MITÄ TEHDÄ JOS EPÄILET ETTEIVÄT SEULASI TULE OLEMAAN PUHTAAT

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Huiko
LD50

MITÄ TEHDÄ JOS EPÄILET ETTEIVÄT SEULASI TULE OLEMAAN PUHTAAT

Post by Huiko »

Aivan ensiksi: Rauhoitu.

Siihen mikä näkyy seuloissa vaikuttaa puoliintumisaika. Tässä linkki kyseiseen topikkiin: Megatopic: Lääkeaineiden hyötyosuudet ja puoliintumisajat

1. Jos epäilet ettet tule antamaan puhtaita seuloja, voit toki olla antamatta niitä. Useimmiten tällaista joutuu perustelemaan, jolloin voi joutua valehtelemaan, jottei joutuisi tarpeettomiin vaikeuksiin.

Toki mikään ei estä sinua vetoamasta myös siihen tosiseikkaan, että nämä vahdittavat seulanottotilanteet ovat perustavanlaatuisesti intimiteettiä loukkaavia, ja vain siitä syystä, että sinun oletetaan lähtökohtaisesti huijaavan tai kieroilevan.

2. Tapauksissa, joissa ei syystä tai toisesta ole muu mahdollista, voit antaa niin kutsutun vesiseulan. Valtaosa testaajista tarkastaa virtsasta vain värin, kreatiini arvon, ja happamuusasteen.

Lähes jokainen kauppa myy kreatiinimonohydraattia. Jos et löydä sitä omasta lähikaupastasi, voi sitä ostaa netin kautta. Kyseessä on täysin laillinen lisäaine voimailuun. C-vitamiiniporetableteilla voit ”värjätä” virtsasi, sekä nostaa happamuustasoa. Näitä myydään myös lähes jokaisessa kaupassa, mutta apteekin 1000mg C-vitamiinit lienevät helpoimpia käyttää. Happamuusasteen tulee olla yli 7, muttei liikaa. Kun olet nämä hankkinut, tarvitset enää vettä johon sekoitat kyseiset ainekset.

Testipäivänä juo n 2. litraa nestettä, ja käy pari kertaa virtsaamassa kunnolla ennen testiä. Aamun ensimmäistä virtsaa ei kannata antaa.

Tämä ei tietenkään ole täysin varma keino tämäkään, johtuen ihmisten erilaisista metabolioista.

Netti on pullollaan erilaisia huijauskeinoja, aina sinkkitableteista aineisiin joilla koitetaan hajottaa tai peittää se mitä ei haluta näkyvän. Näiden toimivuudesta ei ole kunnollisia todisteita, ja luultavasti ne toimivat samalla todennäköisyydellä kuin edellä ohjeistettu keino.
Infitialis
Apteekki

Re: MITÄ TEHDÄ JOS EPÄILET ETTEIVÄT SEULASI TULE OLEMAAN PUH

Post by Infitialis »

Kallio wrote: Netti on pullollaan erilaisia huijauskeinoja, aina sinkkitableteista aineisiin joilla koitetaan hajottaa tai peittää se mitä ei haluta näkyvän. Näiden toimivuudesta ei ole kunnollisia todisteita, ja luultavasti ne toimivat samalla todennäköisyydellä kuin edellä ohjeistettu keino.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21740689
Parhaat karstat on pohjalla.
boost
Lepakko

Post by boost »

Yks frendi pääs jossain laitoksessa monta kertaa seulat läpi laittamalla semmoseen kylmä geeli tuubiin vähän kahvia ja vettä. Sitten esittää vaa kusevansa siihen purkkiin, tosin toi toimii vaan, jos voi olla selkä päin valvojaa.
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

boost wrote:Yks frendi pääs jossain laitoksessa monta kertaa seulat läpi laittamalla semmoseen kylmä geeli tuubiin vähän kahvia ja vettä. Sitten esittää vaa kusevansa siihen purkkiin, tosin toi toimii vaan, jos voi olla selkä päin valvojaa.
En usko , kai sen kahvin nyt haistaa siitä näytteestä ja muutenki kuulostaa ihan höpöhöpö jutulta.
Vaan mun mielipide.
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.
boost
Lepakko

Post by boost »

MethAciD wrote:
boost wrote:Yks frendi pääs jossain laitoksessa monta kertaa seulat läpi laittamalla semmoseen kylmä geeli tuubiin vähän kahvia ja vettä. Sitten esittää vaa kusevansa siihen purkkiin, tosin toi toimii vaan, jos voi olla selkä päin valvojaa.
En usko , kai sen kahvin nyt haistaa siitä näytteestä ja muutenki kuulostaa ihan höpöhöpö jutulta.
Vaan mun mielipide.

No juu...kieltämättä vähän oudolta toi kuulostaa, mutta sen ainakin tiedän että tää kyseinen tyyppi pääsi seuloissa läpi, vaikka ei ollut puhdas ja toi oli sen selitys sille.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Ei ole tämän topicin neuvo toiminut KOSKAAN, joten älkää uskoko.

Olen ihan mittakipollisia vettä kitannut sen viisikin litraa ennen testiä koko päivän ajan ja tulos on ollut JOKA KERTA POSITIIVINEN jos olen jotain yrittänyt peitellä. Paskan vitut sanon minä. Ja kreatiinia on kaapissa. Ja se nyt ei vaikuta mitenkään ottaako kreatiinia vai ei. Sitä ei mitenkään mitata.
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

^Gangsteri^ wrote:Ei ole tämän topicin neuvo toiminut KOSKAAN, joten älkää uskoko.
Missään ei ole väitetty että keino olisi mikään varma pelastus. Topikki on luotu jottei joku olisi joka viikko kysymässä paniikissa samoja kysymyksiä kun on tullut hölmöiltyä. Tällä keinolla on kuitenkin onnistuttu antamaan "puhtaat" seulat. Kannattaa silti olla antamatta ne seulat, jos vaan voi.
^Gangsteri^ wrote:Olen ihan mittakipollisia vettä kitannut sen viisikin litraa ennen testiä koko päivän ajan ja tulos on ollut JOKA KERTA POSITIIVINEN jos olen jotain yrittänyt peitellä. Paskan vitut sanon minä.
Ehkä sä et vaan osaa? Jotkut aineet kyllä näkyvät helpommin ja pitempään. (esim. bentsot.) Ideanahan on ettei syö ja juo siinä välillä mitään muuta, aloittaa ajoissa tuon tankkauksen ja vasta sitten antaa seulan kun on tankattu neste tulossa virtsana.
^Gangsteri^ wrote:Ja kreatiinia on kaapissa. Ja se nyt ei vaikuta mitenkään ottaako kreatiinia vai ei. Sitä ei mitenkään mitata.
Väärin. Kreatiini, väri ja happamuusaste katsotaan aina kun epäillään näytettä vetiseksi. Miten sinä toteaisit muuten vesiseulan?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Rastis
Lepakko
Location: I'm everywhere. I'm in the air you breath, and in the ground you walk on.

Post by Rastis »

Itse kiskonut pari kertaa päivää ennen seuloja litran puhdasta sitruunamehua ja aina tulu "neg" merkintöjä U-huum-O seulat täyteen.

En tiedä onko mitään tieteellistä syytä että miksi se auttaa/auttaisi mutta oma mieli rauhoittuu kun sitä närästystä kestää muutaman tunnin :roll:
"Kaikki tässä maailmassa on joko moraalitonta, laitonta tai lihottaa"
DarkPath
Psykonautti

Post by DarkPath »

Rastis wrote:Itse kiskonut pari kertaa päivää ennen seuloja litran puhdasta sitruunamehua ja aina tulu "neg" merkintöjä U-huum-O seulat täyteen.

En tiedä onko mitään tieteellistä syytä että miksi se auttaa/auttaisi mutta oma mieli rauhoittuu kun sitä närästystä kestää muutaman tunnin :roll:
Venäläiset tuttuni vetävät joskus parin päivän sitruunakuureja. Puhdistaa elimistön todella nopeasti kuonasta. Puhdistaa lähinnä maksaa ja verisuonia. Muistaakseni hieman myös haimaa.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Kyllä nuo minun testini ovat koskeneet ihan Amfetamiinia, ja luulisi että
se poistuu/hälvenee sen verran ettei näy, kun tankkaat lirtoja vettä.
Edellisestä annoksesta on ollut yleensä noin 24h, mutta jopa 48h. ON NÄKYNYT.
Mutta JOKA KERTA on näkynyt. Nimenomaan amfetamiini.
Eli vielä kerran: PASKAN VITUT. :)
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

^Gangsteri^ wrote:Kyllä nuo minun testini ovat koskeneet ihan Amfetamiinia, ja luulisi että
se poistuu/hälvenee sen verran ettei näy, kun tankkaat lirtoja vettä.
Edellisestä annoksesta on ollut yleensä noin 24h, mutta jopa 48h. ON NÄKYNYT.
Mutta JOKA KERTA on näkynyt. Nimenomaan amfetamiini.
Eli vielä kerran: PASKAN VITUT. :)
Keskivertoa hitaampi aineenvaihdunta varmaankin. :/
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Sen verran tarkennusta, että siitä virtsasta ei tarkisteta kreatiinia vaan kreatiniinia, joka on kreatiinin metaboliatuote, mutta kaava ei tainnut kuitenkaan olla ihan niin simppeli, että lisäämällä kreatiinia saisi suoraan lisättyä kreatiniinia.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Mites Kreatiinipuryviaatti? Senhän pitäisi muuttua tuoksi metaboliatuotteeksi?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
STRN
Psykonautti

Post by STRN »

Terve!

Itsellä tulee olemaan seulat koulussa ennen kesälomaa ja oon yrittänyt koko vuoden ajan vaan pikkuhiljaa vähentää, mutta ei tuo tunnu onnistuvan. En oo varma mikä lain mukaan on se varoitusaika milloin ne ilmoittaa kun tulee testit. Viikko? Kuukausi? 2 Kuukautta? Oon poltellu aktiivisesti 3 vuotta, välillä grammatolkulla joka päivä. Nyt polttelen 2-4 kertaa viikossa ja n. 0.3-0,5g illassa. Ihan vaan sen takia niin vähän, koska pää ei kestä enää. Eli en siis kai paljoakaan? (Riippuu mikä on kohtuus, mielestäni kohtuus itselle on se ettei tarvitse edes joka vkl poltella.)
Kerran on näyttänyt positiivista mutta käyttömääristä/tiheydestä en muista mitään kun olin sinä jaksona hyvin kännissä ja usein. Toisella kertaa oli seulat ja olin polttanut toimivaa lätkää muutamat tuhdit paukut ja noin viikon päästä seulat oli puhtaat. En yrittänyt ees vesittää tai mitään kepulikonsteja.
Oon 175,2cm ja painan 60kg eikä rasvaa ole juuri ollenkaan. En syö tolkuttomia määriä rasvaista ruokaa ja juon vettä yleensä aika paljon. Harrastan myös liikuntaa 3-4 kertaa viikossa 1-2 tuntia kerralla. Käytän säännöllisesti superfoodeja jotka myös puhdistavat kehoa.
Onkohan mulla pelkoa jäädä kiinni? Tarkotus olis lopettaa "jossain vaiheessa" (eli ei ikinä) koska olen kokenut ettei siitä ole mitään hyötyä enää mulle.
Tosiaan auttaisiko, jos söisin edeltävänä viikolla rasvatonta ruokaa, joisin tolkuttomia määriä vettä ja sitruunamehua? Auttakaa minuu, pelottaa :foil: :cry:
4:20pm
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Miksi helvetissä suostuisit koulussa tehtäviin seuloihin?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
frapathea

Post by frapathea »

Petri6 wrote:Miksi helvetissä suostuisit koulussa tehtäviin seuloihin?
Koska paskat ja oikeusturvaa vaarantavat käytännöt, veikkaan ma; koulusta voidaan erottaa jos ei kuse negatiivisia. Jeeee syrjäytetään hatsipäät oikein ryminällä.

STRN, sanoisinpa miltei sun tilanteessa, että koska ei voi olla varma kuinka nopeesti tulee käsky kusta purkkiin ja kuinka kauan siellä jotain näkyy (joskin veikkaisin et jos useemman kerran viikossa poltat niin vähintään viikon ja pahimmillaan kuukaudenkin) niin sulle jää oikestaan pohdittavaks, että kuinka ison riskin oot valmis ottamaan. Onko tauko sulle oikeesti niin ylitsepääsemätön este, että riskeeraat mieluummin kiinnijäämisen?

Joku tolkuton määrä sitruunamehua tuskin yksinään auttaa. Kehon toimintaa voi tehostaa tiettyyn pisteeseen mut ei se ihan niin mee et mitä enemmän sitruunamehua ni sitä pienempi riski. Hätätilanteessa ainoo oikeesti suhteellisen luotettava keino lie vesiseulat.

Saapi korjailla jos oon ihan hakoteillä.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Terveydenhoitoalalla nää saattaa olla pakolliset. Itellä ei kyl ollut lääketeknikkona vaikka on huumehistoriat ihan lääkäreiden papereissa.

Lääkäri vain kyseli, että miten mä pystyin lopettaan huumeet, kun niistä tulee niin hieno olo, että oliks sää linnassa tai jouduiks sairaalaan? Vai minkä takia päätit lopettaa? Enks mä voi lopettaa muuten, että kusen asiani? En oo kyl ikinä pystynyt lopettaan, että ehkä se on oikeessa.

:D

Mietin tos muuten, että jos syö hamppuproteiinia niin voiskohan sillä perustella väärän tuloksen seuloista? Tai ihan sama onko se lääketieteellisesti mahollista kuhan sillä vois ees kusettaa? Toisaalta kannabinoideja tai thc toi mittaa en tiiä? Mut väittäis kivenkovaa, että HAMPPUPROTEIINISTA se tulee niin vois toimii :D

Sama unikonsiemenistä...

En tiiä. Vesikuset vain ja sit tietenkin, voi aina olla sillai, että just kävin kusella, etten pysty nyt just kusemaan ja saa sillä päivän pari aikaa sit lisää.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Näköjään on tosiaan 2011 hyväksytty laki, jossa joissain tilanteissa voidaan tuollaista testiä edellyttää, tässä lainaus Lain ammatillisesta koulutuksesta annetun lain muuttamisesta 34a §:stä:

"Koulutuksen järjestäjä voi velvoittaa opiskelijan esittämään huumausainetestiä koskevan todistuksen, jos on perusteltua aihetta epäillä, että opiskelija on huumausaineiden vaikutuksen alaisena opintoihin kuuluvissa käytännön tehtävissä tai työssäoppimisessa tai että opiskelijalla on riippuvuus huumeista. Edellytyksenä on lisäksi, että testaaminen on välttämätöntä opiskelijan toimintakyvyn selvittämiseksi ja opiskelija toimii sellaisissa tehtävissä, jotka edellyttävät erityistä tarkkuutta, luotettavuutta, itsenäistä harkintakykyä tai hyvää reagointikykyä ja jossa huumeiden vaikutuksen alaisena tai huumeista riippuvaisena toimiminen:

1) vakavasti vaarantaa opiskelijan itsensä tai toisen henkeä tai terveyttä;

2) vakavasti vaarantaa liikenteen turvallisuutta;

3) vakavasti vaarantaa salassapitosäännöksin suojattujen tietojen suojaa tai eheyttä; tai

4) merkittävästi lisää koulutuksen järjestäjän, 16 §:ssä tarkoitetun työpaikan tai 17 §:ssä tarkoitetun työnantajan hallussa olevien huumausainelain (373/2008) 3 §:n 1 momentin 5 kohdassa tarkoitettujen aineiden laittoman kaupan ja leviämisen riskiä."

Eli edellytyksenä siis on, että opiskelija toimii tehtävissä, jotka edellyttävät joko erityistä tarkkuutta, luotettavuutta, itsenäistä harkintakykyä tai hyvää reagointykykä ja lisäksi joku noista kohdista 1-4 toteutuu sekä on perusteltua aihetta epäillä opiskelijan olleen huumausaineen vaikutuksen alaisena opintoihin kuuluvan käytännön tehtävissä tai työssäoppimisessa tai on riippuvainen huumeista. Muuten testistä on oikeus kieltäytyä.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

STRN wrote:Terve!
Nyt polttelen 2-4 kertaa viikossa ja n. 0.3-0,5g illassa. Ihan vaan sen takia niin vähän, koska pää ei kestä enää.

Oon 175,2cm ja painan 60kg eikä rasvaa ole juuri ollenkaan. En syö tolkuttomia määriä rasvaista ruokaa ja juon vettä yleensä aika paljon. Harrastan myös liikuntaa 3-4 kertaa viikossa 1-2 tuntia kerralla. Käytän säännöllisesti superfoodeja jotka myös puhdistavat kehoa.
Onkohan mulla pelkoa jäädä kiinni? Tarkotus olis lopettaa "jossain vaiheessa" (eli ei ikinä) koska olen kokenut ettei siitä ole mitään hyötyä enää mulle.
Tosiaan auttaisiko, jos söisin edeltävänä viikolla rasvatonta ruokaa, joisin tolkuttomia määriä vettä ja sitruunamehua? Auttakaa minuu, pelottaa :foil: :cry:
Vähennä polttelua ja noh en viiti sanoo että lisää liikuntaa ku se tuntuis olevan jo kunnossa sulla. Mikään muu kuin nuo kaksi edellistä ei oikeesti auta pääseen nopeemmin seuloista läpi tai sit se hyöty on hyvin marginaalinen.
Oon sua painavampi ja pitempi, harrastan vähemmän liikuntaa ja polttanu kauemmin, mulla kusarit vaati vähintään 10pv polttamatta olemista. Oot ainaki 2vk ilma ennen seuloja, mielummin kauemmin. Ei siinä mitään häviä, et todennäkösesti muista edes jälkeenpäin kitkuisuuttas :D Ja jos meinaa vesittää ni ei kannata alottaa edeltävällä viikolla vaan enemmänki edeltävinä tunteina. Ja ei ekoja kusia purkkiin eikä suihkun alusta eikä lopusta. Toivottavasti oli apua.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
STRN
Psykonautti

Post by STRN »

Dexma wrote:
Mietin tos muuten, että jos syö hamppuproteiinia niin voiskohan sillä perustella väärän tuloksen seuloista? Tai ihan sama onko se lääketieteellisesti mahollista kuhan sillä vois ees kusettaa? Toisaalta kannabinoideja tai thc toi mittaa en tiiä? Mut väittäis kivenkovaa, että HAMPPUPROTEIINISTA se tulee niin vois toimii :D

Sama unikonsiemenistä...

En tiiä. Vesikuset vain ja sit tietenkin, voi aina olla sillai, että just kävin kusella, etten pysty nyt just kusemaan ja saa sillä päivän pari aikaa sit lisää.
Ite oon liikennealalla ja ne nimenomaan testaa kaikki opiskelijat. Ainoo riippuvuus siitä on sosiaalinen. Mitä kauemmin pysyn erossa polttelupiireistä sitä vähemmän mun tekee mieli. Sama juttu tupakassa. Poltan yksin harvoin, mutta jos nään jonkun polttavan nii itekkin tekee mieli. Kai mä sit pysyttelen erossa semmosista porukoista tai juon kännit vaan tai hengittelen ilokaasua. Tossa tuli pikkasen DMT:tä ja ajattelin, jos se pystyis hillitsemään polttelua. Sienistä, hapoista ja mämmistä tulee semmonen olo ettei pitäis poltella liikaa. Ne ei siis oo tehonnu.
Mä nimenomaan käytän hamppuproteiinia liikunnan jälkeen, on se aika tyjyy tavaraa. Mutta siinä ei oo mitään huumaavaa koska kyseinen jauho tehdään hampunsiemenistä. Mutta jos unikonsiemenistä voi tulla positiivinen tulos niin miksei hamppuproteiinistä? Varman päälle lopetan hamppuproden kiskomisenkin, se tuskin on hirveen vaikeeta. Jos tulee positiiviset niin vetoon siihen ja näytän sitä pussia ja kerron että kuka tahansa jantteri voi ostaa sitä luontaistuotekaupasta.
Mietin että jos kokeilis pakuriteetä vaikka joka päivä viikon ajan ennen testejä kun sehän on puhdistavaa. Tiedä sitten tehooko se oikeesti thc:n puhdistamiseen pois kehosta. Pyrin lopettamaan nyt jo polttelua, vähintää kuukaus, tai 2 viikkoa ennen.
4:20pm
Petri6
OD

Post by Petri6 »

STRN wrote: Ite oon liikennealalla ja ne nimenomaan testaa kaikki opiskelijat.
Tuollaisessa tilanteessa siis testistä on yhä oikeus kieltäytyä, sillä perusteltua aihetta olettaa kaikkien käyttävän huumausaineita ei voi olla.