Oltiin jo viikkoa aikasemmin suunniteltu, että perjantaina(4.4.2014) otetaa naksut. Tämä on toinen kokemukseni, ja naksut olivat punasia vaahteroita.
Ajattelin, etten ala nyt nimeämään ketään, ja keskittyisin lähinnä omaan kokemukseen.(Sanon vaikka kaikkia naksupäiksi, helpottaakseni tarinaa ) Anyway joskus neljän aikaan saavun kuosituskämppään, ja pikkuhiljaa porukkaa alkaa hipsimään sinne. Naksut, ja 2 muuta vielä puuttuu, lähdemme odottamaan heitä sörnäisiin joskus kuudenmaissa.
Aika pian he ilmestyvätki sinne, ja lähdemme hakemaan vielä pari keilaa buddhaa. Yhteensä meitä on 6, ja kaikki ottaa yhden naksun jo metrossa. Käsittääkseni mukana on vain 1 vähän kokeneempi naksupää, tai mahdollisesti 2.
Ehkä n. 25min-30min naksujen ottamisen jälkeen, tulee tuttu, hiukan laginen olo, jonka heittäisin muuten placebon piikkiin, mutta se sama tuli viimeksikin.(Voi se kai silti olla placebo)
Sporassa, ehkä n. 40min ottamisen jälkeen, tulee ensimmäiset vaikutukset, oli levoton olo, kuuma, vähän ahdisti. Asiaa ei auttanut yhtään, että spora oli ihan täynnä, ja jouduin seisomaan.
45min: Astun sporasta ulos, ja kaikki nämä lievät negatiiviset "vaikutukset" oli historiaa. Kävely oli aika mahtavantuntuista, tuntui kuin kävelisin "Pilvien päällä" näkökenttä skidisti heilui vasemmalle ja oikealle, fiilis helvetin hyvä, aloin nauramaan sille vähän.
Saavumme portaikkoon, mutten halunnut änkeytyä pieneen hissiin 6 ihmisen kanssa, koska se kuulosti ahdistavalta. "Hölkkään" rappuset ylös, 3kerrosta. Se oli pieni virhe, koska tuntui siltä että pää räjähtää, ja keho olisi pahasti ylirasittunut, huuh, pakko päästä istumaan!
Yhdellä naksupäällä oli pahan kuulonen yskä, ja luulin että hän laattaa kohta kun hän köhi ja tuli myös rappuset ylös, koska laattaaminen ei ollut itsellänikään hirveän kaukana, mutta eise niin pahalta tuntunut.
Kämpän omistaja tulee avaamaan oven, menen muistaakseni sängylle istumaan ja olo helpotti sekunnin murto-osassa. Euforiaa. Muillakin on nousut.
Näkökenttä alkoi heilumaan voimakkaammin, enkä tunnistanut missä kohtaa huonetta olen kun siristin silmiä. En oikeastaan tunnistanut huonettakaan silloin, mutta tiesin kyllä täysin missä olen.
Hetken nautittuani olosta tuli pakonomainen tarve zekata vaultti. Kirjotin pari postiakin, ja näppäimet tuntuivat siltä, että ne muokkautuisivat sormen mukaan, sormi uppoaisi niihin, ja ne olisivat pehmeitä. Se oli ihan mukavaa, tosin skidisti hankalampaa kun normaalisti.
Menen ilmoittamaan ilmoitusluontaisesti ihmisille että oli vitun mahtavaa tutustua heihin.
Menen makaamaan lattialle, ja se oli ihan helvetin mukavaa. Oli paljon asiaa, ja lattialta jotain huutelinkin, mutta keskityin silti lähinnä siihen euforiaan. Pistin myös merkille, että lattia tuntui äärimmäisen pehmeältä, ja hiukset oli ikäänkuin tyynynä. Minulle tuli hiukan euforia"aaltoja" jotka alkoivat jaloista, ja tulivat päähän asti. Ne kutitti ja naurukohtaus ei ollut kaukana. Taisin jotain hykertääkin siinä.
Nousin ylös, ja sanoin muutamaan otteeseen miten hyvä olo mulla on.
Hetken perästä poltamme tuhdin spliffin. Tämä oli minun osalta pieni virhe, mutta tosin teki olosta erittäin intesiivisen.
Hiljaisuus. Se oli ihanaa, siis hiljaa oleminen oli parasta mitä ikinä tiedän. Ikinä ei sellaista ole ollut. Puhuminen ja puhe häiritse jonkun verran.
Ajan X: kuluttua tästä seuraakin aika radikaali asia, nimittäin 3naksupäätä halusi olla TÄYSIN hiljaa, mutta 2 muuta ei siihen pystynyt, ja hölötti kokoajan. Minäkin halusin olla hiljaa, mutta puhe oli minulle ihan OK, kuhan se ei tapahdu huutamalla tai toisen ihmisen päällepuhumisena.
Tilanne oli siis hiukan ahdistava, kun n. 30-60min meni siinä, että kokoajan joku puhuu, ja joku huutaa hiljaa. Ilmapiiri valitettavasti vähän kiristyi minun mielestäni, ja aistin sen paljon normaalia voimakkaammin.
Jostain syystä mieleeni jäi se, kun ensikertalainen naksupää hokee 40-50kertaa että sanokaa jos puheeni häiritsee.
Keskustelu meni jotenkin näin: -->
" sanokaa jos puheeni häiritsee "
" Joo joo, okei "
kymmenen sekunnin kuluttua.
" Juujuujuu *tuskanen puhetyyli* ollaan nyt vaan hiljaa "
Kymmenen sec:
" ._. Sää sanoit sen jo, ollaan jo hiljaa "
Jne... Tota jatkui jokusen minuutin, mutta aika looppausta se oli. Tässä vaiheessa olin itse tukevasti tripeillä, ja ymmärsin kaikkia. Halusin olla hiljaisuudessa edelleen, mutta puhuin itse vahingossa koko ajan. En onneksi korottanut ääntä kovin kovaksi montaa kertaa, nimittäin se oli kaikista häiritsevintä.
Aina kun joku huusi hiljaa, niin aistin siinä jostain syystä vähän vihaa, mutta se taisi olla harha. Mene ja tiedä. Minulla oli joku juttu mielessä, miten hiljaisuus saatais aikaseks, puhuin hiljaisella äänellä. Käsittääkseni se ei ollut häiritsevää, mutta pari kertaa kuiskaus muodostui kovaääniseksi puheeksi, varsinkin jos joku sanoo minulle jotain.
Muistaakseni seuraavaksi vähän kaikki yrittää muodostaa RAUHALLISTA keskustelua, en tiedä muista, mutta itseäni rauhallinen keskustelu ei häirinnyt yhtään, jos vain 1 naksupää on äänessä, eikä kukaan keskeytä tai puhu päälle.
En pystynyt siinä mielessä puhumaan, että unohdin mitä puhuin ja puhuin ihan mitä sattuu. Tämä oli minulle ERITTÄIN ahdistavaa, koska heitin ainakin muutamaan otteeseen täysin väärän mielipiteen ja se kuulosti omiin korviin erittäin RETARDILTA
Varsinkin, jos puheessa on enemmänkuin 1 lause, niin jäädyn ihan täysin mutta silti sanon jotain, ja se jotain, tuntui tosi oudolta.
Rauhallinen keskustelu ei onnistu, ja muutamat halusi olla taas täysin hiljaa. Tämä ei onnistunut minulta, eikä kahdelta muultakaan, koska itse unohdin että piti olla hiljaa ja tuntui luonnottomalta olla vastaamatta jos joku sanoo minulle jotain.
Päädyimme ratkaisuun, että ne jotka hölöttää menee toiseen huoneeseen, ja laitamme välioven kiinni. Aluksi se ei kuulostanut mielestäni hyvälle idealle, koska halusin itsekkin olla hiljaa, mutta se oli minulle kumminkin ihan ok.
Ratkaisu oli ihan hyvä, ja tilanne rauhoittui, ja pääsi taas keskittymään oloihin, eikä "hiljaa" huutamiseen/kuuntelemiseen. Menin makaamaan lattialle, pistin silmät kiinni ja hieroin niitä. Kun lopetin hieromisen ja avasin vähän silmiä, näen liaaneja. Liaaneja kaikkialla.
Nousen ylös ja yritän ottaa yhtä liaania kiinni, tajusin kyllä että se oli visuaali, mutta halusin hyppelehtiä. Siitä puheenollen, nousuissa ennen pilven polttoa, kun aloin hyppien pyörimään ympyrää, ja se pyöriminen nopeutui ja nopeutui vaikken itse niin yrittänyt.
Makoilen lattialla, näen kuvioita katossa. Puhuminen onnistui taas hyvin, eikä se varsinaisesti häirinnyt minua. Halusin siitä huolimatta olla pääasiassa hiljaa, mutta juttelin kyllä myös aika paljon.
Siirryn parvekkeella röökille, mutta rööki ei maistunut järin hyvälle. Ei se pahaakaan ollut, mutta haisi vastenmieliselle ja heitin puolikkaanröökin menemään.
Pääni tuntuu painavalta ja kevyeltä samaan aikaan, olen ihan ihme tripeillä. Kaikki on yhtä kaaosta päänsisällä kaaos ei häirinnyt, päinvastoin. Menin kysymään onko toisessa huoneessa olevat "tripeillä" vastaus oli että ei ole. En huolestunut siitä, koska olin puolvahingossa paastonnut lähes 2vrk ja ajattelin sillä olevan osuutta asiaan. Ja sain jälkikäteen tietää, että jos paastoaa, saattaa naksut kolahtaakkin jonkun verran kovemmin.
Kävimme jossain välissä kaupassa, aluksi kaikki oli tulemassa, mutta 1 naksupää ei jaksanut tulla, ja 1 oli niin tukevasti tripeillä, että ajattelin että kokeneen naksupään olis hyvä jäädä sinne. Mutta sitten muistaakseni ainakin osittain pupillien takia, pari muutakaan ei halunnut lähteä. Ne oli kyllä ihan lautaset, ei ollut todellakaan kaukana siitä että koko silmä on pupillia.
Lähden kahden muun kanssa kauppaan, josta seuraa huvittava tilanne. Kämpillä oli käymässä 1 äijä, joka tuli juuri ennenkuin lähdettiin kauppaan, ja hänen lempinimensä(?) on eläimiin liittyvä. Sanotaan nyt vaikka että papukaija(Ei oikeasti, mutta get it?)
Menemme rappujen välistä kauppaan, ja huomaan että yksi henkilö jota en tunnistanut on liittynyt porukkaan. Unohdin miltä papukaija näyttää, ja menen pupillit lautasena, tyhmä virne naamalle hänen viereensä, ja kysyn ihan pokkana " Heij... Ootko sä papukaija ???
Ostan purkkapussin kaupasta, otan sieltä samantien yhden. Kuiva kurkku alkoi ärsyttämään, kysyn vettä, sain sitä, ja ai jumalauta sitä helpotuksen tunnetta.. Huhhuh. Kaupassa ei varsinaisesti käynyt mitään tavallista poikkeavaa.
Olen vielä ihan kuosit, mutta alan saamaan siihen jossain määrin otetta. Poltetaan lisää pilveä, ollaan vieläkin eri huoneissa.
En halunnut jostain syystä röökiä bongiin, mutta muut naksupäät halusi, joten laitettiin kyhärille kolmeen osaan settiä. (Toiset oli jo polttanut)
Hämärässä, mulle kävi hiukan kämmi nimittäin kyhiksellä oli tuhkaa, ja vielä minun 1/3osa, heitän kaikki tuhkat bongiin koska olin varma että tuhka oli kukkaa ja kukka tuhkaa.
Suurimmalla osalla oli jo käsittääkseni alkanut laskut minua aikaisemmin, mutta minulla alkoi laskemaan vasta joskus 22:00.
Muistaakseni oltiin taas samassa huoneessa, tai ainakin kaikki hääri ja pyöri huoneesta toiseen, niinkuin minäkin.
Euforia alkaa olla jo ohi ja laskut alkanut jo. Olo oli silti vielä hyvä. Poltetaan vielä lisää pilveä, ja menen siitä kyllä muistaakseni aika juntturaan. Ihmettelen ja kuuntelen musiikkia.
Iltakin alkaa ainakin minun osalta päättyä aika piakkoin. En muista hirveän hyvin mitä tein laskuissa, mutta en ilmeisesti mitään olennaista stoorin kannalta. Yksi naksupää kyllä vähän sekoili ja käyttäytyi omituisesti, muttei se ole stoorin kannalta tärkeää.
Jos oikein muistan, niin lähden pois kuosikämpältä toisaalle nukkumaan n. Klo 23:00, en osannut reittiä sinne kävellen ja yksi muu naksupää lähtee näyttämään reittiä.
Ilta on nyt päättynyt. Harmitti vähän, oli jotenkin haikea olo.
Jätin kertomatta sen, että pilvi tuotti minulle tietynlaisia negatiivisia juttuja/vainoja. Tuntui kokoajan siltä, että käyttäydyn kokoajan typerästi eikä se ollut mukavaa. Luulin että tein tai sanoin jotain ERITTÄIN typerää. Tämä siis tapahtui aika pian pilvenpolton jälkeen, mutta meni ohi ihan kysymällä muilta ihmisiltä, että olenko tehnyt jotain typerää. En ollut. Huh. Silti olen varma mainitsemastani asiasta, että jotkut omat juttuni oli tyhmiä.
Mutta siis pointti oli se, että itse en polta pilveä seuraavan kerran jos porukka ei ole pienempi. (Vaikka ei ollut nytkään iso) Eli siis suosittelen, että jos joku henkilö, joka ei aikasemmin ole kokeillut pilvi+ekstaasi comboa (varmaan kyl suurinosa vaultist mut anyway) niin panostaisin mahdollisimman hyvään set & settingin. Pienikin ärsyke saattoi tuntui isolta. Muut kyllä kehuivat erinomaiseksi comboksi, ja jälkeenpäin mietittynä, olihan se, mutta sillonkun olin aistivani tunnelman kireentymistä, ei mikään muu pyörinyt päässäni.
Ilta oli kyllä pienistä kommenverkeistä huolimatta, mitä loistavin, todellakin uusiksi. Pahoittelen taas vaihteeksi jos jäi vähän suppeaksi tarinaksi, mutta yksinkertaisesti Mm. Olotilan kuvaileminen ja pukeminen sanoiksi on mahdotonta. Eikä sitä trippiäkään oikein voi kuvailla jos visuaaleja ei lasketa. Ja vielä tämän lisäksi, muistikuvani ovat hiukan köhnöt. Jos en perjantaina muistanut mitä joku sanoi 30sekunttia sitten, niin kyllähän se viestii että muistikuvatkin ei tule olemaan täydelliset illasta.
hetiperääedit: Ainiin, taulut alkoi elämään pilvenpolton jälkeen. Vaikka taulu, jossa on jokin maisema, muuttuu yhtäkkiä ihan erilaiseksi. 1 ainakin oli, että taulu alko liikkumaan, ja koko taulu ikäänkuin hajosi taulun ala-karmiin, josta seurasi se että näytti että sieltä singahtelee pieniä kiviä. Toinen juttu oli, että taulusta alkaa muodostua lintu, ja se liikuttaa siipiä symmetrisesti ja oikeassa tahdissa, 30sec ku tuijottelin, lintu kääntyi ja katsoi minua päin. Linnun päälle alkoi sataa vettä, ja lintu yritti lentää pois taulusta.
Tajusin kumminkin että ne on visuaaleja kokoajan, mutta mielestäni tämä oli mainitseman arvoinen asia siksi editoin ne tähän ku tajusin et unohdin kertoa sen tähän.
Peace.