Jossain täällä oli juttua tutkareiden säilömisestä alkoholiin. En oikein löytänyt kunnon pointteja siitä, miksi niin tehdään. Kertokaa joku?
Annostelu on tietysti helpompaa, jos ei omista tarkkaa vaakaa. Jos sekoittaa esim. 100mg yhteen desilitraan alkoholijuomaa, niin silloin sen tietää että senttilitrassa on 10mg, kunhan ennen käyttöä ravistaa pulloa.
Mutta säilyykö esim. 4-HO-MET paremmin viinassa kuin omassa pussukassaan pöytälaatikossa? Entä muut tutkarit? Onko jokin aine, jota ei pidä sekoittaa alkoholiin? Entä yhteisvaikutukset - onko joitakin aineita joita ei niiden takia sovi käyttää alkoholin kanssa?
Kuinka vahvaa alkoholin pitää tässä käytössä olla? Onko jotakin alkoholijuomaa, joka ei jostain syystä käy vaikka vahvuus olisi hyvä? Onko jokin juoma, esim. pirtu, liian vahvaa? Mikä on yleensä minimivahvuus?
Säilyykö se liuos sitten kivasti huoneenlämmössä ja pimeässä aikojen loppuun asti?
Tutkarit alkoholiin - miksi?
-
Ununnilium
- Lepakko
Re: Tutkarit alkoholiin - miksi?
Pääsääntöisesti sanoisin, että useimmat aineet säilyvät paremmin suojakaasuun pakattuna tai tyhjiöitynä pimeässä ja kylmässä kuin liuoksessa. Liuoksessa aine on lähes poikkeuksetta aina alttiimpi eri tekijöistä johtuville vaikutuksille kuin kiinteänä, ja samalla on huomiotava että esimerkiksi eri aineet ovat stabiileja eri pH-alueilla.
Ideaalitilanteessa alkoholi olisi mahdollisimman vahvaa, ja pH-olisi säädetty optimiksi. Mukana voisi olla mahdollisesti myös yhdistekohtaisesti päteviä säilöntäaineita.
Ideaalitilanteessa alkoholi olisi mahdollisimman vahvaa, ja pH-olisi säädetty optimiksi. Mukana voisi olla mahdollisesti myös yhdistekohtaisesti päteviä säilöntäaineita.
-
CaptainZ
Kiitos, Ununnilium! Säilytän nyt mun 4-HO-MET:ia ja 4-ACO-DMT:tä omissa ilmatiiviissä pikku pussukoissaan jotka on rullattu omaan pimeään pikku purkkiinsa jota säilytän jääkaapissa. Sen verran vähän on kemian tuntemusta ja halua hifistellä, että tää on varmaan paras ratkasu mun tilanteessa. Toivottavasti säilyvät niin kauan kuin mulla kestää noiden kaa.
-
King Ink
- LD50
Joo, ilmatiivis & pimeä & kylmä- taitaa olla paras ratkaisu psykedeelien säilömisessä.
En tiedä alkoholiin säilömisestä.
Ihan kuin muistelisin täällä olleen topicin aineiden säilömistavoista,
mutta en sitä kykene löytämään, ees haun avulla, outoo.
Siellä ois ollu keskustelua aiheesta enemmän.
En tiedä alkoholiin säilömisestä.
Ihan kuin muistelisin täällä olleen topicin aineiden säilömistavoista,
mutta en sitä kykene löytämään, ees haun avulla, outoo.
Siellä ois ollu keskustelua aiheesta enemmän.
-
tRip
- Moderator
Mun käsittääkseni tryptamiinit säilyy aika kehvelisti viunaan sekotettuna.. (viikon-pari-kuukauden?) , kun taas fenetyyliamiinit olisi stabiilimpia ja säilyisivät viinaan sekotettuna <40%%, mieluiten ehk 80volttista, rohkenisinko jopa sanoa että vuoden/vuosia.
Itse suosin fenyjen kohdalla tuota tapaa dosettamiseen.
Ja kyllä sitten taas melkein kaikki, uskoisin, säilyy vuosia ilmatiiviissa ja pimeässä.
Mielestäni ihan sama säilyttääkö siellä pöytälaatikossa vai pakastimessa.
tiedä en.
Voin vain kokemuksesta, ja mitä olen kuullut, sanoa.
Itse suosin fenyjen kohdalla tuota tapaa dosettamiseen.
Ja kyllä sitten taas melkein kaikki, uskoisin, säilyy vuosia ilmatiiviissa ja pimeässä.
Mielestäni ihan sama säilyttääkö siellä pöytälaatikossa vai pakastimessa.
tiedä en.
