Fentanyyli
-
magiclymagical
- Apteekki
Re: Fentanyyli
Mites muuten menee oikeaoppinen fentanyylin annostelu? Iiveesti käyttävät varmaan saa jonkin näkösen liuoksen tehtyä ja miksei muutkin?
Eipä sillä muuten väliä mut mielenkiinnosta, ku ei tää oo itellä ikään toiminu. Palasia aina oon mutustellu suussa eritavoin mut zero effect.
Eipä sillä muuten väliä mut mielenkiinnosta, ku ei tää oo itellä ikään toiminu. Palasia aina oon mutustellu suussa eritavoin mut zero effect.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
Petri6
- OD
Tämä topikki kannattaa lukea todella huolellisesti läpi, ennen kuin menee seuraavalla kerralla heittämään summittaisen laastarinpalan suuhun.magiclymagical wrote:Mites muuten menee oikeaoppinen fentanyylin annostelu? Iiveesti käyttävät varmaan saa jonkin näkösen liuoksen tehtyä ja miksei muutkin?
Itse liuotin mitattuun annokseen 40% alkoholia ja käytin liuosta bukkaalisesti (suun limakalvoilta imeyttäen). Liuosta tulee aina käsitellä niin kuin siinä olisi laastarin koko määrä fentanyyliä. Aloitusannos kannattaa olla joku 50mcg-100mcg ja siitä sitten hitaasti, taukoja pitäen titraten kunnes vaikutuksia alkaa huomaamaan. Saman laastarin huuhdoin vielä uudestaan 80 % alkoholilla ja siitä irtosi vielä fentaa. Jos liuottaa kahteen kertaan, niin toisellakin kerralla pitää sitä liuosta kohdella niin kuin siinä olisi koko laastarin fentanyylimäärä. Tällainen liuotustekniikka toimi paremmin kuin yksi erottelukerta 95 % alkoholiin.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
kuikkakoponen
- Karvakuono
juu on se topakkaa evästä mutta nyt on otettava huomioon,että on tullu kokeiltua näitä opiaatteja lähes kaikkia jossakinmäärin. Toinen pointti miksi henki yleensäkkin vielä pihisee on siinä,että yleensä aloitus lappu on oikeesti mitätön ja kun reflat helpottaa lappu pois suusta. Eli käyttökertoja tulee päivässä n. 3 ja max puoltuntia on lappua tarvinnu imeskellä. Ei kertaakaan käynyt edes mielessä,että ois mitään hirveitä vetoja edes ottanut mut vaan sen että nykimiset loppuu ja kolotukset haihtuu. Olet toki oikeassa siinä,että annos voi todellakin olla lähes mikä tahansa mutta ainakin itse tunnen kehoni jo senverran hyvin,että voin aistia,jos meinaa kammeta yli...ainakin minulla on lapun välitön suusta poistaminen lopettanut nousun.Petri6 wrote:Näin fentanyyliä ei tulisi siis ikinä käyttää ellei tavoitteena ole päästä hengestään, palasia leikkaamalla ei mitenkään saa edes läheskään tarkkoja annoksia ja tämän päihteen kohdalla summittainen annostelu todellakin on hengenvaarallista. 72h käytetyissä Durogesiceissä on laskennallisesti 9,6mg fentanyyliä eli noin 57 % alkuperäisestä 16,8mg:sta ja riittävästi tappamaan tukun toleranssittomia ihmisiä.kuikkakoponen wrote: itse olen lähestulkoon pelkästään Tramalin käyttäjä mutta tuossa kuukaus sitten Tramalit loppu ja hikee pukkas ja niveliä särki. Sain nipun 100mikrosia Durocesik laatareita,joita oli siis jo käytetty olkapäässä se 3 vrk. Eli siinä pitäis olla n. 40% vielä Fentanyyliä jäljellä. Niistä sitte pikkupaloja poskeen sen mukaan miten antaa oloja.
-
kuikkakoponen
- Karvakuono
petri6 mainitsit tuolla liottamisen alkoholiin. Kuinka suurta määrää olet käyttänyt 40% sta alkoholia liotukseen ja kuin kauan olet liotellut? Meinaan vaan,kun noita laastareita on vielä hyvä nippu jäljellä ja jos joskus pitää refloja siirrellä niin vois valmiiksi tehdä liuoksen,jos esim.viikko sotalla pitää liottaa. Hyvä,että otit kantaa tuohon minun imeskely kertomukseen. Kuitenkin kerkesin puolenkymmentä laastaria lipeksiä ja en ottanut tuota depot juttua huomioon,että kun laastari leikataan voi fenttaa vapautua todella paljon kerrallaan.kuikkakoponen wrote:juu on se topakkaa evästä mutta nyt on otettava huomioon,että on tullu kokeiltua näitä opiaatteja lähes kaikkia jossakinmäärin. Toinen pointti miksi henki yleensäkkin vielä pihisee on siinä,että yleensä aloitus lappu on oikeesti mitätön ja kun reflat helpottaa lappu pois suusta. Eli käyttökertoja tulee päivässä n. 3 ja max puoltuntia on lappua tarvinnu imeskellä. Ei kertaakaan käynyt edes mielessä,että ois mitään hirveitä vetoja edes ottanut mut vaan sen että nykimiset loppuu ja kolotukset haihtuu. Olet toki oikeassa siinä,että annos voi todellakin olla lähes mikä tahansa mutta ainakin itse tunnen kehoni jo senverran hyvin,että voin aistia,jos meinaa kammeta yli...ainakin minulla on lapun välitön suusta poistaminen lopettanut nousun.Petri6 wrote:Näin fentanyyliä ei tulisi siis ikinä käyttää ellei tavoitteena ole päästä hengestään, palasia leikkaamalla ei mitenkään saa edes läheskään tarkkoja annoksia ja tämän päihteen kohdalla summittainen annostelu todellakin on hengenvaarallista. 72h käytetyissä Durogesiceissä on laskennallisesti 9,6mg fentanyyliä eli noin 57 % alkuperäisestä 16,8mg:sta ja riittävästi tappamaan tukun toleranssittomia ihmisiä.kuikkakoponen wrote: itse olen lähestulkoon pelkästään Tramalin käyttäjä mutta tuossa kuukaus sitten Tramalit loppu ja hikee pukkas ja niveliä särki. Sain nipun 100mikrosia Durocesik laatareita,joita oli siis jo käytetty olkapäässä se 3 vrk. Eli siinä pitäis olla n. 40% vielä Fentanyyliä jäljellä. Niistä sitte pikkupaloja poskeen sen mukaan miten antaa oloja.
-
Petri6
- OD
42ml, koska sillä sai 50mcg/h Durogesicin sisältämästä 8,4mg fentanyylimäärästä mukavan tasaluvun 200mcg/h /(tasalukuun kannattaa pyrkiä, koska se tekee annostelusta huomattavasti helpompaa). Tosin en ole täysin varma, onko tuo 42ml riittävä määrä, että siihen liukenisi noin paljon fentanyyliä, fentanyylin liukoisuudesta alkoholiin en aikoinani löytänyt tarkkaa arvoa, veteen tuo näyttäisi olevan aivan maksimi, mitä liukenee. Tuon liuotinmäärän kasvattamisessa on se ongelma, että mitä suurempi annos tuota tarvitsee suuhun tunkea, niin sitä vaikeammaksi käy pitää sitä siellä tarvittava aika (muistaakseni pidin 45min) nielemättä. Annoin laastarin liueta muistaakseni 24h, mutta saattoi olla 48h:kin. Vaikka laastarit ovatkin käytettyjä, kannattaa niidenkin kohdalla käsitellä liuosta, kuten se sisältäisi laastarin koko fentanyylimäärän eikä ainoastaan sitä määrää, mitä laskennallisesti siitä on jäljellä. Tämä tarkoittaa, että jokaisen laastarin ja siitä tehdyn liuoksen kohdalla annos pitää titrata uudestaan. Valitettavasti tämä on ainut edes etäisesti turvallinen tapa noita käyttää.kuikkakoponen wrote:petri6 mainitsit tuolla liottamisen alkoholiin. Kuinka suurta määrää olet käyttänyt 40% sta alkoholia liotukseen ja kuin kauan olet liotellut? Meinaan vaan,kun noita laastareita on vielä hyvä nippu jäljellä ja jos joskus pitää refloja siirrellä niin vois valmiiksi tehdä liuoksen,jos esim.viikko sotalla pitää liottaa. Hyvä,että otit kantaa tuohon minun imeskely kertomukseen. Kuitenkin kerkesin puolenkymmentä laastaria lipeksiä ja en ottanut tuota depot juttua huomioon,että kun laastari leikataan voi fenttaa vapautua todella paljon kerrallaan.
Mikä on sota? Tuo leikkaaminen ei enää vaikuta laastareista imeytyvän fentanyylin määrään, koska nykyisissä laastareissa fentanyyli on tasaisesti imeytetty laastarin liimapintaan (ennen niissä oli tyynymäinen säiliö jossa fentanyylimönjä sijaitsi). Mahdollisena poikkeuksena Fentanyl Hexal -merkkiset laastarit, joiden lääkemuotokuvauksessa puhutaan lääkesäiliöstä.
