Korvaushoito
-
Kasiko
- Apteekki
Re: Korvaushoito
Tästä ei oo kauaa aikaa , kun terveyden/sairaan hoitaja itse sanoi , että 250 aineen laaja seula nykyään käytössä.
Ja sellaistakin (tosin kaverilta) kuulin , että maksais tosiaan yli pari tonnia se seula.
Eivät testaa täällä paikassa paikan päällä vaan lähettävät sineteillä suljetut koeputket jonnekin eteenpäin.
Tosi harvon otetaan tämä seula viimesen vuoden aikana 1 vai 2 kertaa.
Marzine toimii ihan ok myös bupren kans.
Ja sellaistakin (tosin kaverilta) kuulin , että maksais tosiaan yli pari tonnia se seula.
Eivät testaa täällä paikassa paikan päällä vaan lähettävät sineteillä suljetut koeputket jonnekin eteenpäin.
Tosi harvon otetaan tämä seula viimesen vuoden aikana 1 vai 2 kertaa.
Marzine toimii ihan ok myös bupren kans.
-
Petri6
- OD
Homma toimii niin, että jos aine boostaa yhtä opioidia, buustaa se kaikkia (poislukien nuo Ataraxin ja joidenkin muiden harvojen aineidein CYP2D6-entsyymivaikutukset). Bensot (Diapam oma suosikki) jostain syystä buustaavat metistä kyllä paremmin kuin muita opioideja.Personaes wrote:
Kerros panda noista boostereista lisää, oon kuullut että marzine boostais metistä, mutta boostaako buprea? Entä ataraxit?
Oma tyypillinen viikonloppukombo oli Helvetisti metadonia + 600mg pregabaliinia (kahdessa osassa otettuna) vaihtoehtoisesti 3-4 kertainen määrä gababentiinia, mutta se ei tietenkään ole yhtä hyvä + 5-10mg Diapamia tai vaihtoehtoisesti 15-30mg Opamoxia + 2mg Sirdaludia kielen alta (enempi määrä itselläni jo tiputtaa liian helposti) + 25-50mg Ataraxia jos sattui olemaan, jollei niin 50mg Marzinea. Niin ja tietysti helvetisti greippimehua (ja pari kalkkitablettia tasoittamaan vatsan ph:ta ennen metiksen nauttimista), mutta siitä taisi tulla enemmänkin tapa kuin todellinen buusteri. Tuossa ne taisivat ollakin, suurinpiirtein parmmuusjärjestyksessä. Toisinaan, jos sattui olemaan, niin joko Sirdaludin tai nuo sedatiiviset antihistamiinit voi korvata 100mg Norflexia (pureskeltuna tai murskattuna, koska depotti).
Tuon kombon tarkoitus oli siis korostaa ja lisätä opioidin (tässä tapauksessa metiksen) euforisia vaikutuksia, ei vaan pistää päätä mahdollisimman sekaisin. Sen takia esimerkiksi bentsoista muut kuin yllä mainitut sekä Dormicum 7,5-15mg annoksella ainoastaan vähentävät euforiaa tuomatta mitään positiivista lisää kokemukseen.
Bupresta ei kyllä saa tuollakaan kombolla mitenkään euforista, jos sitä päivittäin tai edes muutaman kerran viikossa käyttää. Jos taas käyttö on niin harvakseltaan, että siitä saa yksinään jotain irti, niin tuon kombon pitäisi parantaa vaikutuksia. Tarkoitus on tosiaan korostaa opioidin vaikutuksia, joten noiden buustereiden annokset on pidettävä omaan toleranssiin nähden tarpeeksi pieninä eikä myöskään niistä saa olla riippuvainen.
Edit: Sen unohdin mainita, että jotkut vannovat suht pienien (oisko ollut 60mg) dekstrometorfaaniannosten buustivan opioideja aivan helvetisti, mutta siitä ei ole kuin pari kokemusta, niin en osaa sanoa juuta enkä jaata.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Personaes
- OD
Sää et tainut olla petri korvaushoidossa? Ootko harkinnut, tai onko sulla edes nykyään opiaatti-ongelmaa?
Korvaushoito on kyllä ollut mulle pelastava enkeli. Pystyy jopa elään tavallista elämää eikä kuluttaa tuntejaan joko refloissa, säätämässä tai notkuissa...
Korvaushoito on kyllä ollut mulle pelastava enkeli. Pystyy jopa elään tavallista elämää eikä kuluttaa tuntejaan joko refloissa, säätämässä tai notkuissa...
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Dexma
- Moderator
No huhuh.
Onkohan jok vitun pielessä korvaushoidossa jos pitää aina saada kaikki irti siitä korvaushoito lääkkeestä..
HEI VITTU KAMOOON!
Ei mä ymmärrän, että ilman kuosia on hankala elää..
Mä ymmärrän, että ilman motivaatiota asioihin on hankala elää ja saada aikansa kulumaan.
Mut yrittää hommata kaikki nämä Petrin suosituksista saadakseen kaikki irti korvaushoito lääkkeestä niin on mun mielestä aidosti oikeasti huolestuttavaa...
Mitä jengi täällä tekee silloin korvaushoidon ohella? Mitä jengi kehittelee? Mihin elämä on menossa siinä korvaushoidon ohella? Mikä teitä oikeesti elämässä kiinnostaa?
Äh... Tulipahan vain kännissä tosi jotenkin omituinen olo, kun luin tätä topikkii.
Onkohan jok vitun pielessä korvaushoidossa jos pitää aina saada kaikki irti siitä korvaushoito lääkkeestä..
HEI VITTU KAMOOON!
Ei mä ymmärrän, että ilman kuosia on hankala elää..
Mä ymmärrän, että ilman motivaatiota asioihin on hankala elää ja saada aikansa kulumaan.
Mut yrittää hommata kaikki nämä Petrin suosituksista saadakseen kaikki irti korvaushoito lääkkeestä niin on mun mielestä aidosti oikeasti huolestuttavaa...
Mitä jengi täällä tekee silloin korvaushoidon ohella? Mitä jengi kehittelee? Mihin elämä on menossa siinä korvaushoidon ohella? Mikä teitä oikeesti elämässä kiinnostaa?
Äh... Tulipahan vain kännissä tosi jotenkin omituinen olo, kun luin tätä topikkii.
-
Petri6
- OD
Joo, tukevasti opioidikoukussa oon ollut jo vuosia ja lähes yhtä kauan pohtinut korvaushoitoon hakeutumista. Kerran jopa oli tarkoitus ihan tosissaan siihen hakeutua, kun metiskontaktin menetin, mutta ehdin siinä sitten kuukauden katkopaikkaa odotellessani ehdin laskea metistä ja vaihtaa sen subuun. Tällä hetkellä olen aika vakaalla kahden milligramman annoksella (plus 300mg Lyricaa). Olin tuolla lääkitykiellä puoli vuotta suht hyväpalkkaisessa työssäkin. Lääkkeni poistan muutamalta luotettavalta tyypiltä, joten käyttööni ei sisälly mitään tyypillistä hustlaamista. Long story short, pärjään tällä hetkellä vähintäänkin yhtä hyvin hoidon ulkopuolella kuin hoidossakin. Ainoat miinukset tässä ovat rahanmeno ja stressi siittä, että saa riittävästi lääkkeitä. Mutta olen kyllä harkinnut korvaushoitoa useasti ja jos subun saatavus dramaattisesti laskee tms. niin varmasti haen hoitoon.Personaes wrote:Sää et tainut olla petri korvaushoidossa? Ootko harkinnut, tai onko sulla edes nykyään opiaatti-ongelmaa?
Last edited by Petri6 on Sat 06 Feb 2016, 04:57, edited 1 time in total.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Personaes
- OD
Miks petri sit et ole hakeutunut k-hoitoon? On se niin paljon iisimpää kun saa viikonkin lääkkeet kerralla klinikalta eikä tarvi stressailla että millon pitää olla kipeänä.
Miinuksena toki, että on sit klinikan talutusnuorassa, mutta jos on kunnolla hoidossa niin on se aika iisiä...
Miinuksena toki, että on sit klinikan talutusnuorassa, mutta jos on kunnolla hoidossa niin on se aika iisiä...
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
No mä olen ottanut todella harvoin boostereita.. enkä joka vkonloppu ja oon pysyny gabapentiinissä. (3000-4000 mg) kyllä mä sanon et josnyt käry kävi niin en tod jatka edes kerranpuolessa vuodessa. Mun päivään kuuluu (arkeen) Se et menen aamulla klo 7:00 kuntouttavaan työtoimintaan ja sieltä lähen käy klinikallalääkkeellä.. työpäivän jälkeen käyn keilaamassa kerran vkossa tuon porukankans (hyvä porukka siel) Sit monesti soitan kuskille (siis täällä kuusamossa on käytössä sellainen autokuski joka kuljettaa niitä jokkaei keskustassa asu nii töihinjatöistä pois. Niin nyt oon alkanuottaa hyötyliikunnankautta koska mulla tulee 3.7km yhteen suuntaan matkaa....
Jokatapauksessa mun arki ei ole sitä että metsästäsin boostereita ja kokoajanjotn säätöä. Se on nähty ja muutenkin raskasta... Oon huomannu miten okeasti mun elämä on muuttunu ja mun periaatteet ja moraali on alkanu löytymäänkoska sen kadotim sillo ku alko meneelujaa.....Ainii ja mun lemppari harrastuson noi sähköröökit. Rakentelen niihin vastuksia ja teen itse e-nesteitä jamaistelen niitä. Myös yks hyvä vinkki kaikille teillejotka haluatte saada ajatukset muualle: aikuisten Zen värityskirja ja siihen stabilo tussit, onmuute hyvästi terapeuttista ja nollaavaa se. Sit kattelen netflixistä illat sarjoja ja kokkai, en ruokaa. (Olenhan ammatiltani melkein entinen kokki) lopeti vikana vuonna. Seuraavaksi aikuiskoulutuksen merkonomi kouluun jokakestääalle vuoden jossakäydään tutustumassa erinäisiin yrityksiin / liikkeisiin ja sieltä sa valita missä haluaa suorittaa työssäoppimisen.
Eikait siinä. Oilein hyvää jatkoa kaikille!
Edit:Kyllä täällä selaaja seula on semmone etsiel näkyy TÄYSIN KAIKKi mitä on wlimistössä kofeiinista a.pvp, 4-f-pvp. Ymsihan kaikki. Mä ostin 3,4ctmp.tä sillo ku se tuli myyntiin (SIIS IHAN HETK KU SITÄ TULI MARKKINOILLE tutkarikauppoihin. Ni siitä ei ollu tyylik edes tietoa missää ni laajassanäky 3,4 dichloromethylphenidate. Ja aivan kaikki siellä näkyy. Siis eikä sitä voi feidaa mite kää. Jos ootjuonu vettä litratolkulla ja kusi on kirkasta ni ne ilmottaa sen klinikalle ja se on automaattinen rike. Virallisissa säännöissähä on että aamulla saisi kerran käydä vessassa ennen seuloja.
Tuo tapahtui siis sillon ku ensimäistä kertaa olin kh.ssa
Jokatapauksessa mun arki ei ole sitä että metsästäsin boostereita ja kokoajanjotn säätöä. Se on nähty ja muutenkin raskasta... Oon huomannu miten okeasti mun elämä on muuttunu ja mun periaatteet ja moraali on alkanu löytymäänkoska sen kadotim sillo ku alko meneelujaa.....Ainii ja mun lemppari harrastuson noi sähköröökit. Rakentelen niihin vastuksia ja teen itse e-nesteitä jamaistelen niitä. Myös yks hyvä vinkki kaikille teillejotka haluatte saada ajatukset muualle: aikuisten Zen värityskirja ja siihen stabilo tussit, onmuute hyvästi terapeuttista ja nollaavaa se. Sit kattelen netflixistä illat sarjoja ja kokkai, en ruokaa. (Olenhan ammatiltani melkein entinen kokki) lopeti vikana vuonna. Seuraavaksi aikuiskoulutuksen merkonomi kouluun jokakestääalle vuoden jossakäydään tutustumassa erinäisiin yrityksiin / liikkeisiin ja sieltä sa valita missä haluaa suorittaa työssäoppimisen.
Eikait siinä. Oilein hyvää jatkoa kaikille!
Edit:Kyllä täällä selaaja seula on semmone etsiel näkyy TÄYSIN KAIKKi mitä on wlimistössä kofeiinista a.pvp, 4-f-pvp. Ymsihan kaikki. Mä ostin 3,4ctmp.tä sillo ku se tuli myyntiin (SIIS IHAN HETK KU SITÄ TULI MARKKINOILLE tutkarikauppoihin. Ni siitä ei ollu tyylik edes tietoa missää ni laajassanäky 3,4 dichloromethylphenidate. Ja aivan kaikki siellä näkyy. Siis eikä sitä voi feidaa mite kää. Jos ootjuonu vettä litratolkulla ja kusi on kirkasta ni ne ilmottaa sen klinikalle ja se on automaattinen rike. Virallisissa säännöissähä on että aamulla saisi kerran käydä vessassa ennen seuloja.
Tuo tapahtui siis sillon ku ensimäistä kertaa olin kh.ssa
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Personaes
- OD
Tuo kuulostaa panda mitä oot aijemminkin kertonut, niin tuo teidän klinikka todella vittumaiselta ja tiukalta paikalta. Esim. miten saa kotiannoksia, seulominen ja rangaistukset.
Ootko buprella vai metiksellä?
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
Buprella ja annos 16mg. Annos kantaa todella hyvin. Mä meinasin vaihtaa metikselle mut sanoin et kokeillaan nyt tällä buprella vielä kerran. Nythän mulla olis täydellinem mahdollisuus tuon labraseulan avulla vaihtaa metikselle, sano etgä bupresta en saa irti mitn ja sen takia syön noita boostereita. Mun todellinen ongelmahan on pääasiassa stimut mutta subua olen käyttänyt aina semmosena lämmityspeittona josta johtuen koukutuin myös bupreen about 7v sitten. Mutta se olikin sellainen noidankehä et stimuja kun otti, laskuihin veti buprea ja sitten esim mdpv.stä johtuneet ahdistuksetja mania yms masennus oli helppokorjata buprella.Personaes wrote:Tuo kuulostaa panda mitä oot aijemminkin kertonut, niin tuo teidän klinikka todella vittumaiselta ja tiukalta paikalta. Esim. miten saa kotiannoksia, seulominen ja rangaistukset.
Ja sittenku oli jo käyttänyt niin kauan niin huomasi että perkele tästä subustahan tulee reflat noh sit tilattiin akuutisti stimuja joita vedettiin siihen asti että sai taassubua... seoli se olo selvnpäin semmosta että ei haluttanu elää. Monet kerrat yritin sitten viezä hengen iteltäni ku sai pevekkiä mutta aina heräsin sairaalasta letkuista. Niin mietin et olisiko semetis mulle siinä mielessä parempi kun kuitenkin olisi tärkeää et se veis aineenhimot. Emt, n
KUITENKIN NYT VAAN PÄÄ PYSTYYN JA OTTAA VASTUU JA KÄRSIÄ RIKE. Tommonen todella paha rangaistus on toisaalta huono koska se taas voi antaa syyn nauttia. Nyt olisen verran riskitilanne että lähin mutsini luo maalle...koska olin jo miettimässä et hommaan alfaa ja vedän kuosit koska mitä väliä kun se laaja otettiin ja tulee rike ja alfa kun einäy pikaseulassanii eimu menoks.mut ei.
-
zerk
Mä olin Panda ihan varma, että sä kuset sen hoitos välittömästi uudestaan. Tässä tapauksessa oli tosi mukava olla väärässä.
Toivottavasti hommat jatkuu hyvin, pidän sulle peukkuja täällä!
-
Petri6
- OD
Kirjottelin puhelimella niin jäi vahingossa muutamia tärkeitä pointteja sanomatta.Personaes wrote:Miks petri sit et ole hakeutunut k-hoitoon? On se niin paljon iisimpää kun saa viikonkin lääkkeet kerralla klinikalta eikä tarvi stressailla että millon pitää olla kipeänä.
Suurin syy sille, miksi en ole hakeutunut k-hoitoon on prosessin vaikeus ja pitkäkestoisuus. Ensin saat odottaa luultavasti kuukausia, että pääset hoidon tarpeen arviointiin. Tällöinkään ei pitkästä ja ekstensiivisestä käyttöhistoriasta huolimatta ole varmaa, että pääset hoitoon. Siinä ilmaislehdessä, jota jaetaan ainakin täällä päin neulanvaihtopisteissä, oli hyvä kirjoitus tästä. Hoitoon ei välttämättä pääse, jos asiat ovat liian hyvin (ei piikitystä, luottotiedot kunnossa, ei rikoksia, mahdollinen työpaikka), mikä on todella nurinkurista. Lisäksi pitäisi jotenkin pystyä todistamaan käytön pituus (no on mulla on se katko huhtikuulta, missä metis näky vielä viikonkin jälkeen seulassa, että kai se jotain kertoo, mutta muita merkintöjä riippuvuudesta ei ole, koska olen luonnollisesti sellaisia pyrkinyt välttämään). Toinen on tuo, että tuo katko jäi kesken (tosin papereissa on 9 päivää, joten saattaa olla että eivät passita uudestaan katkolle, joka laitosympäristönä vaan pahentaa viekkareihin liittyvää ahdistusta ja unettomuutta). Jos nyt kävisi niin hyvä tuuri, että hyväksyttäisiinkin hoitoon, niin kestäisi about 6 kuukautta ennen kuin pääsee aloittamaan hoidon.
