Dekstrometorfaanin erottelu aloittelijalle

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
Huiko
LD50

Re: Dekstrometorfaanin erottelu aloittelijalle

Post by Huiko »

:) Niin... Piru piilee yksityiskohdissa. Huolellisuus tosiaan kannattaa ja oppiva ei eksy polulta Dextroverseen.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
vauhtinoita
Psykonautti

Post by vauhtinoita »

Ekaa kertaa erottelin, näitä ohjeita käyttäen soodatuhkalla, newport-bensalla ja sitruunahapolla, onnistui :) harmi että ois kaivannut isompaa annosta, ehkäpä ens kerralla..

Mulle iski hirvee kutina jos liikuin :o (sängyssä peiton alla)
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Suihku auttaa. :)
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Olipa hyvä erotteluohje se ensimmäinen postaus.
Hyvin onnistu.
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.
Azee
Psykonautti

Post by Azee »

Käyttäessäsi noin 1 tl sitruunahappoa deksmin erottelussa, lopputuloksen pHn voi tasata n. 1-2 teelusikallisella tavallista ruokasoodaa. Kemikaalin makuhan siihen silti jää, mutta sitruunairvistykset vaimenee. (Veden kanssa testattuna 1dl vettä plus 1 tl sitruunahappoa -- pH n. 2, lisätään 1tl ruokasoodaa -- pH n. 6)
No More Games. No More Bombs. No More Walking. No More Fun. No More Swimming. Boring. I am always bitchy. No Fun – for anybody. You are getting Greedy. Relax – This won’t hurt.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Mä teen näin ja hyvin onnistuu. Tää ohje on yhdelle ressupullolle. Toimii pirun hyvin.

TARVITSET Resilaria 200ml about 8e Apteekista saa.
Vitamiiniporetabletteja. 1g. Se on tärkeää että ne on 1g eikä esim 500mg. Näitä saa ainaki apteekista, en tiiä saako kaupasta. En tiiä paljo maksaa ku en oo katellu hintoja tätä ostaessa.
Bensaa. Oon käyttänyt Zippo-bensaa jota saa Ärrältä. Maksaa noin 5e.
Soodatuhkaa. Oon laittanut pari ruokalusikallista ruokasoodaa leivinpaperille. Uuni lämpeneen 200 astetta ja voi heti laittaa pellin uuniin ja antaa olla noin tunnin.

Mehukattipönikkä on hyvä mutta käy mikä tahansa pullo.

1. Kaada Resilarit pulloon
2. Laita soodatuhkaa sekaan. Itse kaavin leivinpaperilta pikkulusikalla ja laitan pulloon. Määrä ei oo niin justiinsa.
3. Ravistele voimakkaasti.
4. Kaada bensaa sekaan sinne pulloon, yli desi. Alle desin ei kannata.
5. Ravistele ja kääntele pulloa että mömmöt sekottuu. Minä teen samalla kotitöitä, tyhjennän astianpesukonetta, paskallaki oon käyny samalla ku ravistelen huumepönikkää.
6. Oot ravistellu muutaman minuutin niin kaada seos Minigrip-pussiin. Tai on niitä vastaavia pusseja Pirkka-merkkisinäki. Roikota pussia kulmasta, tue jollaki painavalla esineellä se roikkumaan vaikka pöydästä, silleen kulmasta. Nyt pitää ootella, käy vaikka tupakilla tai keitä kahvit. Ruskea ressumömmö on alhaalla, ja ylös tulee kirkas kerros.
7. Mä laitan aina poretabletin tässä vaiheessa valmiiksi. Eli desi vettä ja se poretabletti sinne lillumaan.
8. Kun Minigrip-pussissa oleva mömmö on jakaantunu kahteen osaan, se on valmis. Vaahtoa voi olla päällä, oota että tasottuu. Josset oota niin menee vähän dexmiä hukkaan mutta tee miten haluat. Nyt sitten ota vaikka pieni kattila, sakset, ja pullo (voi olla sama missä teit litkun). Leikkaa pussin kulma auki ja valuta ruskea paska resilarsorbitolimömmö pieneen kattilaan tai astiaan. Ja se kirkas litku sinne pulloon.
9. Nyt sulla on kirkas litku pullossa, ja sorbitolimössö kattilassa. Kaada mössö vessanpönttöön ja unoha se.
10. Kaada nyt se valmis poretablettilitku sinne pulloon missä se kirkas litku on. Josset oo tehny poretablettia valmiiksi niin no problem kyllä sitä voi oottaa että se tulee valmiiksi.
11. Ravistele. Eli sulla on nyt pullossa poretablettilitku ja se kirkas bensalitku. Ravistele vaan.. ravistele ja ravistele. Silleen ihan kunnolla.
12. Kaada litku Minigrippiin, ja käy se Pirkkakin. Tue taas se sillee kulmasta roikkumaan.
13. Odota. Vaahto häviää ja ylös tulee kirkas litku joka kannattaa säästää. Ite tässä vaiheessa kun litkut on kunnolla eroteltu.. otan lasin, ja sakset ja tyhjän ressupullon. Leikkaan saksilla kulman auki. Dexmineste menee lasiin ja bensalitku tyhjään ressupulloon. Sitte vedän dexmin lasista huiviin.

