Huumeiden pitkäaikaiset vaikutukset

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
wRRa
Moderator

Re: Huumeiden pitkäaikaiset vaikutukset

Post by wRRa »

Dexma wrote:Itellä ei sinällään oo hankala olla pahemmin selvinpäin jos ei oo huumeita saatavilla, enkä koe mitään masennusta tyyliin, en yritä peittää pahoja tunteita päihteillä ainakaan tietääkseni tai yritä saada itteäni sosiaalisemmaksi. Elämäni tuntuu olevan aika kunnossa, enkä koe minkän olevan suuresti pielessä. Tärkein motivaatio päihteiden käyttöön on jatkuvasti nykyään keskittymiskyvyn ja itteni virkeänä pysymiseen. Joskus menee ihan rentoutukseen, mut siihen kelpais ihan hyvin muutama bishe tai sit joku laini kolaa tai jotain hieman spesiaalimpaa. (vois muuten sen bishen pari ostaa tänään hmm)
Riippuvuuksille on pääasiassa kaks syytä. Ensimmäinen on se, jonka mainitsit: yritys paeta tiettyjä tunteita. Toinen syy on se, että tavoittelee tiettyjä fiiliksiä, koska digaa niistä vaan niin paljon, että on vaan kiva tuntea niitä. Sinulla näyttää olevan tästä jälkimmäisestä kyse, mutta mielestäni se on pohjimmiltaan aika samanlainen ilmiö kuin se, että pakenee toisia tunteita. Toisia pakenee ja toisia himoitsee. Ihmisen perusluonto.

Täst syyst toiset tyypit ahmii herkkuja vaik paino nousee, toiset hyppää lumilaudalla jostain sairaista hyppyreistä vaik ois jo jokanen luu kertaalleen ko. harrastuksessa murtunut, toiset päätyy hyväkskäyttää pikkulapsii, toiset juoksee lenkin korttelinsa ympäri joka ilta ja toiset vetää kamaa. Näist jutuist saa kiksei.
Jatkuva huumeiden käyttö on mulla ainakin hyvä tapa tuhota rutiineja
Onks näin, vai onks ne huumeet yks rutiini lisää?
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
seizure
Tuppisuu

Post by seizure »

Itellä suurin ongelma selvinkin päin ollessa, nyt kun on lähemmäs 4 vuotta "nistiyttä" (tai ehkä pikemminkin viihdekäyttöä) takana, ovat muistihäiriöt ja helpommin tylsistyminen/masistelu... Koulussa opiskeluun on välillä todella hankala keskittyä ja muistaa asioita ja sitten toisaalta kun se hirveä tylsistyminen selvinpäin olemista kohtaan kehittyy, se vie kaikki halut tehdä yhtään mitään... :roll: Asiat joista ennen nautin tuntuvat tuossa mielentilassa ihan yhdentekeviltä... Siltikin jatkan tilapäisdouppaamistani... Ja koska olen etenkin mdma:n niin sanottu suurkuluttaja (vaikka nyt käytänkin keskimäärin kerran kuussa) on se vaikuttanut mielialoihini.... Kai se pidemmällä käytöllä käräyttää niitä aivoreseptoreita? :shock:
You can bitch all you want cause I don't care
It's a real fine line between being good and being bad
Might as well crash and burn cause we never ever gonna learn
I rather stick to being a bad girl than being real burned

PS. Glamorous Cocaine
King Ink
LD50

Post by King Ink »

mysthicas wrote:Itellä suurin ongelma selvinkin päin ollessa, nyt kun on lähemmäs 4 vuotta "nistiyttä" (tai ehkä pikemminkin viihdekäyttöä) takana, ovat muistihäiriöt ja helpommin tylsistyminen/masistelu... Koulussa opiskeluun on välillä todella hankala keskittyä ja muistaa asioita ja sitten toisaalta kun se hirveä tylsistyminen selvinpäin olemista kohtaan kehittyy, se vie kaikki halut tehdä yhtään mitään...
Tää menee vähän aiheesta ohi. Mut ootko kokeillut olla kuinka pitkiä aikoja selvinpäin? Oon ite huomannut aika samantyyppisiä asioita, mutta itselläni tylsistymiset katos muutamassa viikossa. Kuukauden jälkeen oon huomannut, että on paljon kiinnostuneempi kaikista asioista ja viihtyy paremmin kuin aiemmin. Keskittyminen ja muisti ovat varsinkin parantuneet huomattavasti, mitä useempia viikkoja on kulunut tauon aloittamisesta.

