Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
zerk

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by zerk »

urhopurho wrote:
Petri6 wrote:Unohdin näköjään myös kysyä, käytitkö tramadolia tuossa välissä vai aikaisemmin? Itsellenikin se tietenkin aluksi oli erittäin euforista, mutta euforiat hävisivät siitä nopeasti kun alkoi buprea tosissaan rykiä eikä tramadolista sen jälkeen mihinkään.
Napsin niitä aiemmin enemmän, välissäkin toki mennyt pari levyä. Siitäkin häviää aika nopeesti se paras olo päivittäiskäytöllä. En tiedä mitä nykyään sanois, viimeks keväällä syöny. Pakko hakee apteekista Imodiumia et saa olon tasotettua, auttaa ihan ok refloihin kun syö koko paketin.

Onko kenelläkään tullut bupren viekkareissa noita brain zappeja? Tuttuja jo ssri-lääkityksen lopettamisesta, mut enpä ois uskonu et tästä sais tommosia. Vitun häröä.
Eipä buprerefloissa mutta tramalia lopettaessa nuo zapit on todella tuttuja. Tuttu kertoi samaa myös metiksen ja petidiinin kanssa.
urhopurho
Karvakuono

Post by urhopurho »

zerk wrote: Eipä buprerefloissa mutta tramalia lopettaessa nuo zapit on todella tuttuja. Tuttu kertoi samaa myös metiksen ja petidiinin kanssa.
Joo, tramadolin ymmärtää kun se on myös heikko snri-lääke. Helpotti kyllä huomattavasti kun nappas loperamidia, pysty tekeen fyysistä duuniakin. Huomenna pitäs tulla buprea lisää, niin pääsee nauttimaan kesäpäivistä kun vielä voi.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Aika jännä kyllä, että noin vähäisellä käytöllä noin rajut oireet. Itselleni ei tullut kerran ulkomailla mitään, kun pysyin aktiivisena ja tasottelin muutamalla 50mg Tramalilla. Pari kertaa on sitten himassa ollut pari päivää oksentelua, mutta sellainen olo, että itse psyykkasin ne paljon pahemmiksi kuin olisivat muuten olleet.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Tosi nopeesti kyl tähän tavaraan nistahtaa. Kiskoin tossa varmaan puoltoista - kaks kuukautta piriä, tramaleita ja teemuja. Sit vaan aloin tajuaan, että kuinka paljo douppia menee ja lopetin sit ensin pirin, sitte rambot ja viis päivää sitte kokonaan teemutkin. Mistään muusta ei niin hirveetä oloo tullut, mutta teemujen lopettamisen jälkeen on ollut koko tän viis päivää aivan hirvee olo. Ekat päivät oli ihan saatanan kylmä, sit tuli lihasten kolotus ja hermot on niin kireellä koko ajan ettei tarvi tulla ku pieni takaisku ja leviää hommat ihan täysin käsiin. Täs ny joka päivä alkanu about kuudelta hiisaan hatsia ja sillä selvinny. Nyt alkaa tuntuun että vähä helpottais, mut aika siettämättömät on olot ja tänään kaveriks tuli viel päänsärky :D
Periaatteet perustana, totuus selustana.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Sit ku fyysiset helpottaa ni sit vasta vaikeeta onkin ku on henkiset reflat.... Vituttaa ku joka päivä tekee mieli subua et sais tehtyä jotain. Ja se että on vaan vitun tylsää koko ajan. Masentaa ihan tolkuttomasti.

Olkaa te tyytyväisiä jotka voitte helpottaa oloanne lääkkeillä tai jollain muulla doupilla. Tääl mennään täysin streittinä, ei edes röökiä!
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Opiaate

Post by Opiaate »

LeFairylette wrote:Sit ku fyysiset helpottaa ni sit vasta vaikeeta onkin ku on henkiset reflat.... Vituttaa ku joka päivä tekee mieli subua et sais tehtyä jotain. Ja se että on vaan vitun tylsää koko ajan. Masentaa ihan tolkuttomasti.

Olkaa te tyytyväisiä jotka voitte helpottaa oloanne lääkkeillä tai jollain muulla doupilla. Tääl mennään täysin streittinä, ei edes röökiä!

Oon huomannu et noi henkiset reflat on jotenkin itteensä psyykkaamalla selätettävissä (osittain.) Ja tietenkin kahen vuoden päivittäiskäytöllä ne on helvetisti rankemmat ku itellä. Mut ite esim. huomannu sen et jos on stashissa buprea niin ei tee mieli/tuu ajateltua sen ottamista. Jotenki ku tietää et sitä saa millon haluaa/tarvitsee nii tuo mulle mielenrauhan. Monesti myös huomannu et reflat lähtee jo siinä vaiheessa kun saa napin käteen ja ei oo ees vielä päässy kotiin sitä vetämään.
En sit tiiä, näin mulla ainakin.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Täs on koitettu pysyy liikkeellä ja tehdä asioita, mut silti se buprehimo hakkaa takaraivossa jatkuvalla syötöllä.
Mulla ei oo kyllä ikinä bupret jemmassa pysyny... Vaikka ois laittanu johonki "jemmaan" et ottaa sieltä vasta ku on ihan pakko, ni ei. Heti ku siitä lootasta loppunu ni ei muuta ku jemmalle ja väsäämään vedot, jos ei samana päivänä ni viimeistään seuraavana aamuna.

Eilen tuli sellanen olo että jos mä ens kuun loppuun asti vielä pysyn retkahtamatta, ni sit saan palkita itteeni... En tiedä onko se fiksua, mut mä harvoin olenkaan.
urhopurho
Karvakuono

Post by urhopurho »

Viikon tauon jälkeen pisti kyl nuokkuun. Helvetin letkee olo, on vaan niin tyytyväinen makoillessa kun on täysin rento olo. Vielä kun on tommonen pörrönen karvakatti vieressä niin on se vaan mukavaa. Pitää sitä välillä lötköilläkkin :P
Opiaate

Post by Opiaate »

urhopurho wrote:Viikon tauon jälkeen pisti kyl nuokkuun. Helvetin letkee olo, on vaan niin tyytyväinen makoillessa kun on täysin rento olo. Vielä kun on tommonen pörrönen karvakatti vieressä niin on se vaan mukavaa. Pitää sitä välillä lötköilläkkin :P
Itellä kans nyt parin viikon tauko edessä, lähti hupikäyttö taas vähä lapasesta kun meni kaks viikkoa putkeen buprea.. äsken vikat pikkulinkut nokkaan ja loppuviikko tasotellaan xanoreilla ja helppo pitää breikkiä ku on aktiivisesti liikkeellä ja keksii tekemistä itelleen. :up:
Dexteri10
Karvakuono

Post by Dexteri10 »

Mulla itellä ainaka ei juurikaan viihdekäytöllä edes mitää kummosia oloja tule vaikka joskus on tullu otettua kolmekin päivää viikosta. Tottakai sen käytön jälkeisinä päivinä kun on puoliintumis aika täynnä, niin aamuisin on sellanen hapero tönkkö olo. Mutta itse ainakin olen sen verran toiminnallinen tyyppi ja harrastan bodausta todella intsinsiivisesti niin tuo treenaus ainakin pistää luonnollista hyvää oloa kehoon pyörimään ja kun on elämässä jatkuva normaali rytmi. Syön terveellisesti kolmen tunnin välein. Käyn töissä. Tapaan ihmisiä (en liiku narkkipiireissä) ja kaverit koostuu täysin normi tyypeistä. Treenaan paljon. Nukun säännöllisesti ja vitamiini sun muut kaikki jutut kehossa kohdillaan. Ja ei ole rahasta ongelmia eli voi tehdä senkin osalta ihan perus jutuista mitä haluaa. Tottakai jos sitä nyt nuijii ja makaisi pimeässä huoneessa tilillä 0 e ja kaverit jauhaa pelkkää paskaa narkkiläppää jne ni varmasti tuntuis paskat olot.

Voin siis täysin ymmärtää, että jotkut ihmiset oloista kärsii ihan eri tavalla säännöllisistä viihdekäyttäjistä. Mutta kyllä se tuola korvien välissä pitkälti on ja siinä, että millaista elämää sitä muuten elelee. Mulle teksi ja muutkin päihteet on pelkästään fiilistelyä sillon tällöin vaikka välillä sitä saakin ottaa itseä niskasta kiinni ja pitää muutaman viikon tauon kun huomaa antavansa ajatuksia liikaa esim tälle aineelle. Pysyt vaan sen aineen herrana ja elät kivaa normi elämää ni ei tarvi kärsiä mistään itku oloista
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Helppohan se on sanoa että pysy aineen herrana jos itellä löytyy sitä itsekuria pitää käyttö "järkevissä" rajoissa.
En minäkää tajunnu olevani koukussa ennen ku olin oikeesti koukussa... ja vetäny päivittäin varmaan yli puol vuotta.

Refloista onneks selvii jos haluaa!
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Joo olin kesäkuus katkolla ja vvituiks meni että heilahti. Onneks ollaa muijan kaa kiskottu vaan alta millii päivädoussei, niin on iisimpi lopettaa. En ala lässyttää mitää "ei ikinä enää koskaan" paskaa, kuitenkin oppareita tuun käyttää. bubre on se mistä haluun enite pysyy eros, mut mut... No ei auta ku toivoo parasta, muutenki menee asiat niin pahasti päin vittua, ei kai tästä auta ku alkaa kapuaa.

Onneks on bentsot taas toistaseks turvattu, kuha ei ny alettas niitä vittu ronkkii. Ja on mul tollane kärpäsenpaskan kokone muru jemmas maanantaille, riittää jo sillon varmaa toiki et pääsee varmana liikkeelle.

Vielä o iha hyvä olo, masentaan on alkanu jo valmiiks huolel et eihä täs ku kipeeks vähä tuu.

Jokka ette oo kokeillu: lukekaa tää topic ja alkakaa sit perkele kiskoo sitä subuu nii vitusti, mielellää hihaa ja paljon. velaks tietty. kuskaa kaikki asianne ja ihmissuhteenne kans jos hoituu kätsyst samal.

Nykyää mää uskon jos sanotaa et, älä edes koita. Ei sitä kai hyvin vuoks varoteta?
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Mä en oo ollu katkoilla, eikä mitää lääkkeitä. Kylmät kalkkunat vaan. Kuus viikkoa kohta ollu ilman.
Ennen lopetusta päiväannokset juurikin jotain 1-1,5 millin luokkaa. Onneks tuli vähennettyä eka...

Mäkään en oo halunn6 sanoo ettei ikinä. Koska haluan oppia ns.viihdekäytön.
Mieli tekee joka päivä, mut ei sitä enää sillai tartte. Masentaa edelleen ja on vitun saamaton olo... mut oon elossa ja putsina!

Tsemit natiherolle!! Se on päästä kii!
Opiaate

Post by Opiaate »

LeFairylette wrote:Mä en oo ollu katkoilla, eikä mitää lääkkeitä. Kylmät kalkkunat vaan. Kuus viikkoa kohta ollu ilman.
Ennen lopetusta päiväannokset juurikin jotain 1-1,5 millin luokkaa. Onneks tuli vähennettyä eka...

Mäkään en oo halunn6 sanoo ettei ikinä. Koska haluan oppia ns.viihdekäytön.
Mieli tekee joka päivä, mut ei sitä enää sillai tartte. Masentaa edelleen ja on vitun saamaton olo... mut oon elossa ja putsina!

Tsemit natiherolle!! Se on päästä kii!

Nice! Millä oot täyttäny sitä tyhjyyttä mikä tost jää kun lopettaa?
Mut propsit itsekurista ja kyl se siitä pikkuhiljaa helpottaa! :up:
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Sehän täs vähä mättää ku se tyhjiö on edelleen. Mä en osaa lähtee tekemään mitään. Oon nähny enemmän ihmisiä ku ennen kyllä. Bupreissaan sitä jäi aina vaan kotiin...ei huomannu miten vitun tylsää elämä oli. Sitä vaa heti herättyään alko piikittelemään itteään.
Täytyy myöntää et ootan sitä päivää kun annan itselleni luvan nauttia vähän buprea taas..... ja haluan tehdä sen i.v:nä. Mies ei välttämättä ole kyllä mun kanssa samaa mieltä.

Bupre on ihan kiva aine varmasti jos sen osaa pitää hanskassa sen käytön. Sit kun se menee siihen että käyttää vaan pitääkseen reflat poissa ni on aika ankeeta. Eihän se ees toimi, tai joo pitää se tylsyyttä loitolla...
Sienestäjä
Karvakuono

Post by Sienestäjä »

Pyörsin päätökseni bupren suhteen; tänään tuli otettua palanen tuota Norspan 5 mg laastaria, vaikkakin piti tästä pysyä erossa :roll:. Noh, en ole vastuussa siitä kellekkään muulle kuin itselleni, joten enköhän pysty elämään tämän asian kanssa :D Ainiin ja onko kellään muulla samaa tunnetta, että kun ottaa buprea niin on parempi pelaamaan kaikenlaisia pelejä? Olen yllättävän hyvä kaikissa sotapeleissä aina kun on subua/paitaa/laastaria käyttänyt
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Kiitokset tsemppailusta :) ^^

Oon täällä äiten helmoissa, kun kerta meni kämppä alta, ja täällähän niitä refloi on ennenki kärsitty :D Paljo helmpompaa se näin on, kumppanin kaa omissa oloissa on niin helppoo lähtee hakee "viel se yks". No vittu nyt en heti oo hakemassa ainakaa. Viime viikol viel hankittii loppuviikoks, niin nyt vasta kunnol alkanu tää erä. Bonarina iski iha oikee, normi flunssaki kuumeiluineen tähä päälle.

JA SE NIIIIIIIN, SATTUU NARISEVIIIIN! PIDÄN OVEA KIIIIII. EIHÄ MUL OO EES AVAIMII! jehna että oon tyytyväine etten omista digiboksia, teevee alkanu jo ärsyttää hitto :D VitaPro ei taida nyt auttaa mua..
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

NatiHero wrote: VitaPro ei taida nyt auttaa mua..
Ehkä sun pitää tuplata annokseksi :D
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Se kuulemma toimii :P

sori turha posti, liian väsyny nii ohan tää' jo liia hauska.
urhopurho
Karvakuono

Post by urhopurho »

Sienestäjä wrote:Pyörsin päätökseni bupren suhteen; tänään tuli otettua palanen tuota Norspan 5 mg laastaria, vaikkakin piti tästä pysyä erossa :roll:. Noh, en ole vastuussa siitä kellekkään muulle kuin itselleni, joten enköhän pysty elämään tämän asian kanssa :D Ainiin ja onko kellään muulla samaa tunnetta, että kun ottaa buprea niin on parempi pelaamaan kaikenlaisia pelejä? Olen yllättävän hyvä kaikissa sotapeleissä aina kun on subua/paitaa/laastaria käyttänyt
Kyl maar, nousuissa varsinkin sujuu älyttömän hyvin BF4. Keskittyminen on vaivatonta ja koko ajan semmonen tatsi päällä. Myöhemmin illasta kun rupee luomet painamaan niin ei sit niinkään.
Pen
OD

Post by Pen »

Onko noilla 10 mg ja 20 mg norspaneilla suunnilleen miten arvoa? Sain tossa ilamtteeks 6 x 10 mg ja yhen 20 mg enkä niil kyl mitää tee ku en hihata joten vaihtaa pitää.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Buprenousut, mitä ne on :left:
Oi voi... tekis kyl mieli sitä oloo ku tauon jälkeen pääsee vetäsee parin millin vedot.
Opiaate

Post by Opiaate »

Sienestäjä wrote:Pyörsin päätökseni bupren suhteen; tänään tuli otettua palanen tuota Norspan 5 mg laastaria, vaikkakin piti tästä pysyä erossa :roll:. Noh, en ole vastuussa siitä kellekkään muulle kuin itselleni, joten enköhän pysty elämään tämän asian kanssa :D Ainiin ja onko kellään muulla samaa tunnetta, että kun ottaa buprea niin on parempi pelaamaan kaikenlaisia pelejä? Olen yllättävän hyvä kaikissa sotapeleissä aina kun on subua/paitaa/laastaria käyttänyt

Joo, harvoin sotapelejä pelaan mut bupreissa refleksit ja keskittyminen nousee ihan huippuun ja sillon noita nopee temposia pelejä tekee mieli pelata, luulis ettei onnistuis hitaissa. Mut joo, et oo ainut :up:
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Pen wrote:Onko noilla 10 mg ja 20 mg norspaneilla suunnilleen miten arvoa? Sain tossa ilamtteeks 6 x 10 mg ja yhen 20 mg enkä niil kyl mitää tee ku en hihata joten vaihtaa pitää.
Itse ainakin rankkaisin ne hieman Xonea halvemmiksi bupremäärään verrattuna. Eivät nuo ihan käyttökelvottomia ole pureskelemallakaan/kielenalta, mutta tietysti jos bupre jo itsessään on mitäänsanomatonta (niin kuin muistelisin sinullakin olevan), niin sitten ne tietysti on parempi johonkin vaihtaa.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Pen
OD

Post by Pen »

20 mg laastarin perkasin ohjeiden mukaan ja käytin kielen alta ja eiipä oikein mitään sanonut, kuten en kyllä odottanutkaan. Mutta onpahan testattu.

Noi 10 mg laastarit siis annan jolllekin kaverille joka heittelee hihaan, itse en niillä mitään tee.

Otin perjantaina 8 mg texiä muutenkin joten lauantain laastari ei ihan jo sen taki varmaankaan toiminut.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Kauheeta tuhlausta vetää yhtenä päivänä koko pallo :shock: vaikka nokittaiski ni eihän sitä nyt niin paljoo tartte vetää.
Pen
OD

Post by Pen »

Otan parin tunnin välein 1 mg doseja suunnilleen. Joka kerta kun nokittaa, niin bupre jopa "pärähtää" nykyään kun sitä käyttää harvoin.

Pitkään bupre ei vaikuta koska toleja on unikkojen, morfiinin sekä heroiinin takia. Siksi sitä tuleekin redosettua tolleen tunnin parin välein. Haaskaustahan se on, mutta opiaattikuosit nykyään on niin halpoja unikkojen myötä että sama se on sillon tällöin yksi subu nuuhkia päivän mittaan.

Se on kyllä jännä että toi subu antaa nykyään oloja, ennen kun alotin unikkoa käyttämään, piti ottaa joku 4 mg subua + 1500 mg lyricaa + 4 mg sirdalud + 40 mg diapam tai 4 mg rivatril ja silti oli "vajarit". Nyt riittää ihan bupre yksinään silloin kun sitä ottaa.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Mut siinähän menee nokittaessa lähemmäs tunti että vaikuttaa edes.
Vitsi ku tekiski mieli tota bupren pärähtämistä. Tän tauon jälkeen niin varmaan tapahtuiski ku pienet vedot ottais. Mut jatketaan selvistelyy vielä!!
Pen
OD

Post by Pen »

En tiedä mist johtuu, mut jossain 5 minsas se jo vaikuttaa kun redosettelee.

Ensimmäinen dose ei "pärähdä" ja siinä kestää se 30-60 min nousta. Mutta sitten redoset nenään "pärähtää" ihan muutaman minuutin sisään laineista mutta olot laskevat sitten aika nopeasti.
Morfiini IV oli vähän samanlaista, toki paljon euforisempaa ja lämpimämpää, mutta sekin nousi nopeasti (nojoo samantien, toisinku toi bupren muutama minuutti) ja sitten vaimeni vartissa sellaseen ei nyt selvään oloon vaan lievempään opiaattioloon.

Tolla tavalla bupren redosetus jostain syystä toimii mulla. Siksi käytän koko kasin päivässä.. Eipä bupre seuraavana päivänä hirveemmin mulla enään oloja annakkaan, kolmantena ei lainkaan vaikka snorais kerralla kokonaisen vitun palan.

En tiedä miksi vaikittaa mulla tolla tavalla.
Hz0
Apteekki

Post by Hz0 »

Omia havaintoja:

20mg Norspan - laastarina pilkottuna noin 2,5 millin paloihin ja kielen alla 45 minuuttia sulateltuna toimi aluksi mainiosti, kunnes toleranssia toki alkoi syntyä (joskin kivunlievitys jatkui vielä normaalisti). Kipulääkekäytössä hyvin hyödyllinen, koska samalla pystyy helposti tekemään esimerkiksi töitä ilman että jää tuijottelemaan seinää vartin välein. Murtui nilkka tässä useampi kuukausi takaperin ja paketillinen panacodeja jäi tuolloin syömättä, koska niistä mitään apua ollut verrattuna tuohon.

Viihteilyyn olen perinteistä kasipalloa olen tässä sipulimarkettien kautta suosinut, joskin hinnat ovat aika korkealla, mutta mitäs tuosta, melko säätövapaata touhua. Useamman kerran viikossa otettuna rahan tuhlausta, koska puoliintumisaika on niin pitkä. Nyt muihinkin opiaatteihin jonkin verran toleranssia omaavana pitää yhdistellä esimerkiksi 50mg syklitsiinin (Marzine) tai 100mg hydroksisiinin (Atarax) kanssa, mieluummin muutaman bentson kera, että tulos vastaisi yhtään sitä mitä aikaisemmin tottui tältä saamaan. Redosetus pidentää toki vaikutusaikaa muttei ainakaan itsellä lisää oloja.

Kaikki doseni olen ottanut yleensä nenään. Hihahommat eivät kiinnosta sinänsä, ja varustuksesta puuttuu sitäpaitsi sterifiltejä ja steriiliä natriumkloridvesiliuosta jotta tuota voisi edes harkita. (Rehellisesti sanottuna tosin olisin valmis kokeilemaan oksikodonia IV:nä jonkun avustuksella, mikäli korkkaamaton ampulli Oxanest:iä sattuisi eteen).

Plugannut olen kerran 2,5ml ruiskulla ilman neulaa, mutta vaikutus ei juurikaan poikennut nenään imuroinnista, tai sitten tein jotain väärin.
Pen wrote:En tiedä mist johtuu, mut jossain 5 minsas se jo vaikuttaa kun redosettelee.

Ensimmäinen dose ei "pärähdä" ja siinä kestää se 30-60 min nousta. Mutta sitten redoset nenään "pärähtää" ihan muutaman minuutin sisään laineista mutta olot laskevat sitten aika nopeasti.
En ole asiantuntija, mutta eikö juurikin buprenorfiinilla kestä 30-60min muuttua maksassa norbuprenorfiiniksi, joka on sitten sitä "toimivaa" tavaraa. Ottaen huomioon että buprenorfiini on sekä agonisti että antagonisti, niin ehkä tuo ominaisuus sekoittaa pakkaa.

Joku farmasian/biokemian opiskelija voisi varmaan vastata tähänkin...
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen