Buprenorfiini (mm. Subutex)
-
Tiberius
- Lepakko
Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)
mikäköhän lie kun useat sanovat ja näinhän sen pitäisi olla että esim kodeiini ei toimi kun on puprea alla,kyllä mulla vaan(esim OC ei toimi juuri lainkaan tai sitten annoksen pitää olla aivan mielevikast),tosin ei läheskään niin hyvin kuin sitten jos useampi pv välissä mutta silti.sama tramalin kanssa,tramal+teku=notkut...vaikka eikös ton pupujussukan pitäis blokata nuo muut opiaatit?ilmeisesti ei ainakaan täysin blokkaa.kyllä tollasen reilun miltsin kun plugaa ja joskus 6-8h päästä ottaa sen 6-10x pcod niin kyllä ne vaan päällekäin toimii ja varsinkin jos on bentsoja veressä.
-=€ukataforia eis pathoS=-
-
Petri6
- OD
Johtuu ainoastaan siitä, että "reilu miltsi" monen tunni jälkeen ei ole riittävä annos blokkaamaan kaikkia myy-opioidireseptoreita.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Don
- Lepakko
Onko muut nokittelijat huomanneet eroa teksissä ja xonessa? Meinaan siis limakalvojen ärtyisyyden osalta? Nyt reilu viikko mennyt pelkästään jälkimmäistä ja ei yksinkertaisesti pysty olemaan nokkien jälkeen kuin kymmenen minuuttia ja sitten joutuu niistää kaiken ulos limahelvetin kera. Pari kertaa ei sanonut mitään noin kuukauden tauon jälkeen nenässä, mutta todella nopeasti tuli sitten "raja" vastaan xonen kanssa. Kyllähän teksin kanssa nokka vuoti yms, muttei koskaan tullut niin tukalaa oloa, että pakko niistää nenä alle vartti nokista. Ja teksillä kuitenkin porskutettiin reilu puoli vuotta. Pitäis varmaan pitää se tauko, oikeesti. 
-
SadPanda
- LD50
Mä osasin vetää tänää 2mg suboxonee nokkaan ettei valunu yhtää kurkkuun
DDDDD tuli hyvä fiilis. olin unohtanu miten nokitetaan. NYTKU täs ollaa nenusubunistejä taas niin jakakas mielipiteitä miten kannattaa imasta ne sieraimeen?mä huomasin tänään että sitä xonea ei saa jauhaa liian pölyks. mut ei myöskään liian vähä.sillai että tasasesti on jauhona eikäisompia nokareita. sit pistin merkille että "pilli"millä nokitetaan esim seteli on hyvä kääriä mahdollisimman pienelle rullalle, 2mg tuli 2 tulitikunpaksusta viivaa toinen toiseen toinen toiseen ja seteli puoleenväliin sierainta. hengitys ulos, viiva nenään "hengittämällä' ei sillee sniffaamalla lujasti.
.d se on jännä miten toi nokittaminenki on taitolaji ja eri substanssien kanssa. subun kanssa tuntuu olevan vaikeinta saada kaikki pysyyn limakalvoilal ja että jää sinne eikä valu kurkkuun. joskus meni kaikki kerralla henkeen kitalakeenkun tein liian isot viivat 4mg jaettuna 2lineen. kyllä 2mg on maksimi imo. minkä nokka imee siitä ylöspäin alkaa mennähukkaan!
.d se on jännä miten toi nokittaminenki on taitolaji ja eri substanssien kanssa. subun kanssa tuntuu olevan vaikeinta saada kaikki pysyyn limakalvoilal ja että jää sinne eikä valu kurkkuun. joskus meni kaikki kerralla henkeen kitalakeenkun tein liian isot viivat 4mg jaettuna 2lineen. kyllä 2mg on maksimi imo. minkä nokka imee siitä ylöspäin alkaa mennähukkaan!
