Alkoholi-topic

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
King Ink
LD50

Re: Alkoholi-topic

Post by King Ink »

Nii, eihän sitä päihdyttävää annosta tarvitsekaan ottaa, jotta olo kohenee.
Psykoverse
Karvakuono

Post by Psykoverse »

henkilökohtaisesti minä en pidä alkoholista (ainakaan aikaisemmin pitänyt), johtuu siitä että tunnen liikaa juoppoja elämässäni, vaikka itse juonkin silloin tällöin pari siideriä. en pidä muista juomista, vain omenapäärynäsiideristä, muut maistuvat ihan kuralta imo. tällä hetkellä 2 omenapäärynäsiideriä alla, olo hieman rento, mukava ja puhelias. enempää en ikinä ota kerralla koska en halua siitä ongelmaa, ja toisekseen asunnossani ei virallisesti saisi juoda, katastrofi iskee jos jäisin kiinni asunnossani juomisesta (olen jälkihuollossa ja joutuisin laitokseen tjsp). alkoholi on ihan mukavaa ottaa muutamia kertoja viikossa, ihan vain mukavan olon saavuttaakseen ja rentouttaakseen itseään. vitutukseen en juo. ja kun ottaa vain pari siideriä niin kukaan ei huomaa mitään vaikka itselllä on rento ja mukava olo (vai huomaako? :mrgreen:).

mutta asiaan: kuinka nopeasti alkoholiin kasvaa toleranssi ja onko sillä rajaa kuinka pitkälle se kasvaa tjsp? kuinka nopeasti toleranssi tippuu taas nollaan (jos oletetaan että toleranssia on sen verran että kahdesta tai kolmesta siideristä ei tulisi mitään), kellään tietoa?
Neste
OD

Post by Neste »

Oon funtsinu (taas) viime aikoina että vois jättää juomisen ihan kokonaan vaikka tulee otettua harvoin jo nyt. Toletkin on niin alhaalla että jo 1 olut saattaa kolahtaa. Jos juo tuohon pari lisää niin hetken päästä tulee laskut tai jos ottaa enemmän niin seuraavana päivänä on helvetin ahdistava darra.

Ikävä homma kun kuitenkin pidän oluesta ihan maun puolesta ja nuo alkoholittomat eivät ole kovin ihmeellisiä.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
Joumän
Psykonautti

Post by Joumän »

asdaaja wrote:kuinka nopeasti alkoholiin kasvaa toleranssi ja onko sillä rajaa kuinka pitkälle se kasvaa tjsp? kuinka nopeasti toleranssi tippuu taas nollaan (jos oletetaan että toleranssia on sen verran että kahdesta tai kolmesta siideristä ei tulisi mitään), kellään tietoa?
Alkoholin kanssa toleranssi riippuu todella paljon iästä, geeneistä, painosta ja juomishistoriasta. Yleensä puhutaan hermostollisesta ja aineenvaihdunnallisesta toleranssista. Aineenvaihdunnallinen toleranssi syntyy kun juodaan suurempia määriä kerralla pidemmän aikaa. Eli elimistö alkaa polttaa alkoholia yksinkertaisesti nopeammin kuin mitä se ennemmin on polttanut. Tälläisen toleranssin syntyminen vaatii kyllä sitten jo aika rankkaa juomista pidemmän aikaa, ja et noilla ilmoittamilla määrilläsi pystyisi sellaista itsellesi koskaan edes hankkimaan... Hermostollinen toleranssi on sitten sitä, että kun olet juonut lähes joka viikko riskirajojen (miehillä 24 annosta viikossa) pintaan tai sen yli, (kuten minä olen nyt tehnyt jo kohta kolmatta vuotta) huomaat etteivät sosiaaliset estot lähdekkään enää niin hyvin, ei tule läheskään yhtä hyvä olo, eikä tasa-paino ja koordinaatio häivykkään mihinkään kuten sen oli tapana samasta määrästä silloin aikoinaan. Sitä tuo aika pitkälti on ainakin omiin kokemuksiin pohjaten. Tuon kolme vuotta sitten puoli litraa kirkasta viinaa illan (~6h) mittaan nautittuna olisi johtanut lopulta sammumiseen, kun tuon jälkeen nykyään voi lähteä vielä baariinkin.

Olen kyllä huomannut itselläni sen, että jo kahden viikon alkoholittoman jakson jälkeen humala tuntuu jotenkin euforisemmalta ja "iskee päähän" paremmin. Ainahan alkoholi tietenkin vaikuttaa hermostoon, oli sitten toleranssia, krapula tai vuoden raittius takana. Noilla parilla siiderillä pari kertaa viikossa ei kyllä mitään toleransseja pahemmin saavuteta, ainakaan seuraavaan vuoteen. Eli riippuu paljon noilla edellämainituista jutuista. Mutta se kaksi viikkoa ainakin kestää välittäjäaineiden edes jonkinlaiseen tasapainoutumiseen.

Ja kyllä minä ainakin väittäisin huomaavani henkilöstä, jos se on vähintään kolme annosta alkoholia nauttinut.
Ja laita eteen mitä vaan, jos se tuskaa helpottaa niin kyselemättä nappaan
Uke
LD50

Post by Uke »

Oon alkanu nauttimaa alkoholeista enempi. Maktottumukset laajentunu. Kalja on vitun pahaa edellee mut vitun monet siiderit on alkanu menee iha vitu hyvi alas. Crowmoor, Bullmers, Black Rat.. Oikeestaa vitu monet vähä kuivemmat. Sit pidin ennen viinan makuu pahana, mut nykyää esim. shotin muodossa anisviinat (ainaki muutama mitä kokeillu), jallu ja pari muuta on alkanu maistuu aika jees <3
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

Olut on just parasta. Muuta en juokaan yleensä paitti whiskyy ja vodkaa noista vahvemmista.
doof
Kameleontti

Post by doof »

C0H0 wrote:
jNas wrote:Joskus ku lupaan ittelleni olla käyttämät mitään huumeit vaikka pari viikkoo, ni joskus tulee otettua pari bisseä iltasin "lohdutuksena" :P sit kavereide kans tulee pari krt/kk juotua, mut muute en holia juo vaik ihan mukava onki. Ja kyllä, bisse on sitä parast!
Sori, mut pakko tarttua tähän. Eikös tuo ole hieman itsensä kusettamista, kun on ilman "huumeita", mutta silti käyttää alkoholia? Kahvin ja tupakan ymmärrän, ne kun päihdyttää hyvin vähän.
Antaa olla ittensä kusettamista, kunha menee läpi
Sleeveless
Psykonautti

Post by Sleeveless »

Mä en pidä alkoholista sitten pätkän vertaakaan. En mausta, fiiliksestä, siitä että imen vaikka vieraan kyrpää kännissä ja siitä että jos ottaa överiksi pitää kysyä kavereilta että mitä vittua tapahtui sen ensimmäisen shotin jälkeen. Ei vaan ole mun juttu, sorry.
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Espanja. Jep vittu viinipullo eurolla. Ihan vitun siisti fiilis kun kun koko paivan pyoriny tua kaupungin kokosessa saunassa silmat sumus ja nyt ne nakee taas joka ainoon hikipisaran senoritojen nahassa. OON SELVA TAAS HOMBRE. Get drunk everyday.

Ei mut aika kauan jo kyteny mielessa ajatus piiiiitkasta tauosta tan kanssa.

mutta ei vittuuuuuuuu ei sita taas mieti yhtaan. Samettista askelta vittu tulikuumilla lasinsirpaleilla.
pirun hyvä nuolla kuorena
Azee
Psykonautti

Post by Azee »

Joo oon humalassa. Myönnän. Lihasrelaksatiiiviisia vaikutuksia ja tarkkuushäiriötä. Sitä se tekee. Olin 11 tuntia töissä ja nyt viel ihan helvetin kovassa humalassa kun kuudelta aloitin ja 12 lopetin. On se ihmejuomaa.
No More Games. No More Bombs. No More Walking. No More Fun. No More Swimming. Boring. I am always bitchy. No Fun – for anybody. You are getting Greedy. Relax – This won’t hurt.
C0H0

Post by C0H0 »

Tulipa taas (sadannen kerran?) todettua että alkoholi on aivan hirveää paskaa, jossain vaiheessa rupes vaan hakkaa paikkoja paskaks kun ilman mitään järkevää syytä nous raget päähän, aikasemmil kerroil kans joko itsesäälipaskaa suikidefiiliksis tai sit vaan jostain aivan tyhjästä nouseva vihaisuus. Noh rauhotuin siitä, mut nyt toinen päivä krapulaa jo, ahdistuksen, vainoharhojen ja lievän paniikkikohtausten säestämänä. Piti sit pitkästä aikaa ottaa taas bentsoja. Sekin on aika huomattava ominaisuus kännissä, että tekee heti mieli kaikkia muita päihteitä. Esim. tupakkaa, poretta, tms. vaikkei selvinpäin noi yhtään himottaskaan.
Mandown
Lepakko

Post by Mandown »

Tää on iha kivaa. Paras päihde tavallaan mut tavallaan paskin.. jännää :mrgreen:
"Oisko tota lisäannost"
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."
avantGarde
Lepakko

Post by avantGarde »

On tää aine kanssa. Ei vittu mitä sekoilua taas ollu viime päivät huhhuuh. Nyt stoppi ja kaivan vaikka antabukset kaapista jos ei muu auta. Pakko saada elämä raiteilleen. :(
C0H0

Post by C0H0 »

Huhuh, tänään vihdoin viimein normaali hyvä olo. Ei siinä mennyt kuin kolme päivää pilalle kun meni alkoholia juomaan, se päivä kun joi ja ne kaksi krapulapäivää. Huomaa kyllä miten alkoholi vaikuttaa pidemmän päälle mielialaan, muistiin, keskittymiseen ja fyysiseen kuntoon. Eipä tule kovin montaa muuta päihdettä mieleen jotka jo kerran viikossa käytöllä vaikuttaa noin negatiivisesti, vielä kun katsoo miten paskat vaikutukset siitä saa. :down:
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Ku sopivasti ottaa jos osaa niin kiva aine on.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

King Ink wrote:Ku sopivasti ottaa jos osaa niin kiva aine on.
niinpä! Mä oon ihmeellinen tapaus et osaan joskus juoda kohtuudel,sopivasti. Riippuu hyvin paljolti seurasta miten paljon juo, moni varmaa komppais.

Ja siis,alkoholihan on paras buusteri! Ei sitä muuten aina jaksa juoda...pelkiltää..
. . . (--) °
C0H0

Post by C0H0 »

King Ink wrote:Ku sopivasti ottaa jos osaa niin kiva aine on.
Niin no kohtuudella olis se neljä annosta. Jos joku huume pitäs poistaa maailmasta, niin se vois mielestäni olla alkoholi.
tsundere
Lepakko

Post by tsundere »

^what!? :D
alkoholi on ehkä paras päihde imo. :D se on niin mukautuva... sen avulla voi nukkua, bilettää, maalata, tuijottaa seinää.... ihan mitä vaan.
minkä tahansa muun päihteen voisin hyvinkin kuvitella jättäväni koko loppuelämäkseni, mutta alkoholia en.

..ja kun mulla ei tuu krapulaakaan :mrgreen:

joskus tuli, mutta ei enää... ihan sama mitä juo, miten paljon.. seuraavana päivänä on vaan sellaine lievä disso-fiilis, josta tykkään myös.

ah, alkoholi. futuramassa robotit toimii alkoholilla. i wanna be a robot :cheers: bender :cheers:
vastatkaa vihaan rakkaudella
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

toiset tykkää toiset ei. Toisille sopii toisille ei.

IMO!

Edit. Unohin laittaa -> :roll:
Last edited by Mushru on Tue 23 Aug 2011, 18:14, edited 2 times in total.
. . . (--) °
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

tsundere wrote:..ja kun mulla ei tuu krapulaakaan :mrgreen:
oot joku luonnon oikku :D
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Tai nuori.
Comadope

Post by Comadope »

^ Ei se ikä nyt suoraan ole verrattavissa siihen darraan. Nimittäin itse olen kärsinyt elämäni kauheimmat krapulat siinä 14-15 vuotiaana.. :doh:
doof
Kameleontti

Post by doof »

Philosophize wrote:^ Ei se ikä nyt suoraan ole verrattavissa siihen darraan. Nimittäin itse olen kärsinyt elämäni kauheimmat krapulat siinä 14-15 vuotiaana.. :doh:
Nyt on aaivan sama paljonko juo, niin muisti vaan lähtee. Kun teininä oksenneltiin loppuillasta ja aamulla tappava krapula. Ei enää sitä :)

Optimaaline ikä täs touhus taitaa olla tää parinkymmene. Kehittyny tarpeeks ja vastuskyky/palautumiset tapis.
Vape
Lepakko

Post by Vape »

Meikä on päättäny etten koske tähän perkeleeseen vähään aikaan. Eikä oo ees mitään darrakiroomista menossa (koska en päde krapulaa lähestulkoon ikinä), ei vaan oo enää hauskaa kyseisen aineen parissa. Liikaa sitä on kyllä mennykin, aika perehtyä taas sienien sun muiden ihmeelliseen maailmaan
:cheers:
seesee
Lepakko

Post by seesee »

Image :roll:
Siis tottakai tyhmä saa olla..
Mut ei noin vitu aivokuollu
- puslu
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Tästäkin tavarasta kun vaan lopullisesti pääsis eroon. Vois nauttia ihan muista päihteistä ja vaikka oppiakki jotain uutta, mutta aina sitä palaa sumentamaan päänsä viinanperkeleellä.
Periaatteet perustana, totuus selustana.
Kissakala
Tuppisuu

Post by Kissakala »

Tuli taas pitkän ajan jälkeen kokeiltua tuota alkoholia.. No ihan hyvinhän se meni aluksi ja oli sellainen kiva, lämmin olo.. Viime kerrasta on vuosia aikaa joten toleranssi oli aika matala. Valitettavasti olin sellaisessa porukassa, jossa moni on ns. elämäntapa-alkoholisteja.. Huonostihan siinä sitten kävi..

Kylhän ison miehen pitäis pystyä tietämään rajansa, mut silti se sitten meni överiks.. Tuntuu siltä ettei pitäis koskea koko litkuun ollenkaan.. Toisaalta taas tykkään esim. oluiden mausta ja se nousuhumala on tosi miellyttävä.. Niin eli haluunkin kysyä, että miten tota vois "aloittelija" tollasessa porukassa sitten pitää kiinni siitä ettei se mene yli? Pitäiskö sitä vaan sitten laskea niitä juomia ja juoda omaan tahtiin? Sosiaalinen painehan siinä on kova, kun muut porukasta tinttaavat sitä viinaa kuin sienet ja sanovat että: "kyllähän KissaKalankin pitää ottaa!" :/

Jotenkin se on tosi vaikeaa.. Etenkään kun itse haluaisi vetää niin kovaa känniä.

Kaikki vinkit on arvostettuja! :cheers:
Joumän
Psykonautti

Post by Joumän »

Juo pelkkää olutta. Tai hanki toleranssi. Toimii minulla. Ja itse en ainakaan tykkäisi sellaisissa porukoissa juoda, missä tyrkytetään kokoajan... Ainahan voit ilmoittaa että et tänää ryhdy vetämään mitään perseitä, vaan aiot ottaa ihan rennosti. Kaljalla harvoin menee överiksi vaikka kuinka kiskoisi alas jos vähääkään toleranssia löytyy, ja yleensä ei tarvitse mitään juomien laskemista edes harrastaa kunhan noin yleensä tietää onko nyt menossa viides, vai viidestoitsa bisse... Suomalaisilla yleensä menee aina tuo alkoholin vaikutuksista nauttiminen ja puhdas PERSEIDEN VETO vähän sekaisin. Vuodessa voi vetää parit-kolmet perseet. Ei pari-kolme kertaa viikossa.

Hieno päihde harvakseltaan käytettynä ja oikealla set&settingillä :cheers:
Ja laita eteen mitä vaan, jos se tuskaa helpottaa niin kyselemättä nappaan
Hanky
Apteekki

Post by Hanky »

Tuli kyl huomattua et viina on oikeesti viisasten juoma.. Ei tuu kyl juotua enää pitkään aikaan... Ihan hyvä vaan.
zero
Kameleontti

Post by zero »

en tiiä oonko vastannu tähän mutta sama se. halvinta bissee (poislukien lidlin litkut) tai viinakaupasta perus lippuviina/leijona + aplarimehu päälle. jos rahaa on voi hienostella ja ostaa halpaa viskiä, ylihintasia lonkeroita ja kaikkea mikä silloin nyt vaa sattuu tuntuvan sopivalta. joskus sitä kuppiloihinki tulee eksyttyä. neljättä päivää nyt dokaamatta siihen pakottavasta syystä ku ei mikää tunnu auttavan.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud