Suippumadonlakin (Psilocybe semilanceata) tunnistaminen
-
HUUHAA
- Apteekki
Suippumadonlakin (Psilocybe semilanceata) tunnistaminen
elikkä onko mitään hyvää ja suht. varmaa keinoa tunnistaa Psilocybe semilanceata sientä ???
käytiin tossa nimittäin keräämässä iso kasa noita sieniä ja ainakin netissä verrattujen kuvin perusteellaa olen oikeilla jäljillä....
ja annoksista ja erilaisita nauttimistavoista olisi kiva saada myös lisää tietoa (olen tietysti netistäkin lukenut jo yhtä sun toista) ja tietysti hyviä neuvoja ensikertalaiselle........
käytiin tossa nimittäin keräämässä iso kasa noita sieniä ja ainakin netissä verrattujen kuvin perusteellaa olen oikeilla jäljillä....
ja annoksista ja erilaisita nauttimistavoista olisi kiva saada myös lisää tietoa (olen tietysti netistäkin lukenut jo yhtä sun toista) ja tietysti hyviä neuvoja ensikertalaiselle........
-
Pot Head
- Psykonautti
-
psyke
- Lepakko
-
HUUHAA
- Apteekki
pannaan nyt samaan topiciin tämäkin kysymys.
eli, luin jostain ohimennen että näitä sieniä voisi myös polttaa mutta en oikeen usko niiden toimivan polttamalla, vai mitä muut on mieltä ???
ja vielä sekin että uskaltaako sienissä syödä mitään pillereitä, esim. xanor, imovane, stilnoct ym. bentsoja ???? ja jos syö niin mitä vaikutuksia odotettavissa ?
onkos täällä muu porukka sienessä käynykkään vai onko kaikki sieni keskustelu tuolla taikasieni foorumissa ? ite löysin niin hyvä sienipaikan että pakko sitä on vähän täälläkin hehkuttaa
eli, luin jostain ohimennen että näitä sieniä voisi myös polttaa mutta en oikeen usko niiden toimivan polttamalla, vai mitä muut on mieltä ???
ja vielä sekin että uskaltaako sienissä syödä mitään pillereitä, esim. xanor, imovane, stilnoct ym. bentsoja ???? ja jos syö niin mitä vaikutuksia odotettavissa ?
onkos täällä muu porukka sienessä käynykkään vai onko kaikki sieni keskustelu tuolla taikasieni foorumissa ? ite löysin niin hyvä sienipaikan että pakko sitä on vähän täälläkin hehkuttaa
-
Lasipallo
- Kameleontti
Tuosta on puhuttu paljonkin, tuosta polttamisesta ja yleisesti hyväksytty päätös taitaa olla, ettei toimi.HUUHAA wrote:pannaan nyt samaan topiciin tämäkin kysymys.
Jotkut väittävät kivenkovaan, että tuo toimii, mutta jos toimiikin, niin vaikutukset ovatkin hyvin mietoja verrattuna oraaliseen nauttimiseen. Tietenkin voit kokeilla tuota vapottamalla kuivia sieniä, psilosybiini vain tuhoutuu suunnilleen 40c asteessa.
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... oked.shtml
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nfo7.shtml
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
Maor
- Kameleontti
Tehkää ihmiset teetä niistä pikku tateista, varsinkin vihreä jasmiinin tee sopii erinomaisesti sienien kera, ja hunaja. Ja polttaminen kannattaa unohtaa, menee vain tavarat hukille. Enkä Voi ymmärtää miksi pitää sienireissun aikana jotain ryynejä alkaa rouhimaan, WEIRDO. Kannabis sopii hyvin ja ainakin itselle maistuu muutama keskiolut, maku korostuu jotenkin elegantiksi. Savuja ei kuitenkaan kannata ihan alkumetreillä alkaa hiisailla, peakin jälkeen vaan budhaa kehiin 
EDIT: Mutta jos sinulla on stilkkareita tai imovaneja niin matkan jälkeen jos ei uni tule silmään niin saattavat helpottaa, sikäli jos halutaan nukkua.
EDIT: Mutta jos sinulla on stilkkareita tai imovaneja niin matkan jälkeen jos ei uni tule silmään niin saattavat helpottaa, sikäli jos halutaan nukkua.
-
Jeshu
- OD
-
Jeshu
- OD
Re: Psilocybe semilanceatan tunnistaminen
Kuvaus tai kuva kasvualueesta. Samat sienestä, sen heltoista, lakista ja jalasta. Sama vielä itiöprintistä, niin aletaan olemaan oikeilla jäljillä.HUUHAA wrote:elikkä onko mitään hyvää ja suht. varmaa keinoa tunnistaa Psilocybe semilanceata sientä ???
-
Asidyyli
- LD50
-
Lasipallo
- Kameleontti
-
benelux fat
- Kameleontti
-
Ahab
-
Jeshu
- OD
-
Maor
- Kameleontti
Aivan hallaöiden tuntumassa pitäisi kaiketi löytyä ne Potentiaalisemmat yksilöt.
Kerran olin yhden vanhemman koulun edustajan kanssa keräilemässä mökkireissua varten, minä plus kaikki muut, lukuunottamatta tätä vanhaa herraa olimme aivan täysin fiiliksissä kerättiin taskut täyteen. Hän vain tyynesti käveli siellä ja valkkaili sopivat yksilöt, keräsi kutakuinkin 50kpl itselleen vkonloppua varten, kertoi ettei enempää tarvitse kun nämä kuulema olivat vahvoja yksilöitä. Hän selitti sellaisesta metallihohteesta, mutta en oikein ymmärtänyt asiaa silloin, kovasti kun matkalla olin.
Mutta siis näkevätkö paatuneet tattimiehet juuri ne 'oikeat' yksilöt?
Kerran olin yhden vanhemman koulun edustajan kanssa keräilemässä mökkireissua varten, minä plus kaikki muut, lukuunottamatta tätä vanhaa herraa olimme aivan täysin fiiliksissä kerättiin taskut täyteen. Hän vain tyynesti käveli siellä ja valkkaili sopivat yksilöt, keräsi kutakuinkin 50kpl itselleen vkonloppua varten, kertoi ettei enempää tarvitse kun nämä kuulema olivat vahvoja yksilöitä. Hän selitti sellaisesta metallihohteesta, mutta en oikein ymmärtänyt asiaa silloin, kovasti kun matkalla olin.
Mutta siis näkevätkö paatuneet tattimiehet juuri ne 'oikeat' yksilöt?
-:- We're All Mad Here -:-
-
veke
- Psykonautti
kun pienissä vainoissa kerran nopeasti poimi silokeita niin mukaan eksyi äkkiseltään katsottuna ihan silokin näköinen tittis , vasta pienen tarkastelun jälkeen huomasi että se ei ollutkaan semi vaan hennompirakenteinen ja punertava ilmeisesti conocybe kueharina tai tenera(joka on tappavan myrkyllinen)
...
-
veke
- Psykonautti
-
HUUHAA
- Apteekki
olet täysin oikeassapsyke wrote:Ite oon ainaki huomannu et sen jälkeen ku löytää syksyn ekat silokit ei niitä enää voi sekoittaa oikeen mihinkään muihin sieniin...
miksei psiloja kasva jo keväällä
mä en syksyllä muuta teekkään ku kerään aamusta iltaan varastoja talvea varten
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään
-
Keisari
- Lepakko
-
tRip
- Moderator
-
LD50
- Apteekki
-
Lasipallo
- Kameleontti
Ei nyt välttämättä vuotta, mutta hyvä olisi pitkään pitää kuivumassa, myös keittäminen (samalla voi tehdä vaikka extractin) ja uunissa käyttäminen toimii.tRip wrote:Eikös ainakin kärpässienet kohta rupea maasta sikiämään. Jos sitäkin vaikka joskus kokeilisi![]()
vaatii ilmeisesti vuoden kuivattelun?
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
tRip
- Moderator
Niin, mutta eikös se ole niin että mitä pidempään kuivattaa sitä täydellisemmin iboteenihappo? muuttuu muskimoliksi??Lasipallo wrote:Ei nyt välttämättä vuotta, mutta hyvä olisi pitkään pitää kuivumassa, myös keittäminen (samalla voi tehdä vaikka extractin) ja uunissa käyttäminen toimii.tRip wrote:Eikös ainakin kärpässienet kohta rupea maasta sikiämään. Jos sitäkin vaikka joskus kokeilisi![]()
Tietysti kuivatusolot vaikuttavat tämän prosessin nopeuteen, mutta mikähän olisi optimaalisin aika kuivattaa? Siitäkin liikkuu niin paljon mielipiteitä, että varmaan vain kokeilemalla oppisi.
-
Lasipallo
- Kameleontti
Mahdotonta sanoa ilman testejä, keittämällä/kuumentamalla tarpeellisen muutoksen voi tuottaa kyllä.tRip wrote:Niin, mutta eikös se ole niin että mitä pidempään kuivattaa sitä täydellisemmin iboteenihappo? muuttuu muskimoliksi??Lasipallo wrote:Ei nyt välttämättä vuotta, mutta hyvä olisi pitkään pitää kuivumassa, myös keittäminen (samalla voi tehdä vaikka extractin) ja uunissa käyttäminen toimii.tRip wrote:Eikös ainakin kärpässienet kohta rupea maasta sikiämään. Jos sitäkin vaikka joskus kokeilisi![]()
Tietysti kuivatusolot vaikuttavat tämän prosessin nopeuteen, mutta mikähän olisi optimaalisin aika kuivattaa? Siitäkin liikkuu niin paljon mielipiteitä, että varmaan vain kokeilemalla oppisi.
-
h.s.t.
-
benelux fat
- Kameleontti
Mikäs siinä nyt niin outoa on?h.s.t. wrote:Yks mikä oli outo juttu, et ne myi liberty capsejä Kokopellis, smart shopis, Amsterdamis...
"Trippi pakottaa ajatukset kulkemaan eri tavalla ja irtautumaan itse rakennetuista muureista, jotka toisilla saattavat pitää horjuvaa mielenterveyttä pystyssä." Miffy @ P-linkki.
-
h.s.t.
-
Kalastaja
Niitä ei voi kasvattaa kannattavasti sisällä. Vaatii todella pitkän ajan ja alhaisen lämpötilan. Vain muutamassa laboratoriossa on edes onnistuttu siinä.benelux fat wrote:Mikäs siinä nyt niin outoa on?h.s.t. wrote:Yks mikä oli outo juttu, et ne myi liberty capsejä Kokopellis, smart shopis, Amsterdamis...
Tuoreinako ne niitä myi?
edit: Nopsaa...
Ei niitä hollannissa vielä voi kasvaa, kuin muutama poikkeuksellinen yksilö. Vaativat sen alhaisen lämpötilan, alle 15 astetta jatkuvasti.
-
Lasipallo
- Kameleontti
Muutama kuukausi sitten semilanceatan printtejä sai sporeworksilta Pacific Blue nimellä viellä, ongelmia oli monesti sienien aborttien kanssa, eipä näytä olevan enää siellä myynnissä.Kalastaja wrote:Niitä ei voi kasvattaa kannattavasti sisällä. Vaatii todella pitkän ajan ja alhaisen lämpötilan. Vain muutamassa laboratoriossa on edes onnistuttu siinä.benelux fat wrote:Mikäs siinä nyt niin outoa on?h.s.t. wrote:Yks mikä oli outo juttu, et ne myi liberty capsejä Kokopellis, smart shopis, Amsterdamis...
Tuoreinako ne niitä myi?
edit: Nopsaa...
Ei niitä hollannissa vielä voi kasvaa, kuin muutama poikkeuksellinen yksilö. Vaativat sen alhaisen lämpötilan, alle 15 astetta jatkuvasti.
-
Rauzi
- Psykonautti
Tulikohan nyt oikeaan paikkaan. Noh jos joku vois kertoa sellasen tiedon että onko nuilla silokeilla "aina" se lakin alusta tumma/musta (siis ihan kasvun alkuvaiheesta lähtien) koska löysin ihan silokin näkösiä sieniä metsästä, mutta jätin ne sitten sinne odottelemaan vielä kun en ollut 100% varma mitä olivat. Jonkulainen kuvakin niistä on koneella jos joku haluaa nähdä.
-
D.E.S
- Kameleontti
En usko että ovat silokkeja, eivät veijarit tuppaa kasvamaan metsässä.Rauzi wrote:Tulikohan nyt oikeaan paikkaan. Noh jos joku vois kertoa sellasen tiedon että onko nuilla silokeilla "aina" se lakin alusta tumma/musta (siis ihan kasvun alkuvaiheesta lähtien) koska löysin ihan silokin näkösiä sieniä metsästä, mutta jätin ne sitten sinne odottelemaan vielä kun en ollut 100% varma mitä olivat. Jonkulainen kuvakin niistä on koneella jos joku haluaa nähdä.
"Taste