Lyrica (pregabaliini)
-
opioidirocks
- Karvakuono
Re: Lyrica (pregabaliini)
Itse en ole huomannut mitään viihdearvoa kyseiselle lääkkeelle, mutta se voi johtua siitä että vuoden sairaalassa maatuani totuin 2 x 225mg annokseen päivittäin, joten olisiko nostanut toleranssia sen verran etten pysty sillä viihteilemään.
-mod; Säännöt!
-mod; Säännöt!
-
kissankorva
- Apteekki
Olen syönyt näitä kolmepäivää putkeen (75mg) kapseleita 450mg päiväs ja huomasin että toleranssit nousee kyl helvetin nopeesti. Onko mitenkään vaarallista jos annokset noisee 600mg tai yli kun tolet on tosin korkeet että saa oloja..
HELP HELP!
-Kidvessakorva...
HELP HELP!
-Kidvessakorva...
-
pezeri
- Tuppisuu
Huhu joku 400mg otin, muutama olut.. Sit 5h autos istumista ja naisten kaa kikkailuu ! Hyvin toimii, pirtee olo vieläkin.
-
opioidirocks
- Karvakuono
reilu 1000mg menny tänään oppareiden kanssa, hyvin boostaa. (älä mee ottaaa mitään 1000mg jos sulla ei ole toleranssia aineelle)
-
mauseri
- LD50
Loistava lääke oikein käytettynä. Vituttaa se kontrollin menetys jos syö liikaa. Onko muut huomannu että tää auttaa oparefloihin tosi hyvin?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
Uneksija
- Karvakuono
Mikä mahtaa Lyricassa olla tappava annos?
Olen tätä kerran ilman toleransseja ottanut 21 000 mg muutaman tunnin sisällä + alkoholia. Määrä on typerä, mutta silloin kun tämän otin, niin en välittänyt yhtään, että mitä minulle tapahtuu ja heräänkö edes seuraavana päivänä. Eli kaksi ja puoli pakettia 150 mg Lyricoita kerralla viinan kanssa. En todellakaan suosittele kenenkään kokeilevan tätä. Heitehuimaus oli melkoista, mutta muisti ei onneksi kokonaan mennyt. Olin aikaisemminkin tehnyt kokeiluja pregabaliinin kanssa 8g - 10g annoksilla (kokeilujen välillä kuukausia).
Seuraavana päivänä kuitenkin kun oli tuon määrän ottanut ja vaikutus alkoi laskemaan niin alkoi kädet tärisemään. Aivan saatananmoinen tärinä. Oli täysin mahdotonta ottaa esimerkiksi paperia ja kääriä siitä rulla _täysin mahdotonta_. Luulin määrän aiheuttaneen itselleni hermostollisia ongelmia ja ajattelin, että saan lopun elämääni täristä sillä tavalla, mutta tärinä kuitenkin loppui onnekseni muutamassa päivässä. Tämän kokemuksen jälkeen en ole pregabaliinin koskenut, ja tuskin tulen koskemaan.
EDIT: Haluan painottaa, ettei kukaan kokeile vastaavaa! Määrä on todella typerä ja hengenvaarallinen!! Yksi 150 mg tabletti ensikertalaisella on jo paljon ja vaikutukset voivat olla arvaamattomia!
Olen tätä kerran ilman toleransseja ottanut 21 000 mg muutaman tunnin sisällä + alkoholia. Määrä on typerä, mutta silloin kun tämän otin, niin en välittänyt yhtään, että mitä minulle tapahtuu ja heräänkö edes seuraavana päivänä. Eli kaksi ja puoli pakettia 150 mg Lyricoita kerralla viinan kanssa. En todellakaan suosittele kenenkään kokeilevan tätä. Heitehuimaus oli melkoista, mutta muisti ei onneksi kokonaan mennyt. Olin aikaisemminkin tehnyt kokeiluja pregabaliinin kanssa 8g - 10g annoksilla (kokeilujen välillä kuukausia).
Seuraavana päivänä kuitenkin kun oli tuon määrän ottanut ja vaikutus alkoi laskemaan niin alkoi kädet tärisemään. Aivan saatananmoinen tärinä. Oli täysin mahdotonta ottaa esimerkiksi paperia ja kääriä siitä rulla _täysin mahdotonta_. Luulin määrän aiheuttaneen itselleni hermostollisia ongelmia ja ajattelin, että saan lopun elämääni täristä sillä tavalla, mutta tärinä kuitenkin loppui onnekseni muutamassa päivässä. Tämän kokemuksen jälkeen en ole pregabaliinin koskenut, ja tuskin tulen koskemaan.
EDIT: Haluan painottaa, ettei kukaan kokeile vastaavaa! Määrä on todella typerä ja hengenvaarallinen!! Yksi 150 mg tabletti ensikertalaisella on jo paljon ja vaikutukset voivat olla arvaamattomia!
Waiting for the truth, because we all have dreams.
-
mentalhell
- Kameleontti
Neurontin, eli siis gabapentiini eli siis Lyricaa edeltänyt hermosärkylääke jolla on kevyet päihdyttävät vaikutukset on kolmiolääke.mellow wrote:Saa nähdä luokitellaanko tämä jossain vaiheessa reseptistatukseltaan PKV-lääkkeeksi.
Tätä olen hieman ihmetellyt?
Neurontin on kumminkin mieto verrattuna Lyricaan, jos verrataan sitä miten sekaisin ihminen itsensä näillä saa. Kyllähän Neurontinitkin päihdyttää jonkin verran, mutta ei todellakaan pistä ihmistä sellaiseen kuntoon kuin Lyrica.
-
koomailija2
- Tuppisuu
Kuten moni todennutkin, tämä buustaa lähes kaikkea. Itselle jäänyt jonkinlainen "ikitoleranssi" tähän, koska joudun syömään 750mg+ annoksia minimissään että huomaan pientäkään piristystä. Siitä sitten 900-1500mg on minulle sopiva annos, toki xonet ja rivat alla. Noilla annoksilla ahdistus ja sosiaaliset pelkotilat katoavat täysin, itsevarmuus nousee pilviin ja kotiaskareetkin hoituu käden käänteessä. Paska juttu vaan, että nykyään nämä ovat aika kysyttyjä ja saa etsimällä etsiä.. Niin, ja khoitoni takia en itse näitä voi (enää) hakea yksityiseltäkään, koska apteekkisopimus. En nyt koko ketjua lukenut, mutta onko muille jäänyt tuota ikitolea tähän(kin)?
Näitä kun tuli aikoinaan popsittua lähes säännölisesti 900mg ja kuositukseen 2-4gemmiä opiaattien buusterina (EN SUOSITTELE). Jollain noista kerroista olin ottanut alkuun muutamia kakkosen rivoja, tennareita ja xanoreita (noin vajaa kourallinen bentsoja). Näistä päihdyttyäni otin sitten 14kpl 300mg lyytistä ja heitin kasipallon kuppiin ja kerralla hihaan. Sitten pikkuhiljaa alkoi lyrtsit nousta joten poltin vielä kukkaa päälle, jolloin menin täysin tutkalle. Olin soitellut ihmepuheluita kavereille (horisin mm. että helsingissä käppäilen jonkun kaverin kanssa, vaikken asu sielpäinkään) ja tein matkaa erään frendin kämpille n. 2 tuntia (1-2km:n matka). Sittempä heräsinkin sairaalasta seuraavana päivänä, vieläkin aivan tutkalla. Joku ystävällinen ihminen oli seurannut minun haahuilua/kaatuilua jonkin aikaa ja soittanut sitten polliisisedät. Poliisit löysi sitten minut metsästä (oli keskitalvi, ja kunnon pakkaset) ilman kenkiä, josta seurasi toooodella pitkät jalkakivut. Sairaalassa sanoivat, että oli todella tuuri etten menettänyt jalkaani saati sitteni henkeäni. Onneksi en ollut tajunnut alkoa ottaa tuohon päälle, vaikka minulla sitä olikin. Niin, ja hävitin frendeille tarkoitetun kukkanyssäkänkin samassa sekoilussa (10+ grammaa).
Tulipas pitkä sepustus taas. Noiden hölmöilyjen jälkeenkin sitä vielä tulee lyrtsyillä kuosattua, tosin harvemmin nykyään...
Näitä kun tuli aikoinaan popsittua lähes säännölisesti 900mg ja kuositukseen 2-4gemmiä opiaattien buusterina (EN SUOSITTELE). Jollain noista kerroista olin ottanut alkuun muutamia kakkosen rivoja, tennareita ja xanoreita (noin vajaa kourallinen bentsoja). Näistä päihdyttyäni otin sitten 14kpl 300mg lyytistä ja heitin kasipallon kuppiin ja kerralla hihaan. Sitten pikkuhiljaa alkoi lyrtsit nousta joten poltin vielä kukkaa päälle, jolloin menin täysin tutkalle. Olin soitellut ihmepuheluita kavereille (horisin mm. että helsingissä käppäilen jonkun kaverin kanssa, vaikken asu sielpäinkään) ja tein matkaa erään frendin kämpille n. 2 tuntia (1-2km:n matka). Sittempä heräsinkin sairaalasta seuraavana päivänä, vieläkin aivan tutkalla. Joku ystävällinen ihminen oli seurannut minun haahuilua/kaatuilua jonkin aikaa ja soittanut sitten polliisisedät. Poliisit löysi sitten minut metsästä (oli keskitalvi, ja kunnon pakkaset) ilman kenkiä, josta seurasi toooodella pitkät jalkakivut. Sairaalassa sanoivat, että oli todella tuuri etten menettänyt jalkaani saati sitteni henkeäni. Onneksi en ollut tajunnut alkoa ottaa tuohon päälle, vaikka minulla sitä olikin. Niin, ja hävitin frendeille tarkoitetun kukkanyssäkänkin samassa sekoilussa (10+ grammaa).
Tulipas pitkä sepustus taas. Noiden hölmöilyjen jälkeenkin sitä vielä tulee lyrtsyillä kuosattua, tosin harvemmin nykyään...
-
Travel
- Psykonautti
Mulla itsellä on aina hemmetinmoinen tärinä lyrejen jälkeen, en tiiä mikä lie.Uneksija wrote:
Seuraavana päivänä kuitenkin kun oli tuon määrän ottanut ja vaikutus alkoi laskemaan niin alkoi kädet tärisemään. Aivan saatananmoinen tärinä.
Viimosen lyricasekoilu oli tos jotain parisen kuukautta sitten ku en tunnistanu ees pikkubroidii ku tuli kyläilee, en oo napsinu sen jälkee. Liikaa kujalla oloa, tosin selvänpäähä nuita en oo testeröiny kun kerran ja silloinki puudutti vaan kivut pois, kun selän olin teilaillut luistellessani.
Kaikki mitä kirjoitan, on vain oman pääni sisäistä fiktiota, jossa todellisuus on kaukaa haettua.
-
polkupyörä
- Tuppisuu
Onko Lyrica + Sienet kombo järkevää? Jyrääkö lyricat sienien vaikutusta? 
-
rebirth
- Apteekki
Joskus vuosia sitten ekat lyrica kokeilut oli aivan järkyttävää sekoilua. Oli melkeinpä normaalista poikkevaa jos loppuillasta viellä tasapaino jotenkin pysy, joskus muistan etten pysyny ees kontatenkaan pystys. Yhenki kerran oli joku 12pack bissee alla ja fiksuna heitin 600mg nolla toleilla lyricoita nassuun. Kavereiden kanssa päädyttiin hakkaamaan niittipyssyllä ympäri mun kehoa niittejä lihaan pystyyn, koska se kipu tuntu niin helvetin hyvältä kiitos lyrmyjen. Jossain vaiheessa työntelin jotain rautalangan pätkää ihoni alla ja nostelin vissiin lihassyitä pintaan tai jotain vastaavaa ja pyörittelin sitä rautalangan pätkää lihassa. Ihme kyllä ei tullu mitään tulehduksia eikä muistaakseni paikat ollu muutenkaan niin hirveen kipeenä seuraavina päivinä mitä olisi olettanut olevan.
Se oli sitä sekavaa aikaa
Vielläkin saa hävetä kuinka ylimielisesti on näiden vaikutuksen alasena tullut käyttäydyttyä. Näiden vaikutuksen alasena ihminen helposti muuttuu aivan toisenlaiseksi kuin mitä normaalisti on niin hyvässä kuin pahassa.
Se oli sitä sekavaa aikaa
Vielläkin saa hävetä kuinka ylimielisesti on näiden vaikutuksen alasena tullut käyttäydyttyä. Näiden vaikutuksen alasena ihminen helposti muuttuu aivan toisenlaiseksi kuin mitä normaalisti on niin hyvässä kuin pahassa.
-
kuumottelija
- Lepakko
Auttaako ahdistukseen/krapulaan?
-
magiclymagical
- Apteekki
Kyllä monilla auttaa. Ite en ikinä oo näistä löytäny sitä viihteellistä puolta oikein. Tai muutenkaan hyödyllistä. Mut kyl näistä kaikki tuntuu tykkäävän. 
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
kuumottelija
- Lepakko
Lääkkeit ei tule käyttää väärinmagiclymagical wrote:Kyllä monilla auttaa. Ite en ikinä oo näistä löytäny sitä viihteellistä puolta oikein. Tai muutenkaan hyödyllistä. Mut kyl näistä kaikki tuntuu tykkäävän.
Viihteelliseltä puolelta sen verran, että viimeksi (joku 3 v sitten?) näitä otin alkoholin kanssa ja tuli jumalaton "apina-olo", dösäpysäkkipotkimis-olo.
-
Petri6
- OD
Pienellä annoksella (tyyliin joku 75mg tai alle, riippuen tietenkin toleranssista), isommalla määrällä saattaa auttaa unettomuuteenkin, mutta itse en välttämättä lähtisi kokeilemaan, jollei ole pakko. Ahdistukseen sen sijaan auttavat minulla mahtavasti, yleinen kombo oli joskus 150mg pregaballinia + 1mg klonatsepaamia tai alpratsolaamia.kuumottelija wrote:Lääkkeit ei tule käyttää väärinmagiclymagical wrote:Kyllä monilla auttaa. Ite en ikinä oo näistä löytäny sitä viihteellistä puolta oikein. Tai muutenkaan hyödyllistä. Mut kyl näistä kaikki tuntuu tykkäävän.Lähinnä kelasin että auttaako nukkuu vai piristääkö, vai kumpaakin ;p
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Dexma
- Moderator
Itehän joskus kävin tähän koukkuun ja miellyin tosi paljon. Diggaan edelleen vitusti. Subun jälkeen parhaita douppeja/lääkkeitä mun kohalla. Alkaa tapahtuun alkaa keskittyyn. Innostuu asioista.
Tää on vähän kuin tramali, mut silti enemmän tonne gaba puoleen vaikuttava. Silti tällä on hitonmoinen terapeuttinen arvo ainakin itelle, vaikuttaa niin laajasti muihinkin reseptoreihin. Muistan aikoinaan, kun tätä enemmän vedin niin yöt, kun yritin nukkua niin sävelsin vain biisejä pääni sisällä tosi analyyttisesti ja kykenin toimiin arjessa myös harrastelija muusikkona tosi hyvin ja toteuttaan itteäni. Vitun nihkee riippuvuus tähän iskee vähän samalla tavalla kuin bentsoihin, mut joo. Poistaa ahistuksen ja tekee pirteemmäksi olon. Vähän sellainen terapia lääke kaikkeen masennukseen ym.
Ja jos jää vajariksi kuosit täl, niin ottaa lisää, mut älkää ottako yli 900 mg silloin alkaa aina epilepsia vaarat oleen lähempänä. (okei okei on niitä jotka vetää 2400 mg ja on sillai vittu tunnu missään), mut satunnais käyttäjät olkaa varovaisia bentsoja käteen jos isoja doseja ottaa.
Joskus ton kauniimman osapuolen suusta olen kuullut, että ei oikein yksinään näitä jaksa ottaa. Hyviä joo joidenkin douppien kans kombotteluun itellä mennyt aika pitkälle öö kaikkia mahollista. Mut siis osa dissoista, oppareista, deeleistä toimi ainakin ihan jees. Stimujen kanssa mieluiten aina siinä loppuvaiheessa, mut toisaalta ite diggaan ottaa vain pelkiltään näitä. Kerrankin olosta tulee sellainen sähköjänis joka tykkää puuhailla ja heilua...
Hei me heilutaan taas, mut ei kaaduta
Meitä väsyttää vähän ja seinillä värejä
hei me heilutaan taas, mut ei sammuta
kun piristää itteään pillerillä niin eipä nukuta....
Ihan in löööve this drug. Hakkaa aika monen katu-uskottavamman huumeen satanolla.
Tää on vähän kuin tramali, mut silti enemmän tonne gaba puoleen vaikuttava. Silti tällä on hitonmoinen terapeuttinen arvo ainakin itelle, vaikuttaa niin laajasti muihinkin reseptoreihin. Muistan aikoinaan, kun tätä enemmän vedin niin yöt, kun yritin nukkua niin sävelsin vain biisejä pääni sisällä tosi analyyttisesti ja kykenin toimiin arjessa myös harrastelija muusikkona tosi hyvin ja toteuttaan itteäni. Vitun nihkee riippuvuus tähän iskee vähän samalla tavalla kuin bentsoihin, mut joo. Poistaa ahistuksen ja tekee pirteemmäksi olon. Vähän sellainen terapia lääke kaikkeen masennukseen ym.
Ja jos jää vajariksi kuosit täl, niin ottaa lisää, mut älkää ottako yli 900 mg silloin alkaa aina epilepsia vaarat oleen lähempänä. (okei okei on niitä jotka vetää 2400 mg ja on sillai vittu tunnu missään), mut satunnais käyttäjät olkaa varovaisia bentsoja käteen jos isoja doseja ottaa.
Joskus ton kauniimman osapuolen suusta olen kuullut, että ei oikein yksinään näitä jaksa ottaa. Hyviä joo joidenkin douppien kans kombotteluun itellä mennyt aika pitkälle öö kaikkia mahollista. Mut siis osa dissoista, oppareista, deeleistä toimi ainakin ihan jees. Stimujen kanssa mieluiten aina siinä loppuvaiheessa, mut toisaalta ite diggaan ottaa vain pelkiltään näitä. Kerrankin olosta tulee sellainen sähköjänis joka tykkää puuhailla ja heilua...
Hei me heilutaan taas, mut ei kaaduta
Meitä väsyttää vähän ja seinillä värejä
hei me heilutaan taas, mut ei sammuta
kun piristää itteään pillerillä niin eipä nukuta....
Ihan in löööve this drug. Hakkaa aika monen katu-uskottavamman huumeen satanolla.
-
xPetu
- Psykonautti
En laiskuuttani jaksanu selata koko threadia läpi mutta mitä mieltä porukka on boostaako tämä myrkky bentsoja? Itselläni 40mg diapamia ei oikein tunnu toimivan mitenkään kun nykyään tullu rouskittua ehkä hieman liikaakin näitä benjoja...
Mutta tänään otin joskus päivällä 600mg lyricaa ja nappasin tuossa juurikin tuon nelekytä millii bamia ja täähän tuntunu oikeesti potkivan?
Mutta tänään otin joskus päivällä 600mg lyricaa ja nappasin tuossa juurikin tuon nelekytä millii bamia ja täähän tuntunu oikeesti potkivan?
-
Poppy
- Lepakko
Lyrica on kullä hyvä lääke moneen vaivaan. En tieda onko tässä ketjussa aiemmin ollut puhetta, mutta korjaan muutamia epäselvyyksiä mitä netissä liikkuu pregabaliiniin littyen.
1. Greippiboosti, Ei toimi. Greippi vaimentaa lyrican vaikutusta.
2. Nieltynä, kielen alta, nokitettuna, yksi ja sama miten nauttii lääke imeytyy yhtä hyvin.
3. Aamulla tyhjään mahaan ottaminen on paras ja tehokkain vaihtoehto.
4. Tietyt SSRI/SNRI lääkkeet kuten venlafaxin vaimentaa merkittävästi, jopa blokkaa lyrican vaikutuksen.
Lähde: Minä.
Pregabaliinista löytyy paljon aika kattavia tutkimuksia eri käyttötarkoituksista ja lyricasta tuleekin varmaan päivitetty versio muutaman vuoden sisällä luulen minä. Yksi asia mitä sietäisi tutkia on pregabaliinin vaikutus add/adhd ihmisiin. Jos täällä on muita ADD ihmisiä joilla on syystä tai toisesta lyrica lääkityksenä, olisi kiva kuulla mielipiteitä siitä miten se on vaikuttanut oireisiin?
1. Greippiboosti, Ei toimi. Greippi vaimentaa lyrican vaikutusta.
2. Nieltynä, kielen alta, nokitettuna, yksi ja sama miten nauttii lääke imeytyy yhtä hyvin.
3. Aamulla tyhjään mahaan ottaminen on paras ja tehokkain vaihtoehto.
4. Tietyt SSRI/SNRI lääkkeet kuten venlafaxin vaimentaa merkittävästi, jopa blokkaa lyrican vaikutuksen.
Lähde: Minä.
Pregabaliinista löytyy paljon aika kattavia tutkimuksia eri käyttötarkoituksista ja lyricasta tuleekin varmaan päivitetty versio muutaman vuoden sisällä luulen minä. Yksi asia mitä sietäisi tutkia on pregabaliinin vaikutus add/adhd ihmisiin. Jos täällä on muita ADD ihmisiä joilla on syystä tai toisesta lyrica lääkityksenä, olisi kiva kuulla mielipiteitä siitä miten se on vaikuttanut oireisiin?
-
Petri6
- OD
Ei muuten imeydy, sitä jauhoa on nokittaessa niin helvetisti, että siitä menee kyllä suurin osa hukkaan.Poppy wrote: 2. Nieltynä, kielen alta, nokitettuna, yksi ja sama miten nauttii lääke imeytyy yhtä hyvin.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
magiclymagical
- Apteekki
^ Mut kyllähän ne sit kuitenki valuu loppujen lopuks vatsalaukkuun. Nii eikai sitä mitenkään hukkaan kuitenkaa mene?
Ois vaan ihan sama ottaako ihan normaalisti eikä tunge mihinkään rööriin.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
Petri6
- OD
Suurin osa varnasti, mutta kyllä siitä osa jää johonkin räkäklimppeihin kiinni ja osa saattaa jopa valua nenästä (itsellä tätä valumista on aika usein jo kun nokittaa "vain" 2mg xonea).magiclymagical wrote:^ Mut kyllähän ne sit kuitenki valuu loppujen lopuks vatsalaukkuun. Nii eikai sitä mitenkään hukkaan kuitenkaa mene?
-
bom
- Lepakko
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
-
Poppy
- Lepakko
Koskee lapsia ja nuoria. Ei näitä kahta lääkettä ko. ryhmälle määrätäkkään ihan ensimmäisenä vaihtoehtona. Mitä aikuisiin tulee, tuo on ongelma jos käytetään masennuslääkkeitä tai antipsykootteja. Se voi haitata mahdollisesti uusien reseptorien muodostumista. Merkitys ehkä suurempi antipsykooteissa kuin perinteisissä masennuslääkkeissä joissa vaste on jo muutenkin paska ja toimintaperiaate vieläkin hieman usvan peitossa.
-
bom
- Lepakko
tänz.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
-
tRip
- Moderator
Minusta pregabaliini on todellinen ihmelääke.Poppy wrote:Jos täällä on muita ADD ihmisiä joilla on syystä tai toisesta lyrica lääkityksenä, olisi kiva kuulla mielipiteitä siitä miten se on vaikuttanut oireisiin?
Oman tiedon-taidon-ja kokemuksen mukaan se vaikuttaa (korjatkaa jos olen ihan hakoteillä) kalsium-kanavien kautta kehon välittäjäaine tasapainoon (ainakin noradrenaliiniin) sitoutumatta sen spesifisemmin mihinkään reseptoriin (toisinkuin vaikka bentsot jotka vaikuttaa bentsodiatsp.reseptorin kautta gabaA:han) Eli vaikuttaa vähän kaikkeen.?
Aineella ei myöskään ole inhiboivia vaikutuksia, vaikka saattaakin jossainmäärin välillisesti vaikuttaa GABAan (joskaan mikään tutkimus ei siihen viittaa) eikä oman kokemuksen mukaan ainakaan bentsodiatsepiini reseptoreihin sitoudu. Josssain kumminkin piilee syy miksi näiden refloihin jeesaa.
Nyt kun ei ole enää stimulanttilääkitystä (tai muutakaan) hämärtämässä aineen todellisia vaikutuksia, näkisin tässä potentiaalisen lääkkeen juurikin mm. adhd/add :een.
Sopivalla annoksella aine ei ole liiemmin pakottava, eikä liiemmin väsyttävä, vaan auttaa sopivasti keskittymään ja kohentaa mielialaa. Minkäänlaisia sivuoireitakaan en tunnusta, kuin ehkä visuaalista häröilyä isommilla doseilla.
Lisäksi pregabaliini ei kuormita maksaa eikä juurikaan munuaisia, eikä ole nykytiedon valossa genotoksinen, eikä liiemmin yhteisvaikuta muiden aineiden kanssa, koska yksinkertaisesti se vain poistuu kusen mukana ~98% muuttumattomana. Kuvaavaa onkin mun mielestä se, että lääke on 90% psyykkinen, ja allekirjoitan itse tämän.
Jonkun shamaanin mukaan kaikki sairaudet on mielen sairauksia (lukuunottamatta "Jumalaisia", kuten syöpä..), niinpä lyricsit jeesaa niihin bout kaikkiin, ja tämän allekirjoitan ilman muuta
Hyvä lääke siis. (Dexman kommentti oli aika osuva)
Myös add/adhd:n, tuntuisi jopa paljon paremmalta kuin stimulääkitys, sillä lyrica ei nakerra fysiikkaa paskaks samaltapaa, vaikka ihan yhdellä tapaa jaksaa paahtaa. Eli ranka pysyy kasassa omin voimin.
Uskon että lyrica vaikuttaa pikemminkin noradrenaliiniin kuin dopamiiniin, josta johtuu että auttaa myös hermokipuun, ja kolotuksiin ylipäätään.
Tieteellinen pohja: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 003.x/full
Se on varmaankin sit joku PROgabaliini, ja sit me ollaankin jo jotain yli-ihmisiä kun e i tunneta enää vaivoja ja kolotuksia, vaan paahdetaan täysillä sinne lähemmäs kahdensadan vuoden ikää.Poppy wrote: lyricasta tuleekin varmaan päivitetty versio muutaman vuoden sisällä luulen minä.
Sit ihan vakavissaan, mistä moinen heitto?
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
Dexma
- Moderator
Hmm. Mietin, että se on jännä, kuinka aikoinaan just lyrica reflat tuntui tosi paljon bentsorefloilta ja alkoholi tyyppisiltä jopa. Sähköiskut ym. Bentsoilla pystyi nopeasti korvaan lyrican tuottamat reflat, kun annoksensa pudotti. Taas lyricat jeesaa kaikkiin niihin refloihin mitä mistään muusta voi saada, eli eli...tRip wrote:
Aineella ei myöskään ole inhiboivia vaikutuksia, vaikka saattaakin jossainmäärin välillisesti vaikuttaa GABAan (joskaan mikään tutkimus ei siihen viittaa) eikä oman kokemuksen mukaan ainakaan bentsodiatsepiini reseptoreihin sitoudu. Josssain kumminkin piilee syy miksi näiden refloihin jeesaa.
En mä tiiä. Melkein olisin valmisallekirjoittaan monia lappuja jossa joku väittäisi, että tää vaikuttaa GABAaan vaik millä tavoin, kun en tiiä mistään mitään. Henkilökohtainen kokemus vain kuosista sanoo. Joskus oon kuullut, että lyrtsyn pitäis vaikuttaa jotenkin serotoniiniin sit ymmärsin jotenkin, että toi Substance P vois sinne osua, mut tästä nyt en sit tiiä. MISTÄ NE VÄRIT TULEE HEI? Toi kait pysty vaikuttaan siihen tasapainoon?
Glutamaatin toiminta on mulle vähän hukassa, miten se tässä toimii?
Niin vähän sellaista, riisutaan ainetta vähemmän erialueita kuormittavaksi, saadaan kemikaali joka vaikuttais just sinne noradrealiinin. Se varmasti jeesaa adhd oireisiin. Itellä tota "tautia" ei ole, mut kyllä keskittymistä jeesaa just oikealla annoksella hitosti ja piristää oloa kaikinpuolin hyvin. Eli tästä tuun tehokkaaksi.tRip wrote: Nyt kun ei ole enää stimulanttilääkitystä (tai muutakaan) hämärtämässä aineen todellisia vaikutuksia, näkisin tässä potentiaalisen lääkkeen juurikin mm. adhd/add :een.
Sopivalla annoksella aine ei ole liiemmin pakottava, eikä liiemmin väsyttävä, vaan auttaa sopivasti keskittymään ja kohentaa mielialaa.
Mulle silti niin käsittämätöntä toi miten se ei toimis kuin bentsot. Yritin lukea yritin ymmärtää ja yritän unohtaa kokoajan sen, että oon joskus ollut varma siitä, että lyrica vaikuttaa varmasti bentsojen kaltaisilla tyylillä. Mut kait tässä pitää heittää tää tyhmin lause. "kaikki vähän vaikuttaa kaikkeen kehossa aina"
-
tRip
- Moderator
Jep, mielen osuutta aivokemioihin ei pidä aliarvioida psyykkisenä itsesäätelyn mekanismina. Tunteet taas on ne mitä mieltä liikuttaa.. Jokuhan meissä ne kemikaalit kokkaa. Puutos korvataan helposti toisella, ja näin säilyy tasapaino.Dexma wrote: "kaikki vähän vaikuttaa kaikkeen kehossa aina"
Nomutjoo, hairahdun usein aiheesta.
Inattentiivinen (eli sisäänpäin kääntynyt) adhd aka ADD ja Lyrica..
Stimujahan ei tämä lääke riitä korvaamaan.. Koska dopamiininpuutos on (tai mikälie)..
Toki sitä voi kompensoida kaikella muilla kemioilla, mutta vasta stimuja otettuaan tajuaa miksi siihen lääkitystä tarvitsee.
Lyrica helpottaa lähinnä negatiivisia oireita mitä add itsessään aiheuttaa, eli tuskaisuutta ja mielen sekasortoisuutta ja turhautumista jne.
Jotain kumminkin tässä lääkkeessä on enemmän hyötyä kuin muissa kokeilemissani _ei_stimuissa_, sillä onnistuin jättää stimut kokonaan lyrican avulla, ja elämään ihan täyttä elämää.
Tästä kehittelin noradrenaliini-teesin.
Ja uskon myös itsekin lyrican niittaavan gabaan, josta johtuen se ei riitä ylläpitämään sitä tarkkaavuutta jota tarkkaavuudella tarkoitan.
Mutta helpottaa oireita. Lähes kaiken, mitä häiriöiksi vaan voidaan luokitella.
Toleranssin kehittyminen on ehkä suurin este Lyrican käytölle päivittäin tarvittavana lääkkeenä, ellei kyse ole ahdistuneisuushäiriöstä, hermokivuista tai sensellaisesta joka ei vaadi niin jatkuvaa ylläpitämistä.
Keep it unreal.
-
Poppy
- Lepakko
Patentti menee umpeen ja toi lääke on ollut aikamoinen rahasampo. Joitain tutkimuksia on jo pyörinyt Pfizerillä yhdisteillä joilla on vasta koodinimi. Myös pregabaliinia on vasta vuosi sitten vielä tutkittu aktiivisesti yleisen ahdistuneisuushäiriön hoidossa. Sitä en tiedä, että onko niistä mikään saamassa myyntilupaa.tRip wrote:Se on varmaankin sit joku PROgabaliini, ja sit me ollaankin jo jotain yli-ihmisiä kun e i tunneta enää vaivoja ja kolotuksia, vaan paahdetaan täysillä sinne lähemmäs kahdensadan vuoden ikää.Poppy wrote: lyricasta tuleekin varmaan päivitetty versio muutaman vuoden sisällä luulen minä.
Sit ihan vakavissaan, mistä moinen heitto?
-
paarmasisti
- Apteekki
Hmm... Vuoden 2007 Pharmaca Fennicassa on jo yleistynyt ahdistuneisuushäiriö yhtenä indikaationa.Poppy wrote:Myös pregabaliinia on vasta vuosi sitten vielä tutkittu aktiivisesti yleisen ahdistuneisuushäiriön hoidossa.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
-
Poppy
- Lepakko
Kyllä, mutta se ei tarkoita että lääkkeen tutkiminen lopetetaan vaikka sillä myyntilupa jo onkin. Suomessakin pyörineessä kaksoisokkotutkimuksessa verrokkilääkkeenä oli tematsepaami ja placebo.mellow wrote:Hmm... Vuoden 2007 Pharmaca Fennicassa on jo yleistynyt ahdistuneisuushäiriö yhtenä indikaationa.Poppy wrote:Myös pregabaliinia on vasta vuosi sitten vielä tutkittu aktiivisesti yleisen ahdistuneisuushäiriön hoidossa.