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Opiaate
Petri6 wrote:Ei kun tuossa kyseisessä tapauksessa olisin vaan kiinnostunut tarkemmista käyttötavoista (patterns), jos subusta irtoaa vielä ihan oikeaa euforiaa ja jopa opiaattilämpöä.Dexma wrote:Petri6 wrote:Voisitko hieman täsmentää, mitä tarkoitat tuolla on off -käytöllä?
Ite ainakin tarkoitan on off käytöllä sitä mikä on jäänyt sen jälkeen, kun lopetin päivittäis käytön. Välillä menee viikko ja sit viikko taukoo. Sitä on silloin kyl koukussa enemmän henkisesti, mutta myös ton viikon putken jälkeen aina ne reflat iskee ja sit taas heti kun pääsee irti niin uusi putki ja reflat...
Itelle se on sellainen välitila kohti parempaa parantumista.
Dexma sanoi suurinpiirtein sen, mitä meinasinkin.
Joo ja siis vaikka oon buprea vedellyt tuolla kyseisellä tyylillä kohta 2 vuotta, niin annokset oon yrittänyt pitää pieninä. En ikinä ota 2milligrammaa enempää päivässä joten toleranssin oon saanu pidettyä suht alhaalla ja tasaisena. Poistin napin maanantaina ja mulla on vielä 2mg jäljellä (naiseni niistelee tätä silloin tällöin myös) joten itse tosta käyttänyt n.4mg kolmeen päivään. Jos mulla on töitä niin otan doset vasta duunin jälkeen eli n.8-12h~ heräämisestä.
Tällä tyylillä mä saan tästä vieläkin irti oloja ja ei tarvii maksaa itteensä pelkästään terveeksi. 1mg annoksella tulee lämmin, pöhnäinen ja yksinkertaisesti hyvä olo. 'Euforia' mistä puhuin, on siis lähinnä yleinen mielialan kohentuminen. Jaksaa jutella vaikka ei kiinnostavien ihmisten kanssa ja kaikki on vain mukavaa pumpulia. Käytin ehkä vähän liian harhaanjohtavasti tota termiä, mutta mulle euforia, on juuri tuota.
-
SatanClaus
- Tuppisuu
Vituttaa kun piti koukuttaa itsensä tähän paskaan. Nyt noin 2,5 vuotta käyttöä takana joista säännöllistä käyttöä noin vuosi. Kaikki rahat menee aina subuun. Kaikki kavereiden/perheenkin rahat menee subuun. Olen velkaa lähes kaikille kenet tunnen, enkä ole saanut nyt maksettua kenellekään ajallaan takaisin. Eli toisin sanoen kaverit ja perhe ei enää luota minuun. Pari kertaa varastin porukoilta rahaa, että sain subuvelat maksettua. Koskaan en ole niin paljon hävennyt/katunut mitään kuin silloin kun varastin.
Sekin vituttaa, kun ei enää tule minkäänlaisia oloja. Käyttö on vain terveenä pysymistä.
Vieläkin lämmöllä muistelen ensimmäisiä kertoja, koska rakastuin siihen oloon.
Sekin vituttaa, kun ei enää tule minkäänlaisia oloja. Käyttö on vain terveenä pysymistä.
Vieläkin lämmöllä muistelen ensimmäisiä kertoja, koska rakastuin siihen oloon.
I'm killing your brain like a poisonous mushroom
-
Whirl
- Psykonautti
Oon ite sen, että limakalvot kuivuu vitusti enempi xonesta ja toisaalta sit päivä kaks niin rupee räkää erittää enempi verrattuna teksiin. Emt xone tuntuu vaa jotenki paremmi toimivan ku teksi : D tässä varmaa vahva plazebo varmaa ku käytin xonea alkuu ku viel subu toimi tosi tosi hyvinDon wrote:Onko muut nokittelijat huomanneet eroa teksissä ja xonessa? Meinaan siis limakalvojen ärtyisyyden osalta? Nyt reilu viikko mennyt pelkästään jälkimmäistä ja ei yksinkertaisesti pysty olemaan nokkien jälkeen kuin kymmenen minuuttia ja sitten joutuu niistää kaiken ulos limahelvetin kera. Pari kertaa ei sanonut mitään noin kuukauden tauon jälkeen nenässä, mutta todella nopeasti tuli sitten "raja" vastaan xonen kanssa. Kyllähän teksin kanssa nokka vuoti yms, muttei koskaan tullut niin tukalaa oloa, että pakko niistää nenä alle vartti nokista. Ja teksillä kuitenkin porskutettiin reilu puoli vuotta. Pitäis varmaan pitää se tauko, oikeesti.
-
Freshii
- Psykonautti
Mulla tulee jo texistäkin hirveästi räkää. Siis kun välillä nokitan oxynormeja, niin ei niistä tule, mut kun siirtyy texiin, nenä menee tukkoon ja sellaista paksua räkää kertyy. Xonesta muidtsn vain sen hirveän sitruksen, mutten sitä, tuliko räkää enemmän vai vähemmän kuin texistä.
-
Opiaate
Mitäs porukka on mieltä tästä iänikuisesta väittelystä: Subutex vs Temgesic? Mietiskelin tossa just ite että paljonkohan buprenorfiinia tuhoutuu subuista perus salakuljetuksen aikana. Vaikka aina kasit avaamattomana suoraan listasta oon saanu, niin ensimmäistä kertaa tuli teemuja testattua ja kyllä voin käsi sydämellä sanoa että 3 x 0.2mg temgeä toimi paremmin kuin millin pala teksiä. Helvetin käteviä muutenkin noi kun tietää tarkan annoksen eikä vähän sinne päin. Normisti kun subbanaa otan niin starttaan sillä päätypalalla eli n.1-1.5mg. Nyt kuitenkin päässy samoihin oloihin kahdella tai kolmella temgellä. Ja kyllä, oon myös teksiä ottanut alle millin annoksilla, eikä se tunnu yhtä hyvin futaavan, en tiiä voiko napin rakenne vaikuttaa tohon jotenkin, vaikka täysin sama aine onkin kyseessä. Varmasti jonkin verran on kyse just siitä et temgesicit on apteekista ihan kotosuomesta ja sit taas teksit tulee pitemmältä ja matkan aikana säilytyspaikan lämpötilat saattaa vaihdella aika lailla.
-
Petri6
- OD
Bubrenorfiini on sen verran tasapainoinen/pysyvä (siis stable, en nyt saa päähäni suomenkielistä vastinetta) kemikaali, ettei kuljetuksella ole melkein koskaan minkäänlaista vaikutusta tehoon. Nokittaessa ainoa oikea ero voi useimmiten tulla nokitettavan materiaalin määrästä, loput pistäisin placebon piikkiin.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Opiaate
'Vakaa' taitaa olla sana mitä hait.Petri6 wrote:Bubrenorfiini on sen verran tasapainoinen/pysyvä (siis stable, en nyt saa päähäni suomenkielistä vastinetta) kemikaali, ettei kuljetuksella ole melkein koskaan minkäänlaista vaikutusta tehoon. Nokittaessa ainoa oikea ero voi useimmiten tulla nokitettavan materiaalin määrästä, loput pistäisin placebon piikkiin.
IV:nä nämä kokemukset. Ja totta kai placebolla on aina oma osansa, mut varmaan lähemmäs sata kertaa on tuo 0.5-1.5mg tullut tykiteltyä ihan subutex-muodossa. Äsken viimeks otin 0.6mg teemuja IV:nä ja hyvin toimii.
Onko mitään tietoa et kuinka tasaisesti toi bupre on levitetty subunappiin? Koska alkuperäisessä käyttötarkotuksessahan se just kokonaisena suuhun sulatetaan, jolloin ei oo niinkään väliä miten tasaisesti vaikuttava aine on siellä jatkeaineiden seassa kun se kuitenkin kerralla otetaan. Mut oli miten oli, helvetisti parempia nää temget on monellakin tapaa kun tietää tarkan annostuksen ja näin pois päin. Ei pääse tolet vahingossa kasvamaan toisin kuin subussa, aina nippasee jonkun palasen ja jos se onkin vähän turhan iso niin harvoin siitä rupeaa pois ottamaan.
