Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Dexma
Moderator

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by Dexma »

En tiiä...

Tuollainen korvaushoidosta mennäkkö vai eikö ja kusitestien hoidosta niin ei liity sinällään subutexiin. Ajattelin, että ennenkuin tää menee tosi offtopikkiin niin yrittää rajoittaa :D Vaik subutexistä olisi kyse. Ehkä enemmän Pinceps saa kirjoittaa omasta tiltanteesta tai muusta tuolla meidän lopettamis ja vähentämiskeskustelusta.

Toisaalta ohan tää aika usein jo offtopikissa :D Mut jatkakaa sillai varovasti, ettei mun tartte ruveta splittaileen näitä keskusteluja, pidetään lopettaminen omana juttuna ja bupre omanaan. Ja ehkä tähän sellainen veteen piirretty järkiviiva... :P
Personaes
OD

Post by Personaes »

Saatko dexma bupresta vielä nuokkuja?
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
doof
Kameleontti

Post by doof »

Musta tuntuu että bupre toimii jonkimmoisena doupingina, kunha annos pysyy pienenä tietenkin. On sitä erehdytty salille kovemmassakin kuosissa ja se on kostautunu törkeellä hikoilulla ja heikolla ololla. Liikkeet teen ilman kipuilua ilmankin ettei se kivunlievitys voi olla siinä syynä, mutta kerääkö toi esimerkiksi nestettä kroppaan, vai auttaako kehon lämmön kohoaminen (siltä tuntuu, en tiedä totuutta)?
Kaksi kertaa oon lähtenyt lenkkeilemänkin buprea ottaneena ja sekin sujui paremmin kuin normaalisti. Yleensä joutuu hengittämään kuin koira kuumassa, mutta nyt hengittäminen onnistui nenän kautta suht vaivattomasti.
Joku mua fiksumpi nyt tänne kertomaan!
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

doof wrote:Musta tuntuu että bupre toimii jonkimmoisena doupingina,
Joo siis...
Varsinkin sit, kun siihen on vähän tolea niin ihan järkyttävän paljon pystynyt tekeen lihasvoima treeniä ja juokseen pitkiä matkoja. Suorituskyvyt tuplaantuneet, mut sit esim jos menee liian kuosisena niiin menee salille ja sit vaik uimaan niin on pakko lähteä pienen pulahduksen jälkeen juokseen lihakset vapisten, kun suolat lähtee salilla eikä huomaa ees sitä...
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Mistä tää järkky kutina johtuu? Ei mulle oo normaalisti mitkään opiaatit kutittaneet näin hirveästi. Niin vaikeaa etten voi olla koulussa tai tehdä oikeastaan mitään. Nyt kävin apteekista hakemassa semmosta kutinalääkettä mikä on aiemmin auttanut. Siis mä oon nyt ottanut 1,5 vuoden tauon jälkeen toista kertaa buprea. Edellisellä kerralla kutitti myös näin paljon, mutta ei ikinä sillon ennen. Onko mun maksa jotenkin paskana..
Petri6
OD

Post by Petri6 »

renttuni wrote:Mistä tää järkky kutina johtuu? Ei mulle oo normaalisti mitkään opiaatit kutittaneet näin hirveästi. Niin vaikeaa etten voi olla koulussa tai tehdä oikeastaan mitään. Nyt kävin apteekista hakemassa semmosta kutinalääkettä mikä on aiemmin auttanut. Siis mä oon nyt ottanut 1,5 vuoden tauon jälkeen toista kertaa buprea. Edellisellä kerralla kutitti myös näin paljon, mutta ei ikinä sillon ennen. Onko mun maksa jotenkin paskana..
Aika outoa, kun buprenorfiini ei edes aiheuta yhtä pahaa kutinaa kuin perinteiset opiaatit (kodeiini, morfiini jne.). Luulisi, että jos olet ottanut sellaisen annoksen, että kutinat ovat pahat, olisi sillä myös merkittäviä keskushermostovaikutuksia.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Petri6 wrote:
renttuni wrote:Mistä tää järkky kutina johtuu? Ei mulle oo normaalisti mitkään opiaatit kutittaneet näin hirveästi. Niin vaikeaa etten voi olla koulussa tai tehdä oikeastaan mitään. Nyt kävin apteekista hakemassa semmosta kutinalääkettä mikä on aiemmin auttanut. Siis mä oon nyt ottanut 1,5 vuoden tauon jälkeen toista kertaa buprea. Edellisellä kerralla kutitti myös näin paljon, mutta ei ikinä sillon ennen. Onko mun maksa jotenkin paskana..
Aika outoa, kun buprenorfiini ei edes aiheuta yhtä pahaa kutinaa kuin perinteiset opiaatit (kodeiini, morfiini jne.). Luulisi, että jos olet ottanut sellaisen annoksen, että kutinat ovat pahat, olisi sillä myös merkittäviä keskushermostovaikutuksia.
Ihan 0,5-1mg annoksia. Silleen sopivasti vaikuttaa, että on energisempi olo ja ei ahdista. Että maltilliset annokset eikä todellakaan mitään nuokkuja. Tätä mäkin ihmettelen että miksi kutittaa. Kun aiemmin ainoastaan kodeiini on aiheuttanut pientä kutinaa. Ja Suboxonea oon ottanut ja iv:sti.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Mitä kummaa.. Nyt kun oon ottanut Subutexia, kutinaa ei ole tullut. Aiemmin siis ottanut Suboxonea. Ennen sain bupreni usein Norspanista, eikä kutinaa ollut. Mutta hyvä näin, tietääpä että kannattaa ostaa aitoa texiä 8)
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

Hoi!

Mun kissani on ottanut buprea vuoden-puoltoista päivittäin buprea semmosen 1-2mg. Nyt olis edessä seulat.

Eli kauankohan mahtaa näkyä virtsassa/veressä?

Sori jos tätä on puittu aikasemmin, en löytänyt kuin yhden keskustelun aiheesta, mutta ei mitään pitkittäiskäyttöön ja seuloihin liittyvää.
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Harold wrote:Hoi!

Mun kissani on ottanut buprea vuoden-puoltoista päivittäin buprea semmosen 1-2mg. Nyt olis edessä seulat.

Sori jos tätä on puittu aikasemmin, en löytänyt kuin yhden keskustelun aiheesta, mutta ei mitään pitkittäiskäyttöön ja seuloihin liittyvää.
http://psyvault.net/viewtopic.php?f=7&t=1168&start=30

1-3 viikkoa kusessa, luultavasti lähempänä kolmea. Verestä en osaa sanoa, tosin en ole kuullut, että verikoetta otettaisiin kuin rattijuopumusepäilyn yhteydessä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

Petri6 wrote:

1-3 viikkoa kusessa, luultavasti lähempänä kolmea. Verestä en osaa sanoa, tosin en ole kuullut, että verikoetta otettaisiin kuin rattijuopumusepäilyn yhteydessä.
Noinko kauan näkyy?? Onko lisää kokemuksia??

Nyt tarvii kissan kyllä siirtää seuloja jotenki eteenpäin-
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Paha sanoo tohon kyllä kun ei oo kokemusta sinänsä oikein. Mutta vesittään nekin pystyi. Sen huomas kun korvaushoidossa otettiin tk:ssa labraseuloja (eikä pikaseuloja), hoidon loppuvaiheen hiisailin ganjaa vähänväliä joten jokaseen seulaan oli aina tankattava kauheet vesikuset ja kun annos oli jossain 6mg:ssa (suboxone sulatus päivittäin). Niin yhdessä seulassa jonka vesitin ganjan takia niin virtsassa ei näkynyt mitään, vesittyi niin kovin ettei edes ~22tuntia aikasemmin sulatettu 6mg suboxonea näkynyt buprenorfiinina.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

eikös toi vesittäminen yleensä tarkoita uusintaseuloja?
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

^ Jos aikoo vesittää niin se vaatii kreatiinia ym. että pystyy vesittämisen peittämään. Tsiigaa tää.
Pelkästään veden tankkaaminen ei oo hyvä idea ellei halua jäädä siitä kiinni. En tiedä kuinka hyvin toi peittää bupren. Mut tästä vois keskustella seula-topikissa. :)
. . . (--) °
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Mushru wrote:^ Jos aikoo vesittää niin se vaatii kreatiinia ym. että pystyy vesittämisen peittämään. Tsiigaa tää.
Pelkästään veden tankkaaminen ei oo hyvä idea ellei halua jäädä siitä kiinni. En tiedä kuinka hyvin toi peittää bupren. Mut tästä vois keskustella seula-topikissa. :)
Pelkästään veden tankkaaminen on itseasiassa just se oikea keino. Se, että seulan kreatiniini (ei siis kreatiini) jää alle alarajan, ei tarkoita yhtä kuin positiivinen tulos vaan tarkottaa uutta seulaa (jolloin oot voittanu aikaa eli todennäköisemmin negatiivinen). Sitä paitsi tuo kreatiniinin alaraja on ainakin jossain testeissä niin alhainen, että voi helposti vesittää aineen pois ja silti saada testin läpi.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

