuneena.
Onko tämä punakärpässienen säilyminen pelkkää tuuripeliä vai olenko tehnyt jotain väärin, kun olen poiminut punakärpässieniä? Lakkien alla olevia helttoja en poistanut.
Mites silokkien kanssa? Onko niissä suuria "toukkapesäkkeitä"
?
Onko tämä punakärpässienen säilyminen pelkkää tuuripeliä vai olenko tehnyt jotain väärin, kun olen poiminut punakärpässieniä? Lakkien alla olevia helttoja en poistanut.
Mites silokkien kanssa? Onko niissä suuria "toukkapesäkkeitä"
-
growy
- Kameleontti
Saattaa olla että olet kerännyt jo vähän mädän sienen,itellä käyny vähä samalla tavalla mulla sienet on alkanu mätimään ja haisemaan ihan vitun pahalle.Tiedä sitten onko niissäki ollu toukkia,oon vaa viskannu menemään.Onneks noita löytyy silti joka puolelta eli ei pitäs kauheesti haitata jos muutama mätänee.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
Pakanasoturi
- Lepakko
Tuo on kyllä muuten joskus aika järkyttävää, kun toukat vaan hävittävät sienen kokonaan... Ainakin lähes kokonaan. Semmonen iso möykky sientä muuttuu ihan vaan pariksi multahipuksi.
Minä olen miettiny, että mistä vitusta niitä toukkia niihin oikeen tulee... Jos löydät sienen, jossa ei ole ollenkaan toukkia, ja sieni näyttää ihan hyvältä, ja jos laitat sen vaikka ihan suljettuun tilaan niin vähän ajan päästä se kuhisee toukkia joilla on jo kokoa ihan hyvin. Ilmeisesti ne toukat jotenkin kasvavat ihan mikroskooppisen pienikokoisista semmoisiksi isoiksi. Kai niin.
Kerran kävi niin kun minä _järkevänä_ aattelin säilyttää muutamaa subbalteatusta jotka oli löydetty paskasta semmoisessa metalli lipastossa yön yli. Ne näyttivät ihan hyviltä siis poimimisaikaan. Sitten kun avasin lipaston aamulla niin meinasin saada sydänkohtauksen, ne olivat ihan limaa ja näytti että niiden pinta liikkui siinä hämärässä. No toukkiahan ne oli täynnä. Pistin kannen kiinni ja lukkoon ja laatikoita päälle enkä uskaltanu vilkastakaan koko lipastoa moneen kuukauteen. Ihmettelin että mistä hitosta toukat sinne suljettuun lipastoon oli päässeet, mutta siis, ne tosiaankin kai kasvavat ihan siellä sienessä sitten. Sitten monen kuukauden päästä avasin varovasti lipaston kannen, en tiennyt ollenkaan mitä odottaa, en meinannut pystyä siihen kun olin niin peloissani että mitä hittoa sieltä oikeen löytyisi. Tuhansia toukkiako vai mitä? No avasin kannen nopeasti ihan kokonaan auki ja peräännyin ja hämmästyin aika reilusti kun näin mitä siellä oli... Lipaston pohjalla ja seinämissä oli ihan kuin jonkinlainen ohut peite tai kerros semmoista mustaa kuivunutta töhkää. Se ei edes haissut millekkään muistaakseni melkeinpä. Siinä oli siis ne minun sienet nyt. Mitähän hittoa. Ja madot ja kaikki mahollinen. No mahto olla madoilla hauskaa sienipäissään sitten.
Minä olen miettiny, että mistä vitusta niitä toukkia niihin oikeen tulee... Jos löydät sienen, jossa ei ole ollenkaan toukkia, ja sieni näyttää ihan hyvältä, ja jos laitat sen vaikka ihan suljettuun tilaan niin vähän ajan päästä se kuhisee toukkia joilla on jo kokoa ihan hyvin. Ilmeisesti ne toukat jotenkin kasvavat ihan mikroskooppisen pienikokoisista semmoisiksi isoiksi. Kai niin.
