Alkoholi-topic

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
User avatar
Diamond
Psykonautti
Posts: 57
Joined: Fri 19 Aug 2011, 12:10
Location: Helsinki

Re: Alkoholi-topic

Post by Diamond »

Eii sen aina tarvitse maistua. Itselläni oli entisellä paikkakunnalla pari lestadiolaista kaveria, ja ei heille siitä sanottu. Kyseenalaistettiin kyllä se että miksi tupakkaa sai vetää vaikka koko ajan, mutta alkoholia ei tippakaan. Koulussani on myös tyttö joka on tautoinut itseensä "Drug free" ei siis juo eikä polta, ja hänen selkänsä takana ihmiset haukkuu. Minulle on ihan sama, juokoot tai olkoon juomatta :P Itse juon kohtuudella, en tykkää olla sekaisin :)

Olen kyllä pohtinut alkoholin yhteiskunnallista merkitystä.. Se on myrkky millä saa itsensä todella mutkalle jos haluaa :D Mutta olen kuulluut muutamilta vanhemmilta aikuisilta vastaavanlaista: " Alkoholi on laillista koska se ei ole yhtä vaarallista kuin esim kannabis" :roll:
User avatar
BrokenFinger
Lepakko
Posts: 160
Joined: Fri 09 Jul 2010, 16:40
Location: Oulu

Re: Alkoholi-topic

Post by BrokenFinger »

^ Valitettavasti tuo näkyy olevan suomen kanta ja sellaisena pysyy koska hUUmeethan ova LAITTOMIA! :foil: "Kaikki laiton on vaarallista ja tappavaa. Oisko se sitten kivaa kun ojat ois täynnä nuoria jotka on piikittäny yliannostuksen kannabista" Ei mikään ain ole liiallisesti käytettynä hyväksi mutta alkoholi on kyllä ihan pahimmasta päästä. Noh, se nyt on aina sattunut olemaan se laillinen. Ei se ole mikään perustelu. Kyllähän orjuuskin oli pitään laillista. On useita mm. WHO:n ym. asiantuntevien tahojen tekemisä tutkimuksia eri huumeiden vaarallisuudesta. Alkoholi rehvastelee aina aivan kärjessä. Kaikkein vaarallisimpana tai hyvänä kakkosena. Pahinta on sen muille kuin käyttäjälle aiheuttamat ongelmat. Ja tälläistä käytöstä katsotaan usein jopa läpi sormien. "Eihän sille mitään voinut kun oli niin kännissä.." Alkoholi ei ole edes kunnon psykoaktiivi vaan liuotin joka perustuu siihen että se liuottaa ja tuhoaa soluja aiheuttaen käyttäjälleen myrkytysoireita. Mielestäni verrattavissa liiman nuuhkimiseen.

Ja sitten se toinen puoli. On olemassa myös asiallista ja hienoa kulttuuria alkoholin ympärillä. Nautin hyvästä viinistä tai oluesta. Käyttämisreaktiolla saa sellaisia makuja aikaan mitä ei muualta löydy ja hyvän viinin tai oluen valmistus ei ole aivan helppo homma. Kruunaa hienon aterian. :) Mutta suomalaisten on vaikea pysyä siinä. :/
User avatar
Mandown
Lepakko
Posts: 199
Joined: Tue 15 Mar 2011, 16:07

Re: Alkoholi-topic

Post by Mandown »

Kannattaa käydä joskus katkolla ni näkee millanen yhdistelmä on suomalaiset juopot + eka päivä ilman! :twisted: :twisted:
Ihan vitun rumaa katsottavaa :D
"Oisko tota lisäannost"
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."
User avatar
zero
Kameleontti
Posts: 650
Joined: Thu 22 Sep 2005, 11:57
Location: Lahti

Re: Alkoholi-topic

Post by zero »

Mandown wrote:Kannattaa käydä joskus katkolla ni näkee millanen yhdistelmä on suomalaiset juopot + eka päivä ilman! :twisted: :twisted:
Ihan vitun rumaa katsottavaa :D
onhan se, semmonen on kiva saada varsinki huonekaveriks. :P nykyää kyl vitusti tiukentunu säännöt ainaki täällä päin (lahessa), tulovaiheessa esim. missä promilleissa sinne saa tulla, juopoiltaki huumeseulat jne. ekana päivänä ku promillet laskee tietyn määrän alle ni saavat 20 x 10mg pamii. ja muistaakseni imovanee unee. loppuajan saaki sit vaa risolidiii. :P ja vitun älytöntä et niitä pidetää siel yleensä vaan sen viikon verran ja sit pihalle eli dokaamaa. ts. semmonen levähdyspaikka niille, tai nimensämukasesti "katko", eli saa putken katkastuu hetkeks. sais kyllä paljon pidempää pitää ja kuntoutusta ja tämmöstä niille olla mutta kun ei vaan rahotusta löydy, kun siellä ravaa yleensä aina ne samat ihmiset. saattaa monia kymmeniäkin kertoja olla takana monella juopolla katkolla. ei oo parii vuotee tullu oltuu siellä ni en tiiä miten on meno muuttunu sitte, tiukentunu ainaki vitusti kuulemma.

narkeilla onki sitte vähä eri meininki.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
User avatar
Olio
Kameleontti
Posts: 550
Joined: Mon 18 Oct 2010, 22:48
Location: Tku/Hki

Re: Alkoholi-topic

Post by Olio »

Mä ainakin tykkään alkoholista todella paljon tulee aina hyvä olo ja ego buustii. Niinku pirinistit ei tykkää vetää alkoa sen oon huomannu ja ite en siitä aineesta välitä paskan vertaa.

Nii ja en tarkoita joka päiväistä dokaamista pari kertaa viikossa tai kerran.
C0H0

Re: Alkoholi-topic

Post by C0H0 »

Oon huomannut et paras olo alkosta tulee jos ottaa sitä lakkatyyliin, eli 1 paukku aina tunnin välein. Noin saa kunnon energisen ja euforisen humalan verrattuna jos lipittää tunnin verran jotain juomaa, lisäks aina paukun ottaessa saa pienen nousfiiliksen päälle. Alkoholijuomat imo maistuu muutenkin pahalle, joten parempi vaan jos nopeasti saa alas eikä tarvitse juoda vähän aikaa sit.
Kottonmouth

Re: Alkoholi-topic

Post by Kottonmouth »

1 paukku tunnin välein = oot käytännössä selvinpäin?

Ihan hyvä tuo systeemi muuten, mutta itse vetäisin ainakin 2 shottia tuntiin. (tosin kun juon, kiskon nopeaan tahtiin tiukkaa viinaa, saa parhaat sävärit irti. Bisseä juon lähinnä maun takia)

tuo 1 paukku tuntiin kuulostaa aika hauskalta, jos viina loppuu, olet vielä ajokunnossa :D
User avatar
Joumän
Psykonautti
Posts: 83
Joined: Sat 30 Apr 2011, 21:00

Re: Alkoholi-topic

Post by Joumän »

Olut on alkoholeista parhainta ja käytännöllisintä. Saa vetää bisseä paljon mut kyl saa kantaakki bisseä paljon. :) 5-8% juomissa homma pysyy handussa eikä sellasia lieveilmiöitä tapahdu niinkun viinan kanssa läträtessä. Viina on riski. Bisse on rentoutus. Mut sitä bissee pitää olla paljon.

Yksi annos alkoholia tuntiin on sama kuin letulla pyyhkisi persettä. :|
Ja laita eteen mitä vaan, jos se tuskaa helpottaa niin kyselemättä nappaan
Kottonmouth

Re: Alkoholi-topic

Post by Kottonmouth »

Jep. Keho polttaa jo juurikin tuon annoksen tuntiin.
C0H0

Re: Alkoholi-topic

Post by C0H0 »

Tietysti toleranssin omaavalle toi annos tuntiin on aika vähän. Itsellä tolettomana annos-kaks kerran tuntiin niin muutaman tunnin päästä iskee oikeen mukavat olot ja jatkuu pitkään kunhan muistaa pitää aina sen tunnin tauon. Vaikka maksa polttaakin annoksen tunnissa, niin silti se vaikutus aivoihin kestää pitempäään, ja kyllähän se rakentuu siitä pikkuhiljaa kunnon humalaks. Mut joo, pitää löytää just se sopiva annostus, että pystyy pitämään miellyttävän humalatilan tuntikausia yllä, se on aika taitolaji kyl. :mrgreen:
Petri6
OD
Posts: 1362
Joined: Mon 21 Jun 2010, 20:26

Re: Alkoholi-topic

Post by Petri6 »

C0H0 wrote:Tietysti toleranssin omaavalle toi annos tuntiin on aika vähän. Itsellä tolettomana annos-kaks kerran tuntiin niin muutaman tunnin päästä iskee oikeen mukavat olot ja jatkuu pitkään kunhan muistaa pitää aina sen tunnin tauon. Vaikka maksa polttaakin annoksen tunnissa, niin silti se vaikutus aivoihin kestää pitempäään, ja kyllähän se rakentuu siitä pikkuhiljaa kunnon humalaks. Mut joo, pitää löytää just se sopiva annostus, että pystyy pitämään miellyttävän humalatilan tuntikausia yllä, se on aika taitolaji kyl. :mrgreen:
Taitolaji tosiaan. Valitettavasti tuli tuo kyllä taas eilen todistettua. Tosin koko viikon rauhallinen bissen litkiminen (kyseessä vielä tsekkiläiset oluet, joissa alkoholia hieman vähemmän) ei aiheuttanut humalaa, mutta sitten kun sekaan lisättiin viinat niin vituiksihan se taas meni. Lakassa sentään pystyy seuraamaan omaa käytöstään ja todellisen tarpeen vaatiessa jopa hillitsemään sitä. Lisäksi annos-vastine -käyrä on sen verran jyrkkä, että alkoholin "en muista mitään ja käyttäydyn kuin häkistä karannut vammainen apina" -vaihe jää kokonaan väliin ja seurauksena on vain tipahtaminen.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
AlproRusi

Re: Alkoholi-topic

Post by AlproRusi »

Oluen hihta on noussut montakymmentä priosenttia.

Minusta tuo laatikon hinta ei ole enää kohtuullinen...

18,80 oli ennen, nyt on 24,60!
Last edited by AlproRusi on Tue 13 Mar 2012, 00:24, edited 1 time in total.
Soppaluu
Lepakko
Posts: 222
Joined: Thu 08 Mar 2012, 20:17

Re: Alkoholi-topic

Post by Soppaluu »

'En juo enää koskaa'

:cheers:
User avatar
Ongelma
Lepakko
Posts: 171
Joined: Mon 20 Jun 2011, 21:34
Location: 03

Re: Alkoholi-topic

Post by Ongelma »

Nyt on taas ollut putki päällä, ei siis ryyppyputki, mut joka päivä on alkoa (lähinnä bissee, vähän lonkkua) menny näin oheistuotteena siitä lähtien ku laitoksesta pääsin tammikuussa.
C0H0

Re: Alkoholi-topic

Post by C0H0 »

Petri6 wrote:
C0H0 wrote:Tietysti toleranssin omaavalle toi annos tuntiin on aika vähän. Itsellä tolettomana annos-kaks kerran tuntiin niin muutaman tunnin päästä iskee oikeen mukavat olot ja jatkuu pitkään kunhan muistaa pitää aina sen tunnin tauon. Vaikka maksa polttaakin annoksen tunnissa, niin silti se vaikutus aivoihin kestää pitempäään, ja kyllähän se rakentuu siitä pikkuhiljaa kunnon humalaks. Mut joo, pitää löytää just se sopiva annostus, että pystyy pitämään miellyttävän humalatilan tuntikausia yllä, se on aika taitolaji kyl. :mrgreen:
Taitolaji tosiaan. Valitettavasti tuli tuo kyllä taas eilen todistettua. Tosin koko viikon rauhallinen bissen litkiminen (kyseessä vielä tsekkiläiset oluet, joissa alkoholia hieman vähemmän) ei aiheuttanut humalaa, mutta sitten kun sekaan lisättiin viinat niin vituiksihan se taas meni. Lakassa sentään pystyy seuraamaan omaa käytöstään ja todellisen tarpeen vaatiessa jopa hillitsemään sitä. Lisäksi annos-vastine -käyrä on sen verran jyrkkä, että alkoholin "en muista mitään ja käyttäydyn kuin häkistä karannut vammainen apina" -vaihe jää kokonaan väliin ja seurauksena on vain tipahtaminen.
Lakka on kehittyneempi versio alkoholista. :)

Aika ylijäämä päihdehän tää alkoholi loppujenlopuksi on itelle. Jos välillä pitää jotain ottaa, niin muut päihteet on kyl prioriteettilistalla ensin, alkoholi tulee melkein viimesenä, tosin se lähinnä vain krapulan tähden, humalatilassa ei sinänsä ole mitään moitittavaa kunhan juomaa riittää.
seppo600
Lepakko
Posts: 164
Joined: Thu 01 Jul 2010, 15:08

Re: Alkoholi-topic

Post by seppo600 »

Väkevien kaa lähtee aina käsistä jos niitä on tarpeeksi. Aina, ainaki itellä. Mutta ne nousut on kyl huiput ku ottaa pitkää huikkaa jostai väkevästä viinapullosta, siihen asti pystyy kontrolloimaan itteensä ku muistaa vielä huomenna siihen asti, mutta sen jälkee alkaa hulluus ja sekoilu. Bissen kaa ei mee raivokuntoon, tosin jos pullon ykkösellä ottaa nii ja niitä on 24 nii sitten..

Bisse tai miedot viinit about 15% iha jees, siis just nää "spugedeelit" eli doris sun muut.

sori jos sekavaa ku itekki aika sekavaaa-aa
C0H0

Re: Alkoholi-topic

Post by C0H0 »

hideo wrote:Väkevien kaa lähtee aina käsistä jos niitä on tarpeeksi. Aina, ainaki itellä. Mutta ne nousut on kyl huiput ku ottaa pitkää huikkaa jostai väkevästä viinapullosta, siihen asti pystyy kontrolloimaan itteensä ku muistaa vielä huomenna siihen asti, mutta sen jälkee alkaa hulluus ja sekoilu. Bissen kaa ei mee raivokuntoon, tosin jos pullon ykkösellä ottaa nii ja niitä on 24 nii sitten..

Bisse tai miedot viinit about 15% iha jees, siis just nää "spugedeelit" eli doris sun muut.

sori jos sekavaa ku itekki aika sekavaaa-aa
Mä en ole koskaan onnistunut saamaan alkoholilla sekoilua tai muistinmenetystä vaikka tarkoituksenhakuisesti olen sitä etsinytkin ihan kokeilun vuoksi. Toisaalta annokset olleet maksimissaan 17 kohdalla, ehkä sit isommilla annoksilla. Ehkä parempi näin.
anaganja
Psykonautti
Posts: 132
Joined: Thu 05 Aug 2010, 16:50
Location: Tampere

Re: Alkoholi-topic

Post by anaganja »

Jännä kun nykyään tulee ryypättyä enemmän kuin ikinä.. Silti krapulat vain pahenevat, mikähän syynä? :roll:
Ja toinen jännä juttu on, että kuinka nopeasti tähän liuottimeen nousee toleranssi? :D Tuntuu että laskis vaan vaikka ei sekään haittaa.
Noi pelkotilat lisääntyny myös krapulassa, ennen ei ollut. Ja muistikin nykyään lähtee tosi pienillä annoksilla.
Soppaluu
Lepakko
Posts: 222
Joined: Thu 08 Mar 2012, 20:17

Re: Alkoholi-topic

Post by Soppaluu »

anaganja wrote:Jännä kun nykyään tulee ryypättyä enemmän kuin ikinä.. Silti krapulat vain pahenevat, mikähän syynä? :roll:
Ja toinen jännä juttu on, että kuinka nopeasti tähän liuottimeen nousee toleranssi? :D Tuntuu että laskis vaan vaikka ei sekään haittaa.
Noi pelkotilat lisääntyny myös krapulassa, ennen ei ollut. Ja muistikin nykyään lähtee tosi pienillä annoksilla.
Juot enemmän, krapulat pahenevat. Aika simppeliä?

"Hermostollisen toleranssin kehittymiseen ei tarvita jatkuvaa, runsasta alkoholinkäyttöä, vaan siihen riittävät yksittäiset, toistuvat nauttimiskerrat."
-Päihdelinkki
Kottonmouth

Re: Alkoholi-topic

Post by Kottonmouth »

anaganja wrote:Jännä kun nykyään tulee ryypättyä enemmän kuin ikinä.. Silti krapulat vain pahenevat, mikähän syynä? :roll:
REPS.

Paras juttu pitkään aikaan :mrgreen:
C0H0

Re: Alkoholi-topic

Post by C0H0 »

anaganja wrote:Jännä kun nykyään tulee ryypättyä enemmän kuin ikinä.. Silti krapulat vain pahenevat, mikähän syynä? :roll:
Ja toinen jännä juttu on, että kuinka nopeasti tähän liuottimeen nousee toleranssi? :D Tuntuu että laskis vaan vaikka ei sekään haittaa.
Noi pelkotilat lisääntyny myös krapulassa, ennen ei ollut. Ja muistikin nykyään lähtee tosi pienillä annoksilla.
Juo pelkkää viinaa. Ei tuu ainakaan itelle yhtä pahaa krapulaa jos juonut vaan viinaa. Mut jos juonut viskiä, rommia tai kaljaa niin niin hirveä päänsärky ja laattafestarit seuraavana päivänä. Laadukas viina ei maistu paljoo millekään, elikäs puhtaasta lopputuotteesta kyse, alkon halvimmat eivät siihen tietysti yllä. Viskeissä, rommeissa ja kaikissa muissa aroomikkaissa tai makua omaavissa alkoholijuomissa on paljon erilaisia aromiyhdisteitä ja kaljassa lisäks kaikkea muutakin.
PeppeHalti
Lepakko
Posts: 202
Joined: Mon 14 Mar 2011, 04:54
Location: Englanti

Re: Alkoholi-topic

Post by PeppeHalti »

Ei pysty enää juomaan alkoholia. Pidin noin puolen vuoden tauon, jolloin en juonut ollenkaan, ja nyt kun juo, niin ei tule sellaista iloista nousuhumalaa, vaan jotenkin vaan menee sekaisin. Ja sitten monta päivää jälkeenpäin on kauhea ahdistus päällä. Parempi vaan olla kokonaan ilman.
User avatar
testeri420
OD
Posts: 1260
Joined: Mon 01 Aug 2011, 17:32
Location: Psychouschwitz

Re: Alkoholi-topic

Post by testeri420 »

PeppeHalti wrote:Ei pysty enää juomaan alkoholia. Pidin noin puolen vuoden tauon, jolloin en juonut ollenkaan, ja nyt kun juo, niin ei tule sellaista iloista nousuhumalaa, vaan jotenkin vaan menee sekaisin. Ja sitten monta päivää jälkeenpäin on kauhea ahdistus päällä. Parempi vaan olla kokonaan ilman.
Sama vika. Harvoin kännit juon. En tykkää siitä olosta ollenkaan. Kyllä se muutama menee että rentouttaa ja silleesä mut kännit, hyi hyi.
Alkoholi on myrkkyä pahimmanluokan sellaista.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
C0H0

Re: Alkoholi-topic

Post by C0H0 »

testeri420 wrote:
PeppeHalti wrote:Ei pysty enää juomaan alkoholia. Pidin noin puolen vuoden tauon, jolloin en juonut ollenkaan, ja nyt kun juo, niin ei tule sellaista iloista nousuhumalaa, vaan jotenkin vaan menee sekaisin. Ja sitten monta päivää jälkeenpäin on kauhea ahdistus päällä. Parempi vaan olla kokonaan ilman.
Sama vika. Harvoin kännit juon. En tykkää siitä olosta ollenkaan. Kyllä se muutama menee että rentouttaa ja silleesä mut kännit, hyi hyi.
Alkoholi on myrkkyä pahimmanluokan sellaista.
Oon kyl samaa mieltä. Eipä tuu mistään muusta aineesta yhtä ikäviä laskuja/jälkioloja mitä alkoholista. Eka päivä on fyysisesti surkea olo toka päivä psyykkisesti. Kunnolla tuntuu että keho on myrkytystilassa.
anaganja
Psykonautti
Posts: 132
Joined: Thu 05 Aug 2010, 16:50
Location: Tampere

Re: Alkoholi-topic

Post by anaganja »

Ahhaha.. Olipas tyhmästi ilmaistu toi krapulajuttu :mrgreen:
Tarkoitin siis että vaikka sietokykyni on kasvanut, niin krapula tulee pienemmistä määristä kuin ennen.
Mutta sainkin vastauksen jo tähän.
C0H0

Re: Alkoholi-topic

Post by C0H0 »

Mä olen tullut siihen pisteeseen eteti vaan uskalal enää juoda alkoholia ilman että on seuraavaks päiväks bentsoja tai mahdollisesti jopa opioideja. Nytkin humalassa mukavasti, ei siinä kännissä on kivaa juttu luistaa. ;) Onneks huomiseks odottaa 2mg xanoria ja illlaks 40mg tenoxia. :)
User avatar
testeri420
OD
Posts: 1260
Joined: Mon 01 Aug 2011, 17:32
Location: Psychouschwitz

Re: Alkoholi-topic

Post by testeri420 »

Ei mulle oikeestaa krapulaa tuu vaik kui paljo joisin. Lähinnä sellane laiska ja väsyny olo jos sitä krapulaks voi sanoo jos edes sellane tulee...

Inhoan känniä ku se o nii typerä olo... siis "King for a day, fool for a lifetime..." jos tekee jotai hulluuu mistä tulee 9 vuode tuomio...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
C0H0

Re: Alkoholi-topic

Post by C0H0 »

testeri420 wrote:Ei mulle oikeestaa krapulaa tuu vaik kui paljo joisin. Lähinnä sellane laiska ja väsyny olo jos sitä krapulaks voi sanoo jos edes sellane tulee...

Inhoan känniä ku se o nii typerä olo... siis "King for a day, fool for a lifetime..." jos tekee jotai hulluuu mistä tulee 9 vuode tuomio...
Ole onnellinen. Itse olen niitä joille tulee konkreettisesti paskin olo mitä voi tulla. Siis masennus ja apatia. Piriä voin käyttää pitkiä aikoja eikä laskuja tule, mut alkoholi aiheuttaa jo yhen illan jälkeen vittumaisen masennuksen. Mikään ei kiinnosta, tekis mieli vaan kuolla pois, vuoteessa vois vaan makaa, mutta koska ei nukuta eikä mikään kiinnosta niin haluaa kuolla pois. Mikään asento nukkuessa ei tunnu oikealta. Jne. Hirveä olo siis. Kännissä lähes pakko etsiä jotain päihdettä seuraavaks päiväks. Noh koska tyhmä olen niin usein juon itseni känniin, enemmän kuin pitäisi ja kärsin masennuksesta jälkikäteen. Hirveimmät laskut siis ikinä mitä voi saada. Jos ei bentsoja tai muuta hyvää löydy niin lähinnä pakotettu juomaan muutaman päivän loiventavia, ellei halua tosissaan pohtia itsemurhaa.
FlyingH

Re: Alkoholi-topic

Post by FlyingH »

Itsellä on taas niin, että jos juo paljon esim. tissuttelua (2-4 annosta) joka päivä ja vaikka kerran viikkoon kovat kännit niin krapulat ovat kohtuullisen lieviä.

Kun taasen juo vaikka kaksi kertaa kuukadessa kännit viikonloppuina eikä viikolla ollenkkaan alkoholia niin krapulat ovat karmaisevia.
kuumottelija
Lepakko
Posts: 270
Joined: Sat 26 Jun 2010, 17:49

Re: Alkoholi-topic

Post by kuumottelija »

Itsellä sama noiden krapuloiden kanssa! Ennen kovillakin känneillä olemattomia/yhdellä pitsalla ohimeneviä, nykyisin twelvistäkin tulee sellainen olo että on hirvee paniikki/ahdistus ajoittain, todella heikko olo ja joutuu kiskoo tasottavii tunnin välein. Benzot tosin auttaa!