Se vaan vaatii pitkäjänteisyyttä, että sopeutuu selvään päähän. Ja blaa.

Huumeiden pitkäaikaisia vaikutuksia oli se, että ne vaan vie koko ajan enemmän aikaa ja mieltä. Ajatukset hakeutu koko ajan enemmän niihin ja päätyi aina miettimään miltä mikäkin tuntuis jos ois vähä jossai.
midvekko
Tuppisuu

Post by midvekko »

Toivottavasti joku osaisi kertoa, et mitäköhä mulla on tapahtunut aivoissa/kropassa. Vielä kärsitään.

About vuosi sitten tuli yhden illan aikana otettua suurehko määrä stimulantteja. 9-12 nipsua, n. gramma vauhtia, mahdollisesti metaa ja riittävästi alkoholia. Menin päivän palautteluiden jälkeen reenaamaan puntille ja nukuttu oli.. noin 30min reenin jälkeen nopeat rytmihäiriöt. Noh loppuivat nopeasti.. Seuraavana päivänä menin tyhmänä uudestaan treenamaan. Treenin loppuessa alkoi tuli pientä huonovointisuutta.. kotimatkalla alkoi tulla helvetinmoista painetta takaraivoon, joka kylläkin loppui kotona. Kotiin päästyä alkoi voimakas väsymys, jonka jälkeen seurasi pitkittyneet rytmihäiriöt ja voimakas paniikki/ahdistus. Lähin sitten päivistykseen.. kaikki kondiksessa. Tämän jälkeen nukuin päiviä, välillä heräsin tosin syömään/juomaan jne. Kärsin n. kuukauden erittäin voimakkaista ahdistuksista ja olo oli erittäin vainoharhainen. Olin pari viikkoa sängyn pohjalla. Kroppa ja mieli oli täysin hajalla. Todellisuudentaju säilyi kylläkin koko ajan.

Osa fyysisistä oireista olivat erittäin kummallisia, joita jatkui noin 2kk... Rasituksessa esiintyvistä rytmihäiriöstä tosin kärsitään vieläkin, silloin ne olivat päivittäisiä. Esiintyi tuntoaistihäiriötä, helvetin kummallisia. Erityisesti tuntohäiriöt korostuivat väsyneenä iltaisin/öisin. Jos kosketin otsaa sormella, jäi sormen kosketus otsaan pitkäksi aikaan kutittavana ja paineen tuntuisena. Pystyin piirtämään hymmiön omaan otsaani... Tasapainoaistini oli varmasti aivan ruvella. En tunnistanut välillä kävelinkö oikealla vai oikealla jalalla. Koko kroppa tuntui erittäin vieraalta. Nukkumaan mennessä sängyssä tunsin putoavan ja nousevan edestakaisin, olin ns.painottamassa tilassa.. Painetta leuoissa/otsassa/poskissa, tätä jatkui noin 3kk, joka hävisi pikkuhiljaan. Oli myös jonkin näköistä lievää putkinäköä.

Yksi vaiva jäi vaivaamaan, joka ei ole vieläkään lähtenyt.. lääkäritkään eivät ole osanneet vastata mistä on kysymys. Kyseessä on aika vittumainen tuntohäiriö... Sisäänhengittäessä tunnen ilman kulun välillä erittäin voimakkaana puristavana paineena leukaperissä ja hampaissa/ikenissä. Yhdessä vaiheessa jälkeen en tuntenut sisäänhengitystä laisinkaan.Tämä on nyt mennyt kylläkin parempaan päin ja nykyään suurimmaksi osaksi tämä on hävinnyt, päivittäistä silti. Eli aistin ilmankulun ajoittain nenäonteloissa paineena, joka kylläkin häviää kun lopetan sisäänhengityksen tai puren hampaita yhteen, joskus saattaa olla jatkuvaa. Tämä on joskus tehnyt hengittämisestä erittäin luonnonta ja vaikeaa. Näyttäisi kylläkin, että tämä on ajanmyötä korjaantumassa.

Iltaa minkä jälkeen kaikki meni päin vittua, edelsi sinänsä aika rankka stimulanttien viihdekäyttö. Edellinen kesä tuli sekoiltua nipsujen/vauhdin kanssa aika rankoissa merkeissä. Yhtenä vklp tuli viskottua 25-30 nippeliä nassuun.. ja yleensä määrät olivat suurehkoja. Varmuudella voin sanoa, että aika paljon tuli puhtaiden nipsujen siasta otettua mdxx sisältäviä ja sun muita tutkaripaskoja.

Menetin ton jälkeen opiskelukyvyn ja jouduin keskeyttämään opintoni. Nyt näyttää elämä taas lähtevän rullaamaan, sydänongelmat vittuilevat tosin vielä ja lievät tuntohäiriöt. Sydän on tutkittu, ei mitään vakavaa, ärsyttäviä kylläkin ja jokseenkin elämää rajottavia.

Välittäjäaineita menny ruvelle ja jtn hermopäätteitä tuhoutunut?
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

midvekko wrote:Toivottavasti joku osaisi kertoa, et mitäköhä mulla on tapahtunut aivoissa/kropassa. Vielä kärsitään.

About vuosi sitten tuli yhden illan aikana otettua suurehko määrä stimulantteja. 9-12 nipsua, n. gramma vauhtia, mahdollisesti metaa ja riittävästi alkoholia.

Yhtenä vklp tuli viskottua 25-30 nippeliä nassuun.. ja yleensä määrät olivat suurehkoja. Varmuudella voin sanoa, että aika paljon tuli puhtaiden nipsujen siasta otettua mdxx sisältäviä ja sun muita tutkaripaskoja.
Uskomattomia määriä kyllä oot nappaillu. Ei ihme jos aivois jotai vähä kärähtäiski. Rahaakin toho menee jo, no, vitusti.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
midvekko
Tuppisuu

Post by midvekko »

magiclymagical wrote:
midvekko wrote:Toivottavasti joku osaisi kertoa, et mitäköhä mulla on tapahtunut aivoissa/kropassa. Vielä kärsitään.

About vuosi sitten tuli yhden illan aikana otettua suurehko määrä stimulantteja. 9-12 nipsua, n. gramma vauhtia, mahdollisesti metaa ja riittävästi alkoholia.

Yhtenä vklp tuli viskottua 25-30 nippeliä nassuun.. ja yleensä määrät olivat suurehkoja. Varmuudella voin sanoa, että aika paljon tuli puhtaiden nipsujen siasta otettua mdxx sisältäviä ja sun muita tutkaripaskoja.
Uskomattomia määriä kyllä oot nappaillu. Ei ihme jos aivois jotai vähä kärähtäiski. Rahaakin toho menee jo, no, vitusti.

Yhdestä vähän samankaltaisesta mulle tapahtuneesta olen kuullut... joku puhui serotoniiniöyskyistä. Positiivista on se, että melkeen tosta ollaan palauduttu. Nuorena onneksi paikat palautuu nopeammin. Siihen loppu kaikki pelleilly noiden kaa, otin opetuksena.

Harmillista on se, että hatsia ei pysty enää polttamaan. Helvettilliset sydämmentykytykset ja kuumotukset, ei siis yhtään miellyttävää blaadaa. Joskus saattaa tulla ihan jees fiilikset, mut parempi on olla ilman. Kai sitä ehkä vielä joskus.

Tää on nyt huhua, mutta näin väitetään. Hormoonien käyttö nostaisi toleja stimulanttien kanssa, en tiedä todeksi ja mihin perustuu. Noidenki kanssa tullu leikittyä, lievästi tosin.
Peikko
Karvakuono

Post by Peikko »

Monet ovat varmasti kuulleet, että kannabis heikentää muistia muutenkin kuin vaikutuksen alaisena ja pitkäaikaisesti käytettynä. Mä uskon (haluun uskoa), että kyllä, vaikka se heikentää muistia joiltakin alueilta, niin se myös parantaa sitä. Se auttaa "unohduttamaan" turhat asiat, mitä ei ole ajateltu paljon.

Wikipediassa on kirjoitettu, että interferenssiteorian mukaan unohtaminen johtuu siitä, että eri muistisisällöt häiritsevät toisiaan ja mieleen palauttaminen epäonnistuu. Kun on unohdettu turhat asiat, voi aivot keskittyä muistamaan tärkeämmät, kuten päntätyt asiat. Nimimerkillä vaikka muisti mullakin joskus on temppuillut - luultavasti pilven polton aloittamisen seurauksena - ei koulumenestys ole siitä kärsinyt.

Mitä te olette mieltä pilven polton vaikutuksesta muistiin?
Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa »

Kyllä itellä ainaki tuntuu, että lähimuisti saattaa vähän temppuilla kannabiksen alaisena. Myös kun koittaa joskus muistella jotain polttelusessioita ni ne saattaa olla vähän sumussa.
zero
Kameleontti

Post by zero »

itteä kiinnostais lähinnä neuroleptien pitkäaikaiset vaikutukset, varsinkin isommilla annoksilla. kellään kerrottavaa? itehän tunnen itteni niin hyvin etten tiedä mikä johtuu mistäkin jne kun kaikenmaailman vaivoja on.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
Ganjasaurus
Karvakuono

Post by Ganjasaurus »

Itselläni on jo vaikeuksia olla kuukaus ilman päihteitä. Nyttenkin mikä tahansa huume menisi :/
Sossuu turpaa 6-0 ja kannabis lailliseksi
Masis
Psykonautti

Post by Masis »

Mites nuo opioidien pitkäaikaiset vaikutukset? Ilmeisesti testosteronin määrä vähenee ja immuunipuolustus heikkenee, mutta mitä muuta? Riippuvuus tietenkin on se pahin, mutta mitä fyysisiä haittavaikutuksia opioideilla on kehoon? Ilmeisesti eivät tee hallaa sisäelimillekään(?)
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Masis wrote:Mites nuo opioidien pitkäaikaiset vaikutukset? Ilmeisesti testosteronin määrä vähenee ja immuunipuolustus heikkenee, mutta mitä muuta? Riippuvuus tietenkin on se pahin, mutta mitä fyysisiä haittavaikutuksia opioideilla on kehoon? Ilmeisesti eivät tee hallaa sisäelimillekään(?)
No ite oon siinä uskossa, että opiaatit on aika ok keholle pidemmän päälle verrattuina muihin huumeisiin. Päivittäiskäyttö on kummiskin aina rankkaa minkä tahansa huumeen kohalla. Opiaateissa riippuu paljon siitä kamasta mitä käyttää ja miten käyttää. Limakalvot, suonet paskaksi moni vetää. Jos päätyy riippuvuuteen ja niitä vuosia alkaa kerääntyyn niin joo ei siitä keho missään kuukausissa palaudu. Pakki on sekaisin monia kuukausia, yöllä tarvii kahta peittoo nukkuessa ja hankala saada sitä hyvän olon tunteita kehitettyä. Immuniteetti kyky joo on aika eritasoo opiaattien käytön jälkeen TOISAALTA se saattaa olla myös sitä, kun opparipäänä tottuu siihen, että on vain refloissa kipee muuten on terve. Toisaalta oon kyl ollut päivittäis käytön jälkeen useemmin flunssassa ja kuumeessa. Oikeastaan melkein joka flunssa aalto niin riipaisee itteäni täl hetkellä....

Näihin siis ite törmäsin, kun olin pidemmän aikaa ilman päivittäiskäyttöö ja ilman käyttöö. Takana oli kolmisen vuotta päivittäis käyttöö subulla.

Huhu. Alkaa tuleen itellä se 10 vuotta doupin käyttöä täyteen. Siitä neljä vuotta aika hyvin opiaateissa, bentsoissakin mennyt, pevekkiä on grammoja poltettu ja nokitettu, kannabinoidien polttaminen on varmaan kans ihan kivaa tehnyt. Dissoja mennyt varmaan vuoden verran elämästä :D Psykedeelejä on mennyt satoja annoksia varmaan serotoniini puolikin jo vähän nauttinut nautintonsa. Alkoholia vetänyt niin, että nykyään tuntuu keho vittuilevan koko seuraavan päivän siitä, jos on ottanut liikaa. Piriä nokittanut kans jo aika monia pusseja tyhjäksi jatkeineen kaikkineen. Kyl rupee kuumottaan välillä mitähän tää elämä sit 60 vuotiaana on. Toisaalta koen olevani monella tapaa terve. Hyvä kunto ja näytän sillai terveeltä. Hiukset lähti kyl jo päästä 17 veenä, kun ensi kerran bentsoja lopetin. Hormooni tasapaino jotenkin sekasin? En tiiä.