Voin vain kokemuksesta, ja mitä olen kuullut, sanoa.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
Vaultti.net - coming soon..
-
Lasipallo
- Kameleontti
Tryptamiinit voi liuottaa etanoliin, mutta huoneenlämmössä tuollainen liuos yleensä hapettuu mustaksi ja mahdollisesti inaktiiviseksi muutamissa viikoissa. Jos meinaa tehdä näistä liuosta, niin suosittelen laittamaan ylimääräiset pakkaseen ja pitämään toista pienempää pulloa mihin voi pakkasesta sulatella käyttöliuosta.
Asia muuttuu täysin useimpien fenetyyliamiinien kohdalla. Useimmat fenetyyliamiinit säilyvät liuoksessa, huoneenlämmössä vuosiakin lähes muuttumattomana.
Jos et omista tarpeeksi tarkkaa vaakaa, niin liuoksen tekeminen on minun mielestäni suositeltavaa.
Asia muuttuu täysin useimpien fenetyyliamiinien kohdalla. Useimmat fenetyyliamiinit säilyvät liuoksessa, huoneenlämmössä vuosiakin lähes muuttumattomana.
Jos et omista tarpeeksi tarkkaa vaakaa, niin liuoksen tekeminen on minun mielestäni suositeltavaa.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
dazerc
Mielenkiinnosta kysyn, että mites lsd:n säilöminen? Alkoholiin vai puhdistettuun veteen? Ja säilyvyys?
-
CaptainZ
Mul on ollut 15ml 4-HO-MET:iä 40-prosenttisessa vodkassa. Se pikkupullo on ollut jääkaapissa viikon, ja neste vihertää jo. Onneks en sen enempää säilönyt. Uskaltaakohan tota vielä juoda?
-
horna
- Kameleontti
Omat kokemukset tosiaan osoittaa, että tryptat ei kovin hyvin säily holissa, edes pimeässä ja pakastimessa. 4-AcO-DMT oli menettänyt tehoja jo parin viikon säilytyksen jälkeen. Fenyt varmaan säilyy nesteessä hyvin pitkäänkin (säilyyhän ne pussissakin vuosia), mutta tästä ei ole tullut tarkempaa kokemusta.trip wrote:Mun käsittääkseni tryptamiinit säilyy aika kehvelisti viunaan sekotettuna.. (viikon-pari-kuukauden?) , kun taas fenetyyliamiinit olisi stabiilimpia ja säilyisivät viinaan sekotettuna <40%%, mieluiten ehk 80volttista, rohkenisinko jopa sanoa että vuoden/vuosia.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
-
CaptainZ
Vastaan itse kysymykseeni puoli vuorokautta viisaampana.CaptainZ wrote:Mul on ollut 15ml 4-HO-MET:iä 40-prosenttisessa vodkassa. Se pikkupullo on ollut jääkaapissa viikon, ja neste vihertää jo. Onneks en sen enempää säilönyt. Uskaltaakohan tota vielä juoda?
Kelasin sitten että noh, harvemmin vihreä väri on ketään tappanut, ja hulautin tuon huiviin. Ettei ainakaan pahemmin vanhene.
Ja tehoa oli.
-
Flood
- Lepakko
Mulla on ollu joku 100mg 4HO-MET 60% viinaan liuotettuna pakastimessa jonku kolme kuukautta, ei ainakaan vielä oo väri millään tavalla muttunut. Noin kuukausi sitten otin pullosta hieman, ja tehotkin oli säilynyt todella hyvin. Voisin jopa sanoa, että säilytys ei ollut vaikuttanut ollenkaan.
Itse ainakin tykkään tehdä liuoksen koska silloin on niin paljon helpompi mitata sopiva annos.
Siihen, että onko viina parempi säilytysaine kuin puhdistettu vesi, en osaa kyllä sanoa mitään..
Mutta viinaan säilömisessä on kyllä henkinen etu, kun miettii että mitkään bakteerit ei niin helpolla pääse käsiksi
2c-e säilyi vuoden 60% viinassa huoneenlämmössä menettämättä tehoaan.
Itse ainakin tykkään tehdä liuoksen koska silloin on niin paljon helpompi mitata sopiva annos.
Siihen, että onko viina parempi säilytysaine kuin puhdistettu vesi, en osaa kyllä sanoa mitään..
Mutta viinaan säilömisessä on kyllä henkinen etu, kun miettii että mitkään bakteerit ei niin helpolla pääse käsiksi
2c-e säilyi vuoden 60% viinassa huoneenlämmössä menettämättä tehoaan.
"welcome to the world of your mindless life; away from the reality of your lifeless mind"