No hupsis, typo. Pointti siis et tolla saisi mahdollisesti negatiivisen, kunnollisen tuloksen eikä hakea lisää aikaa. Vittu soikoon, kirjoitan mitä Huiko vieressä sanelee. :D

Jos ohjeessa on epäkohtia niin saa rohkeesti oikasta. Moni vaan kertonut ohjeen toimineen vesittämisen peittämiseen ilman että jää kiinni. Tokihan se seulojen lykkääminen jeesaa kans, mikäs siinä.
. . . (--) °
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Petri6 wrote:

Kyllä on tosi että lähemmäs kolmea kuin kahta viikkoa taitaa näkyä.. Itellä näkynyt neljän kuukauden vierotuksen jälkeen vielä kolmenkin viikon päästä viimeisimmästä lääkkeellä käynnistä.
princeps
Psykonautti

Post by princeps »

Päivitystä taas. Buprea mennyt sillai kohtuullisesti, kerran 1-2 viikossa (sanoisko että max 2 mg yhteensä 1-2 päivän aikana), seuloista riippuen. Puhtaita on tullut bupren osalta. On se vaa niin upea aine. Siis nimenomaan subu, nalosta tulee järkyttävä oksentelu siitä sitruunasta :shock: Pari viikkoa sitten jännitti, kun otin hyvin pienen määrän subua, ehkä 0,2 mg (oli pakko saada "piripaniikk ja -vainoti" loppumaan), ja seulat 7 pv:n päästä, että näkyykö seulassa. Ei näkynyt, enkä ollut edes kusettanut, siis kusin kyllä sinne purkkiin, mutta en ollut huijannut siis seuloissa :D

Renttuni, niinkuin jo sillon kerroinkin sulle, niin Atarax on mun mielestä kaikkein paras opioidikutinan poistaja :) Mulle tulee välillä järkyt kutinan myös subusta, mutta pahimmat oksikodonista, sellaset, että aamulla on jalat haavoilla raapimisesta. Tästä syystä ennakoin, ja otan Ataraxia jo ennen opioidien nauttimista, jotta vältyn tuolta paskalta sivuvaikutukselta.
"Ei varaa kokkelii, mut pirii riitti hiluja"
Petri6
OD

Post by Petri6 »

princeps wrote:Päivitystä taas. Buprea mennyt sillai kohtuullisesti, kerran 1-2 viikossa (sanoisko että max 2 mg yhteensä 1-2 päivän aikana), seuloista riippuen. Puhtaita on tullut bupren osalta. On se vaa niin upea aine. Siis nimenomaan subu, nalosta tulee järkyttävä oksentelu siitä sitruunasta :shock:
Ei se naloksoni sitä sitruunanmakua aiheuta, siihen on lisätty "luontaisenkaltaista sitruuna- ja limettiaromia". Toisekseen, en ole kuullut kenenkään ennen valittavan naloksonin aiheuttamasta oksentelusta (päänsärystä kylläkin) eli todennäköisemmin oksentelusi johtuu liian suuresta annoksesta. Muuten texillä ja xonella ei ole paskankaan eroa kuin korkeintaan IV-käytössä. Mitään upeaahan tässä aineessa ei kyllä ole, paitsi se, että todella pienikin määrä riittää pitämään järkyttävän suurenkin toleranssin omaavan henkilön terveenä vuorokauden.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Mulla on ollut myös bupren kanssa joskus oksentelua. Siis ei edes heti sen jälkeen kun on ottanut, vaan jos käyttää parikin päivää putkeen niin kun redosettaa niin taitaa mennä vaan vähän överiksi ja laatta voi välillä lentää.

Mä tosiaan huomasin nyt sen eron texillä ja xonella, että Subutex ei aiheuta mulle kutinaa kuin ehkä ihan pikkuisen. Suboxone taas saa aikaan ihan sietämättömän kutinan. Ataraxiin mulla ei ole respaa, mutta sen niminen lääke kuin Kestox, auttaa niin että pahin kutina katoaa.
Blackened
Apteekki

Post by Blackened »

Kuinka pitkään porukka on kipuillut henkisesti bupren lopettamisen jälkeen? Tässä ehkä 4kk kasuaalia käyttöä ja sen perään (ylläriylläri...) 2kk 24/7 käyttöä. Viimeiset muruset meni torstaina.

Perus opiaattireflat (kylmä/kuuma, levottomat jalat, himot jne) päällä ja niiden kanssa pärjään kuta kuinkin, mutta pää meinaa hajota. Tässä samalla koitan bentsoja lopetella, ei varmasti kovin järkevää... Koko viikonlopun ja maanantain olin niin palasina, että oli pakko mennä työterveyteen. Nyt on saikkua ja keskivaikea masennus diagnoosi. Lääkkeitä en suostunut ottamaan (mirtatsapiinia 30-45mg olisi tarjonnut) vaan halusin ja haluan terapiaan.

Maanantaiaamuna tein siis aika ison päätöksen; kivuton loppu tälle kaikelle, tai sitten terapiaan. Valitsin jälkimmäisen. Nyt juttelin reilun tunnin mutsin kanssa ja ainakin hetkeksi pääsi pois siitä omasta kuplasta.

Tsemppiä kaikille jotka painii reflojen/masennuksen/ahdistuksen kanssa!

EDIT: Toivon että tämä paska olo on vain ja ainoastaan refloista johtuvaa...
Cogito, ergo sum
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

thejunkass wrote:Kuinka pitkään porukka on kipuillut henkisesti bupren lopettamisen jälkeen? Tässä ehkä 4kk kasuaalia käyttöä ja sen perään (ylläriylläri...) 2kk 24/7 käyttöä. Viimeiset muruset meni torstaina.

Perus opiaattireflat (kylmä/kuuma, levottomat jalat, himot jne) päällä ja niiden kanssa pärjään kuta kuinkin, mutta pää meinaa hajota. Tässä samalla koitan bentsoja lopetella, ei varmasti kovin järkevää... Koko viikonlopun ja maanantain olin niin palasina, että oli pakko mennä työterveyteen. Nyt on saikkua ja keskivaikea masennus diagnoosi. Lääkkeitä en suostunut ottamaan (mirtatsapiinia 30-45mg olisi tarjonnut) vaan halusin ja haluan terapiaan.

Maanantaiaamuna tein siis aika ison päätöksen; kivuton loppu tälle kaikelle, tai sitten terapiaan. Valitsin jälkimmäisen. Nyt juttelin reilun tunnin mutsin kanssa ja ainakin hetkeksi pääsi pois siitä omasta kuplasta.

Kipuilin 1,5 vuotta ja aloin käyttämään uudelleen. On masentava tosiasia että kaikkien aivot ei vaan enää "toimi normaalisti" opiaattiriippuvuuden jälkeen. Senpä takia on korvaushoito jos ei voi elää enää normaalia elämää ilman opiaattia. Tästä löytyy tietoa mm. Järvenpään sosiaalisairaalan oppaasta (voi lukea netissä).

No joo, sulla on todella alussa vasta vierotus ja suurin osa varmasti pääsee lopulta myös henkisesti kuiville.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

thejunkass wrote:Kuinka pitkään porukka on kipuillut henkisesti bupren lopettamisen jälkeen? .
Ite käyttänyt nelisen vuotta. Sillai että 2 vuotta meni putkessa jokavitun päivä...

Nyt taas lopetus yritys. Viikko jo ilman buprea! vihii.
Pahinta on se motivaation uupumus joka on pitkään, mutta jos jonkun vinkin annan niin ota rennosti. Tee mielekästä tekemistä, muttei paineita. Äläkä yritä lopettaa bentsoja samaan aikaan se ei toimi loppu peleissä.

Mä vaik kertoilen mun onnistumisesta ja epäonnistumisista tuolla toisissa topikeissa.
Blackened
Apteekki

Post by Blackened »

renttuni wrote:
thejunkass wrote:Kuinka pitkään porukka on kipuillut henkisesti bupren lopettamisen jälkeen? Tässä ehkä 4kk kasuaalia käyttöä ja sen perään (ylläriylläri...) 2kk 24/7 käyttöä. Viimeiset muruset meni torstaina.

Kipuilin 1,5 vuotta ja aloin käyttämään uudelleen. On masentava tosiasia että kaikkien aivot ei vaan enää "toimi normaalisti" opiaattiriippuvuuden jälkeen. Senpä takia on korvaushoito jos ei voi elää enää normaalia elämää ilman opiaattia. Tästä löytyy tietoa mm. Järvenpään sosiaalisairaalan oppaasta (voi lukea netissä).

No joo, sulla on todella alussa vasta vierotus ja suurin osa varmasti pääsee lopulta myös henkisesti kuiville.
Näinpä... Tämä on toinen lopetus, edellinen tapahtui 2008 ja käyttöä silloin on/off eli aina kun vain mahdollista joku 3v. Todellakin tunnistan tuon tunteen että aivokemiat on niin pahasti sekaisin, että ilman opiaatteja ei mieli/kroppa toimi. Vähän kuin vesi korjaa janon ja ruoka nälän.
Cogito, ergo sum
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Sain kolme lätkää Xonelaastaria käsiini. Typerä kysymys ehkä monesta, mutta koska varmuus on aina paras; onko noiden käyttö siis niin helppoa vaan, että leikkaa esim. 0.1 palan laastarista ja liimaa kielen alapuolelle?
Petri6
OD

Post by Petri6 »

kuumottelija wrote:Sain kolme lätkää Xonelaastaria käsiini. Typerä kysymys ehkä monesta, mutta koska varmuus on aina paras; onko noiden käyttö siis niin helppoa vaan, että leikkaa esim. 0.1 palan laastarista ja liimaa kielen alapuolelle?
On. Sitä kannattaa pitää ainakin kolme varttia ja pureskella välillä. Kannattaa myös ottaa 1,5 kertanen annos jos oot nokittamaan tottunu (hiukan isompikin ehkä jos tole sallii). Toisaalta en kenellekään opioidien käyttöä suosittele eli jollet jo ole niihin koukussa niin kannattaa lukasta vaikka tämän topikin muutama viiminen sivu ja miettiä käytön järkevyyttä (tämä on nykyään melkein vakiodisclaimerini, vaikka ei se saanut minuakaan tällainen varoittelu aikanaan käyttöä lopettamaan).
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Petri6 wrote:
kuumottelija wrote:Sain kolme lätkää Xonelaastaria käsiini. Typerä kysymys ehkä monesta, mutta koska varmuus on aina paras; onko noiden käyttö siis niin helppoa vaan, että leikkaa esim. 0.1 palan laastarista ja liimaa kielen alapuolelle?
On. Sitä kannattaa pitää ainakin kolme varttia ja pureskella välillä. Kannattaa myös ottaa 1,5 kertanen annos jos oot nokittamaan tottunu (hiukan isompikin ehkä jos tole sallii). Toisaalta en kenellekään opioidien käyttöä suosittele eli jollet jo ole niihin koukussa niin kannattaa lukasta vaikka tämän topikin muutama viiminen sivu ja miettiä käytön järkevyyttä (tämä on nykyään melkein vakiodisclaimerini, vaikka ei se saanut minuakaan tällainen varoittelu aikanaan käyttöä lopettamaan).
Pelkkä viihde (huom., salakavalassa koukussa olen muutaman kuukauden ollut jonkun aikaa sitten ja varonut palaamasta sinne - koko aineessa ei ideaa ole silloin) kyseessä. Kiitos vastauksesta! Nokittamaan juu tottunut.
ExtraTerrestrial
Psykonautti

Post by ExtraTerrestrial »

Sain tässä eräältä tuttavalta vajaan puolikkaan tabletin Subutexiä. Kyseinen tuttava sanoi että 3-5 lainia siitä saisi jos nokittaisi. Haluan kuitenkin pelata varman päälle, joten onko kenelläkään tietoa paljon kokonainen tabletti painaisi? Jostain luin että se painaisi 400 mg, mutta toisaalta olen lukenut että se olisi Suboxone joka painaisi tuon verran. Varmempaa tietoa olisi mukava saada, niin uskaltaisin varmuudella fiktailla sopivan annoksen! 8)
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Tempelli wrote:Sain tässä eräältä tuttavalta vajaan puolikkaan tabletin Subutexiä. Kyseinen tuttava sanoi että 3-5 lainia
Puolikas tabu eli 4mg

Siinä on siis tolettomalle buprekäyttäjälle 4 annosta sellaisia doseja, että laattailet äkkiä pari päivää :D

Eli suosittelen aloittaan jostain 0,25mg annoksista. Ehkä 0,5 mg. Mut älä turhaan buustaile samalla päivällä, koska bupre vaikuttaa tooooosi pitkään seuraavaan päivään asti niin et ylläty yhtäkkiä pahaan oloon.

Kiva opioidi se on, mut keholle joka ei käytä oppareita niin yllättävän rankka. Eli ota easysti ja have fun :)
Personaes
OD

Post by Personaes »

Ite muistan niitä nuoruusaikoja, niin kyllä sitä nolla tolella helposti sen 1mg nokat/vedot pystyi ottaan. Vaikuttihan se aika kovaa, tuli pää vähän kipeäksi ja sit tosiaan laatta lensi aina jossain vaiheessa.
Ehkä tolettomalle tuo 0.5mg olis sopiva annos, eli 4mg:stä sais siis sen 8 annosta.

Alussa voi olla vaikea huomata ja kokea sitä bupren tuomaa euforiaa, sen takia moni alussa vaan kokee nauseaa. Pitää mennä jonnekkin makoilemaan ja kuunteleen musiikkia hiljaisella ja rentoilla vaan.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe