Apua tullin kanssa!
-
Unforgivible
- Karvakuono
Re: Apua tullin kanssa!
Justiin selvis kahden mystisesti kadonneen kirjeen kohtalo. Luulin et tulli ilmottas et pitää tulla käymää, mut yht.äkkiä ilmestyvätki oven taakse...
Mihin sitä menis möyryy?
-
empej
- Psykonautti
Kellään muuten kokemusta, jos keissistä tulee syyttäjättämispäätös, että jääkö osote johonkin tullin omaan tilastoihin erikoisseurantaan tms? Eihän niillä tietty oo resursseja jokasta kirjettä mun nimen takia koluta läpi. En vaan oo viittiny tilata nyt vielä mitään, kun syyttäjältä ei oo tullu päätöstä. jos käy hyvin, nii hyvin mielin voi taas tilata, miten te ootte menetelly?
-
cook
- Lepakko
Tuskin jää, ei itellä ainakaan oo jääny. Tavaraa tulee perille ihan samaan malliin kun aina on tullut. Riippuu varmaan toki vähän mitä sinne on jääny, jos jää kilo heroiinia niin voi olla vähän eri juttu jatkoseurannan kannaltaempej wrote:Kellään muuten kokemusta, jos keissistä tulee syyttäjättämispäätös, että jääkö osote johonkin tullin omaan tilastoihin erikoisseurantaan tms? Eihän niillä tietty oo resursseja jokasta kirjettä mun nimen takia koluta läpi. En vaan oo viittiny tilata nyt vielä mitään, kun syyttäjältä ei oo tullu päätöstä. jos käy hyvin, nii hyvin mielin voi taas tilata, miten te ootte menetelly?
-
Pen
- OD
Noi listat on jännä juttu. MXEtä jäi pari kk sitten 10g ja heti seuraavalla viikolla sitä taas tuli 6g + 6g + 2g läpi. Nyt sitten 3 viikkoa sitten taisi 5g ketamiinia jäädä kiinni kun ei ole näkynyt.
Ehkä niillä kestää hetki laittaa se nimi/osote sinne seurattavien listaan tai jotain, tiedä sitten.
Ehkä niillä kestää hetki laittaa se nimi/osote sinne seurattavien listaan tai jotain, tiedä sitten.
-
JOHNSSON
- Lepakko
Siis mikä juttu tuo seurattavien lista on? Juuri laitoin pevekit tilaukseen, toivottavasti tulis läpi 
Mites muuten, jos tilaan himaan keksityllä nimellä, niin osaako posti kiikuttaa kirjeen oikeaan osoitteeseen?
Mites muuten, jos tilaan himaan keksityllä nimellä, niin osaako posti kiikuttaa kirjeen oikeaan osoitteeseen?
-
lixcc
- Psykonautti
Jaahas saattaa tosiaan kestää tullilla ottaa yhteyttä. Itse olin jo varma et mitään ei tuu kuulumaan niin viime viikolla soittivatkin ja kuulusteluissa kävin. Vuos sit toukokuussa jäi kirje tulliin.
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.
-
xxx-men
- Kameleontti
Kyl posti on mulle aina tuonu ainaki paketin siihe osotteeseen mihkä tilattukki. Nimi heitelty randomilla. Ja nyt tuota ei jaksa kuumotellakkaan paljoo enään tilaan aina omal nimel ja omaan osotteeseen. Jos määrä vaan pysyy alle törkeän huumausainerikoksen määrityksen.JOHNSSON wrote:Siis mikä juttu tuo seurattavien lista on? Juuri laitoin pevekit tilaukseen, toivottavasti tulis läpi
-
wRRa
- Moderator
Mä olen monta kertaa saanut postia väärällä nimellä ja aina tullut perille kunhan osoite on vaan ollut oikein.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
Kottonmouth
Sillä nimellä ei ole mitään merkitystä jos osoite on vaan presiis oikein. Kun postin lajittelukeskukseen saapuu kirje joka on nimellä x ja paikkaa y jotka eivät täsmää. Katsovat että onko siinä ennen asunut sen nimistä, jos on niin ohjaavat sen postin sinne sitten missä asuu nykyisin. Jos ei niin sitten jakavat osoitteen mukaan.
-
Vape
- Lepakko
Noniin, tulihan sieltä yhteydenottopyyntö. Ajattelin suosiolla myöntää kaiken, mutta tarkistan nyt vielä että mitä jos en soitakaan sinne? Eli voiko seuraamuksilta enää välttyä?
