Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Hz0
Apteekki

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by Hz0 »

LeFairylette wrote:Kauheeta tuhlausta vetää yhtenä päivänä koko pallo :shock: vaikka nokittaiski ni eihän sitä nyt niin paljoo tartte vetää.
Maksa taitaa kyetä about 32mg buprea metabolisoimaan 24 tunnissa... joten joo, aika turhaa. Plus että varmaan yli parin millin kerta-annoksillakin lähtee semmoiset laattakarnevaalit käyntiin että oksat pois...
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Kyllä sitä voi vetää kerralla miten paljon vaan enkä oo kyl mitään laattakarnevaaleja saanut aikaan. Tosin tota tuli päivittäin vedettyä ni ehkä siksi, mutta en usko että tän tauonkaan jälkeen laattaamista tulis.
Ei oo bupre koskaan mussa sellasta aiheuttanut. Frendi sit taas alkaa laatottaa samantien ihan pienestäkin annoksesta.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Joo, eipä tosiaan näillä toleransseilla tule mistään opioidista edes nauseaa, saati sitten oksennusta. Ainoa, mistä tietää, että nyt on otettu "tarpeeksi" on nielemisvaikeudet ruokaillessa (koskee siis subua vahvempia opioideja).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Murru
Tuppisuu

Post by Murru »

Sain pitkästä aikaa haltuuni texin ja olen kahtena edellisenä päivänä nokittanut siitä n. puoli milliä per päivä. Voinkohan huoletta vetää samaan tahtiin koko napin vai voiko n. viikon mittaisesta putkesta tulla jotain huonoa oloa tai jopa viekkareita? Kuinkakohan monta päivää tätä siis uskaltaa vetää putkeen ilman että tulee epämukavia seuraamuksia?
Kaikki kirjoittamani on fiktiota.
porter

Post by porter »

Murru wrote:Sain pitkästä aikaa haltuuni texin ja olen kahtena edellisenä päivänä nokittanut siitä n. puoli milliä per päivä. Voinkohan huoletta vetää samaan tahtiin koko napin vai voiko n. viikon mittaisesta putkesta tulla jotain huonoa oloa tai jopa viekkareita? Kuinkakohan monta päivää tätä siis uskaltaa vetää putkeen ilman että tulee epämukavia seuraamuksia?
Stop it .. NOW
zerk

Post by zerk »

porter wrote:
Murru wrote:Sain pitkästä aikaa haltuuni texin ja olen kahtena edellisenä päivänä nokittanut siitä n. puoli milliä per päivä. Voinkohan huoletta vetää samaan tahtiin koko napin vai voiko n. viikon mittaisesta putkesta tulla jotain huonoa oloa tai jopa viekkareita? Kuinkakohan monta päivää tätä siis uskaltaa vetää putkeen ilman että tulee epämukavia seuraamuksia?
Stop it .. NOW
lol.

Mä jättäisin opioidiputken max. 3-4 päivän mittaiseksi. Laita loput jemmaan, pitää toleranssin myös matalana.
5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT »

^^^ Bupre vaikuttaa myös erittäin pitkään, eikä refloja välttämättä ihan heti pidetystä välipäivästä huomaa niin ei voi suositella edes pitemmällä aikavälillä kuosaamista parin-kolmen päivän väleinkään.. Voi käydä niin että pitkitätkin putkeasi vaikka tarkoituksena onkin täysi vastakohta. Yritä pitää max. kerran viikkoon viihteilyt, jos sitäkään. Salakavalaa ainetta :mad: . Hmmm nyt yli vuosi ilman buprea, mutta oopiumi onkin toinen juttu.
You know the mind has a thousand eyes..
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Tää on kyl sellanen aine et käyttökerrat kannattaa jättää mahdollisimman harvoiksi...vie mukanaan yllättävän nopeasti! Refloja tuskin viikon käytöstä tulee, mutta kun se sit lähtee helposti käsistä.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Kasin nokittanu noin viikossa eikä siitä mulle vielä yhtään mitään tullu vaikka toisin pelkäsin. Vaikutukset laimenee mulla jo noi useella käytöllä että ei tossa järkeä ole, mut se on vaikee jättää se pala sinne lipastoon.
Yks kerralla tulee aina hommattua ja palan lopussa ei tee mieli hommata toista niin ei koukkuakaan tule
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Toivon etten ois koskaa mitää opiaattia/oidia kokeillu. Liian hyvän olon tekevät. Ja silti arvostan tätä et oon selvin päin... Vituttaa.

