Kodeiini

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
CAxx
Tuppisuu

Re: Kodeiini

Post by CAxx »

SahkoinenVelho wrote:
CAxx wrote:No siis, noihin aikoihin söin lääkärin määräämänä 400-500mg per päivä. Säännöllisesti. Vuoden ajan..
Mitä? Mitähän ihmeen valmistetta oot oikein syönyt sit, panacodeissa toi tekee jotain 7-8 grammaa parasetamolia päivässä mikä voi olla jo yhden päivän käytöllä tappava ja kolmen gramman ibuprofeeniannokset ardinexeistakin tuhoaa vatsan varmaan yhtä nopeasti...
Tramalia saatana. Muokkasin tekstiä kirjoittaessa ja näemmä sitten tippu olennaisia asioita pois. Menee toki ketjusta hieman ohi tämä, mutta kun alotettiin.. Pahoittelen väärinymmärrystä.
"Mun aina uskotaan selviivän. 'Selviithän?' - Nää, en selvinpäin"
jermus
Psykonautti

Post by jermus »

Oon hammaskipuun tätä saanut ja poistaa kyl tehokkaast kivun ja tuo mukavan lämpösen olon. En kuitenkaa suosittele ainakaan kovin pitkiä putkia käyttämään jos haluaa viiheillä, voi olla salakavalan koukuttavaa. Kipuun toimii kyllä hyvin ja on näistä viihteilyynkin ;)
porter

Post by porter »

EIlen niittilaskuissa epätoivosesti join recipectiä pullon (150mg) kodeiinia, olin siin pari tuntia ihan mukavas pöhnäs ja ilonen että eihä tää ees vetäny vattaa sekasi, noh siin 4-5h kohdalla alko paska ja oksennus lentää samaa aikaa... hienoa :mrgreen:
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Mä en kodeiinista oo saanu juuri mitää irti... Hammassärk sillä kyllä lähti hyvin. Liottelin panacodeja, mut eipä siitä mitää oloja saanut.
Nyt tekis mieli kyllä liotella... Saahan täällä UK:ssa ilman reseptiä kodeiinia sisältäviä särkylääkkeitä...
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

Kyl huomaa miten paljon paremmin toimii tyhjään vatsaan: otin 90mg noin 20 minuuttia sitten ja tuntuu jo ihan mukavasti.. ja vasta nousee!
Voi luoja :love:
edit. mitä helvettiä oikeasti
doof
Kameleontti

Post by doof »

Voi vitsi kun mulla toimii vaan sen 20min mukavastu vaikka ottaa 300mg ilman tolleja. Ihan mukava se 20min on mutt ei se ole sen rahan arvosta mulla
porter

Post by porter »

Outo douppi tääkin, normaalisti mulla 150mg vie kylmän kropasta yms tuo ihan chillin perus opiaatti olon.. Nyt 240mg otettu ja ei oikeen mitään sano, mitä vittua ?
Feya
OD

Post by Feya »

porter wrote:Outo douppi tääkin, normaalisti mulla 150mg vie kylmän kropasta yms tuo ihan chillin perus opiaatti olon.. Nyt 240mg otettu ja ei oikeen mitään sano, mitä vittua ?
Sama täällä - pienemmästä annoksesta tulee parempi olo kuin isommasta.

Noh, ei nyt sitä kovin kummoiseksi oloksi voi sanoa, mutta 90mg kodeiinia parin bentson kera sai kyllä oloni ihan lämpimäksi ja rauhalliseksi. Kun nsen sijaan otin 210mg ilmann mitään muuta, kehoni syyhysi ihan helvetisti, päätä särki, euforiasta ei ollut tietoakaan ja oksensinkin vielä.

Lieko allergiaa. Mutta selvää on, ettei kodeiinista ole oikein muuhun kuin reflojen lieventämiseen tai jos samalla bentsoja napsii niin pieneen rentoiluun.
kissaeläin
Psykonautti

Post by kissaeläin »

Olen syönyt useaan otteeseen panacodia hammassärkyyn (muutaman kerran levyn vuorokaudessa tyylisiä annoksia) ja ei mitään muuta ole tullut ku kipu helpottanut. Otin nyt sitten ekaa kertaa kerralla enemmän viihdetarkoitukseen, 7 tablettia. Noin puoli tuntia ottamisen jälkeen alkoi sellainen lämpö ja pörinä päässä ja koko keho rentoutui ihan mukavasti, mutta äkkiä se pörinä tuntui tulevan jopa epämukavaksi.

Kun tämä hieman hellitti, tunsin yhtäkkiä huulessani piston ja sitä alkoi silleen tikustelemaan/kirvelemään. Vessan peilistä huomasin että ylähuuli oli turvonnut helvetin paksuksi ja oli ihman sinertävä, muuten naama oli normaalina.

Soitin myrkytyskeskukseen, sanoin painoni ja määrän mitä olin ottanut ja he sanoivat ettei parasetamoli määrä ainakaan oo ollu vielä mitenkään sellainen vaarallinen, vaikka aika tapissa olikin. Eivät oikein osanneet sanoa että tekikö kodeiini sitten tuon, koska oon aikaisemmi syöny kodeiinia ilman haittavaikutuksia.

Otin kyypakkauksesta yhden tabletin sekä antihistamiinipillerin ja pidin pakastehernepussia, joka auttoi huulen kihelmöintiin ja turvotukseen. Tätä kesti tunteja, kirvely ja pistely huulessa loppui parin tunnin päästä ja turvotus oli laskenut aamulla.

Kyllä vähän säikäytti. Ensimmäinen ja viimeinen kerta viihdekäyttöön tuota.
En ole ottanut tämän tapauksen jälkeen kertaakaan panacodia, ja seuraavan kerran otan vain äärimmäisessä hammaskivussa puoli tablettia, jos sitäkään.
Take care of your body. It’s the only place you have to live.
zerk

Post by zerk »

^ Mulla on myös suuri määrä kodeiinia laukaissut aika voimakkaan allergisen reaktion, naama turpos kunnolla ja oli hengitysvaikeuksiakin. Muutenkin se kodeiinin aiheuttama histamiinireaktio on mulla nykyisin niin voimakas, että jätän suosiolla codit reflapäiviä varten.
seppo600
Lepakko

Post by seppo600 »

Mites tää homma ku eilen meni subua pari milliä, ja äsken join litran greippimehun, mitenköhän mahtais kodeiini toimia vai toimisko ollenkaa?
midvelena

Post by midvelena »

Kokeilin ekan kerran perjantaina, otin 150mg panacodia ja oli ihan kiva olo, myöhemmin meni alkoholiakin enkä nyt tiedä oliko mitenkään niin erikoinen olo.
Ihan positiivinen fiilis kumminkin jäi, joten lauantaina nappasin sit taas suuhunu 150 tai 180mg, en oo ihan varma. En ollu ottanut mitään muuta.
Ei menny kauaa ja johan se laatta lensi, ja koko illan kävin aina tunnin välein oksentamassa.
Ei mulla ollut niinkään sekava olo, mut helvetin huono. Ja siis koko sunnuntain se olo vaan jatku, olin ihan kuollut... En tajua miten se meni sellaseks, vieläkin nyt maanantaina tuntuu että olis järkyttävä krapula, enkä pysty mitään syömään ku tuntuu että laatta lentää taas. Pelottavaa, en sit tiedä mistä johtuu.

edit, mulle tuli myös sellasia tilanteita että meni heti hermo ihmisiin ja hälinään ympärillä, kaupan kassallakin teki mieli vetästä turpaan paria lissukaakattajaa mun edessä ja kavereidenkin pölinään meni ihan kunnolla hermo.. Alko vaan ahdistaa ihmiset ja tosi ärtynyt olo tuli helposti
Last edited by midvelena on Tue 20 Nov 2012, 19:57, edited 1 time in total.
zerk

Post by zerk »

Kyllä opioidit aiheuttaa varsinkin kokemattomille käyttäjille herkästi pahoinvointia. Ja sellainen "darra" voi hyvinkin jatkua seuraavan päivän ajan.

Kun joskus ensimmäisen kerran kokeilin unikkoteetä ihan liian suurella annoksella niin mulla meni melkein kaksi päivää oksentaen ja olo oli sekoitus pahoinvointia ja notkua.
Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius »

zerk wrote:Kyllä opioidit aiheuttaa varsinkin kokemattomille käyttäjille herkästi pahoinvointia. Ja sellainen "darra" voi hyvinkin jatkua seuraavan päivän ajan.

Kun joskus ensimmäisen kerran kokeilin unikkoteetä ihan liian suurella annoksella niin mulla meni melkein kaksi päivää oksentaen ja olo oli sekoitus pahoinvointia ja notkua.

ja näistä erityisesti tuote nimeltä indalgin joka täysin turhaa paskaa viihteilyyn.tosin en kyl pellitelly mut toi indometasiini ihan mahan tappaja.

topicciin,helvetin korkea ja nopea koukutuspotentiaali mut kyllä artut ja minä juttuun tullaan,ardinex/panacod :love: artoja vaikee saada ellet oo joku vanha oikee nisti niinku meitsi.
-=€ukataforia eis pathoS=-
JarruIgor

Post by JarruIgor »

Tiberius wrote:helvetin korkea ja nopea koukutuspotentiaali
Rohkenen kyllä olla erimieltä. Vähiten koukuttava opioidi ainakin omien & kaverien kokemuksen mukaan.

Oikein pätevä lääke, mutta kuositteluun aika turha.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Tiberius wrote:
zerk wrote:Kyllä opioidit aiheuttaa varsinkin kokemattomille käyttäjille herkästi pahoinvointia. Ja sellainen "darra" voi hyvinkin jatkua seuraavan päivän ajan.

ja näistä erityisesti tuote nimeltä indalgin joka täysin turhaa paskaa viihteilyyn.tosin en kyl pellitelly mut toi indometasiini ihan mahan tappaja.
No eipä sitä mitään järkeä olekaan pelliltä polttaa. Ja indometasiinin saa pois ihan kylmävesierottelulla.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Huomannu kyl pikkuhiljaa tän kodeiininkin addiktiopotentiaalin. Ensiks ihan vaan mielenkiinnosta tuli parina iltana nappailtua 120mg-150mg dosein hatsin kans, mut nyt tulee vedettyä aina 300mg hatsin kaveriks.. Nyt kyl just äsken pistelin viimesen levyn erotellen ja heitin huiviin. Jos viimeset euforiat ny ottais kodeiinin parista taas hetkeen :)
Periaatteet perustana, totuus selustana.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Suomentakaas ny joku siis. Eli otin 390mg n. 5:30 aamulla, ja nyt laitoin erottuun eli jos otan nyt 180mg lisää niin toimiiko se taas? Itse vaikutukset lakkasi jo n. 9:00..

Vai meneekö hukkaan? :roll:
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Petri6
OD

Post by Petri6 »

SadPanda wrote:Suomentakaas ny joku siis. Eli otin 390mg n. 5:30 aamulla, ja nyt laitoin erottuun eli jos otan nyt 180mg lisää niin toimiiko se taas? Itse vaikutukset lakkasi jo n. 9:00..

Toimii.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Petri6 wrote:
SadPanda wrote:Suomentakaas ny joku siis. Eli otin 390mg n. 5:30 aamulla, ja nyt laitoin erottuun eli jos otan nyt 180mg lisää niin toimiiko se taas? Itse vaikutukset lakkasi jo n. 9:00..

Toimii.
Ok! Thanks. Alkoki jo vähä ahistamaan niiin pitääki nakata huiviin :] =>
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Pastafaristi
Tuppisuu

Post by Pastafaristi »

Tosiaankin toimii tuo 5 Paraglinia (Tämän maan tuotemerkki kodeiinitableteille, 30mg kodeiinia, 400mg paracetamoolia) paremmin erottelemattomana, kuin eroteltuna. Liekkö siis buustaa tuo parasetamoli, vai teenkö jotain erottelussa väärin, tiedä sitten. :D
Kauki on hala.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Pastafaristi wrote:Tosiaankin toimii tuo 5 Paraglinia (Tämän maan tuotemerkki kodeiinitableteille, 30mg kodeiinia, 400mg paracetamoolia) paremmin erottelemattomana, kuin eroteltuna. Liekkö siis buustaa tuo parasetamoli, vai teenkö jotain erottelussa väärin, tiedä sitten. :D
Erottelussa menee aina vähän hukkaan. Riippuu veden määrästä ja suodatuksesta.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Eiks kannattais käyttää nestettä joku pari desiä? Jos miettii vaikka, et joku 10 ml imeytyy jo pelkkään suodatinpaperiin, niin 1 mg / ml pitoisuudella menetät vähemmän kodeiinia, kuin jos pitoisuus ois vaikka 5 mg / ml. Järkeilenkö ihan päin seiniä? :) Ja sit siihen parasetamolimoskaan menee kans nestettä.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Suodatinpaperi kannattaa kostuttaa jotenkin ensin niin se ei imase ihan älyttömästi sitä vettä. Vettä käytetään nimenomaan sen takia pieni määrä että parasetamolia liukenisi siihen mahdollisimman vähän.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Just. Joskus harvoin kun on tullut otettua näitä, niin 10 codia oon kerralla erotellut. Kostutettua suodatinta ja 1dl paskastimessa viilennettyä mahdollisimman kylmää vettä oon käyttänyt. Puristanut lopuksi nesteet suodattimesta vääntämällä suodatinnyyttiä yläpäästä hyvin varovasti, ettei vaan puhkea.

On vaan aika liejua se kostea parasetamolitöhnä. Tukkii suodattimen helposti ja suodatus kestää pitkään. Saattais olla hyvä idea käyttää vaikka talouspaperin palaa tai jotain vastaavaan esisuodatukseen, ennen kuin vetää kahvinsuodattimen läpi.
Last edited by eNZYMe on Fri 01 Feb 2013, 07:04, edited 1 time in total.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Yks mahis on pistää vaan vaikka lasiin toi setti ja antaa parasetamolin laskeutua pohjalle kunnolla paksuksi sakaksi ja vetästä vaikka ruiskulla kaikki neste pinnalta talteen. Näin ei suodatinpaperiin jää tavaraa, ja en ole kokeillut, mutta ehkä esim. filtterin avulla saisi parasetamolitöhnästäkin imaistua nesteet parasetamolin jäädessä paakuksi. En tosin muista tarkalleen millainen koostumus tuolla parasetamolisakalla on, mutta tiiviimpäähän se on mitä pitempään sen antaa pohjalle laskeutua.
frapathea

Post by frapathea »

Kyllähän ainakin kunnollisella filtterillä saa suodatettua varmasti ihan hyvin. Ainakaan jos ei käytä hirveesti vettä taikka vaihtoehtoisesti käyttää tarpeeksi tilavaa ruiskua niin väittäisin ylläolevaa hyväksi ideaksi!

Nyt kun kuitenkin kodeiinin yhteydessä ruiskuista puhutaan, niin haluaisin ihan varmuuden vuoksi muistuttaa kaikkia siitä, että kodeiini on suoneen injektoituna hengenvaarallista, sillä se voi aiheuttaa anafylaktisen shokin, joka voi johtaa äkkikuolemaan. Ihan vain siksi, että täällä on kuultu tyhmiä ideoita aikojen saatossa – mukaan lukien tästä aiheesta – ja joillain lentää ränniin ties mitä, eikä tämä yksityiskohta taida olla mitään ihan peruskauraa, jonka voisi olettaa olevan jokaiselle nettinarkille itsestäänselvää.

kissaeläin wrote: Kun tämä hieman hellitti, tunsin yhtäkkiä huulessani piston ja sitä alkoi silleen tikustelemaan/kirvelemään. Vessan peilistä huomasin että ylähuuli oli turvonnut helvetin paksuksi ja oli ihman sinertävä, muuten naama oli normaalina.
Vaikka nuo ilmeisesti söitkin, niin nuo ovat nimenomaan lievän anafylaksian oireita, ts. olet hieman yliherkkä kodeiinille. Anafylaksian tyypillisin ensioire on nimenomaan huulista alkava ihottuma ja/tai kutina sekä ihon sinerrys.

Jos kodeiinin nauttimisen jälkeen – oli ottotapa mikä tahansa – ilmenee voimakasta turvotusta, ihottumaa tai ihon sinertämistä, voimakkaita vatsavaivoja, pulssin nousemista, voimakasta huimausta tai huomattavia hengitysvaikeuksia -> VÄLITTÖMÄSTI SAIRAALAHOITOON. Anafylaksia voi puhjeta erittäin äkillisesti sekä tappaa äärimmäisen nopeasti yltyessään shokiksi ja tällöin adrenaliiniruiske tulisi saada viivästyksettä.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Hyvä postaus Frapathealta. Ehdottomasti kannattaa ottaa jotain antihistamiinia n. tunti ennen kodeiinin nauttimista. Kodeiini vapauttaa histamiinia kaikkein eniten opiaateista. Allergisille saattaa olla viihdeannoksilla todella vaarallista jos sattuu käymään huono flaksi.

Jollain 50ml ruitalla tuo erottelu olisikin varmaan varsin helppo juttu. Voisi vaikka vetää muutaman kerran erilaisten filtterien läpi. Hyvä idea.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

ENpä ole koskaan kuullut huulten sinertymisen olevan allerginen oire, ja ruoka-aineallergioiden vuoksi noita vaarallisempiakin kohtauksia on ollut usein.
frapathea

Post by frapathea »

Anafylaksia ei ole sama asia kuin tavanomaiset ruoka-aineallergiat, vaikka ruoka-aineet voivat sen laukaistakin. Anafylaksia on siis ihan tietynlainen, erityisen ärhäkkä ja nopea allergiareaktio; jos olet kuullut joskus esim. kala- tai pähkinäallergikoista, joilla turpoaa kurkku umpeen altistumisesta, on näissä tapauksissa kyse nimenomaan anafylaksiasta, tai tarkemminottaen anafylaktisesta shokista.

Tietenkin oireilu riippuu myös yksilöstä itsestään sekä reaktion aiheuttajasta. Ehkä just sulla ei ole taipumusta reagoida nimenomaan ihon sinerryksellä just niihin asioihin, joille oot allerginen.

Omassa lähisuvussani on kaksi hyönteisallergista ihmistä, jotka voivat joutua yhdestä ampiaisen pistosta kyseiseen shokkitilaan, joten aiheeseen on tullut tutustuttua. Tuo ihon sinerrys johtuu siitä, kun happi vähenee kudoksessa (hypoksia).

Offiksi tosin menee, joten pidättäydytäänpä siinä, että sinertävä iho voi olla merkki anafylaksiasta, kodeiini altistaa anafylaksialle ja anafylaksia on vaarallinen tila. Muistakaahan se, henkenne edestä!