Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Petri6
OD

Re: Korvaushoito

Post by Petri6 »

Personaes wrote:Ei jeesus pää hajoo tähän metadoniin. Tää on niin psyykkisesti kuluttava myrkky kuin vaan voi olla. Olkaa te buprella olijat tyytyväisiä että saatte bupea, itsekkin sille olen tulossa tässä kuukauden-kahden sisään.
Kokoajan sellainen tuskainen ahdistus päällä, nyt extra pahana, kaapissa olis rivatrilia jota tekis perkeleesti mieli ottaa, mutta ei pysty kun on seulat tässä ja ne pitää olla puhtaat että pääsen vaihtamaan buprelle.
Tämäkin on varmasti hyvin yksilöstä riippuvaa, sillä muilta en ole kuullut, että metadoni heitä ahdistaisi.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Hmmm tää menee kyl hieman offtopiciks mutta personaes sulla on kyllä ollu nyt noita ahdistuksia yms tuskaisuuksia PEVEKIN vetokuurien jälkeen. Mä oon monesti jo meinannu sanoa et mdpv aiheuttaa juurikin semmosta ja pitempiaikaista ahdistusta sillee et päivisin voi olla aamul iha hyvä olla ja sit tiettyyn aikaan aina päivästä alkaa se helvetillinen tuskainen ahdistus ja sit iltaa kohti helpottaa.. Ja voin melkeen veikata et se on siitä eikä metadonista. Itelle tuommoset ahdistukset on kyllä niin tuttuja ja aina niitä on tullu mdpv vetämise jälkeen. Sitteku menny puoli vuotta ne alkaa helpottaa. Ja ne uusii aina ku vetää lisää mdpv.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Personaes
OD

Post by Personaes »

Petri6 wrote:
Personaes wrote:Ei jeesus pää hajoo tähän metadoniin. Tää on niin psyykkisesti kuluttava myrkky kuin vaan voi olla. Olkaa te buprella olijat tyytyväisiä että saatte bupea, itsekkin sille olen tulossa tässä kuukauden-kahden sisään.
Kokoajan sellainen tuskainen ahdistus päällä, nyt extra pahana, kaapissa olis rivatrilia jota tekis perkeleesti mieli ottaa, mutta ei pysty kun on seulat tässä ja ne pitää olla puhtaat että pääsen vaihtamaan buprelle.
Tämäkin on varmasti hyvin yksilöstä riippuvaa, sillä muilta en ole kuullut, että metadoni heitä ahdistaisi.
Mää taas oon kuullut.

Se vaikuttaa mieleen sillein ärsyttävästi. Jos otat silloin tällöin ihan viihdekäyttö mielessä niin ei sitä tule ollenkaan, mutta jatkuvassa käytössä tulee(ainakin joillekkin).

Thank god kohta pääsen vaihtaan buprelle.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Petri6 wrote:
Olin juuri sanomassa samaa. Ei mua ainakaa metis ahdista, jopa lievittää jonkin verran. Älä pliis manaa metadonia, niiku se ois kaikille hirvee myrkky, joillekkin se oikeesti sopii ja on parempi vaihtoehto ku bubre. Kertoa voi tietty, mut sää yleistät liikaa. Esim. mulle metis on sopivampi kun bubre, oon varma, et bubrel tulis jatkuvaa ohikäyttöö. Mut joillekki se ei sovi, enkä mää väitä vastaan.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
Personaes
OD

Post by Personaes »

Metis ahdistus ei tule jos viihteilet satunnaisesti metiksellä. Mutta jatkuvassa käytössä se tulee joillekkin. En ole ainut joka on kokenut vastaavaa. Ennen hoitoa ei ollut mitään ahdistuksia tms. Mutta kun aloitin hoidon nii rupes tuleen super painajaisia ja ahdistusta.

oo laskenut sen varaan että buprella tuo loppuu. Jos ei lopu niin alan laskeen annosta kokonaan pois.
-Edgar Allan Poe
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

Personaes wrote:Metis ahdistus ei tule jos viihteilet satunnaisesti metiksellä. Mutta jatkuvassa käytössä se tulee joillekkin. En ole ainut joka on kokenut vastaavaa. Ennen hoitoa ei ollut mitään ahdistuksia tms. Mutta kun aloitin hoidon nii rupes tuleen super painajaisia ja ahdistusta.

oo laskenut sen varaan että buprella tuo loppuu. Jos ei lopu niin alan laskeen annosta kokonaan pois.
Oon ite nyt ollu joku reilu puoltoist vuotta metadonilla korvaushoidossa ja olen huomannut et tää tosissaan poraa psyykettä. Sillontällöm huomaa että olo tosi tuskainen ja ahdistunut ja kelat vetelee psykoottisella levelillä. Tosi moni muukin sanonut samaa että poraa psyykettä huolella. Metadonipsykoosissakin täälläpäin jokunen ollut. Kyllä silti mielummin tämä kun 24/7 säätäminen.