Noh, mulla toimii parhaiten ku annan sen yhden lupapäivän aina joskus, sitäki lakkaa oottamasta jossai kohtaa. Parempi se kun tahallaa pahentaa oloonsa jos tollane auttaa oikeesee suuntaa. Niin kauan ku en katukauppaa sotkeennu niin no hätä! ja seuraavaan lupapäivään on aika kaua aikaa.

En oo laskenu kaua ilman, mut vitttu! Tarpeeks et vituttaa. Onneks kohta tulee pilvee, oon hoitanu hitosti asioita tänää, hiton kipeenä, oon ne mielestäni ansainnu :roll: No ei se hatsi täs ookkaa ongelma onneks.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
Murru
Tuppisuu

Post by Murru »

zerk wrote:
porter wrote:
Stop it .. NOW
lol.

Mä jättäisin opioidiputken max. 3-4 päivän mittaiseksi. Laita loput jemmaan, pitää toleranssin myös matalana.
Heh, näitten kommenttien valossa aion pitää ainakin kahden viikon tauon ennenkuin tohon palaan kajoan uudelleen. Hassua kun viime yönä näin unta subun vetämisestä ja aamulla heräsin ihan innokkaana silleen: " mmm lisäääää, se on kaikkein parasta"
On se hassua miten tohon herää himot niin voimakkaasti. Onneksi on muutakin tekemistä.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Murru wrote:
zerk wrote:
lol.

Heh, näitten kommenttien valossa aion pitää ainakin kahden viikon tauon ennenkuin tohon palaan kajoan uudelleen. Hassua kun viime yönä näin unta subun vetämisestä ja aamulla heräsin ihan innokkaana silleen: " mmm lisäääää, se on kaikkein parasta"
On se hassua miten tohon herää himot niin voimakkaasti. Onneksi on muutakin tekemistä.
Pystytkö pitämää palan jossain lokerossa vai voittaako himot? Mä en kyl jaksais piilotella palasta iteltäni ja siks poistanki puolikkaan ja korkeintaa sen yhen kasin. Joskus jopa heittäny roskii tai antanu ilmatteeks esim. muurhaiskekoon
zerk

Post by zerk »

Murru wrote: Heh, näitten kommenttien valossa aion pitää ainakin kahden viikon tauon ennenkuin tohon palaan kajoan uudelleen. Hassua kun viime yönä näin unta subun vetämisestä ja aamulla heräsin ihan innokkaana silleen: " mmm lisäääää, se on kaikkein parasta"
Kyllä mä suosittelen joo noiden putkien välissä useamman viikon taukoja.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Voi vitsi jee, jos kerrankin joku kuuntelee varoituksia!! :up:
Mä olen ollu tästä erossa kaks kuukautta, ja edelleen päivittäin mietin bupren vetämistä. Toissa yönä näin untakin, ja herääminen narkkausunien jälkeen ei oo kivaa.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

LeFairylette wrote:Voi vitsi jee, jos kerrankin joku kuuntelee varoituksia!! :up:
Toissa yönä näin untakin, ja herääminen narkkausunien jälkeen ei oo kivaa.
No ei oo joo. Näin viime yönä unta, et joku pizza kauppias anto "tiskin alta" morfiini ampulleij kauheen kassillise. Vittu, pilvee silt sais mut ei taida jakaa mopoo :D Tai mitä aina sillo tällö näkee, et on joku 3 subuu jemmas ja luulee hokanneensa sen jemman kunnes aamu koittaa :x

Ja hyvä, ota onkees (mitä toi sit tarkottaakaa lol) noista ohjeista. Kuten ite ylempänä totesin niin harvassa on ne jotka turhista varottelis.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
Murru
Tuppisuu