edit: Siinä vaiheessa kun tuntee, että nyt meinaa mennä yli ja ottaa lapun pois suusta, saattaa olla jo liian myöhäistä. Itselläni näin on käynyt, kun toisella kerralla erottelin 95 % alkoholiin kertaalleen ja sen jälkeen leikkelin erotellusta laastarista palasia, joista yksi osoittautuikin liian suureksi. Noin 30 min sen jälkeen, kun huomasin, että alkaa väsyttää ja poistin laastarin, aloinkin jo haukkoa happea. En käsitä, miten saatoin olla noin hölmö, vaikka tiesin tasan, millaisen aineen kanssa olen leikkimässä. Jos olisin antanut tuon erotellun laastarin palan olla 5min kauemmin suussa, en välttämättä olisi tässä kirjoittelemassa. Eli vaikka kuinka tun tuntuisi haaskaukselta, niin erottelu 1-2 kertaa ja sen jälkeen lappu roskiin.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
kuikkakoponen
- Karvakuono
sotalla= kausia viikko sotalla=viikkokausia sori nämä savolaiset murresanat......juu tuossa on oikeesti järkee...lie olleet korkeimmatvoimat pelissä ne pariviikkoo mitä palasia imeskelin...varmaan myös se,että se fena on koko laastarissa eikä mössönä jossain geelissä mistä vapautuu hallitsemato määrä vaikuttavaa ainetta on ollut pelastukseni.Petri6 wrote:42ml, koska sillä sai 50mcg/h Durogesicin sisältämästä 8,4mg fentanyylimäärästä mukavan tasaluvun 200mcg/h /(tasalukuun kannattaa pyrkiä, koska se tekee annostelusta huomattavasti helpompaa). Tosin en ole täysin varma, onko tuo 42ml riittävä määrä, että siihen liukenisi noin paljon fentanyyliä, fentanyylin liukoisuudesta alkoholiin en aikoinani löytänyt tarkkaa arvoa, veteen tuo näyttäisi olevan aivan maksimi, mitä liukenee. Tuon liuotinmäärän kasvattamisessa on se ongelma, että mitä suurempi annos tuota tarvitsee suuhun tunkea, niin sitä vaikeammaksi käy pitää sitä siellä tarvittava aika (muistaakseni pidin 45min) nielemättä. Annoin laastarin liueta muistaakseni 24h, mutta saattoi olla 48h:kin. Vaikka laastarit ovatkin käytettyjä, kannattaa niidenkin kohdalla käsitellä liuosta, kuten se sisältäisi laastarin koko fentanyylimäärän eikä ainoastaan sitä määrää, mitä laskennallisesti siitä on jäljellä. Tämä tarkoittaa, että jokaisen laastarin ja siitä tehdyn liuoksen kohdalla annos pitää titrata uudestaan. Valitettavasti tämä on ainut edes etäisesti turvallinen tapa noita käyttää.kuikkakoponen wrote:petri6 mainitsit tuolla liottamisen alkoholiin. Kuinka suurta määrää olet käyttänyt 40% sta alkoholia liotukseen ja kuin kauan olet liotellut? Meinaan vaan,kun noita laastareita on vielä hyvä nippu jäljellä ja jos joskus pitää refloja siirrellä niin vois valmiiksi tehdä liuoksen,jos esim.viikko sotalla pitää liottaa. Hyvä,että otit kantaa tuohon minun imeskely kertomukseen. Kuitenkin kerkesin puolenkymmentä laastaria lipeksiä ja en ottanut tuota depot juttua huomioon,että kun laastari leikataan voi fenttaa vapautua todella paljon kerrallaan.
Mikä on sota? Tuo leikkaaminen ei enää vaikuta laastareista imeytyvän fentanyylin määrään, koska nykyisissä laastareissa fentanyyli on tasaisesti imeytetty laastarin liimapintaan (ennen niissä oli tyynymäinen säiliö jossa fentanyylimönjä sijaitsi). Mahdollisena poikkeuksena Fentanyl Hexal -merkkiset laastarit, joiden lääkemuotokuvauksessa puhutaan lääkesäiliöstä.
edit: Siinä vaiheessa kun tuntee, että nyt meinaa mennä yli ja ottaa lapun pois suusta, saattaa olla jo liian myöhäistä. Itselläni näin on käynyt, kun toisella kerralla erottelin 95 % alkoholiin kertaalleen ja sen jälkeen leikkelin erotellusta laastarista palasia, joista yksi osoittautuikin liian suureksi. Noin 30 min sen jälkeen, kun huomasin, että alkaa väsyttää ja poistin laastarin, aloinkin jo haukkoa happea. En käsitä, miten saatoin olla noin hölmö, vaikka tiesin tasan, millaisen aineen kanssa olen leikkimässä. Jos olisin antanut tuon erotellun laastarin palan olla 5min kauemmin suussa, en välttämättä olisi tässä kirjoittelemassa. Eli vaikka kuinka tun tuntuisi haaskaukselta, niin erottelu 1-2 kertaa ja sen jälkeen lappu roskiin.
-
magiclymagical
- Apteekki
No ei ne ihan summa mutikassa ole leikattu kuitenkaan. Mutta mutta eihän tuo tosiaan mikää tarkka konsti ookaan, tunnustelemalla vaikutuksia olin ite "varautunut". Eli olin aatellu just tota lappu vaan pois jos tuntuu liikaa. Mut ei oo kyl ikinä sanonu mitään tämä huumes. Aika älyttömissä hinnoissakin monesti tuntuis olevan, onneks ei kiinosta tämä substanssi.Petri6 wrote:
Tämä topikki kannattaa lukea todella huolellisesti läpi, ennen kuin menee seuraavalla kerralla heittämään summittaisen laastarinpalan suuhun.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
Dexma
- Moderator
Jos tekee sitä alkoholifentsy litkua niin siinä pystyy aina just aloittaan vaik millin annoksilla tai vähemmänkin. Ite odottelin alussa puoli tuntia annosten välissä toisen annoksen ottamisessa, näin itteni mielestä pysyy aika turvassa. Yleensä puolen tunnin jälkeen tietää kuinka "kovaa" se toimii. Hetken päästä osaakin sit annostella paremmin.
Tietenkin jos ei ole mitään opioidi/opiaatti tolee niin voihan se aina yllättää. Toisaalta aika moni kaveri jonka olen kuullut fentsyyn kuolleen on subupäitä, jotka eivät ota subua fentsyn aikana ja sit, kun subunmäärä kehossa laskenut niin otetaan sama annos fentsyä kuin yksi päivä subun oton jälkeen niin äkkiä silloin se överiksi menee, kun kehossa ei ole enään subua niin sama annos fentsyä saattaa futaa yllättävän kovaa.
Itteni mielestä toi oraalinen annostelu nesteenä on turvallisin, mut kait silti pitää varoittaa, että ohan tämä riskaabeli douppi kiskoa.
Tietenkin jos ei ole mitään opioidi/opiaatti tolee niin voihan se aina yllättää. Toisaalta aika moni kaveri jonka olen kuullut fentsyyn kuolleen on subupäitä, jotka eivät ota subua fentsyn aikana ja sit, kun subunmäärä kehossa laskenut niin otetaan sama annos fentsyä kuin yksi päivä subun oton jälkeen niin äkkiä silloin se överiksi menee, kun kehossa ei ole enään subua niin sama annos fentsyä saattaa futaa yllättävän kovaa.
Itteni mielestä toi oraalinen annostelu nesteenä on turvallisin, mut kait silti pitää varoittaa, että ohan tämä riskaabeli douppi kiskoa.
-
kuikkakoponen
- Karvakuono
on tosiaan järkevyyttä tehdä toi liotus mitä pasi6 suosittelikin. Mitkä muut ainekset kumoaa fentan vaikutusta kun subu ja naloksoni??? Tiedän että eräät lääkeaineet stimuloivat fenttaa siinämäärin,että vaikutus voi tuplaatua ja jos mennään muutenkin jo ääriannoksilla on kuolema todennäköistäDexma wrote:Jos tekee sitä alkoholifentsy litkua niin siinä pystyy aina just aloittaan vaik millin annoksilla tai vähemmänkin. Ite odottelin alussa puoli tuntia annosten välissä toisen annoksen ottamisessa, näin itteni mielestä pysyy aika turvassa. Yleensä puolen tunnin jälkeen tietää kuinka "kovaa" se toimii. Hetken päästä osaakin sit annostella paremmin.
-
Petri6
- OD
Petri6 ei pasi6.kuikkakoponen wrote:on tosiaan järkevyyttä tehdä toi liotus mitä pasi6 suosittelikin. Mitkä muut ainekset kumoaa fentan vaikutusta kun subu ja naloksoni??? Tiedän että eräät lääkeaineet stimuloivat fenttaa siinämäärin,että vaikutus voi tuplaatua ja jos mennään muutenkin jo ääriannoksilla on kuolema todennäköistäDexma wrote:Jos tekee sitä alkoholifentsy litkua niin siinä pystyy aina just aloittaan vaik millin annoksilla tai vähemmänkin. Ite odottelin alussa puoli tuntia annosten välissä toisen annoksen ottamisessa, näin itteni mielestä pysyy aika turvassa. Yleensä puolen tunnin jälkeen tietää kuinka "kovaa" se toimii. Hetken päästä osaakin sit annostella paremmin.
-
kuikkakoponen
- Karvakuono
edit: Siinä vaiheessa kun tuntee, että nyt meinaa mennä yli ja ottaa lapun pois suusta, saattaa olla jo liian myöhäistä. Itselläni näin on käynyt, kun toisella kerralla erottelin 95 % alkoholiin kertaalleen ja sen jälkeen leikkelin erotellusta laastarista palasia, joista yksi osoittautuikin liian suureksi. Noin 30 min sen jälkeen, kun huomasin, että alkaa väsyttää ja poistin laastarin, aloinkin jo haukkoa happea. En käsitä, miten saatoin olla noin hölmö, vaikka tiesin tasan, millaisen aineen kanssa olen leikkimässä. Jos olisin antanut tuon erotellun laastarin palan olla 5min kauemmin suussa, en välttämättä olisi tässä kirjoittelemassa. Eli vaikka kuinka tun tuntuisi haaskaukselta, niin erottelu 1-2 kertaa ja sen jälkeen lappu roskiin.[/quote] Mietiskelin,että mikä liotetussa lapussa olisi saattanut antaa överi efektin on ainut mikä tulee mieleen,että liotuksen yhteydessä liuonnut Fentanyli onkin jostainsyystä kasaantunut johonkin kohtaan laastaria eikä ole liuennut lainkaan tavallaan siis rikastunut. Kuitenkin kovasta aineesta kyse niin pienikin lisäys vaikuttavassa aineessa tekee tuhoisan vaikutuksen toinen mikä on saattanut muuttua on,että laastarin ominaisuus on muuttunut alko liotuksessa ja depotista on tullutkin kerralla luovuttava ja vielä jostain syystä vaikuttavaaine ei olekkaan liuennut alkoon vaan on jäänyt laastariin. Tiedä sitten mikä olisi paras liuotin fentalle ehkäpä olisi viisainta jättää koko aines pois. Vielä tuosta miten laastari luovuttaa lääkeaineen niin eikös fentanyli imeydy nahkan läpi rasvakudokseen ja sitä tehden verenkiertoon. ainakin joillain kipulaastareilla on tälläinen ominaisuus ja esim. laihoilla potilailla ei ole ns. maksimiannoksella mahdollisuus saada parasta lääkkeen vaikuttavuutta. tuossa vaan tuli mieleen,kun muutama kaveri sanoo,että ei ole ollut vaikutustakun laittaa lapun suuhun,et suun limakalvoilla ei ole juurikaan läskiä niin vaikuttava aine ei ole pystynyt sitoutumaan rasvakudokseen ja näin ollen verenkiertoon ei ole päässytkään vaikuttavaa ainetta vaikka sitä olisi lapusta liuennutkin...oikaiskaa,jos olen väärässä tai puhun ihan asian vierestä.kuikkakoponen wrote:sotalla= kausia viikko sotalla=viikkokausia sori nämä savolaiset murresanat......juu tuossa on oikeesti järkee...lie olleet korkeimmatvoimat pelissä ne pariviikkoo mitä palasia imeskelin...varmaan myös se,että se fena on koko laastarissa eikä mössönä jossain geelissä mistä vapautuu hallitsemato määrä vaikuttavaa ainetta on ollut pelastukseni.Petri6 wrote:42ml, koska sillä sai 50mcg/h Durogesicin sisältämästä 8,4mg fentanyylimäärästä mukavan tasaluvun 200mcg/h /(tasalukuun kannattaa pyrkiä, koska se tekee annostelusta huomattavasti helpompaa). Tosin en ole täysin varma, onko tuo 42ml riittävä määrä, että siihen liukenisi noin paljon fentanyyliä, fentanyylin liukoisuudesta alkoholiin en aikoinani löytänyt tarkkaa arvoa, veteen tuo näyttäisi olevan aivan maksimi, mitä liukenee. Tuon liuotinmäärän kasvattamisessa on se ongelma, että mitä suurempi annos tuota tarvitsee suuhun tunkea, niin sitä vaikeammaksi käy pitää sitä siellä tarvittava aika (muistaakseni pidin 45min) nielemättä. Annoin laastarin liueta muistaakseni 24h, mutta saattoi olla 48h:kin. Vaikka laastarit ovatkin käytettyjä, kannattaa niidenkin kohdalla käsitellä liuosta, kuten se sisältäisi laastarin koko fentanyylimäärän eikä ainoastaan sitä määrää, mitä laskennallisesti siitä on jäljellä. Tämä tarkoittaa, että jokaisen laastarin ja siitä tehdyn liuoksen kohdalla annos pitää titrata uudestaan. Valitettavasti tämä on ainut edes etäisesti turvallinen tapa noita käyttää.kuikkakoponen wrote:petri6 mainitsit tuolla liottamisen alkoholiin. Kuinka suurta määrää olet käyttänyt 40% sta alkoholia liotukseen ja kuin kauan olet liotellut? Meinaan vaan,kun noita laastareita on vielä hyvä nippu jäljellä ja jos joskus pitää refloja siirrellä niin vois valmiiksi tehdä liuoksen,jos esim.viikko sotalla pitää liottaa. Hyvä,että otit kantaa tuohon minun imeskely kertomukseen. Kuitenkin kerkesin puolenkymmentä laastaria lipeksiä ja en ottanut tuota depot juttua huomioon,että kun laastari leikataan voi fenttaa vapautua todella paljon kerrallaan.
-
Petri6
- OD
Niin, siis kaikki fentanyyli ei ollut liuennut tuohon alkoholiin, vaan sitä oli jäänyt laastariin huomattava määrä. En kuitenkaan usko, että liuotus olisi muuten muuttanut laastaria tai sen koostumusta. Viisainta tietysti olisi jättää tämä aine rauhaan, olot eivät ole mitenkään muikeat vaan lähinnä sedatiiviset, vertaisin metadoniin sillä erotuksella, että metadoni on hieman turvallisempaa ja omasta mielestäni siitä saa paremmat olotkin.kuikkakoponen wrote: Mietiskelin,että mikä liotetussa lapussa olisi saattanut antaa överi efektin on ainut mikä tulee mieleen,että liotuksen yhteydessä liuonnut Fentanyli onkin jostainsyystä kasaantunut johonkin kohtaan laastaria eikä ole liuennut lainkaan tavallaan siis rikastunut. Kuitenkin kovasta aineesta kyse niin pienikin lisäys vaikuttavassa aineessa tekee tuhoisan vaikutuksen toinen mikä on saattanut muuttua on,että laastarin ominaisuus on muuttunut alko liotuksessa ja depotista on tullutkin kerralla luovuttava ja vielä jostain syystä vaikuttavaaine ei olekkaan liuennut alkoon vaan on jäänyt laastariin. Tiedä sitten mikä olisi paras liuotin fentalle ehkäpä olisi viisainta jättää koko aines pois. Vielä tuosta miten laastari luovuttaa lääkeaineen niin eikös fentanyli imeydy nahkan läpi rasvakudokseen ja sitä tehden verenkiertoon. ainakin joillain kipulaastareilla on tälläinen ominaisuus ja esim. laihoilla potilailla ei ole ns. maksimiannoksella mahdollisuus saada parasta lääkkeen vaikuttavuutta. tuossa vaan tuli mieleen,kun muutama kaveri sanoo,että ei ole ollut vaikutustakun laittaa lapun suuhun,et suun limakalvoilla ei ole juurikaan läskiä niin vaikuttava aine ei ole pystynyt sitoutumaan rasvakudokseen ja näin ollen verenkiertoon ei ole päässytkään vaikuttavaa ainetta vaikka sitä olisi lapusta liuennutkin...oikaiskaa,jos olen väärässä tai puhun ihan asian vierestä.
Oikeassa käytössä fentanyylilaastarit toimivat juuri kuten kuvailit, sen sijaan suuhun laitettuna ja siellä pidettynä laastarin tai sen palan koko fentanyylimäärän pitäisi vapautua kerralla, tämä on yleensä syy fentanyyliövereihin. Näin ei välttämättä käy, jos laastaria ei pidetä suussa tarpeeksi kauan tai sitä ei esimerkiksi purra yhtään. Mutta vielä korostaisin, että tämä on ehkä kaikkein vaarallisin tapa "nauttia" fentanyyliä eikä niin tulisi ikinä tehdä.
-
kinky
- Apteekki
Mä yllätyin kyl tosi paljon siitä, miten lyhyt vaikutusaika tällä on.
Huomattava määrä keiteltii kaverin kanssa ja nautittiin iv.
Sillon ekalla kerralla tuli kyllä nousut ja suorastaan empatogeenimäinen fiilis tästä.
Kuitenki tasureita alko tekee mieli about tunnin päästä (harvemmin opiaatteja nauttiessa noin),
ja sitte vaikka otti lisää, niin eipä tuo enää mitää sanonu.
Kyllähän tota vetelee jos ei muita opiaattei oo saatavilla, mut äh.
Menetti ehkä hohtonsa ekan kerran jälkeen.
Voi tietty olla, et vika on taas mussa, mut kyl mä pitäydyn muissa aineissa.
Nii joo, yks ystävä on vedelly tätä viimeset puol vuotta ny päivittäin, sinä aikana oiskohan neljät öyskyt..
Aika paskana oli kaveri, ku pariks päiväks loppu kama kylästä. Ei käyny katteeksi.
Huomattava määrä keiteltii kaverin kanssa ja nautittiin iv.
Sillon ekalla kerralla tuli kyllä nousut ja suorastaan empatogeenimäinen fiilis tästä.
Kuitenki tasureita alko tekee mieli about tunnin päästä (harvemmin opiaatteja nauttiessa noin),
ja sitte vaikka otti lisää, niin eipä tuo enää mitää sanonu.
Kyllähän tota vetelee jos ei muita opiaattei oo saatavilla, mut äh.
Menetti ehkä hohtonsa ekan kerran jälkeen.
Voi tietty olla, et vika on taas mussa, mut kyl mä pitäydyn muissa aineissa.
Nii joo, yks ystävä on vedelly tätä viimeset puol vuotta ny päivittäin, sinä aikana oiskohan neljät öyskyt..
Aika paskana oli kaveri, ku pariks päiväks loppu kama kylästä. Ei käyny katteeksi.
Do you really want to waste your time
Wake up and live your life
I want to be your chemical ride
Wake up and live your life
I want to be your chemical ride
-
FlippinDouble
- Psykonautti
Käytiin topic läpi, ei täältä löytynyt minkäänlaista ns. järkevää vastausta annostuksesta, ennemminki siitä alotusdosesta.
Saatiin tossa käsiin Abstral- nimisiä tabletteja ( http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m ... AN_ABSTRAL joissa vaikuttavaa ainetta 100ug.
Oraalisesti nuo kyllä menee nautittaviksi, mutta mitäs jengi on mieltä : Buprea tulee otettua usein ja muita opiaatteja menee kun niitä on saatavilla eli "toleranssia" opiaatteihin löytyy. Millaisella annoksilla tälläsillä pillereillä kannattais lähtee, ettei jäis vajareiks ja ettei elon kivinen tie kuitenkaan päättyisi. ?
Muilla muuten kokemuksia Fentanyyli-tableteista,tai muista valmisteista kun näistä laastareista joissa pelkästään tässä topicissa keskusteltu?
Nyt lähtee sitten vähintään kolmen päivän bupre-tauko, vastausta odotellessa
Saatiin tossa käsiin Abstral- nimisiä tabletteja ( http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m ... AN_ABSTRAL joissa vaikuttavaa ainetta 100ug.
Oraalisesti nuo kyllä menee nautittaviksi, mutta mitäs jengi on mieltä : Buprea tulee otettua usein ja muita opiaatteja menee kun niitä on saatavilla eli "toleranssia" opiaatteihin löytyy. Millaisella annoksilla tälläsillä pillereillä kannattais lähtee, ettei jäis vajareiks ja ettei elon kivinen tie kuitenkaan päättyisi. ?
Muilla muuten kokemuksia Fentanyyli-tableteista,tai muista valmisteista kun näistä laastareista joissa pelkästään tässä topicissa keskusteltu?
"Olen ollut kauan poissa teidän luotanne, tästä ajasta, tästä kaupungista. Olen ilmaa kevyempi, hyvin vaikeasti havaittavissa." -Pekka Streng
-
Pen
- OD
Itse käytin blottereina fentaa, 100µg per blotter. 10 lappua tais olla ja aloitin yhellä, nopeasti dose nousikin moninkertaiseksi ja yhen illan aikana meni kaikki 10 lappua.
Ei tosin ollut yleistä opiaattitoleranssia hirveästi tohon aikaan joten veikkaisin että 100µg on vajaa, varsinkin jos oraalisesti ottaa. Silti mielummin ottaisin vajarit kuin överit kun fenta kyseessä.
Ei tosin ollut yleistä opiaattitoleranssia hirveästi tohon aikaan joten veikkaisin että 100µg on vajaa, varsinkin jos oraalisesti ottaa. Silti mielummin ottaisin vajarit kuin överit kun fenta kyseessä.
-
Petri6
- OD
Jep, ehdottomasti aloitat yhdellä vaikka jäisikin vajaaksi. Sillä vajarit on parempi kuin nopea kuolema.
-
kuikkakoponen
- Karvakuono
Varmaan olette kaikki jo kyseisen linkityksen lukeneetkin mutta lzitan kuitenkin Durogesic laastarin tuoteselosteen. Siinä kätevä muuntotaulukko ,että saa hiukan vertailupohjaa näissä mg ja mikro gramman viidakoissa.FlippinDouble wrote:Käytiin topic läpi, ei täältä löytynyt minkäänlaista ns. järkevää vastausta annostuksesta, ennemminki siitä alotusdosesta.
http://www.google.fi/url?q=http://spc.f ... dtJj2zls1Q
-
Neste
- OD
Käytithän ikeniä vasten eikä kielen alla?Pen wrote:Itse käytin blottereina fentaa, 100µg per blotter. 10 lappua tais olla ja aloitin yhellä, nopeasti dose nousikin moninkertaiseksi ja yhen illan aikana meni kaikki 10 lappua.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
-
Pen
- OD
Ikeniä vasten juu, siitä on tullu tapa blottereiden kohdalla kun tota nuuskaakin käytti jokusen vuoden. Huulessa on kiva pitää jotain.Neste wrote:Käytithän ikeniä vasten eikä kielen alla?
Kumpihan muuten on loppuenlopuksi parempi kun otetaan sublinguaalisesti imeytymisen kannalta?
Bentsot, esim rivat, pamit jne. tulee otettua kielen alta jostain syystä. Varmaan siksi että joku 3 rivaa huulessa ei vaan tunnu mukavalta.
-
Petri6
- OD
Kannattaa muistaa, että tuo taulukko on transdermaaliseen annosteluun, jossa hyötyosuus on noin 90%, kun taas bukkaalisella annoksella se on muistaakseni noin 50 %, mutta se huippu saavutetaan heti.kuikkakoponen wrote: Varmaan olette kaikki jo kyseisen linkityksen lukeneetkin mutta lzitan kuitenkin Durogesic laastarin tuoteselosteen. Siinä kätevä muuntotaulukko ,että saa hiukan vertailupohjaa näissä mg ja mikro gramman viidakoissa.
http://www.google.fi/url?q=http://spc.f ... dtJj2zls1Q
-
Personaes
- OD
Tää fentanyyli on kyllä aine, jota 9 / 10 narkkarista ei kyllä pitäis saada käsiinsä. Kun kattoo näiden vähän vanhemman polven nistien(jotka on nyt 25 ylöspäin) tietämystä ja osaamista aineiden käyttöön, niin vois tulla aika paljon ruumiita, jos tätä olis isossa mittakaavassa liikkeellä. Etenkin kun moni noista "vanhoista"-nisteistä kuvittelee olevansa super-ammattilaisia, vaan sen takia että ovat käyttäneet pitkään. Tyhmyys, osaamattomuus ja ylimielisyys on aika paha yhdistelmä.
Hyvä esimerkki on yksi skenaariota jota on itelle sattunut. Mulla oli kerran lakkaa kaupungilla mukana, eräs tämmönen vanhempi nisti kerjäs shottia samalla kun pistin kaverille siitä matkaan vähän. Sanoin että odotas vähän että nuo tuo kaljaa tosta(annos oli valmiina ruiskussa), tätä ei voi vetää pelkilteen, polttaan suun muuten...
No nisti-tollo nappaa ruiskun multa kädestä ja sanoo "kyllä mää vittu tiedän nää jutut" ja ruuttaa puhtaan lakan suuhunsa.
Kyllä oli seuraavat puoliminuuttia vaikee pitää pokkaa, kun vanha-luuseri nisti juoksee täysiä vieressä olevaan kioskiin "EIIII, KALJAA, MUN SUU PALAA".
Voi vaan miettiä jos tälläselle kaverille pistäis ruiskun/fentanyyli laastarin käteen, että mitä siitä seurais.
Hyvä esimerkki on yksi skenaariota jota on itelle sattunut. Mulla oli kerran lakkaa kaupungilla mukana, eräs tämmönen vanhempi nisti kerjäs shottia samalla kun pistin kaverille siitä matkaan vähän. Sanoin että odotas vähän että nuo tuo kaljaa tosta(annos oli valmiina ruiskussa), tätä ei voi vetää pelkilteen, polttaan suun muuten...
No nisti-tollo nappaa ruiskun multa kädestä ja sanoo "kyllä mää vittu tiedän nää jutut" ja ruuttaa puhtaan lakan suuhunsa.
Kyllä oli seuraavat puoliminuuttia vaikee pitää pokkaa, kun vanha-luuseri nisti juoksee täysiä vieressä olevaan kioskiin "EIIII, KALJAA, MUN SUU PALAA".
Voi vaan miettiä jos tälläselle kaverille pistäis ruiskun/fentanyyli laastarin käteen, että mitä siitä seurais.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Neste
- OD
Mun ymmärtääkseni se riippuu ihan aineesta.Pen wrote:Kumpihan muuten on loppuenlopuksi parempi kun otetaan sublinguaalisesti imeytymisen kannalta?
Bentsot, esim rivat, pamit jne. tulee otettua kielen alta jostain syystä. Varmaan siksi että joku 3 rivaa huulessa ei vaan tunnu mukavalta.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
-
xxx-men
- Kameleontti
Täytyy myöntää et on muuten suht härskinmakusta tuo raaka gbl ku ruuttaa sen pelkilteen suuhun. Ite kans mietin et kai tän yhen voi raakana vetää ku ei ollu mitään juomaa mukana.narcocorrido wrote:
-
SadPanda
- LD50
Okei toiki aika paha kyl mut tääläpäin yks ku jätin sille lasiin 10ml puhast lakkaa (oli litran pullo tuoloin )
Nii olin lähössä nii yks alkaa tökkää iv sitä settiä vaik sanoin et TÄÄ ON SIT EI IV KAMAA JA JUOMAL +
LANTRATEN . Nii mö onneks unohin jotain ja palasin sielt rappukäytäväst takas ja tää oli jo lyömäs ja sano
viel et "noh tätähä ei tarttenu fimata"
mä et Juoda! Iso ero fimaamisel ja juomisel 
Nii olin lähössä nii yks alkaa tökkää iv sitä settiä vaik sanoin et TÄÄ ON SIT EI IV KAMAA JA JUOMAL +
LANTRATEN . Nii mö onneks unohin jotain ja palasin sielt rappukäytäväst takas ja tää oli jo lyömäs ja sano
viel et "noh tätähä ei tarttenu fimata"
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Happohuppu
- Apteekki
Tähän saakka luulin että ollaan ehkä tavattu ja puhut mustanarcocorrido wrote:No nisti-tollo nappaa ruiskun multa kädestä ja sanoo "kyllä mää vittu tiedän nää jutut" ja ruuttaa puhtaan lakan suuhunsa.
Looking for planet Gong...
-
Happohuppu
- Apteekki
Luin jonkun vaulttilaisen kommentin siitä että hän aina huomaa kun fentanyyli on tarpeeksi noussut ja osaa ottaa laastarin ajoissa suusta pois. Noin minäkin luulin, mut osaa se olla petollinen aine.
Mun tole oli aikoinaan ihan käsittämätön. Kerran kävi niin, että otin uuden 100ug-laastarin pakkauksesta ja pistin suuhun. Kolmen tunnin kuluttua heräsin lattialta ja suussa oli rutussa ihan tyhjiin imetty laastari. Siihen aikaan käytin laastareita koko ajan, mut silti sattui yllätyksiä. Päivässä meni yksi laastari imeskellen pelkästään siihen että sain viekkarit pysymään poissa.
Mun tole oli aikoinaan ihan käsittämätön. Kerran kävi niin, että otin uuden 100ug-laastarin pakkauksesta ja pistin suuhun. Kolmen tunnin kuluttua heräsin lattialta ja suussa oli rutussa ihan tyhjiin imetty laastari. Siihen aikaan käytin laastareita koko ajan, mut silti sattui yllätyksiä. Päivässä meni yksi laastari imeskellen pelkästään siihen että sain viekkarit pysymään poissa.
-
Illuusio
Nyt sanon erittäin lyhyesti oman näkemyksen: OTTAKAA TÄTÄ VAROVASTI. Tän aineen kohalla VARSINKIN pitää paikkansa sanonta: mielummin vajarit ku överit(haha, kirjotin eka et mielummi överit ku vajarit
kiitos edit. nappula taas )
Menettänyt pari ihmistäkin tän takia. Mutta kun aloin äskön rakentaa tarinaa, huomasin että meni liian dramaattisesti, siispä edittiä ja tarinoiden pointti esille: Tän aineen kans ei ikinä voi olla liian varovainen.
Menettänyt pari ihmistäkin tän takia. Mutta kun aloin äskön rakentaa tarinaa, huomasin että meni liian dramaattisesti, siispä edittiä ja tarinoiden pointti esille: Tän aineen kans ei ikinä voi olla liian varovainen.
-
paarmasisti
- Apteekki
Ite en ottais fentanyyliä muuten kuin lääkärin määräyksestä, ja lääkärin määräämällä annoksella. Sit jos överöi, ni se on lääkärin vika - laiha lohtu tosin. 
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
-
xxx-men
- Kameleontti
Niin oliko sulla joku omakohtanen läheltäpiti tarina tässä takana?Illuusio wrote:Nyt sanon erittäin lyhyesti oman näkemyksen: OTTAKAA TÄTÄ VAROVASTI. Tän aineen kohalla VARSINKIN pitää paikkansa sanonta: mielummin vajarit ku överit(haha, kirjotin eka et mielummi överit ku vajarit![]()
kiitos edit. nappula taas )
-
Happohuppu
- Apteekki
Mulle tuli nyt omaa postausta lukiessa sellainen olo, että ei kai kukaan sen perusteella ajattele että vähättelen fentanyylilaastareiden tehoa. Se ei todellakaan ole mun tarkoitus, päin vastoin.
Yksi 100ug-laastari voi erään arvion mukaan tappaa 8-16 nollatolella varustettua ihmistä. Se että mä jäin henkiin kokonaisen laastarin lutkuttamisesta kertaheitolla on ihme ja siitä saan kiittää sairaan korkeaa toleani. Siihen aikaan en piitannut yhtään kuolenko vai en, joten tuollaisia tyhmyyksiä tuli tehtyä.
Yksi 100ug-laastari voi erään arvion mukaan tappaa 8-16 nollatolella varustettua ihmistä. Se että mä jäin henkiin kokonaisen laastarin lutkuttamisesta kertaheitolla on ihme ja siitä saan kiittää sairaan korkeaa toleani. Siihen aikaan en piitannut yhtään kuolenko vai en, joten tuollaisia tyhmyyksiä tuli tehtyä.