Toinen syy on se, että tällä hetkellä tosiaan menee Lyricaa bupren oheiskäyttönä, jonka lopettaminen vaatisi lääkkeen valitsemiseksi metadonin (riittävällä annoksella vielä), jolla uskoisin muutenkin pärjääväni paremmin, toisaalta tämä tarkoittaisi sitä, että koukuttaisin itseni opioideihin vielä pahemmin. Lisäksi on kyseenalaista antaisivatko minulle metistä, jos kerran siviilissä normaaliannos on "vain" 2(-4)mg buprea nokitettuna päivässä.
Kolmas syy on se, että sen jälkeen jos kaikki tämä on saatu kuntoon, pitää klinikalla/teekoossa ravata vähintään puolivuotta ennen kuin saa viikon lääkkeetkään kotiin, vaikkei mitään rikkeitä olisikaan. Sen pidempiä ei sitten ole mahdollistakaan normaalisti saada ja kuulemma esim. lomaa varten ei edes sitä lain mahdollistamaa 14 päivän lääkettä annetta vaikka seulat olisivat aina puhtaat. Lisäksi vaikka seulat olisivat aina olleet puhtaat, niin pahimmassa tapauksessa joudut kusemaan purkkiin kerran viikossa loppuelämäsi (no joo, voi tuntua pieneltä hinnalta ilmaisista lääkkeistä, mutta itse kokisin sen hyvin nöyryyttävänä).
Neljäs suht tärkeä syy on se, että tarvitsen ihan oikeasti ajoittain nukahduslääkettä, jonka luultavasti ottaisivat pois, vaikken sitä ole koskaan väärinkäyttänytkään.
Viides syy on siinä, että toimin alalla, jolla tieto korvaushoidosta tarkoittaisi suurinpiirtein uran loppua (tämä toki pätee myös nykyiseen tilanteeseen, jos sattuisin jäämään kiinni).
Tällä hetkellä saan normaalisti poistettua viikon lääkkeet kerralla ja parhaimmillaan jopa kuukauden, joten siinä mielessä olen paremmassa asemassa kuin hoidossa voisin edes olla.
Olisi valehtelua ja itsepetosta väittää, etteikö yhtenä syynä olisi myös tarve silloin tällöin ottaa jotain tajunnantilaa muuttavaa, vaikka se ei olekaan yhtä tärkeä syy kuin edellä mainitut. Niin ja mitä tulee alkoholiin, niin sitä en yksinkertaisesti voi käyttää, aina kun humallun alkoholista, alkaa monenpäivän putki, jonka seurauksista saa kärsiä pitkään.
-
Personaes
- OD
Ei täällä tarvi käydä kuin about kerran kuussa seulassa, eli jos oot ollut pitkään kiltisti, niin helposti voi tehdä niin että aina kun on seula, niin polttelee/nappailee bentsoja tms ja sit taas on 2.5-3vko kunnolla että seula on puhdas.
Millä alalla oot?
Kyllä noita lomia ihan hyvin saa, nytkin oon parhaillaan 10vrk lomalla.
Ja tuo odotusaika nyt menee nopeasti, hoitoon pääset ihan varmasti, sanoisin näin. Ne vaatimukset on tiukat vaan paperilla, kun meet sinne fyysisesti niin kyllä ne tajuaa että oot hoidon tarpeessa.
Millä alalla oot?
Ja tuo odotusaika nyt menee nopeasti, hoitoon pääset ihan varmasti, sanoisin näin. Ne vaatimukset on tiukat vaan paperilla, kun meet sinne fyysisesti niin kyllä ne tajuaa että oot hoidon tarpeessa.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Petri6
- OD
Niin tämä riippuu siis asuinpaikasta, täällä missä asun niin seulan joutuu antamaan joka viikko, vaikka olisikin kerännyt jo kaikki kotilääkkeet (tosin tämä tieto perustuu sellaiseen kaveriin, jolla ne seulat on toisinaan olleet myös likaiset).Personaes wrote:Ei täällä tarvi käydä kuin about kerran kuussa seulassa, eli jos oot ollut pitkään kiltisti, niin helposti voi tehdä niin että aina kun on seula, niin polttelee/nappailee bentsoja tms ja sit taas on 2.5-3vko kunnolla että seula on puhdas.
Millä alalla oot?
Tarkkaa alaa en halua paljastaa, sen verran foliopää sentään olen. Ja tosiaan oon miettinyt, että jos hoitoon menen niin haluasin sitten oikeasti myös lopettaa oheiskäytön (mitä nyt ehkä parin päivän kotilääkkeet voisi kiskaista joskus harvoin kerralla). Mutta tosiaan tällä hetkellä saan melkein vapaammin oltua kuin hoidossa, mutta tilanteet saattavat aina muuttua. Yksi ongelma on myös, että kun olen tällä hetkellä työttömänä ja haen töitä ympäri Suomen, niin melkein joutuisin keskeyttämään aktiivisen työnhaun koko tuon hoitoon pääsemis ja aloittamisprojektin ajaksi. Jos täällä olisi samantyyppinen homma kuin jenkkilässä, että voit kävellä metadoniklinikalle ja olet ja samana tai seuraavana päivänä hoidossa, niin olisin hakenut hoitoon jo kauan sitten, mutta kun tuo prosessi tosiaan tarkoittaisi muun elämän pistämistä pauselle haun ajaksi, niin tilanne ei vielä ole niin paha. Ja kun tosiaan kadulta saan usein pidemmän ajan lääkkeet kuin klinikalta saisin, niin ei jotenkin käy järkeen hakeutua elämää vielä enemmän rajoittavaan hoitoon. Yksi juttu on myös siinä, että jos saisin töitä vaikka Pandan kulmilta niin hommasta ei tulisi mitään jos jo ansaitut kotilääkkeet otettaisiin pois tai rupeaisin ansaitsemaan niitä vasta siellä eli viikon lääkeet plakkarissa olisi jossain kahdessa vuodessa.
Mutta kiitos kannustavista kommenteista ja on mukava kuulla, ettei hoito ole joka paikassa samanlaista nillitystä.
-
Kasiko
- Apteekki
Mitä tuli rangastuksena tuosta , kun seulassa kärähti?SadPanda wrote:Buprella ja annos 16mg. Annos kantaa todella hyvin. Mä meinasin vaihtaa metikselle mut sanoin et kokeillaan nyt tällä buprella vielä kerran. Nythän mulla olis täydellinem mahdollisuus tuon labraseulan avulla vaihtaa metikselle, sano etgä bupresta en saa irti mitn ja sen takia syön noita boostereita. Mun todellinen ongelmahan on pääasiassa stimut mutta subua olen käyttänyt aina semmosena lämmityspeittona josta johtuen koukutuin myös bupreen about 7v sitten. Mutta se olikin sellainen noidankehä et stimuja kun otti, laskuihin veti buprea ja sitten esim mdpv.stä johtuneet ahdistuksetja mania yms masennus oli helppokorjata buprella.Personaes wrote:Tuo kuulostaa panda mitä oot aijemminkin kertonut, niin tuo teidän klinikka todella vittumaiselta ja tiukalta paikalta. Esim. miten saa kotiannoksia, seulominen ja rangaistukset.
Ja sittenku oli jo käyttänyt niin kauan niin huomasi että perkele tästä subustahan tulee reflat noh sit tilattiin akuutisti stimuja joita vedettiin siihen asti että sai taassubua... seoli se olo selvnpäin semmosta että ei haluttanu elää. Monet kerrat yritin sitten viezä hengen iteltäni ku sai pevekkiä mutta aina heräsin sairaalasta letkuista. Niin mietin et olisiko semetis mulle siinä mielessä parempi kun kuitenkin olisi tärkeää et se veis aineenhimot. Emt, n
KUITENKIN NYT VAAN PÄÄ PYSTYYN JA OTTAA VASTUU JA KÄRSIÄ RIKE. Tommonen todella paha rangaistus on toisaalta huono koska se taas voi antaa syyn nauttia. Nyt olisen verran riskitilanne että lähin mutsini luo maalle...koska olin jo miettimässä et hommaan alfaa ja vedän kuosit koska mitä väliä kun se laaja otettiin ja tulee rike ja alfa kun einäy pikaseulassanii eimu menoks.mut ei.
Mulla oli hyvä tuuri, kun elimistö ehti puhdistua amfesta 4,5 päivän aikana.
Kiitokset Personaes ja Mushru hyvästä
-
Blackened
- Apteekki
Käytännöt korvaushoidosta varmasti vaihtelee kunnittain/kaupungeittain, mutta onko näennäisesti hyvinvoivalla työssäkäyvällä ja luottotiedot kunnossa olevalla addiktilla mahdollisuus päästä korvaushoitoon? Vai onko korvaushoito yksinomaan moniongelmaisille työttömille, rahattomille, varasteleville ja rottaileville luottotiedot menettäneille ihmisraunioille, jotka myisivät vaikka pikkusiskonsa?