Post by Murru »

Joo koitan ottaa varotuksesta onkeeni, ihan vaikka vain vaihtelun vuoksi. Aikaisemmin oon oppinut nää jutut vasta kantapään kautta. Mun elämäntilanne on tällähetkellä raskas ja koko ajan tekee mieli antaa ittelleni lupa kajota siihen palaan sillä verukkeella että "ansaitsen vähän lohdutusta." :roll:
porter

Post by porter »

Buprekoukun kanssa se elämä vaan rankentuu entisestään, ei kannata.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Murru wrote:Joo koitan ottaa varotuksesta onkeeni, ihan vaikka vain vaihtelun vuoksi. Aikaisemmin oon oppinut nää jutut vasta kantapään kautta. Mun elämäntilanne on tällähetkellä raskas ja koko ajan tekee mieli antaa ittelleni lupa kajota siihen palaan sillä verukkeella että "ansaitsen vähän lohdutusta." :roll:

Tolla verukkeella minäkin jatkoin... "äiti kuoli, on nii vaikeeta et voin mielinmäärin vetää subuu...."
Ei nytkään helppoo oo, johtuu osin siitä et on selvänä eikä turruta itseään, mut sitä elämä on.
Velho
LD50

Post by Velho »

ite ollu nyt 1,5vuotta ilma subuu mut metadonin ansiosta täst alko saamaaa tolkkua ja pariii neuroleptii ja sedatiivii ja antihistamiinii ku ottaa yötävasten ni saa nukuttuu ja pysyy muutenki jotenki kasas noitte mielialojen kans ja mielitekoihi oo onneks ku 2 kertaa vetäny subuu nyt hoidon aikana eka ku vedin teemuja ja tokal kerral subuu ku piti näyttää kaverille et mimmone kombo on metadoni+subu tietyst ennen ku veti metadonin päälle subuu ni sai iha vitu hyvät notkut mut nyt ku saa joka päivä metadonii ni onki sit toiselaine kombinaatio :mrgreen: :doh:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
urhopurho
Karvakuono

Post by urhopurho »

Jänskättää taas ens yö kun on taas väliviikko bupresta menossa, eilen meni kirkkaita ja kukkaa ihan hullua tahtia. Unta ei silti saanu kun ehkä parisen tuntia pienissä pätkissä. Kaiken muun kestää paitsi levottomat jalat. Nyt ollu vanha kunnon ressu testissä, kevyellä annoksella lieventää oloa. Ei tiiä uskaltaisko ottaa ketipinoria, oli niin helvetillinen olo toissayönä kun ei nukahtanukkaa vaan möyri semmosessa paskassa pöpperössä aamuun (ja veti semmoset 5v itkupotkuraivarit et varmaan naapurit säikähti). Liekö isompi annos tipauttas.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Urhopurho, toukokuus vedit eka kerran ja nyt jo noinkin koukussa...? :doh: katkase hyvä ihminen nyt ajoissa. Se on helvetin paljo vaikeempaa sit ku tajuut et oot käyttäny kaikki rahas parin vuoden ajan bupreen ja haluisit lopettaa. Mamma neuvoo taas :D
Eihän ne reflat kivoja ole ei...mut en tiedä kehittyykö tuossa ajassa sitä psyykkistä riippuvuutta niin. Koska lopettaessa ne on oikeesti ne pahimmat...
Mä.olen ollu nyt reilu kaks kuukautta ilman, enkä oo palautunu normaaliks vielkään, tuskin ikinä palaudunkaan. Ja vieläkin päivittäin tekis mieli niitä aamuvetoja.
urhopurho
Karvakuono

Post by urhopurho »

LeFairylette wrote:Urhopurho, toukokuus vedit eka kerran ja nyt jo noinkin koukussa...? :doh: katkase hyvä ihminen nyt ajoissa. Se on helvetin paljo vaikeempaa sit ku tajuut et oot käyttäny kaikki rahas parin vuoden ajan bupreen ja haluisit lopettaa. Mamma neuvoo taas :D
Eihän ne reflat kivoja ole ei...mut en tiedä kehittyykö tuossa ajassa sitä psyykkistä riippuvuutta niin. Koska lopettaessa ne on oikeesti ne pahimmat...
Mä.olen ollu nyt reilu kaks kuukautta ilman, enkä oo palautunu normaaliks vielkään, tuskin ikinä palaudunkaan. Ja vieläkin päivittäin tekis mieli niitä aamuvetoja.
Totta joka sana, se musta aukko mun sisällä vaan rupee syömään mua jossen syötä sille ihan mitä vaan humehia. Opiaatteja vetäny kyl on/off varmaan 5v nyt, bupre kuitenkin vähän eri luokkaa kuin ne panacodit ja tramalit millä alotteli. Kyl sen tietää että pakko on lopettaa, itellä menee aina putki päälle oli aine mikä hyvänsä. Oon kyl aika hyvin perillä mistä mun ongelmat kumpuaa, mut se on eri asia myöntää niitä kenellekkään, varsinkin face to face. Pitäis vaan olla se joku motivaattori (kaamee sana, en keksi parempaa) mikä ajais muutosta parempaan.

Ennen tuota bupren alottamista sain jonkun hermoromahduksen, kaikki märehdityt asiat vaan saavutti kriittisen massan ja kabum. Yritin selittää virolaiselle lääkärille siitä mut eihän se vittuakaan tajunnu. Psykan hoitajaki oli vaan et "jaaha, miltäs se susta sit tuntuu?". Omalta puolelta asioille ei joko löydy sanoja tai vaan vääränlaisia. Aika harvassa on semmoset ihmiset joitten kanssa pääsee samalle taajuudelle.

Plöäh, oiskohan siinä tarpeeks avautumista. Meen potee refloja/nuhakuumetta, stay in school and don't do drugs.
urhopurho
Karvakuono

Post by urhopurho »

Kaks viikkoo ilman buprea nyt. Tramadolia menny sen sijaan, sitäkin vähenevissä määrin. Eilen meni viimenen 200mg nappi, nyt porskuttaa gabapentinin voimalla. Ei edes hirveesti tee mieli mitään nyt. Näkee ton bupresekoilun vähän selvemmin; aika klonkkua, my precious. Tulee varmaan siirryttyä kukkaan enimmäkseen, hyvä indica pieksee opiaatit omasta mielestä. Olkaahan kiltisti, minä menen ulos aurinkoon.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Hyvä! Pidä toi.. bupre on salakavala käärme!
Opiaate

Post by Opiaate »

urhopurho wrote:Kaks viikkoo ilman buprea nyt. Tramadolia menny sen sijaan, sitäkin vähenevissä määrin. Eilen meni viimenen 200mg nappi, nyt porskuttaa gabapentinin voimalla. Ei edes hirveesti tee mieli mitään nyt. Näkee ton bupresekoilun vähän selvemmin; aika klonkkua, my precious. Tulee varmaan siirryttyä kukkaan enimmäkseen, hyvä indica pieksee opiaatit omasta mielestä. Olkaahan kiltisti, minä menen ulos aurinkoon.

Hyvä hyvä! :up: Ja toi tekee kyl aika "klonkuks" kieltämättä.. sillee ettei sitä ite edes tajua. :mad:
Mut jatka samaan malliin!
Whirl
Psykonautti

Post by Whirl »

Suostuuko lääkärit kirjottelee mitää respoja jos menee valittelee että haluaa lopetella bupren käyttöä eikä siihe omin avuin pysty, lähinnä pitäs verenpaineita saada laskuun. arvelen että alkaa nousee refloissa koska ei saa unta ja sellanen ihme olo. vai nauraako noi lääkäris pihalle ja sanoo että kestä ne kuin mies :D

2v pysyny käyttö kasas mut ny alkanu lähtee lapasesta ja ite kun sen viellä huomaan niin ois parempi stopata ennenku liia myöhästä
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Kyllä varmasti klonidiinia saa avuksi tuohon verenpaineeseen ja muutenkin kuulemma refloissa auttaa. Sen sijaan opioideja ei luonnollisesti kirjoitella. A-klinikan kautta tosin saattaa päästä myös subutiputusohjelmaan. Kokonaan toinen asia on, kannattaako tuollaista merkintää ottaa julkisen terveydenhuollonrekisteriin, jos ei sellaista jo ole.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Kyl sen pystyy lopettaa jos oikeesti haluaa ja asennoituu... ihan totta. Täällä puhuu ihminen joka omaa vitun huonon itsekurin, mutta oon ollu nyt reilu 3 kk ilman subua. Onhan ne reflat paskaa, mut kestettävissä. Itellä oli takana reilun kaks vuotta käyttöä josta se puoltoista iv:nä päivittäin.
Eka tiputtelin annoksia, pari kertaa retkahdin mutta nyt on oltu täysin putsina kaikesta doupista ja päihteistä.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

LeFairylette wrote:Kyl sen pystyy lopettaa jos oikeesti haluaa ja asennoituu... ihan totta. Täällä puhuu ihminen joka omaa vitun huonon itsekurin, mutta oon ollu nyt reilu 3 kk ilman subua. Onhan ne reflat paskaa, mut kestettävissä. Itellä oli takana reilun kaks vuotta käyttöä josta se puoltoista iv:nä päivittäin.
Eka tiputtelin annoksia, pari kertaa retkahdin mutta nyt on oltu täysin putsina kaikesta doupista ja päihteistä.
Mää haluun viel taas kerran onnitella sua iha hirveesti! Oot kyllä kova mimmi! Malliesimerkki siitä mihin kovalla tahdolla pääsee! Ota iso virtuaali hali :D Joko on muuten alkanut vetohalut helpottaa missä määrin? Kuitenki oot ollu jo sen verran kuivilla.. Harrastakko mitää? Se on aina kova sana lopettaes, et on jotai puuhaa, ehkä peräti opiskelua/jotain muuta arkee rakentavaa!

Tsemppiä ja kaikkee hyvää sulle, oon sun puolesta tosi onnelline. Jokane joka pääsee irti tästä(tai mistä vaa muusta) skeidasta, on aina ilonen uutinen, ainaki mulle.

Ite en oo valitettavasti yhtä kovaa tekoo, mut oon saanu elämääni oikeeseen suuntaan raahattua, on nuorten pajatoiminassa paikka ja siel pitää olla ilman. VOisinha mää ne pienet aamusin ottaa ilman et sitä kukaa huomais, mut siel on kuiville päässeitä ihmisii ja mää kunnioitan niitä sen verta, etten mee bubreis sinne. Koska kyl koira koiran tuntee, niin ei ois kauheen kiva juttu. Eli otan illal doussin joka kantaa mul sen pajapäivän yli ess semiterveenä, joskus oon siel tosi kipeenä, mut pusken vaan itteni hoitaan hommat. Asunto saattaa kohta löytyä ja oon tällä hetkellä k-hoitoon suuntaamas(vasta arvioinnit meneillää) jotta saisin elämäni kuntoon. Seki tarkotus pitää mahdollisimman lyhyenä, eikä tuudittautua siihe, et roikun siinä ikuisuuden saamatta mitää aikaa. Mun ja mun unelma tyttöystävän elämä tulee muuttuu viel isosti parempaan, mut sitä varten pitää tehä viel hitosti töitä. Mut kyl me selvitää!

Pilvenpoltto lopetettu jo viikkoi sit ja bentsojaki vähä laskettu.

tää ois ehkä kuulunu KH ketjuun, mut kirjotin nyt tähän ku venähi postaus. Älkää antako bubren viedä teitä mennessänne jotka voitte viel ajois himmata touhua.

Sori viimesen lauseen lässytys, mut... Oikeesti..
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Parin viime viikon aikana on vetohalut vähentyny reippaasti, vihdoin. Ei oke haitannut edes nähdä sitä toimintaa niin paljon...paitsi veikkaan ett jos hihaan joku heittäis vieressä ni tekis mieli ja paljon. Välillä telkkaristakin näkeminen tuo sellasen olon et tekis mieli vähä vetää.

mitää harrastuksia mulla ei ole, mut kaikenlaista tekemistä koittanu keksiä.