Kerran kävi niin kun minä _järkevänä_ aattelin säilyttää muutamaa subbalteatusta jotka oli löydetty paskasta semmoisessa metalli lipastossa yön yli. Ne näyttivät ihan hyviltä siis poimimisaikaan. Sitten kun avasin lipaston aamulla niin meinasin saada sydänkohtauksen, ne olivat ihan limaa ja näytti että niiden pinta liikkui siinä hämärässä. No toukkiahan ne oli täynnä. Pistin kannen kiinni ja lukkoon ja laatikoita päälle enkä uskaltanu vilkastakaan koko lipastoa moneen kuukauteen. Ihmettelin että mistä hitosta toukat sinne suljettuun lipastoon oli päässeet, mutta siis, ne tosiaankin kai kasvavat ihan siellä sienessä sitten. Sitten monen kuukauden päästä avasin varovasti lipaston kannen, en tiennyt ollenkaan mitä odottaa, en meinannut pystyä siihen kun olin niin peloissani että mitä hittoa sieltä oikeen löytyisi. Tuhansia toukkiako vai mitä? No avasin kannen nopeasti ihan kokonaan auki ja peräännyin ja hämmästyin aika reilusti kun näin mitä siellä oli... Lipaston pohjalla ja seinämissä oli ihan kuin jonkinlainen ohut peite tai kerros semmoista mustaa kuivunutta töhkää. Se ei edes haissut millekkään muistaakseni melkeinpä. Siinä oli siis ne minun sienet nyt. Mitähän hittoa. Ja madot ja kaikki mahollinen. No mahto olla madoilla hauskaa sienipäissään sitten.
-
Awttu
- Lepakko
onse jännäPakanasoturi wrote:Tuo on kyllä muuten joskus aika järkyttävää, kun toukat vaan hävittävät sienen kokonaan... Ainakin lähes kokonaan. Semmonen iso möykky sientä muuttuu ihan vaan pariksi multahipuksi.
yrtit pitävät minusta.
-
bol
- Kameleontti
Hah. Onneksi täällä on muitakin saman kokemuksen jakajia. Toukat on kyllä järkyttäviä :?
-
Ahab
Tulee kyllä kerättäessä koputeltua sitä kärppärin lakkia hetken että sieltä kaikki satiaiset kaikkoaa. Sitten vielä räplään jollain niitä helttoja varmistuakseni ettei asukkeja jää ja jos siinä vaikka muutamat sporet jäisi luontoon.
-
koira
- Tuppisuu
onkos suippumadonlakkeja ruvennu jo löytymään? 
-
mauseri
- LD50
yksi kappale havaittu oulun suunnallakoira wrote:onkos suippumadonlakkeja ruvennu jo löytymään?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
koira
- Tuppisuu
mauser1911 wrote:yksi kappale havaittu oulun suunnallakoira wrote:onkos suippumadonlakkeja ruvennu jo löytymään?
noni, siitä se lähtee! Itse lähden vk loppuna hämeen suunnalta etsimään
-
mauseri
- LD50
etsivä löytää..koira wrote:mauser1911 wrote:yksi kappale havaittu oulun suunnallakoira wrote:onkos suippumadonlakkeja ruvennu jo löytymään?
noni, siitä se lähtee! Itse lähden vk loppuna hämeen suunnalta etsimään
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
Rauzi
- Psykonautti
Haluaako joku mahdollisesti yrittää tunnistusta?
numerot 2 ja 4 löyty yhdeltä suositulta silokkipellolta
numerot 1 ja 3 nappasin matkaan huvikseni (näyttivät jotenki niin herkullisilta )
numerot 2 ja 4 löyty yhdeltä suositulta silokkipellolta
numerot 1 ja 3 nappasin matkaan huvikseni (näyttivät jotenki niin herkullisilta )
-
reeferass
- Psykonautti
Ei ole ruokasieniä, eikä taikasieniä.
-
Rauzi
- Psykonautti
Pitääpä kohta lähtä kattoon perus kärppäri paikka. Vissiin pitäs löytyä taas ihan kivasti niitäkin, Sen jälkeen jos jaksaa niin pitää kaivella silokkeja ja yrttejä esiin 
-
growy
- Kameleontti
Tänään aamulla ku kävin lenkillä metsässä, löysin aivan saatanasti kärpässieniä. Eilen oli mukavat olot amanita-teestä,taas kerran. Ja se oliki viimenen teekuppi jonka niistä vanhoista sienistä sain. Nyt siis lisää kuivumaan.Onneks oli reppu mukana nii sain jokanen sienen mukaan..
tänään kattoo jos löytys semejä myöhemmin.. Toiselta vakiopaikaltani tietenkin

Kärpässieniä oli noin 14 kpl,ei ne nyt kuitenkaa vierekkäin ollu mut siis sieltä kohasta löyty.
Pitää punnita kuhan ehtii.
