Pitäkää peukkuja että onnais..

Hmm. Kaveri kenellä on Elvanse reseptillä 50mg niin sanoi tuossa vieressä, että kuulemma toimivat combona hyvin, (riippuu mitä haetaan sanoi..tota tota) Kuulemma urheilut sujuu hyvin, jaksaa painaa, ei väsy eikä hengästy, ei HENGÄSTY PAINOTTIprinceps wrote: ↑Tue 20 Nov 2018, 12:07 Onko kukaan yhdistellyt Elvanseen mitään onnistuneesti? (=boostaavat toisiaan). Onko Lyrica + Elvanse mitään hyötyjä vai onko vaan kummankin tuhlaamista? Mites Elvanse ja subu? Subuun (nasaalisesti käytän, jos käytän) jonkunnäköinen tole, muttei ole mennyt moneen päivään.
Tää kyllä varmasti toimii, been there, done that
Elvanse ADULT.? Olenko huumorintajuton, vai miks mua huvittaa tuo
Elvanse on paskin adhd lääkkeistä lääkkeenä.. Viihteestäkään en tainnut muinoin saada kiinni.Korkeanautti wrote: ↑Tue 01 Feb 2022, 23:25Tää kyllä varmasti toimii, been there, done thatelvanse muutenkin parhaita viihdekäytössä näistä adhd stimuista
Kyllä, lääkekäytössä amfen teho heikkenee bentsoilla, ja gabapentiinit taas vie keskittymisvaikutusta, eivät sovi sinänsä yhteen jos käytetään tätä puhtaasti adhd/add lääkkeenä.ularpamuk wrote: ↑Thu 24 Feb 2022, 21:06
Combot esim Lyrican,alkon,bentsojen kanssa henkilökohtaisesti on perseestä, sillä ne lamauttaa keskushermostoa, heikentää suorituskykyä jne.
Joillekin voi sopia rentoutukseen ja "oloja" lisäämään, sillä ellut tekevät usein fyysisesti aika kireälle ja pinnakin kirenee (sauhut jeesaa kumpaankin)
Lisdexamfetamiinihan on aihiolääke, eli hajoaa dexamfetamiiniksi ohutsuolessa. Siksi IV-käyttö on täysin turhaa ja olettaisin ettei toimi edes?
Mietin tätä eroa elvansen hitaaseen metaboliaan vs. esim. attentin IV / raseeminen amfe IV, Voiko nämä hihanousut tehdä psyykkeelle sen ettei aivot kerkeä ns. totutella uuteen tilaan ja sen myötä "järkkyy" ja kolisee. Ellujen kanssa toiminta alkaa hitaasti tunnin syömisen jälkeen ja 2 tunnin kohdalla vasta huipulla. Silloinhan aivojen välittäjäaineetkaan ei räjähtämällä ala pelaamaan amfen säännöillä, ehkä ihminen ei hurjistu siksi niin paljoa? Tämä siis täysin omaa analysointia.
En ole kemisti, entinen IV amfe ja methamfe käyttäjä (12vuotta), psykologiaa opiskelleena ajatuksen laukkaa. (nyt alla 150mg elvansea).
Siis mietin mikä selittää sen erittäin pitkän vaikutuksen elvansessa, ymmärrän että se on aihio ja niin sanotusti depot/säädellysti vapauttava rakenne että metabolia kokonaisuus, sillä tuntihan siinä venatessa menee kuten monessa muussakin myrkyssä vatsan kautta, silloin siis se alkaa metabolisoitumaan suolistossa dexamfeksi kuten sanoit. Miksi tämän vaikutus kuitenkin kestää n. 6-8h euforia/pöhinä + 8-10h tasaisempaa enemmän lääkinnällisempää olotilaa. Laskeehan perus raseeminen amfekin jo kahdeksassa tunnissa pois vaikka pommina ottaisi. Tässähän on kyseess' miltei methamfetamiinin pituiset vaikutukset, Elvansen vaikutuksesta puuttuu se "voin tehdä mitä vaan" ja "non-stop suhina", tämä on ehkä dynaamisempi ja enemmän käyttäjän hallussa, niin sanotusti ohjakset kourassa.dpi
Lisdexamfetamiinihan on aihiolääke, eli hajoaa dexamfetamiiniksi ohutsuolessa. Siksi IV-käyttö on täysin turhaa ja olettaisin ettei toimi edes?
En ihan ymmärtänyt mitä yritit sanoa kommentilla?
Eikös ne kapselit sisällä jotain rakeita? Eli olisiko depot-ominaisuus sitten siinä. Eli depotti-pallerot hajoaa hiljalleen dexamfeksi?ularpamuk wrote: ↑Fri 25 Feb 2022, 19:05Siis mietin mikä selittää sen erittäin pitkän vaikutuksen elvansessa, ymmärrän että se on aihio ja niin sanotusti depot/säädellysti vapauttava rakenne että metabolia kokonaisuus, sillä tuntihan siinä venatessa menee kuten monessa muussakin myrkyssä vatsan kautta, silloin siis se alkaa metabolisoitumaan suolistossa dexamfeksi kuten sanoit. Miksi tämän vaikutus kuitenkin kestää n. 6-8h euforia/pöhinä + 8-10h tasaisempaa enemmän lääkinnällisempää olotilaa. Laskeehan perus raseeminen amfekin jo kahdeksassa tunnissa pois vaikka pommina ottaisi. Tässähän on kyseess' miltei methamfetamiinin pituiset vaikutukset, Elvansen vaikutuksesta puuttuu se "voin tehdä mitä vaan" ja "non-stop suhina", tämä on ehkä dynaamisempi ja enemmän käyttäjän hallussa, niin sanotusti ohjakset kourassa.dpi
En ihan ymmärtänyt mitä yritit sanoa kommentilla?
Hyvä jos toimii mihin pitääkin.weedspeedman wrote: ↑Thu 04 Aug 2022, 14:13 Jännää, mulla toimii tämä kyllä parhaiten näistä adhd:seen käytettävistä stimuista. Ei mitään sivuoireita tai laskujakaan, tosin en ole yliannostellut tätä samalla tavalla, kuin mitä sit taas tein joskus esim. concertan kanssa.
..
No mut kuitenkin, mä laittasin elvanselle tässä kohtaa vaan ison peukun, koska toimii hyvin ainakin siihen, mihin se on tarkotettu![]()
Mietin, että mitä jos itse punasoluissa on se ”ongelma”?Touchet wrote: ↑Thu 03 Mar 2022, 14:20
Hydrolysaatiosta vastaava entsyymi on punasolujen sytosolissa sijaitseva aminopeptidaasi. Tämän toiminnassa ei ole juurikaan yksilöllisiä eroja, vaan lisdeksamfetamiinin vaikutukset vaihtelevat vähemmän henkilöiden välillä.
Kyllä valaisit asiaa ymmärrettävästi. Se nyt oli mitä epäilinkin mitä tarkoitit, mutta oli hyvä varmistaa.weedspeedman wrote: ↑Wed 17 Aug 2022, 04:05 Joo taisin höpistä itseni pussiinEi vaan, ehkä voisin tarkentaa mitä tarkoitan laskuilla. Olen itseni kohdalla erottanut lääkkeen vaikutuksen loppumisen erilleen, dpuppailu mielessä napattujen stimujen laskuista. Eli en koe laskuiksi sellaista tilannetta, jossa lääkkeen vaikutus lakkaa ja adhd oireeni palaavat hiljalleen, jonka jälkeen alan esim. unohdella asioita ja säädän enemmän epäjohdonmukaisesti niin, että alan touhuta vähän sitä sun tätä. Eli normi olotila ilman lääkettä. Ei se tunnu laskulta, koska en ole myöskään käynyt mitenkään korkealla.
Ja sitten taas, oman kokeman pohjalta olen kokenut myös ne laskut, kun olen ottanut lääkkeitäni enemmän kuin annokseni on tai piriä, käväissyt hieman liian vauhdikkaana ja helposti hyperfokusoituneena johonkin tunneiksi, niin että perse puutuu. Tätä seuraa laskuvaihe ja hyi hemmetti mitä paskaa se on, jos sitä ei ole tasaamaan vaikka savut, jotka rentouttaa siitä kärttysestä, hölöttäjästä, päällepuhujasta ja melko aggressiivisesta tai ehkä vähän vainoharhasesta hermokimpusta ihmisen tapasen taas. Mieluusti viel parit pamit rentouttaa siihen päälle, et saa nukuttuu paskasti sängys hikoillen ja vuoroin palellen ja ehdottomasti pyörien koko sängyn läpi, muijan yli ja ali, niin ettei kumpikaan nuku, ennen ku siirryn sohvalle. Ja sit muistan, et saakeli, en oo syöny pariin päivään, voi sokerit olla vähä matalalla ja verenpaineet tapissa, niin ja ehkä vähän tarttis suolojakin jo. Ja lääkkeet.
..
Ja en todellakaan tiedä, osasinko avata sitä alkupään asiaa, joka oli ne laskut ja kuinka paljon teksti lähti rönsyilemään todella offtopic osioon siitä, mutta suokaa anteeksi, en ole syönyt mun lääkkeitä tänäänEikä ne tähän aikaan vuorokaudesta enää vaikuttaiskaan, oon vähän jämähtänyt. Ja haluan vielä huomauttaa, ettei mun höpinöistä mikään osa ole tarkotettu ketään loukkaamaan tai arvostelemaan ja saa antaa palautetta toki jos näin on kokenut. Ja täällä on tosi hyviä keloja tyypeillä! Ja mä peukutan vieläkin Elvanselle, dexamfesta en tiiä, oon joskus varmaan törmäillyt ja saattanu kokeilla, mutta ei tarkkaa muistikuvaa kyseisen aineen vaikutuksista
![]()
Ymmärtääkseni on jo pitkälle tutkittu, ja jopa suomessakin tutkimuksia siitä, että lisdexamfetamiini olisi käypä hoito stimuriippuvuuteen. Eli soveltuva ns. Stimukorvaushoitolääkkeeksi.Velho wrote: ↑Wed 04 Jan 2023, 16:52 Tänää sain 2*50mg elvansee ja pakko myöntää et mietin jo reseptin hankkimista mut hoidetaanko Suomessa vieläkään amfetamiini korvaushoitoa? Tai millä nimellä nyt oiskaan..![]()
Ku mietin jos onnistuisi saamaa tällästä näyttöä et ku hoidettais kivut ja riippuvuudet opioidi ja amfetamiinii/stimulantti ni pystyisi varmasti "skarppaamaa" ja mennä vaikka töihin
Edit Niinku dpi tossa kans maininnut asian erittäin hyvin ni luulis ainaki et olis tsäänssi saaha nää asiat kuntoon ni elämänlaatu ois huomattavasti parempi ja en tiiä onko se sit kuitenkaan "riippuvuutta" vai onko taustalla joku ADHD/ADD stimulanttiriippuvuudeksi tai opioidiriippuvuus missä vaa toimii kyseiset lääkkeet parhaiten![]()