iv./im.

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
LeFairylette
OD

Re: iv./im.

Post by LeFairylette »

Parempi ku et opettele...

Mutta jos aiot kuitenkin. Kokeile kiristyssidettä. Mullakaan ei näy suonet mistään, käytän pienintä neulaa ja hyvin oon aina saanu tavarat suoneen.
Hitaasti koitat löytää oikean kohdan, älä töki sinne tänne ja yritä löytää suonta jostain. Kiristysside siis ja sit tsekkaat missä menee suoni. Ja muista ettet lyö valtimoon. Ja ennen kaikkea, MUISTA HYGIENIA ja puhtaat välineet.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Baah
Karvakuono

Post by Baah »

Mistähän tollanen kiristysside kannattais tehä?

En oikein tajua et milloin se neula on suonessa ja millon sitä pitäis pistää syvemmällle. :mrgreen:
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Baah wrote:Mistähän tollanen kiristysside kannattais tehä?
Mahtaiskohan ihan oikean kiristyssiteen saada apteekista ostettua? :)
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Tai vaikka ihan vyö?
Sä tiedät että neula on suonessa kun pumppuun/neulaan tulee verta. Ja asianhan voi tarkastaa vetämällä mäntää hiukan.
Baah
Karvakuono

Post by Baah »

Kyl mä veikkaan et tarviin ammattilaisen näyttään miten homma tehdään. Tai sitten tökin itteeni ajankuluksi kunnes osaan, aika harmi kun on t-paita kelit tuloillaan. En tahtois kulkee katuja taipeet ruvilla niinku joku matoton nisti.

Jos suonen tuntee mutta sitä ei nää niin kuinka syvälle pitää neula työntää? Onko sitä neulaa pakko työntää suonen myötäisesti ennen kuin tietää että se on suonessa? Vai tuleeko se veriruusu kun neula osuu suoneen, sitten vaihtaa kulmaa suonen myötäseks ja työntää syvemmälle.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Kyl se riittää että on suonessa, ei sitä tarvi syvemmälle työntää sit enää. 45 asteen kulma on varmaan sellanen aika sopiva, tai alle.
Jos sä tunnet sen suonen ku sormella koitat ni kyllä sit pitäis saada se neula sinne... O_o
Ja jos se nyt on noin vaikeaa, ni jätä oikeesti väliin. Vältyt kaikenlaisilta riskeiltäkin :up:
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Moneenko kertaan tässäkin topikissa on nämä asiat selitetty? Voi PRKL... Seuraavaksi pitää varmaan kehitellä lyhytelokuva?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
frapathea

Post by frapathea »

Kallio wrote:Moneenko kertaan tässäkin topikissa on nämä asiat selitetty? Voi PRKL... Seuraavaksi pitää varmaan kehitellä lyhytelokuva?
:D

Aloitusviestin ukk:iä vois ehkä hieman laajentaa, jos joku jaksaapi. Mä en jaksa justiinsa nytten, mut.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Tuolta saa infon hätäisimmät.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Baah
Karvakuono

Post by Baah »

Kallio wrote:Moneenko kertaan tässäkin topikissa on nämä asiat selitetty? Voi PRKL... Seuraavaksi pitää varmaan kehitellä lyhytelokuva?
Selitetty miljoonalla eri tavalla joo, hyvin ja huonosti mutta varsinkin epäselvästi. Voi johtuu siitä myös että jengillä on yksilökohtaisia kysymyksiä operaatioon liittyen, onhan toi kaikin puolin guumottavaa ja uutta niille jotka sitä ei ole ennen tehny.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Kannattais olla tekemättäkin ;)
Ei varsin fiksua toimintaa.. Spank myself!! :doh:
frapathea

Post by frapathea »

Tosiaan tuolta vinkin sivuilta ja sitten vinkistä paikan päältä saanee aika hyvin ohjeita.

Ja tosiaan, ei kyllä ikinä aiheesta puhuttaessa voi tarpeeks korostaa sitä, että hyyyyvin suurella todennäköisyydellä parempi, mikäli et koskaan kokeile. Piikkikammo jne. on huonoja pelastuksia, sellanen kyllä paranee pikaseen jos piikkikoukkuun jää. Riskit on valtavat pistelyhommissa (sekä iv että im) ja hyödyt ei oo sen arvoisia. Oikeesti. Plugatkaa ja syökää, ja tehkää se kohtuudella, ne lie turvallisimmat käyttötavat kunhan ette raiskaa massua ja suolta liian usein.

Ja jos joku siltikin haluu opetella hihattelee ni tosiaan ne vinkin oppaat rokkaa.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

frapathea wrote: Plugatkaa .
eikä tämä plugauskaan niin terveellinen tapa varsinkaan pidemmän päälle ole ymmärtääkseni. Kummiskin toi perärööri on aika herkkä paikka...

Itsehän olen yheksän vuotta nokittanut, syönyt ja polttanut kaiken. Näillä pärjännyt aina ja oikeasti hiton hyvin toimii jopa ne klassisetkin piikitys doupit. Kyse on tosi paljon toleista ym. Ja jos ne tolet on sitä luokkaa, ettei nokittamalla enään pärise niin en usko kyllä, että piikki on sit hyvä seuraava ratkaisu.
Baah
Karvakuono

Post by Baah »

Tän _pitäis_ olla asiallista ja aiheellista keskustelua sisältävä iv/im topikki eikä "älkää piikittäkö" jeesustelu nurkka. Mutta ei aihetta ilman mielipidettä joten kai tollanen käytös on odotettavissa.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Baah wrote:Tän _pitäis_ olla asiallista ja aiheellista keskustelua sisältävä iv/im topikki eikä "älkää piikittäkö" jeesustelu nurkka.
IV/IM -ketjussa ainut asiallinen ja aiheellinen kommentti on, että sitä ei vitussakaan kannata harrastaa. Tietysti, myös niille, jotka eivät kaikista varoituksista huolimattakaan tajua olla tätä tekemättä, tulee kertoa, miten se tehdään vähiten haitallisesti. Ja senkin selostaminen on todella turhauttavaa, koska on päivänselvää, että vain hyvin pieni osa lukijoista ottaa neuvoista vaarin ja hommaa ne labrafiltterit ja steriiliä vettä injektioliuoksen valmistamiseen, puhumattakaan siitä, mitä tällainen liuos esimerkiksi katupiriä sisältää. Vai millaista keskustelua mielestäsi tämän otsikon alla pitäisi käydä?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Baah wrote:Tän _pitäis_ olla asiallista ja aiheellista keskustelua sisältävä iv/im topikki eikä "älkää piikittäkö" jeesustelu nurkka.
hmm. No siis jos sun tietämys on ihan zero tästä asiasta, eikä sellaisia douppejakaan ole kauheesti käsillä vielä eikä ihmisiä jotka näyttäisi sulle mitenkä laittaa suoneen niin omalla tapaa musta tuntuu, että kandee odotella vain rauhassa näitä juttuja tulemaan eteen elämässä. Trust me. Päihteilijälle kyllä niitä tulee...

Netin kautta noi a-klinikan "näin pistät oikealla tavalla" on ehkä paras tapa selittää tai sit jos joku tekee asiasta lyhytelokuvan, mutta mitä oon kattellut niin tosi moni jotka ei lähde sillälailla pistämään, että joku sen kädestä käteen opettaa niin kyllä niitä paiseita näkyy ihmisissä. Ne on aika hiton rumia ja vaarat on siinäkin ymmärtääkseni, kun ihan vedellä menee testaileen. Puhumattakaan siitä, että testailee sitten joku päivä jatketuilla huumausaineilla.

Se mikä mussa herättää eniten tota Jeesustelu fiilistä on se, että haluut opetella pistämään kaiken varalle jollekkin päivälle. Tämän jälkeen mulla ei ole paljoo muuta neuvoa kuin odota, sitä hetkee, että alkaa niitä douppeja ja ihmisiä löytymään.

Tottakai tässä me neuvotaan se mitä kandee tehdä ja miten niin hyvin kuin pystytään, mutta kait se on meidän helpompi jeesustella, kuin lähteä ihan rautalangasta tätä asiaa selittään.

Itehän en sillai pistämisestä tiedä, mutta mitä tossa kattellut ihmisten touhuja niin ensimmäisillä kertaa käsien tärinät ym tekee tosta älyttömän hankalaa puuhaa, sitten kun ei tiedä miltä sen pitäisi siinä suonessa tuntea ym niin ne vaikuttaa pistämiseen tosipaljon. Tämän takia kandee hankkia joku joka pistää sua ensi kerrat jos se vain on suinkin mahdollista tai joku valvoon miten se homma menee siinä.

Tuntuu jotenkin kyllä siltä, että sä aiot asian opetella jokatapauksessa eli toivottovasti nyt joku viitsii neuvoa sulle sitten tän rautalangasta saakka.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Täällä kukaan oo jeesustellu vaan puhunu ihan kokemuksesta!
Nämä ihmiset jotka sanonu, et älä ees kokeile, myös minä, on itse ollu/on siinä piikkikoukussa. Se ei oo kauheen mukavaa kun kädet reijitettynä ja niitä pitää piilotella. Tai mennä päivystykseen kun on piikittäessä jotain päässy verenkiertoon ja käsi tulehtuu. Mut mikäs sii jos sitä lähtee ehdointahdoin hakemaan, sen virheen moni tehny.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Tässä kaupungissa onneksi saa 2 kertaa viikossa käydä hakemassa puhtaita värmeitä. Mä en koskaan ole heittänyt kenenkään toisen värkeillä ja max. 4 kertaa vedin yksillä värkeillä kun oltiin mökillä ja unohdin värmeet kotiin. Kädet on niiiiiin erilaisessa kunnossa kun niiden jotka heittelee käytetyillä värkeillä.
Kerran oon silti nuo horkat kokenu, ehkäpä kaks mutta niissä joista en ole varma, nukahdin hyvin nopeasti.

Nuo ensimmäiset horkat tuli kun väsäsin todella Mömmöissä Oxynorm - Kapseleita. Käsittääkseni hutiloin ja hätäilin ja sinne pumppuun pääsi sitä pulveria klikin pohjalta kun urpona käytin tupakka-filtteriä. Vedot ja tunnin päästä niin saatanan hirveet olot ettei mitään rajaa. Frendi oli soittamassa ambulanssia, sain itse puhutta kaverille että jossei nää olot feidaannu kahen tunnin sisää särkylääkkeillä ja Benzoilla niin lähdetään sairaalaan. Meni onneks ohi, hyi helvetti...
Tää toka kerta oli kun olin hirveessä Bupre-jumissa ja koko kaupunki oli siitä tyhjänä. Olin dokaillut edellisenä iltana ja heräsin lattialta nukuttuani noin kaksi tuntia yön aikana, hirveen paska olo.. Lähdin polkemaan kotiin paikasta josta heräsin ja mietin miten vitussa tästä nyt selvitään, ei opiaatteja missään. Sitten välähti. Frendi oli n viikko aikaisemmin ollut mun luona trippaamassa sienillä kun lopetteli Buprea, hänellä oli Norspan laastari rinnassa kiinni ollut noin yhden päivän ( eli laastarista oli ironnut noin 1.5-2mg Buprea, 10mg Depot laastari joka tiputtaa Buprea 0,1mg tunnissa) ja oli tripillä heittänyt roskiin laastarin koska oli saanut tarpeekseen.
Elämäni säälittävimpiä hetkiä. Levitän roskapusseja keittiön lattialle, etsin ja etsin kunnes löydän maitopurkin jonka sivuun laastari oli liimautunut. Hyi helvetti ajattelin. Mietin että saisin bakteereja tuhottua kuitenkin edes osan väsäämällä sen kuumaan veteen desimitassa hellalla pitäen levyä kakkosella. Väsäilin sitä hyvin kauan koska tiesin sen sisältävän saatanallisen määrän bakteereja jotka ei kuulu verenkiertoon.
Silti, tajusin nyt että pumpussa on noin 8mg Buprea joka varmasti vie olot pois. Ja voi herranjumala, sanoisin edelleen että nämä vedot oli elämäni parhaat Buprevedot. Mäntä pohjaan ja aaaaaah, tipahdin melkein seisaaltani. Menin suoraan sängylle makaamaan, ja noin 15minuutin päästä oli sietämätön hiki-kylmä-hiki-kylmä ja todella kuumeinen olo. Mietin että nyt tämä ei kiinnosta vitun vertaa, sain sentään olot pois ja nukahdin todella pian tämän jälkeen ( en saa refloissa hyvin nukuttua joten univelkaa oli kerääntynyt kiitettävästi.. )
Herättyäni olo oli kuitenkin mitä mahtavin................ 8)
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

growy wrote:. Frendi oli n viikko aikaisemmin ollut mun luona trippaamassa sienillä kun lopetteli Buprea, hänellä oli Norspan laastari rinnassa kiinni ollut noin yhden päivän ( eli laastarista oli ironnut noin 1.5-2mg Buprea, 10mg Depot laastari joka tiputtaa Buprea 0,1mg tunnissa) ja oli tripillä heittänyt roskiin laastarin koska oli saanut tarpeekseen.
Nyt menee aika rankasti ohi topikin, mutta toi Norspanin 10 mcg/h laastari siis vapauttaa tunnissa tosiaan 10 mikrogramaa eli 0,01mg, ei siis 0,1mg.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Baah
Karvakuono

Post by Baah »

Petri6 wrote:
IV/IM -ketjussa ainut asiallinen ja aiheellinen kommentti on, että sitä ei vitussakaan kannata harrastaa. Tietysti, myös niille, jotka eivät kaikista varoituksista huolimattakaan tajua olla tätä tekemättä, tulee kertoa, miten se tehdään vähiten haitallisesti. Ja senkin selostaminen on todella turhauttavaa, koska on päivänselvää, että vain hyvin pieni osa lukijoista ottaa neuvoista vaarin ja hommaa ne labrafiltterit ja steriiliä vettä injektioliuoksen valmistamiseen, puhumattakaan siitä, mitä tällainen liuos esimerkiksi katupiriä sisältää. Vai millaista keskustelua mielestäsi tämän otsikon alla pitäisi käydä?
Joo siis kirjotin ton viestin xanoreissa jos se meinaa mitään :mrgreen: Mutta selitit juuri itse mitä tässä topicissa pitäis keskustella. Eiköhän kaikki tajua että sitä iv ei kannatta harrastaa, sehän on itsestäänselvyys. Silti jengi tekee sitä, omista syistään joka ikinen. On ylenkatsevaa kohdella kaikkia piikittäjiä vastuuttomina katupirin rätkijinä joille avunantosi menee kuuroille korville koska asia ei ole näin.

Ja omassa tapauksessani haen vinkkejä piikitystekniikkaan eli siihen kuinka saada se neula suoneen etc. Sainkin muutaman hyvän vastauksen mutta yhtälailla sättimistä. Niin ei pitäisi olla.
frapathea

Post by frapathea »

Baah wrote:Ja omassa tapauksessani haen vinkkejä piikitystekniikkaan eli siihen kuinka saada se neula suoneen etc. Sainkin muutaman hyvän vastauksen mutta yhtälailla sättimistä. Niin ei pitäisi olla.
Kyllä pitäisi. Jo sun viestit osoittavat hyvin, miten piikityksen varjopuolia kokemattomat ihmiset ei usein oikeesti vain osaa ottaa varoituksia ja riskejä riittävän vakavasti. Ellet tee asioita todella huolellisesti ja siististi, riskit voivat pahimmillaan olla valtavat.

Suosittelen myös, että pysyttelet alkuperäisessä suunnitelmassas ja pyydät tosiaan jonkun ammattilaisen opettamaan, miten homma toimii.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Eipä ne varoittelut mene aina jakeluun fiksummillekaan tyypeille. Kokemus ja mokat opettaa, sit pääsee pätemään muutaman vuoden jälkeen et kuunnelkaa ku narkkisetä kertoo. Mut joo, kai netistä löytyy jo jotain "how to shoot drugs" videoit? Vai pitääks mun toteuttaa mitä joskus topikin alkuaikoina lupasin, ja kuvaa mun upee rännäystekniikka? Oon niin hyvä piikinkäyttäjä et vosut lakoo kun poistan mun capin yeah.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Mullakaan ei suonet näy (näkyny) kyynärtaipeessa tai oikeen muuallakaan. Mutta yleensä ne tuntuu. Pistäminen on aika helppoa. Kyynärtaipeisiin ei suositella pistettävän, mutta jos eka kertaa pistää niin kyllä musta niistä kannattaa alottaa. Tökkäät vaan sen neulan kyynärtaipeeseen. Itsekin olin yksinäni kun opettelin ja olikin todella helppoa. Vaikeampi musta on kaverille pistää.. kerran oon vienyt yhden ihmisen piikkineitsyyden ja tuntu aika hurjalta tökkiä toista :P

Mä oon nyt yli puoli vuotta käyttänyt iv:sti. Harmittaa kun en alkuun tajunnut uusien neulojen tärkeyttä, vaan pilasin käytetyillä neuloilla suonia ja sitten tuli herkemmin huteja ja ohilyöntejä ja kädet menikin tosi paskaan jamaan. Nyt onneksi ovat suht parantuneet ja ite oon viisastunut etten käytä kovin monesti samaa neulaa. Kyllä sitä ainakin sen 3-4 kertaa kärsii käyttää, mutta ennen käytin vaikka ois 20 kertaa lyöty. Täällä kun ei saa niin helpolla uusia neuloja. Ja sitä jo tietää millon neula on varmasti suonessa oikein.
Alkuun oli helppoa kun suonet oli vielä hyviä, varsinkin kyynärtaipeessa, mutta nyt joutuu tekeen työtä että löytää pistokohdan.

Mulla on oikea staasi käytössä, mut se pitää sitten löysätä ennenku ruutaa aineen sisään. En suosittele alkuun sitä, saa sen lyötyä muutenkin ja tulee vaan säätämistä kun irrottelee kiristystä ja neula on suonessa jne.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Kyllä sitä ainakin sen 3-4 kertaa kärsii käyttää, mutta ennen käytin vaikka ois 20 kertaa
Yhtä neulaa ei pitäisi käyttää kuin yhden pistoksen verran ja mielellään niin että se menee vaan kerran ihonläpi se yksi neula ja jos ei ekalla osu, niin vaihtaa uuden neulan seuraavaa yritystä varten.
Ootteko nähnyt niitä mikroskooppisia kuvia miltä ne neulan-kärjet näyttää jo yhden ainoan ihon läpäisyn jälkeen? Siitä neulan kärjestä tulee sellainen ongenkoukkumainen, sen sijaan että olis suora/terävä.

Jos oikeesti haluaa pitää käsistään ja suonistaan huolta, eikä päästää ikäville arville, jotka lopulta tekee pistämisestä vitun rasittavaa. Niin käyttäkää mahdollisimman ohutta neulaa, yksi neula /per yksi ihon läpäisy ja samaan kohtaan pistetään vasta kun se kohta on parantunut kunnolla. Neulat on kuitenkin niin halpoja, tai jopa ilmaisia että niitä voi hamstrata kyllä pahan päivän varalle.
Mulla on oikea staasi käytössä, mut se pitää sitten löysätä ennenku ruutaa aineen sisään. En suosittele alkuun sitä, saa sen lyötyä muutenkin ja tulee vaan säätämistä kun irrottelee kiristystä ja neula on suonessa jne.
Jos jotain kiristyssidettä tarvitsee, kuten moni tarviaa, niin staasi on ylivoimaisesti paras ja helpoin käyttää. Itelläkin on jemmassa. Kaveri pölli sairaalasta lootallisen. Saiskohan niitä ostettua esim. apteekeista?
Voisi päivittää omaakin.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

Personaes wrote:
...
tuossa on todella hyvä postaus miten IV-hommat kannattaisi tehdä välttyäkseen turhilta komplikaatioilta. Nahkavyö on hyvä vaihtoehto staasille jos ei muuten meinaa suonet näkyä.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Joo tiedän, että neulaa ei saisi käyttää useampaan kertaan. Olen nähnyt ne lähikuvat ja todella huonoon kuntoon menee neula yhdestäkin pistosta. Varmasti repii ihoa ja suonia melko lailla. Täällä vaan on tehny uusien neulojen saaminen niin hankalaksi.. Kerran olen tilannut neuloja mutta tuli ihan vääriä. Pitää tehdä tässä piakkoin uusi tilaus.
Banch
Karvakuono

Post by Banch »

Itse käytän tavallista kengännauhaa johon paalusolmu / tavallinen kiristyssolmu toiseen päähän. Helppokäyttöinen, toisesta narusta kireemmälle, toisesta aukeaa.
Personaes
OD

Post by Personaes »

renttuni wrote:Olen nähnyt ne lähikuvat ja todella huonoon kuntoon menee neula yhdestäkin pistosta..
Tietäskö joku muuten mistä löytäisi netistä niitä kuvia? Olis tähän topiciin hyvä pasteta. Oon ite niitä joskus nähnyt mutta en enää muista missä.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Personaes wrote:
renttuni wrote:Olen nähnyt ne lähikuvat ja todella huonoon kuntoon menee neula yhdestäkin pistosta..
Tietäskö joku muuten mistä löytäisi netistä niitä kuvia? Olis tähän topiciin hyvä pasteta. Oon ite niitä joskus nähnyt mutta en enää muista missä.
Tässäpä tämä kuva, en edes muistanut, että jo kuudesta pistosta menee noin kamalaan kuntoon:

Image
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Joo-o. Ja monesti näkee sitä että kun pistetään, niin kun ei mene niin neulaa vedetään pois ja taas samaan kohtaan ja liikutellaan jne. Siinäkihän se tuohon kuntoon menee. Niin ei paljo tarvi ihmetellä miksi suonet menee huonoksi. Mun pitäis mennä verikokeisiin ja pelottaa ihan hulluna, vaikka koskaan en ole verikokeita pelännyt. Nyt vaan kun pistopaikkaa saa oikeasti etsimällä etsiä..