Kärpässieniä oli noin 14 kpl,ei ne nyt kuitenkaa vierekkäin ollu mut siis sieltä kohasta löyty.
Pitää punnita kuhan ehtii.
-
Rauzi
- Psykonautti
Löysimpäs 9 kappaletta isoja kärppäreitä. yksi pantterikin tarttu mukaan
pitäs vissiin nakata ens kerralla metsästys kamppeet niskaan ku porukka meinas tuijottaa 
Edit: Onko muuten kellään tietoa kasvaako psilocybe cyanescens suomessa
Edit: Onko muuten kellään tietoa kasvaako psilocybe cyanescens suomessa
-
magiclymagical
- Apteekki
Rauzi wrote:Onko muuten kellään tietoa kasvaako psilocybe cyanescens suomessa
Ei ainakaan pitäisi luonnonvaraisena kasvaa.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
Rauzi
- Psykonautti
Oli vaan niin kovasti sen näkösiä sieniä metsässä. mitähän lie sitten ollut 
-
Kalastaja
Kannattaa opetella erottamaan Pantterikärpässieni (Amanita pantherina) ja Rusokärpässieni (A. rubescens). Todella monet sekoittavat nuo. Sama juttu Reunuskirjoheltan (Panaeolus subbalteatus) ja Nurmikirjoheltan (P. foenisecii) kanssa.
------
SY769 Suomen helttasienten ja tattien ekologia, levinneisyys ja uhanalaisuus
Pertti Salo, Tuomo Niemelä, Ulla Nummela-Salo ja Esteri Ohenoja (toim.), 2005
Suomen ympäristö 769, luonto- ja luonnonvarat, 526 s.
URN:ISBN:9521119977, ISBN 952-11-1997-7 (PDF)
Julkaisu on saatavana myös painettuna ISBN 952-11-1996-9 (nid.)
Julkaisu on ensimmäinen Suomen koko helttasieni- ja tattilajistoa esittelevä teos, jossa on tietoa lajien levinneisyydestä, ekologiasta ja uhanalaisuudesta. Sen pohjana on tekijöiden kolmannen
uhanalaistarkastelun yhteydessä kokoama lajiluettelo maan sienistöstä.
Tarkastelussa oli mukana kaikkiaan 1702 lajia, joista 1691 lajin uhanalaisuus arvioitiin; 11 lajia jätettiin arvioimatta (luokka NE). Arvioimatta jätettiin myös 169 sellaista aiemmin (vuoden 2000 uhanalaisuustarkastelussa) arvioitua lajia, joiden määritys osoittautui virheelliseksi tai esiintymistä Suomessa ei voitu varmuudella osoittaa...
http://www.ymparisto.fi/default.asp?con ... 350&lan=fi
------
SY769 Suomen helttasienten ja tattien ekologia, levinneisyys ja uhanalaisuus
Pertti Salo, Tuomo Niemelä, Ulla Nummela-Salo ja Esteri Ohenoja (toim.), 2005
Suomen ympäristö 769, luonto- ja luonnonvarat, 526 s.
URN:ISBN:9521119977, ISBN 952-11-1997-7 (PDF)
Julkaisu on saatavana myös painettuna ISBN 952-11-1996-9 (nid.)
Julkaisu on ensimmäinen Suomen koko helttasieni- ja tattilajistoa esittelevä teos, jossa on tietoa lajien levinneisyydestä, ekologiasta ja uhanalaisuudesta. Sen pohjana on tekijöiden kolmannen
uhanalaistarkastelun yhteydessä kokoama lajiluettelo maan sienistöstä.
Tarkastelussa oli mukana kaikkiaan 1702 lajia, joista 1691 lajin uhanalaisuus arvioitiin; 11 lajia jätettiin arvioimatta (luokka NE). Arvioimatta jätettiin myös 169 sellaista aiemmin (vuoden 2000 uhanalaisuustarkastelussa) arvioitua lajia, joiden määritys osoittautui virheelliseksi tai esiintymistä Suomessa ei voitu varmuudella osoittaa...
http://www.ymparisto.fi/default.asp?con ... 350&lan=fi
-
Rauzi
- Psykonautti
Juu no kyllähän nuo nyt tunnistaa vielä melko hyvin. Jos vaan jaksaa vähäkään tutkia löytämäänsä sientä. 
Edit: Siis kärppärit
Edit: Tulipas taas haettua 7 punasta lisää
Edit: Siis kärppärit
Edit: Tulipas taas haettua 7 punasta lisää