Korvaushoito
-
Mushru
- Moderator
Re: Korvaushoito
^ Sulla on hyvä asenne! Samaa mieltä sun kanssas. Toivottavasti ei siis tarvi sinne asti mennä!
. . . ヽ(-▽ -)ノ °●✺
-
NatiHero
- Kameleontti
Näinpä pidetää vaa pää kylmänä ja kiitos tsemppauksesta 
Edittii: Pitää ny vähä lisäillä ku eile illast olin niin pirun väsyny. Mää en tie onks tää ny iha oikee topic, mut ois kiva voida jakaa olojaan ja kokemuksiaan tän vierotus yrityksen aikana ja ehkä, mikäli onnistutaa, nii myös vähän ajasta sen jälkee. Niiku et miten saa päivät kuluun yms. johon mul on kyl iha suunitelmat. Tää tuntus vaan hyvältä ketjulta jossa vois saada vertaistukee ja tsemppausta kh jengiltä vaikken ite siihe porukkaan kuulukkaa. Mut samat tavotteetha meil on: kohti parempaa elämää
Jossei otsikon piiriin kuuluvat ota nokkiinsa..?
Mut tosiaan maanantai senkun lähestyy, viikonloppu vähän jännittää sillee, vikat opioidit sujahtaa lauantaina elimistöön ja sit alkaaki se tuskailu. Kiitti Mushrulle viel kerran, kannustaa tosi paljon tollanen pieniki kehu/tsemppaus/etc. Ja voimia myös kaikille muille jotka kamppailee riippuvuutensa/himojensa kanssa.
Maasta se nistiki ponnistaa
ps. niiiiiii käskekää muuhu topicii jos on ihan väärässä paikas. Ei vaan toi psytwitterkään tuntuis yhtä "tukevalta" idealta..
Edittii: Pitää ny vähä lisäillä ku eile illast olin niin pirun väsyny. Mää en tie onks tää ny iha oikee topic, mut ois kiva voida jakaa olojaan ja kokemuksiaan tän vierotus yrityksen aikana ja ehkä, mikäli onnistutaa, nii myös vähän ajasta sen jälkee. Niiku et miten saa päivät kuluun yms. johon mul on kyl iha suunitelmat. Tää tuntus vaan hyvältä ketjulta jossa vois saada vertaistukee ja tsemppausta kh jengiltä vaikken ite siihe porukkaan kuulukkaa. Mut samat tavotteetha meil on: kohti parempaa elämää
Jossei otsikon piiriin kuuluvat ota nokkiinsa..?
Mut tosiaan maanantai senkun lähestyy, viikonloppu vähän jännittää sillee, vikat opioidit sujahtaa lauantaina elimistöön ja sit alkaaki se tuskailu. Kiitti Mushrulle viel kerran, kannustaa tosi paljon tollanen pieniki kehu/tsemppaus/etc. Ja voimia myös kaikille muille jotka kamppailee riippuvuutensa/himojensa kanssa.
Maasta se nistiki ponnistaa
ps. niiiiiii käskekää muuhu topicii jos on ihan väärässä paikas. Ei vaan toi psytwitterkään tuntuis yhtä "tukevalta" idealta..
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää![]()
![]()
-
^Gangsteri^
- Apteekki
Natihero: Itse kun asuin Treella, niin monesti suosittelivat minulle korvaushoitoa, vaikka olin silloin riippuvainen kaikesta MUUSTA kuin opiaateista. Sitähän se on että pitävät nykyään KH:ta sokeasti pelkkänä ainoana parhaana hoitona opiaatteja käyttäville, eivätkä kyseenalaista terveellä tavalla sitä hoitomuotoa niiden kohdalla, jotka järkevästi ajateltuna sitä hoitomuotoa ei tarvitsisi (esim. opiaattien käyttöä vasta vuosi, kaks tai alle...).
Nyt menin sitten tuossa noin puol vuotta sitten kh:seen, kun olin periaattees toisinpäin: PELKÄSTÄÄN riippuvainen vain opiaateista enää. Ihan vähän amfen käyttöä, ja alkoholista, sekä kaikista ryyneistä luopuminen tapahtui silloin, kun menin korvaushoitoon. Muutama retkahdus tapahtui juurikin amfen kanssa, josta päätin sitten hoidon keskeyttämisen uhalla luopua kokonaan. Nyt pelkästään lääke, ja olo mahtava, kun on alkanu tutustuun tavallaan oikeaan itseensä uudelleen. Siihen MINÄÄN jonka tunsin viimeksi joskus teininä... siistiä.
Mut noin se meni mun kohdalla.
Nyt menin sitten tuossa noin puol vuotta sitten kh:seen, kun olin periaattees toisinpäin: PELKÄSTÄÄN riippuvainen vain opiaateista enää. Ihan vähän amfen käyttöä, ja alkoholista, sekä kaikista ryyneistä luopuminen tapahtui silloin, kun menin korvaushoitoon. Muutama retkahdus tapahtui juurikin amfen kanssa, josta päätin sitten hoidon keskeyttämisen uhalla luopua kokonaan. Nyt pelkästään lääke, ja olo mahtava, kun on alkanu tutustuun tavallaan oikeaan itseensä uudelleen. Siihen MINÄÄN jonka tunsin viimeksi joskus teininä... siistiä.
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.
-
Infitialis
- Apteekki
Älä tutustu siihen teinii, se ne hommat kusi alunperinki.^Gangsteri^ wrote:Natihero: Itse kun asuin Treella, niin monesti suosittelivat minulle korvaushoitoa, vaikka olin silloin riippuvainen kaikesta MUUSTA kuin opiaateista. Sitähän se on että pitävät nykyään KH:ta sokeasti pelkkänä ainoana parhaana hoitona opiaatteja käyttäville, eivätkä kyseenalaista terveellä tavalla sitä hoitomuotoa niiden kohdalla, jotka järkevästi ajateltuna sitä hoitomuotoa ei tarvitsisi (esim. opiaattien käyttöä vasta vuosi, kaks tai alle...).
Parhaat karstat on pohjalla.
-
^Gangsteri^
- Apteekki
HEH! Tarkoitan, että tuossa välissä oli noin 15 vuotta kestänyt "sumuaika", jolloin en ollut kosketuksissa oman
OIKEAN minäni kanssa, ja alan uudestaan tutustumaan tähän henkilöön, joka on oikean MINÄ.
Mukava tunne, kun näkee monissa tilanteissa ja ajatuksissa että:
Tällainen mun oma persoona on, aika jännä huomata.

OIKEAN minäni kanssa, ja alan uudestaan tutustumaan tähän henkilöön, joka on oikean MINÄ.
Mukava tunne, kun näkee monissa tilanteissa ja ajatuksissa että:
Tällainen mun oma persoona on, aika jännä huomata.
-
paarmasisti
- Apteekki
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
-
SadPanda
- LD50
Ai jumalauta! EN haluais valittaa mut eipä kauan kantanut tuo 2mg nosto !
Kylmä hikee puskee, kylmä väreilee kehoa ja inhottavia fyysisiä tuntemuksia :X
En tiedä jaksanko enää edes mainita tästä koska eipä se auta kun ei kanna ni ei kanna!
18mg on annos ja en usko että tuo 2mg nosto veisi sitä kantavuutta tämän pitemmälle.
Aika paskamaista kyllä koska iltasin on hyvä olla ja yölläkin, mutta nämä aamut on inhottavia.
Nyt on menty joku 8vko tällä 18mg annoksella ja aamuisin alkaa olla olo sama ku tuolloin ku nostettiin 16mg-->18mg
Toisaalta en tiedä onko tämä nyt niin paha kun kuitenki tietää että kohta saa helpotusta ja tää ei ole pysyvä olotila..
Mietin vaan että miltä tuntuisi jos nyt vaikka ei saisi viikkoon lääkettä. Hyi helvetti- Sitä on tottunu tähän reflattomuuteen ni..
Olen kyllä jo sen verta kauan mennyt buprella ja tällä kuitenkin pärjään niin en nää sitä vaihtoehtona että metiksee vaihtasin.
En tiedä mistähän muusta tämä voisi johtuakaan? Oisko joku vitamiini puutostila? Pitääpä heti varata lääkärille aikaa että kysyä asiasta!
Kylmä hikee puskee, kylmä väreilee kehoa ja inhottavia fyysisiä tuntemuksia :X
En tiedä jaksanko enää edes mainita tästä koska eipä se auta kun ei kanna ni ei kanna!
18mg on annos ja en usko että tuo 2mg nosto veisi sitä kantavuutta tämän pitemmälle.
Aika paskamaista kyllä koska iltasin on hyvä olla ja yölläkin, mutta nämä aamut on inhottavia.
Nyt on menty joku 8vko tällä 18mg annoksella ja aamuisin alkaa olla olo sama ku tuolloin ku nostettiin 16mg-->18mg
Toisaalta en tiedä onko tämä nyt niin paha kun kuitenki tietää että kohta saa helpotusta ja tää ei ole pysyvä olotila..
Mietin vaan että miltä tuntuisi jos nyt vaikka ei saisi viikkoon lääkettä. Hyi helvetti- Sitä on tottunu tähän reflattomuuteen ni..
Olen kyllä jo sen verta kauan mennyt buprella ja tällä kuitenkin pärjään niin en nää sitä vaihtoehtona että metiksee vaihtasin.
En tiedä mistähän muusta tämä voisi johtuakaan? Oisko joku vitamiini puutostila? Pitääpä heti varata lääkärille aikaa että kysyä asiasta!
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Velho
- LD50
itellää on aamut yhtä helvettiä huono/etova olo ja pitää juosta vessaan vähä välii ja muutenki sellane olo et mielummi jäis himaa mut sit jäis ilma lääkettä 
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
Personaes
- OD
Ei jumalauta on mennyt hermo tähän paikalliseen k-hoito klinikkaan. Miksi suomessa on niin ammattitaidotonta paska-porukkaa?
Mulla oli tässä muutama viikko sitten akuutti psykoosi, niin sen takia veivät mun kaikki koti-annokset pois. Nyt pitää joka vitun aamu mennä hakeen lääkkeet.