Pari hassua nipsua sinne jäi, sakot tosta nyt varmaan tulee, tuleeko mitään muuta?
Pari hassua nipsua sinne jäi, sakot tosta nyt varmaan tulee, tuleeko mitään muuta?
-
magiclymagical
- Apteekki
Älä nyt ihmeessä mitään mee myöntään.
Saako kysyä miksi näi meinasit?
Saako kysyä miksi näi meinasit?
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
Vape
- Lepakko
+ Mitä sit tapahtuu jos kiellän kaiken? Luovuttaako ne vai tuleeko jotain lisätutkintaa? en tiedä näistä asioista mitääntarkistan nyt vielä että mitä jos en soitakaan sinne? Eli voiko seuraamuksilta enää välttyä?
-
magiclymagical
- Apteekki
Niin siis tosiaan jos oot maksanut niin ettei jää jälkiä suhun niin ei oo mitään millä todistetaan sun syyllisyys.
Aluks varmaan tulee jotain yritystä syyttää mut täs just pitäis vain kokoajan kieltää tietävänsä mitään asiasta.
Näin olen ymmärtänyt, ei itel oo jääny mitää tullii toistaseks. Joku varmaan voi varmistaa tai korjata tän asian.
Mutta siis myöntämällähän vaan varmistat että sua satavarmasti tulla rankaisemaan/sakottaan.
Aluks varmaan tulee jotain yritystä syyttää mut täs just pitäis vain kokoajan kieltää tietävänsä mitään asiasta.
Näin olen ymmärtänyt, ei itel oo jääny mitää tullii toistaseks. Joku varmaan voi varmistaa tai korjata tän asian.
Mutta siis myöntämällähän vaan varmistat että sua satavarmasti tulla rankaisemaan/sakottaan.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
Vape
- Lepakko
magiclymagical wrote:Niin siis tosiaan jos oot maksanut niin ettei jää jälkiä suhun niin ei oo mitään millä todistetaan sun syyllisyys.
Oonhan mä noiden bitcoinien kanssa pelleilly...Ja kotiosotteeseen tilasin omalla nimellä, en tiä vaikuttaako tää ny mihinkään
Oon vaan niin huono toimiin paineen alla, sen takia ois helpompi vaan myöntää koko juttu
-
empej
- Psykonautti
Jos oot esim. btc maksanu niin hyvin voit kieltää. Sanot vaan että sulla ei oo tietoa paketista etkä ole myöskään tilannut mitään. kannattaa ihan ite ottaa yhteyttä sinne jos pyyntö tullu, kuulusteluihin suoraan sit vaan. Ei ne noita sinne pöytäkirjaan kirjota mikä menee syyttäjälle miten oot ennen kuulusteluu toiminu. Muihin kysymyksiin voi sit ihan rehellisesti vastata , kieltää vaan kaikki huumepakettiis viittavat. Ei ne mitään voi todistaa jos sun osotteeseen tullu, mullekkin kuulustelija kerto et esim. vanhojen ihmisten postilaatikkoon tilataan ja käydään sieltä nappaamassa lähetys, kun kysyin.
-
Vape
- Lepakko
Kuulustelut...
Jos kiellän paikanpäällä kaiken niin jääkö asia siihen?
Mites sitten se vaihtoehto että yksinkertasesti ei soita eikä vastaile soittoihin yms.?
ja JOS nyt myöntäisin niin minkälainen rangaistus sieltä on tulossa? Päiväsakkoja? ei kai silti joutuis johkin laitokselle
Kuumottaa saatana

Mites sitten se vaihtoehto että yksinkertasesti ei soita eikä vastaile soittoihin yms.?
ja JOS nyt myöntäisin niin minkälainen rangaistus sieltä on tulossa? Päiväsakkoja? ei kai silti joutuis johkin laitokselle
Kuumottaa saatana
-
MantaRay
Jos ei aikaisemmin ole jäänyt mitään kiinni, sinulla ei ole mitään hätää. Kuka tahansa voi lähettää postissa huumeita vihamiehensä ovelle ja toivoa että vastaanottaja joutuu vankilaan/ongelmiin (näin ei onneksi käy).Vape wrote:Kuulustelut...Jos kiellän paikanpäällä kaiken niin jääkö asia siihen?
Kuumottaa saatana![]()
Jos maksoit BTC - älä myönnä tilanneesi mitään.
Se, että olet ostanut esim. tilisiirrolla Bitcoineja ei riitä alkuunkaan todisteeksi oikeudessa sille, että kotiovellesi toimitettu huumepakketti olisi niillä tilattu.
Bitcoinit ovat täysin laillinen (valuutta) ja niiden hallussapito ei riitä todisteeksi ellei löydy suoria transaction infoja siitä että olet maksanut niillä jollekkin varmistetulle huumevendorin tilille (hyvin epätodennäköistä) - Lompakossa olevat eurotkaan eivät riitä todisteeksi sille, että olisit tilannut mitään.
Jos sinulta kysytään tiedätkö mikä bitcoin on, voit huoletta myöntää että tiedät ja olet ostanut bitcoineja ja hiukan pelaillut niiden kursseilla, kuluttanut osan vaikka satoshidiceen tms.
MDMA-nappulapaketin sisällöstä et tietenkään tiedä mitään, etkä siis myöskään tiedä mitä paketti sisältää.
Et tarvitse asianajajaa, sanot vaan ettet ole tilannut mitään jos kysytään ja ettet tiedä kiinnijääneestä paketista yhtään mitään.
Lataa eraser (http://eraser.heidi.ie/) ja wipeet sillä torin helvettiin koneelta varmuuden vuoksi. Gutmann-methodilla vaikka jos kuumotukset 9000^9000. Sitten voit päällekirjoittaa vielä kerran kaiken kovalevyn tyhjän tilan perus Dod 5220-22 algoritmilla.
-
Vape
- Lepakko
Eli periaatteessa vastaan jokaseen kysymykseen en tiedä yms.
Nyt kun alkukuumotusten jälkeen aloin asiaa vähän tutkiin, niin meneekö asia niin, että jos en soita, pistän yhteydet ns. poikki, niin seuraavaksi tulee kutsu kuulusteluihin ja niihin on sitten pakko mennä?
Mikäs sitten tän tarkotus on? Tekeekö ne kotietsinnän vai? Tutkii koneen?
e: Se vielä mietityttää, että kun enhän mä siellä kuulusteluissa osaa olla vakuuttava, kuumottaa niin vitusti että olisin ->
koko sen ajan siellä. Kannattaako sinne silti mennä kiistään asiat vai myöntääkö suosiolla
Nyt kun alkukuumotusten jälkeen aloin asiaa vähän tutkiin, niin meneekö asia niin, että jos en soita, pistän yhteydet ns. poikki, niin seuraavaksi tulee kutsu kuulusteluihin ja niihin on sitten pakko mennä?
Mikäs sitten tän tarkotus on? Tekeekö ne kotietsinnän vai? Tutkii koneen?
(Kiitti vielä vastauksista)Lataa eraser (http://eraser.heidi.ie/) ja wipeet sillä torin helvettiin koneelta varmuuden vuoksi. Gutmann-methodilla vaikka jos kuumotukset 9000^9000. Sitten voit päällekirjoittaa vielä kerran kaiken kovalevyn tyhjän tilan perus Dod 5220-22 algoritmilla.
e: Se vielä mietityttää, että kun enhän mä siellä kuulusteluissa osaa olla vakuuttava, kuumottaa niin vitusti että olisin ->
Last edited by Vape on Thu 26 Sep 2013, 16:09, edited 1 time in total.
-
Unforgivible
- Karvakuono
Kyl ne sen konee saattaa ottaa lainaa... Ainaki sanoivat niin.Vape wrote:Mikäs sitten tän tarkotus on? Tekeekö ne kotietsinnän vai? Tutkii koneen?
Mihin sitä menis möyryy?
-
empej
- Psykonautti
Itsekkin kuumoilin kuulustelua sillonkun ekankerran menin. Toki riippuu kuulustelijasta, mut se tilanne oli ihan suht rento. Olo helpottuu kun ilmotat ittes sisään ja pääset kuulusteltavaks, itellä ainakin näin. Ei kannata alkaa kumminkaan tarinoimaan mitään ettei sit sen perusteella ala kaivelemaan muuta (epätodennäköistä). Kiellät vaan. Jos ne kysyy jotain siihenviittaavaa että olisko joku muu tilannu, niin kannattaa se kuitata vaan että ei ole syytä epäillä ketään kuka näin tekis tms. Itse ainakin menettelin noin.
-
Vape
- Lepakko
Asia hoituu nyt siis näin: Soitan tulliin -> ne pyytää kuulusteluihin (ei kuulustele puhelimessa?) -> kuulustelut (kiellän kaiken) -> ootan oikeuden päätöstä tms (kotietsintä myös mahdollinen)
Menikö oikein
Pitää huomen heti aamust soittaa...Saas nähdä miten kuulustelut sitten menee, täytyy varmaan vetää purkillinen opamoxeja ja propralia et siitäkin selvii. Tai sit kuumottelen vaan vitusti liikaa
Hienosti spämmäsin sivun täyteen, sori
Menikö oikein
Pitää huomen heti aamust soittaa...Saas nähdä miten kuulustelut sitten menee, täytyy varmaan vetää purkillinen opamoxeja ja propralia et siitäkin selvii. Tai sit kuumottelen vaan vitusti liikaa
Hienosti spämmäsin sivun täyteen, sori
-
empej
- Psykonautti
Joo no ei ne tota asiaa jätä käsittelemättä että nopeemmin pääset asiasta eroon jos soitat. Luultavammin se kuulustelulappu tulis kotiin jossainvaiheessa kumminkin. Ei kuulustele puhelimessa jos oot epäilty. Syyttäjän päätöksen odottelussa menee muutama kuukaus.
-
Petri6
- OD
1) Jos noin helvetisti yksinkertainen asia "kuumottaa", niin ei kannata olla laittomien päihteiden kanssa tekemisissä. Varsinkaan niitä ei kannata tilata omalla nimellä omaan osoitteeseensa.Vape wrote:Kuulustelut...Jos kiellän paikanpäällä kaiken niin jääkö asia siihen?
Kuumottaa saatana![]()
2) Se "kuumottaminen" siellä kuulusteluissa on varsin pieni haitta siihen nähden, millaisia "kuumotuksia" myöntämisellä ansaittu H-merkintä papereissa voi myöhemmin elämässä aiheuttaa.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
empej
- Psykonautti
Totta toikin, riskit kannattaa tiedostaa jos lähtee rajojen yli tilaamaan laittomuuksia. suht. helposti pääsee pälkähästä noissa tilanteista mitä nyt ite ymmärtäny. Eihän se kivaa ole kun joutuu leikkiin tullin kanssa, mutta ite kumminkin oon tiedostanu sen että näin voi käydä niin turha siinä on valittaa vaikka vituttaakin.
-
cook
- Lepakko
Kannattaa muistaa että vaikka saattaa tuntuu erikoiselta tilanteelta niin tullile nää on niin standardijuttuja kun voi olla eli päivittäistä. Jos kun kiellät, yleensä sen jälkeen saatetaan uhkailla että tullaan penkomaan kämppä ja viemään koneet yms, saattaa ne sen toteuttaakin mutta nää yleensä kuuluu ihan perus taktikointiin et saadaan vähän painetta kuulusteltavalle. Jos sulla pari nipsua on siellä niin se on niin pientä et ei sen takia kannata paljoa stressailla. Helpointa ehkä on psyykata ittensä siihen et ei itseasiassa oo tilannu mitään, joku vanha vihamies vaan tekee kiusaa (mistään vihamiehistä ei tosin kuulustelussa kannata mainita). Eikä sulla oo mitään velvollisuutta alkaa arvailemaan tai kommentoimaan että kuka niitä sitten saattais sulle tilaa. Näin on helpompi sitten kylmänviileästi kiistää kaiken kun itsekin puoliksi uskoo siihen.Vape wrote:Asia hoituu nyt siis näin: Soitan tulliin -> ne pyytää kuulusteluihin (ei kuulustele puhelimessa?) -> kuulustelut (kiellän kaiken) -> ootan oikeuden päätöstä tms (kotietsintä myös mahdollinen)
Menikö oikein
Hienosti spämmäsin sivun täyteen, sori![]()
Uskottavuudella ei oikeestaan oo mitään merkitystä tässä, saattaa olla että tullin henkilö ja kuulusteltava molemmat tietää miten hommat on menny mutta kyse on ainoastaan sen näyttämisestä toteen. Jos et sitä myönnä, niin näyttö on huomattavasti hankalampaa. Siks ne yrittää saada tunnustamaan koska se helpottaa niiden työtä ja sut saadaan rosikseen ja tuomituksi nopeesti. Vaikka siitä myöhemmin jotain näyttöä löytyiskin niin se ei sun rangaistukseen vaikuta ootko myöntäny vai et. Tää on yleinen harhaluulo että luulee pääsevänsä vähemmällä jos myöntää, ei pidä paikkaansa. Paitsi joskus tulli saattaa painaa villasella pienet jutut jos myöntää kuulustelussa, mutta kun puhutaan h-aineista niin tämäkään ei tule kysymykseen joten ei kannata.
-
karmastrikesback
Kilahti eilen syyttämättäjättämispäätös postista. Onko enää/vielä mahdollista, että tulee kotietsintä jossain vaiheessa?
-
zerk
Pitäisin erittäin epätodennäköisenä.karmastrikesback wrote:Kilahti eilen syyttämättäjättämispäätös postista. Onko enää/vielä mahdollista, että tulee kotietsintä jossain vaiheessa?
-
Tikka
- Tuppisuu
Vape wrote:magiclymagical wrote:Niin siis tosiaan jos oot maksanut niin ettei jää jälkiä suhun niin ei oo mitään millä todistetaan sun syyllisyys.
Oonhan mä noiden bitcoinien kanssa pelleilly...Ja kotiosotteeseen tilasin omalla nimellä, en tiä vaikuttaako tää ny mihinkään
Oon vaan niin huono toimiin paineen alla, sen takia ois helpompi vaan myöntää koko juttunoh, täytyy vielä miettiä
Jos sulla on vaan parit nipsut ja oot maksanut bitcoineilla, niin en menis kiistelee. Mulla oli vastaava homma ja myönsin kaiken. Kuumottelin kans kuulusteluja ja sen jälkeen tuli ittelleni parempi olo, kun kerroin vaan et tilasin ja thats it. On niin turha juosta siellä kuulusteluissa monta kertaa, kun tilit on kuitenkin tarkastettu! Parempi ottaa vastuu ja ei odota et tulli hakee koneen kotoolta... Sieltä voi selvitä muutama entinenkin lähetys
-
Vape
- Lepakko
Tikka wrote:Vape wrote:magiclymagical wrote:Niin siis tosiaan jos oot maksanut niin ettei jää jälkiä suhun niin ei oo mitään millä todistetaan sun syyllisyys.
Oon vaan niin huono toimiin paineen alla, sen takia ois helpompi vaan myöntää koko juttunoh, täytyy vielä miettiä
Jos sulla on vaan parit nipsut ja oot maksanut bitcoineilla, niin en menis kiistelee. Mulla oli vastaava homma ja myönsin kaiken. Kuumottelin kans kuulusteluja ja sen jälkeen tuli ittelleni parempi olo, kun kerroin vaan et tilasin ja thats it. On niin turha juosta siellä kuulusteluissa monta kertaa, kun tilit on kuitenkin tarkastettu! Parempi ottaa vastuu ja ei odota et tulli hakee koneen kotoolta... Sieltä voi selvitä muutama entinenkin lähetys
Itekin mietin tuota myöntämistä, mutta paikanpäällä päätin että kielletään nyt sit kaikki. Ihan varmuuden vuoks, kun eikös sieltä niitä päiväsakkoja tule jos myöntää? Ei yksinkertaisesti ole rahaa tällä hetkellä maksaa niitä
Mutta mitäs nyt. Miten tästä eteenpäin homma hoituu? Oikeuden päätöstä varmaan ootellaan..Mutta ei kai ne parin hassun nipsun takia ala kämppää penkoon? Eipä täällä mitään laitonta edes ole mutta vituttaishan se silti
-
JOHNSSON
- Lepakko
Voi hevon vitun helvetti kun ei tule pv läpi. No yritys jatkuu tiukasti, vielä sieltä joku paketti joskus tulee läpi. Ei näytä nuo MBB,mylar ja ties mik' stealth paketoinnit hirveästi auttavan. Suomen tulli tekee kyllä helvetin hyvää työtä, pakko myöntää (vaikka vituttaakin erittäin ankarasti, sama kuin heittäisi rahaa roskiin.).
Yksi vendori tuossa sanoikin, että helpommin saa kirjeen läpi Oswald State Maximum Security Penitentiaryyn kuin Suomeen.
Yksi vendori tuossa sanoikin, että helpommin saa kirjeen läpi Oswald State Maximum Security Penitentiaryyn kuin Suomeen.