Lyrica (pregabaliini)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Kyoko
Tuppisuu

Re: Lyrica

Post by Kyoko »

PiiZu wrote:Kannattaa varmaan ottaa ihan normaalisti ja jos ei tunnu niin sit lisää? :DD
Taidan testata tätä (y)
I'm not drowning fast enough.
PiiZu
Psykonautti

Post by PiiZu »

Kyoko wrote:
PiiZu wrote:Kannattaa varmaan ottaa ihan normaalisti ja jos ei tunnu niin sit lisää? :DD
Taidan testata tätä (y)
Kerro myöhemmin, että miten toimi? :)
- Vuonna 3000 pöhisijät pöllii ufoja! -
Feya
OD

Post by Feya »

Lyricasta on kyllä tullut mun lempiryynini. Tolet nousee turhan nopeaa, mutta sellainen 300mg toimii kyllä vielä ihan hyvin - poistaa pahimmat ahdistukset ja tuo pirteyttä päivään. Tuosta piristävästä vaikutuksesta juuri pidänkin - muut bentsot pistää väsyttään liian helposti.

Auttaa myös hyvin refloihin.
Hooddood78
Karvakuono

Post by Hooddood78 »

Mä olen syönyt sairauteni aiheuttamiin hermosärkyihin Lyricaa nyt jo vuosia. Sitä ennen oli Neurontin ja sitä ennen jo muita epilepsialääkkeitä kipukynnystä nostamaan. En ole itse koskaan ajatellut Lyrican omaavan minkäänlaista viihdearvoa tai kokenut siitä minkäänlaista oloa. Isoimmillaan säännöllinen annokseni oli 600mg päivässä ja ehkä joku nappi päälle tarvittaessa mutten noita oikeastaan juuri ottanut kun en mitään erityistä hyötyä tai buustaavaakaan vaikutusta huomannut.

Nyt olen laskenut Lyrican annoksen jo 100mg päivässä, joten ajattelin kokeilla hieman testata sen buustaavaa vaikutusta Teemun kanssa. 150mg lisää aamulla otetun 75mg kanssa ja sitten Teemut hihaan. Saas nähdä.. En odota oikeastaan mitään efektiä.

-hooddood78
Opiate - Needle - Vein - Rush
just1fix
Lepakko

Post by just1fix »

Feya wrote:Lyricasta on kyllä tullut mun lempiryynini. Tolet nousee turhan nopeaa, mutta sellainen 300mg toimii kyllä vielä ihan hyvin - poistaa pahimmat ahdistukset ja tuo pirteyttä päivään. Tuosta piristävästä vaikutuksesta juuri pidänkin - muut bentsot pistää väsyttään liian helposti.

Auttaa myös hyvin refloihin.
Sama juttu, tänään just mietin että taitaa mennä kärkeen kaikista jyvistä
PiiZu
Psykonautti

Post by PiiZu »

Mut tääki on kaikille henkilökohtasta :) ja mielipiteet on aina mielipiteitä! :)
Hooddood78
Karvakuono

Post by Hooddood78 »

Kohta Lyricastakin saattaa nousta kohua väärinkäytettynä lääkkeenä ja saatavuus hankaloitua huomattavasti.. Ko. lääke on jo huomattu huolestuttavan hyvin kipulääkäreiden, neurologien ja päihdepuolen lekureiden parissa.

-hooddood78
Opiate - Needle - Vein - Rush
seppo600
Lepakko

Post by seppo600 »

Viikon välein saan kaks boxia lyyreja, ja nyt on OIKEASTI menny toinen hukkaan. Toinen boksi on kyllä jo syöty (eilen hain aposta), onnistuskohan tuo että jos normaalisti selittäs että se on mennyt hukkaan, niin pitäsiköhän niille näyttää tuo jäljellä oleva boksi, tai siis levy missä ne lääkkeet on (oli)? Siinä ei tosin kyllä ole mitään enää jäljellä...

Lyrystä tulee kyllä vähän vauhti fiilis kun tarpeeks ottaa, mut jos vielä enemmän niin sitte kyllä notkuttaa :)
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Sillon söin nuita viimeks kun ne tuli markkinoille mikähä vuos se oli 2006 vai 2007??
Asuin ennen paikassa jossa oli paljon juoppoja, juopoille määrättiin lyricoita kovasti paljon.
Heitti pari bissee/sixpäckin sai nuita 300mg lista kaupalla.. Tai ihan muuten vaan lyötiin kourallinen käteen että syö pois.
En tykästyny niihi lääkkeisiin yhtään kyllä.
Ensimmäisen kerran ku nuita söin ni meni 2 vai 3 niitä 300mg nappeja naamaan.
Tasan yks muistikuva siitä illasta, se kun meinaan lentää pää edellä telkkariin ja kaveri saa justii napattua kiinni.
Aamulla heräsin ja joka ruumiin osassa oli joko mustelmaa tai naarmua, enemmän tai vähemmän.
Toisen kerran söin nii söinkö yhen vai kaks niitä 300mg. Tuntu niiku ois ollu sellasessa ihme kännissä mitä näkee tyylii unissaan vaa.
Ja kaveri tappo ittensä mun kämppään nuilla + muilla lääkkeillä.
Muutama muu kaveri heittäny lusikan nurkkaan noitten kanssa läträttyään.
Nii ei oikeen nappaa....
Muistan vaa sen mite vajari olo niistä tuli, ei mitää kontrollia mihkään suuntaan ainakaa sillo ku söin niitä 300mg kapseleita.
Muistelen syöneeni vuosia sitten niitä 75mg lyricoita jotka ei sanonu oikeen mitään.
Oli hammas nii vituillaan että oli pakko vetää kaikkee mitä vastaan tuli.
Kehdattiinko niistä jotain massiaki vielä pyytää, 50centtiä taikka jotain. Sellanen lista missä oli joku epämääränen luku, 14 kappaletta vai mitenkä??
Maha niistä muistaakseni meni sekasi vai olikohan vaan pelkät reflat.
Muistaakseni yksiä isoimmista kapseleista mitä oon nähny ne 300mg... Jokuha vissii veteli niitä nahkaan ja joku veteli nenään niitä.

Ajat ovat muuttuneet...porukka maksaa niistä mansikoita.. hullua... No ei o minulta pois...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Talonmies
Karvakuono

Post by Talonmies »

Juu löysin tossa lääkekaapin kätköistä noita 75mg lyricoita ja aattelin että perkele ilta on pelastettu :D
No otin ensin 300mg ja vähän tuli sellanen lötkö olo ja "jalka eufforiaa" (mitä se ikinä sitten tarkottaakaan)
No sit lähdin kylille pyöriin ja otin vielä illan aikana 150mg boostiks kun tuntu et rupee laskeen... Mahtava ilta oli kyllä pakko sanoa ja positiivinen yllätys nuo Lyrkat kyllä oli :)

Tosiaan ensimmäistä kertaa noilla ryyneillä viihteilin niin jätin sen alkoholin sitten kokonaan pois ja ihan hyvä juttu oli koska olis saatanu mennä liian överiks :D

paljonkos noista 75mg Lyricoista oikeen maksetaan ??? tai että paljonko oote ite maksanu noista ??

Sori sekava viesti kuosissa kun olen 8) :mrgreen:
Tyhmänä tullaan ja viisaina kuollaan.
Steinhelm
Tuppisuu

Post by Steinhelm »

njoo tulipahan vaan mieleen että onkohan lyricoilla mitään yhteisvaikutusta SSRI lääkkeiden kanssa? kun kuuri löytyy niin on mietinnän alla voikohan nuita lyricoita ottaa ns turvallisesti.
Deus et natura no faciunt frusta
tRip
Moderator

Post by tRip »

Steinhelm wrote:njoo tulipahan vaan mieleen että onkohan lyricoilla mitään yhteisvaikutusta SSRI lääkkeiden kanssa? kun kuuri löytyy niin on mietinnän alla voikohan nuita lyricoita ottaa ns turvallisesti.
No lääkäri en ole, enkä valelääkäriksi edes yritä esittäytyä..

mut.. emmä näe oikeen syytä miksi ei voisi ottaa.

Joku fiksumpi voi toki korjaa jos oma kokemukseni vaeltelee harhoissaan.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
tRip
Moderator

Post by tRip »

Talonmies wrote: oli koska olis saatanu mennä liian överiks :D

paljonkos noista 75mg Lyricoista oikeen maksetaan ??? tai että paljonko oote ite maksanu noista ??

Vitun kuosaajat..
nojoo :mrgreen:

Katuhinnoille muuten p t w on topicci jossain tuonelassa puolen.. väsyneenä nyt en jaksa sitä etsiä.

Mut kolme egii on 75mg napista tha apo (reilu)-hinta..
erikseen tietty jengi joka saa ilmetteiseks apost noi ja tsillee.
2egii frendeille.. ja ystäville sitä mieluusti jeesailee mielummin.

Ja ystäviä sitä lähinnä enää näkeekään. et tsillee.. lääkkeet on reseptil.. katuhinnat kaukana siit mitä se on reilulmeiningil. Oravannahat taas arvossaan.
Ainakin täälpäin.

hölpötihöö.
Keep it unreal.

Talonmies
Karvakuono

Post by Talonmies »

tribh wrote:
Talonmies wrote: oli koska olis saatanu mennä liian överiks :D

Vitun kuosaajat..
nojoo :mrgreen:

Katuhinnoille muuten p t w on topicci jossain tuonelassa puolen.. väsyneenä nyt en jaksa sitä etsiä.

Mut kolme egii on 75mg napista tha apo (reilu)-hinta..
erikseen tietty jengi joka saa ilmetteiseks apost noi ja tsillee.
2egii frendeille.. ja ystäville sitä mieluusti jeesailee mielummin.

Ja ystäviä sitä lähinnä enää näkeekään. et tsillee.. lääkkeet on reseptil.. katuhinnat kaukana siit mitä se on reilulmeiningil. Oravannahat taas arvossaan.
Ainakin täälpäin.

hölpötihöö.
Kiitoksia vastauksesta :)

Tälläkin hetkellä makaan himas kolitsihaalari päällä ja menny 600mg lyricaa ja 2 x 10mg pamia :) mmmmh relaxoi :P
doof
Kameleontti

Post by doof »

~900mg menny lauantain jälkeen ja taas hirvee ummetus..! Panacodit tekee aivan saman. Onko mulla niinn helvetin herkkä perse vai tekeekö muillekki näi? :D :(
Talonmies
Karvakuono

Post by Talonmies »

Itselläni kanssa tulee Codeista ummetusta :D

Et oo yksin asian kanssa :mrgreen:
just1fix
Lepakko

Post by just1fix »

Talonmies wrote:Itselläni kanssa tulee Codeista ummetusta :D
Eiköhän se oo aika yleistä että opiaateista tulee ummetusta.

PERKELEEN sossu ei maksanu täys tukia ja sentakia en saa näitä poistettua vähän isompaa läjää, olis ollu vähän paremmat mahkut lopettaa
buprenkäyttö näitten ja tramalien avulla. Munmielestä ehkä kaikkein paras lääke refloihin mitä on (joka ei oo opiaatti/oidi).
sirkkasorkka
Psykonautti

Post by sirkkasorkka »

Miten lyricarespa saattas irrota kunnalliselta lääkäriltä?
lieta
Psykonautti

Post by lieta »

Itselleni määrättiin juuri aloitusannoksella 75mg Lyrica. Toki olen näitä jo aiemmin syönyt, lähinnä pitääkseni pois pahimmat olot tramadolista. Kallis lääkehän tuo on teekissä. En kyllä tästä mitään koukkua itselleni tahdo. Enkä suosittele sitä muillekkaan.
"Don't curse when it rains,
if you don't ever even smile
when the sun shines "
Steinhelm
Tuppisuu

Post by Steinhelm »

sirkkasorkka wrote:Miten lyricarespa saattas irrota kunnalliselta lääkäriltä?
Toistettu

sekä buustaako nikotiini lyrican vaikutusta?
alla 1000lyricaa ja poltin just parit röökit kun tuon huhun oon kuullu että buustais
Deus et natura no faciunt frusta
tRip
Moderator

Post by tRip »

Steinhelm wrote:
sirkkasorkka wrote:Miten lyricarespa saattas irrota kunnalliselta lääkäriltä?
Toistettu
Tekis mieli sanoa, et vitun urpot.. eiköhän täällä ole jo jokaisessa topicissa vähintään jokasivulla kysymys moiseen.
Mut en sano tätä sano vain teille, vaan kaikille.

Pieni vinkki. Kandee tsiigaa lääkärin huoneeseen kun menee, mitä lääkefirmaa k.o lääkäri fanittaa.
Ei ainakaan vielä jokin aika sitten, kun joka lääkäriltä löytyi vähintäänkin se pregabaliini kynä tai lehtiö, usein myös julistekin..
Keep it unreal.

lieta
Psykonautti

Post by lieta »

En suosittele että kukaan tätä lääkettä hakee huvikseen viihdekäyttöön! Yksityinen tai kunnallinen, niin se riippuu aina minkälainen lääkäri sattuu kohdalle. Onko lääkkeelle käyttöaihetta oikeasti, jos ei niin tiedä mitä sanot...
when the sun shines "
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

just1fix wrote:Munmielestä ehkä kaikkein paras lääke refloihin mitä on (joka ei oo opiaatti/oidi).
Vie tosiaan jarrureflat mainiosti pois. Itse pääsin seitsemän vuoden opioidikoukusta Lyricoilla eroon.

Sen jälkeen tosin piti selättää vielä Lyrica-koukku...
Looking for planet Gong...
lieta
Psykonautti

Post by lieta »

^
Jep tämä se mitä itsekin yritelen välttää
when the sun shines "
bUkkA

Post by bUkkA »

Mä söin lyricaa n. ½vuotta... lääkäri oli määrännyt 600mg päivässä, mutta söin yleensä ne pari laatikkoa jotka oli kuukaudeksi jossai parissa viikossa. Jotain 5-10grammaa oli aika perus dose.

Lopetettua en huomannu MINKÄÄNLAISIA refloja, mitään huonoa oloa, en oikeestaan mitään. Isomilla doseilla ei edes kuse itsellä motoriikka lyrikoissa. Vähän päässä semmoinen tunne että olisi ruotsinlaivalla... Ja 10g doseilla kaikki värit alkaa näyttämään hienoilta ja tulee mieleen ehkä eniten pieni dose 2c-c..
PiiZu
Psykonautti

Post by PiiZu »

Ei kai ihmiset osta näit katukauppa hinnoilla. Mä en suostu syömään lyricoit vaik lekuri kirjottaa näit mulle joka kuukaus :mrgreen:
porter

Post by porter »

Tää on jo apteekistakin niin kallista... saatika sitten katukaupparottaryöstraiskaus hinnat :doh:
zerk

Post by zerk »

Tää on kyllä aika ihmeellinen lääke...

Poistaa opiaattireflat todella tehokkaasti - kun kerran kokeilin, niin olo muuttui täydestä helvetistä lähes normaaliksi, ja kun annosta kasvatti isommaksi (1g+) niin sai ihan miellyttävän kuosin, eikä refloja enään edes tajunnut. Niin fyysiset, kuin psyykkisetkin oireet siis katosivat.

Ahdistukseen tätä mulle määrättiin (suurin dose määrättynä tais olla 600mg/vrk - 450mg aamulla ja 150mg illalla, suurimman osan aikaa respassa kuitenkin luki 450mg/vrk) ja siihen se myös toimi. Todella tehokkaasti. Se sellainen baseline- ahdistus hävisi sekä ne vähän rajummat ahdistuskohtaukset, sekä sosiaalinen ahdistus. Syy, miksi lopetin käytön oli vaan se, että pregabaliini muutti mun persoonallisuutta hetken käytön jälkeen liian rajusti. En halunnut sitä ja tunsin, että pärjään jo ilman ahdistuslääkitystä.

Boostaa opioideja ja bentsoja todella rajusti. Auttoi myös bentsoista vieroittautumisessa.

Viihteilyssä en ole ihan varma pidänkö tästä vai en. Tolet nousee ihan järjettömän nopeesti; ekalla kerralla 1g veti ihan täysin kuutamolle, seuraavana päivänä sama dose ei tehnyt edes viidesosaa vaikutuksista... Alkuun tykkäsin tän vaikutuksista isoilla doseilla. Tuli sellainen pilven, kännin, bentsoilun ja jonkin muun olotilan välinen lievästi euforinen pöhnä. Sittemmin tolet alko olla hirmuiset ja sivuvaikutukset lisääntyivät.

500mg+ doseilla kaikki huomaa, että jotain on otettu: puhe takkuaa todella pahasti ja koordinaatio on täysin hukassa. Erityisesti kävely on lähes mahdotonta ilman tukea. Sosiaaliset estot katoaa jo pienemmilläkin doseilla jonkin verran - isoilla doseilla tuleekin sitten usein tehtyä tyhmyyksiä. Muistiin vaikuttaa mulla vaihtelevasti; välillä täydellinen muistinmenetys, välillä muistaa kaiken... ikävä kyllä :P. 1g+ doset aiheuttaa myös tramal-efexor-yms- tyylisiä lihasnykäyksiä, jotka on todella vittumaisia. Lieneekö tramaltyylinen kouristuskohtaus myös mahdollinen?

Silloin, kun tätä käytin, niin suurimmillaan doset oli useita useita grammoja (taisi jopa 7-9g jokin dose olla, kun tolet nousi), mutta varoituksen sana: jatkuvasti kuulen varoituksia isoista doseista tän kanssa. Kuulemma hengenvaarallista leikkiä jo 5g annoksella. Kuullut juttua kouristuksista sun muista. En näihin juttuihin enää perehtynyt, koska lopetin käytön jo aikaa sitten, mutta ottakaa ihmeessä selvää ennenkuin alatte leikkiä tän kanssa.

Tää omaa myös todella hämärän riippuvuuspotentiaalin - mun reflat oli helpot ja lyhyet. Lähinnä ahdistusta ja lihaskramppeja (jotka eivät edes varmaan liittyneet mitenkään Lyricaan). Moni muu taas on puhunut refloista, jotka ovat samaa luokkaa vahvojen opiaattien/isojen bentsoannosten aiheuttamien reflojen kanssa. Eräs tuttuni totesi, että kävisi mielummin uudestaan läpi oksikodonin reflat kolmeen kertaan, kuin Lyrican edes kerran. Eikä kyseinen kaveri vitsaillut. Erittäin yksilöllistä siis.

Kaikenkaikkiaan IMO tää on todella hyvä sellaiseksi lääkkeeksi, jota olisi kaapissa varmuuden vuoksi. Boostaamiseen ehkä paras ryyni, bentso/oparefloihin todella hyvä apu. Ahdistukseen ja joihinkin kipuihin todella toimiva. Mut en lähtis kuosaamaan pelkästään tällä. Jotenkin sellainen perstuntuma, ettei se tekis kovin hyvää terveydellekään.

Mut kallista tää on. IHAN VITUN KALLIS LÄÄKE! Suorastaan naurettavan hintainen. Muistaakseni kelakorvauksen jälkeen 56x150mg maksoi... oliskohan 50€ ollut? Vai 60-70€... Ja katuhinnoilla, voi helvetti sentään mitä jotkut suostuu tästä maksamaan ja vielä kuosaa näillä :mrgreen: .
porter

Post by porter »

Joo helkatin kallis, ihan hvin toimii hermokipuihin ( mihin on tarkoitettukin)... tänään tosin hiukan viihteen puolella, 750mg lyricaa nollatoleilla ja 900mg tramalia menossa. Olot ei oo mitkään älyttömän kovat vielä oikeestaan, lyricat otin tunti sitte.. Millokoha nää nousee tästä huippuunsa? tramalit vaikuttaa jo.

Ettei siis olis offtopic niin itsekysymys eli kuinka nopeesti Lyrica vaikuttaa?
zerk

Post by zerk »

1-2h pitäis riittää. Itellä meni useimmiten 2h et päästiin huipulle, siin 45min-1h kohdilla alko vasta vaikuttaa.