On tosi hankala sanoa, että tästä ja tästä johtuu tämä. Hankala sanoa kuinka paljon on liikaa jotain ainetta, niin että joku päivä se vaikuttaa pääkopan tai kehon toimintaan.

Kuinka paljon on liikaa? On se kysymys.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Lyhyesti ja ytimekkäästi: muisti ja keskittymiskyky heikkenee.

Se on myös kurjaa että aineiden vaikutukset tuntuu laimeampina kuin silloin joskus muinoin. Ja se on helvetin kurjaa, ettei kuosailuja enää muista niin hyvin kuin ennen. Pahimmillaan sitä menee bileisiin ja tulee kotiin, ja päässä lyö tyhjää. Mitään ei muista bileistä, mutta tietää että kivaa oli.
Looking for planet Gong...
nausea
Karvakuono

Post by nausea »

Itellä joku kk sitten kun microdosettelin cubeja, niin siitä lähtien on budin vaikutukset vähän muuttuneet.
Jos poltan vaan vähän niin alkaa paikat vääntyilemään, hengittämään ja väreilemään selkeesti. Jos poltan paljon niin alkaa liikkumaan paljon enemmän ja ainakin luulen näkeväni liikkuvia varjoja ja välillä mustia pilkkuja viuhahtaa näkökentän ohi ja joskus harvemmin taas ns ''kipinä'' viuhahtaa näkökentässä. Vittu että kuumottaa pajauttaa ja taas on lipsunu päivittäiseks. Sitte nykyään ihan selvästäkin kypärästä paikat venyilee jonkun verran. Öö siis tä?

Onko muilla paukuista tollasia kokemuksia?
Ei ole hyvä tämä. Alkaakohan psyyke nyt ilmottelemaan rajoistaan vai mitä tapahtuu?

Ainiin, sitten tietenkin jo ennestään huono muisti ja keskittymiskyky menneet muutaman vuoden aikana ihan paskaksi.

Toki ahdistuneisuudella on myös merkityksensä näissä oireissa.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

nausea wrote:Itellä joku kk sitten kun microdosettelin cubeja, niin siitä lähtien on budin vaikutukset vähän muuttuneet.
Jos poltan vaan vähän niin alkaa paikat vääntyilemään, hengittämään ja väreilemään selkeesti. Jos poltan paljon niin alkaa liikkumaan paljon enemmän ja ainakin luulen näkeväni liikkuvia varjoja ja välillä mustia pilkkuja viuhahtaa näkökentän ohi ja joskus harvemmin taas ns ''kipinä'' viuhahtaa näkökentässä. Vittu että kuumottaa pajauttaa ja taas on lipsunu päivittäiseks. Sitte nykyään ihan selvästäkin kypärästä paikat venyilee jonkun verran. Öö siis tä?

Onko muilla paukuista tollasia kokemuksia?
Toi on ihan normaalia. Kun on käyttänyt psykedeelejä niin maailma näyttää erilaiselta, varsinkin ensimmäisten kertojen jälkeen. Pilvi voimistaa tätä kokemusta ja voi tuoda psykedeelien vaikutuksia pintaan.

Siihen tottuu ja lopulta siitä alkaa tykätä. Vainoilu on turhaa :)
Looking for planet Gong...
nausea
Karvakuono

Post by nausea »

Jep. Noi väreilyt selkis tästäkin topikista mutta entä noi liikkuvat varjot taikka pilkut. Onko muilla sellasia?
Ihmetyttää vaan kun en ole juurikaan muita päihteitä käyttänyt kun budia. Ja tosiaan cubejakin otin vain 0,1-0,2 kerralla. Silloin sain samoja visuaaleja, kun nykyään budista mutta miedompana.
Noh, elämä on välillä taruakin ihmeellisempää :roll:
CaptainZ

Post by CaptainZ »

Musta tuntuu että olen jotenkin tyhmentynyt viime vuosina. En koe itseäni silleen sanavalmiiksi ja teräväksi kuin kukoistuksen vuosinani. Unohtelen asioita, en oikeen aina tajua mitä tapahtuu, olen jotenkin jäässä. Sellainen fiilis tuntuu ikävästi yleistyneen. Enkä ees käytä mitään laitonta, en oo vuosiin käyttänyt kuin muutaman kerran vuodessa. Mielessä on käynyt, että johtuiskohan tää kapasiteetin heikkeneminen siitä, että tuli aikoinaan käyteltyä niin paljon ja aloitti aika nuorena.

