Unikkotee

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Hz0
Apteekki

Re: Unikkotee

Post by Hz0 »

Käsitinkö tuon teen valmistusprosessin oikein, että leikataan kodat irti varsista, murskataan pieneksi, laitetaan 1/2 - 1 litraan vettä ja lisätään vähän sitruunaa, haudutetaan tunti tai pari? Sattui noita kimppuja jostain löytymään... :)
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Hz0 wrote:Käsitinkö tuon teen valmistusprosessin oikein, että leikataan kodat irti varsista, murskataan pieneksi, laitetaan 1/2 - 1 litraan vettä ja lisätään vähän sitruunaa, haudutetaan tunti tai pari? Sattui noita kimppuja jostain löytymään... :)
Siemenet kannattaa ottaa pois sisältä tossa välissä.
Hz0
Apteekki

Post by Hz0 »

SahkoinenVelho wrote:
Hz0 wrote:Käsitinkö tuon teen valmistusprosessin oikein, että leikataan kodat irti varsista, murskataan pieneksi, laitetaan 1/2 - 1 litraan vettä ja lisätään vähän sitruunaa, haudutetaan tunti tai pari? Sattui noita kimppuja jostain löytymään... :)
Damn, enpäs ehtinyt lukea vastausta ajoissa, 15 keskikokoista kotaa on nyt murskattuna siemenineen hautumassa. No katsotaan mitä tunnin hauduttamisen jälkeen tulee, kimppuja on jäljellä vielä vaikka kuinka.
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
cook
Lepakko

Post by cook »

Yleensä 10-15min hauduttamisella saa lähes kaikki alkaloidit irti, mikäli murska on kohtuu hienoa. Itse hienonnan aina niin paljon kuin mahdollista, jotta ei tarvitse sitten kauaa liottaa.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Hz0 wrote:
SahkoinenVelho wrote:
Damn, enpäs ehtinyt lukea vastausta ajoissa, 15 keskikokoista kotaa on nyt murskattuna siemenineen hautumassa. No katsotaan mitä tunnin hauduttamisen jälkeen tulee, kimppuja on jäljellä vielä vaikka kuinka.
Maku saattaa hieman kärsiä mut tuskin muuta kummempaa pitäis käydä :) Kunhan siemeniä ei syö niin tuskin niiden pitäis pahoinvointiakaan tms. lisätä.
cook wrote:Yleensä 10-15min hauduttamisella saa lähes kaikki alkaloidit irti, mikäli murska on kohtuu hienoa. Itse hienonnan aina niin paljon kuin mahdollista, jotta ei tarvitse sitten kauaa liottaa.
Mä oon käsittänyt et iso osa alkaloideista ois unikon kasvinsolujen sisällä tiukassa ja kuivatut unikot on aikamoista puuta. Muistelisin lukeneeni että ellei kota ole jauhettu ihan pölyksi niin edes syötynä välttämättä kaikki alkaloidit ei pääse vapautumaan kasvimateriaalista. Ainakin sellaiseksi murskaksi(liukuva ilmaisu)jauhetuista kodista irtoaa tavaraa mun mielestä paljon pitempään kuin 10-15 minuuttia... Vaikkakin suurin osa tuossa ajassa jo, se on totta. Mut mitä jotkut puhuu että jopa neljännellä uuttamiskerralla samoista kodista irtoais alkaloideja...
cook
Lepakko

Post by cook »

SahkoinenVelho wrote: Mä oon käsittänyt et iso osa alkaloideista ois unikon kasvinsolujen sisällä tiukassa ja kuivatut unikot on aikamoista puuta. Muistelisin lukeneeni että ellei kota ole jauhettu ihan pölyksi niin edes syötynä välttämättä kaikki alkaloidit ei pääse vapautumaan kasvimateriaalista. Ainakin sellaiseksi murskaksi(liukuva ilmaisu)jauhetuista kodista irtoaa tavaraa mun mielestä paljon pitempään kuin 10-15 minuuttia... Vaikkakin suurin osa tuossa ajassa jo, se on totta. Mut mitä jotkut puhuu että jopa neljännellä uuttamiskerralla samoista kodista irtoais alkaloideja...
Ite oon kokeillu liottaa kerran (n. 10-15 min) haudutettua hienohkoa murskaa toiseen kertaan, ei juuri mitään vaikutusta eikä edes väriä kitkerästä mausta puhumattakaan tule nesteeseen. Ei ne kyllä ihan pölyä olleet mutta lähestulkoon.
zerk

Post by zerk »

SahkoinenVelho wrote: Mä oon käsittänyt et iso osa alkaloideista ois unikon kasvinsolujen sisällä tiukassa ja kuivatut unikot on aikamoista puuta. Muistelisin lukeneeni että ellei kota ole jauhettu ihan pölyksi niin edes syötynä välttämättä kaikki alkaloidit ei pääse vapautumaan kasvimateriaalista. Ainakin sellaiseksi murskaksi(liukuva ilmaisu)jauhetuista kodista irtoaa tavaraa mun mielestä paljon pitempään kuin 10-15 minuuttia... Vaikkakin suurin osa tuossa ajassa jo, se on totta. Mut mitä jotkut puhuu että jopa neljännellä uuttamiskerralla samoista kodista irtoais alkaloideja...
Ite ainakin uutan murskan useaan kertaan, ~1h kerrallaan, vaikka olisin vetänyt sen kahvimyllyn läpi, yleensä tosin jauhan myllyllä ainoastaan jos aikomuksena on syödä kodat. 2-3x oon useimmiten uuttanut samat purut, neljännellä kerralla saa vielä väriä nesteeseen mut mun kokemuksen mukaan silloin on mukana enää hyvin pieni määrä alkaloideja. Mut kyl yli viiden sadan keittokerran kerran kokemuksen mukaan kannattaa uuttaa vähintään 2 kertaa/satsi.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

zerk wrote:
Ite ainakin uutan murskan useaan kertaan, ~1h kerrallaan, vaikka olisin vetänyt sen kahvimyllyn läpi, yleensä tosin jauhan myllyllä ainoastaan jos aikomuksena on syödä kodat. 2-3x oon useimmiten uuttanut samat purut, neljännellä kerralla saa vielä väriä nesteeseen mut mun kokemuksen mukaan silloin on mukana enää hyvin pieni määrä alkaloideja. Mut kyl yli viiden sadan keittokerran kerran kokemuksen mukaan kannattaa uuttaa vähintään 2 kertaa/satsi.
second that, tulee monesti keiteltyä ihan aikansa kuluksi se 3-5 kertaa...ja kyllä kolmas kertakin vielä pärisee kun kaverit tuli taannoin keittämään illalla kahteen kertaan keittämäni kodat aamusta uudelleen - ja toimi :)
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
cook
Lepakko

Post by cook »

Tää on kyllä omituista että jotkut saa moneen kertaan niistä puruista jotain irti. Mulla on tosiaan metodina veden kiehautus ja sitruunaa sekaan, purut kattilaan ja miedolla lämmölle sekottelee n. 15 min. Tämän jälkeen kankaasta suodattamalla nesteet pois ja puristamalla purut kuivaksi. Toisella kerralla irtoaa niin vähän, pari kertaa nyt kokeillut, että edelleen heitän purut suoraan roskikseen. Teettekö te jotain erilailla?
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Kyllä munkin mielestä toinen ja kolmas haudutus ovat aika turhia. kakkonen ehkä korkeintaan 1/3 - 1/4 ekan tehosta, joka tosin kannattaa tehdä. Voi käyttää vaikka seuraavan satsin pohjaksi tjsp. Ei mene hukkaan kallisarvoisia herkkuja. Anyway, jos kakkoshuuhtelu tuntuu melkein yhtä tehokkaasti, niin veikkaan, että teenkeittäjä käyttää aika vähän vettä. Tehokas ekstraktointi tarvii yllättävän paljon vettä.

Itsellä parasta teetä tullut hauduttamalla n. 50c lämmössä, kansi ilmatiiviisti kiinni jopa yli 10 tuntia. Suhteellisen isossa vesimäärässä vielä. Jos nopeammin haluaa, niin pressopannu on ihan huippu unikkoteen tekoon. Paine irroittaa maukkaat ainekset aika tehokkaasti ja nopeasti kotamurskasta. Itse kyllä edelleen syön kodat jauhettuna. Toimii pitkään ja tehokkaasti, eikä tarvi juoda montaa litraa pahan makuista nestettä.
Last edited by eNZYMe on Thu 16 Aug 2012, 23:53, edited 2 times in total.
cook
Lepakko

Post by cook »

100ml grammaa kasvimateriaalia kohden on mun nyrkkisääntö veden käytön suhteen. Käytän yleensä 1.5-3.0 g niin ei sitä litkua niin hirveesti tule.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

cook wrote:100ml grammaa kasvimateriaalia kohden on mun nyrkkisääntö veden käytön suhteen. Käytän yleensä 1.5-3.0 g niin ei sitä litkua niin hirveesti tule.
Varmasti on riittävä vesimäärä. Aika pienet annokset sulla. Loistavaa, jos toimii hyvin noinkin pieni määrä. Ei ainakaan tule kalliiksi. Joko sulla on todella vahvoja kotia ja/tai hyvin matala toleranssi. Itse vedän 25-50g keskimääräistä kotajauhetta yleensä kerralla.
cook
Lepakko

Post by cook »

eNZYMe wrote:
cook wrote:100ml grammaa kasvimateriaalia kohden on mun nyrkkisääntö veden käytön suhteen. Käytän yleensä 1.5-3.0 g niin ei sitä litkua niin hirveesti tule.
Varmasti on riittävä vesimäärä. Aika pienet annokset sulla. Loistavaa, jos toimii hyvin noinkin pieni määrä. Ei ainakaan tule kalliiksi. Joko sulla on todella vahvoja kotia ja/tai hyvin matala toleranssi. Itse vedän 25-50g keskimääräistä kotajauhetta yleensä kerralla.
Varmaan sekä että, kotien vahvuudesta en osaa sanoa kun en ole muita kun noita keskieurooppalaisia käyttänyt, mutta kyllä ne aika tujuina myydäänkin ja siltä myös vaikuttavat =)
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Hei muuten. Mites kun tässähän on vaikka ja mitä aineksia, niin onko kokemusta kuinka kauan näkyy virtsatesteissä? Toinen silmä lattialla ja toinen perseessä, en ainakaan löytänyt aiempaa tietoa.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
cook
Lepakko

Post by cook »

Ei kokemusta/faktaa, mutta vesiliukosia aineksia niin ei pitäs kovin kauaa näkyä? Ja vaikka näkyiskin niin sähän oot syöny vaan unikonsiemeniä sämpylöiden päällä ^^
zerk

Post by zerk »

Vaikutusajan ja reflojen keston perusteella sanoisin et voi varmaan näkyä aika pitkäänkin. Hyvä kysymys kyllä, olis kiva kuulla ihmisten mahdollisia kokemuksia asiasta. Riippuu varmasti putken pituudesta myös.
cook
Lepakko

Post by cook »

Tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua ilmeisesti ns. "keskilaatuisia" kotia, ja täytyy sanoa, että ero on melkoinen. Materiaalia saa käyttää 10x enemmän ja olot ovat aika lailla likaisia vaikkakin vahvoja. Tehdessä nesteestä tulee lähes pikimustaa, muttei kovinkaan kitkerää.

Kyllä kunnon kodat ovat lähestulkoon kuin eri huumetta. Varmaan jatkossakin panostan laatuun ennen kaikkea, kyllä se kokemus on vaan niin paljon parempi, eikä sitä määrällä voi korvata.
cook
Lepakko

Post by cook »

Tässä välillä aina ilokseni tulee edelleen kyhäiltyä noita ekstrakteja. Mitäköhän 0.22 micronin filtteröinti suodattaa pois tuosta litkusta? Jäisköhän siihen esim. osa rasvoista? Tavotteena olis saada ainakin nuo rasvat pois jotta lopputuote olis hieman puhtaampi..

Muitakin menetelmiä rasvojen poistamiseen on esim. parafiinivahalla ilmeisesti onnistuu. Filtteröinti olis vaan helpompaa mut epäilen että ei ne rasvat siihen jää, tosin en mikään kemisti ole enkä näistä asioista juuri mitään ymmärrä.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Tuossa on niin pieni määrä luonnollisia öljyjä, ettei haitaa suun kautta tar rektaalisesti nautittuna. Parafiinivaha toimii sekoittamalla lämpimään teehen. Lämpötilan tippuesse se jähmetty takaisin erilliseksi köntiksi. Filtteri ei auta öljyjen poistossa, mutta noin tiheällä filsulla saat kyllä tosi paljon muita epäpuhtauksia pois.

Jääfiltteröinnillä pääsee jo aika pitkälle jos ei ole tarkoitus vaporisoitavaa tavaraa tehdä. Käytännössä limupulloon tee, pakastimeen ja odottaa että alkaa muodustumaa jäähilettä. Sitten filtteröi hileet pois ja toista ainakin 2-3 kertaa. Alkaloidit tiivistyvät siihen jäätymättämään määrään nestettä jä karkeammat epäpuhtaudet jäätyvät ensimmäisenä. Ei kannata laittaa ihan täyteen ja muista puristaa vähän pulloa että jää vähän tilaa pullolle laajentua jään alta.
cook
Lepakko

Post by cook »

Joo, tosta jääfiltteröinnistä lueskelinkin jo aiemmin, mutten ole kokeillut. Varmaan tulee sitten filtteröityä sillä 0.22:lla, sit parafiinivahalla rasvat pois ja sit vielä toi jäähommeli. Ei tässä mitään järkeä minkään kannalta ole kun ei ole tarkoitus kuitenkaan mitään alkaloideja eristää, huviksen vaan kokeilen kuinka siitä saa kohtuullisen helposti epäpuhtauksia pois ja minkälainen lopputuote tulee.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Toivottavasti onnistuu hyvin.

Kerran kokeilleena tuli ihan OK tavaraa, mutta mutulla lähti 30% tehosta siihen verrattuna, jos olisi vaan vetänyt teenä tai syötynä kodat. Tulee tuossa hommassa kuitenkin jonkin verran hävikkiä. Mukavaa ja helppoa annostelu kyllä. Tee on aika hiton pahan makuista ja kodatkin inhottavia niellä pulveroituna.
odo
Karvakuono

Post by odo »

Mitä mieltä JKL ihmiset olette näistä paikallisen liikkeen kimpuista?
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

odo wrote:Mitä mieltä JKL ihmiset olette näistä paikallisen liikkeen kimpuista?
Muijan nettituttu joka on kotosin Jyväskylästä lähetti meille postitse kimpun. Oli eka kerta ku kokeiltiin unikkoteetä nii paha sanoa lainkaa mitää. Jotkut täält vaultista sanoo vetäneensä kumminki nyrkin suuruisia kotia ja nää meiän saamat oli suurimmillaan ehkä puolikkaan tennispallon suuruisia, jos sitäkään. Pienimmät sitte taas ihan peukalon pään kokosia. Tää kyseinen nettituttu sano et yhestä kimpusta riittää kolmelle teet.

Keitettii muijan kanssa eka puolet varovaisuuttamme, ei me uskallettu riskeerata mitenkää. Otettiin kupilliset. Eka kelasin et aika hidastuu, ihan ku ois just polttanu vähän kannabista ja huomaaki vaikutuksen alkavan hiljallee.. Alko hymyilyttämään, euforiaa.. Hyvä olo. Muija ihan omassa maailmassaan eikä vastaa kun kysyn siltä jotain. Katoin että hengittääköhän se ees. Hengitti se.
Jonkun vartin pääst se vaikutus alko hiipumaa.

Laitettii loputkin kattilaan kun todettiin että jäi aika lyheksi toi vaikutus. Loput oliki semmosia pienempiä kotia nii ei tullu paljookaa vaikutusta enää. Juteltii vaa monta tuntia musiikista ja vähän kaikesta muustakin mistä meillä ei oo tapana puhua ku on niin eri musiikkimaut yms. Oltiin puheliaampia.

Mut joo siis. Mun mielestä ihan paskapuhetta että ois pitänyt kolmelle koko kimppu vetää. Ite laittasin kaikki kerralla, antasin porista sen verran et tulis tosi tummaa litkua ja _varovaisesti_ hörppiä että mimmonen vaikutus tulee. Kyllä mä sanoisin että esim. 3-4 panacodiakin olisi pahempi päihtymys ku tuo minkä koin :D se oli vaan tosi intensiivinen sen muutaman minuutin ajan.

Sanosin et keitä se litku tosi tummaksi ja ota varovaisesti. Jos ei 10 minuutin sisään tuu mitään vaikutusta nii lisää koneesee. Väitän et noita saa kumminki kiskoa aika helvetin suuria määriä että saa samanlaisia vaikutuksia ku noista nyrkin suurusista kodista.
cook
Lepakko

Post by cook »

Ei se tummuus oikeastaan potentiaalisuudesta kerro juurikaan. Kitkeryys on parempi indikaatio. Välillä on tosi tummaa mutta ei kuitenkaan toimivaa, välillä taas haaleeta ja todella tiukkaa tavaraa. Kannattaa muutenkin annostella painon perusteella eikä kotien määrällä, on turvallisempi tapa. Ja 10 min odottaminen ei todellakaan riitä, 30-60min enne redosea on uuden erän kanssa aina järkevää. Tyhjään mahaan pitäs 30min riittää.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Öö, jos ootte saaneet unikkoteestä 15 minuuttia kestäviä vaikutuksia niin se on ollut placeboa, unikkoteen vaikutus nousee todella hitaasti ja kestää todella pitkään ja laskee hitaasti. Helposti menee koko päivä nuokkuessa.

Ja mulla vaikutus alkanut vasta aina siinä 30 minuuttia juomisesta, ei 10 minuuttia riitä mihinkään...
cook
Lepakko

Post by cook »

Vaikutus se on placebokin ;). Ei toi kyllä unikolta kuulosta..
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

SahkoinenVelho wrote:Öö, jos ootte saaneet unikkoteestä 15 minuuttia kestäviä vaikutuksia niin se on ollut placeboa, unikkoteen vaikutus nousee todella hitaasti ja kestää todella pitkään ja laskee hitaasti. Helposti menee koko päivä nuokkuessa.
Kesti se paljon pidempään, mut odotin että ois ollu paljon vahvempi vaikutus tuolla teellä. Juotiin kupit, meni jonkun aikaa, ja alettii hiljalleen olla vaan hiljasempia toisillemme. Maattiin sängyllä ja hymyiltiin jonkun aikaa kunnes jotenkin havahduttiin. Ei se vaikutus siinä loppunu, mut ne suurimmat vaikutukset kyllä. Sen jälkeen oliki vaan semmosta pienempää lämmön tunnetta. Ja joo, kyllä toi tapahtu ~20-30 minuutissa.

Tiedä sitte mimmosia kotia te vedätte, mut nuo oli tosiaan ihan suomalaisia vaan. Pieniä. Se tee ei maistunu juurikaan miltään. Ei se ollu kitkerääkään oikei.
Kiinnostas saada tuommosia nyrkin kokosia ja kokeilla nuokkuuko siinä sit todella sen koko päivän. Vedettiin muijan kanssa se kimppu joka oli kuulemma kolmelle nii oltii me vielä aamun pikkutunneilla pienis nuokuissa. Kahet kupit otettii kummatki. Mut kyl siitä ekasta kupista tuli se paras vaikutus ku oli hetken aikaa todella nuokussa.
cook
Lepakko

Post by cook »

Ei se ole kotien koosta kiinni, vaan kasvimateriaalin määrästä grammoina. Itseasiassa pienemmät kodat saattavat olla jopa potentimpia kuin nyrkin kokoiset, lajikkeesta riippuen.
zerk

Post by zerk »

Mun kokemuksen mukaan opatee nousee tasaisesti 3-4 tuntia jonka jälkeen se tasottuu ~10 tunniksi. Toi vartin vaikutus kuulostaa aika vahvasti placebolta.

Just nyt on aika jännä lajitelma kotia. Selkeesti kahta eri laatua ulkonäöstä päätellen, toiset sitä peruskamaa mut toiset varmaanki vahvimpia mitä mulle on ikinä tullut vastaan. Nautin parhaillaan kahden kodan nuokuista. :D
cook
Lepakko

Post by cook »

cook wrote:Joo, tosta jääfiltteröinnistä lueskelinkin jo aiemmin, mutten ole kokeillut. Varmaan tulee sitten filtteröityä sillä 0.22:lla, sit parafiinivahalla rasvat pois ja sit vielä toi jäähommeli. Ei tässä mitään järkeä minkään kannalta ole kun ei ole tarkoitus kuitenkaan mitään alkaloideja eristää, huviksen vaan kokeilen kuinka siitä saa kohtuullisen helposti epäpuhtauksia pois ja minkälainen lopputuote tulee.
Tulipa kokeiltua tätä ekstraktin puhdistusta laihoin tuloksin. Käytin parafiinivahaa, jääfiltteröintiä sekä lopuksi puskin litkun 0.22 micronin filtteristä läpi. Lopputuotetta lähestulkoon sama määrä kuin ilman ko. operaatioita, eikä koostumuksessa/värissäkään mitään eroja ollut. Sen pituinen se, ei ole nähtävästi ihan helppoa ton ekstraktin puhdistaminen..