Mä osaan myös sen minkä jokainen kakaraki osaa, eli erotella kodeiinin Panacodeista. Sitte osaan valmistaa Norspan-laastarin ja Durogesic-laastarin semmoseen muotoon että ne voi tökätä suoniinsa neulalla.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

^ Eikös tuo nyt ollu ihan samanlainen ohje kuin topikin alussa? :shock: Mutta kiva että jaksoit kirjoittaa tuon. :) :D
. . . (--) °
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

No oli, mutta oli tärkeää toistaa se :P ;)
King Ink
LD50

Post by King Ink »

^Gangsteri^ wrote:Olipa hyvä erotteluohje se ensimmäinen postaus.
Hyvin onnistu.
Kiitti!
Azee wrote:Käyttäessäsi noin 1 tl sitruunahappoa deksmin erottelussa, lopputuloksen pHn voi tasata n. 1-2 teelusikallisella tavallista ruokasoodaa. Kemikaalin makuhan siihen silti jää, mutta sitruunairvistykset vaimenee. (Veden kanssa testattuna 1dl vettä plus 1 tl sitruunahappoa -- pH n. 2, lisätään 1tl ruokasoodaa -- pH n. 6)
Tää muuten on hyvä idea. Oon varmaan pelännyt tekeväni nesteestä liian emäksistä kun en ole kokeillut millään tasoittaa sitä, ei ole koskaan ollut pH:n mittaukseen sopivia vehkeitä saatavilla erotteluhetkellä. En tiennyt että normaali ruokasoodakin käy siihen. Tästä voisi ehkä lisätä myös maininnan alkuperäiseen ohjeeseen, kiitos vinkist.
bilehile
Apteekki

Post by bilehile »

Kokeilin tota freebase ohjetta ekaa kertaa pari päivää sitten ja hyvin suju. Jatkossa aina tol taval, paljon helpompi nauttia. Hyvä ohje!
Takana loistava tulevaisuus.
ExtraTerrestrial
Psykonautti

Post by ExtraTerrestrial »

Esitän nyt tyhmän kysymyksen, sillä pyrin ensimmäisellä erottelukerralla tekemään kaikki mahdollisimman hyvin. Ostin erottelua varten Motonetistä Silver Match -merkkistä sytkäribensaa. Tein varmuuden varalta haihdutuskokeen, missä kaadoin sen tipan bensaa peilin päälle. Bensa haihtui, eikä nenäänkään haistamalla haistaen tuntunut yhtään bensan hajua. Kuitenkin valoa vasten katsoessa huomaan peilin päällä öljymäisen läntin. Onko tuo edellämainittu Motonetin mikäliemerkki ihan sopivaa erotteluun, vai pelaanko varman päälle ja menen apteekkiin bensaostoksille?
ExtraTerrestrial
Psykonautti

No päätin sittenkin kokeilla tuolla puolituntemattomalla sytkäribensalla kun tässä lähellä ei Ärrääkään ole ja hyvin onnistui erottelut. Ravistelin molemmissa vaiheissa ihan kunnolla sen kymmenen minuuttia. Ensimmäisessä vaiheessa annoin aineen erottua ainakin tunnin, Minigrip-pussiin kaatamisen jälkeen ei tarvinnut antaa erottua oikeastaan ollenkaan. Bensa jäi samantien ylempään kerrokseen. Lopputuotteessa haisee tosin hieman bensa. Voi johtua hyvin siitä, että halusin pelata varman päälle erottelussa. Josko sitä tässä haihduttelisi loput bensat pois liedellä.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Itse olen käyttänyt Zippobensaa, jota saa esim. Ärrältä ja huoltoasemilta. Yliopiston apteekista ainoastaan olen kysynyt bensaa, mutta ei kuulemma kuulu enää valikoimiin.

Mulla on pari kertaa jäänyt hieman bensaa lopputuotteeseen ja se bensalta maistuva/haiseva henki on niin ärsyttävää että oon huolellisempi nykyään. Eli kun lasken nesteitä minigripistä, vaihdan juomalasin siihen astiaan mihin kerään bensan, hyvissä ajoin. Että ihan tippa valmista ainetta menee bensan sekaan. Parempi niin päin kuin että bensaa menisi valmiin dexmin sekaan. Ekalla kerralla haihduttelin liedellä, mutta en oo enää jaksanut.
ExtraTerrestrial
Psykonautti

Luultavimmin tuo ostamani sytkäribensa oli Zippobensaa vastaava, ainoastaan pari euroa halvempaa. Kuitenkin erottelu tuolla onnistui ihan hyvin. Bensaa tosin kyllä jäi lopputuotteeseen, juurikin siksi koska halusin varmistaa lopputuotteen maksimaalisen pitoisuuden. Vähän aikaa haihduttelin liedellä, mutten ilmeisesti riittävästi koska röyhtäisyissä oli selvästi bensamainen sivumaku. Tuskinpa sillä loppujen lopuksi on hirveästi väliä, vaikka lopputuotetta joutuisikin vähän hukkaan. Ei sen pienen lisähävikin kai pitäisi hirveästi vaikuttaa saavutettavaan plateauun. Ainakin itselläni kaksi isoa ressupulloa pitäisi riittää selvästi kolmanteen.

Ehkä jatkossa taidan ruokasoodan kuumentaa lasivuoassa. Lähdin ruokasoodaa kuumentaessa käymään porukoilla, jossa menikin odotettua pidempään ja sooda oli 2,5 tuntia uunissa. Ihan toimivaa tavaraa siitä tuli, mutta leivinpaperi ei sitä kestänyt vaan alkoi hajoilemaan käsiin. Pakko oli sitten kipata soodatuhkat pellille ja siitä rasiaan. Mukaan tuli hieman epäpuhtauksia. Lasivuoka lienee parempi, mikäli ei halua niitä epäpuhtauksia mukaan. Erotteluvaiheissa peukun ja etusormen välinen puristusote oli oiva hukkaprosentin minimoimiseksi. Ainakin ensimmäisessä vaiheessa uskon hukkaprosentin olleen todella pieni, sillä sen lisäksi että annoin kerroksien erottua todella pitkään, annoin resilarmönjää lorahtaa tilkan bensan sekaan. Jäi sinne astian pohjaan kiinni, eikä haitannut myöhempiä vaiheita.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Itselläni tuossa just soodat uunissa, kohta on valmista. Oon huomannut että mikäli bensaa käyttää ensimmäisen tai toisen kerran, erottelu tapahtuu paljon nopeammin. Mikäli samaa bensaa on käytetty jo useamman kerran, niin kestää kauemmin mutta toimii silti :) Itse ajattelin nyt erotella 2x200ml. Joskus oon pitänyt soodaa vain 30-45min uunissa ja silti toiminut hyvin. En tiedä mistä tuo alkuperäinen ohje, että tunti pitäisi pitää, on peräisin.
ExtraTerrestrial
Psykonautti

renttuni wrote:Joskus oon pitänyt soodaa vain 30-45min uunissa ja silti toiminut hyvin. En tiedä mistä tuo alkuperäinen ohje, että tunti pitäisi pitää, on peräisin.
Kenties kyse on vain prosessin toimenpiteiden/määrien venyttämisestä yläkanttiin, jotta erottelu onnistuu satavarmuudella. Kuitenkin monissa lontoonkielisissä ohjeissa, joissa opastetaan muuttamaan "baking soda" (ruokasooda) "washing sodaksi" (sooda/soodatuhka), ohjeistetut ajat vaihtelevat puolesta tunnista kahteen tuntiin. Määrä näyttäisi vaikuttavan käytettyyn aikaan. Tosin erottelussa käytetyt määrät ovat sen verran pieniä, että lyhyempikin aika varmasti riittää.

