-Päivänsini topic-

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
sinisipe

Post by sinisipe »

Noniin. Nyt voisi ottaa päivänsinet uusiksi. Vuosi sitten viime kerran. Söin sillon ilman mitään uutoksia ja nyt on se _täyteläinen_ makuelämys unohtunut, että voisi taasen syödä ilman uuttoa :D . Tuli siitä toisella kerralla tosin semmoset raajasäryt että kävelemiset jäi kävelemättä.

Ajattelin kaikestakin huolimatta tehdä poolisen uuton akkuvedellä tai vastaavalla. Siemenet on juuri muutettu jauhemmaiseen olotilaan vasaralla alasinta vasten.

Parasta ennen päiväys näyttää olevan 07/2004 , että kypsiä luultavasi ovat :D . Kirjottelen joskus toimiiko vanhat hyvin vai hyvin huonosti sillä edellytyksellä etteivät toimineen liiankin legendaarisesti :roll: .
Reloop
Karvakuono

Post by Reloop »

Onks tolla päivänsinen käytöllä terveydelle jotain haittoja? :roll:
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Reloop wrote:Onks tolla päivänsinen käytöllä terveydelle jotain haittoja? :roll:
Mahdolliset paniikkikohtaukset, psykooseiden laukaisemiset, akuutit vaaratilanteet, mahdolliset reaktiot muiden aineiden yhteiskäytössä, allergiareaktiot, verenpaineen akuutit nousut ja muut vastaavat lukuun ottamatta ei. Tietysti HPPD, persoonallisuushäiröt ja yhteisön painostus ja poliisi voivat vielä aiheuttaa ongelmia.

Kaiken kaikkiaan hyvällä valmistautumisella minimoit mahdolliset vaarat ja haitat lähes olemattomiksi. Set & setting ja sitä muuta tavallista lässytystä päälle.
rikun
Tuppisuu

Post by rikun »

Tulipa nuokin kokeiltua, söin joku 200 Heavenly Blueta tuon uutosohjeen mukaan uutettuna veteen bensan kautta eikä olo eronnut normaalista mitenkään. Tää on tääs niin tätä :?
immuzu

Post by immuzu »

Jospa se sitten johtuisi siitä, että käytit kraana vettä? Tai sitten joku immuniteetti? Tai sitten vääriä siemeniä? :lol:
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Tai käänteistole...
immuzu

Post by immuzu »

Käänteistole? Ai silleen, että alkuun on kovat tolet ja sitte ne vaan laskee? Vähäks villiä :lol: :lol:
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Tai että vaikuttavat aineet vain yksinkertaisesti tuhoutuivat erottelun aikana, jotkut täällä ovat puhuneet että heillä käy niin ja ilman erottelua tulee samoilla siemenillä kunnon trippi. Suosittelisin sellaista että laittaa vain siemenet likoamaan bensaan(ei mitään murskauksia)ja jonkun ajan päästä ottaa ne pois, kuivattaa ja nauttii. Savu+alko mahdolliseen pahoinvointiin, parantaa myös trippiä kivasti.
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

immuzu wrote:Käänteistole? Ai silleen, että alkuun on kovat tolet ja sitte ne vaan laskee? Vähäks villiä :lol: :lol:
Sitähän sillä yleensä tarkoitetaan, sietokyvyn laskemista. Liitetään erityisesti Salvia Divinorumiin, mutta usein myös kannabikseen. Monien muidenkin aineiden kohdalla ilmiötä voidaan ajatella esiintyvän(enemmän kannabiksen kuin Salvian tapaan), koska vaikutukset pitää enemmän tai vähemmän oppia tunnistamaan.

Myös (yleensä katkaisuhoidossa olleiden) alkoholiriippuvaisten toleranssi voi laskea selkeästi keskivertoyksilöä heikommaksi, mutta ehkä tätä ei voida verrata edellämainittuihin. Siinä on jo tehty töitä vastaavan vaikutuksen luomiseksi ja mutkan kautta.
AD_HD @ synirc
immuzu

Post by immuzu »

No esiintyykö tätä käänteistoleranssia sitten p-sinen kanssa usein? itelläni ainakin p-sinet ei oo ikinä toiminu yhtä potentiaalisesti, kun hbwr-siidut. Tai oikeestaan en oo niillä mitään kovin kummosia efektejä huomannut verrattuna hbwr. Tosin olin juonut 16 kaljaa ennekuin otin ne p-sinet (250 kpl) Aiemmin olin ottanut 50 ja 100 kpl.. :lol:
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

immuzu wrote:No esiintyykö tätä käänteistoleranssia sitten p-sinen kanssa usein? itelläni ainakin p-sinet ei oo ikinä toiminu yhtä potentiaalisesti, kun hbwr-siidut. Tai oikeestaan en oo niillä mitään kovin kummosia efektejä huomannut verrattuna hbwr. Tosin olin juonut 16 kaljaa ennekuin otin ne p-sinet (250 kpl) Aiemmin olin ottanut 50 ja 100 kpl.. :lol:
Enpä ole kyllä kuullut puhuttavan käänteistoleranssista LSA:n, sen paremmin kuin LSD:n tai sienten tapauksessa.

Päivänsinen siementen toimimattomuus kai yleensä selittyy pitoisuuden vaihtelulla tai väärällä lajikkeella.
AD_HD @ synirc
spasm
OD

Post by spasm »

Tai epäonnistuneella erottelulla.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Delirium Tremens wrote:Enpä ole kyllä kuullut puhuttavan käänteistoleranssista LSA:n, sen paremmin kuin LSD:n tai sienten tapauksessa.
Itellä oli käänteistoleranssia sienten suhteen. Kolmannella kerralla vast toimi, ja sen jälkeen on toiminu aina.

Tosin lsa:n kohdalla ekalla kerralla toimi parhaiten.
rikun
Tuppisuu

Post by rikun »

Hmm juu en tiedä. Vetenä oli lähdevesi toki eikä kraanavesi, akkuvettä en tahtonut käyttää mahdollisten negatiivisten terveysvaikutusten takia kun kuulemma tuo lähdevesikin on kloorivapaata.

Kovasti ihmettelen mikä tuossa erottelussa olisi voinut mennä pieleen, itse kun teen kaikki asiat aina pikkutarkasti, selvinpäin ja ajatuksella toisin kuin jotkut häslärit joita netissä aina tuntuu roikkuvan :)

Olen miettinyt että voisiko käänteistole olla joidenkin ihmisten kohdalla todellisempi ominaisuus kuin muilla, sillä minulla ei ole oikeastaan mikään toiminut ekalla kerralla paitsi tietysti alkoholi aikoinaan. Muistan vieläkin ensimmäisen kerran kun kokeilin pilveä, alas meni muutama hasis-leivos ja ainakin kolme jointtia muutaman tunnin sisään enkä huomannut oloani normaalista poikkeavaksi. Sittemmin on tuo yrtti alkanut vaikuttamaan.

Joka tapauksessa erottelun tein ohjeiden mukaan, ainoa kohta missä on voitu mennä perse edellä puuhun on vedessä lillumisen kesto. Ohjetta lainaten 4-20h ja itse pidin sitä vedessä vain noin 6 tuntia. Mahtuuhan se tuohon haarukkaan, mutta varminta olisi tietysti mahdollisimman pitkä aika...Olettaisin.

Mutta mutta, voisihan noita kokeilla uudestaan jos niitä vaan löytyisi enää. Sattumalta törmäsin noihin eräässä rautakaupassa ja olivat melko pian sieltä loppu , yllätys yllätys. Ja tilalle ovat näemmä myöhemmin tilanneet muuta lajiketta, ovelia velmuja.
jakoavain

Post by jakoavain »

Kiersin Tampereella todella monia kauppoja läpi.. Ei mistään =(

Yhdessä kaupassa (Prismassa) oli jotain ipomoea - - - - ?, lähes sama nimi ja näkö kuin tricolorissa.. en viittinyt sitten turhaan ostaa.

Nyt minulla on tuota ololiuhquita tuollaiset 60-80siementä, ehkä tämä riittäisi ekaksi psykedeeliksi ihan hyvin? (: Huomenna (perjantaina) olisi tarkoitus nauttia ja kaveri tulee ottamaan kaljaa.

Edit. Vielä, että kuinkas tuon AMARANTHUS tricolor 'Perfecta' ? Sitä kun olisi kans...

Sain myös siemeniä ystävältä, hän ei ollut 100% varma ovatko ne päivänsinen siemeniä.. jos pistän tähän imagee niin joku voisi varmaankin auttaa =) (googletettu on, varmuutta ei ole kun esim. tuo amaranthus näyttää ihan samanlaiselta, mutta niin tekee myös opiumin siemenet -kaveri sanoi että jompiakumpia.)

Ja siemenet ovat sitten tilitukkiaskissa ;)
arbello
Psykonautti

Post by arbello »

http://img386.imageshack.us/img386/299/img0689ro9.jpg

[img=http://img459.imageshack.us/img459/6300 ... pd0.th.jpg]

Ei saanut oikeen selvää noista, mutta tuolta näyttää oikeat siemenet, toisessa kuvassa näytää vähän vihertäviltä salaman takia.
Ahab

Post by Ahab »

Juuri tuollaisia ne ovat kuin arabellon postaamissa linkeissä. Toisinsanoen unikon siemenet ei mitenkään muistuta päivänsinen siemeniä.
jakoavain

Post by jakoavain »

Noh... eli.. noi mun ovat edit. oon ihan sekaisin, en edes muista nyt mitä siemeniä nuo oikein oli. :D Järjetön väsy.

Koska ne ovat kaikki pientä raetta, ja vrt. iohqluhuiuhiuhiu siemeniin ne ovat aivan eri kaliiberia. :I

Perkele, tyydyn sitten tuohon pieneen annokseen.

Edit.2

Siis ne siemenet on oopiuminsiemeniä :D ! Muisti pelaa
jakoavain

Post by jakoavain »

Ahab wrote:Juuri tuollaisia ne ovat kuin arabellon postaamissa linkeissä. Toisinsanoen unikon siemenet ei mitenkään muistuta päivänsinen siemeniä.
Voisitko heittää jotain mitta-arvioo? Ja kuinka nuo erilajikkeet (heavenly blue, flying saucer.. jne..) eroaa toisistaan? Ei paljoakaan? Siis siemenien ulkonäöstä.

Edit. Se bensalla huuhtelu.. sen jälkeen jauhaa ja pistää masuun?

Vai pyöritellä jonkun aikaa jauhettua siementä suussa ja sitten vasta nielaista?

Eikösse nopeuta vaan 'nousua' jos pitää suussa mahdollisimman kauan?

-Olispa raakaa viinaa.. rikkois limakalvot :p

Ja tuli vielä mieleen viinasta ja limakalvoista.. että voisi kokeilla laittaa kielen päälle suolaa, kuin tequilaa ikään

noniin, tulin sellaiseen tulokseen että pistän nuo siemenet likoamaan apteekinpirtuun. :)

Iltaa odotellessa.
arbello
Psykonautti

Post by arbello »

Nuo kuvassa olevat ovat heavenly blue lajiketta, tuskin muut lajit eroaa ulkonäöltään?
Ovat n.5-7mm pitkiä ja 1-3mm leveitä toinen pää leveämpi ja toinen ohuempi.
Toivottavasti tuosta nyt jotain selkoa saa
jakoavain

Post by jakoavain »

arbello wrote:Nuo kuvassa olevat ovat heavenly blue lajiketta, tuskin muut lajit eroaa ulkonäöltään?
Ovat n.5-7mm pitkiä ja 1-3mm leveitä toinen pää leveämpi ja toinen ohuempi.
Toivottavasti tuosta nyt jotain selkoa saa
Sain tuosta kaiken tarvittavan, kiitos!
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Nuo siementen ulkonäkökuvailut löytyvät jo muuten tästä ketjusta. Pienellä haulla olisit löytänyt ne itse. Tosin kuka näin pitkää ketjua nyt jaksaisi lukea...

Ketjun sivulta kymmenen:
Ipomoea violacea (I. tricolor)
The seeds are black, elongate-triangular, some 7 to 8 mm long, and approximately 4 mm wide.

Ipomoea purpurea
The seeds are considerably smaller (3mm by 4mm) and rounder than those of I. violacea (I. tricolor)

Elongate tarkoittaa pitkänomaista.
Koska minulla ei selvästikään ole launatai-iltaisin mitään parempaa tekemistä kuin nysvätä tässä voin jop suomentaa nuo.

I. tricolor
Siemenet ovat mustia, kolmiomaisia ja pitkänomaisia, noin 7-8 mm pitkiä ja 4 mm leveitä.

I. purpurea
Siemenet ovat huomattavasti pienempiä (noin 3 x 4 mm) ja pyöreempiä kuin I. tricolorin siemenet.

Niin joo, unohda ne Amaranthukset. Täysin eri suku ja heimo. Nyt sinä löysit kasvin, jolla on ikään kuin sama etunimi kuin I. tricolorilla, mutta ei mitään muuta yhteistä sen kanssa. Kasveissa tärkeitä ovat nimenomaan heimo (family) ja suku (genus), ne kertovat läheisestä sukulaisuudesta ja mahdollisesta psykoaktiivisuudesta. "Tricolor" tarkoittaa sitä mitä siinä lukeekin "tri" (kolme) + "color" (väri), suhteellisen yleinen sana (nimi) kasvien kuvailuun siis. Samoin esimerkiksi "sativa" on hyvin yleinen sana, jota käytetään kasveja nimetessä (eli kuvailtaessa), koska se tarkoittaa "viljeltyä, kasvatettua". "Sativa" ei siis tarkoita sitä, että sen nimisellä kasvilla (jonka laji 'species' nimi on siis sativa) olisi mitään tekemistä hampun kanssa (vrt. Cannabis sativa).

Kasvi - ihminen (sosiologisesti ajateltuna)
Heimo (family) - heimo/rotu/kansakunta/ tai vaikka asuinpaikkakunta
Suku (genus) - sukunimi (suku)
laji (species) - etunimi

Yksistään mikään ylläolevista ei kerro kaikkea tarpeellista, mutta yhdessä ne antavat tarpeeksi informaatiota, jotta voimme päätellä kuka/mikä on kysessä. Lajin (etunimen) alla on tietysti lisää alamääreitä, esim. alalaji (subspecies) ja siitä alaspäin muunnos (varietas ' edelleen--> subvarietas') ja edelleen muoto (forma 'edelleen --> subforma').
Ahab

Post by Ahab »

No niin karvakuonot nyt tarkkana. Seuraa yksinkertaiset ohjeet miten välttyä päivänsiniuutosprosessin vittumaisimmalta vaiheelta eli uutten lautasesta irti rapsuttamiselta.
http://s94.photobucket.com/albums/l99/A ... xtraction/
lisäsin tuonne kolme kuvaa kuvaamaan tätä yksinkertaista kikkaa.
Homma menee siis niin että ennen kuin kaadat uutteen haihdutusastialle niin päällystät sen tuorekelmulla. Kun uute on kuivunut voi kelmun nostaa lautaselta ja uute lähtee siitä hyvin näpsäkästi lohkomalla irti. Pinsettejä voi käyttää jos on oikein hikiset kädet. Murskaile lohkot hienoksi ja pistä kapselehin ja pidä hauskaa itsesi kustannuksella :wink:
Last edited by Ahab on Fri 30 Mar 2007, 14:43, edited 1 time in total.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Se irtoaa täysin siitä kelmusta?

Aikasen näppärä kikka.
Ahab

Post by Ahab »

Kunhan se on täysin kuivunutta niin homma toimii. Yritin liian aikaisin ja siinä keskellä oli vielä hieman tahmea kohta joka ei oikeen ottanut irrotakseen. Jotain hyvin pientä jäi siihen reuna-alueelle johon uute "lampi" loppui. Kuitenkin niin vähän että varmaan lautaseen jää vähintään saman verran. Pilvipäissäni joskus keksin tän ja kirjoittelin kännykkään idean talteen. Pohdin että mikä on paras vaihtoehto kelmu, folio vai leivinpaperi. Päädyin kelmuun.
mr.codeine
Karvakuono

Post by mr.codeine »

moi, ihmettelin tossa vaan että miten teillä muka toimii "hyvin" joku 300siementä ite otin ekalla kerralla 500-600 siementä heavenly blueta, ihan vaan pureskelin ja nielin (mielestäni jopa miellyttävän makuisia, olenkohan hullu, ku tykkään pirinki mausta?) odotelin ja odottelin ja kun luovuin jo toivosta alkoi toimimaan. ihan hyvä trippi, vaikkei kunnon halluja tullukka, ja yhes vaiheessa tuntu et on pakko mennä lattialle makaan sohvalla ja sängyllä maatessa tuntui että oli päästävä niin alas kuin voi päästä makaan eli lattialle. tota ihmettelin onko teille käyny vastaavaa? joo mut piti kysyä että paljon noita uskaltaa ottaa max. ennenku menee (fyysisesti) vaaralliseks? mielestäni toi 500kpl on minimi annos sen verran miedolta tuntu. ens kerralla 1000+ siementä jos kroppa kestää, pää kestää kyllä. sori jos teksti on sekavaa ja täynnä kirj. virhetä. johtuu siitä että olen subuissa 8)
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

löysin k-raudasta siemenpusseja, joissa oli 7-8 siementä ja maksaa 90 senttiä. sairasta...mites siis noiden sekotusten kanssa, missä mainitaan pelkästään purpurea, kannattaako ostaa vai mieluummin tilata pelkkää tricoloria netistä ??
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
frapathea

Post by frapathea »

Tilaa. Niissä on veikkaisintuota purpureaa ja niliä. Ainakin kaikissa sekoituksissa mitä oon ehtinyt kasvatella.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

okrispokris. tulee vaan melko kalliiksi...halvimmilllaan - mitä itse oon löytäny - niin 300 siementä postikuluineen n. 20e
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
frapathea

Post by frapathea »

Kannattaa tilata vaikka pearly gateseja mielummin ku heavenly blueta (ainakin jos eg:stä tilaat) koska niitä saa 200 sillä hinnalla mitä heavenly bluee saa 100. Eikä varmaan tuu niin paljon kysymyksiä isosta siemenmäärästä. Tutulle tuli puhelu motiiveista kun tilas hb:tä ja kun itse tilasin tuplamäärän pg:tä ni ei kysyny mitää, siement tuli nätisti postissa ja kyllä tais toimiakin :wink: