tramadoli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Touchet
Moderator

Re: tramadoli

Post by Touchet »

porter wrote:No ei kai se 100kpl tramalia nyt vielä ees ehdi koukuttaan... ja neki on semmoset muutaman päivät nitkut. Itse syönyt 6kk aikana tuhansia tramaleita, eikä mulla oo enään sitä koukkua.
Sisälukutaito pragaa jäbällä. taikapoika nähtävästi kärsii kroonisista kivuista. Toi 100 kpl luultavasti on kuukauden-kahden annospakkaus.

Siinä vaiheessa, kun kärsit vitunmoisista hermosäryistä ja olet käyttänyt kuukausia lääkitystä - mikä korottaa sun kipukynnystä ja samanaikaisesti vaimentaa kipuja - ja sitten yrität lopettaa lääkityksen, niin voi olla vähän muutakin meneillään kuin "muutaman päivän nitkut."

taikapojan sijassa mä ottaisin ne tramalit ja treidaisin niitä afgaanibudiin.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
taikapoika
Psykonautti

Post by taikapoika »

taikapoika varmistaa lääkityksensä tasalaatuisuuden pitämällä omat kushit teltassaan, ja kyl se koukku tulee ku vuositolkulla noita popsis.. Ja luomu on keholle ja mielelle parempaa :D
ken itsestään luo eläimen, jättää taakseen tuskan ihmisen..
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

taikapoika wrote:taikapoika varmistaa lääkityksensä tasalaatuisuuden pitämällä omat kushit teltassaan, ja kyl se koukku tulee ku vuositolkulla noita popsis.. Ja luomu on keholle ja mielelle parempaa :D
Siitä en lähde kiistelemään mikä kellekkin parhaiten sopii mutta että luomulla olisi asian kanssa jotain tekemistä on mielestäni harhauskoa.
Parhaat karstat on pohjalla.
taikapoika
Psykonautti

Post by taikapoika »

niin no luomu on ehkä väärä sana, ja onkin.. Mutta pointin varmaan tajusit..
ken itsestään luo eläimen, jättää taakseen tuskan ihmisen..
tRip
Moderator

Post by tRip »

taikapoika wrote:Ja luomu on keholle ja mielelle parempaa :D
Hienoa että sinäkin sen olet oivaltanut :)

Ei mul auta kroonisiin vaivoihin ku hatsi.. pienin paha.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva »

Sattupa löytymään 3 kpl noita 150 mg tradolan retardeja, ajattelin tottakai nauttia kaikki kolme pureskelemalla. Kysymys kuuluukin mahtaakohan olla pitään pahoja sivuvaikutuksia tuon ketipinorin kanssa kun sitä menee päivittäin ja illalla. Opamoxia menee kans mutta sitä nyt on tullu syötyä päivittäin jo vuoden verran että tuskin sen kummemin ainakaan sen kanssa luulisi mitään vaaraa tulemaan ainakaan noin pienellä tramadoli annoksella?
Mutta miten noiden ketipinoreiden kanssa?
xPetu
Psykonautti

Post by xPetu »

Jos tramalit ei oikein auta enää, nii mikä on näistä seuraava kipulääke mitä yleensä määrätään?
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Taitaa olla bupre-laastari. Pitkässä kivunhoidossa kun nuita muita katsotaan kieroon. Itse en kyllä Norspaneja halua. :left:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
xPetu
Psykonautti

Post by xPetu »

Jees, tosiaan on selkä menny nii kipeeks ettei tramalit auta enää. Kävin lääkärissä ja laitto lähetteen magneettikuviin sitten kysyin kovempia droppeja kipuun nii tokas vaa ettei hää rupee määrää mitää huumeita matkaa ja jos ei pysty kivun kaa elää nii pitäis tulla osastolle... Ihme toimintaa, itel ei oo ees potilasrekisterissäkää mitää päihteisiin liittyvää...

E: pitääks sitä nykyää yksityiselle mennä tuhlaa sossutuet jos haluaa yhistä kivuista eroon :twisted:
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Pitää. Yksityisiltä saa yleensä myös sen palvelun, jos on esittää paperit vaivastaan. Noi magneettikuvat ku viet niin pystyt hyvän lääkärin kohdalle osuessa keskustelemaan kunnollisesta kivunhoidosta. Julkinen sairaanhoito on vitsi. Aika huono sellainen. Tai sitten näiden vaivojen kanssa ollaan jotenkin väliinputoajia?

Mutta se laastari on kait viimenen askel ennen selänleikkausta? Tietenkin voi riippua kaiken näköisestä. (esim. Asuinpaikka, puhelahjat, vaiva, lääkäri, jne. :/ )

Itselläni Tramal on kyllä ollut hengenpelastaja. Sopii monin tavoin minun vaivoihini.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
polkupyörä
Tuppisuu

Post by polkupyörä »

Kysymys! haittaako jos huomenna otan tramal 400mg depottei ja ois suunnitteilla ottaa vappuna mdma:ta? luulis että tarpeeksi taukoa ettei vaikuta serotoniini tasoihin. :roll:
lieta
Psykonautti

Post by lieta »

taikapoika wrote:söin noita sairauteeni ihan tarpeeksi, viimeks kun lääkäri sano et kirjotetaan 100kpl respa niin mietin sekunnin ja sanoin et jos ei kirjotettais enää ikinä tota reseptiä.. :D
Multa tulee pointsit sulle tosta :up: Ite sain ittelleni typeränä koukun tramadolista ja sitä tosiaan tuli vedettyä se 7vuotta päivääkään ilman n.600mg+up/vrk. Nyt puolisen vuotta täysin ilman, kiitos rakkaan poikaystäväni :love:
"Don't curse when it rains,
if you don't ever even smile
when the sun shines "
Petri6
OD

Post by Petri6 »

polkupyörä wrote:Kysymys! haittaako jos huomenna otan tramal 400mg depottei ja ois suunnitteilla ottaa vappuna mdma:ta? luulis että tarpeeksi taukoa ettei vaikuta serotoniini tasoihin. :roll:
Luulisin ettei ole vaarallista, mutta toisaalta veikkaisin, että tuo vaikuttaisi madman toimivuuteen heikentävästi.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
polkupyörä
Tuppisuu

Post by polkupyörä »

Petri6 wrote:
polkupyörä wrote:Kysymys! haittaako jos huomenna otan tramal 400mg depottei ja ois suunnitteilla ottaa vappuna mdma:ta? luulis että tarpeeksi taukoa ettei vaikuta serotoniini tasoihin. :roll:
Luulisin ettei ole vaarallista, mutta toisaalta veikkaisin, että tuo vaikuttaisi madman toimivuuteen heikentävästi.
Joo niin kelasinkin. mutta kait sitä vois kombottaa kodeiinii ja tramalii, alproxii tänää :P
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Petri6 wrote:
Takana on kuitenkin kolme vuorokautta ilman tramadolia, joten jos siihen ei ole onnistunut fyysistä koukkua hankkimaan, niin tuskinpa tuo juurikaan vaikuttaa MDMA:n toiminvuuteen.
Looking for planet Gong...
zerk

Post by zerk »

Tramadoli on alkanu saamaan aikaan tosi vittumaista nykimistä jos käytän sitä yli 3-4 päivän putkissa, ihan sama oliko dosena se 200mg/vrk vai 1000mg/vrk. Olin tossa just viikon pelkillä tramaleilla ja alko loppua kohden olemaan todella ikävän tuntuista.

Ihan tuore juttu tää ongelma. Aikaisemmin vaan ne isommat doset laitto paikat nykimään mut sitä varten oli aina bentsoja jos meinas yli 600mg ottaa. Nykyisin se nykiminen alkaa siinä kolmannen tai neljännen päivän kohdalla, dosesta riippumatta. Ikävä siinäkin mielessä, että tramali sopii muuten kipulääkkeeksi aina välillä tosi hyvin mut bentsoja en ala päivittäin popsimaan et sais nykimiset pois.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mulla tramadoli tuntuu alentaneen jotenkin pysyvästi kouristuskynnystä.. Ihan jo kerrasta saatan mennä epileptisen sätkiväks.
Huomannut, että lyrica vain pahentaa tätä.
Tai pahin kombo nimenomaan on lyrica ja tramali.

En sit tiedä.. jotain reikiä parin vuoden tramalien käyttö tuntuu jättäneen päähän
Keep it unreal.

C0H0

Post by C0H0 »

Minkalaisia annoksia taalla porukka on makimissaan vetanyt? Mennyt muutamana paivana 2,5g illan aikana ja 20mg diapamia kouritusten estoon. Seuraavana aamulla kun heraa niin sellaset tarinat paalla koko kehossa etta kavelykin on sellasta katkokavelya ja menee muutava tunti ennen kuin tuntuu normaalilta. Johtusko toi tarina tosta SNRI vaikutuksista?

Sen jalkeen kuin odtmta kaytti vahan aikaa yli puol vuotta sit niin naytti vaikuttavan tramadolin toleihin pysyvasti. Vaikka pitas pari kuukautta taukoa tramadolista, niin ehka toimii muutaman paivan 600mg annoksilla hyvin, mut sit pitaakin joka paiva nostaa 1 grammalla annostusta. Missakohan menee tolla kattovaikutus?

Ei tosta enaa uskalla enempaa ottaa, vaikka sois 30mg diatsepaamia niin silti jalat kramppaa valilla ja kadet ja muut jasenet hyppii paikoillaan (tai sellasta yhtakkista nykmista).
vaiski-
Tuppisuu

Post by vaiski- »

Intis oon ja just otin 450mg tramalii, depottei oli ja unohtu kokonaa pureskelu, nii pitää nyt toivoo et toimii ku aina ennen pureskellu jauhoks. Sit samal muutama panacodi ja codesan comppia päälle :D. Pitäs vituukse vähä ees hävitä.

e:Unohtu se pureskelu nii eipä sit juurikaa toiminu.. Normaalisti 300mg jo iha hyvä olo. Vai voisko vaikuttaa et otin samal panacodei? Jäi kyl vituttaa :(.
zerk

Post by zerk »

Pureskelemattomuudesta johtuu.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

zerk wrote:Pureskelemattomuudesta johtuu.
Oon tästä ennenkin kirjoittanut, mutta erään teorian mukaan veressä auttaisi metabolisoitumista o-desmetyylitramadoliksi, jolloin depot-muodossa otettu tramadoli kannataisi ottaa sellaisenaan. Tieteellistä näyttöä teorian tueksi en ole onnistunut löytämään löytämään, mutta anekdoottisia kertomuksia kylläkin. Eli siis depot-trmadoli toimisi paremmin sellaisenaan otettuna, tietysti vaikutuksia joutuu odottamaan todella kauan.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

C0H0 wrote:Minkalaisia annoksia taalla porukka on makimissaan vetanyt? Mennyt muutamana paivana 2,5g illan aikana ja 20mg diapamia kouritusten estoon. Seuraavana aamulla kun heraa niin sellaset tarinat paalla koko kehossa etta kavelykin on sellasta katkokavelya ja menee muutava tunti ennen kuin tuntuu normaalilta. Johtusko toi tarina tosta SNRI vaikutuksista?

Sen jalkeen kuin odtmta kaytti vahan aikaa yli puol vuotta sit niin naytti vaikuttavan tramadolin toleihin pysyvasti. Vaikka pitas pari kuukautta taukoa tramadolista, niin ehka toimii muutaman paivan 600mg annoksilla hyvin, mut sit pitaakin joka paiva nostaa 1 grammalla annostusta. Missakohan menee tolla kattovaikutus?

Ei tosta enaa uskalla enempaa ottaa, vaikka sois 30mg diatsepaamia niin silti jalat kramppaa valilla ja kadet ja muut jasenet hyppii paikoillaan (tai sellasta yhtakkista nykmista).
Tärinä voi johtua monistakin asioista; SNRI-vaikutuksesta, akuutista vieroituksesta, tai sitten jostain muusta - tramadolin toimintamekanismi (tai kaikki mekanismit) kun ei ole täysin tiedossa. Itse olen aina havainnut jonkinnäköistä nykimistä aina yli 600mg dousseilla, ja kun otin joku 1,2-1,5g meinasi mennä jo sen verran epileptiseksi että soitin kaverin kämpille vahtimaan, enkä syönyt yli 400mg piiitkään aikaan. Nykyään (silloin harvoin kun ramboja käsiin sattuu) doussaan 300-600mg, mutta otan yleensä 400mg ylittäessä bentsoja kun kerran jo 400mg aiheuttaa usein epämiellyttäviä sätkyjä.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Yksinkertaistettuna: Tramadoli laskee kouristuskynnystä.
Keep it unreal.

testeri420
OD

Post by testeri420 »

Hei te tramalistit.
Onko teillä sellasta ongelmaa että ku syötte tramaleita nii silmät alkaa vatkaamaan sillei typerästi.
Ite syöny iha tota määrättyä annostusta nii silmät tekee sellasta ihme settiä että esimerkiks tälläsen kirjottaminen on iha napista.

Äsken en ollu syöny, ei vatkannu silmät.
Mut heräsin tossa noin 12 aikaa älyttömää kipuun ja mietin jos se ei mee jossai tunnissa ohite nii sit syön vasta.
No tossa vartti sit söin sen 2 x 50mg tramalia mitä o yöks määrätty ja aamulla imeny sen 2 x 150mg elikkä 300mg mikä o määrätty.
Nii nyt taas sitä ihme vatkulia heittää silmissä.
Ihanalta tää tuntuu ku kipu alkaa olemaa tipotiessää mut tää näköjuttu rassaa.
Välillä on nii pahasti että ei voi konetta tai telkkaa kattoo ollenkaa tai oikeestaa mitään.
Et on niiku pakko olla liikkeessä jos meinaa että pystyy kattoo "suoraan".
Ja tää ei o mitää notkumista tai mitää sellasta.

Edit. Silmät vatkaa sillei vittumaisesti taas tässä, otin 100mg parikyt minuuttia sitten.
Mistähän moinen mahtaa johtua koska ei tätä ennen mulla ollut... NYt tässä jonku viikon sisään tullut.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
C0H0

Post by C0H0 »

Psychonautilus wrote:
C0H0 wrote:Minkalaisia annoksia taalla porukka on makimissaan vetanyt? Mennyt muutamana paivana 2,5g illan aikana ja 20mg diapamia kouritusten estoon. Seuraavana aamulla kun heraa niin sellaset tarinat paalla koko kehossa etta kavelykin on sellasta katkokavelya ja menee muutava tunti ennen kuin tuntuu normaalilta. Johtusko toi tarina tosta SNRI vaikutuksista?

Tärinä voi johtua monistakin asioista; SNRI-vaikutuksesta, akuutista vieroituksesta, tai sitten jostain muusta - tramadolin toimintamekanismi (tai kaikki mekanismit) kun ei ole täysin tiedossa. Itse olen aina havainnut jonkinnäköistä nykimistä aina yli 600mg dousseilla, ja kun otin joku 1,2-1,5g meinasi mennä jo sen verran epileptiseksi että soitin kaverin kämpille vahtimaan, enkä syönyt yli 400mg piiitkään aikaan. Nykyään (silloin harvoin kun ramboja käsiin sattuu) doussaan 300-600mg, mutta otan yleensä 400mg ylittäessä bentsoja kun kerran jo 400mg aiheuttaa usein epämiellyttäviä sätkyjä.
Juuh no onnneksi ei ole kouristuksia tullut viela vaikka 2,5g annostusta ottanut, 10mg pameja alla. Tosin ne tarinat kyl kesti seuraavaan paivaan asti, vitutti kun ei paassy menemaan mihinkaan. Onnea niille joille 600mg sanoo jotain, itelle sanoi vaan joskus vuosia sitten vain kerran 200mg jotain, mut nyt vaikka miten pitka tauko niin pakosti minimiannos on 1,5g, yli 2g en uskalla ottaa, 2,5g annos tosiaan tuntuu tosi ikavalta vaikka ottas bentsoja.

Tosiaan siitakin voi johtua mita zerk mainitsi et monta paivaa vetaa putkeen, valilla pitanyt nyt kaks paivaa taukoa, niin tolekin laskee sen verran et toimii taas 1,5g dosel. Mut pitaa kai vetaa maksimissaan vaan nelja paivaa putkeen ja sit pari paivaa taukoa
testeri420 wrote:Hei te tramalistit.
Onko teillä sellasta ongelmaa että ku syötte tramaleita nii silmät alkaa vatkaamaan sillei typerästi.
Ite syöny iha tota määrättyä annostusta nii silmät tekee sellasta ihme settiä että esimerkiks tälläsen kirjottaminen on iha napista.

Äsken en ollu syöny, ei vatkannu silmät.
Mut heräsin tossa noin 12 aikaa älyttömää kipuun ja mietin jos se ei mee jossai tunnissa ohite nii sit syön vasta.
No tossa vartti sit söin sen 2 x 50mg tramalia mitä o yöks määrätty ja aamulla imeny sen 2 x 150mg elikkä 300mg mikä o määrätty.
Nii nyt taas sitä ihme vatkulia heittää silmissä.
Ihanalta tää tuntuu ku kipu alkaa olemaa tipotiessää mut tää näköjuttu rassaa.
Välillä on nii pahasti että ei voi konetta tai telkkaa kattoo ollenkaa tai oikeestaa mitään.
Et on niiku pakko olla liikkeessä jos meinaa että pystyy kattoo "suoraan".
Ja tää ei o mitää notkumista tai mitää sellasta.

Edit. Silmät vatkaa sillei vittumaisesti taas tässä, otin 100mg parikyt minuuttia sitten.
Mistähän moinen mahtaa johtua koska ei tätä ennen mulla ollut... NYt tässä jonku viikon sisään tullut.
Ma alan nakemaan kaiken kahtena. Hieman vittumaista kun kattoo tvta niin nakee kaks kappaletta niita, tuntuu siis et silmat menee kieroon. Lisaks tuntuu et mun silmat alkaa seisoo samalla tavalla kuin poreissa.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Petri6 wrote:
zerk wrote:Pureskelemattomuudesta johtuu.
Oon tästä ennenkin kirjoittanut, mutta erään teorian mukaan veressä auttaisi metabolisoitumista o-desmetyylitramadoliksi, jolloin depot-muodossa otettu tramadoli kannataisi ottaa sellaisenaan. Tieteellistä näyttöä teorian tueksi en ole onnistunut löytämään löytämään, mutta anekdoottisia kertomuksia kylläkin. Eli siis depot-trmadoli toimisi paremmin sellaisenaan otettuna, tietysti vaikutuksia joutuu odottamaan todella kauan.
Tästä olen kuullut ennenkin. Tramal depotien kanssa tein joskus niin, että jauhoin ne morttelissa ihan hienoksi ja pistin gelatiinikapseleihin. Tuolla tavoin nautittuna ne eivät kuitenkaan toimineet yhtään nopeammin tai tehokkaammin.

Depotien nousu kestää noin kaksi tuntia, ja minä pidän siitä odotuksesta ja olon kohenemisesta pikkuhiljaa.
C0H0 wrote:Ma alan nakemaan kaiken kahtena. Hieman vittumaista kun kattoo tvta niin nakee kaks kappaletta niita, tuntuu siis et silmat menee kieroon. Lisaks tuntuu et mun silmat alkaa seisoo samalla tavalla kuin poreissa.
Samoin. Varsinkin isoilla Tramal+Lyrica-annoksilla.
Looking for planet Gong...
C0H0

Post by C0H0 »

^Itekin tykkaan ottaa depotit normaalisti, samanlaiset olothan niista tulee kuin normaaleista mutta kestavat paljon pitempaan, eli ovat parempia. Hidas nousu ja lasku on just mukavaa.

Hyvin on tolet laskeneet muutamassa paivassa tramadoliin kun otti pari paivaa buprea. Nyt toimii taas 1g annoksella tosi hyvin, eika enaa paikat nyi. Lisaks oon huomannut et niin toimii paremmin jos ottaa IR tramadolit kahteen kertaan. Eli ekan annoksen jalkeen ottaa vasta tunnin parin paasta sen toisen. Ehka nain muuttuu enemman odesmethyylitramadoliksi?

Tuleeko muille tramadoleista helposti pelottavia unihalvauksia kun nuokkuu kunnolla, kuulee voimakasta aanta tai nakee jotain otokoita just kun vajoomassa puoliuneen? Pakko sit potkia ittensa hereille, kun tosi ikavaa tommonen.
Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius »

C0H0 wrote:^Itekin tykkaan ottaa depotit normaalisti, samanlaiset olothan niista tulee kuin normaaleista mutta kestavat paljon pitempaan, eli ovat parempia. Hidas nousu ja lasku on just mukavaa.

Hyvin on tolet laskeneet muutamassa paivassa tramadoliin kun otti pari paivaa buprea. Nyt toimii taas 1g annoksella tosi hyvin, eika enaa paikat nyi. Lisaks oon huomannut et niin toimii paremmin jos ottaa IR tramadolit kahteen kertaan. Eli ekan annoksen jalkeen ottaa vasta tunnin parin paasta sen toisen. Ehka nain muuttuu enemman odesmethyylitramadoliksi?

i dare to disagree.lista 50mg nopeita toimii paremmin kuin vaikka 700mg depotteja(otettuna esim 100mg tabuina),sitten taas 200mg depotit toimivat melkolailla 50mg nopeiden lailla,tosin isommilla annoksilla.itse kymmenisen vuotta randomisti ottanut viihteilyyn,raideihin,tms...kerran 1700mg ja ambulanssista heräsin,nykyään tuon 1,5g voi depona ottaa ilman mitiähätiä.itse tykkään nopeista 50mg kapseleista(tosin 200mg nopeat vasta hyviä ovatkin muttei suomessa saatavilla)hassua miten voi kokea eri lailla tismalleen saman lääkeaineen eri muodoissa tuomat kolinat.
-=€ukataforia eis pathoS=-
sirkkasorkka
Psykonautti

Post by sirkkasorkka »

8 x 50mg tramal + 100mg ataraxia vedettynä ja savua päälle, vielä ei tramalit oo ehtiny kunnolla ruveta vaikuttamaan, mutta kohta alkaa. Savuissa oon...
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

Tuo 'silmien vatkaus' on tuttua kyllä :mrgreen:

Aivan saatanan ärsyttävää! Olin junassa, nuokuissa, oli aivan saatanan kuuma ja joka kerta kun sulki silmät niin alko vatkaamaan. Siinä sitte kärvisteli junamatkan Helsingistä Vantaalle muijan luo. Siinä Vantaalla sitte istuin siihe asemalle varjoo ku oli nii viileetä.

Mut joo. Aina ku räpytti silmiään nii silmät alko vatkaamaan. Ärsyttävää.