Kodeiini

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
b8s
Karvakuono

Re: Kodeiini

Post by b8s »

Kottonmouth wrote:Ensiapu 3 koulutuksessa kouluttaja sanoi että esimerkiksi jos varpaiden välissä on haava, niin siihen laitetaan jotakin jauhetta (en muista kirveelläkään nimeä) ja jos elimistössä on kodeiinia niin tämä jauhe ja kodeiini saavat aikaan vaikutuksen joka 3-4 kertaistaa kodukan vaikutuksen. Onko tästä joku muu kuullut mitään?
Bacibact-puuteri tästä tulee mieleen, mutta se on antibiootti eikä siis mitään tekemistä kivunlievityksen kanssa. Näin ollen en usko, että vaikuttaisi kodeiinin kanssa mitenkään, eli kyse täytyy olla jostain muusta.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Kuvittelenko vai mitä vittua :D Jäätyi aivan uskomattoman nopeasti tuo kodeiinilitku.
Mistä johtuu, vai kuvittelinko vain..
polkupyörä
Tuppisuu

Post by polkupyörä »

Kottonmouth wrote:Kuvittelenko vai mitä vittua :D Jäätyi aivan uskomattoman nopeasti tuo kodeiinilitku.
Joo ei mee kauaa et jäässä toi litku varsinkin pakkases :mrgreen:
Skilla
Lepakko

Post by Skilla »

Kottonmouth wrote:Kuvittelenko vai mitä vittua :D Jäätyi aivan uskomattoman nopeasti tuo kodeiinilitku.
sulata se, laita tikku sihe ja tee kodeiini mehujää
polkupyörä
Tuppisuu

Post by polkupyörä »

Hoppa wrote:
sulata se, laita tikku sihe ja tee kodeiini mehujää
Hyi helvetti :mrgreen: Ainakin jos panacodeista eroteltu.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Ihan överisti liioiteltua tuo panacod litkun maku. Eihän se nyt mitään herkkua ole, mutta ei todellakaan niin karseaa kuin mitä joistakin kirjoituksista voisi päätellä.

Paska opiaatti kyllä muutenkin.
horna
Kameleontti

Post by horna »

Ehkä surkein opiaatti. Suuremmilla annoksilla enemmänkin kuumeinen ja kipeä olo, kuin euforinen. Aiheuttaa myös järjettömän ummetuksen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
FlyingH

Post by FlyingH »

En sanois että surkea, hyvin mieto kylläkin. Ikinä en mitään euforiaa tai nuokkujen tapaistakaan ole kodeiinista saanut, mutta vieroitusoireisiin ja kivunhoitoon ilmeisesti toimiva.
Hugster
Tuppisuu

Post by Hugster »

Kipuun ollut aika hyvä, etenkin yhdistettynä tramadoliin mutta herranjumala että on pakki jumissa yli vuoden syömisen jälkeen..
zerk

Post by zerk »

Difenhydramiiniin ja/tai tramadoliin yhdistettynä tää on edelleen ihan pätevä kuosaamiseen mut kipulääkkeenä kodeiini on mulle nykyisin aika tehoton. Ei se tunnu boostaavan tramadolin analgeettista vaikutusta juurikaan mut kivan kuosin siitä kombosta saa. Yksin kodeiini on aika hyödytön mulle nykyisin, kyllä se morfiinirefloja vähän jeesaa tarvittaessa.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

zerk wrote:Difenhydramiiniin ja/tai tramadoliin yhdistettynä tää on edelleen ihan pätevä kuosaamiseen mut kipulääkkeenä kodeiini on mulle nykyisin aika tehoton. Ei se tunnu boostaavan tramadolin analgeettista vaikutusta juurikaan mut kivan kuosin siitä kombosta saa. Yksin kodeiini on aika hyödytön mulle nykyisin, kyllä se morfiinirefloja vähän jeesaa tarvittaessa.
Difenhydramiinin tilalla käyttäisin varmuuden vuoksi syklitsiiniä, sillä myös difenhydramiini on CYP2D6 substraatti, joten ainakin teoriassa saattaisi vaikuttaa negatiivisesti kodeiini->morfiini konversioon. Muutenkin olen huomannut difenhydramiinin jotenkin syklitsiiniä tunkkaisemmaksi.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
zerk

Post by zerk »

Petri6 wrote:
zerk wrote:Difenhydramiiniin ja/tai tramadoliin yhdistettynä tää on edelleen ihan pätevä kuosaamiseen mut kipulääkkeenä kodeiini on mulle nykyisin aika tehoton. Ei se tunnu boostaavan tramadolin analgeettista vaikutusta juurikaan mut kivan kuosin siitä kombosta saa. Yksin kodeiini on aika hyödytön mulle nykyisin, kyllä se morfiinirefloja vähän jeesaa tarvittaessa.
Difenhydramiinin tilalla käyttäisin varmuuden vuoksi syklitsiiniä, sillä myös difenhydramiini on CYP2D6 substraatti, joten ainakin teoriassa saattaisi vaikuttaa negatiivisesti kodeiini->morfiini konversioon. Muutenkin olen huomannut difenhydramiinin jotenkin syklitsiiniä tunkkaisemmaksi.
Mun kokemus on et difenhydramiini boostaa nimenomaan kodeiinia ihan helvetisti. Paljon euforisempaa ja nuokuttavampaa.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

^Codesan Comp yhdistää nämä mukavalla tavalla (tosin kaverina on vielä efedriiniäkin). 8)
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
Skilla
Lepakko

Post by Skilla »

^ IMO se efedriini saa aikaantosi nastyt sivuvaikutukset, vapinat ja sensemmoset

HEHEHEO, näin viimeyönä unta et vedin kodeiini+benadryl komboa ja olin niin öyskyeuforianuokuissa että mietin miten tää voi päihittää kaikki oksyt ja muut vahvat opparit :D Ekaa kertaa tulee vaultti uniin.. o.O
polkupyörä
Tuppisuu

Post by polkupyörä »

Petri6 wrote:
Löytyy pari Marzinee eli voisin kokeila tuota syklitsiiniä kodeiinin kanssa. Varmaan joku tunti pari nautitaan ennen kodeiinin ottamista?
8letters
Tuppisuu

Post by 8letters »

Nonii, kaksi kertaa näitä testannu huviksee ottamalla yhden tabletin ja kyllähän siinä ihan ihan jotain pientä oli.

Nyt löytyis yks levy nii montahan mun kannattais erotella, että saisi kovimman vaikutuken/euforian mitä viittis ottaa. Eli missä menee yli-annostuksen raja, joku 10 varmaa pistää oksentaa jo?
Että oisko sellane 7 aika ehoton maksimi mikä olis jumalallista, jos vaikka jotain vielä polttelis aavistuksen siihe perää. :)
zerk

Post by zerk »

No jos sul jo yks toimii niin kokeile alkuun erotella vaikka viisi, jos siis panacodeista puhut. 5 tablettia sisältää siis 150mg kodeiinia & 2,5g parasetamolia.

Kodeiinin kanssa ei imo kannata ylittää 300-400mg annosta, oman kokemuksen mukaan yli 300mg annoksilla lähinnä haittavaikutukset lisääntyy selkeesti.
8letters
Tuppisuu

Post by 8letters »

Oorait, vois sen 5-6 kokeilla.
Kiitän vastauksesta.
seppo600
Lepakko

Post by seppo600 »

Eilen menny illalla joku 2-3 mg subua, miten pitkä aika pitäs ootella että että panacodit toimii täysillä, kun tänään olis tarkotus ottaa. Ja vieläki oon hitusen bupreissaan. Varmasti tässäki ketjussa siitä on puhetta ollu, mutta laiskuus ja olotila tekee sen ettei jaksais alkaa selaileen, joten nyt joku idän viisas tietäjä kertokoon! :)
CAxx
Tuppisuu

Post by CAxx »

Eilen himaan tullessa oli jääkaapissa 5x30mg eroteltuna odottamassa. Heitin sen huiviin (tiivistemehulla höystettynä oli ihan hyvääkin jopa) ja jäin odottelemaan. Touhusin muuta sen verran, että unohdin ottaneeni annoksen ja jonkun ajan päästä ihmettelin kun olo oli tokkurainen. Et eipä oikein muuta. Hieman sekava ja tokkurainen olo, vastas voimakasta humalatilaa. Toleja ei pitäis olla juurikaan. Jää mulla varmaan päänsärkyä varten kaappiin kuten ennenkin.
"Mun aina uskotaan selviivän. 'Selviithän?' - Nää, en selvinpäin"
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

^ Onkohan tuon kodeiinin vaikutus yksilöllistä? Tai siis, onko joillakin se entsyymi vahvempaa vai onko sitä enemmän tai jotain muuta. Kaikillahan sitä ei edes ole.
Kun itellä 5 panacodia laittovat helvetinmoiseen lämpimään oloon. Piti hakea ämpärikin kun alko oksettamaan.
zerk

Post by zerk »

Soppaluu wrote:^ Onkohan tuon kodeiinin vaikutus yksilöllistä? Tai siis, onko joillakin se entsyymi vahvempaa vai onko sitä enemmän tai jotain muuta. Kaikillahan sitä ei edes ole.
Kun itellä 5 panacodia laittovat helvetinmoiseen lämpimään oloon. Piti hakea ämpärikin kun alko oksettamaan.
Muistaakseni jollain pienellä osaa väestöstä toi kodeiini -> morfiini metabolia on huomattavasti tehokkaampaa. Mut sellaiselle ihmiselle 150mg kodeiinia on ymmärtääkseni jo aika helvetin iso annos. Vois olla toleranssikysymys sun kohdalla.
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

zerk wrote: Muistaakseni jollain pienellä osaa väestöstä toi kodeiini -> morfiini metabolia on huomattavasti tehokkaampaa. Mut sellaiselle ihmiselle 150mg kodeiinia on ymmärtääkseni jo aika helvetin iso annos. Vois olla toleranssikysymys sun kohdalla.
Käytän todella harvoin kodeiinia eikä mulla siihen oo tolea syntynyt koskaan ku en oo edes kahta päivää putkeen ottanut tätä substanssia :mrgreen:
Sama juttu tramalin kanssa, 100mg pistää pupillit aivan olemattomiksi ja euforinen olo.
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

Soppaluu wrote:^ Onkohan tuon kodeiinin vaikutus yksilöllistä? Tai siis, onko joillakin se entsyymi vahvempaa vai onko sitä enemmän tai jotain muuta. Kaikillahan sitä ei edes ole.
on
Parhaat karstat on pohjalla.
CAxx
Tuppisuu

Post by CAxx »

Kyllä codit mulla kipuun toimii hyvin, sen takia haluankin ne jättää sitä varten. Ei vaan saanut mitään muuta irti, kuin sen sekavuustilan. Ja se ei ole mulle kuitenkaan se mitä haen. Mut ihan sama mulla tramalit. Kipuun toimii, mutta pää on kirkas. Jos ottaa isompia määriä(300-600mg), niin huimaa ja oksettaa. Kai siinä joku häikkä pään puolella sit on, mut ainahan se on tiedetty :mrgreen:
porter

Post by porter »

CAxx wrote:Kyllä codit mulla kipuun toimii hyvin, sen takia haluankin ne jättää sitä varten. Ei vaan saanut mitään muuta irti, kuin sen sekavuustilan. Ja se ei ole mulle kuitenkaan se mitä haen. Mut ihan sama mulla tramalit. Kipuun toimii, mutta pää on kirkas. Jos ottaa isompia määriä(300-600mg), niin huimaa ja oksettaa. Kai siinä joku häikkä pään puolella sit on, mut ainahan se on tiedetty :mrgreen:
Sulla on toleranssit ilmeisesti senverta alhaiset, että sekottaa turhan paljon päätä noi isommat satsit kodeiinia ja tramadolia? Itsellä oli aluks kans noin, mutta hyvin nopeesti pysty ottaan +1000mg tramadolia ja kodeiinia sen 300mg ( tätä ei kannata ylittää kodeiinissa ).
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

porter wrote:
CAxx wrote:Kyllä codit mulla kipuun toimii hyvin, sen takia haluankin ne jättää sitä varten. Ei vaan saanut mitään muuta irti, kuin sen sekavuustilan. Ja se ei ole mulle kuitenkaan se mitä haen. Mut ihan sama mulla tramalit. Kipuun toimii, mutta pää on kirkas. Jos ottaa isompia määriä(300-600mg), niin huimaa ja oksettaa. Kai siinä joku häikkä pään puolella sit on, mut ainahan se on tiedetty :mrgreen:
Sulla on toleranssit ilmeisesti senverta alhaiset, että sekottaa turhan paljon päätä noi isommat satsit kodeiinia ja tramadolia? Itsellä oli aluks kans noin, mutta hyvin nopeesti pysty ottaan +1000mg tramadolia ja kodeiinia sen 300mg ( tätä ei kannata ylittää kodeiinissa ).
Eikä tota grammaa tramalissa. Kouristeluriskit alkaa teoriassa jo yli 400mg annoksilla.
Parhaat karstat on pohjalla.
CAxx
Tuppisuu

Post by CAxx »

porter wrote: Sulla on toleranssit ilmeisesti senverta alhaiset, että sekottaa turhan paljon päätä noi isommat satsit kodeiinia ja tramadolia? Itsellä oli aluks kans noin, mutta hyvin nopeesti pysty ottaan +1000mg tramadolia ja kodeiinia sen 300mg ( tätä ei kannata ylittää kodeiinissa ).

No siis, noihin aikoihin söin lääkärin määräämänä 400-500mg per päivä. Säännöllisesti. Vuoden ajan. En usko, että silloin oli sen suhteen toleranssista kiinni niin paljoa ainakaan. Nyt toki, kun ollu kaikki vähemmällä jo pitkään, niin toleranssit aika olemattomat.
Hz0
Apteekki

Post by Hz0 »

Todennut tässä viime aikoina, että vuosien varrella jatkuneesta kodeiinin ei-lääkinnällisestä käytöstä ei ole aiheutunut mitään merkittävää haitttaa varsinaiseen kivunlievitykseen, toisin sanoen reseptin mukaiset annokset skulaavat ihan hyvin iltaisin polven särkyyn, saa ainakin nukuttua ilman että herää joka liikkeestä aiheutuvaan viiltävään kipuun. Joskin useamman annoksen päivän aikana saa unohtaa, kodeiinissä edelleen se ensimmäinen annos on ainoa joka oikeasti vaikuttaa.

Polvileikkaus edessä, saa nähdä määrääkö lekuri sitten vahvempia opiaatteja post-operatiiviiseen kipuun...
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

CAxx wrote:No siis, noihin aikoihin söin lääkärin määräämänä 400-500mg per päivä. Säännöllisesti. Vuoden ajan..
Mitä? Mitähän ihmeen valmistetta oot oikein syönyt sit, panacodeissa toi tekee jotain 7-8 grammaa parasetamolia päivässä mikä voi olla jo yhden päivän käytöllä tappava ja kolmen gramman ibuprofeeniannokset ardinexeistakin tuhoaa vatsan varmaan yhtä nopeasti...