En ole itse vielä miettinyt että millon alasajaisi. Vituttavaa vaan kun joutuu olemaan klinikan kanssa naimisissa. Ei pääse oikein mihinkään kaupungin ulkopuolelle. Tyttöystävän kanssa olisi kiva johonkin mennä mutta KH:n takia sekään ei ole mahdollista. Kaikenlisäksi onnistuin vielä ryssimään kotilääkkeet veke.
Hi..!
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Hei kaikki korvaushoidossa olevat!
Oon samaa mieltä tuosta, että tämän hoidon kanssa on vähän ku ois naimisissa.
Ite oon nyt ollu suunnilleen 1,5 vuotta buprella.
Hoidon alussa mulla tuli useita kouristuskohtauksia yli puolen vuoden ajan, kun bentsot tiputettiin liian nopeeta pois.
Retkahdin tosi pahasti, kun ei meinannut hoito lähteä kunnolla käyntiin, ja oli loppua koko hoito.
Pääsin sitten kuitenkin muutaman viikon osasto, ja katko viikon kautta jatkamaan korvaushoitoa.
Kohtaukset loppuivat, kun löydettiin oikea lääkitys niitä helpottamaan.
Nyt on jo useampi kotilääke päivä, ja käyn vain pari kertaa viikossa klinikalla.
Kyllä se "avioliitto" kh:n kans ajan kanssa helpottuu, mutta on varmasti ikävää, jos kotilääkkeet otetaan pois.
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Itse lopetan keskiviikkona klinikalla käynnin ja koko hoidon. Nyt se vapaus koittaa, niin kyttäämisestä ja mikä tärkeintä buprenorfiinista.
Personaes
OD

Post by Personaes »

kirkas wrote:Itse lopetan keskiviikkona klinikalla käynnin ja koko hoidon. Nyt se vapaus koittaa, niin kyttäämisestä ja mikä tärkeintä buprenorfiinista.
Siis lopetat vaan, seinään lääke? Eikö tule vitun kipeeksi? Eikö kannattaisi mielummin laskea annosta pikkuhiljaa pois?
-Edgar Allan Poe
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Personaes wrote:
kirkas wrote:Itse lopetan keskiviikkona klinikalla käynnin ja koko hoidon. Nyt se vapaus koittaa, niin kyttäämisestä ja mikä tärkeintä buprenorfiinista.
Siis lopetat vaan, seinään lääke? Eikö tule vitun kipeeksi? Eikö kannattaisi mielummin laskea annosta pikkuhiljaa pois?
Kyllä mä tännekin olen kirjotellut just tähän topicciin viimesen vuoden vissiin, siitä tulee selkeesti ilmi et oon tiputellut annosta jo reilun vuoden ;)
Ettei se seinään lopu, en mä semmosta vaihtoehtoo kestäis, sen takia tässä ollaankin tiputeltu, ainoastaan tää 4mg:sta ->0 on menty melko nopeeta kuukauden välein milli, sitä ennen vedin ihan omaan tahtiin ja yleensä 2mg 3-4kk välein pois ja 6mg:sta tiputtanut millin pois.

Ei mulla vielä puolivälissä tiputusta ollut kauheen kovaa uskoo itteeni, jotenkin alitajusesti varmaan tiesi et pieniin annoksiin pääsee, muttei kokonaan irti, nyt on vähän eri ääni kellossa. Eikä tää enään oo mitään luopumista, tää on vapaus kahleista.

Helppoo tässä ei oo nyt eikä tuu oleen jatkossakaan, mutta kyllä se siitä ajan kanssa kärsivällisesti paranee pääkin jossain kohtaa.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Meetkö osastolle pudottaan lääkkeen lopullisesti pois? Raportoi tänne tästä projektista, itseäni kiinnostaa kovasti, kun se on itelläkin edessä ennemmin tai myöhemmin...

Kauan oot ollut hoidossa?
-Edgar Allan Poe
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Personaes wrote:Meetkö osastolle pudottaan lääkkeen lopullisesti pois? Raportoi tänne tästä projektista, itseäni kiinnostaa kovasti, kun se on itelläkin edessä ennemmin tai myöhemmin...

Kauan oot ollut hoidossa?
En mene osastolle, annos on jo 1mg ja seuraava taso onkin se nolla, ei tää milli ole oikein mitään enään, jatkuvassa pikkureflassa tässä on, mutta kyllä se helpottaa jossain kohtaa. Noiden millin tiputusten jälkeen on ollut todella hankalaa aina se 3vko ja sit on alkanut fyysiset olot helpottaan, mutta kun tässä kuukauden välein on nyt niin aika jatkuvaa tää on, mutta mitä pienempi annos sitä lievempää. Entiedä miten tekis, jotain tramaleita ois ehkä hyvä vielä vetää joku viikon tai max 2vko kuuri, mutta entiedä. Katsotaan nyt, ylihuomenna lääkäri niin katsotaan nyt et saako sieltä yhtään mitään apuja kun bupre loppuu.

Hoidossa oon ollut käytännössä 5vuotta, 2010 alkupuolel eka alotin vuoden pitkän vierotuksen joka kariutu vielä samanvuoden lopussa ja 2011 pääsin sitten kuntouttavaan korvaushoitoon.
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Miten on porukalla menny hoidot? Ootteko päässy etiäpäin hoidossa/elämässä tai tullu takapakkia?
Itellä on menny pikkuhiljaa parempaan suuntaan, vaikka edistyminen tuntuukin tosi hitaalta ajoittain.
Ahdistusta, masennusta,tylsistymistä ja vitutusta on välillä, mutta pitäis vaan muistaa, ettei ne asiat hetkessä parane.
Sitten ku vielä miettii kauan sitä käyttöä ja häröilyä on takana, niin pitäs olla onnellinen, että on hoidossa ylipäänsä.
Tsemppiä KH porukalle. :up:
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Kasiko wrote:Miten on porukalla menny hoidot? Ootteko päässy etiäpäin hoidossa/elämässä tai tullu takapakkia?
Itel ei enää hoitoa oo ku pirin takia potkittii pois. Kyllä sitä kautta voi saaha elämästä kiinni mut aika rankkaa on joka aamu hakea sitä lääkettä ja jatkuva kuumotus jos ottaa jotai et onko kohta seulat. Mut tiedä sitä, ehkä joskus haen sinne takas ku oon varma et pystyn olee kuivil..
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Mulla on mennyt todella hyvin! 16mg suboxone ja hoito aloitettiin 13.7! Kyllä tässä on joutunut aineenhimojen kanssa kamppIlemaan ja miettinyt vaihtavani metadonille mut sit tultii hoitajan kans siihe lopputulonseen et JOSnyt menis ni et tää kusis ni se aloitettaismahdollisesti! Mutta ju alotin kuntouttavan työtoiminnan missä käyn 4x vkossa ja sit sain vanhan asuntoni siivottua kokonaan ja nyt asun uudessa ihanassa saunallisessa + astiapesukoneellisessa asunnossa... vähäkö luksusta ^_^ ... Mielissäni olen ja asiat on lähteny hoitumaan. Tsemppiä kaikille korvaushoitolaisille. Ja tälleesti ku toiseen kertaan täs olen jo ku aiempi meni mönkään niin ei kannate ajatella et ne retkahdukset kuuluu hoitoon mä ainakin annoin aiemmas hoidos jo siinä vaiheessa itelleni luvan vetää! Nyt joka aamu päätän et täst päiväst tulee raitis koska tulevaisuuteen on turha sillee elää valmiiks. Ja kliseisesti sanottuna "päivä kerrallaan" ! ;)
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Hyvä homma Panda! Itelläki ollu nyt pientä kamppailemista ainehimoja vastaan pitkästä aikaa. Menny kuitenki suhteellisen helpolla ohi, kun on pitäny huolen, että on ollu jotain tekemistä aina käsillä. Opetteluahan tämä "normaali elämä" melkosesti vaatii. Eniten on sosiaalisissa taidoissa uusiksi opettelua tällä hetkellä. Onneksi kumminki tulee onnistumisen kokemuksiaki, vaikka välillä tuntuuki kaikki junnaavan paikallaan.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Jee, nyt on loppunut mun banaani! Huomenna lähtö vaan itellä vaihtamaan korvaushoito lääkkeen metadonista bupreen. Ilmottelen tänne miten vaihto menee!
-Edgar Allan Poe
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Miten mennyt??

Voi luoja voi elämä. Kunpa kaikki selviäis. Mä oon liian aineissa etten pysty kirjoittamaan. Kunpa kaikki riippuvaiset selviäis ja irtoais riippuvaisuuksistaan
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

renttuni wrote:Mä oon liian aineissa etten pysty kirjoittamaan. Kunpa kaikki riippuvaiset selviäis ja irtoais riippuvaisuuksistaan
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :love: :love: :love: :love:
Personaes
OD

Post by Personaes »

Tänään sain ekan kerran buprea. 2mg aamulla ja 10mg pamia. Sitä ennen oli olo hirveä kun olin ollut melkein 2vrk ilman metadonia. Päivällä saan vielä toiset 2mg. Ai että tuo mansikka pami litku on nannaa.
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Tänään aamulla ihan hirveä olo ja yö oli vaikea. Aamulla onneksi sain 4mg buprenorfiinia, britloflexiä ja 10mg diatsepaamia(mansikka-pami-mikstuuraa). Päivällä saan vielä 2mg buprea ja pamia ainakun tarvin.
Eli tässähän tämä menee, kohta syömään...
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Kivasti heräsinkin ekaa kertaa joskus kahdelta, sitten meni tunti että sai taas unta ja nyt heräsin 5:30. Vituttaa, lääkkeisiin vielä aikaa 2.5 tuntia, sen aikaa pitäisi tässä kärvistellä. Tänään saan aamulla 6mg buprea ja 10mg diatsepaami mikstuuraa, iltapäivällä toiset 2mg buprea ja pami litkua...
-Edgar Allan Poe
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Joku 21 tai 22 päivä ilman metadonia. Reflat menny ohi jo, jotain pientä oireita on mut ei johdu pakosti metadonista. Eile vein vähä bupree ja huhuh mite se toimi. Tolet pikkuse laskenu. Mut subu koukkuu en enää hanki. Kerra paris viikos otan max bupree tai muita hitaita, jos edes sen verran. Oon selättäny oppari koukun koska on iha normaali olo vaikkei oo jarruja, tässä tilas tahdon pysyä. Uskon et pystyn elämää jatkoski ilma subuu tms. Bentso ja pirikoukku pitäs viel saaha hoidettua pois.. alan ehkä ite tiputtaa riva annosta sillee et 0,5mg viikos.. lekurille en kerro siit koska tahdon kumminki saada ne riva respat et on sit ku tarvii ni riva. Tolet nii hirveät et rivoja tarvii 3 - 5 kpl et ne rentouttaa yhtä hyvin ku sillonku ekan söin. Joskus rivoista meni iha tutkalle vaik söi yhden, siit huomaa mite vahvoja ne kummiski on noi kakkkose rivat. Tosi kyl ykski riva auttaa mua edelleen muttei pistä nuppia sekasi. Yritän 3mgllä pärjätä. 4 mg on määrätty ja saisin 6 mg varmasti jos jaksaisi soittaa lääkäri ajan. Sen verra helposti antanu 2 kpl sada kpl rivoja jo, pelkällä soitolla hoitajalle. Viikon sisäl kirjottanu 200 rivaa mulle kahes osas. En malta odottaa mitä saan ku käyn iha siel lekuri ajal. Lyricat ja stilnoctit ois tarkotus saada, uskon et saan ne koska jos rivoja antaa noi helposti ilma apteekkisopimusta tai jako systeemiä ni varmasti kirjottaa muitaki ryynejä. Lyriciat mulla oli kaks vuotta, 150mg päiväs. Stilnoctitki ollu vuosia niin eiköhän ne irtoo.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Nyt on aamun bupre annos 8mg ja iltapäivällä saan vielä 2-4mg. Eli kotiutuminen alkaa lähenemään. Kohta näen lääkäriä ja tarkoitus olis pyytää lisää pamia aamua varten, kun herään aina pirun aikasin eikä millään kestä lääkkeen jakoon asti. No kohta nähdään, ilmottelen tänne taas lisää infoa bupreen vaihdosta.

8mg auttaa jo ihan hyvin refloihin aamulla, mutta ei kanna kovin pitkään. Ajattelin ottaa 12mg/pv annoksen jos se kantaisi edes yön yli.
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Jeba jee, loistava lääkäri täällä. Aamulla sain sen 8mg buprea ja nyt sain päivällä vielä 4mg. Eli nyt on 12mg yhteensä annos. Huomenna pääsen kotia.
Pamit laskettiin aika rajusti alas mutta ei mulla niille enää niin tarvetta kun bupre annos alkaa oleen kohillaan.

Positiivista verrattuna metadoniin että painajaiset on loppunut.
-Edgar Allan Poe
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Personaes wrote:Jeba jee, loistava lääkäri täällä. Aamulla sain sen 8mg buprea ja nyt sain päivällä vielä 4mg. Eli nyt on 12mg yhteensä annos. Huomenna pääsen kotia.
Pamit laskettiin aika rajusti alas mutta ei mulla niille enää niin tarvetta kun bupre annos alkaa oleen kohillaan.

Tsemppia ja älä nosta annosta ellei oo tarvetta ihan oikeesti. Kyllä tolla 12mg pitäis pärjätä, mutta toki kaikki niin subjektiivista. Ja eipä mun kai enään pitäis näitä korvaushoitojuttuja varsinkaan pilvessä kommentoida :D

olen kohta irti ihan kohta..
Personaes
OD

Post by Personaes »

kirkas wrote:
Personaes wrote:Jeba jee, loistava lääkäri täällä. Aamulla sain sen 8mg buprea ja nyt sain päivällä vielä 4mg. Eli nyt on 12mg yhteensä annos. Huomenna pääsen kotia.

Tsemppia ja älä nosta annosta ellei oo tarvetta ihan oikeesti. Kyllä tolla 12mg pitäis pärjätä, mutta toki kaikki niin subjektiivista. Ja eipä mun kai enään pitäis näitä korvaushoitojuttuja varsinkaan pilvessä kommentoida :D

olen kohta irti ihan kohta..
Kiitti tsembaloista. En aijo nostaa enää annosta, tällä pärjään. Kohta lähdössä kotia. Olitkos sää kirkas ite korvaushoidossa? taisit olla lopettelemassa, millissä annos?
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Nyt kotona. Palkitsin itseni tuskaisesta lääkkeen vaihdosta ottamalla 5x2mg rivatrilia ja parhaillaan juon somersby siideriä. Kyllä huomaa että klinikan pamit on nostanut vähän tolea kun 4x2mg rivaa ei paljoa sanonut, oli pakko ottaa viides ja ostaa siideriä päälle. En aijo tavaksi ottaa, nyt vaan on hyvä ottaa kun klinikan seula näyttää anyway bentsot plussalle.
-Edgar Allan Poe
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Juu olin mää hoidossa melkein 5vuotta putkeen, buprella kokoajan 14mg oli annos jota aloin ajaan toukokuussa 2014 alas ja 15kuukaudessa sain sen milliin. Samalla lopetin korvaushoidon kun oli milli annos koska kannabista tulee käytettyä melko säännöllisesti iltasin ja sehän ei oikein klinikalle käynyt. Lääkärille ois käynyt, mutta virallisesti ei voi semmosta kantaa olla et saan kusta sielä positiivisia joten oon nyt vajaa 2kk ollut pois hoidon piiristä, mutta en oo vieläkään pystynyt kokonaan jättään bupree, nyt on muutamia välipäiviä ollut ja 0.2mg temgesiceja oon niistellyt..

Jotenkin mun pitää löytää se viimenen motivaatio joka on pahasti henkistä laatua just toi, et vaikka annokset on tosiaan pienet ja tosiaan keskimäärin nyt viimeviikot mennyt vain tota 0.2mg nokkaan niin edelleen se on melkein päivittäistä. Kai se suurin syy ton napanuoran katkasuun on myös se, et uniongelmat on hemmetin kovia, ne on ollut koko vähentämisen ajan ja mitä pienemmäks annos meni sitä vaikeemmaks muuttu. Toi pieni määrä mihin on nyt tottunut niin auttaa juurikin nukkumisessa sen verran et jotenkin jaksaa. Eli kai sitä vielä tarvii kerätä voimia ja parantaa fyysistä vointia ja terveitä elämäntapoja ja tarviihan toi joskus lopettaa, en ajatellut enään toista 5 vuotta roikkua ton lääkkeen talutushihnassa.

Mutta tsemppiä sulle hoitoon ja onnistuneeseen lääkkeenvaihtoon Personaes
Personaes
OD

Post by Personaes »

Aika jännä, olin korvaushoidon lääkkeen vaihdossa viikon, kuutena päivänä sain 30mg pamia joka päivä ja viimeisenä 5+5. Kun pääsin osastolta otin neljä rivaa, jotka on aijemmin toiminut aina hyvin. Ei sanonut juuri mitään, otin yhden lisää ja join 7 siideriä mutta silti ei tullut sitä bentso pöhnää. Nouseeko tolet tosiaan noin pian, että viikon kun syöt pamia niin ei viisikään 2mg rivatrilia sano juuri mitään, sillä sehän on aika iso määrä paljon enemmän kuin 30mg pamia.
-Edgar Allan Poe