En kuitenkaan allekirjoita tässä erotteluohjeessa mainittua väitettä, että ruokasoodaa ei erottaisi soodatuhkasta. Kyllä ne ainakin minusta ovat selkeästi erilaisia. Ruokasooda on suolamaisen kiteistä, paakkuuntuvaa ja kiiltävää, soodatuhka taas pulverimaista/tuhkamaista (siitä varmaan nimi) ja sameaa. Parasta siis lienee, jos haluaa soodatuhkaa valmistaessa säästää aikaa, pitää sitä ruokasoodaa ainakin sen puoli tuntia 200-asteisessa uunissa ja tarkistaa sitten, onko sen rakenne jo muuttunut. Jos ei ole, odottaa 10-15 minuuttia, tarkastaa uudestaan ja toistaa tätä niin kauan kunnes se ruokasooda on varmasti muuttunut soodatuhkaksi.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

^ Totta, kyllä sen eron huomaa koostumuksesta hyvin. Soodatuhka on selkeästi hienompaa/pulverimaista. Voisi korjata ohjetta vähän. :)

Mut kannattaa tosiaan erotellessa haihduttaa lopputuloksesta ne ylimääräset bensat, vaikka määrät onkin pieniä. Kattelin vaan aiempia keskusteluja niin ajattelin vaan heittää ton tähän väliin. Joillekin voi lorahtaa bensaa enemmänkin lopputulokseen. Hellalle vaan hetkeksi. ^-^

Kaikki on plussaa jos pystyy vähentää myrkkyjen määrää jota kroppaan tunkee.
. . . (--) °
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Joo minäkin oon sen eron huomannut ruokasoodan ja soodatuhkan välillä. Tuo lasiastia muuten oli hyvä idea.. Siitä olisikin helpompi myös lusikoida soodatuhkaa pulloon. Mulla on tuollainen Mehukattitonkka joka on mulla vakiopullo kun erottelen dexmiä :P

Mä kerran kokeilin tehdä erottelun putkenavaajan kanssa kun ei ollut ruokasoodaa kotona enkä viittinyt sen takia lähteä kauppaan. Eipä siitä tullut oikein mitään. Kesti tosi kauan että bensa erottui ja hukkaan meni tosi paljon kun erottui niin huonosti.

Tämä on hyvä ohje joka tässä on :)
ExtraTerrestrial
Psykonautti

renttuni wrote:Tuo lasiastia muuten oli hyvä idea.. Siitä olisikin helpompi myös lusikoida soodatuhkaa pulloon.
Hyvä että ehdotuksestani on jotain hyötyä. :)

Tänään erottelin uudestaan. Ei ollut ihan tarkoitus näin nopeasti kokeilla uuden kerran, mutta tuo parempi puolisko oli kiinnostunut kokeilemaan niin päätinpä sitten väsätä itsellenikin, josko nyt pääsisi plateauille. :) Partioaitasta kävin ostamassa Primus Powerfuelia. Ilmeisen parempi liuotin, sillä haihdutustestissä ei jättänyt yhtään jäämiä. Kymppi litran pullosta ei ole paha hinta. :D Kolme Resilar-pulloa erottelin tuossa, kaksi minulle ja yksi hänelle. Ensimmäisessä erottelussa lorahti vähän bensaa sorbitolisotkuun, joten tein vielä toisen erottelun pienemmällä reiällä jotta aivan varmasti sain kaikki talteen. Nyt annoin myös lopputuotteen olla hieman pidempään hellalla. Pari desiä pieneni vajaan puoleentoista desiin, joten eiköhän tuon uskoisi olevan bensahöyryistä vapaa. Kätevä työkalu tuohon loppuhaihdutteluun on litran mittakattila, jossa on kaatonokka. Kätevä työkalu noin muutenkin erotteluprosessissa, jos ei suppiloa satu omistamaan. :D
bilehile
Apteekki

Post by bilehile »

Kävi jotain outoo tossa pari päivää sitten, tota freebeissiä tein taas, muutama kertaa menny just niinkun pitää mut täl kerral ei. Kerrokset erottu mutta sinne bensaan jäi jotain muovimaisia kuplia (siis oikeesti sitkeitä "kuplia") jotka jouduin nappaan pois ennen kun aloin haihduttaan bensaa. Käytin sellasta lisäravinne shakeriä ravistamiseen niin oisko siel ollu jotain jämää mikä tän sai aikaan tms. Tuntu vielä siltä et hukkaprosentti normaalia korkeempi, mitäköhän tos kävi?
bilehile
Apteekki

Post by bilehile »

Sori tuli tupla. "Raaputtele esim. veitsellä kristalli kattilan/purkin pohjasta. Tämä voi vaatia kärsivällisyyttä, ainakin mikäli tahna ei heti ole kristallisoitunut"
Ite huomannu että joku kirjastokortti tms mikä ei ole metallia on parempi nii ei mene kattilan pohja :up:

Edit. väärä hymiö.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

bilehile wrote:Sori tuli tupla. "Raaputtele esim. veitsellä kristalli kattilan/purkin pohjasta. Tämä voi vaatia kärsivällisyyttä, ainakin mikäli tahna ei heti ole kristallisoitunut"
Ite huomannu että joku kirjastokortti tms mikä ei ole metallia on parempi nii ei mene kattilan pohja :up:

Edit. väärä hymiö.
Hyvä huomio! Vaihdoin veitsen kirjastokorttiin.. ei sitä nuorena välittänyt kattiloista, kyllä nykyisin varoisi naarmuttamasta! :doh:
DreamState
Tuppisuu

Post by DreamState »

Itse kun luin ohjeet noin 10 vuotta sitten, niin siinä suositeltiin bensiini jäämien haihduttamisen jälkeen kaatamaan neste lasiin ja lasi altaaseen, jossa kylmää vettä. Lisäksi jääpaloja lasiin nestettä jäähdyttämään. Perusteluna tälle oli se, että DXM lämmetessään alkaa nopeasti muuntumaan DXO:ksi. Näin itse sen aina tein. En osaa sanoa oliko sillä sitten juurikaan vaikutusta lopputulokseen, kun erottelu onnistui aina.
-DreamState
Velho
LD50

Post by Velho »

Vois juhlistaa 10vuotta vaulttilaisuutta Dexmillä kun samoja aikoja sitä on tullu eroteltua suht tiuhaan tahtiin mutta jos nyt tekis freebasea tai asetaattia.

Onko toi perus-ohje sit sitä sitraattia vai what?
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
peltsi
OD

Post by peltsi »

Velho wrote: Wed 29 Nov 2017, 11:48 Vois juhlistaa 10vuotta vaulttilaisuutta Dexmillä kun samoja aikoja sitä on tullu eroteltua suht tiuhaan tahtiin mutta jos nyt tekis freebasea tai asetaattia.

Onko toi perus-ohje sit sitä sitraattia vai what?
Se on suolaa.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
Trapped
Psykonautti

Post by Trapped »

peltsi wrote: Wed 20 Oct 2010, 03:46
metman wrote: Oot ny ymmärtäny lukemas väärin. A)Oon nauttinu n.10 kertaa. B)Kyllähän se toimi mutta toimiko pelkkä erottelematon vaiko molemmat sitä en tiedä.
Kyllä ne toimii kummatkin jos erottelu on menny oikein, enkä oikeen ymmärrä miten tos erottelus vois kämmii niin et se ei toimi.

Dxm kyllä maistuu aikalailla ätäkältä sitruunamehulta jos on pistäny happoo vähän reilummin.

Kertokaa joku viisas et voiko tota ph-arvoo nostaa jollain kätevällä konstilla lopputuotteessa. Varmasti tollanen happolitku on vaarallista pidemmän päälle vatsalle ja elimille..ihan mielenkiinnosta kyselen. :)
ex muija joskus halus välttämättä minä itse tyyliin erotella ja meni sitten kaatamaan d3xmit vessanpönttöön ja bensat meinas juoda no raivarit siinä tuli ja annoin sitte omat erottelu sille:D et kyl sen voi kämmätä
Звуки Дождя
Örsöt Syö Vain Leipää.