Mielenterveysongelmat ja trippailu!

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Personaes
OD

Mielenterveysongelmat ja trippailu!

Post by Personaes » Fri 30 May 2014, 11:44

Moi

Mitä ootte mieltä, sopiiko trippaileminen jos on esim. kärsinyt syvästä masennuksesta? Entä kaksisuuntainen mieliala-häiriö?

Omalla kohdallani mietin, että kun mulla oli jonkinlainen, luultavasti metadonin aiheuttama psykoosi, että uskaltaisinko trippailla LSD:llä vielä tässä joskus tulevaisuudessa?
Last edited by Anonymous on Fri 30 May 2014, 12:12, edited 1 time in total.
Reason: En kyennyt vastustamaan yhdyssanavirheen korjaamista otsikossa
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

Dexma
Moderator

Re: Mielenterveysongelmat ja trippailu!

Post by Dexma » Fri 30 May 2014, 13:22

Riippuu mielenterveysongelmasta mun mielestä ja sen "voimakkuudesta".

Suurimmassa osassa keissejä ei kandee loppupeleissä. Eikä kandee ehkä kovin nuorena vielä alkaa paljon vetään psykedeelejä. Itse olin 18 vuotias, kun vedin ensi kertaa tryptamiineja ja fenetyliamiineja. Silloin olin henkisestikkin vielä aika nuori, mutta kyllä liikaa tuli otettua niitä siihen aikaan.

Vakavimmissa jutuissa. Psykoosit, kaksisuuntainen ja skitsofrenia niin oon itse jo aika sillai, ettei kannata. Valitettavan usein nämä ihmiset saavat kyllä kiksinsä deeleistä, mutta heillä monesti naamasta näkee ja silmistä, kun alkaa deelit vaikuttaan, että nyt menee ihan liian kovaa.

Taas sitten kevyt masennus ja ahdistus. Jota yleensäkkin voisi ruokkia terapialla, omia ajatuksia pohtimalla ja omaa elämänmallia korjailemalla niin trippailu voi tehdä tosi hyvää.

Jos itse ajattelen omaa rankinta vaihetta deelien käytössä niin tärkeintä mitä niiden avulla loin omaan pääkoppaani oli sellaista yleistä uskoa itseeni ja unelmiini. Tämä oli niin huono kuin hyvä juttu. Ihmiselle joka on hieman ylikierroksilla käyvä persoona ja esimerkiksi työhön vähä liian kovaa kiinnittyvä ja yleisesti riippuvaisuuteen menevä ihminen niin ajatus siitä, että MUSTA VOI TULLA MITÄ MÄ HALUUN on huono, mutta masentuneelle ihmiselle joka tarvitsi aikoinaan uskoa huomiseen niin se oli pirun hyvä.

Deelejä käyttäessä pitäisi aina muistaa se aito maadottuminen. Jos on joka päivä deeleissä ja huomaa puhuvansa jatkuvasti jumalasta, ufoista, hengistä ja erilaisista liitoista jotka ovat sinua vastaan ja samalla unohtaa käydä koulussa, töissä eikä pese aluskalsareitaan niin luultavasti maadoittuminen on vähissä ja kuosit on hyvissä.

Nämä on aina vähän kaksipiippuisia juttuja. Mut nykyään oon sitä mieltä, että parempi terveenä niitä deelejä ottaa kuin vähän liian herkkänä...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

00000000
Psykonautti

Post by 00000000 » Fri 30 May 2014, 16:56

Ei ole psykedeeleillä tai dissosiatiiveilla kertaakaan ongelmia esiintynyt. Stimulantit, empatogeenit ja kannabis sen sijaan ovat erittäin riskialttiita käyttää. Diagnooseina ollut mm. vaikea masennus, epämääräinen mielialahäiriö sekä epävakaa persoonallisuushäiriö.

frapathea

Post by frapathea » Fri 30 May 2014, 19:29

Mielenterveysongelmat syntyy yleisen teorian mukaan siitä, kun älykkyys ei riitä enää informaatiotulvan koherenttiin käsittelemiseen. Kyse ei siis niinkään ole mistään binäärisestä on/off-jaottelusta terveiden ja mielisairaiden välillä, vaan tasapainon löytämisestä informaatiotulvan ja sen jäsentelykeinojen välillä.

Pähkinänkuoressa: jos ufot käy sun ikkunan takana ja mielessä vilistää mitä villeimmät teoriat multiversumeista, mutta sulla ei oo mitään konkreettista menetelmää tutkia ja jäsentää tietoa, jätä psykedeelit käyttämättä – ne madaltaa aivojen kynnystä hyväksyä uutta informaatiota, mikä taasen johtaa psykoosiin informaation organisointikykyjen loppuessa lyhyeen.

Turvallisimpia psykedeelit lienevät älykkäälle, mutta kuivahkolle ja strukturoidulle ihmistyypille. Sellaisella ihmisellä on suurempi todennäköisyys kyetä edelleen handlaamaan lisääntynyt informaatiotulva. Poikkeuksena tähän tietenkin kontrollifriikit ihmiset, jotka vetää homman toiseen ääripäähän, äärimmäiseen neuroottisuuteen. Sellaiseenkaan taipuvaisen ei kannata suin päin syöksyä psykedeeleihin kiinni, joskin hermoheikkoudesta on helpompi opetella irti kuin informaation jäsentelykykyä lisätä.

bom
Lepakko

Post by bom » Fri 30 May 2014, 19:44

Mielenterveysongelmat syntyy yleisen teorian mukaan siitä, kun älykkyys ei riitä enää informaatiotulvan koherenttiin käsittelemiseen.
Vau, mä en oo ikinä kuullu tommosesta. Oisko jotain viitteitä jos tää on yleinen teoria?
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki

frapathea

Post by frapathea » Fri 30 May 2014, 20:02

bom wrote:
Mielenterveysongelmat syntyy yleisen teorian mukaan siitä, kun älykkyys ei riitä enää informaatiotulvan koherenttiin käsittelemiseen.
Vau, mä en oo ikinä kuullu tommosesta. Oisko jotain viitteitä jos tää on yleinen teoria?
Tsekkaa latentti inhibitio. Se on ilmiö, joka aiheuttaa sen, että totuttu ärsyke aiheuttaa hitaamman reaktion kuin uusi. Psykedeelit madaltavat LI:ta, jolloin aivot käsittelevät suurempaa määrää informaatiota aktiivisesti, "uutena", mikä taasen kuormittaa aivoja tavallista enemmän.

En just nyt jaksa ettiä mitään papereita aiheesta, mutta kokeile etsiä vaikkapa google scholarsista "latent inhibition", jos kiinnostaa.

bom
Lepakko

Post by bom » Sat 31 May 2014, 09:05

Joo oon mä tosta joskus lukenut. Mut mietin vaan että kun noita mielenterveysongelmia on niin monenlaisia niin toi sun juttus kuulosti aika hurjalta yleistykseltä.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki

frapathea

Post by frapathea » Sat 31 May 2014, 14:43

bom wrote:Joo oon mä tosta joskus lukenut. Mut mietin vaan että kun noita mielenterveysongelmia on niin monenlaisia niin toi sun juttus kuulosti aika hurjalta yleistykseltä.
Totta kai se oli hurja yleistys, niinhän oli tän koko ketjun aloituskin. Pyrin antamaan tiivistetyn ja yksinkertaistetun nyrkkisäännön siihen, kannattaako esim. psykoosiin taipuvaisen trippailla, enkä jaksanut miettiä sanamuotoja paria sekuntia kauempaa tällaista tarkoitusta varten, kun oletin kontekstissa kuitenkin käyvän ilmi, mitä ajoin takaa. Ei kai sun peppu tollasesta alkanut kipuilla? :D

00000000
Psykonautti

Post by 00000000 » Sat 31 May 2014, 15:14

frapathea wrote:
bom wrote:Joo oon mä tosta joskus lukenut. Mut mietin vaan että kun noita mielenterveysongelmia on niin monenlaisia niin toi sun juttus kuulosti aika hurjalta yleistykseltä.
Totta kai se oli hurja yleistys, niinhän oli tän koko ketjun aloituskin. Pyrin antamaan tiivistetyn ja yksinkertaistetun nyrkkisäännön siihen, kannattaako esim. psykoosiin taipuvaisen trippailla, enkä jaksanut miettiä sanamuotoja paria sekuntia kauempaa tällaista tarkoitusta varten, kun oletin kontekstissa kuitenkin käyvän ilmi, mitä ajoin takaa. Ei kai sun peppu tollasesta alkanut kipuilla? :D
No psykedeeleistä voi olla psykoottiselle ihmiselle jopa apua, näin ainakin kertoo uudet tutkimukset, toki se ei tarkoita mitään nistityyliä "pää sekaisin millä hyvänsä". Dopamiinia vapauttavia aineita ei psykoosiin taipuvaisen taas kannata käyttää, kun nykytietämysten mukaan juuri liiallinen dopamiini aiheuttaa psykooseja.

frapathea

Post by frapathea » Sat 31 May 2014, 16:00

00000000 wrote:No psykedeeleistä voi olla psykoottiselle ihmiselle jopa apua, näin ainakin kertoo uudet tutkimukset, toki se ei tarkoita mitään nistityyliä "pää sekaisin millä hyvänsä". Dopamiinia vapauttavia aineita ei psykoosiin taipuvaisen taas kannata käyttää, kun nykytietämysten mukaan juuri liiallinen dopamiini aiheuttaa psykooseja.
Olis mielenkiintoista lukea näitä tutkimuksia, linkkaile ihmeessä!

Käsittääkseni tää riippuu vähän psykedeelistäkin, esim. LSD:hän on huomattavan dopaminerginen verrattuna moniin muihin psykedeeleihin. Eli psykoosiin taipuvaisen kannattaa vähintäänkin valita huolella psykedeelinsä. :|

00000000
Psykonautti

Post by 00000000 » Sat 31 May 2014, 17:40

frapathea wrote:
00000000 wrote:No psykedeeleistä voi olla psykoottiselle ihmiselle jopa apua, näin ainakin kertoo uudet tutkimukset, toki se ei tarkoita mitään nistityyliä "pää sekaisin millä hyvänsä". Dopamiinia vapauttavia aineita ei psykoosiin taipuvaisen taas kannata käyttää, kun nykytietämysten mukaan juuri liiallinen dopamiini aiheuttaa psykooseja.
Olis mielenkiintoista lukea näitä tutkimuksia, linkkaile ihmeessä!

Käsittääkseni tää riippuu vähän psykedeelistäkin, esim. LSD:hän on huomattavan dopaminerginen verrattuna moniin muihin psykedeeleihin. Eli psykoosiin taipuvaisen kannattaa vähintäänkin valita huolella psykedeelinsä. :|
En löytänyt juuri tähän hätään mutta toisella foorumilla törmäsin pariin tutkimukseen, ne siis oli ihan terapeutin seruassa tehtyjä trippejä. Siinä pystyi potilas selkeämmin näkemään harhansa.

frapathea

Post by frapathea » Sat 31 May 2014, 18:17

00000000 wrote: En löytänyt juuri tähän hätään mutta toisella foorumilla törmäsin pariin tutkimukseen, ne siis oli ihan terapeutin seruassa tehtyjä trippejä. Siinä pystyi potilas selkeämmin näkemään harhansa.
Juu, tottahan toki osaavan terapeutin kanssa tehty psykedeeliterapia toimii varemmin parantavana toimenpiteenä kuin omin päin trippailu. Sehän juuri on yksi tapa parantaa sitä informaation jäsentelyä kaoottisessa tilanteessa, ulkoinen näkökulma. :)

bom
Lepakko

Post by bom » Sat 31 May 2014, 18:33

Frapa toi sun heittämä teoria kuulosti mun korvaan vaan tosi älyttömältä kaikkien mielenterveysongelmien kirjon valossa. Sitäpaitsi mulla on tosi herkkä peppu.
Ite oon parin kaverin flippailun jälkeen olemaan paljon tarkemmin sen kanssa kenen soisin psykedeelejä käyttävän/koittavan.

frapathea

Post by frapathea » Sat 31 May 2014, 18:44

bom wrote:Frapa toi sun heittämä teoria kuulosti mun korvaan vaan tosi älyttömältä kaikkien mielenterveysongelmien kirjon valossa.
Voit toki tarkentaa ja korjailla mun väitteitä. :)

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sat 31 May 2014, 18:51

frapathea wrote: Turvallisimpia psykedeelit lienevät älykkäälle, mutta kuivahkolle ja strukturoidulle ihmistyypille. Sellaisella ihmisellä on suurempi todennäköisyys kyetä edelleen handlaamaan lisääntynyt informaatiotulva.
Tää on mun mielestä tähän saakka tärkein lause ollut.

Mun mielestä myös ne jotka saa eniten psykedeeleistä irti noin niinkuin ns kehittäviä juttuja lopuksi on osaksi tälläisiä ihmisiä. Ne saa huomattavasti konkreettisempia muutoksia aikaan deeleistä.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

bom
Lepakko

Post by bom » Sat 31 May 2014, 19:18

Luulenpa etten itsekään jaksa miettiä paria sekuntia pidempään...

veke
Psykonautti

Post by veke » Thu 05 Jun 2014, 08:41

bom wrote:
väärin kanavoidut psyykkiset energiat-->psykoosi
...

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 02 Jul 2014, 15:30

Tässä syksyllä ajattelin testailla DMT:n polttamista, ajattelin että lyhyt trippi voisi olla helpompi handlata kuin esim. pitkä LSD trippi, eli jos tulee paha trippi, niin ainakin on ohi pian. Tosin onhan se paljon intensiivisempi se DMT tripautus. Noh oon kuitenkin tripautuksen tarpeessa niin näin ajattelin toimia.
-Edgar Allan Poe

Illuusio

Post by Illuusio » Thu 03 Jul 2014, 17:44

Personaes wrote:Tässä syksyllä ajattelin testailla DMT:n polttamista, ajattelin että lyhyt trippi voisi olla helpompi handlata kuin esim. pitkä LSD trippi, eli jos tulee paha trippi, niin ainakin on ohi pian. Tosin onhan se paljon intensiivisempi se DMT tripautus. Noh oon kuitenkin tripautuksen tarpeessa niin näin ajattelin toimia.
En kyl pidä tätä erityisen hyvänä ideana.

Käsittääkseni kumminkin kun höyrystät DMT:tä niin ajantaju katoaa kokonaan, ettei sillä lyhyellä vaikutuksella ole mitään merkitystä, se voi tuntua ikuisuudelta. Myös Ns. Paniikki,-pelko,-ahdistustilat voivat olla tosi intesiivisiä DMT:llä, ja hapon kanssa (pienellä dosella) Riittää pari bentsoa / kyky käsitellä kokemansa asiat. (Bentsot imo vasta hätätilanteesta, venyttäisin bentsojen ottoa niin pitkälle kuin vain pystyy) mutta ei pari bentsoa trippiä pilaa, mutta kyse on perjaatteesta.

Monet sanoo, että hapon (Tai ylipäätään deelien) kanssa minuutit tuntuu tunnilta Ts. aika laahaa. En allekirjoita.. Tripit tuntuu menevän kun hujauksessa ohi, vaik tietyt hetket tuntuki pitkiltä.

Happo on ainaki pienil annoksil myös tosi helppo, selkeä, nautittava. Eikös tää nyt liittyny siihen sun psykooseihin?

Asenne on avainsana hapon kans imo, arvosta sitä, mutta älä pelkää. Vaikka tilanne olis mikä.

Jättäisin sinuna DMT:n pois, ja ottaisin sitten vaikka 100-200ug happoa, tai sitten en mitään. Tietenkään en ole asiantuntivin henkilö sanomaan mitään, mutta tämä nyt on vain mielipiteeni ilman faktapohjaista tietoa. Anteeksi siitä. :roll:

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Thu 03 Jul 2014, 22:27

Illuusio wrote:Monet sanoo, että hapon (Tai ylipäätään deelien) kanssa minuutit tuntuu tunnilta Ts. aika laahaa. En allekirjoita.. Tripit tuntuu menevän kun hujauksessa ohi, vaik tietyt hetket tuntuki pitkiltä.
Niin montako kertaa sää nyt ootkaan trippaillut? (En vittuile mut en osannut muotoilla!)
Meinaan vaa et onko sitä käsitystä voinut parin kerran jälkeen muodostaa..

Ite allekirjoitan täysin, vaikka usein näin ei käykään. Toissakerralla taisin hapoissa vääntelehtiä monta tuntia ulottuvuuksis vaikka oli kuunneltu pari biisiä.. :right:

Tai siis joo, loppujenlopuks se tuntuu menevän hujaukses ohi jälkeenpäin aatellen, mut eiks ollu nimenomaan puhe niistä hetkistä? Ei se kokonaisuus usein laahaa vaan ne hetket.

Joo emmä tiiä... :D Mitä kirjottais.. Mut jos epäilyttää vähäänkään niin ei kande..
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D

Illuusio

Post by Illuusio » Thu 03 Jul 2014, 23:26

Mushru wrote: Niin montako kertaa sää nyt ootkaan trippaillut? (En vittuile mut en osannut muotoilla!)
Meinaan vaa et onko sitä käsitystä voinut parin kerran jälkeen muodostaa..

Ite allekirjoitan täysin, vaikka usein näin ei käykään. Toissakerralla taisin hapoissa vääntelehtiä monta tuntia ulottuvuuksis vaikka oli kuunneltu pari biisiä.. :right:

Tai siis joo, loppujenlopuks se tuntuu menevän hujaukses ohi jälkeenpäin aatellen, mut eiks ollu nimenomaan puhe niistä hetkistä? Ei se kokonaisuus usein laahaa vaan ne hetket.

Joo emmä tiiä... :D Mitä kirjottais.. Mut jos epäilyttää vähäänkään niin ei kande..
Niinno siis, oonvaan 2kertaa trippaillu. Eli aika noviisi deelien kanssa, mutta olen vähän semmoinen ihminen että jotkut teoriat muuttuu mielipiteeksi. Ja joo, kyllähän ne tietyt hetket tuntuu tosi pitkiltä esim: Hissimatka voi tuntua parilta minuutilta, röökin poltto saattaa tuntua vartilta. Mut sit toisaalta mielestäni kun on hapoissa niin kello, tämä ihmiskunnan tuntema aikakäsitys, katoaa. Ei ole minuutteja, tunteja, vuosia, kuukausia. On vain olemassa juuri nimenomaan se hetki.

Sori jos en tajunnu jotain sun viestist ja jätin kommentoimatta, oon vähän pihalla. :D :roll:

Personaes
OD

Post by Personaes » Fri 04 Jul 2014, 08:55

Illuusio wrote:
Personaes wrote:Tässä syksyllä ajattelin testailla DMT:n polttamista, ajattelin että lyhyt trippi voisi olla helpompi handlata kuin esim. pitkä LSD trippi, eli jos tulee paha trippi, niin ainakin on ohi pian. Tosin onhan se paljon intensiivisempi se DMT tripautus. Noh oon kuitenkin tripautuksen tarpeessa niin näin ajattelin toimia.
En kyl pidä tätä erityisen hyvänä ideana.

Käsittääkseni kumminkin kun höyrystät DMT:tä niin ajantaju katoaa kokonaan, ettei sillä lyhyellä vaikutuksella ole mitään merkitystä, se voi tuntua ikuisuudelta. Myös Ns. Paniikki,-pelko,-ahdistustilat voivat olla tosi intesiivisiä DMT:llä, ja hapon kanssa (pienellä dosella) Riittää pari bentsoa / kyky käsitellä kokemansa asiat. (Bentsot imo vasta hätätilanteesta, venyttäisin bentsojen ottoa niin pitkälle kuin vain pystyy) mutta ei pari bentsoa trippiä pilaa, mutta kyse on perjaatteesta.

Monet sanoo, että hapon (Tai ylipäätään deelien) kanssa minuutit tuntuu tunnilta Ts. aika laahaa. En allekirjoita.. Tripit tuntuu menevän kun hujauksessa ohi, vaik tietyt hetket tuntuki pitkiltä.

Happo on ainaki pienil annoksil myös tosi helppo, selkeä, nautittava. Eikös tää nyt liittyny siihen sun psykooseihin?

Asenne on avainsana hapon kans imo, arvosta sitä, mutta älä pelkää. Vaikka tilanne olis mikä.

Jättäisin sinuna DMT:n pois, ja ottaisin sitten vaikka 100-200ug happoa, tai sitten en mitään. Tietenkään en ole asiantuntivin henkilö sanomaan mitään, mutta tämä nyt on vain mielipiteeni ilman faktapohjaista tietoa. Anteeksi siitä. :roll:
Joo kyllähän se ajantaju menee, mutta silti uskon että lyhyt, intensiivinen trippi on helpompi handala kuin joku piiiiitkä LSD trippi.

Laitan vaan itelle lapulle muisti-lapun "Oot vaan tripillä, se menee kohta ohi", siltä varalta että alkaa tripin multiversumissa surffailu ahdistamaan.
-Edgar Allan Poe

frapathea

Post by frapathea » Fri 04 Jul 2014, 09:23

Personaes wrote:Joo kyllähän se ajantaju menee, mutta silti uskon että lyhyt, intensiivinen trippi on helpompi handala kuin joku piiiiitkä LSD trippi.

Laitan vaan itelle lapulle muisti-lapun "Oot vaan tripillä, se menee kohta ohi", siltä varalta että alkaa tripin multiversumissa surffailu ahdistamaan.
Ei se trippi itsessään pelkästään, vaan myös sen jälkivaikutukset. Sun foorumipostausten perusteella taidat olla jo ihan tarpeeksi multiversessä muutenkin. Perstuntumalta väittäisin, että vois varmaan tehdä hyvää keskittyä obsessoimaan avaruusolentojen perään ihan selvin päin vaan. Hankit vaikka sen ufotutkan.

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 05 Jul 2014, 20:32

hehe, en mä koe että olisin mitenkään kovin multiversen pyörteissä, aika paljon heitän juttua pilke silmäkulmassa. ;)

Mutta eipä olis siistiä toteuttaa mun ufo-tutka, ja mennä porukalla jonnekkin tripauttelemaan ja yrittää ufo-miesten houkuttelua keskittymällä siihen tripillä ja vahvistaen vaikutusta laser-osoittimilla/radio-aalto skannereilla.
-Edgar Allan Poe

Masis
Psykonautti

Post by Masis » Mon 21 Jul 2014, 03:49

Kyllä itseä kiinnostaisi psykedeelit. En vaan _uskalla_ ottaa niitä. Jo lapsena psykoottisuutta ja full-blown maniaa ilmennyt, joten ei oikein houkuta. Pelkään todellisuudentajun menettämistä yli kaiken. Tai ehkä ennemminkin sitä etten ole oman kehoni ja mieleni kontrolloitavissa?

Njoo. Kannabiksenhuuruisten iltojenkin jälkeiset pari päivää menee ahdistuneena ja paranoidisena. Kyllä kiinnostaisi kokeilla psykedeelejä, mutta kuka ties mitä voi käydä. Ja kun kerta epäröi niin ei kannatta ottaakaan niitä.

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Mon 21 Jul 2014, 13:05

Personaes wrote:
Saa olla aika snadit höyryt jos meinaat dimitripäissäs nähdä muutakin ku eriskummallisia kiemurtelevia juttuja.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

DarkPath
Psykonautti

Post by DarkPath » Sun 03 Aug 2014, 14:38

Dexma wrote:Riippuu mielenterveysongelmasta mun mielestä ja sen "voimakkuudesta".

Suurimmassa osassa keissejä ei kandee loppupeleissä. Eikä kandee ehkä kovin nuorena vielä alkaa paljon vetään psykedeelejä. Itse olin 18 vuotias, kun vedin ensi kertaa tryptamiineja ja fenetyliamiineja. Silloin olin henkisestikkin vielä aika nuori, mutta kyllä liikaa tuli otettua niitä siihen aikaan.

Vakavimmissa jutuissa. Psykoosit, kaksisuuntainen ja skitsofrenia niin oon itse jo aika sillai, ettei kannata. Valitettavan usein nämä ihmiset saavat kyllä kiksinsä deeleistä, mutta heillä monesti naamasta näkee ja silmistä, kun alkaa deelit vaikuttaan, että nyt menee ihan liian kovaa.

Taas sitten kevyt masennus ja ahdistus. Jota yleensäkkin voisi ruokkia terapialla, omia ajatuksia pohtimalla ja omaa elämänmallia korjailemalla niin trippailu voi tehdä tosi hyvää.

Jos itse ajattelen omaa rankinta vaihetta deelien käytössä niin tärkeintä mitä niiden avulla loin omaan pääkoppaani oli sellaista yleistä uskoa itseeni ja unelmiini. Tämä oli niin huono kuin hyvä juttu. Ihmiselle joka on hieman ylikierroksilla käyvä persoona ja esimerkiksi työhön vähä liian kovaa kiinnittyvä ja yleisesti riippuvaisuuteen menevä ihminen niin ajatus siitä, että MUSTA VOI TULLA MITÄ MÄ HALUUN on huono, mutta masentuneelle ihmiselle joka tarvitsi aikoinaan uskoa huomiseen niin se oli pirun hyvä.

Deelejä käyttäessä pitäisi aina muistaa se aito maadottuminen. Jos on joka päivä deeleissä ja huomaa puhuvansa jatkuvasti jumalasta, ufoista, hengistä ja erilaisista liitoista jotka ovat sinua vastaan ja samalla unohtaa käydä koulussa, töissä eikä pese aluskalsareitaan niin luultavasti maadoittuminen on vähissä ja kuosit on hyvissä.

Nämä on aina vähän kaksipiippuisia juttuja. Mut nykyään oon sitä mieltä, että parempi terveenä niitä deelejä ottaa kuin vähän liian herkkänä...
TÄMÄ! Itselläni tuli viimeisimmän kerran jälkeen (yli vuosi sitten ja kyseessä oli se nbome lappu) pikkuhiljaa alkoi eläminen ja elämä kiinnostaa. Aloin uskoa unelmiini. Lapun jälkeen myös pääni on täyttynyt ideoista ja suunnitelmista, joita aion toteuttaa. Kyseessä on siis tekstiilikäsityöt, joita aion alkaa myymään. Minulla on myös koulutus kyseiselle alalle. Nyt jaksan pusertaa töissä, säästän rahaa ja säästöillä ostan työkaluja, materiaalia ja tarvikkeita unelmani toteuttamiseen.

mömmelö
Tuppisuu

Post by mömmelö » Wed 08 Oct 2014, 08:04

On tietysti ihan mahdotonta sanoa miten LSD sopii jollekulle muulle, mutta mulla se ainakin helpotti masennusta ja ahdistusta valtavasti ja heti ekalla kokeilulla.

Jotenkin heti ekalla LSD-tripillä hahmotti mistä se masennus ja ahdistus tulee, jonka jälkeen se onkin pysynyt melkein kokonaan poissa. Se on välillä yrittänyt luikerrella takaisin, mutta sen on saanut jotenkin analysoitua olemattomiin saman tien.

Mielestäni tämä on ihan uskomatonta, koska masennus ja ahdistus on jatkunut vuosikausia ja tavallisista masennuslääkkeistä ei ole ollut kuin hieman apua. Eli tavallisilla lääkkeillä masennus ehkä heikkeni hieman, mutta ei todellakaan parantunut.

Kaiken lisäksi koko homma oli hieman koominen, LSD-tripillä vain tajusin että pääni on täynnä naurettavaa paskaa ja hankkiuduin eroon siitä. En oikeastaan osaa selittää mitä ihmettä tapahtui, mutta yksi LSD-lappu teki sen mihin vuosikausien masennuslääkekuurit eivät tehonneet.

Ja tosiaan kyse on siitä, että tajuaa millaisia prosesseja pääkopassa on ja millaista kökköä alitajunnassa pyörii, eikä mistään serotoniineista. Eli LSD ei ollut mikään kemisti vaan toimi kuin psykoanalyytikko.

Tätä ei pidä ottaa minään suosituksena ottaa LSD:tä, koska mulla ei ole hajuakaan siitä miten se toimii jollain muulla, omassa tapauksessani se oli kuitenkin aivan mahtava masennus- ja ahdistuslääke.

Tosin kokeilin LSD:tä juuri siksi että se oli parantanut samalla tavalla kaverin pitkäaikaisen masennuksen, joten se on ollut yhtä tehokas ainakin yhdellä muullakin ihmisellä.

frapathea

Post by frapathea » Wed 08 Oct 2014, 13:45

Tuli ylemmästä mieleen, että masennus ja esim. mania- tai psykoosialttius on lähtökohtaisesti aivan eri asioita puhuttaessa mielenterveysongelmien tuomista riskeistä psykedeelien käytössä. Musta tää on äärimmäisen tärkeä muistaa puhuttaessa "mielenterveyshäiriöistä". Niitä on monenlaisia. Eihän yskään ja kivessyöpäänkään sama hoito tehoa.

Personaes
OD

Post by Personaes » Sun 19 Oct 2014, 13:56

Ite siis tosiaan hanutin mun LSD tripin ja otin olanzepiinit kun alkoi vaikutukset tuntua. Hyvin katkaisivat tripin lähes heti kun olivat suussa sulaneet.

Tuli heti tripin alussa tosi vahvana sellaisia tunteita, että tämä ei ollut hyvä idea. Pelkäsin että koko trippi menee painajaismaisissa oloissa ja pahimmillaan kilautan vaan pääni.
Hivenen pisti vituttamaan kun oli olanzepiinit sulaneet, mutta nyt oon ihan tyytyväisin mielin, kun on psyyke vielä kasassa.

Jemmassa on kyllä habboa ja ajattelin joskus tulevaisuudessa ehkä ottaa, jos vaan saan tän masennuksen paranemaan.

En suosittelis kyllä kenellekkään psykoosi alttiille henkilöille trippailua.
-Edgar Allan Poe