Itselläni todettiin 2014 C-hepatiitti, joka on todennäköisesti peräisin vuosilta 2002-2008. Itselläni tietysti yksi hankalimmista genotyypeistä hoitaa, ja kun olen muuten perusterve ja hyväkuntoinen, niin minua ei hoideta. Koska A) Jos hoidettaisiin, hoito perinteisellä yhdistelmälääkityksellä kestäisi minimissään 48vk ja tekisi työkyvyttömäksi, lisäksi hoitovaste alle 30% B) Maksassa ei tarpeeksi arpikudosta, joten ei käytetä uudempia, parempia ja kalliimpia lääkkeitä C) Koska ei akuuttia hoidon tarvetta, odotellaan lääkkeiden kehittymistä ja patenttien raukeamista.
Eli jos ryyppäisin itseni ja maksani huonoon jamaan, saisin parhaat ja kalleimmat lääkkeet ja hoidot, näin lääkärikin totesi lakonisesti. Mutta koska olen terve ja hyväkuntoinen, minuun ei kannata sijoittaa. Vittu että vituttaa...
PS. Älkää ottako tuosta ensimmäisen kappaleen hieman raflaavasta ilmasutavasta hernettä nenään. Olen itsekin aikanani sellainen ollut, ja siksi koen että minulla on oikeus käyttää moista kuvausta.
Itselläni todettiin 2014 C-hepatiitti, joka on todennäköisesti peräisin vuosilta 2002-2008. Itselläni tietysti yksi hankalimmista genotyypeistä hoitaa, ja kun olen muuten perusterve ja hyväkuntoinen, niin minua ei hoideta. Koska A) Jos hoidettaisiin, hoito perinteisellä yhdistelmälääkityksellä kestäisi minimissään 48vk ja tekisi työkyvyttömäksi, lisäksi hoitovaste alle 30% B) Maksassa ei tarpeeksi arpikudosta, joten ei käytetä uudempia, parempia ja kalliimpia lääkkeitä C) Koska ei akuuttia hoidon tarvetta, odotellaan lääkkeiden kehittymistä ja patenttien raukeamista.
Eli jos ryyppäisin itseni ja maksani huonoon jamaan, saisin parhaat ja kalleimmat lääkkeet ja hoidot, näin lääkärikin totesi lakonisesti. Mutta koska olen terve ja hyväkuntoinen, minuun ei kannata sijoittaa. Vittu että vituttaa...
PS. Älkää ottako tuosta ensimmäisen kappaleen hieman raflaavasta ilmasutavasta hernettä nenään. Olen itsekin aikanani sellainen ollut, ja siksi koen että minulla on oikeus käyttää moista kuvausta.
Cogito, ergo sum
-
Personaes
- OD
Mun näkemys on, että vain sillä on väliä ootko sää fyysisesti/psyykkisesti koukussa opiaatteihin. Kuulun ite näihin "paremmin pärjääviin" korvaushoitolaisiin, mulla ei ole c-hepaa, ei ole luottotiedot mennyt ja töissä käyn aina kun on mahdollista. Muita vastaavia potilaita tiedän paljon. Eli uskon että pääset kyllä hoitoon, mikäli sulla on pitkään jatkunut opiaatti-riippuvuus, siis vaikka menis paremmin.thejunkass wrote:Käytännöt korvaushoidosta varmasti vaihtelee kunnittain/kaupungeittain, mutta onko näennäisesti hyvinvoivalla työssäkäyvällä ja luottotiedot kunnossa olevalla addiktilla mahdollisuus päästä korvaushoitoon? Vai onko korvaushoito yksinomaan moniongelmaisille työttömille, rahattomille, varasteleville ja rottaileville luottotiedot menettäneille ihmisraunioille, jotka myisivät vaikka pikkusiskonsa?
Olis se aika hullua, että ei otettaisi paremmin pärjäävää jengiä hoitoon ja odotettaisiin että näilläkin rupee meneen huonommin. Hoidon tarkoitushan on juuri välttää sitä pohjalle tippumista.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Petri6
- OD
Näinhän tän pitäis mennä, mutta ei valitettavasti joka puolella mene. Eli toisinsanoen tuosta voi olla joko apua tai haittaa hoitoon pääsemisessä ja tietää ei oikein voi ennen kuin kokeilee (niin ja se fucking valvottu lopettamisyritys pitää sitten kanssa olla taustalla).Personaes wrote:Mun näkemys on, että vain sillä on väliä ootko sää fyysisesti/psyykkisesti koukussa opiaatteihin. Kuulun ite näihin "paremmin pärjääviin" korvaushoitolaisiin, mulla ei ole c-hepaa, ei ole luottotiedot mennyt ja töissä käyn aina kun on mahdollista. Muita vastaavia potilaita tiedän paljon. Eli uskon että pääset kyllä hoitoon, mikäli sulla on pitkään jatkunut opiaatti-riippuvuus, siis vaikka menis paremmin.thejunkass wrote:Käytännöt korvaushoidosta varmasti vaihtelee kunnittain/kaupungeittain, mutta onko näennäisesti hyvinvoivalla työssäkäyvällä ja luottotiedot kunnossa olevalla addiktilla mahdollisuus päästä korvaushoitoon? Vai onko korvaushoito yksinomaan moniongelmaisille työttömille, rahattomille, varasteleville ja rottaileville luottotiedot menettäneille ihmisraunioille, jotka myisivät vaikka pikkusiskonsa?
Olis se aika hullua, että ei otettaisi paremmin pärjäävää jengiä hoitoon ja odotettaisiin että näilläkin rupee meneen huonommin. Hoidon tarkoitushan on juuri välttää sitä pohjalle tippumista.
-
Personaes
- OD
Njoo, siis se on kyllä totta että hoitoon päästäkseen pitää olla yksi tai kaksi epäonnistunutta katkokertaa. Lisäksi pitää olla oma asunto tai paikka jossa asuu. Kolmas vaatimus on sitten se opiaatti riippuvuus.Petri6 wrote:Näinhän tän pitäis mennä, mutta ei valitettavasti joka puolella mene. Eli toisinsanoen tuosta voi olla joko apua tai haittaa hoitoon pääsemisessä ja tietää ei oikein voi ennen kuin kokeilee (niin ja se fucking valvottu lopettamisyritys pitää sitten kanssa olla taustalla).Personaes wrote:Mun näkemys on, että vain sillä on väliä ootko sää fyysisesti/psyykkisesti koukussa opiaatteihin. Kuulun ite näihin "paremmin pärjääviin" korvaushoitolaisiin, mulla ei ole c-hepaa, ei ole luottotiedot mennyt ja töissä käyn aina kun on mahdollista. Muita vastaavia potilaita tiedän paljon. Eli uskon että pääset kyllä hoitoon, mikäli sulla on pitkään jatkunut opiaatti-riippuvuus, siis vaikka menis paremmin.thejunkass wrote:Käytännöt korvaushoidosta varmasti vaihtelee kunnittain/kaupungeittain, mutta onko näennäisesti hyvinvoivalla työssäkäyvällä ja luottotiedot kunnossa olevalla addiktilla mahdollisuus päästä korvaushoitoon? Vai onko korvaushoito yksinomaan moniongelmaisille työttömille, rahattomille, varasteleville ja rottaileville luottotiedot menettäneille ihmisraunioille, jotka myisivät vaikka pikkusiskonsa?
Tietääkö kukaan kuinka pitkät on nykyään jonot hoitoon, esim. pääkaupunki seudulla? Itse aloitin muualla ja siellä meni 6kk että pääsin aloittamaan. Kun oli koukussa ja hustlas kaduilla, tuo odottaminen tuntui ikuisuudelta, sen takia en alussa hakenutkaan hoitoon, tuntui hullulta että voisi mennä jopa vuosi että pääsis hoitoon, tää siis samalla kun elämä oli niin hektistä että elettiin hetki kerrallaan. Oon kuitenkin iloinen että lopulta hoitoon hain. Olisin varmaan kuollut jos en olis hakeutunut hoitoon...
Opiaatti riippuvuus on kyllä vittumainen juttu, nyt on itellä vähän ajatuksia hoidon lopettamisesta, mutta en tiedä uskallanko, että jos retkahtaa taas käyttämään ja ei tiedä kuinka kauan menee että pääsee takas hoitoon...
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
Joo nyt oli tullu tulokset ja sielläoligabapentiini positiivinen.. Oivoivoivoi. Noh eli nyt mun kotilääkeoikeus lähti 1kk ajaksi pois elijoudun käymään lääkkeen ottamassa valvotusti joka päivä 1kk ajan. Eli ens pääsiäisenä saan sunnuntain kotilääkepäivän takasi + tuplasulatus mahdollisuuden ja siitä 1kk eteen päi ni saan 2päivän. Eli 2kk päästä mulla on taas 2 vapaapäivää ei paha. Nyt oikeastaan tuo vaan motivoi toi rangaistus muaKasiko wrote:Mitä tuli rangastuksena tuosta , kun seulassa kärähti?SadPanda wrote:Buprella ja annos 16mg. Annos kantaa todella hyvin. Mä meinasin vaihtaa metikselle mut sanoin et kokeillaan nyt tällä buprella vielä kerran. Nythän mulla olis täydellinem mahdollisuus tuon labraseulan avulla vaihtaa metikselle, sano etgä bupresta en saa irti mitn ja sen takia syön noita boostereita. Mun todellinen ongelmahan on pääasiassa stimut mutta subua olen käyttänyt aina semmosena lämmityspeittona josta johtuen koukutuin myös bupreen about 7v sitten. Mutta se olikin sellainen noidankehä et stimuja kun otti, laskuihin veti buprea ja sitten esim mdpv.stä johtuneet ahdistuksetja mania yms masennus oli helppokorjata buprella.Personaes wrote:Tuo kuulostaa panda mitä oot aijemminkin kertonut, niin tuo teidän klinikka todella vittumaiselta ja tiukalta paikalta. Esim. miten saa kotiannoksia, seulominen ja rangaistukset.
Mulla oli hyvä tuuri, kun elimistö ehti puhdistua amfesta 4,5 päivän aikana.
Kiitokset Personaes ja Mushru hyvästäinfosta.
-
Blackened
- Apteekki
Personaes wrote:Mun näkemys on, että vain sillä on väliä ootko sää fyysisesti/psyykkisesti koukussa opiaatteihin. Kuulun ite näihin "paremmin pärjääviin" korvaushoitolaisiin, mulla ei ole c-hepaa, ei ole luottotiedot mennyt ja töissä käyn aina kun on mahdollista. Muita vastaavia potilaita tiedän paljon. Eli uskon että pääset kyllä hoitoon, mikäli sulla on pitkään jatkunut opiaatti-riippuvuus, siis vaikka menis paremmin.
Näinhän tän pitäis mennä, mutta ei valitettavasti joka puolella mene. Eli toisinsanoen tuosta voi olla joko apua tai haittaa hoitoon pääsemisessä ja tietää ei oikein voi ennen kuin kokeilee (niin ja se fucking valvottu lopettamisyritys pitää sitten kanssa olla taustalla).
Näin ajattelinkin, olisihan se hullua, että odotettaisiin että toinen menee taas rappiolle ennen kuin autetaan. Eikä nyt kun vielä on asiat suhteellisen hyvin, pois lukien opiaattikoukku. On vakituinen työ ja vakaat tulot, oma asunto ja tietysti asuntolaina.Personaes wrote:Njoo, siis se on kyllä totta että hoitoon päästäkseen pitää olla yksi tai kaksi epäonnistunutta katkokertaa. Lisäksi pitää olla oma asunto tai paikka jossa asuu. Kolmas vaatimus on sitten se opiaatti riippuvuus.
Tietääkö kukaan kuinka pitkät on nykyään jonot hoitoon, esim. pääkaupunki seudulla? Itse aloitin muualla ja siellä meni 6kk että pääsin aloittamaan. Kun oli koukussa ja hustlas kaduilla, tuo odottaminen tuntui ikuisuudelta, sen takia en alussa hakenutkaan hoitoon, tuntui hullulta että voisi mennä jopa vuosi että pääsis hoitoon, tää siis samalla kun elämä oli niin hektistä että elettiin hetki kerrallaan. Oon kuitenkin iloinen että lopulta hoitoon hain. Olisin varmaan kuollut jos en olis hakeutunut hoitoon...
Opiaatti riippuvuus on kyllä vittumainen juttu, nyt on itellä vähän ajatuksia hoidon lopettamisesta, mutta en tiedä uskallanko, että jos retkahtaa taas käyttämään ja ei tiedä kuinka kauan menee että pääsee takas hoitoon...
Silloin kun olisin hoitoja tarvinnut eniten ei ollut asuntoa, luottotiedot menneet, ei tuloja mutta velkaa sitäkin enemmän. Lopetin kuitenkin kerrasta kylmäkalkkuna-menetelmällä kaikki laittomat päihteet (piri, bentsot, kannabis jne,,,) opiaattien rinnalla. Vaihdoin kaveripiiriä ja lähdin opiskelemaan, jolloin sain asunnon opistoasuntolasta. Ei tämä kaikki todellakaan tapahtunut yhdestä päähänpistosta, vaan siihen johti pitkä ja monimutkainen tapahtumasarja.
Pitkään olin päihtettömänä, alkoholia nyt ei lasketa tässä tapauksessa. Silti aina keho viesti jotain outoa monen monta vuotta, luulen että kärsin PAWS:sta. Opiaatit muuttavat aivokemioita sen verran voimakkaasti. 7 vuoden jälkeen ajattelin koittaa sattumalta "vain sen yhden kerran, ja vielä nokkaan, ei tästä mitään pahempaa voi seurata!". Niinpä niin...
Se mikä huolestuttaa, että harrastukset alkaneet jäädä yksi toisensa jälkeen. Olen alkanut myydä omaisuuttani, ottaa pikavippejä ja käyttöluottoja rahoittaakseni käyttöä. Pelkillä palkkarahoilla en pärjää, on kuitenkin lainat yms. pakolliset menot.
Olen puntaroinut, että A) Vedän nykyiset roippeet (~30mg) loppuun ja sitten lopetan. Viekkareihin Panacod poreita ja bentsoja (lääkärin määräämiä). Tai sitten B) Pohdin sitä korvaushoitoa. Haluaisin ja toivoisin vaihtoehto A:n toimivan, mutta itseni tuntien se tulee olemaan aivan helvetin raskasta ja vaikeaa. Toisaalta en haluaisi olla korvaushoidossa talutusnuorassakaan, jos hoitoon nyt edes pääsisin. Vaikuttaa pitkältä ja vaikealta tieltä ylipäätään päästä korvaushoitoon. Vielä on yksi villikortti, kokeilin tässä taannoin LSD:tä ensimmäisen kerran pienellä annoksella ja pidin kokemuksesta todella. Voisikohan itsetutkiskelulla päästä eroon opiaattihakuisuudesta... No tiedä häntä, ehkäpä onnistun vain hankkimaan itselleni psykoosin em. ongelmien lisäksi...
No, itsepä olen soppani keittänyt. Hämmennellään nyt vielä rauhassa ja pohdiskellaan vaihtoehtoja.
PS: Miksi korvaushoito on Suomessa tehty niin helvetin monimutkaiseksi ja vaikeaksi...
Cogito, ergo sum
-
Petri6
- OD
Vitun vahva tämä, toisaalta täällä ei ole pitkään aikaan ollut samanlaista vahvojen, lyhytvaikutteisten täysagonistiopioidien epidemiaa, jollaisia muualla maailmassa on. Kun jengi vetää sitä samaa kamaa (tai heikompaa, jos metadonihoito otetaan vielä mukaan keskusteluun), jota haluavat päästä laillisesti hakemaan, niin on ehkä luonnollistakin, että vaaditaan vähän enemmän pitkäjänteisyyttä korvaushoitoon pääsemiseksi. Olenhan itsekin soutanut ja huovannut ajatuksen kanssa edestakaisin jo pitkään.thejunkass wrote:PS: Miksi korvaushoito on Suomessa tehty niin helvetin monimutkaiseksi ja vaikeaksi...
-
Kasiko
- Apteekki
Hieno juttu SadPanda , että otat tuon vaan hyvänä motivaationa jatkoa ajatellen.
Mullakin tuli vähän takapakkia , kun tuli parina vklp otettua nopeeta.
Oikeestaan ihme , että sain sen jätettyä siihen , enkä alkanu kiskoon enempää.
Tavallaan harvinainen viihteily ihan ok mun mielestä , toisaalta vitun tyhmää riskeerata hoito sen takia.
Mullakin tuli vähän takapakkia , kun tuli parina vklp otettua nopeeta.
Oikeestaan ihme , että sain sen jätettyä siihen , enkä alkanu kiskoon enempää.
Tavallaan harvinainen viihteily ihan ok mun mielestä , toisaalta vitun tyhmää riskeerata hoito sen takia.
-
Blackened
- Apteekki
Anteeksi nyt vain, mutta älkää helvetissä jaksako itkeä täällä, että "yhyy, ne natsit vei mun kotilääkkeet kun vedin pääni sekaisin sekäkäyttöcocktaililla ja jäin kiinni!!!". Aina on systeemissä vika, ja itse ollaan aina niin vitun uhria, taas yhteiskunta polkee maanrakoon... Ihan vittu oikeasti, olkaa helvetin kiitollisia että olette hoitoon ylipäätään päässeet. Tuollaiset ääliöt pitäisi heivata helvettiin ja ottaa oikeasti hoitoon sitoutuvia ja elämänsä raiteille haluavia potilaita. Nyt siellä on tälläisiä narkkeja jotka hoidosta huolimatta vetää kamaa eikä edes pyri päihteettömään elämään, vaan ainoastaan hyväksikäyttää ilmaisia nappeja. Ja me työssäkäyvät veronmaksajat maksamme ne teidän saatanan pillerinne ja hoitonne!
Kuten sanoin aiemmin, olen ollut kaltaisenne rotta/nilkki/narkki, joten koen omaavani oikeuden ripittää tällä tavoin. Tästä saatte vetää herneet nenään ja vaikka peräreikäänne jos siltä tuntuu.
Kuten sanoin aiemmin, olen ollut kaltaisenne rotta/nilkki/narkki, joten koen omaavani oikeuden ripittää tällä tavoin. Tästä saatte vetää herneet nenään ja vaikka peräreikäänne jos siltä tuntuu.