Sori jos on vähän vaikealukuista diipadaapaa, alko kakkosen riva just toimii temgejen kanssa, muikea ja erittäin mellow olo
-
zerk
Lienee syytä myös miettiä miten tarkasti pystyt mittaamaan nauttimasi teksin tai xonen määrän vrt. temgesic.
Itse en ole löytänyt mitään eroa, ja mulla on lääkityksestä johtuen aika pitkä kokemus teemuista. Itse pidän teemuista lähinnä siksi, että annos on niin helppo mitata ja pitää samana joka päivä.
Itse en ole löytänyt mitään eroa, ja mulla on lääkityksestä johtuen aika pitkä kokemus teemuista. Itse pidän teemuista lähinnä siksi, että annos on niin helppo mitata ja pitää samana joka päivä.
-
Zoidberg
- Psykonautti
Nojoo kyll se tais olla. Ei mennyt tuosta kauaa kun aloin vetää ihan päivittäin hihaan jne... Nyt olenkin jo 2vuotta metadoni k-hoidos. Ai kun se aika rientää ja ei huomaakkaa et oho tulihan tos vedettyy nyt viitisen vuotta! Onhan se kiva kattoo näitä vanhoja posteja kun oli vielä aloittelija!King Ink wrote:Zoidberg wrote:Mulla meni ihan samalla tavalla! Ei sitä edes huomaakkaan kun luulee että tää on pelkästään se eka kasipallo eikä nyt siitä mitään koukkuu viel tule. Hupsista keikkaaa nii viikkohan siinä vierähti. Onneks ite tajusin kärsiä parit päivät paskaa oloa enkä ostanut enää. Vaikka kyllähän se ihan mukavasti takaraivossa kummittelee vieläkin että olis mukava ottaa vähän.Taisi olla sittenkin sinun juttusi?Zoidberg wrote:No nyt on bupret kokeiltu. Ei onneksi ole ollenkaan mun juttu. 1-1,5mg illan aikana tuli otettua eikä laatattanu, mutta ei kuitenkaan ollu mun mieleen
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.
-
doof
- Kameleontti
Mää olen myös huomannu sen että teemut potkii paremmin kuin texit! En kyllä tiä mistä voi johtua mutta tuskin se placeboa on kun moni muukin sanoo samaaOpiaate wrote:Mitäs porukka on mieltä tästä iänikuisesta väittelystä: Subutex vs Temgesic?
-
zerk
En edes tiedä mitä tähän pitäisi sanoa...doof wrote:Mää olen myös huomannu sen että teemut potkii paremmin kuin texit! En kyllä tiä mistä voi johtua mutta tuskin se placeboa on kun moni muukin sanoo samaaOpiaate wrote:Mitäs porukka on mieltä tästä iänikuisesta väittelystä: Subutex vs Temgesic?
Kyllä varmasti 8mg teemuja sisältää enemmän buprenorfiinia kuin 8mg teksiä tai xonea. Tai ainakin vahvempaa buprea! Ne antaa kato korvaushoidossa vittuillakseen paskemmat doupit!
-
sxoxyvg
- OD
Varmaan tää ikuisuuskeskustelu on tässäkin topikissa jauhettu pari kertaa. Vois ehk aloltukseen muokkailla et mg=mg.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
-
Opiaate
zerk wrote:En edes tiedä mitä tähän pitäisi sanoa...doof wrote:Mää olen myös huomannu sen että teemut potkii paremmin kuin texit! En kyllä tiä mistä voi johtua mutta tuskin se placeboa on kun moni muukin sanoo samaaOpiaate wrote:Mitäs porukka on mieltä tästä iänikuisesta väittelystä: Subutex vs Temgesic?
Kyllä varmasti 8mg teemuja sisältää enemmän buprenorfiinia kuin 8mg teksiä tai xonea. Tai ainakin vahvempaa buprea! Ne antaa kato korvaushoidossa vittuillakseen paskemmat doupit!
