Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
SadPanda
LD50

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by SadPanda »

Onko jengillä kokemusta lyricoilla subusta vierottautumisessa? Miten luulis että bentsot + lyrica parin -3vko ajan olis aika easy juttu? Tarkotuksena olis lopettaa korvaushoito ja subu seinään. Onko mulla mitään chäänssejä?
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Ei ole subusta mutta pari kertaa oon opiaateista vierotusoireet väistellyt noilla. Pitää vaan tosiaan jakaa nuokin sillä tavalla että kun tarve vähenee, vähenee myös käyttömäärät.

Seinään meinasit lopettaa? Onnistuu sekin, mutta jos oli vuosien käyttö takana niin rekrytoi joku tuomaan sapuskaa aika ajoin himaas. Huono-olo tulee varmasti ja paska lentää. Jos edes kuvittelee ulos menemistä ennen kuin on valmis, niin vatsa on se joka pakottaa jäämään himaan. Imodiumia on hyvä hommata myös.

Tärkeintähän seinään lopettamisessa on se että muistaa ettei siihen kuole jos on epämukavaa ja pelottaa. Bentsot ja pregabaliini sitten vaan tarpeeseen. Ei siihen ku on niin tylsää ja vituttaa. ;)
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

SadPanda wrote:Onko jengillä kokemusta lyricoilla subusta vierottautumisessa? Miten luulis että bentsot + lyrica parin -3vko ajan olis aika easy juttu? Tarkotuksena olis lopettaa korvaushoito ja subu seinään. Onko mulla mitään chäänssejä?
On kokemusta, mut huomaa, että sä lopetat korvaushoidosta jossa sul on iso annos sitä subua kehossa kokoajan. Se lyrica kyl toimii, mut 3 viikkoa on liian lyhyt aika. Kandee oikeasti ottaa pitkä aika ihan suoraan sitä taukoa.

Mut siis lyrica on paraslääke lopettamiseen jos jokin, mut isoista opiaattitoleista jotka yleensä subukäyttäjillä on niin sitä tolee pitää pudottaa ensin. Kova homma se on salee joka tapauksessa.

Myös se on jännä, että kun lopettaa sen lyrican käytön niin sanotaan vaik sen kolmen viikon putken jälkeen. Niin ne jäljellä olevatkin reflat, kun ne puskee esiin ja tulee kehoon niin ne voi yllättää aika kovaa. Olin joskus viikon tauolla lyricoilla subusta ja sitä ennen ei ollut pitkää subu kuuria takana. Ajattelin, että okei nyt oon aika hyvässä kunnossa, kun lyrican loppuessa ei heti tuntunut ne reflat tulevan, mut silti toinen päivä ilman niitä lyricoita ja ne jäljellä olevat subu viekkarit iski niin äitiä siinä itkin lattialla.

Mut siis jos itse aiot lopettaa ilman lääkäreitä ym, niin hommaa itelles tarpeeksi bentsoja ja lyricoita ym varastoon ja muista se toleranssi pudottaa. Kyl se reflat onnistuu pudottaan, mut sit alkaakin se toinen kova työ siinä lopetuksessa.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Kyl subun voi lopettaa ihan ilman mitään...lopettaa vaan. Niin mä tein. Parasetamoli ja kuuma suihku vaan apuina.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

LeFairylette wrote:Kyl subun voi lopettaa ihan ilman mitään...lopettaa vaan. Niin mä tein. Parasetamoli ja kuuma suihku vaan apuina.
Niin no sä ootkin aika kova pimu :D
En mä vain pystyis.
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

SadPanda wrote:Onko jengillä kokemusta lyricoilla subusta vierottautumisessa? Miten luulis että bentsot + lyrica parin -3vko ajan olis aika easy juttu? Tarkotuksena olis lopettaa korvaushoito ja subu seinään. Onko mulla mitään chäänssejä?
Lyrica on akuutisti auttanut monesti tosi hyvin.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Kyllä se auttaa, mutta kolme viikkoa putkeen Lyricaa kuulostaa aika hazardilta, ts. luulisi olevan aika kova riski saada vieroitusoireet myös tuosta pregabaliinista noin pitkällä käytöllä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius »

itellä kausiluontoista tän kanssa,käyny pahat reflat läpi 3x joten nyt varovaisuutta sen verran että vedän max 2vkoa(en tajua miksi mutta mulle ei tosta vielä tule kun pariks päiväks hölmö olo)ja ei oikeestaan mitään refloja.hieman vaikeeta tällä hetkellä ilman kun on TODELLA helposti saatavilla.tykkään pupresta ja vielä jos savua ja lyrejä ni JiZZ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: HUOM:lyrica eli pregabaliini on VAARALLISTA pupren kanssa otettuna ja muutenki kombottaminen vie hautaan.oon eri tapaus ainaki toistaseks :p koska kokemusta muitenkin se 18v näistä.joten junnut älkää kombottako.k.o kombolla 2 kaveria 2v sisään löytäny kuolleena joten se on ihan vitun oikeesti vaarallista leikkiä.

all and all pupre taitaa olla lempidouppi juuri nyt ja tietysti savun jälkeen ja tattien mut ne on eri asia.siis tatit ja savu.

vielä pakko sanoa että en IV käyttäjiä tajua,siis otan mäkin vedot jos on 1 teemu koska nasaalissa ei auta ees refla oloihin.nokassa vaan toimii paremmin,pidempään,pidemmät nousut,ei inhottavia ruiskuja ja neuloja,ei ohilyöntejä,ei verta.ja olen kuitenkin sen 2mg tekua tumpannut hihaan joskus kun oli pakko tietysti kokeilla -,- ja eka ajatus kun "kolahti" niin oli että mitä vittua,tässäkö tää oli.mut jokanen tyylillään.
-=€ukataforia eis pathoS=-
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Osaatko sanoa noista kavereittesi annoksista?

Itsekin vedän viikonloppuisin aika vaarallisia komboja tyyliin 100mg metadonia ja 450mg pregabaliinia päivän aikana (älkää sitten vaan kokeilko perässä, tappaa tolettoman varmasti). Yritän pitää tuon Lyrica-annoksen suurin piirtein noissa rajoissa, yli 1000mg en ikinä ota päivän aikana. Subu ei minulla sano enää yhtään mitään millään annoksella, ei edes nosta mielialaa kuten ennen metadonin "viihdekäytön" aloittamista.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Acid
Karvakuono

Post by Acid »

Joo tota osaisko joku auttaa kun pitäisi tietää että näkyykö toleranssittoman 70kg henkilön virtsassa buprenorfiini maanantaina tai tiistaina positiivisena tollases pikatestis missä on 12 eri ainetta kun otti perjantai illasta lauantai aamuun about 2mg pelkästään nasaalisesti?
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Acid wrote:Joo tota osaisko joku auttaa kun pitäisi tietää että näkyykö toleranssittoman 70kg henkilön virtsassa buprenorfiini maanantaina tai tiistaina positiivisena tollases pikatestis missä on 12 eri ainetta kun otti perjantai illasta lauantai aamuun about 2mg pelkästään nasaalisesti?
Luultavasti näkyy.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Aika turhaa sinänsä kysellä näkyykö seuloissa, koska jokaisen keho toimii eri tavalla.
Mut jos sä tiedät et on seulat tulossa, miksi vedät subua...?
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Nää reflat tuntuu kaikissa opa-piireissä herättävän keskustelua. Minkälaisista annoksista sekä käyttöajoista on jengillä kokemusta että saa tuntuvat reflat? Itse pystyn huoleti vetämän toista viikkoa annoksilla 2-6mg (täyttä kusta ja paskaa tää kestotole) per päivä ja lopettaa seinään ilman mitään refloja. Yhden kerran olen subusta saanut kunnon reflat, mutta silloin olin vetänyt liki 8kk taukoamatta.
Vai toimiiko?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

gaia wrote:) Yhden kerran olen subusta saanut kunnon reflat, mutta silloin olin vetänyt liki 8kk taukoamatta.
Joo siis. Kyl monta kuukautta vedetään ihan ensi ensi kerralla putkeen. Tietenkin kun se yleensä vähän alkaa sillai pikkuhiljaa. Ensin on kuukauden putki sit kahden kuukauden. Kolme kuukautta vetää putkeen niin kyl sit jo pitäis vähän pahalta tuntua, kun lopettaa. Varsinkin jos seinään lopettaa jostain 2 mg doseista, mutta jos on jotain muuta huumetta siihen päälle vetää niin sit on usein helposti ihan ok.

Niin. Hmm kait se 3-4 kuukautta oli kun aloin jo puhuun refloista, mut kyllä jotku 12 kuukauden käytönkin jälkeen reflat oli aika kevyet verrattuna johonkin 24 kk putkeen. Sit alkoi oleen sellainen ettei mitään rajaa. Sillai 12 kuukauden jälkeen oikeasti vielä, kun jaksoi viikon olla vähän skarpimmin niin sit oli jo aika voiton puolella fyysisesti, mutta sit kun 24 kuukautta oli niin eihän siinä kuukausi riittänyt enään. Monesti se reflat vaikuttaa eniten yö ajalla. Sillai vähän kuin kuume nousee aina yöksi ja aamulla on kylmä ja pakki sekaisin, mut päivällä saattaa olla jo yllättävän "terve."

Pahintahan on kummiskin ne isot annokset, kun loppuu seinään. Jos viimeinen dose on ollut jotain 2 mg per veto niin äkkiä siitä rupee jo isompikin mies täriseen ja nainen.
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Dexma wrote:
gaia wrote:) Yhden kerran olen subusta saanut kunnon reflat, mutta silloin olin vetänyt liki 8kk taukoamatta.
Joo siis. Kyl monta kuukautta vedetään ihan ensi ensi kerralla putkeen. Tietenkin kun se yleensä vähän alkaa sillai pikkuhiljaa. Ensin on kuukauden putki sit kahden kuukauden. Kolme kuukautta vetää putkeen niin kyl sit jo pitäis vähän pahalta tuntua, kun lopettaa. Varsinkin jos seinään lopettaa jostain 2 mg doseista, mutta jos on jotain muuta huumetta siihen päälle vetää niin sit on usein helposti ihan ok.

Niin. Hmm kait se 3-4 kuukautta oli kun aloin jo puhuun refloista, mut kyllä jotku 12 kuukauden käytönkin jälkeen reflat oli aika kevyet verrattuna johonkin 24 kk putkeen. Sit alkoi oleen sellainen ettei mitään rajaa. Sillai 12 kuukauden jälkeen oikeasti vielä, kun jaksoi viikon olla vähän skarpimmin niin sit oli jo aika voiton puolella fyysisesti, mutta sit kun 24 kuukautta oli niin eihän siinä kuukausi riittänyt enään. Monesti se reflat vaikuttaa eniten yö ajalla. Sillai vähän kuin kuume nousee aina yöksi ja aamulla on kylmä ja pakki sekaisin, mut päivällä saattaa olla jo yllättävän "terve."

Pahintahan on kummiskin ne isot annokset, kun loppuu seinään. Jos viimeinen dose on ollut jotain 2 mg per veto niin äkkiä siitä rupee jo isompikin mies täriseen ja nainen.

Amen Brother!
Mulla jostain syystä ei oikein kunnolla tule refloja bupresta. Pisin aika mitä oon sitä non-stop vetänyt on ollut juurikin tuo 8kk päivittäin, doseista en muista, ja silloin sain suhteellisen tuntuvat reflat. Monia, monia, monia kertoja olen ottanut kuureja aikajaksoilla tuon 8kk välillä ilman mitään sen ihmeellisempää. Ehkä pientä unettomuutta havaittavissa jos mennyt yli 3kk ja annokset heiluneet siinä 2-4mg/päivä.

Joo olet tosi oikeassa tuosta et tuntuu että kuume nousee yöksi. Sitten päivällä maha sekaisin sekä saattaa herätessä puuskutella pientä ahdistusta. Nämä lukuunottamatta on kohtuu "Terve" olo. Tämä siis silloin kun olin vetänyt tuon 8kk putken. Ei ole oikein ollut rahaa tai halua vetää pidempään kun musahommat kärsii. Nytkin 6 päivää sitten lopetin 2,5kk putken seinään, ja ainoa mitä huomasin on se että La-Su välisenä yönä joutui pari tuntia kieriä sängyssä ennenkuin nukahti. Sekin varmasti olisi hoitunut bentsoilla.

Herskasta tai Oxysta saan reflat jo noin kuukauden jälkeen, mutta silloin painitaankin ihan eri sarjassa.
Vai toimiiko?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

gaia wrote:
Herskasta tai Oxysta saan reflat jo noin kuukauden jälkeen, mutta silloin painitaankin ihan eri sarjassa.
Näist tulee joo kovat reflat nopeasti, mutta taas näistä lähtee myös ne reflat pois. Sinällään näissä on kyl todella brutaalit ne reflat...

Unikot ja subu taas on enemmän sitä pitkäää kitumista viikosta toiseen.

En tiiä kumpi on sit helpommat. Pitkät ja vähän laimeet. Tai raa-at ja lyhyemmät. Toisaalta ihan sama, aina niissä aika pysähtyy täysin ja vitutus on suuremmoinen :D
Opiaate

Post by Opiaate »

Dexma wrote:
gaia wrote:
Näist tulee joo kovat reflat nopeasti, mutta taas näistä lähtee myös ne reflat pois. Sinällään näissä on kyl todella brutaalit ne reflat...

En tiiä kumpi on sit helpommat. Pitkät ja vähän laimeet. Tai raa-at ja lyhyemmät. Toisaalta ihan sama, aina niissä aika pysähtyy täysin ja vitutus on suuremmoinen :D
Näinpä, sinänsä kärsisin kyl mieluummin jotkut neljän päivän törkyreflat. Bupre refloissa on niin saamaton, ankea ja levoton olo ja tuntuu et kroppa ei toimi läheskään täysillä. No viikon tauko alkaa itellä huomenna. Vitosen pameja, pari 1mg xanoria, mirtazapinii, buranaa, lepoa ja vitamiineja. Helpompaa kun tiedostaa et pystyy tauottelemaan välillä, pahinta kun loppuviikko duunia sunnuntaihin asti.. :down:
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Opiaate wrote:
Dexma wrote:
gaia wrote:

Näinpä, sinänsä kärsisin kyl mieluummin jotkut neljän päivän törkyreflat. Bupre refloissa on niin saamaton, ankea ja levoton olo ja tuntuu et kroppa ei toimi läheskään täysillä. No viikon tauko alkaa itellä huomenna. Vitosen pameja, pari 1mg xanoria, mirtazapinii, buranaa, lepoa ja vitamiineja. Helpompaa kun tiedostaa et pystyy tauottelemaan välillä, pahinta kun loppuviikko duunia sunnuntaihin asti.. :down:

Vielä tarkennukseksi sanon että tarkoitin niitä "kunnon" refloja tuolla n. kuukauden vetämisellä herskan ja konttien kohdalla.

Hmm, se vähän riippuu et haluunko viettää viikon sellaisessa kondiksessa että ei tiedä onko kuollut vai elossa, vai muutaman viikon sellaisessa kondarissa että on kuitenkin täysin toimintakykyinen. En siis yhtään vähättele sinun reflojasi Opiaate, en ole itse vain koskaan saanut jostain syystä bupresta mitään aivan käsittämättömän julmalta tuntuvia refloja. Niinkuin aikaisemmin kirjoitin että lopetin 6 päivää sitten 2,5kk pitkän putken, eikä ole yhtään huono olo. Ehkä pieni ahdistus, mutta se hoituu minimaalisella (0,5mg) annoksella Rivatrilia.

Mutta tuossa mitä mainitsit reflalääkkeiksi on kyllä kaikki mitä tarvitset viikon paussiin Bupresta. Itse jostain syystä suosin valtavasti Diapamia sekä Opamoxia/Oxaminia opiaattirefloissa. Reflojen rajuudesta riippuen lähtökohta on Diapam 10mg x 3 päivässä, tai sitten Opamox 50mg 3 x päivässä. Mikäli reflat ovat kovat, niin sitten vaan tihentämään bentson ottamisväliä. Tsemppii!
Vai toimiiko?
ganesha
Tuppisuu

Post by ganesha »

gaia wrote:
Hmm, se vähän riippuu et haluunko viettää viikon sellaisessa kondiksessa että ei tiedä onko kuollut vai elossa, vai muutaman viikon sellaisessa kondarissa että on kuitenkin täysin toimintakykyinen
Eka kerta ku koitan lainata jonkun tekstiä, jänskättää onnistuuks!

Eli, toki toi lause on nyt vähän irrotettu asiayhteydestä, kaikki riippuu kaikesta, kui kauan on vetäny ja kuin paljon ym. Mutta omaan korvaan kuullostaa melkoselta vähättelyltä, että parin viikon suburefloissa on TÄYSIN TOIMINTAKYKYINEN. Ihan varmasti on toimintakykyisempi kuin herskaviekkareissa mut huhhu...

Kyl ite ku ajattelen tota viimesintä 2vko katkasuhoitoo ni kyl ne pahimmat päivät (7,8&9pv) oli just tota et ei tiiä onks elossa vai kuollu. Ei pysty syömää tai nukkumaa tai mitää muuta ku tärisee ja sätkii toppatakki päällä. Ja kyl siel oli tyyppei ketkä pitempää vetäny ku minä ja varmast ollu tosi paljon tuskasemmat ku itellä.

Itellä tietty varmast buustas noit refloi paljon se, ettei oikeen ollu puoleen vuoteen syöny paljon mitää (eläny lähinnä suklaalla ja jäätelöllä ja laihtunu törkeesti), jonka takii en sit siellä katkollakaa pystyny nii psyykeen ku fysiikan tasolla syömää, ni kyllähä sekin vaikuttaa ihmisen kuntoo paljon. Myöhemmi tajusin, että siellä ois ollu mahdollista saada nestemäinen/soseutettu runsasenerginen ruokavalio, mikä ois ollu hiton hyvä. Et jos ootte menossa katkolle ja kärsitte tollasist syömisongelmista ni ottakaa selvää onks tollane mahollista siellä!!

Nii. Siis se alkuperäinen pointti että se, että jos sinulla yksilönä ei tuu pahat reflat on miusta väärin yleistää että yleisellä tasolla suburefloissa on ihan normi toimintakykyinen.

Viel semone tarina pakko kertoo kun ekan kerran menin katkolle psykiatriselle osastolle 19 vuotiaana, sairaalan päihdepsykiatrian ylilääkäri sano miulle, että "eihän siitä mikään kovin paha olo ees tuu kert siul on annokset ollu jotain puol palloo päivässä". Kyl siin tilantees tuli itku ja kovaa :D
doof
Kameleontti

Post by doof »

Nasolin supistaa nenän limakalvon verisuonia, ni miten paljon se mahtaa haitata texin nokitusta? Tutkimuksia tuskin löytyy, mutta vaulttilaisten omakohtasia kokemuksia luulis löytyvä
Opiaate

Post by Opiaate »

Edellinen breikki kesti nelisen päivää ja sit retkahdin. Nyt kova motivaatio ja helvetin hyvä fiilis, kolmas päivä ilman buprea ja menossa duuniin hyvillä mielin. Se on vaan niin paljon pääkopasta kiinni, kun ainakin itellä noi reflojen pahimmat puolet tulee henkisesti esiin. Hyvää viikonloppua jokaiselle vaulttilaiselle ! :up:
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Opiaate wrote: Se on vaan niin paljon pääkopasta kiinni, :
Riippuu käyttöpituuksista, käyttömääristä ym. Kuinka kovat reflat tulee aina.

Se on vähän eri tason reflat sit, kun keho tärisee ja pakottaa oksentaan ym kivaa. Silloin ei kovatkaan jätkät pääse vessasta ulos, siinä ei psyyke paljoo auta, kun vieroitusoireet pistää koko kehon kramppaan... Bentsoilla, hatsilla ym kyl saa yllättävän vähäiseksi noikin oireet aina... Mut sithän se onkin aika easy :D

En siis vähättele kenenkään refloja ja sitä taistelua. Ihmetyttää vain tollaiset lauseet, kun on turhan yleinen uskominen ihmisillä, että kovalla psyykkeellä voi vain ohittaa vieroitusoireet.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Ei niitä viekkareita ohittaa pystykkään, mut kyllä se tahdonvoima ja "vahva psyyke" auttaa siinä taistelussa. Mä olin tosi kauan äärimmäisen saamaton. En jaksanut/halunnut tehdä mitään. Sit sitä pakotti itsensä elämään ja pikkuhiljaa siitä nousee..
Opiaate

Post by Opiaate »

Dexma wrote:
Opiaate wrote: Se on vaan niin paljon pääkopasta kiinni, :
Riippuu käyttöpituuksista, käyttömääristä ym. Kuinka kovat reflat tulee aina.

Se on vähän eri tason reflat sit, kun keho tärisee ja pakottaa oksentaan ym kivaa. Silloin ei kovatkaan jätkät pääse vessasta ulos, siinä ei psyyke paljoo auta, kun vieroitusoireet pistää koko kehon kramppaan... Bentsoilla, hatsilla ym kyl saa yllättävän vähäiseksi noikin oireet aina... Mut sithän se onkin aika easy :D

En siis vähättele kenenkään refloja ja sitä taistelua. Ihmetyttää vain tollaiset lauseet, kun on turhan yleinen uskominen ihmisillä, että kovalla psyykkeellä voi vain ohittaa vieroitusoireet.
Joo, odotinkin et joku tulee tästä sanomaan. En siis meinannut että vuosien käytöllä pelkkä pääkoppa välttämättä riittäis lopettamiseen. Ite 2013 vuoden vedin 2-3 kertaa kuussa ja siitä se viime talvena lähti lapasesta kun kävi koulua, duunissa ja muutenkin helvetillinen stressi päällä koko ajan. Se sit mahdollisti/anto hyvän syyn kiskoa tota överiks asti ja nyt ollaan tässä. Tää kuulostaa varmasti vitun tyhmältä teidän korvaan (ketkä olette pahemmassa koukussa) mut ite ku sai mietittyy mitä tyhjiötä mä täytän buprella? Mihin mä tarviin sitä? Ja niin edelleen... ku sai hoidettua ne stressaavat asiat alta pois, helpottuu se yleinen kondis ja sit sen avulla motivoin itteeni olemaan ilman. Tässä nyt ottanu viikon sisään kolme kertaa, pikkuhiljaa parempaan päin. Sori, tää teksti vähän venähti ja saatto hieman poiketa aiheestakin. Tuntu vaan tarpeelliselta vähän purkaa ajatuksia.

:up: Hyvät viikonloput jengille !
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Opiaate wrote: Joo, odotinkin et joku tulee tästä sanomaan. En siis meinannut että vuosien käytöllä pelkkä pääkoppa välttämättä riittäis lopettamiseen.!

Oli sul kyl ihan asiaakin tos ei siinä.

Itellä oikeastaan jotenkin jopa helpoin vaihe on se, kun olo on sellainen "vittu mä vain odotan kuolemaa". Se on vähän kuin järjetön darra, mut tietää, että se joskus loppuu. Viikko niitä tapporefloja kestää maksimissaan tyyliin oman käyttöni kohdalla. Se pitkä masennuskausi on mulla se lipsumiskausi aina, kun ei oikein tiedä koska se masennusloppuu, koska sitä alkaa piristyyn niin, että asiat alkaa kiinnostaan jne. Täytyy olla oikeasti henkisesti valmis lopettamiseen ja päättäväinen...

Viimeaikoina itse olen ollut kokoajan aika on off kierteessä tän aineen kanssa, nyt on mennyt oikeastaan viikko ihan hyvin mun arvoasteikolla. Ei ole pahempii refloja, vitun jumissa vain kokoajan ja ihan saamaton olo, mutta pienellä itsensä pakottamisellakin tuntee välillä ns palkintofiiliksen aivoissa jonka jälkeen ei tunnu niin "turhalta" kaikki. Sohvalle jumittuminen vieroituksen ajalla on yleensä hiiiiton iso riski lipsumiseen aina, kun sieltä sohvan pohjalta motivointi selvinpäin olemiseen on hankalempaa, kun vaik kävelylenkillä ollessa...
Opiaate

Post by Opiaate »

Dexma wrote:
Opiaate wrote: Joo, odotinkin et joku tulee tästä sanomaan. En siis meinannut että vuosien käytöllä pelkkä pääkoppa välttämättä riittäis lopettamiseen.!

Oli sul kyl ihan asiaakin tos ei siinä.

Itellä oikeastaan jotenkin jopa helpoin vaihe on se, kun olo on sellainen "vittu mä vain odotan kuolemaa". Se on vähän kuin järjetön darra, mut tietää, että se joskus loppuu. Viikko niitä tapporefloja kestää maksimissaan tyyliin oman käyttöni kohdalla. Se pitkä masennuskausi on mulla se lipsumiskausi aina, kun ei oikein tiedä koska se masennusloppuu, koska sitä alkaa piristyyn niin, että asiat alkaa kiinnostaan jne. Täytyy olla oikeasti henkisesti valmis lopettamiseen ja päättäväinen...

Viimeaikoina itse olen ollut kokoajan aika on off kierteessä tän aineen kanssa, nyt on mennyt oikeastaan viikko ihan hyvin mun arvoasteikolla. Ei ole pahempii refloja, vitun jumissa vain kokoajan ja ihan saamaton olo, mutta pienellä itsensä pakottamisellakin tuntee välillä ns palkintofiiliksen aivoissa jonka jälkeen ei tunnu niin "turhalta" kaikki. Sohvalle jumittuminen vieroituksen ajalla on yleensä hiiiiton iso riski lipsumiseen aina, kun sieltä sohvan pohjalta motivointi selvinpäin olemiseen on hankalempaa, kun vaik kävelylenkillä ollessa...

Sepä se. Jos yrittää lopettaa tai vähentää, niin se sohvalla istuskelu on viimenen asia mitä kannattaa tehdä. Eri asia tottakai jos on yksinkertasesti niin paskana refloista ettei oikeesti pääse ylös. Mut itellä kaikenlainen "järkevä" ja tuottoisa puuhailu jeesaa helvetisti. Se tunne ku saat jotain aikaseks ja tunnet sen ilon ja tyytyväisyyden selvillä aivoilla. Tuntuu jumalauta joltain rusheilta. Ku on turruttanu aivoja niin kauan jollain doupilla ja vihdoin kun ne kaikki aidot tunteet kolahtaa niin tuntuu suorastaan vitun mahtavalta. Saa samalla sellasen toivon kipinän et "Kyl tää tästä!"
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Opiaate wrote:
Tuntuu jumalauta joltain rusheilta. Ku on turruttanu aivoja niin kauan jollain doupilla ja vihdoin kun ne kaikki aidot tunteet kolahtaa niin tuntuu suorastaan vitun mahtavalta. Saa samalla sellasen toivon kipinän et "Kyl tää tästä!"
Joo siis amfetamiinin ja opiaattien käyttö vaikuttaa samoihin alueisiin aivoissa, kuin erilaiset palkintojärjestelmät pääkopassa.

Vähän samanlaisia kuvioita, kun jäisi koukkuun liikuntaan taikka oppimiseen.

Suosittelen tota liikuntaa kyl tosi paljon opiaattien lopettamisessa, tuntunut itseltä helpolta toiminnalta, kun ei vaadi sillai keskittymistä ja sieltä saa niin vahvasti sitä palkinto fiilistä kehoon aina. Sen takia reenaankin aina maratonia varten, heti kun reflat kevenee... sit alan käyttään ja juoksen VIELÄ PAREMMIN, mut sit oon koukussa. Ja sit sit.. :P
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

Pieni päivä lenkki kyllä piristää kummasti hytisevää kroppaa, hankalin vaihe on luonnollisesti aloitus niinkuin monessa muussakin asiassa, mutta kyllä kannattaa liikkuminen juu.

ja sauna jälkeenpäin niin ollaan jo hyvien fiilisten äärellä.
Hz0
Apteekki

Post by Hz0 »

Buprenorfiinin pääasiallinen puoliintumisaika on kyllä niin helvetin pitkä että on vähän kaksiteräinen miekka. Ilman toleranssia (mistään opiaateista) yksistä 0.5mg nokista on ihan ulapalla sen pari päivää, toleranssin kanssa pakko pitää viikon taukoja lähinnä sen takia että ihan sama miten paljon sitä jauhoa imuroi nokkaan, ei tunnu enää missään.

Hydroksitsiinin (atarax) ja bentsojen kanssa jonkin verran vaikutuksia saa buustailtua mutta euforiaa ei kovin monta päivää peräkkäin tipu. Kivunlievitystä sen sijaan kyllä.

Refloista, itselääkitsemällä em. kipuun itseäni n. 1mg-1,5mg päiväannoksilla nokittamalla pari kuukautta putkeen sain kyllä erittäin epämukavat 10 päivää aikaiseksi, 48h siitä kun viimeinen annos oli vedetty. Helvetin kylmät kädet, yöllä kylmää hikeä, painajaisia, pumppu hakkaa, jne, koko hoito. Tällöin tosin lopetin seinään.

Akuuttiin vieroitukseen auttaa itsellä lepo, bentsot, edellämainittu atarax, beetasalpaajat ja äärimmäisissä hätätapauksessa pari listaa loperamidia (Imodium). Viimeksi mainittu lopettaa usein reflat käytännössä seinään noin 24 tunniksi, mutta aiheuttaa vastaavasti ihan järkyttävän ummetuksen.

Yksi tärkeä aspekti onnistuneessa vieroittautumisessa on muuten se että elimistön omaa endorfiinin vapauttamista pitää saada aikaiseksi tasaisin väliajoin. Itsellä se on rankka salitreeni, nussiminen, kitaralla uusien asioiden harjoittelu ja muuten vaan musiikin kuuntelu. Jotain pitää olla millä saadaan sitä dopamiinia liikkeelle aivoissa ottamatta erikseen opiaattireseptoreiden agonisteja.

You can do it!
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

Hz0 wrote: Refloista, itselääkitsemällä em. kipuun itseäni n. 1mg-1,5mg päiväannoksilla nokittamalla pari kuukautta putkeen sain kyllä erittäin epämukavat 10 päivää aikaiseksi, 48h siitä kun viimeinen annos oli vedetty. Helvetin kylmät kädet, yöllä kylmää hikeä, painajaisia, pumppu hakkaa, jne, koko hoito. Tällöin tosin lopetin seinään.
Siis joo painajaisia. Harvoin noteeraan niitä, mutta viimeiset pari viikkoa olivat niin saatanan dantea, että meinas päähajota.

En mene yksityiskohtiin, mutta kuolemanpelko oli unien aikana aina läsnä ja muutenkin olivat häiriintyneitä ja ahdistavia.

Itseasiassa noitten painajaisten jälkeen olen vakavasti harkinnut buprenorfiinin lopettamista, ja olenkin vähentänyt. Ainut, että nyt ostin pari milliä kun ei muut sedatiivit onnistunut viikonlopuksi.
Nyt olen varannut 2 viikoksi bentsoja kun tää puolikas pallo loppuu. Pyrin lopettamaan onnistuneesti tai ainakin vähennän reippaasti, vaikka eihän tuota nykyäänkään mene kuin 8 mg korkeintaan kuukaudessa.

Hieman offtopikkia, mutta asiaa: Methoxetaminen huomasin pidentävän vaikutusta useammalla tunnilla kun otin huippujen jälkeen n. 1 mg buprea. Olin vielä 17 tuntia sen jälkeen kuin olisin vasta ottanut tuplamäärän tuosta annoksesta. Afterglow-dissosiaatio yhdistettynä kivunlievittäjään mucho grande bueno.