Tai vaihtoehto b) kun tieto ja ymmärrys on lisääntynyt, on alkanut sisäistää, että ei tästä maailmasta tiedäkään niin paljon kuin luuli tietävänsä. Tunnistaa rajansa ja puutteensa. Itsevarmuus on karissut ja itsekritiikki noussut.

c) Tai ehkä liika netin käyttö tyhmentää. Kun päähän sinkoilee koko ajan jotain digiärsykkeitä, ei siellä ole tilaa omille ajatuksille.
VXA
Kameleontti

Post by VXA »

CaptainZ wrote:Musta tuntuu että olen jotenkin tyhmentynyt viime vuosina. En koe itseäni silleen sanavalmiiksi ja teräväksi kuin kukoistuksen vuosinani. Unohtelen asioita, en oikeen aina tajua mitä tapahtuu, olen jotenkin jäässä. Sellainen fiilis tuntuu ikävästi yleistyneen. Enkä ees käytä mitään laitonta, en oo vuosiin käyttänyt kuin muutaman kerran vuodessa. Mielessä on käynyt, että johtuiskohan tää kapasiteetin heikkeneminen siitä, että tuli aikoinaan käyteltyä niin paljon ja aloitti aika nuorena.

Tai vaihtoehto b) kun tieto ja ymmärrys on lisääntynyt, on alkanut sisäistää, että ei tästä maailmasta tiedäkään niin paljon kuin luuli tietävänsä. Tunnistaa rajansa ja puutteensa. Itsevarmuus on karissut ja itsekritiikki noussut.

c) Tai ehkä liika netin käyttö tyhmentää. Kun päähän sinkoilee koko ajan jotain digiärsykkeitä, ei siellä ole tilaa omille ajatuksille.
En mä tiiä. Mulle tuli mieleen, että kuitenkin aika monet asiat voi pistää ihmisen tosi jäähän, kuten ruoka-aineyliherkkyydet, kilppariongelmat. Sillon ku veteli esim. perusviljoja ni ite jumitin vaa ihan hitosti jotain ja tällee. Nyt taitaa olla pahat tyroksiinivajarit (arvot: 11 & 3.04) ja kamalan hajamielinen olo kyllä ja jumittaaaaaaahhhh.............

Mut paha sanoo. No mut oot vaan tietoisesti läsnä ja vältät tekemästä liikaa tulkintoja omasta toiminnastas ni ei vituta nii paljoo.

Muistaakseni täs topikis puhuttiin jotai psykedeelien vaikutuksesta skarppiuteen, et pitäs parantaa sitä yhessä ulottuvuudessa. Itel kyl ollu välistä semmonen, korostan, subjektiivinen ja epävarma kokemus, että ne ois heikentäny sitä, sillee et musta ois tullu vähän tutkaisempi, hajamielisempi. Mut paha sanoo, paha sanoo.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Nyt vittu joku roti tähän, jos haluutte keskustella siitä mikä on päihde ja mikä ei ni perustakaa topik vaikka stögiksee ja vääntäkää nii kaua ku kyllästytte.

e: viitaten siis poistettuihin viesteihin. Jatkakaa, täällä ei ole mitään nähtävää.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Freshii
Psykonautti

Post by Freshii »

Mulle on tehty neuropsykologiset testit kahdesti, ja testitulokset oli samat riippumatta siitä, et oli kova muutaman vuoden putki testien välissä. Ja vaikka päihteilyn oon aloittanut todella nuorena, ei näkynyt testeissä.

Itse huomasin vuosien bentsojen käytön jälkeen olevani hermostunut sosiaalisissa tilanteissa. (bentsojen lopetuksen jälkeen siis) Tätä ennen en ollut koskaan jännittänyt mitään esitelmiä, puheiden pitämistä jne., mut bentsojen lopetuksen jälkeen jo luennolla oleminen hermostutti. Olo oli levoton ja hermostunut koko ajan. Oireet helpotti, kun bentsot aloitettiin uudestaan: keskittymiskyky parani, eikä tunnu enää siltä kuin olisi sata ajatusta päässä samanaikaisesti.

En oikeastaan muita pitkäaikaisvaikutuksia ole huomannut. Tai on ajoittain esim. maksa-arvot käyneet tosi korkealla, mut ihan normaalit ovat nykyään.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Feya wrote:
LeeviON wrote:Oletteko huomanneet nokittamisen vaikuttavan esim. sieraimiinne? Voiko se aiheuttaa pysyviä vaurioita?
Voi. Pahimmillaan nokittamisella voi tuhota nenän väliseinän. Mutta se vaatii kyllä vuosia kestävää säännöllistä käyttöä ja satoja grammoja kemikaaleja.

Jos nokittelee vain silloin tällöin gramman sitä ja gramman tätä ja pitää aina taukoja välissä, suurtaa vaaraa tuskin on. Mutta mitenkään turvallinen tapa nauttia huumeita se ei tietenkään ole. Suosittelisin myös pitämään aina vähän taukoa, kun nenä ärtyy, on hyvin kivulias ja/tai se vuotaa verta.
tuli vaan näin BTW mieleen, että mulla on frendi joka on nokittanut Subua n.7-8-9vuotta lähestulkoon jokapäivä, ja sillä on todella "hämärä" vaiva,että kun nenään ei nuuskaa mitään,se alkaa vuotamaan ihan sikana. Siis ihan ku kraanan avais kun se kääntää päätä vielä alaspäin.... Ilmeisesti siellä on joku mennyt paskaks tai ainaki vakavasti vaurioittunut. Mitähän tuo vois olla tai mikä siellä on hajalla?
Ja niin tosiaan sieltä vuotaa ihan nestettä vaan,ei onneks verta..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
frapathea

Post by frapathea »

Tuli tuosta muuten mieleen, että nenäontelon ja aivojen välillähän on sitten vain hyvin ohut kerros luuta. Kallonpohjaan voi joissain tapauksissa tulla jopa spontaanisti reikä, ja perstuntumalta väittäisin pitkään jatkuneen nokittelun nostavan riskiä. Jos nenästä valuu ikinä missään tilanteessa tavallista räkää vetisempää, metallisen makuista nestettä eritoten päätä liikuteltaessa, KYSEESSÄ VOI OLLA LIKVORIVUOTO JA SE VAATII VÄLITÖNTÄ KÄYNTIÄ LÄÄKÄRILLÄ. Likvorivuoto eli aivo-selkäydinnesteen vuoto altistaa aivot märkäisille infektioille, mikä voi olla hengenvaarallista.
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

frapathea wrote:Tuli tuosta muuten mieleen, että nenäontelon ja aivojen välillähän on sitten vain hyvin ohut kerros luuta. Kallonpohjaan voi joissain tapauksissa tulla jopa spontaanisti reikä, ja perstuntumalta väittäisin pitkään jatkuneen nokittelun nostavan riskiä. Jos nenästä valuu ikinä missään tilanteessa tavallista räkää vetisempää, metallisen makuista nestettä eritoten päätä liikuteltaessa, KYSEESSÄ VOI OLLA LIKVORIVUOTO JA SE VAATII VÄLITÖNTÄ KÄYNTIÄ LÄÄKÄRILLÄ. Likvorivuoto eli aivo-selkäydinnesteen vuoto altistaa aivot märkäisille infektioille, mikä voi olla hengenvaarallista.
Voi voi!! :| Aiheutit ihan järkyttävät kuumotukset päälle. Tässä alko jo miettii että missä tilanteissa nenästä valuu tavallista(mitä se onkaan?) räkää vetisempää settiä :/

Tajusin et pakkasellapa hyvinkin :D , vähän helpotti :up:

Mutta silti :foil:
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.
Freshii
Psykonautti

Post by Freshii »

Sen verran voisin lohduttaa, et itsellä toi nenän vuotaminen alkoi, kun aikoinaan lopetin nokittamisen, mut loppui kyl joskus about kuukauden jälkeen. Oon sittemmin aloittanut nokittamisen uudestaan ja käynyt esim. allergioiden takia lääkärillä, ja aina nenä tsekataan, muttei ainakaan toistaiseksi siitä ole mitään sanottu. Mut tuntuu siltä kuin esim. siitepölyallergiat olisivat pahentuneet nokittamisen myötä. Toisaalta noi oireet voi vaihdella vuosittain tosi paljonkin, eli toikaan ei välttämättä liity tohon nokittamiseen mitenkään.