Cogito, ergo sum
-
Kasiko
- Apteekki
Vastauksena tohon ylempään thejunkass , voin sanoa ainakin omalta kohdaltani , että
vaikka oon parin vuoden korvaushoidon aikana käyttänyt pari kertaa nopeeta , niin kyllä oon siltikin koko ajan menossa parempaan suuntaan , ja pyrin nimenomaan päihteettömään elämään. Se oli mun kohdalla puoleksi sattumaa ja puoleksi tiedostettu teko , kun sattu löytyyn kunnollista (oikeasti hyvää) amfea , joten himo kasvoi liian suureksi , enkä tarpeeksi miettinyt mahdollisia seuraamuksia. Mutta jokanen saa olla mitä mieltä haluaa jokaisesta asiasta.
vaikka oon parin vuoden korvaushoidon aikana käyttänyt pari kertaa nopeeta , niin kyllä oon siltikin koko ajan menossa parempaan suuntaan , ja pyrin nimenomaan päihteettömään elämään. Se oli mun kohdalla puoleksi sattumaa ja puoleksi tiedostettu teko , kun sattu löytyyn kunnollista (oikeasti hyvää) amfea , joten himo kasvoi liian suureksi , enkä tarpeeksi miettinyt mahdollisia seuraamuksia. Mutta jokanen saa olla mitä mieltä haluaa jokaisesta asiasta.
-
Blackened
- Apteekki
Tunteen kuohussa tuli kirjoitettua tuo teksti. Olisin voinut asiani esittää inhimillisemmin ja kypsemmin, nyt kävi päin vastoin. Vaikka pysyn edelleen asiani takana, pahoittelen ulosantiani. Oli myöskin asiatonta vetää pitkälle meneviä johtopäätöksiä tuntematta teitä tai teidän historiaanne lainkaan.
Ymmärränhän minä entisenä (ja nyt näköjään nykyisenä...) addiktina, että monella on opioidiriippuvuuden ohella ollut monenlaista oheiskäyttöä. Ja näistä oheiskäytöistä on aivan yhtä vaikea päästä eroon. Ihmisiähän tässä ollaan ja ihminen tekee virheitä, virheistä toivottavasti opitaan. Itsekin omaan äärimmäisen addikti-luonteen, oli kyse sitten tv-sarjasta tai heroiinista. En voi väittää, ettenkö itsekin korvaushoidossa saattaisi lipsua, eihän sellaista kukaan addikti voi mennä vannomaan.
Vielä siitä, että itse aikanaan pääsin kamasta eroon, se johtui pääosin omasta vahvasta tahdosta. Kuitenkin ilman läheisten tukea (henkistä, taloudellista, asuminen yms.) se ei olisi ikinä onnistunut, vaan olisin tällä hetkellä erittäin suurella todennäköisyydellä haudassa tai vankilassa. Olen siis siinä mielessä onnekas ja etuoikeutettu, että omaan rakastavat ja välittävät vanhemmat. Tämä ei ikävä kyllä ole kaikille itsestänselvyys.
Propsit Kasikolle siitä, että et provosoitunut turhaan typerästä vauhkoamisestani, vaan vastasit asiallisesti.
Pahoittelut vielä. Ei pitäisi lyödä lyötyä, ja sitä minä onneton taisin nyt tehdä.

Ymmärränhän minä entisenä (ja nyt näköjään nykyisenä...) addiktina, että monella on opioidiriippuvuuden ohella ollut monenlaista oheiskäyttöä. Ja näistä oheiskäytöistä on aivan yhtä vaikea päästä eroon. Ihmisiähän tässä ollaan ja ihminen tekee virheitä, virheistä toivottavasti opitaan. Itsekin omaan äärimmäisen addikti-luonteen, oli kyse sitten tv-sarjasta tai heroiinista. En voi väittää, ettenkö itsekin korvaushoidossa saattaisi lipsua, eihän sellaista kukaan addikti voi mennä vannomaan.
Vielä siitä, että itse aikanaan pääsin kamasta eroon, se johtui pääosin omasta vahvasta tahdosta. Kuitenkin ilman läheisten tukea (henkistä, taloudellista, asuminen yms.) se ei olisi ikinä onnistunut, vaan olisin tällä hetkellä erittäin suurella todennäköisyydellä haudassa tai vankilassa. Olen siis siinä mielessä onnekas ja etuoikeutettu, että omaan rakastavat ja välittävät vanhemmat. Tämä ei ikävä kyllä ole kaikille itsestänselvyys.
Propsit Kasikolle siitä, että et provosoitunut turhaan typerästä vauhkoamisestani, vaan vastasit asiallisesti.
Pahoittelut vielä. Ei pitäisi lyödä lyötyä, ja sitä minä onneton taisin nyt tehdä.
Cogito, ergo sum
-
Petri6
- OD
Tuohon ylläolevaan voisi vastaheittona todeta, että vedäthän sitten periaatesyistä vain ulkomailta salakuljetettua texiä halvemman xonen sijaan?
Ja olisihan se texinkin hinta paljon korkeampi, jollei tuota xonea ollenkaan "kaduille" valuisi.
Ymmärrän kyllä hyvin sen päihtymisen tarpeen, vaikka vedänkin harvemmin kamaa kuin monet korvaushoidossa olevat (entistä opioidien lisämaustetta Lyricaa en edes laske tähän mukaan, sillä nykyään sekin on minulle samanlainen lääke kuin päivittäinen subuannos eli yhtä tärkeää kuin vesi ja leipä). Vedänhän nykyään noin kerran kuukaudessa piriäkin, vaikka siitä en oikeastaan mitään kiksejä ole koskaan saanutkaan. Jos menisin buprenorfiinikorvaushoitoon niin miten ihmeessä pystyisin olemaan oheiskäyttämättä esim. tuota Lyricaa, kun en siihen kerran nytkään pysty. Enkä usko, että jokin viikottainen juttutuokio hoitajan kanssa tähän auttaisi. Sen takia lääkkeeksi olisikin pakko valita metadoni suht tuhdilla annoksella (luultavasti jotain 60-80mg väliltä). Sekin auttaisi vain tuohon Lyricaan ja muiden vastaavien lisämausteiden kuten bentsojen rouskimiseen (vaikka tiedän toki ettei se metadonikaan mitenkään alun jälkeen päihdytä, mutta silti uskon että veisi noiden tarpeen pois). Silti tuosta aiheutuisi myös ongelmia, sillä esimerkiksi Rivatrillia en ole koskaan huvikseen syönyt, sillä en siitä mitään irti saa viihdemielessä, mutta silti pitäisi olla mahdollista sellainenkin ottaa, kun oikein ahdistaa. Myös se, että nukahtamislääkkeenä käyttämäni Stilnoct (jota en väärinkäytä, koska on oikeasti aivan helvetin tarpeellinen ja auttaa) otettaisiin pois ja lykättäisiin tilalle jotain vihoviimeistä Ketipinoria, romuttaisi työkykyni täysin.
Käytännössä ainut päihde, jota sääntöjen mukaan saisi käyttää, olisi maltillinen alkoholi. No se ei minulta onnistu ja on aina ollut se vihoviimeinen tikki, joka pistää minut sekoilemaan ja vaarantamaan oman turvallisuuteni. Toisin sanoen, vaikka nykyään menee 2mg (joskus harvoin enemmän, kun olen vuosien saatossa oppinut, että enempi ei ole parempi) subua ja 300mg Lyricaa (tai se ainakin on tavoite, nyt sitä mennyt enemmänkin, mutta kyllä senkin tiputtaa tuohon suht helposti, kun ei sitäkään voi niin paljoa ottaa, että mitään oloja saisi) päivässä, on tilanteeni parempi kuin silloin kun ryyppäsin ja sekoilin (vaikka tammikuussa tuli taas ratkettua 1,5 vuoden jälkeen vetämään muutama päivä).
Mutta tosiaan olen myös hyvin onnekas ja erittäin kiitollinen siitä, että minulla on rakastava ja erittäin tukeva perhe, muuten korvaushoito ei olisi mahdollisuus jonka hyötyjä ja haittoja voi punnita vaan käytännön pakko eloonjäämisen, elämän laadun säilyttämisen jne. vuoksi. Tämän takia en voikaan tuomita ketään, joka on melkein käytännön pakosta hoitoon joutunut hakemaan ja siihen päässyt, vaikkei päihteettömyyteen pystyisikään tai välttämättä (vielä) pyrkisikään.
edit: Vielä siitä, että veronmaksajat joutuvat kustantamaan korvaushoidon (puuttumatta nyt tässä kustannuksiin, jotka sillä säästetään), niin valitettavasti yksityinen lääkäri ei voi korvaushoitotarkoituksessa opioideja määrätä, vaikka potilaalla olisi maksukykyäkin. Myös ulkomailta käsin toteutettavasta korvaushoidosta on tehty mahdotonta ja laitonta, joten ainoaksi vaihtoehdoksi valitettavasti jää tämä Suomen yhteiskunnan maksama ja toetuttama hoito kaikkine vaikeuksineen ja rajoitteineen.
Ymmärrän kyllä hyvin sen päihtymisen tarpeen, vaikka vedänkin harvemmin kamaa kuin monet korvaushoidossa olevat (entistä opioidien lisämaustetta Lyricaa en edes laske tähän mukaan, sillä nykyään sekin on minulle samanlainen lääke kuin päivittäinen subuannos eli yhtä tärkeää kuin vesi ja leipä). Vedänhän nykyään noin kerran kuukaudessa piriäkin, vaikka siitä en oikeastaan mitään kiksejä ole koskaan saanutkaan. Jos menisin buprenorfiinikorvaushoitoon niin miten ihmeessä pystyisin olemaan oheiskäyttämättä esim. tuota Lyricaa, kun en siihen kerran nytkään pysty. Enkä usko, että jokin viikottainen juttutuokio hoitajan kanssa tähän auttaisi. Sen takia lääkkeeksi olisikin pakko valita metadoni suht tuhdilla annoksella (luultavasti jotain 60-80mg väliltä). Sekin auttaisi vain tuohon Lyricaan ja muiden vastaavien lisämausteiden kuten bentsojen rouskimiseen (vaikka tiedän toki ettei se metadonikaan mitenkään alun jälkeen päihdytä, mutta silti uskon että veisi noiden tarpeen pois). Silti tuosta aiheutuisi myös ongelmia, sillä esimerkiksi Rivatrillia en ole koskaan huvikseen syönyt, sillä en siitä mitään irti saa viihdemielessä, mutta silti pitäisi olla mahdollista sellainenkin ottaa, kun oikein ahdistaa. Myös se, että nukahtamislääkkeenä käyttämäni Stilnoct (jota en väärinkäytä, koska on oikeasti aivan helvetin tarpeellinen ja auttaa) otettaisiin pois ja lykättäisiin tilalle jotain vihoviimeistä Ketipinoria, romuttaisi työkykyni täysin.
Käytännössä ainut päihde, jota sääntöjen mukaan saisi käyttää, olisi maltillinen alkoholi. No se ei minulta onnistu ja on aina ollut se vihoviimeinen tikki, joka pistää minut sekoilemaan ja vaarantamaan oman turvallisuuteni. Toisin sanoen, vaikka nykyään menee 2mg (joskus harvoin enemmän, kun olen vuosien saatossa oppinut, että enempi ei ole parempi) subua ja 300mg Lyricaa (tai se ainakin on tavoite, nyt sitä mennyt enemmänkin, mutta kyllä senkin tiputtaa tuohon suht helposti, kun ei sitäkään voi niin paljoa ottaa, että mitään oloja saisi) päivässä, on tilanteeni parempi kuin silloin kun ryyppäsin ja sekoilin (vaikka tammikuussa tuli taas ratkettua 1,5 vuoden jälkeen vetämään muutama päivä).
Mutta tosiaan olen myös hyvin onnekas ja erittäin kiitollinen siitä, että minulla on rakastava ja erittäin tukeva perhe, muuten korvaushoito ei olisi mahdollisuus jonka hyötyjä ja haittoja voi punnita vaan käytännön pakko eloonjäämisen, elämän laadun säilyttämisen jne. vuoksi. Tämän takia en voikaan tuomita ketään, joka on melkein käytännön pakosta hoitoon joutunut hakemaan ja siihen päässyt, vaikkei päihteettömyyteen pystyisikään tai välttämättä (vielä) pyrkisikään.
edit: Vielä siitä, että veronmaksajat joutuvat kustantamaan korvaushoidon (puuttumatta nyt tässä kustannuksiin, jotka sillä säästetään), niin valitettavasti yksityinen lääkäri ei voi korvaushoitotarkoituksessa opioideja määrätä, vaikka potilaalla olisi maksukykyäkin. Myös ulkomailta käsin toteutettavasta korvaushoidosta on tehty mahdotonta ja laitonta, joten ainoaksi vaihtoehdoksi valitettavasti jää tämä Suomen yhteiskunnan maksama ja toetuttama hoito kaikkine vaikeuksineen ja rajoitteineen.
-
Kisu
- Psykonautti
Huomasin, että et varsinaisesti karta suoraa puhetta, joten en ala turhia kaunistelemaan. Minä tiedän, sinä itse tiedät ja jokainen edes hieman riippuvuudesta jotain ymmärtävä tietää, että tuo esittämäsi vaihtoehto A ei todellisuudessa mikään vaihtoehto olekaan. Jos tällä hetkellä tosiaan käytät päivittäin jokusen millin tuota buprea, ehdit ennen sen loppumista moneen kertaan pyörtämään, uudestaan vannomaan ja taas unohtamaan tuon lopettamispäätöksesi. Vaikka kävisikin niin, että et enää noiden tämän hetkisten kamojen loputtua lisää ostaisikaan, kertoo tuo aiempi lopetusyrityksesi kaiken tarvittavan tsäänsseistäsi pysyä opioidittomana. Sinulla voi olla miten paljon tai vähän selkärankaa tahansa ja miten suuri tai pieni halu päästä riippuvuudesta, mutta näin se vain menee.thejunkass wrote:Olen puntaroinut, että A) Vedän nykyiset roippeet (~30mg) loppuun ja sitten lopetan. Viekkareihin Panacod poreita ja bentsoja (lääkärin määräämiä). Tai sitten B) Pohdin sitä korvaushoitoa. Haluaisin ja toivoisin vaihtoehto A:n toimivan, mutta itseni tuntien se tulee olemaan aivan helvetin raskasta ja vaikeaa. Toisaalta en haluaisi olla korvaushoidossa talutusnuorassakaan, jos hoitoon nyt edes pääsisin. Vaikuttaa pitkältä ja vaikealta tieltä ylipäätään päästä korvaushoitoon. Vielä on yksi villikortti, kokeilin tässä taannoin LSD:tä ensimmäisen kerran pienellä annoksella ja pidin kokemuksesta todella. Voisikohan itsetutkiskelulla päästä eroon opiaattihakuisuudesta... No tiedä häntä, ehkäpä onnistun vain hankkimaan itselleni psykoosin em. ongelmien lisäksi...
Kallistuisin siis vahvasti tuon vaihtoehto B:n suuntaan. Totta on, että korvaushoito ja siihen hakeutuminen/pääseminen on tehty joka suhteessa ihan mielenvikaisen vaikeaksi, mutta kertomasi perusteella sinulla riittää niin kykyä, motivaatiota ja resursseja (niin aineellisia kuin henkisiäkin) siitä suoriutua. Voit toki jäädä odottamaankin, että tilanteesi muuttuu tästä itsestään niin hyväksi, että hoidosta ei ole sinulle mitään hyötyä tai niin huonoksi, että mikään tekosyy ei enää pidättele sinua hakeutumasta hoitoon. Toinen vaihtoehto on kääriä hihat ja alkaa heti työskentelemään hoitoonpääsyn hyväksi. Jokainen päivä joka ehtii kulua ilman, että joku tajuaa tehdä työtä sinun hoitopaikkasi eteen, on yksi ylimääräinen päivä jonka vapaaehtoisesti elät tarpeettoman stressin ja huolen kanssa.
-
Blackened
- Apteekki
Tuo vahtoehto A taitaa olla sellainen utopia, että siihen en pysty. Utopia on globaalisti mahdottomuus, dystopia vääjäämättömyys. Näin se tuppaa menemään pienemmässäkin mittakaavassa. Vanhoista tavoista on hankala luopua: itsekusetus, ja kusettaminen ylipäätään. Narkki on myös ylivoimaisesti itsekkäin ja narsistisin maan päällä elävä nisäkäs, sen varmaan tunnustaa ja tunnistaa jokainen narkki tai henkilö joka on ollut tekemisissä narkin kanssa.Kisu wrote:Huomasin, että et varsinaisesti karta suoraa puhetta, joten en ala turhia kaunistelemaan. Minä tiedän, sinä itse tiedät ja jokainen edes hieman riippuvuudesta jotain ymmärtävä tietää, että tuo esittämäsi vaihtoehto A ei todellisuudessa mikään vaihtoehto olekaan. Jos tällä hetkellä tosiaan käytät päivittäin jokusen millin tuota buprea, ehdit ennen sen loppumista moneen kertaan pyörtämään, uudestaan vannomaan ja taas unohtamaan tuon lopettamispäätöksesi. Vaikka kävisikin niin, että et enää noiden tämän hetkisten kamojen loputtua lisää ostaisikaan, kertoo tuo aiempi lopetusyrityksesi kaiken tarvittavan tsäänsseistäsi pysyä opioidittomana. Sinulla voi olla miten paljon tai vähän selkärankaa tahansa ja miten suuri tai pieni halu päästä riippuvuudesta, mutta näin se vain menee.thejunkass wrote:Olen puntaroinut, että A) Vedän nykyiset roippeet (~30mg) loppuun ja sitten lopetan. Viekkareihin Panacod poreita ja bentsoja (lääkärin määräämiä). Tai sitten B) Pohdin sitä korvaushoitoa. Haluaisin ja toivoisin vaihtoehto A:n toimivan, mutta itseni tuntien se tulee olemaan aivan helvetin raskasta ja vaikeaa. Toisaalta en haluaisi olla korvaushoidossa talutusnuorassakaan, jos hoitoon nyt edes pääsisin. Vaikuttaa pitkältä ja vaikealta tieltä ylipäätään päästä korvaushoitoon. Vielä on yksi villikortti, kokeilin tässä taannoin LSD:tä ensimmäisen kerran pienellä annoksella ja pidin kokemuksesta todella. Voisikohan itsetutkiskelulla päästä eroon opiaattihakuisuudesta... No tiedä häntä, ehkäpä onnistun vain hankkimaan itselleni psykoosin em. ongelmien lisäksi...