Ja mähän en missään vaiheessa väittänyt että temgejen bupre olis jollain tasolla vahvempaa kuin normi texeissä? Sen takia kyselin että onko kellään mitään tietoa mistä noi erot vois johtua.
-
peemies
- Lepakko
Mites noi uudet xonet, jotka on jotain paperinpalasen tapasia, jotka liotetaan suussa. Saa kuulemma kyhättyy iivee-muotoon, mutta miten? Samallalailla kuin Norspanit?
Näistä siis puhe:

Näistä siis puhe:

It's 4:30 in the morning, it's always 4:30 in the morning. -Bukowski
-
doof
- Kameleontti
Taisit lainata väärää henkilöä kun mää en määristä puhunu. Voitko selittää että mistä tuo teemun parempi toimivuus johtuu? Äläkä suolla sitä placeboa tähän, sillä kun ei ole mitää tekemistä asian kanssazerk wrote:En edes tiedä mitä tähän pitäisi sanoa...doof wrote:Mää olen myös huomannu sen että teemut potkii paremmin kuin texit! En kyllä tiä mistä voi johtua mutta tuskin se placeboa on kun moni muukin sanoo samaaOpiaate wrote:Mitäs porukka on mieltä tästä iänikuisesta väittelystä: Subutex vs Temgesic?
-
zerk
PLACEBO. Hyvin yksinkertaista. Mitä sä edes tarkoitat sillä, että se toimii "paremmin"?doof wrote: Taisit lainata väärää henkilöä kun mää en määristä puhunu. Voitko selittää että mistä tuo teemun parempi toimivuus johtuu? Äläkä suolla sitä placeboa tähän, sillä kun ei ole mitää tekemistä asian kanssa
Mietitäänpä tätä nyt hetken vielä. Subutex ja Temgesic on molemmat resoribletteja, eikä kummankaan kohdalla ole kyse mistään ihmeellisestä depot-valmisteesta. Jos sä vedät 1mg teemuja ja 1mg suoraan apteekista tullutta kh-valmistetta hienoksi jauheeksi (monta kertaa olet muuten varmasti mitannut subusi 0.1mg tarkkuudella/miten?) ja vedät ne nokkaan tai verenkiertoosi, niin ne toimii tasan samalla tavalla.
Buprenorfiini on buprenorfiinia. Joskus jengi on saanut paskasti säilytettyjä vanhentuneita subuja ja sitten niitä on verrattu juuri apteekista haettuihin teemuihin. Siitä lähtien tästä on tasaisin väliajoin käyty tätä typerää vääntämistä. Välillä teemuissa on joku supersiisti rakenne, välillä subuissa on "huonompaa" buprenorfiinia. Whatever.
"Se ei oo plaseboo koska musta ja parista muusta tuntuu siltä".
edit: Itse asiassa varsinkin 0.2mg teemut on päihdekäyttöön aika paskoja jos omaa vähänkään enemmän toleranssia ja tykkää nokittaa buprensa. Yritäpä vetää pari milliä niitä nokkaan, se jauhomäärä on aivan järkyttävä ja sitä menee aina hukkaan mm. valuman kautta.
-
varjo
- Karvakuono
Kyllä mäkin oon sitä mieltä että lähinnä säilytysolosuhteet ja toleranssi vaikuttavat näihin eroihin toimivuudessa ja aika harvoin edes säilytysolosuhteet, koska teemutkin ovat voineet virua myyjän kaapissa tai taskun pohjalla ja h. Pitkästä aikaa taas oli oma toleranssi päässyt nousemaan sille tasolle että 2mg teksiä ja vähän kodeiinia meni päivässä mietoon hyvään oloon. Otin kyllä kahdessa tai kolmessa erässä, jotta pystyin toimimaan normaalisti pitkin päivää ja illalla isomman satsin. Nyt on taas tolea laskettu ehkä viisi päivää ja kyllä olisi yöunet jääneet täysin saamatta ellen olisi pientä palaa lohkaissut keskellä yötä sängyssä pyörineenä vain tervehtyäkseni. Kunhan ensimmäisen vuorokauden voi elää ilman, voikin taas jatkaa.
