Unikkotee
-
Soppaluu
- Lepakko
Re: Unikkotee
Mikähän on muuten paras tapa valmistaa tee? Itse olen suosinut klassista kattila liedelle -tapaa, mutta kaverini on valmistanut teen kahvinkeittimellä. Hyvin on molemmilla kolissut, mutta mikähän mahtaisi olla paras tapa saada kaikki irti teestä?
-
Personaes
- OD
Kahvinkeittimellä?Soppaluu wrote:Mikähän on muuten paras tapa valmistaa tee? Itse olen suosinut klassista kattila liedelle -tapaa, mutta kaverini on valmistanut teen kahvinkeittimellä. Hyvin on molemmilla kolissut, mutta mikähän mahtaisi olla paras tapa saada kaikki irti teestä?
Itse olen keittänyt niin, että napsin kodat irti varsista, murskaan ihan pieneksi silpuksi. Sitten kattilaan, johon lisään myös pari sitruunan siivua. Siinä sitten antaa porista 2teholla.
Siinä kun on ollut muutaman tunnin niin vetää t-paidan läpi ja eikun juomaan. Vanhan jämät voi keittää uudestaan uuden kotamurskan kanssa, niin irtoo viimeisetkin mehut niistä.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Huiko
- LD50
Soppaluu. Klikkaa ekalle sivulle ekaan viestiin, niin näet yhden ohjeen. 
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
eNZYMe
- OD
Tavallisella kahvinkeittimellä en näe mitään pointtia, mutta pressopannu tai mutteripannu on kattilassa tehokkaampi tapa. Enemmän alkaloideja irti lyhyemmässä ajassa.
-
Petri6
- OD
Itse melkein veikkaisin, että todella hienoksi jauhettu kotamurska syömällä on tehokkain tapa, mutta jos keittamällä niin taas mahdollisimman hienoksi jauhettu kotamurska kattilaan ja useita keittokertoja mahdollisimman monta.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
eNZYMe
- OD
Niinhän se onkin ja siksi yleens sekoitan kotapulverin nesteeseen ja juon alas. Joskus kun ei ehdi jauhaa kotia, niin on tullut pureskeltua kodat suussa mahdollisimman pieneksi ennen nessteella alas huuhtomista. Harvoin jaksaa teetä keittää koska syömällä vaan toimii paremmin. Teessä on toki nopeammat nousut mutta vaikutus lyhyempi ja miedompi samalla määrällä materiaalia.Petri6 wrote:Itse melkein veikkaisin, että todella hienoksi jauhettu kotamurska syömällä on tehokkain tapa, mutta jos keittamällä niin taas mahdollisimman hienoksi jauhettu kotamurska kattilaan ja useita keittokertoja mahdollisimman monta.
Presspannua kannattaa kyllä kokeilla. Tuntuu saavan ekalla prässillä ihan 5 minuutissa vahvempaa kamaa kun pari tuntia kattilassa keittämällä.
-
Masis
- Psykonautti
Paljonkos _arvioisitte_ yhdessä suomalaisia unikkoja olevassa kukkakimpussa olevan morfiinia yhteensä. Oletus, että 40 kappaletta ei-niin-suuria unikkoja. Muita opiaatteja noissa ei taida olla oikein nimeksikään joten niiden vaikutus taitaa olla niin minimaalinen, että korkeintaan hieman tuovat morfiinin vaikutukseen uutta sävyä. Siis ihan puhtaita heittoja vaan.
-
NatiHero
- Kameleontti
Voi heitellä rajustikki. Ite samasta korista ottanut kolme puskaa kerralla joista yksi oli selvästi TODELLA vahva ja kaksi muuta ns.normi vahvusia. Samannäkösiä ja olosia päältäpäin tosin, et suosittelen varovasti alkuun, on näillä suomesta hankituillaki unikoilla od:t vetästy normiannoksel.Masis wrote:Paljonkos _arvioisitte_ yhdessä suomalaisia unikkoja olevassa kukkakimpussa olevan morfiinia yhteensä. Oletus, että 40 kappaletta ei-niin-suuria unikkoja. Muita opiaatteja noissa ei taida olla oikein nimeksikään joten niiden vaikutus taitaa olla niin minimaalinen, että korkeintaan hieman tuovat morfiinin vaikutukseen uutta sävyä. Siis ihan puhtaita heittoja vaan.
AINA VOI SI OTTAA LISÄÄ! Mut jos otat liikaa niin vaikeempi homma. Unikko överit ei oo todellakaa mitää kivaa, edes katsella.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää![]()
![]()
-
Petri6
- OD
Määrittele od. Ts. oliko kyse oksentelusta vai oikeasti välitöntä sairaalahoitoa vaativasta hengenvaarallisesta yliannostuksesta?NatiHero wrote:Voi heitellä rajustikki. Ite samasta korista ottanut kolme puskaa kerralla joista yksi oli selvästi TODELLA vahva ja kaksi muuta ns.normi vahvusia. Samannäkösiä ja olosia päältäpäin tosin, et suosittelen varovasti alkuun, on näillä suomesta hankituillaki unikoilla od:t vetästy normiannoksel.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Dexma
- Moderator
Eipä itellä oo tainnut kaverit pelkästään suomi-kotateellä sairaalaan joutunut, mutta joo aina aloittelija toleransseilla niin kandee ottaa huomioon, että puskissa on kyl eroja niiden pitoisuuksissa, että ne saattaa yllättää kunnon pudotuksella.Petri6 wrote: Määrittele od. Ts. oliko kyse oksentelusta vai oikeasti välitöntä sairaalahoitoa vaativasta hengenvaarallisesta yliannostuksesta?
-
NatiHero
- Kameleontti
Dexma wrote:Eipä itellä oo tainnut kaverit pelkästään suomi-kotateellä sairaalaan joutunut, mutta joo aina aloittelija toleransseilla niin kandee ottaa huomioon, että puskissa on kyl eroja niiden pitoisuuksissa, että ne saattaa yllättää kunnon pudotuksella.Petri6 wrote: Määrittele od. Ts. oliko kyse oksentelusta vai oikeasti välitöntä sairaalahoitoa vaativasta hengenvaarallisesta yliannostuksesta?
Itse juuri tolettomana tai tosi pieni toleisena, opioidi putken ensialkeleet, niin sillon kävi kahdesti muutaman viikon aikavälillä, et ns"normidose" tauluun ja sit sit ku tottunu juomaan sen toisenki kupin niin ei ookkaa enää uskaltanu ja lopulta on raahauduttu sängylle, aivan hiessä ja kalpeana, pelko persees et jos mää nukahdan niin mää kuolen hitto... alotin näppäilee 112... Tipahdus. Aamulla heräsin oksentamaan heti ku istumaan sängysnousi. suoraa patjoille ja peitoille
No kaikki hyvin noilla kertaa. Myös tolejen kaa (unikko riippuvaisena itseasias, siis ollessani vielä) Niin juotiin kaverin kaa kimppaan se yks puskalline, mut jätettiin 2. kuppi juomatta heti, oltiin molemmat vähän kalpeina ja oli siinä ja siinä et oli hyvä olo. Ei siis öyskät nää, mut et jos kaks unikko konkaria pistää haukkoo henkee nousuis, nii on sen kaiken järjen mukaan hiton vahvaa teetä.
Jos vertaisin noita parhaita unikoit mitä oon saanu niin väliaikasesti myynis olleet tuoreet ja isot, sellaset vihreet mollukat 5kpl puska, niin ne oli kyl ihan ylivoimasii. Niis tuntu mopo tosi paljo selkeemmin kun kuivatuis ja maistuki paremmalle. harmi ku ei saa enää niit
Sori pitkä ja mahdollisesti epäselvä, ehkä vähän ohi aiheen menevä viesti. Eilen vedetyt metukat toimii vielki jotenki hiton lujaa
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää![]()
![]()
-
paarmasisti
- Apteekki
Sehän unikoissa on, että eivät ole mitenkään standardoituja valmisteita, vaan eri erien välillä voi olla valtavia eroja - eikä morfiini ole mikään leikin asia.
Pitäisi aina malttaa titrata annosta hissukseen ylöspäin, kun on tekemisissä eri erän kanssa.
Pitäisi aina malttaa titrata annosta hissukseen ylöspäin, kun on tekemisissä eri erän kanssa.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
-
gaia
- Kameleontti
mellow wrote:Sehän unikoissa on, että eivät ole mitenkään standardoituja valmisteita, vaan eri erien välillä voi olla valtavia eroja - eikä morfiini ole mikään leikin asia.
Juurikin näin. Koskee tietty kaikkia muitakin vaihtelevan vahvuuden omaavia päihteitä.
Vai toimiiko?
-
Baah
- Karvakuono
Mistä tietää milloin kodat on homeessa? Syön noita jauhettuna niin en haluis mitään home tautia.
Viime kotia mitä mulla oli piti sahata auki että sai siemenet ulos. Nää uudet on tosi nahkeita ja kosteen tuntusia, aukee tosi nätisti ilman pirstaloitumista ja ihan vaan käsivoimalla. Kotien pinnalla on tollasta valko-vihree-sini väritystä mutta ei ihan sellasta seittimäistä hometta mitä näkee esim leivässä.
Tuossa vielä kuva yhdestä yksilöstä http://i58.tinypic.com/2vay1dx.jpg
Viime kotia mitä mulla oli piti sahata auki että sai siemenet ulos. Nää uudet on tosi nahkeita ja kosteen tuntusia, aukee tosi nätisti ilman pirstaloitumista ja ihan vaan käsivoimalla. Kotien pinnalla on tollasta valko-vihree-sini väritystä mutta ei ihan sellasta seittimäistä hometta mitä näkee esim leivässä.
Tuossa vielä kuva yhdestä yksilöstä http://i58.tinypic.com/2vay1dx.jpg
-
Personaes
- OD
Oon jauhanat yhden puskan pieneksi jauhoksi, mites suosittelette ottamaan, kun keittäminen ei nyt onnistu.
Meneekö se helposti alas vaikka mehun kanssa vai pitäisikö sekoittaa esim. jugurttiin?
Meneekö se helposti alas vaikka mehun kanssa vai pitäisikö sekoittaa esim. jugurttiin?
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Huiko
- LD50
Baah. Ihan terveeltä näyttää. Senku laitat ääntä kohti.
Personaes. Sitruuna tai greippimehu on minusta aika hyvä. Jugurttia en suosittele. Voi maistua aika oksennukselta. Mehua kun vielä maustat sokerilla, niin pitäis mennä aika helposti alas.
Personaes. Sitruuna tai greippimehu on minusta aika hyvä. Jugurttia en suosittele. Voi maistua aika oksennukselta. Mehua kun vielä maustat sokerilla, niin pitäis mennä aika helposti alas.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
-
Dexma
- Moderator
Niis pitäis olla sellainen sininen väritys silloin esillä ymmärtääkseni.Baah wrote:Mistä tietää milloin kodat on homeessa?
-
Masis
- Psykonautti
Mitenhän nopeasti tästä saa vieroitusoireet? Itsellä mennyt nyt viisi päivää putkeen teetä
ja kuumottaa jos jotain refloja alkaa ilmetä. Ei mulla kyllä nyt tällä hetkelle ole koulua tai duunia joten ei sen puoleen, pystyypähän himassa rauhassa kärsiä reflat pois. Jos edes ylipäätään mitään refloja tulee. Mutta kertokaas?
-
Pen
- OD
Tuskin noin lyhyestä pahoja tulee. Mutta kunnon unikkoteereflathan kestää useita viikkoja. Kannattaa lopettaa se juominen kun vielä voi.
-
Masis
- Psykonautti
Jeah, kiitos infosta. Elämäni ekat reflat tulevat olemaan, jos tupakkaa ei lasketa. Ei sillonkaa kyllä ilmennyt paljoa mitään. Toivottavasti nää nyt ois jotenkin siedettävät, onhan täs melkoisen kova hUUme kumminkin kyseessäPen wrote:Tuskin noin lyhyestä pahoja tulee. Mutta kunnon unikkoteereflathan kestää useita viikkoja. Kannattaa lopettaa se juominen kun vielä voi.
-
Personaes
- OD
Unikkotee reflat on kyllä aika uskomattoman hirveät. Oon kokenut subu reflat, oksikodoni reflat ja vaikka mitkä, mutta puolenvuoden unikkotee kuurin jälkeen, jolloin joka päivä olin ottanut ison annoksen unikkoja niin ei hittolainen mikä olo.Mutta kunnon unikkoteereflathan kestää useita viikkoja. Kannattaa lopettaa se juominen kun vielä voi.
Eka kun olin ollut vajaan vuorokauden ilman ajattelin että eihän nämä olekkaan kovin pahat. Menin nukkumaan, sit heräsin aamuyöstä aivan hirveään oloon. Kun normaalisti reflosisa ne säryt on pääosin jaloissa, niin nyt ne oli jokapuolella, etenkin selässä ja lantiossa. Maha sekaisin pahemmin kuin koskaan, säryt aivan jumalattomat, jokapuolelle sattui ja koski ja oksettava, heikko&flunssainen olo. Eli joo, jos on unikkotee koukussa niin kannattaa vaihtaa riippuvuus vaikka bupreen ennenkuin lopettaa.
Unikkoteessähän on mitä, kymmeniä eri alkaloideja, niin siinä on päällä morfiini, kodeiini ja ties mitkä reflat samaan aikaan. Ei hyvä.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Dexma
- Moderator
Unikoissa kyl tulee vähän nopeemmin, kuin esim bupressa noi ekat reflat, mutta kyllä silti yli kuukauden saat kiskoo täysillä, että on edes jotain edessä, muutakuin vitutus siitä ettei oo "high".Masis wrote:Jos edes ylipäätään mitään refloja tulee. Mutta kertokaas?
Ne kota reflat kyl sit kestää viiiitun kauan.
-
zerk
Jep. Parin-kolmen viikon putken jälkeen voi jo tulla aika ikävä olo, lopettaisin nyt kun vielä selviät todella vähällä.Dexma wrote:Unikoissa kyl tulee vähän nopeemmin, kuin esim bupressa noi ekat reflat, mutta kyllä silti yli kuukauden saat kiskoo täysillä, että on edes jotain edessä, muutakuin vitutus siitä ettei oo "high".Masis wrote:Jos edes ylipäätään mitään refloja tulee. Mutta kertokaas?
Ne kota reflat kyl sit kestää viiiitun kauan.
Kotareflat on yksi kamalimmista kokemuksista mitä mulle on ikinä tullut vastaan. Kun lopetin opateen jokunen vuosi sitten seinään muutaman vuoden käytön jälkeen niin akuutit reflat kesti todella voimakkaina reippaasti yli kuukauden ja mahan toiminta ei ollut lähelläkään normaalia vielä 2 kuukauden jälkeenkään. Niitä ei mielestäni voi mitenkään verrata esimerkiksi buprerefloihin - ne on niin törkeän rajut. Kun buprerefloissa on nihkeän ikävä, ahdistunut olo ja jalkoja kolottaa, niin kotarefloissa taas makaan vessan lattialla vuoroin oksentaen ja kivusta huutaen. Mulle tulee kotarefloissa jalkojen lisäksi myös alaselkään aivan käsittämättömän kovia kipuja.
Jos on unikoiden käytön lopettaminen edessä ja niitä on mennyt 2kk tai kauemmin niin suosittelen siirtymistä bupreen muutamaksi viikoksi ennen lopettamista. Se helpottaa reilusti.
-
KAHVIJATEE
- Tuppisuu
Sata kertaa kysytty mutta millä nuo kannattaa, tai ois helpoin tapa jauhaa ihan pikku kimpaleiksi
-
Pen
- OD
Sienet eka pois. Sitten tehosekoitin, grinderin, pillerimurskain - onhan noita.
-
KAHVIJATEE
- Tuppisuu
Ydinfysiikkaa vaativa kysymys: menettääköhän potenttiaalia 2013 poimitut unikot näin 2014 puolessa välissä
ps. hyvää settiä! kunnon raskasta eikä mitään pirteys pubrea
ps. hyvää settiä! kunnon raskasta eikä mitään pirteys pubrea
-
KAHVIJATEE
- Tuppisuu
En edelleenkään jaksa kaivella vaan kysyn että pitääkö ne olla lähes jauhoja kun kattilaan laittaa? Meinaan vaan kun ainot vaihtoehto on pikku saksilla noiden murskaaminen
Seuraava postaus multa järkevämpi niin en saa banneja 8 ) tsihihihih
E: Ja miten noi kannattaa säilyttää, pussi kiinni vai auki ja minkälaisessa tilassa, varmaan ei missään kosteassa kannata?
E: Ja miten noi kannattaa säilyttää, pussi kiinni vai auki ja minkälaisessa tilassa, varmaan ei missään kosteassa kannata?
-
cook
- Lepakko
Ei ne jauhoja tarvi olla, esim. laittaa jonkun kulhon pohjalle ja survoo jollain tylpällä esineellä hetken aikaa niin ne menee kyllä tarpeeks hienoks jotta ei tarvitse kovin pitkään liottaa. Jauhoina ekstraktointi on vaan nopeampaa, mutta kyllä kohtuu pieni silppu ajaa asian lähes yhtä hyvin.KAHVIJATEE wrote:En edelleenkään jaksa kaivella vaan kysyn että pitääkö ne olla lähes jauhoja kun kattilaan laittaa? Meinaan vaan kun ainot vaihtoehto on pikku saksilla noiden murskaaminenSeuraava postaus multa järkevämpi niin en saa banneja 8 ) tsihihihih
Jos kaikki on hyvin kuivattuja niin säilyy suljetussa pussissa mutta jos on tarkoitus pitkiä aikoja säilyttää niin kannattaa varmistaa ettei ole mätiä/kosteita kotia seassa koska se saattaa pussissa levitä.
-
KAHVIJATEE
- Tuppisuu
Onko muuten tietoo että lähteekö noista tehoja jos liian kuumalla kiehuttaa?
-
cook
- Lepakko
Ei ne ihan heti ala hajoamaan kiehuvassa vedessä mutta jos tuntikaupalla keittelee niin saattaapi jotain kadotakin. Ihan hyvin riittää esim. kolmosella tai kakkosella hauduttelu ainakin mun mielestä eikä oo pelkoa että mitään menis rikki.KAHVIJATEE wrote:Onko muuten tietoo että lähteekö noista tehoja jos liian kuumalla kiehuttaa?
Kalsiumin väitetään tekevän teestä ehkä huomattavastikin vahvempaa, en tiedä tasan millä mekanismilla mutta esim. n. 10 grammaa kalsiumkarbonaattia eli melkeenpä mitä tahansa kalsiumtabletteja veteen ja unikot perään, tätä pitäisi kokeilla jossain vaiheessa. Jos joku on kokeillut niin voi raportoida.