Kallistuisin siis vahvasti tuon vaihtoehto B:n suuntaan. Totta on, että korvaushoito ja siihen hakeutuminen/pääseminen on tehty joka suhteessa ihan mielenvikaisen vaikeaksi, mutta kertomasi perusteella sinulla riittää niin kykyä, motivaatiota ja resursseja (niin aineellisia kuin henkisiäkin) siitä suoriutua. Voit toki jäädä odottamaankin, että tilanteesi muuttuu tästä itsestään niin hyväksi, että hoidosta ei ole sinulle mitään hyötyä tai niin huonoksi, että mikään tekosyy ei enää pidättele sinua hakeutumasta hoitoon. Toinen vaihtoehto on kääriä hihat ja alkaa heti työskentelemään hoitoonpääsyn hyväksi. Jokainen päivä joka ehtii kulua ilman, että joku tajuaa tehdä työtä sinun hoitopaikkasi eteen, on yksi ylimääräinen päivä jonka vapaaehtoisesti elät tarpeettoman stressin ja huolen kanssa.
Vaikka olin pitkään huumeettomana, niin se narkkiluonne jäi väijyyn fasadin taakse. Muiden kusettamisen tarve väheni eksponentiaalisesti, itsekusettamisen tarve myöskin, joskin ei kokonaan. Narkkiluonteeseen kuuluu myös hyötynäkökulma; mitä hyödyn/häviän tuosta ihmisestä. Tästä on ollut suuria vaikeuksia päästä eroon. Tästä syystä pitkiä ystävyyssuhteita on hankala ylläpitää; kun ihmisestä on saatu se mitä on saatavissa, hän on sen jälkeen hyödytön. Allekirjoitan täysin, että kerran narkki = aina narkki. Käyttö voi loppua, mutta käyttäytymismallit ja suojamekanismit on ja pysyy. Näitä voi toki terapialla työstää, ja pitäisikin.
Näin jälkeen päin oma vieroitukseni oli täysin epäonnistunut, vaikka aineiden käyttö loppui seinään kerrasta. Jouduin hylkäämään kaikki kaverini, myös parhaat ystäväni. Hävisin siitä omasta pikkukuplasta totaalisesti. Yhtäkkiä olin aivan yksin, vieroitusoireista kipeänä, ja syyllisyydentunnossa ystävieni hylkäämisestä. En puhunut ongelmistani tai taustoistani yli viiteen vuoteen sanaakaan kenellekään. Pidin kaiken sisälläni. Koin, näin ja tein päihdemaailmassa todella rajuja ja traumaattisia asioita, jotka ei tietysti siinä pöhnässä tuntunut miltään. Näin jälkikäteen ymmärrän miksi näen välillä painajaisia menneistä, ja vaikeina hetkinä mieleen pulpahtelee sirpaleisia muistoja. Suurin osa päihdevuosista on tietysti hämärän peitossa, ikään kuin elämässäni ja muistissani olisi 8 vuoden repaleinen aukko.
Ehkä korvaushoito+terapia voisi olla hyvä ratkaisu....
Cogito, ergo sum
-
SadPanda
- LD50
Thejunkass vai mikä ootkaa en jaksanu lukea edes puoliakaan tosta sun saarnasta oli sen verran typerää teksiä ja hirveetä tilitystä.. sinun verorahoilla pisti ekana silmää
kuule mä oo työssäkäyvä ihmine et eiköhä ne munki verorahat siellä oo
oikeesti jos olisin jaksanu lukea loppuun tuon mutku en löytäny siitämitään pointtia.
Kasiko kuulostaa hyvältä! Itelläkin on nopeat ollu aina siellä taustalla... esimmdpv ja a.pvp mutta oon pysyny erossa koska pelkäisin että se lähtisi kerrasta käsistä... Ja tosiaan voi harmi kun lttaa tolla yhellä päähä mua on aina ärsyttäny ihmiset jokka pätee korvaushoidosta vaikka ei tosiasiassa tiedä siitä mitn ja sit yrittää päteä miten väärin se on ku joku vie toisen paikan kuka haluais olla selvinpäin.. hahhaha oikeesti naurattaa
ja en todellakaa vetäny herneit nenään ihmettelen vaa et mikä vitun huutelija säki oot. Oikeesti. Mä olen kh, ssa mä tiedän miten mun hoitomenee mä tiedän että ansaitsen paikkani siinä ja mä tiedän etten ole tilivelvollinen ķellekkää siitä. Ja mä tiedän miten helvetin hyvin mulla on menny. Jos nyt 1x retkahtamu tässä 9kk aikana ni oon ylpeä itestäni. Siis retkahdukset kuuluu tähän hoitoon vielä. Tai niihä ne sanoo. Ite en jaksa ottaa sitä ni kirjaimellisesti koska sitten mä antasin itelleni luvan retkahtaa koska nehä kuuluu aiihe 
Kasiko kuulostaa hyvältä! Itelläkin on nopeat ollu aina siellä taustalla... esimmdpv ja a.pvp mutta oon pysyny erossa koska pelkäisin että se lähtisi kerrasta käsistä... Ja tosiaan voi harmi kun lttaa tolla yhellä päähä mua on aina ärsyttäny ihmiset jokka pätee korvaushoidosta vaikka ei tosiasiassa tiedä siitä mitn ja sit yrittää päteä miten väärin se on ku joku vie toisen paikan kuka haluais olla selvinpäin.. hahhaha oikeesti naurattaa
-
SadPanda
- LD50
Missähä vaiheessa mä itkin et yhyy ne vei mun kotilääkkeet. Mähä kirjotin vielä et hyvä juttu että on rangaistukset teoilla niin enskerralla muistaa ettei kikkaile. Todella kliseisiä sanoja sinulta joka et ilmeisesti itse ole halukas tai edes valmis mihinkään hoitosuhteeseen... naurettavaa textiä mun mielestä sinä et kuulu tähän topicciin selvästikään. Luot muka huonoa ilmapiiriä siinä kuitenkaan onnistumatta. Ja ole vaan rotta nilkki mä en oo koskaa antanumoraalini ja periaatteidemi mennä. TaitA olla omatunnolla juttuja ku tommosta paskaa pitää kirjottaa. Tommosta kirjottaa yleenzä just tyypit jotka ei itse pysty mihinkään ja tiedä edes koko korvaushoidosta mitään. Et sinä ole mikään sanomaan kuka siellä paikkansa ansaitsee... mä sanoi just ykspäivä hoitajalle et mulle tämä hoito on aina ollu kaikkea muut kun ilmasta lääkettä. Ja me käydään yksilökeskusteluja hänen kans 1x kuussa siis etten käy lääkkee,, ä tuolloin.. ja en oikeasti jaksa ottaa itteeni tommosesta ihme selittäjästäthejunkass wrote:Anteeksi nyt vain, mutta älkää helvetissä jaksako itkeä täällä, että "yhyy, ne natsit vei mun kotilääkkeet kun vedin pääni sekaisin sekäkäyttöcocktaililla ja jäin kiinni!!!". Aina on systeemissä vika, ja itse ollaan aina niin vitun uhria, taas yhteiskunta polkee maanrakoon... Ihan vittu oikeasti, olkaa helvetin kiitollisia että olette hoitoon ylipäätään päässeet. Tuollaiset ääliöt pitäisi heivata helvettiin ja ottaa oikeasti hoitoon sitoutuvia ja elämänsä raiteille haluavia potilaita. Nyt siellä on tälläisiä narkkeja jotka hoidosta huolimatta vetää kamaa eikä edes pyri päihteettömään elämään, vaan ainoastaan hyväksikäyttää ilmaisia nappeja. Ja me työssäkäyvät veronmaksajat maksamme ne teidän saatanan pillerinne ja hoitonne!
Mä sanon kaikille kh, laisille että tsemppiä ja älkää antako tommosen skeidan lannistaa.,,, tuo onjuurikin randöm viihdekäyttäjä nistin puhetta. Joka ite valehtelee itellesä ja elää muka niin raitiata elämää. Mene pois. Mä ainakin ignoraan juttusi nextime koska täällä on pysyny keskustelu asiallisena siihe asti kunnes sinä saavuit.