On ihan hienoa että rangaistaan potilasta siitä että potilas on joutunut kärsimään, ehkä jopa heidän epäpätevyyden ja olemattoman terapian takia.
Vittu mää lopetan tän hoidon ihan tässä lähi viikkoina.
Kusipäät ajaa potilaat pois hoidosta ja sitten ihmettelee kun samat kaverit tulee muutaman vuoden päästä 10krt pahemmassa jamassa takaisin.
Vittupäät!
Mulla oli tässä muutama viikko sitten akuutti psykoosi, niin sen takia veivät mun kaikki koti-annokset pois. Nyt pitää joka vitun aamu mennä hakeen lääkkeet.
On ihan hienoa että rangaistaan potilasta siitä että potilas on joutunut kärsimään, ehkä jopa heidän epäpätevyyden ja olemattoman terapian takia.
Vittu mää lopetan tän hoidon ihan tässä lähi viikkoina.
Kusipäät ajaa potilaat pois hoidosta ja sitten ihmettelee kun samat kaverit tulee muutaman vuoden päästä 10krt pahemmassa jamassa takaisin.
Vittupäät!
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Personaes
- OD
Vituttaa tää että ei voi saada bentsoja kuntouttavassa, vaikka olis tilanne että niitä tarvis ihan oikeisiin vaivoihin. Sitkun ei vielä viitsis kavereilta kerjätä, jos ite sattuvat vielä tarviimaan.
Ei jää kauheesti vaihtoehtoja kuin vetää jotain muuta, vipinää tai muita jarruja päälle, että saa "vapaata" arjesta.
Viinaan en tahdo enää koskea, se on helvetin perseestä.
Ei jää kauheesti vaihtoehtoja kuin vetää jotain muuta, vipinää tai muita jarruja päälle, että saa "vapaata" arjesta.
Viinaan en tahdo enää koskea, se on helvetin perseestä.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
^Gangsteri^
- Apteekki
Käsitinkö että sulla on tullut psykoosi siitä, että olet käyttäny jotain ainetta? Koska et ole oikealla lääkityksellä
kh-lääkkeen ohessa, eli ei siis anneta bentsoja oikeaan tarpeeseen? Tuo homma on juurikin monella se kompastuskivi, kun on typerä lääkäri joka johtaa kh-klinikkaa eikä tajua että ei se kh-lääke niitä ahdistuksia vie ahdistuneisuushäiriöistä/paniikkihäiriöistä kärsivillä.
Vittumainen tilanne. Itte en ole edes jaksanu ruinata enää bentsoja kun uskon että siitäki tulee vaan ongelmia.
En tiedä missä kh-piirissä olet, mutta aika monessa paikassa kuulostaa olevan (ei pk-seutu), liiankin tiukka lekuri.
Mutta joku muu ratkasuhan tuohon pitää aina löytää kuin oheiskäyttö, jos nyt oikein ymmräsin.
kh-lääkkeen ohessa, eli ei siis anneta bentsoja oikeaan tarpeeseen? Tuo homma on juurikin monella se kompastuskivi, kun on typerä lääkäri joka johtaa kh-klinikkaa eikä tajua että ei se kh-lääke niitä ahdistuksia vie ahdistuneisuushäiriöistä/paniikkihäiriöistä kärsivillä.
Vittumainen tilanne. Itte en ole edes jaksanu ruinata enää bentsoja kun uskon että siitäki tulee vaan ongelmia.
En tiedä missä kh-piirissä olet, mutta aika monessa paikassa kuulostaa olevan (ei pk-seutu), liiankin tiukka lekuri.
Mutta joku muu ratkasuhan tuohon pitää aina löytää kuin oheiskäyttö, jos nyt oikein ymmräsin.
-
Personaes
- OD
En osaa oikein sanoa.Käsitinkö että sulla on tullut psykoosi siitä, että olet käyttäny jotain ainetta?
Itse veikkaan että liittyy suoraan metadoniin. Oon heti hoidon alusta asti nähnyt hirveitä painajaisia, sitten oman elämän stressi päälle. En tiedä mikä puhkasi sitten, mutta kait se oli
Odotettavissa, kun oon pitänyt kaiken sisälläni vaikka läheisetkin suositellut pitkään terapiaa.
Itse psykoosi oli hirveä kokemus ja vaikka mennyt ohi niin on vielä pelko, että mitä jos ne asiat mitkä koin psykoosissa ovatkin totta ja itse psykoosi olikin vaan "mielen tuunaus todellisuuteen".
Olanzapiinia saan nyt ehkäisemään ettei puhkea uudestaan. Mutta eihän se mihinkään ahdistukseen tai tuskaisuuteen auta, joita välillä on(oireet on vuoristorata maisia, välillä hyvin mielin välillä paska olo).
Lataamossa sain kyllä bentsoja, vaikka alussa kieltäydyin kaikista lääkkeistä ja piti tulla neljä isoa miestä väkisin pistään mua nippuun ja iskeen piikkiä kankkuun. Mutta avossa ei toivoakaan.
Tietääkö joku liittyykö sydämmen pistokset psykoosiin? Itsellä yhdessä vaiheessa pisti sydämmeen.
Ihan hullua mun mielestä, että joskus nuorena kollina sai ahdistukseen xanoreita, mutta nyt kun on välillä 100krt pahempi olo, niin ei voi saada mitään bentsoja. Tää on lose/lose tilanne, kun jos itselle puhkeaa
psykoosi uudestaan kun en saa lääkkeitä mitkä siihen auttaa, eli joudun kärsimään ja samalla yhteiskunta kärsii kalliista hoidoista, mitä lataamokin maksaa +300e/pv/potilas. Vaan sen takia, että lääkäreillä on
se ennakkoluuloinen asenne että jos on väärinkäyttänyt ainetta a, niin väärinkäyttää ainetta b, vaikka siinä ei olisi väärinkäyttö potentiaalia juuri ollenkaan ja on ainut lääke joka oikeasti auttaa oireisiin.
Mulle olis todella tärkeetä, että olis bentsoja edes hätä-varaksi, että voi ottaa jos olo pahenee liikaa, mutta ei onnaa.
Pitäisi joltain kaverilta koittaa hamuta varastoon tai tilata deepnetistä, ei oikein viitsi kavereilta yrittää kinuta, kun tarvitsevat itsekkin(pitkään sain joka viikko rivoja kaverilta, jos vain tarvin), eikä täällä oikein ole bentsoja katukaupassa.
Onneksi pääsen kohta metiksestä eroon, aletaan varmaan pudottaan lääkettä niin että kesään mennessä irti kamasta. Uskon että se metis on ollut isossa osassa tota psykoosia.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Neste
- OD
Ainakin metadonin mahdollisina vieroitusoireina on psykoosi ja spekuloisin että sen NMDA agonismin takia se voisi olla mahdollista muutenkin.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
-
Infitialis
- Apteekki
Antagonismin... NMDA-agonisti tappais.Neste wrote:Ainakin metadonin mahdollisina vieroitusoireina on psykoosi ja spekuloisin että sen NMDA agonismin takia se voisi olla mahdollista muutenkin.
Parhaat karstat on pohjalla.
-
Personaes
- OD
Jee, nyt on bentsoja. <3
Stressannut vähän kun ei ole osannut sanoa oliko tuo mun psykoosi päihde-psykoosi vai ei.
Ite uskon että oli päihteisiin liittyvä, alco+metadoni+valvominen ei ole hyvä homma.
Pitäs mahd.pian päästä metiksestä eroon kokonaan.
Stressannut vähän kun ei ole osannut sanoa oliko tuo mun psykoosi päihde-psykoosi vai ei.
Ite uskon että oli päihteisiin liittyvä, alco+metadoni+valvominen ei ole hyvä homma.
Pitäs mahd.pian päästä metiksestä eroon kokonaan.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
Hihi! Hyvin menee nyt vaan pitää pitää huoli ettei tunnosta että menisi liian hyvin
¨
Viimeeksi ku "retkahdin" niin oli aikalailla siitä kiinni kun olin jotenkin antanut luvan palkita itteni..
Nyt alkaa olla retkahtamisesta 1kk 2vko ja yleensä 2kk välein on tullut pieni retkahdus paitsi
mitä nyt alussa meni jo 4kk ainakin ilman repsahtamisia. Nyt ne vaan alkaa olla niin vähissä et
2 virhettä ja ulos hoidosta. Mutta en aijo jättää viimeselle sitä koska aina voi tapahtua jotain
esim et joku laittaa lasiin tai kännissä syö jonku ryynin tms. Sen takia oon jättäny holinki pois!
En tiedä ainut mikä nyt tunnostaa vähä vastustavan on tuo lääkkeen kantamattomuus.
Ei mitään mistä ei selviäisi mutta seuraavat aamut on kyllä aika nihkeitä. Eikä siinäkään mitään
jos olisi vaikka 8:00 aamulla mutta mulla alkaa siihen aikaan työt ja liotus on 9:30-. Että kun herää
siinä joskus 7:00 niin pari tuntia pitää kestää kylmähikee ja palelua. Mutta eikaise niin paha ole.
Olisiko tässä hoidossa mahdollista tai yleensäkkin vaihtaa bupresta metadoniin? Kun en usko että
alkavat nostamaan enää dosea 18 - 20mg. Tällä paikkakunnalla olen ainut kellä on tuo 18mg dosena.
Niinku ^GANSGTERI^ aiemmin sanoi, on hienoa kun alkaa löytämään selvinpäin uusia juttuja esim vaikka nyt
omasta persoonallisuudesta ja kiinittää huomiota ihan pieniinki juttuihin ja mikä parasta ne tuntuvat joltain!
Esimerkkinä nyt vaikka aamukahvin tuoksu, liikunta ja siitä palautuminen yms vaikka roskien vienti tai postin haku.!
Mä tykkään vielä liiotella mielessäni näillä asioilla ja saan ne tuntumaan todella hyvältä ja olen onnellinen <3
Moni frendi on sanonutkiin että ku osaan psyykata esim mdpv nousut niin uskomattomalle levelille että toimii samallainen
psyykkaus näköjään elämän rutiineissa jne. Suurin osa ahdistuksesta ja masennuksesta on kadonnut ja kevät tulosa!
Tästä tulee paras kesä ikinä...Nyt vaan pakko koittaa pysyä kaidalla tiellä ja välttää tilanteita missä vois retkahtaa
HYVÄÄ KESÄNODOTUSTA JA TSEMII KAIKILLLE KORVAUSHOIDOSSA OLEVILLE JA PÄIHDEKUNTOUTUJILLE!
Viimeeksi ku "retkahdin" niin oli aikalailla siitä kiinni kun olin jotenkin antanut luvan palkita itteni..
Nyt alkaa olla retkahtamisesta 1kk 2vko ja yleensä 2kk välein on tullut pieni retkahdus paitsi
mitä nyt alussa meni jo 4kk ainakin ilman repsahtamisia. Nyt ne vaan alkaa olla niin vähissä et
2 virhettä ja ulos hoidosta. Mutta en aijo jättää viimeselle sitä koska aina voi tapahtua jotain
esim et joku laittaa lasiin tai kännissä syö jonku ryynin tms. Sen takia oon jättäny holinki pois!
En tiedä ainut mikä nyt tunnostaa vähä vastustavan on tuo lääkkeen kantamattomuus.
Ei mitään mistä ei selviäisi mutta seuraavat aamut on kyllä aika nihkeitä. Eikä siinäkään mitään
jos olisi vaikka 8:00 aamulla mutta mulla alkaa siihen aikaan työt ja liotus on 9:30-. Että kun herää
siinä joskus 7:00 niin pari tuntia pitää kestää kylmähikee ja palelua. Mutta eikaise niin paha ole.
Olisiko tässä hoidossa mahdollista tai yleensäkkin vaihtaa bupresta metadoniin? Kun en usko että
alkavat nostamaan enää dosea 18 - 20mg. Tällä paikkakunnalla olen ainut kellä on tuo 18mg dosena.
Niinku ^GANSGTERI^ aiemmin sanoi, on hienoa kun alkaa löytämään selvinpäin uusia juttuja esim vaikka nyt
omasta persoonallisuudesta ja kiinittää huomiota ihan pieniinki juttuihin ja mikä parasta ne tuntuvat joltain!
Esimerkkinä nyt vaikka aamukahvin tuoksu, liikunta ja siitä palautuminen yms vaikka roskien vienti tai postin haku.!
Mä tykkään vielä liiotella mielessäni näillä asioilla ja saan ne tuntumaan todella hyvältä ja olen onnellinen <3
Moni frendi on sanonutkiin että ku osaan psyykata esim mdpv nousut niin uskomattomalle levelille että toimii samallainen
psyykkaus näköjään elämän rutiineissa jne. Suurin osa ahdistuksesta ja masennuksesta on kadonnut ja kevät tulosa!
Tästä tulee paras kesä ikinä...Nyt vaan pakko koittaa pysyä kaidalla tiellä ja välttää tilanteita missä vois retkahtaa
HYVÄÄ KESÄNODOTUSTA JA TSEMII KAIKILLLE KORVAUSHOIDOSSA OLEVILLE JA PÄIHDEKUNTOUTUJILLE!
-
Personaes
- OD
Tuo on pahinta mitä voit tehdä. Pidemmän päälle se menee aikalailla "yksi askel eteen ja kaksi taaksepäin". Oon ite kanssa tehnyt tuota tietyllä tavalla. Että ajatellut, "oon ollut vuoden ilman muuta kuin korvaushoito lääkettä" nyt voin viihteillä. Homma kuitenkin jatkuu paljon tiheemmin, uudestaan ja uudestaan. Kunnes oot umpikujassa.Viimeeksi ku "retkahdin" niin oli aikalailla siitä kiinni kun olin jotenkin antanut luvan palkita itteni..
Oon nyt ottanut itelleni selvät säännöt. Ei alkoholia ollenkaan tai huumeita. Bentsoja voin tarpeen mukaan ottaa, tai toisinaan "rentoutuakseen".
Kaikki muu kama on enenmmän tai vähemmän pahasta ja tuhoaa sun hoitoa. Toki bentsojenkin syöminen voi olla pahasta, mutta itse syönkin vain satunnaisesti tarpeen tullen, mitään
riippuvuutta ei niihin ole.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
Juu! Kyllä sen huomas mutta nyt oon pitänyt tosi tiukan linjan ja se pitää..
Sain kaverilta pari liuskaa 300mg gabrioneit (gabapentiin) ja en oo ainuttakaa syöny!
Enkä pidä pahana jos ottaa pari rentoutuakseen mutta en nää nyt tarvetta siihen ku kaikki on ilmanki hyvin.
Enkä tunne että kiusaisin itteenu tai myöskään rankaisisin mut jos joskus tulee nyt sit tunne et jotain gaba juttuja
niin pidän jemmassa että voin "rentoutua" tai jos alkaa ahdistamaan niin noi on pätevii siihen..
Sain kaverilta pari liuskaa 300mg gabrioneit (gabapentiin) ja en oo ainuttakaa syöny!
Enkä pidä pahana jos ottaa pari rentoutuakseen mutta en nää nyt tarvetta siihen ku kaikki on ilmanki hyvin.
Enkä tunne että kiusaisin itteenu tai myöskään rankaisisin mut jos joskus tulee nyt sit tunne et jotain gaba juttuja
niin pidän jemmassa että voin "rentoutua" tai jos alkaa ahdistamaan niin noi on pätevii siihen..
-
zrrl
- Apteekki
Nimim. Personaes, haluaisitko kertoa tarkemmin tuosta psykoosistasi? Itseäni kiinnostais kuulla, mutta silleen toki että jos itseäsi vain kiinnostaa avata aihetta yhtään ja en missään nimessä halua painostaa tähän jos aihe on arkaluontoinen.
-
Personaes
- OD
Olin jo kirjoittamassa, mutta päätin olla kirjoittamatta.zrrl wrote:Nimim. Personaes, haluaisitko kertoa tarkemmin tuosta psykoosistasi? Itseäni kiinnostais kuulla, mutta silleen toki että jos itseäsi vain kiinnostaa avata aihetta yhtään ja en missään nimessä halua painostaa tähän jos aihe on arkaluontoinen.
Mun harhoihin liittyi NSA, UFO;t ja Orwellilainen "isoveli valvoo" kolonisaatio systeemi. Jos näin on, niin toivottomassa tilassa ollaan. Sen takia yritän olla kelailematta enempää noita, vaan keskittyä omaan elämään
ja yrittää elää positiivisesti ja levittää sitä positiivisuutta.
Uskon että kaikki ihmiset tällä planeetalla on täydessä harmoniassa ja maailma on juuri sellainen kuin on, kun suuriosa sen sellaiseksi näkee. Maailma voisi olla hyvä paikka, jos maapallon ihmisistä suuriosa olisi hyviä/positiivisia. Luultavasti onkin, "systeemi" vaan on saanut monet toivottomaan tilaan, niin että levittävät sitä negatiivisuutta ja sen takia paha on johdossa tän planeetan herruudesta.
Uskon myös että mitä ikinä kuoleman jälkeen tapahtuukin(uskon että kuolema ei ole loppu, valot pois ja tietoisuus sammuu), liittyy suoraan siihen mitä on ite elämässään tehnyt.
Mun karma on pahasti miinuksella. Eli mun agenda jatkossa on yrittää tehdä maailmasta parempi paikka, tekemällä hyviä tekoja ja levittämällä rakkautta&solidaarisuutta jotta planeetasta tulisi parempi paikka elää ja ehkä itsekkin pelastuisin sitten negatiivisen karman tuomalta kuolemalta.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Dexma
- Moderator
Tosta natiheron kirjoituksesta vain tuun hehkuttaan tähän sitä avohoito menoa.
Siis sit, kun oikeasti alkaa oleen se elämä pikkaisen kunnossa ja jos omat toleranssit on pienet. Niin jonkun 2 mg bupre päivittäis annoksesta on helppo pudottaa alaspäin ja lopettaa. Tietenkin jos on ihan hardcore bentsotolet ja vaik lyrica tolet ja muutenkin elämä ihan viturallaan niin sit ehkä parempi ottaa pidempi polku aina korvaushoidon kautta.
Ite valittin ton avohoidon ihan sen takia, että pystyin kummiskin koulua jatkaan normisti, eikä tarttenut hakea mistään lääkkeitä päivittäin eikä tarttenut pitää kauheen pitkiä sairaslomia mistään. Tässähän menee jo nyt hiton hyvin itellä. Syksyllä oli viimeinen avohoito jakso ja nyt ois jo duunit alkamassa ja elämä alkaa toivottovasti normalisoituun.
Se on silloin helppoo, kun alkaa elämän tilanne ja pääkoppa oleen valmis lopettaan oikeesti. Toisaalta ymmärrän jos lopettamisen jälkeen tulee paljon psyykkisiä taisteluita ahdistuksen ym kanssa silloin tarttee paljon aikaa terapiaan ja muuhun jotta on valmis tekeen sen viimeisen askeleen, että oikeasti pystyy vähentään sen kuosaamisen arjestaan.
Siis sit, kun oikeasti alkaa oleen se elämä pikkaisen kunnossa ja jos omat toleranssit on pienet. Niin jonkun 2 mg bupre päivittäis annoksesta on helppo pudottaa alaspäin ja lopettaa. Tietenkin jos on ihan hardcore bentsotolet ja vaik lyrica tolet ja muutenkin elämä ihan viturallaan niin sit ehkä parempi ottaa pidempi polku aina korvaushoidon kautta.
Ite valittin ton avohoidon ihan sen takia, että pystyin kummiskin koulua jatkaan normisti, eikä tarttenut hakea mistään lääkkeitä päivittäin eikä tarttenut pitää kauheen pitkiä sairaslomia mistään. Tässähän menee jo nyt hiton hyvin itellä. Syksyllä oli viimeinen avohoito jakso ja nyt ois jo duunit alkamassa ja elämä alkaa toivottovasti normalisoituun.
Se on silloin helppoo, kun alkaa elämän tilanne ja pääkoppa oleen valmis lopettaan oikeesti. Toisaalta ymmärrän jos lopettamisen jälkeen tulee paljon psyykkisiä taisteluita ahdistuksen ym kanssa silloin tarttee paljon aikaa terapiaan ja muuhun jotta on valmis tekeen sen viimeisen askeleen, että oikeasti pystyy vähentään sen kuosaamisen arjestaan.
-
Musta8
- Lepakko
Pääsin korvaushoitoon! KH alotuksen joutu olla suljetulla osastolla. Metishoito koska buprehoitoa ei ole tässä kaupungissa.
Annos on helvetin pieni 10/50 mutta auttaa pärjäämään ilman muita oppareita. Huomenna saan tietää lekuriajan ja myös metadoni-pitoisuudet, annosta luultavasti nostetaan.
Jotain pientä buustailua joutuu ottamaan mutta paljon paremmin on lähtenyt käyntiin kun itse osasin edes oottaa!
Annos on helvetin pieni 10/50 mutta auttaa pärjäämään ilman muita oppareita. Huomenna saan tietää lekuriajan ja myös metadoni-pitoisuudet, annosta luultavasti nostetaan.
Jotain pientä buustailua joutuu ottamaan mutta paljon paremmin on lähtenyt käyntiin kun itse osasin edes oottaa!
Hi..!
-
SadPanda
- LD50
Hei musta8 ! Oikeesti hienohomma! Onnee 
Jei kaikki korvaushoito tyypit tulkaa irkkiin mut tavoittaa tästä samasta nicistä,
Tehdään joku kanava missä voitais jutella ja antaa neuvoi ja tsempata hoidon kanssa
Jei kaikki korvaushoito tyypit tulkaa irkkiin mut tavoittaa tästä samasta nicistä,
Tehdään joku kanava missä voitais jutella ja antaa neuvoi ja tsempata hoidon kanssa
-
Dexma
- Moderator
Mäkin haluun tulla tsemppi kerhoon. Vaikken olekkaan korvaushoidossaSadPanda wrote: Tehdään joku kanava missä voitais jutella ja antaa neuvoi ja tsempata hoidon kanssa
pääsenks mä?
OON TOSI KOVA TSEMPPARI.
Eilenkin vedin huumeita.
-
SadPanda
- LD50
NO TOTTKAI
HOITO MIKÄ HOITO. VÄHENTÄMINEN / ELÄMÄN LAADUN PAANTAMINEN.
Dexma keksisjoku hyvä kannu irkkiin tähä teemaan liittyen. Kaikki sit sinne, onlinw vertaistukea ja niinedeleen.
Dexma keksisjoku hyvä kannu irkkiin tähä teemaan liittyen. Kaikki sit sinne, onlinw vertaistukea ja niinedeleen.
-
Dexma
- Moderator
Joo pitäis. En mä osaa tollasta irkkikannua pitää yllä kylläkään ja kyl tuolta perusirkistä tukee varmasti saa paljon.SadPanda wrote:
Dexma keksisjoku hyvä kannu irkkiin tähä teemaan liittyen.
Mites porukka yrittää muuten korjata elämäänsä kuntoon muullakin tavalla kuin kärvistellen himassa ja yrittää olla vetämättä liikaa huumeita?
Itelle on tosi jännä juttu tapahtunut nyt työn kautta, että on alkanut arvostaan omaa terveyttä ihan erilailla. Yksinkertaisesti se, että kun on pakko mennä töihin niin siellä on helpompi, kun on peruskunto kohalla. Siis tarkoitan enemmän sitä, että on vain yleisesti pirteä. Pitää huolen nukkumisesta, ravinnosta ja arjen perusasioista.
Tosi hankalaa on löytää tylsän 8-16 arjen ulkopuolelta se jokin juttu mikä tekee minut onnelliseksi. Paljon on joutunut kysyyn iteltä mitä mä oikeesti haluun elämältä. Kuosissa jotenkin on tyytyväinen helpommin omaan elämäänsä. On paljon helpommin siinä pisteessä, että ei kysy iteltä mitä haluaa elämästä. Oman päihdeterapian alussa multa kysyttiin monesti missä mä haluun olla muutaman vuoden päästä. No enhän mä siihen osaa vastata kauheesti, mutta oikeastaan mä osaan vastata jo, että ois ollut kiva kyllä muita juttuja tehdä tässä viimeisen kuuden vuoden aikana. Harmittaa, kun on jäänyt jotain ulkomaanmatkoja tekemättä, eikä oo mennyt tekeen mitään teini-ikäisen reilaus reissua tai mitään tälläistä. Se, että mä oon tajunnut mitä multa jää tekemättä, kun oon kalja kädessä ja fraktaalit silmissä olohuoneessa hävettää mua itseäni kohtaan. Ylipäätään, kun tajuaa sen paljon se kalja ja fraktaalit maksaa mulle niin ajassa, rahassa, henkisellä energialla ja kaikella muulla niin mä tajuun, että mä en oikeasti enään jaksa tehä näitä juttuja. Haluun muutoksia.
Tosi hankalahan on lähtee muuttaan mitään elämässä, kun on koukku päällä ja tosi hankala on unelmoida vuoden päähän tai suunnitella, mutta oikeastaan just se "suunnitelma" on oikeastaan AINUT asia mikä vois vittuukaan motivoida mua mihinkään. Helppo on suunnitella itelle monia perusasioita sillain hommaan duunin tai koulupaikan vaikka, mut tuskin sellaiset asiat riittää sellaiseen lopulliseen onneen.
Mä oon saanut tässä nyt duunista kiinni ja koulussa ollut jo pitkän aikaa. Kotona oon yllättävän usein selvinpäin, vaik subu haisee pöydällä omaan nenään saakka, kun tyttöystävä käyttää. Silti arki on aika taistelua, koska suoraan sanottuna, mun arjesta puuttuu vitusti kaikkee siistiä asioita. On kiva, kun kohta alkaa tuleen kait rahaa niin voi alkaa pistään arkeensa muihin asioihin, kun ei ehkä tartte ihan köyhänä istuskella. Sit vois tehä jotain kivoja hommia esim aloittaa seinäkiipeily harrastuksen mitä oon jo tovin halunnut, ehkä kesän jälkeen voisin matkustaa johonkin... Olin tossa just lapissa lomareissulla ensi kertaa kolmeen vuoteen. Se oli ihan älyttömän merkittävä reissu mulle, kun sain esimakua siitä, mitä mun elämä voi olla jos olisin selvinpäin. Jos doupin oston sijaan pistäisin rahat säästöön, reflojen ja kuosaamisen hoitamisen sijaan käyttäisin energiani olemalla duunissa ja sit yleensäkkin tekemään itteni onnelliseksi käytännön asioilla.
Hirvee homma mulla on psyykkeen puolella. Pitäis vähän löytää hyvä tasapaino omaan sosiaaliseen elämään. En tiiä tarttenko lisää kavereita, mutta ainakin kontaktia niihin enemmän. Ei jaksais istua aina tyttöystävän kanssa kämpällä. Sit oma-aloitteisuutta ja uskallusta omaan elämään. Vähän sellaista tuumasta toimeen. Oon itse ihan älyttömän "comfort zone ihminen", mutta en missään nimessäkään tietyllä tapaa omasta tahdosta, vain omista peloista ja juurikin tottumuksesta. Mä voin vetää 200mg dpt tripin, mutta mua jännittää hitosti matkustaa junalla yksinäni Helsinkiin, kun en mukamas osaa siellä liikkua sit niillä hiton metro ja lähijunilla puhumattakaan siitä, että menisin kansanopiston kokkauskurssille jossa voisin opetella paistaan pihviä tai mennä autokouluun jotta voisin ajaa joskus 30 kilometriä kämpältäni pois johonkin syrjäiselle joelle jossa voisin kalastaa taimenia. Nämä jutut on meinaan vitusti paljon mageempia juttuja, kuin kiskoo 1 mg äsidii tai konilainit.
Aika iso homma opetella elämään elämää joka ois elämisen arvoista.
-
^Gangsteri^
- Apteekki
Mulla on ollu aina tuo electromusiikin teko. Hommaan nyt laitteita lisää kun rahaakin riittää enemmän. Mukavaa. Sit ei tarvi olla nälissäänkään enää, kun on aina ruokaa. Sit käyn kuntosalilla väh. 2 kertaa viikossa. Vedän lisäravinteita ja vitamiineja. Liikun paljon hoitamassa asioita ja muutenkin...
-
Musta8
- Lepakko
Pitää opetella tota irciä käyttämään. Huomenna varmaan jaksais kun on metikset haettu. 
Kyl tää vähä on tätä himas lojumista ollut mut ei nyt kärvistelyä kuitenkaan kun saa metadonit kuitenkin joja aamu. Salikortin aijon hankkia ja kunhan saa sisäpelikengät niin joka viikko urheilemaan. Sabaa ja sulkista. =)
Aamut on vittumaisia!! Herää siihen joka aamu kun paskat meinaa tulla housuun. Saa juosta vähäväliä vessassa. Linja-autolla joudun lääkkeen hakea ni saa olla paniikin alla joka kerta..
Kyl tää vähä on tätä himas lojumista ollut mut ei nyt kärvistelyä kuitenkaan kun saa metadonit kuitenkin joja aamu. Salikortin aijon hankkia ja kunhan saa sisäpelikengät niin joka viikko urheilemaan. Sabaa ja sulkista. =)
Aamut on vittumaisia!! Herää siihen joka aamu kun paskat meinaa tulla housuun. Saa juosta vähäväliä vessassa. Linja-autolla joudun lääkkeen hakea ni saa olla paniikin alla joka kerta..
Hi..!
-
SadPanda
- LD50
Itellä on myös salikortti, sit käyn joka arkipäivä lukemas koillissanomia näkövammaisten keskusliitolle nauhalle. Ne sit päätyy cd.lle niille näkövammaisille
Seuraavia etappeja vapaapäivät ja interferoni hoitob:)
-
^Gangsteri^
- Apteekki
Itellä alkaa näitä vapaapäiviä täs jo olemaan. Hitto kun joka kerta kun käyn tuolla, unohan kysyä siitä IF-hoidosta, jahka pääsis jonoon... Vai olikohan se että vasta jonoon pääse sit 6kk putsiajan jälkeen, hmm... sithän parin kk:n ajan päästä pääsis jonoon.