Lyrica (pregabaliini)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
SadPanda
LD50

Re: Lyrica (pregabaliini)

Post by SadPanda »

Miten musta tuntuu et laajoissa seuloissa ( ainakin korvaushoitopotilailla ) seulotaan tämä? Siis tai sit olen kuulu iha väärää infoa ja vielä sen pääle et tää näkyis esim 1kpl 300mg lyricaa niin viikkoja siellä. :D vai onkohan tämä kertoja ollut nyt joku satutätä/setä ja kiusinut vaan :D

Emt mä mokasin perjantaina ja söin 300mg lyrican. Nyt kuumotan et tänää tod näk luulisin et otetaan laajat seulat, niin vituttaa ko siis mä meinasin alkaa oksentaa tätä ulos ku söin sen hammassärkyyn SIIS OIKEASTI vahingos. Kaverit sano et heil o kaapis hermokipulääke sit mä et joooh noh vittu se ainaki luulis auttavan. Selitin siit uudesta hampaasta mikä kasvaa viisaudenhampaan poistokohtaan. Niin vituttas niin isossti saada merkintä sentakia että yhen lyrsyn söi ja sitku se viel autto siihen hammassärkyyn med burana :)

Noh, luin täält jostain et parilla päivällä selviää., Mä söin sen joskus tota öööh perjantaina niin aamupäivästä 12-13 aikoihin.

Onks kellää tietoa?
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

SadPanda wrote:Miten musta tuntuu et laajoissa seuloissa ( ainakin korvaushoitopotilailla ) seulotaan tämä? Siis tai sit olen kuulu iha väärää infoa ja vielä sen pääle et tää näkyis esim 1kpl 300mg lyricaa niin viikkoja siellä. :D vai onkohan tämä kertoja ollut nyt joku satutätä/setä ja kiusinut vaan :D

Emt mä mokasin perjantaina ja söin 300mg lyrican. Nyt kuumotan et tänää tod näk luulisin et otetaan laajat seulat, niin vituttaa ko siis mä meinasin alkaa oksentaa tätä ulos ku söin sen hammassärkyyn SIIS OIKEASTI vahingos. Kaverit sano et heil o kaapis hermokipulääke sit mä et joooh noh vittu se ainaki luulis auttavan. Selitin siit uudesta hampaasta mikä kasvaa viisaudenhampaan poistokohtaan. Niin vituttas niin isossti saada merkintä sentakia että yhen lyrsyn söi ja sitku se viel autto siihen hammassärkyyn med burana :)

Noh, luin täält jostain et parilla päivällä selviää., Mä söin sen joskus tota öööh perjantaina niin aamupäivästä 12-13 aikoihin.

Onks kellää tietoa?
Ainakin linnassa oli käytössä joku ihme testi missä tää näky. Mut tää ei kauaa näy seulassa. Puoliintumisaikaki on vaan se 6 tuntia.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

xxx-men wrote:
SadPanda wrote:Miten musta tuntuu et laajoissa seuloissa ( ainakin korvaushoitopotilailla ) seulotaan tämä? Siis tai sit olen kuulu iha väärää infoa ja vielä sen pääle et tää näkyis esim 1kpl 300mg lyricaa niin viikkoja siellä. :D vai onkohan tämä kertoja ollut nyt joku satutätä/setä ja kiusinut vaan :D

Onks kellää tietoa?
Ainakin linnassa oli käytössä joku ihme testi missä tää näky. Mut tää ei kauaa näy seulassa. Puoliintumisaikaki on vaan se 6 tuntia.
Agreed. Aineen metaboliakin on hyvin vähäistä ja 98% siitä erottuu muuttumattomana virtsaan, joten mitään metaboliittiakaan eivät oikein voi seulassa metsästää.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Jännä toi lyrica kyllä että se vaikutus ainakin itellä voi tuntua parikin päivää jos on isomman annoksen (600mg+) ottanut, mutta silti katoaa niin nopeasti elimistostä ettei esim. näy seuloissa.
Vai toimiiko?
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Sori tuplapostaus mut tuli toinen ihan eri aiheinen juttu liittyen lyricaan.

Eli, onko kukaan huomannut että olisi näkö sumntunut lyrican käytön yhteydessä? Otin eilen 300mg lyricaa, ja tänään on ollut tosi hankala lukea tekstiä tietokoneen näytöltä. Muu lukeminen toimii mielestäni suht hyvin. Luin joiltain englanninkielisiltä kipuforumeilta että muutkin olivat kärsineet tästä.
Vai toimiiko?
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Tuli pari päivää sitten tutustuttua tähänkin aineeseen. Joskus aikasemmin olin ottanut ihan järkyttävän kuosin päälle 300mg Lyrican, mutta en oikeen muistanut koko hommaa. Tuossa nyt sitten tyypitin ja 300mg ei ittelle tuonu oikeen minkäänlaisia tuntemuksia. Otin sitten hetken päästä 300mg lisää ja totesin jälleen, että ei mitään tuntemuksia :D Päätinkin sitten ottaa 600mg lisää, eli 1200mg yhteensä. Myöhemmin sitten koomaillessani olohuoneen sohvalla, pääsemättä siitä ylös maailman pyöriessä totesin itselleni että kannattaa varmaan odottaa aina pikkuisen kauemmin tuon redosen kanssa :D

Hyvinkin mukava päihde. Tai ainakin itse tykkäsin. Paljon verrattavissa bentsoihin, mutta jotenkin puhtaampi fiilis pään sisässä kuin bentsokuosissa.
Periaatteet perustana, totuus selustana.
Pen
OD

Post by Pen »

Mullakin doset tahtoo olla siellä 600-1200mg tietämillä. Tosi hitaasti nousee joten varovaisuus on kannattavaa. Jostain 600 yleesä alottelen, sit muutaman tunnin päästä 300-600 lisää tarpeen vaatiessa.
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Joitain vuosia sitten oon tainu pari kertaa syödä yhden lyrican, en muista minkä kokosen.

Mutta tossa eilen pääsin testailemaan, ku sain puun takaa lätkän 75mg lyricoja. Söin niistä 6 kpl, eli 450mg ja <6 alkoholiannoksen päälle. Noin tunnin päästä alko tuntua ja poltin pikkuset savut siihen vielä päälle. Aika pian tuli sellanen olo, et ei kannata juoda enää enempää. Niinjoo ja sirdaludeja söin pari ihan sekakäytön kunniaksi, en tiedä vaikuttiko miten paljon. Nuokutti kivasti ja lopppu yö ja aamu meniki sitten panemisen merkeissä.

Tosi nätit CEV:t oli. Yhdessä vaiheessa, ku sulki silmät, näki huoneen muuten "normisti", mut kaikki kulmat ja pinnat muodostuivat sähköstä tai siltä miltä sähkön voisi kuvitella näyttävän. Vähän niinkuin valokaari, mut ei niin kirkas, vaan enemmänkin neonvalon sininen, jss..

Tykkäsin tästä kyllä, vaikkei ihan hienostuneinta päihteilyä olekkaan, mut vittuun sellaset hienostelijat! :D

Opiaatit käsittääkseni sopii näiden kanssa kivasti (joskin vaarallisesti, niinkuin kaikki combot, varsinkin opparicombot), mutta koska en itse opiaatteja enää käytä, voisin kuvitella tämän sointuvan mukavasti bentsojen ja vaikka lakan kanssa. Joskin sekin kuulostaa aikasen vaaralliselta combolta, eli älkää vaan kukaan ottako näitä ajatelmia suosituksina mihinkään.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Tänää jatkuu samalla setillä.. Puun takaaa tuli toinenkin lätkä. (:
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
dopE
Lepakko

Post by dopE »

mites helposti lekurit nykyään kirjoittelee näitä? muistaakseni vuosia sitten tätä sai joka vaivaan.
kävin neurologilla joskus 16-17v ekan kerran ja sillon ei tarvinnu valitella kun kiveksen hermokipua ja levottomia jalkoja sekä unettomuuta niin samantien tippu muutama 4-5 pakettia 75millisiä..

E: toisaalta lääkäri oli myös sillä asenteella että "no joo jos oot sitä mieltä että tää lyrica sua jeesaa niin eiköhän rykästä sulle tästä respa samantien" :D

ihana tyyppi oli selääkäri. vois varata uuden ajan sille :love:
Petri6
OD

Post by Petri6 »

dopE wrote:mites helposti lekurit nykyään kirjoittelee näitä? muistaakseni vuosia sitten tätä sai joka vaivaan.
kävin neurologilla joskus 16-17v ekan kerran ja sillon ei tarvinnu valitella kun kiveksen hermokipua ja levottomia jalkoja sekä unettomuuta niin samantien tippu muutama 4-5 pakettia 75millisiä..

E: toisaalta lääkäri oli myös sillä asenteella että "no joo jos oot sitä mieltä että tää lyrica sua jeesaa niin eiköhän rykästä sulle tästä respa samantien" :D

ihana tyyppi oli selääkäri. vois varata uuden ajan sille :love:
Ei sitä enää ihan samalla tavall kirjotella. Tosin just oli yks kaveri valitellut ahdistusta, niin bentsoja ei suostuttu kirjottamaan, mutta Lyricaa kylläkin (tosin vaan 25mg neljä kertaa päivässä).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
KasaKarvaa

Post by KasaKarvaa »

onks tää ihan turvallista amfetamiinin kanssa? :right:
jumalatjalassa
Lepakko

Post by jumalatjalassa »

KasaKarvaa wrote:onks tää ihan turvallista amfetamiinin kanssa? :right:
Käsitykseni mukaan on, eikä pienellä googlailullakaan mitään siitä poikkeavaa löytynyt. Jättäisin itse kuitenkin ne lyrmyt ihan vaan lasketteluun.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

KasaKarvaa wrote:onks tää ihan turvallista amfetamiinin kanssa? :right:

Joo ei kai tos mitään ihmeellist oo. Oon jokusen kerran nauttinu itekki lyricaa ja sit porsketta päällä. Mieliuten säästäsin sinne "aftermatcheihin" ne lyrtsyt :)
KasaKarvaa

Post by KasaKarvaa »

Kiitos vastauksista! :D kuulin vaan toisaalta, että lyrica buustais muitten substanttien vaikutusta, en sit tiiä, ei oo kokemusta ko. lääkkeestä.. mut jos tommonen väite olis totta niin ois aikajees, jos sen avulla sais paremmat olot poreesta :D
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

KasaKarvaa wrote:Kiitos vastauksista! :D kuulin vaan toisaalta, että lyrica buustais muitten substanttien vaikutusta, en sit tiiä, ei oo kokemusta ko. lääkkeestä.. mut jos tommonen väite olis totta niin ois aikajees, jos sen avulla sais paremmat olot poreesta :D
Buustii hitaita, ei niinkään nopeita.
Parhaat karstat on pohjalla.
shinsou
Psykonautti

Post by shinsou »

Erittäin miellyttävä lääke. Auttaa suburefloihin oikein hyvin. Itsellä tulee skarppi olo, mutta tasapaino on päin peetä, tulee käveltyä päi mäntyjä.
Tätä pitäisi saada ilman ressua apteekin hyllyltä, on lyrica senverra hyvä lääke.

Kuinka helposti lääkärit määrää tätä nykyään?
Mistä kävisin valittamasta, että näitä saisi? Itselläni on senverran huonot linkit, että ei ihan joka viikko saa näitä ihmelääkkeitä. Harmillista :(
polkupyörä
Tuppisuu

Post by polkupyörä »

shinsou wrote:Erittäin miellyttävä lääke. Auttaa suburefloihin oikein hyvin. Itsellä tulee skarppi olo, mutta tasapaino on päin peetä, tulee käveltyä päi mäntyjä.
Tätä pitäisi saada ilman ressua apteekin hyllyltä, on lyrica senverra hyvä lääke.

Kuinka helposti lääkärit määrää tätä nykyään?
Mistä kävisin valittamasta, että näitä saisi? Itselläni on senverran huonot linkit, että ei ihan joka viikko saa näitä ihmelääkkeitä. Harmillista :(
Vaihto "perus" ahdistuslääkkeisiin tai sitten helpoiten hermokipuun/särkyyn.
zerk

Post by zerk »

Tuli käytyä tk-lääkärin luona ja juteltiin sivumennen Lyricasta jonkin verran. Käytännössä lääkäri totesi, ettei määrää Lyricaa kenellekään missään tapauksessa ja totesi ihan suoraan, että Lyrica on narkkien keskuudessa todella suosittua kamaa, joten hänelle on aivan sama jos moni potilas joutuu kärsimään vääränlaisesta lääkityksestä kunhan muutama narkki ei saa Lyricaa hyppysiinsä.

Mainitsin myös Lyrican olleen ainoa toimiva lääke sosiaaliseen ahdistukseen ja paniikkioireisiin ja vastauksena oli "voi voi, en mä sitä sulle ikinä määrää". Sen sijaan insomin irtosi taas heti kun sitä pyysin ajoittaiseen unettomuuteen ja sxri-lääkitystä tyrkytettiin todella voimakkaasti vaikka kerroin sen aikoinaan lähes tuhonneen elämäni.

Ymmärrän kyllä lääkäreiden nykyisen suhtautumisen Lyricaan, mutta pidän sitä silti pienempänä pahana kuin jatkuvaa bentsolääkitystä tai täydellisen tunnekylmyyden ja itsemurhaherkkyyden aiheuttavaa sxri-lääkitystä.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

^Aika jännä et mieluummin määrätään PKV-lääke Insominia, kuin Lyricaa, mitä ei ole edes määritelty PKV-statuksen lääkkeeksi Pharmacassa. :roll:

Vähän sama juttu Sirdaludin kanssa - kyllähän sitäkin käytetään väärin jopa suonensisäisesti, muttei se silti ole PKV-lääke.

(Korjatkaa jos olen väärässä - mulla on vain 2007 vuoden PF painos.)

PKV-lääkkeiden määräämistähän nimenomaan kytätään apteekeissa (ei niinkään tavallisten reseptilääkkeiden), ja niiden määräämisessä on joitain rajoituksia. Valviran ratkaisulyhennelmissä on paljon tapauksia, missä lääkäreiden oikeuksia on rajoitettu liiallisten PKV-lääkkeiden määräämisen takia. Siinä mielessä ymmärrän sen, että lääkärit suhtautuvat kielteisesti nimenomaan PKV-lääkkeiden määräämiseen.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
jerzie
Tuppisuu

Post by jerzie »

Auttaako tämä lääke ahdistukseen yhtä hyvin kuin benzot. Meinaan kun mietin sellaista pitkäaikaista ahdistuslääkettä itselleni jota saisi paljon enemmän kuin benzoja lääkäriltä.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

jerzie wrote:Auttaako tämä lääke ahdistukseen yhtä hyvin kuin benzot. Meinaan kun mietin sellaista pitkäaikaista ahdistuslääkettä itselleni jota saisi paljon enemmän kuin benzoja lääkäriltä.
Itselläni auttaa paremminkin. Nykyään lääkärit ovat jo huomanneet Lyrican viihdekäyttöpotentiaalin eivätkä määrää yleisesti ottaen sitä ainakaan bentsoja helpommin.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Ainakin Lyricassa on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö yhtenä indikaationa, että luulis auttavan ahdistukseen ainakin jossain määrin. :P
Pen
OD

Post by Pen »

Vihdoin löysin lyricalle hyvän kaverin, nimittäin bentsot. Kummallakaan ei ole minulle yksinään viihdearvoa mutta 900mg lyricaa + 10mg xanoria oli varsin miellyttävä setti.

Subun ja oksyn kaa oon kans lyricaa testaillu mut ei oikeen napannut. Bentsojen kaa parempi combotettuna. Alko ja pajari kuulemma on kans jees lyrican kaa mut en noista kumpaakaan nykyään oikein käytä, joten taidan pysyä tossa lyrica + bentsocombossa jatkossa kun lyrsyjä syön.
zerk

Post by zerk »

mellow wrote:Ainakin Lyricassa on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö yhtenä indikaationa, että luulis auttavan ahdistukseen ainakin jossain määrin. :P
Oman kokemukseni mukaan pregabaliini on tehokkain lääke ahdistuneisuuteen mitä olen ikinä kokeillut. Hakkaa bentsot 100-0 ja haittavaikutukset ovat selkeästi pienemmät. Ikävä kyllä lyricaa on nykyään erittäin vaikea saada respalle.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Mitä oireita muuten tulee olla että Lyrica katsotaan sopivaksi hoidoksi, ja saako näitä julkisen terveydenhuollon puolelta? Kun kerran itse kärsin vakavasta unettomuudesta sekä keskiasteisesta paniikki/ahdistushäiriöstä, niin ihmettelen, ettei näitä yksityisellä puolella ole edes koskaan, kertaakaan otettu esille mahdollisena lääkityksenä.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Fimean lääkekulutustietojen perusteella näyttäis ainakin vielä siltä, että Lyricaa määrätään aika paljon: enemmän kuin esim lamotrigiinia tai gabapentiiniä.
Feya
OD

Post by Feya »

Ainakaan A-klinikalla ei enää määrätä Lyricaa ollenkaan ja julkisella puolellakin ollaan aika nihkeitä, joka on ihan naurettavaa.

Lyrica on voittaa bentsot mennen tullen niin ahdistuksen poistossa kuin vieroitushoidossakin. Oon itse niin äärettömän ahdistunut ihminen koko ajan, että Lyrica on kuin taivaanlahja.

Okei, onhan sillä vaaransa, mutta bentso+alko kombinaatiolla ihmiset tekee paljon enemmän kaikkea typerää. On aivan naurettavaa kieltää loistava lääke ihmisiltä, jotka sitä oikeasti tarvitsevat, vain koska muutamalle ihmisille on käynyt huonosti.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Voiko joku jolla on 150mg lyricoita käsissään ja omistaa vaa'an, niin punnita paljonko yksi sellainen kapseli painaa!

Olisin kiitollinen. Kun sain random-koodilta 150mg kapseleita, jotka ei ollut läpipainopakkauksessa, niin halun tietää onko oikeesti sen verran siellä mitä pitää.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Feya wrote:Ainakaan A-klinikalla ei enää määrätä Lyricaa ollenkaan ja julkisella puolellakin ollaan aika nihkeitä, joka on ihan naurettavaa.
Joo.

Meet just johonkin avohoitoon niin lääkkeeksi annettaan 2-3 mg rivaa päivälle. Sitten lääkkeitä josta on hyvät sivuoireet.

Sit heti kun kaveri heitti lyricaa niin pääsin ylös ja kouluun. Tein tätä seittemän päivää, sit loppu lyryt ja alko reflat. Tää toimii tosi tosi hyvin refloihin. Jos ootte subukoukussa ja teillä on mahollisuus saada vaik kolme listaa 150mg tai 300 mg niin säästäkää ne jos haluutte helpoimman tien lopettaa opiaatti. Ainakin itelllä näin. Toisaalta sit on lyry koukku kumminkin. perkele. No riippuvuudesta riipuvuuteen.