Turhaa pelleilyä ja sen välttelyä vuodesta toiseen.
-
zerk
Oletan, että otit kodeiinia aikaisemmin päivällä ja buprea myöhemmin?varjo wrote:Kyllä mäkin oon sitä mieltä että lähinnä säilytysolosuhteet ja toleranssi vaikuttavat näihin eroihin toimivuudessa ja aika harvoin edes säilytysolosuhteet, koska teemutkin ovat voineet virua myyjän kaapissa tai taskun pohjalla ja h. Pitkästä aikaa taas oli oma toleranssi päässyt nousemaan sille tasolle että 2mg teksiä ja vähän kodeiinia meni päivässä mietoon hyvään oloon. Otin kyllä kahdessa tai kolmessa erässä, jotta pystyin toimimaan normaalisti pitkin päivää ja illalla isomman satsin. Nyt on taas tolea laskettu ehkä viisi päivää ja kyllä olisi yöunet jääneet täysin saamatta ellen olisi pientä palaa lohkaissut keskellä yötä sängyssä pyörineenä vain tervehtyäkseni. Kunhan ensimmäisen vuorokauden voi elää ilman, voikin taas jatkaa.
-
Metku
- Kameleontti
Tuohon temgesic vs subutex-keskusteluun sen verran, että en muuta eroa ole nähnyt paitsi temgesicit maksavat enemmän milligrammalta buprenorfiinia.
Oletetaan, että normaali kerta-annokseni (IV) on 1 - 1,5 mg niin että se toimii kuten haluan, jonka jälkeen buustin 9 - 12 tunnin päästä seuraavan kerran 0,5 - 1 mg riippuen asioista (vaikka yleensä olen tottunut tuohon 0,5mg buustiin).
Jakamalla annoksen pienempiin osiin minulla menisi todennäköisesti enemmän buprenorfiinia päivän mittaan kuin isommalla kerta-annoksella.
Puhun henkilökohtaisista kokemuksista ja tottumuksista, joten syy aikaisempaan skenaarioon on todennäköisesti omassa päässäni kuin se johtuisi aineen toimivuudesta.
Esimerkkinä annoksen jakamisesta seuraava teksti, lähteinä kokemukseni ja sieluni kuiskaukset:
Jos jakaisin buprenorfiinini pienempiin annoksiin päivän mittaan: jos aloittaisin 0,5 mg niin sen vaikutuksen juuri ja juuri huomaisi. Vähän ajan päästä minun tekisi mieli ottaa hieman lisää, jotta buprenorfiini toimisi kuten haluan eli buustaisin toisella 0,5 mg:lla tai hieman enemmän (~3 tuntia ensimmäisestä annoksesta). Vähän aikaa kuluu (3 - 6 tuntia) ja aivoni toteavat "eihän tän jutun näin pitäny mennä" kun se ei ole toiminut vielä samalla tavalla verrattuna siihen tyytyväisyyden tunteeseen, joka tulee 1,5 mg kerta-annoksesta: otan päivän viimeisen annoksen, 0,5 - 1 mg, todennäköisesti 1mg jos on kovinkin turhautunut olo/suuri vitutus.
Nykyään aina aloitan tarpeeksi isolla annoksella (max. 2mg kerta), jotta ei tee heti mieli lisää. Täs on kyl kyse I.V:stä niin siinä on myös se ettei tee jatkuvasti mieli tökkiä itteään.
Liian pitkä; en lukenut: Iso kerta-annos on paras tapa nauttia IMO
Olen todennut buprenorfiinin toimivan parhaiten niin että aloittaa isommalla annoksella kuin jakaisi pienempiä annoksia 2-3 kertaan.varjo wrote:Otin kyllä kahdessa tai kolmessa erässä, jotta pystyin toimimaan normaalisti pitkin päivää ja illalla isomman satsin.
Oletetaan, että normaali kerta-annokseni (IV) on 1 - 1,5 mg niin että se toimii kuten haluan, jonka jälkeen buustin 9 - 12 tunnin päästä seuraavan kerran 0,5 - 1 mg riippuen asioista (vaikka yleensä olen tottunut tuohon 0,5mg buustiin).
Jakamalla annoksen pienempiin osiin minulla menisi todennäköisesti enemmän buprenorfiinia päivän mittaan kuin isommalla kerta-annoksella.
Puhun henkilökohtaisista kokemuksista ja tottumuksista, joten syy aikaisempaan skenaarioon on todennäköisesti omassa päässäni kuin se johtuisi aineen toimivuudesta.
Esimerkkinä annoksen jakamisesta seuraava teksti, lähteinä kokemukseni ja sieluni kuiskaukset:
Jos jakaisin buprenorfiinini pienempiin annoksiin päivän mittaan: jos aloittaisin 0,5 mg niin sen vaikutuksen juuri ja juuri huomaisi. Vähän ajan päästä minun tekisi mieli ottaa hieman lisää, jotta buprenorfiini toimisi kuten haluan eli buustaisin toisella 0,5 mg:lla tai hieman enemmän (~3 tuntia ensimmäisestä annoksesta). Vähän aikaa kuluu (3 - 6 tuntia) ja aivoni toteavat "eihän tän jutun näin pitäny mennä" kun se ei ole toiminut vielä samalla tavalla verrattuna siihen tyytyväisyyden tunteeseen, joka tulee 1,5 mg kerta-annoksesta: otan päivän viimeisen annoksen, 0,5 - 1 mg, todennäköisesti 1mg jos on kovinkin turhautunut olo/suuri vitutus.
Nykyään aina aloitan tarpeeksi isolla annoksella (max. 2mg kerta), jotta ei tee heti mieli lisää. Täs on kyl kyse I.V:stä niin siinä on myös se ettei tee jatkuvasti mieli tökkiä itteään.
Liian pitkä; en lukenut: Iso kerta-annos on paras tapa nauttia IMO
In the land of the blind, one-eyed man is the king
-
varjo
- Karvakuono
Kyllä niitä vähän miten sattuu on tullut otettua. Noin pienillä annoksilla, mitä itsellä on, kodeiini tuntuu lisäävän kyllä bupren päälle lämpöä ja tyyneyttä.zerk wrote: Oletan, että otit kodeiinia aikaisemmin päivällä ja buprea myöhemmin?
Turhaa pelleilyä ja sen välttelyä vuodesta toiseen.
-
zerk
C-vitamiinitabletit toimis ihan yhtä hyvin ku kodeiini bupren päällevarjo wrote:Kyllä niitä vähän miten sattuu on tullut otettua. Noin pienillä annoksilla, mitä itsellä on, kodeiini tuntuu lisäävän kyllä bupren päälle lämpöä ja tyyneyttä.zerk wrote: Oletan, että otit kodeiinia aikaisemmin päivällä ja buprea myöhemmin?
-
Don
- Lepakko
En nyt kattonut mitä tuossa tarkoitettiin pienillä annoksilla näin viihdekäyttöön orientoituneessa threadissa, mutta kyllä itsellä esim tramal toimii jo 100mg annoksella heti seuraavana aamuna bupreillan jälkeen. Ei tietenkään ihan samalla tavalla kuin täysin tolettomana, mutta toimii kuitenkin. Olen myös kuullut lekurien kirjoittaneen norspanien kylkeen kodeiinia, joten mene ja tiedä. Ja mulle pieni annos bupree (nokkaan) tarkoittaa semmosii 0,2-0,3mg vetoja.
-
kirkas
- Lepakko
Kodeiinia on juu määrätty kylkeen (itelläkin 6vuotta sitten) kun oli Norspanit. Niin pieni määrä noista norspaneista (10mg teippi) lähtee et kodeiini jotenkin silloin taisi toimia. Ja kyllä varmaan vuorokauden sisään kaikki muutkin opiodit toimii jos kielen alta tai nokitat jotain ~0.5mg annoksia. Mutta kyllä vuorokauden päästä turha saada kunnollista oksikodoninousua mitenkäpäin vaan jos yli 1mg buprenorfiinia on esim I.V:na käyttänyt alle 24h sitten. Näin se vaan on.
ite en oo 5v korvaushoidon aikana mitään muita opioideja käyttänytkään, hoidon alkuvaiheessa koitin oksikodonia 1-3vrk väleillä 1,2,3 kun annos oli bupree joka päivä 16mg, 3vrk kun kitu refloissa oksikodoni kyllä toimi ihan ok, mutta ei ollut arvoista kitua ja muutenkaan.. vuoden päästä tästä paskasta vierottautunut toivon mukaan, sitten onkin melkein 9vuotta päivittäistä käyttöä takana. Kannattaa miettiä tarkkaan jos vielä siinä vaiheessa, että kunnon koukun voi välttää jatkaakko bupren päivittäistä kiskomista (ihan kaikille siis tämä).
ite en oo 5v korvaushoidon aikana mitään muita opioideja käyttänytkään, hoidon alkuvaiheessa koitin oksikodonia 1-3vrk väleillä 1,2,3 kun annos oli bupree joka päivä 16mg, 3vrk kun kitu refloissa oksikodoni kyllä toimi ihan ok, mutta ei ollut arvoista kitua ja muutenkaan.. vuoden päästä tästä paskasta vierottautunut toivon mukaan, sitten onkin melkein 9vuotta päivittäistä käyttöä takana. Kannattaa miettiä tarkkaan jos vielä siinä vaiheessa, että kunnon koukun voi välttää jatkaakko bupren päivittäistä kiskomista (ihan kaikille siis tämä).
Last edited by kirkas on Thu 21 May 2015, 14:23, edited 1 time in total.
-
Petri6
- OD
Ei tuo nyt ihan noin yksioikoinen asia ole, tietysti jos on pitempään jo mennyt korvaushoitoannoksia vastaavia määriä buprea, niin ei todennäköisesti 24h sisään vielä saakaan täysiä vaikutuksia muista opioideista, mutta sillon kun tuli metadonia käytettyä viikonloppuisin isoilla annoksilla ja viikolla useimmiten alle 4mg buprea nokkaan, niin kyllä se metadoni toimi varsin mainiosti vuorokausi jälkeenpäin. Itse asiassa kerran kävi niin, että viimeisten (en muista olivatko ensimmäiset sillä viikolla, tuskin kuitenkaan) 1-2mg buprenokkien jälkeen jäi vain 12h väliä siihen kunnes kumosin sen noin 80mg starttiannokseni metkua (älkää sitten vaan kokeilko kotona) ja sen sijaan, että olisi toiminut huonommin (kuten pelkäsin) niin tuntuikin päinvastoin toimivan kovemmin.
-
kirkas
- Lepakko
Ei kai se niin yksioikoista olekaan, toki muutenkin moni asia niin yksilöllistä, peilasin tolla ehkä itseeni ja muutamaa tuttua joilla on kyllä vastaavanlaiset kokemukset, juuri bupresta ja sen jälkeen nimenomaan oksikodonia. Ja tietenkään noi mg määrät sinänsä mitään sano, jotain osviittaa vaan antavat.
Jotenkin muuten tuntuu et metku varmaan toimiikin vähän eritavalla bupren jälkeen kun oksikodoni, se varmaan johtuu siitä et metkusta en saa ns euforiaa, oksikodonista saan jos vaan on pienet tolet ja tosiaan ilman sitä burpee oikein kunnolla.
Jotenkin muuten tuntuu et metku varmaan toimiikin vähän eritavalla bupren jälkeen kun oksikodoni, se varmaan johtuu siitä et metkusta en saa ns euforiaa, oksikodonista saan jos vaan on pienet tolet ja tosiaan ilman sitä burpee oikein kunnolla.
-
SadPanda
- LD50
Huhhuh onneks sain originaali texiä tänne sairaalaan reilun 1mg ni nokkaan vedin. Ihan ok tää toimii tälleenki. Ehkä ois voinu ottaa koko ~2mg mut noh. Eipä tästä kuitenkaa nuokkuja tuu oli tilanne mikä tahansa
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma