Apua tullin kanssa!

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
xxx-men
Kameleontti

Re: Apua tullin kanssa!

Post by xxx-men »

Televisio wrote:Mites toi lähetyksenseuranta, rekisteröidäänkö se saapuneeksi maahan
ennen kuin se revitään auki ja tarkastetaan? Mietin vaan...
Mitä itse tutkaillu tuon lähetystenseurannan kautta niin kyllä se rekisteröidään maahan tulevaksi ja yleensä siin lukee se Helsinkin/Vantaa Lajittelueskus vai mikä se oli?

Heti tuosta on tiennyt jos se ei ole siitä viimeistään vuorokauteen liikkunut niin tulliin on nasahtanut.

Tämä on omakohtainen kokemus. Mutta UPS:lta oon saanu tiedon kun kyselin missä pakettini menee niin osasivat kertoa että tulli on takavarikoinut sen :P
maakari
Karvakuono

Post by maakari »

xxx-men wrote:
Enfini wrote:Jos tulee kotietsintää eikai ne ny niin tarkaks ala et kellarinki kääntää ylösalas, aattelin sinne kaiken epäilyttävän stäshätä varmuuden vuoks. :)
Muutamanki asian takia pitää kotietsintää tässä kuumotella, toinen on tulli. :/
Joka kerta on kellariki pistetty mullinmallin ja koiran kanssa nuuhkittu meillä. Vie kaverille ennemmi jemmaa kaikki arkaluontonen.
Onko muuten tietoa milloin ne ryhtyy moiseen? Jos pikkumäärienkin takia niin tekevät niin taitaa olla liikaa resursseja.
SinatraPesonen
Lepakko

Post by SinatraPesonen »

^Tuskimpa liikaa resursseja.. niiden käyttökohteet vaan viturallaan. :/
"All in all not a bad guy - if looks, brains and personality don't count"
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

maakari wrote: Onko muuten tietoa milloin ne ryhtyy moiseen? Jos pikkumäärienkin takia niin tekevät niin taitaa olla liikaa resursseja.
Riippuu tietty paketin sisällöstä, mutta aina on kotikäynti tehty itelle. Varmaan ajattelevat samalla löytävänsä muutakin laitonta :P
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

poste restanteen tilaamisesta:

Otetaan skenaario:

Tilaan vaikka 5g tutkareita. Maksan ne omalta tililtäni ja laitan heille lähetysosoitteeksi täältä kaupungista poste restanten.
Tarvitseeko minun laittaa omaa nimeäni esille mihinkään? (lukuunottamatta maksua) Jos tilaan sen poste restanteen nimimerkillä, vaikka Teppo Jantunen, minun pitää vain sanoa se siellä postissa ja ne sillä nimellä etsivät pakettia? Eivät kysy postissa minulta mitään papereita eivätkä muutakaan? Vendorin kanssa sovitaan että laittavat sillä ja sillä nimellä sen tänne?

Jos paketti jää tulliin, se vain yksinkertaisesti jää sinne. Mitään sanktioita ei minulle tule?
redrum
Psykonautti

Post by redrum »

En tiiä onko hyvä topic mutta poliisi-tv:ssä justiisa jotain tutkareista tullin kautta.
zrrl
Apteekki

Post by zrrl »

redrum wrote:En tiiä onko hyvä topic mutta poliisi-tv:ssä justiisa jotain tutkareista tullin kautta.
Tästä löytyy http://areena.yle.fi/video/1304020842491

Aika tzygedeelinen muuten toi alkutunnari :foil:
Neste
OD

Post by Neste »

Kottonmouth wrote:Jos paketti jää tulliin, se vain yksinkertaisesti jää sinne. Mitään sanktioita ei minulle tule?
Jep. Tietty jos vendori joskus bustataan niin tilisiirrolla maksaminen ei ole se turvallisin vaihtoehto.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Paysafecard on muuten pirun kätsy maksusysteemi. Suosittelen! Saa R-Kioskeilta ja aika moni noita hyväksyy. Poste Restante ja Paysafecard on semmonen yhdistelmä että sua ei voi jäljittää/yhdistää yhtään mihkään tilaukseen.
jaabajaaba
Psykonautti

Post by jaabajaaba »

^^ Kiitti vinkistä, pitääpi hoitaa homma tuolla tavalla. Tässähän pääsee kohta pitää kunnon tutkari kemut... :foil:
Sub-Zero
Karvakuono

Post by Sub-Zero »

Kottonmouth wrote:
Sub-Zero wrote:Itsellä tais jäädä viime viikolla ekaa kertaa tullin haaviin paketti.. (2g 4-FMP) :| Tilaus lähetettiin 14.3.2011 eikä vieläkään oo kuulunut mitään.. Tätä ennen saman eurooppalaisen vendorin kautta tilatut paketit on tullut aina viikon sisällä perille.. Ja aina ollut juuri sitä mitä tilannut ja oikea määrä. Tällä hetkellä kyseinen vendor ei lähetä mitään Suomeen.

Oon viimeisen 2-3 vuoden aikana tilannut varmaan yhteensä yli tonnin edestä vaikka mitä tutkareita/legal high yms. aineita mitä netistä saa tilattua, ja nyt tosiaan eka kerta kun tais jäädä tulliin paketti..

Tai no jos tarkkoja ollaan, yksi mulle lähetetty paketti on päätynyt poliisille ja sen takia oon käynyt kuulusteluissakin, koska paketti oli auennut Suomessa posteljoonin laukussa ja aineet olivat tietenkin pudonneet ulos paketista..... Sillä kertaa mua ei tuomittu mistään, koska eivät kuulemma sisältäneet mitään "sillä hetkellä laitonta ainetta". :twisted:

Kysymyksiä aiheeseen liittyen:

Tuleeko tullista kirje ensin, ennen kuin soittavat tai tulevat "hakemaan"?
Ja soittavatko koskaan tuntemattomasta numerosta?

Mulle on aina silloin tällöin muutenkin tuntemattomista numeroista soiteltu, mutta nyt viimeisen kahden viikon aikana tullut 2 soittoa tuntemattomasta numerosta mihin en oo vastannut.. Yleensä noi tuntemattomat numerot on ollut aina jotain puhelinmyyjiä tai sitten kaveri kuka vankilasta soittanut.. :foil:
Vauhdilla nyt koti "puhtaaksi". You know what I mean!
Ei ollut mitään laitonta kotona eikä tullut kotietsintää.. Viime viikolla kävin tullin kuulusteluissa ja myönsin tilanneeni. Lääkeainerikoksesta tulossa siis sakot. :down:

Methylonet sentään tulivat perille tuon jälkeen :mrgreen: Pitää tosin varmaan lopettaa nää huumeiden tilailut netistä kokonaan tämän jälkeen..
..:: Cold as ice ::..
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Sub-Zero wrote:
Kottonmouth wrote:
Sub-Zero wrote:Itsellä tais jäädä viime viikolla ekaa kertaa tullin haaviin paketti.. (2g 4-FMP) :| Tilaus lähetettiin 14.3.2011 eikä vieläkään oo kuulunut mitään.. Tätä ennen saman eurooppalaisen vendorin kautta tilatut paketit on tullut aina viikon sisällä perille.. Ja aina ollut juuri sitä mitä tilannut ja oikea määrä. Tällä hetkellä kyseinen vendor ei lähetä mitään Suomeen.

Oon viimeisen 2-3 vuoden aikana tilannut varmaan yhteensä yli tonnin edestä vaikka mitä tutkareita/legal high yms. aineita mitä netistä saa tilattua, ja nyt tosiaan eka kerta kun tais jäädä tulliin paketti..

Tai no jos tarkkoja ollaan, yksi mulle lähetetty paketti on päätynyt poliisille ja sen takia oon käynyt kuulusteluissakin, koska paketti oli auennut Suomessa posteljoonin laukussa ja aineet olivat tietenkin pudonneet ulos paketista..... Sillä kertaa mua ei tuomittu mistään, koska eivät kuulemma sisältäneet mitään "sillä hetkellä laitonta ainetta". :twisted:

Kysymyksiä aiheeseen liittyen:

Tuleeko tullista kirje ensin, ennen kuin soittavat tai tulevat "hakemaan"?
Ja soittavatko koskaan tuntemattomasta numerosta?

Mulle on aina silloin tällöin muutenkin tuntemattomista numeroista soiteltu, mutta nyt viimeisen kahden viikon aikana tullut 2 soittoa tuntemattomasta numerosta mihin en oo vastannut.. Yleensä noi tuntemattomat numerot on ollut aina jotain puhelinmyyjiä tai sitten kaveri kuka vankilasta soittanut.. :foil:
Vauhdilla nyt koti "puhtaaksi". You know what I mean!
Ei ollut mitään laitonta kotona eikä tullut kotietsintää.. Viime viikolla kävin tullin kuulusteluissa ja myönsin tilanneeni. Lääkeainerikoksesta tulossa siis sakot. :down:

Methylonet sentään tulivat perille tuon jälkeen :mrgreen: Pitää tosin varmaan lopettaa nää huumeiden tilailut netistä kokonaan tämän jälkeen..
Niin tai tilata sillätavalla miten siitä ei voi jäädä kiinni. Ohjeita tässäkin ketjussa vaikka kuinka.
Sleeveless
Psykonautti

Post by Sleeveless »

Millä mahdollisuudella jää tulliin jos tilaa US of A:sta?
Neste
OD

Post by Neste »

Omien kokemuksien mukaan ei mitään väliä tuleeko schengenin ulkoa vai sisältä. Mutulla sanoisin että joitain tiettyjä maita vahditaan tarkemmin kuin toisia mutta loppujen lopuksi ei mitään väliä.

Turha näitä on stressata, tulee jos on tullakseen...
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
Bateman
Apteekki

Post by Bateman »

Neste wrote:Omien kokemuksien mukaan ei mitään väliä tuleeko schengenin ulkoa vai sisältä.
Näinhän se on, kyllä kaukaakin on tullut setit perille, paitsi jos pakkaus on jotenkin kustu, jota ei itselle ole sattunut kohdalle kuin yhden kerran. Eli loppujen lopuksi pakkauksen laatu on mielestäni tärkeämpi, kuin mistä se tulee.. ellei tosiaan kyseessä ole joku ihan hämärä maa, mitä edellämainittu USA esimerkiksi ei ole. Sieltä nyt tulee varmaan ihan päivittäin kaikenlaista postia Suomeen joka tapauksessa.
you see them on the freeway, it don't look like a lot of fun
but don't you try to fight it; "an idea who's time has come"
porter

Post by porter »

Mitä kaikkee tyypit saanu tuotua tullin läpi maihin? itte mietin tässä just että ulkomailta yritän erinäisiä kipulääkkeitä tuoda maihin, laitan esim vitamiini purkkiin. Kokeillaan, jos jäädään kiinni niin soronoo ei mahda mitään.
C0H0

Post by C0H0 »

porter wrote:Mitä kaikkee tyypit saanu tuotua tullin läpi maihin? itte mietin tässä just että ulkomailta yritän erinäisiä kipulääkkeitä tuoda maihin, laitan esim vitamiini purkkiin. Kokeillaan, jos jäädään kiinni niin soronoo ei mahda mitään.
Sääntönä on se että oli jauhe (tabut, siemenet eri juttu) laillista tai laitonta, niin se laitetaan joka tapauksessa tullilabraan. Jos se on laitonta niin kuulustelu poliisille, jos laillista niin kirje kotiin että hupsistakeikkaa kaikki 10g meni analyysityöhön, eli et oo saamassa jauheitas vaikka laillista oli. Laatikot/boksit syynätään enemmän, sillä niitä on vähemmän ja ne on isoja lähetyksiä.

Nykyään poliiseilla ja tullilla on resurssipulaa (mitä lehtiin uskomista), eli ei niitä edes kiinnosta lähettää jokaiselle gramman jotain rc-aineita tilanneelle kotietsintää, hävittävät vaan jauheet, ei muuta. Uskon näin ainakin olevan, luulis että järkevä ihminen tajuaa ettei mitään väliä jos yksilö tilaa omaan käyttöön gramman jotain pulveria. TOsin nää viranomaiset eivät toimi logiikan mukaan, eikä laki ole logiikan mukainen. Ymmärrän jos semmoset kilon satsit syynätään kunnolla ja kuulustelut päälle, jne. Mut jos omaan käyttöön pieniä määriä tilaa, niin äly hoi jos ruvetaan tuhlaamaan niitä muutenkin vähäisiä resursseja jonkun random psykonautin kiduttamiseen. Se on varma että lasten seksuaalisesta ahdistelusta saaa pienemmät sakot kuin pienen määrän huumeiden tai tutkareiden tilaamisesta omaan käyttöön. Onhan se nyt suomen lain mukaan täysin selvää et on moraalisesti väärempää antaa yksilön käyttää aivokemikaaleja muokkaavia aineita kuin vanhan pervon ahdistella pikkuskidejä leikkikentällä.
Hz0
Apteekki

Post by Hz0 »

porter wrote:Mitä kaikkee tyypit saanu tuotua tullin läpi maihin? itte mietin tässä just että ulkomailta yritän erinäisiä kipulääkkeitä tuoda maihin, laitan esim vitamiini purkkiin. Kokeillaan, jos jäädään kiinni niin soronoo ei mahda mitään.
Vuosien varrella on tullut perille HBWR:ät, spicet, JWH:t, ja bk-MDMA. Keski-eurooppalaisilta vendoreilta. Suht hyvä tuuri käyny, tosin viime kerralla normikirjeen kulkeminen suomeen kesti kaksi viikkoa.
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Ilmeisesti tarkoitettiin itse tuotteiden tuomista Suomeen, vai?
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Riippuu mistä tulee. Esim. euroopan sisällä schengen maissa ku liikut niin tulliin jäämisen riski on lähes mitätön. Eli tavara kulkee ihan huoletta sisään ja ulos.

Ja lääkkeet on kaikista helpoin tuoda maihin koska ne ei haise. Mutta voithan myös lähettää ne ulkomailta "itsellesi" hyvin duunatussa paketissa.
doof
Kameleontti

Post by doof »

"Muualla kuin etsittävän henkilön hallinnassa olevassa paikassa saadaan kotietsintä toimittaa vain, jos etsittävän henkilön erittäin pätevin perustein voidaan olettaa oleskelevan siellä" (FINLEX). Jos paikka on ollut henkilön hallinnas rikoksen aikana, mutta ei sen jälkee, niin saako sinne tehä etsintää? Rikos ei tapahtunut kyseisessä paikassa.
Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa »

Mites jos lähetyksen seurannassa lukee, että toimitettu tulliin? Sinnekö meni ja kohta tulee kirjettä? :(
zrrl
Apteekki

Post by zrrl »

Oletteko muuten seuranneet YLE:n Tulli-sarjaa? Tässä viimeisin jakso, design-huumeita jäi haaviin: http://areena.yle.fi/video/1312487913698

"valkoista pulveria, DMMA... onks se niinku aakkosiin viittaavaa... elikkä sitä disainia"
"no siis ne on niitä disaineja, elikkä tota nii uusinta uutta"
"kestää niin kauan ennenku saadaan läpi eduskunnassa että saadaan nää huumausaineiks.. nyt ku ne sai sen MDMA:n niin..."
"ne tykittää itteesä siis tätä tietämättä yhtään mitä se tekee"
"ja sit se että aina yliannostuksen määrä niinku ku se on niinku todennäköisintä että sen saa"

:/
doof
Kameleontti

Post by doof »

14.7 tilasin ja tänää tuli soitto tullista. Rouva sanos et jos en kiistä tilausta niin pääsen varotuksella :P koska oon ensikertalainen
2x1g valkosta unkarilaista jauhetta kyseessä
Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 »

jNas wrote:14.7 tilasin ja tänää tuli soitto tullista. Rouva sanos et jos en kiistä tilausta niin pääsen varotuksella :P koska oon ensikertalainen
mutta jos kirjeessä ei oo kuittia eikä muutakaan siihen viittaavaa että oisit itse maksanu sen niin kiistämällä ei tule edes varoitusta :)

itelle tullu pari syyttämättäjättämispäätöstä sillä "joku kiusallaan tilannu" menetelmällä:DD
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
doof
Kameleontti

Post by doof »

Timp3 wrote:
jNas wrote:14.7 tilasin ja tänää tuli soitto tullista. Rouva sanos et jos en kiistä tilausta niin pääsen varotuksella :P koska oon ensikertalainen
mutta jos kirjeessä ei oo kuittia eikä muutakaan siihen viittaavaa että oisit itse maksanu sen niin kiistämällä ei tule edes varoitusta :)

itelle tullu pari syyttämättäjättämispäätöstä sillä "joku kiusallaan tilannu" menetelmällä:DD
Mä en tiiä et onk siin tullu kuitti mukaa. Tuskin.. En muutes tiiä oliko ees kirjalline varotus, suulline ehkä :) Oon happy ku ei tullu ees sakkoo ja lääkemerintää tai vierait kotti.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Kannattaa vaan kiistää kaikki loppuun asti. Toi myöntäminen on vitun tyhmää. Myöntäisitkö kuulusteluissakin osallisuutesi johonkin kun lupaillaann pienempää tuomiota?

Itellä menny muutama huumekeissi oikeuteen asti ja pidin pääni ja kiistin kaikki. Ei näyttöä, ei todisteita eli ei tuomiota.
Matkustaja
Psykonautti

Post by Matkustaja »

^toisaalta jos tosta tulisi oikeusjuttu niin vaikkei varoitusta tulisikaan, niin tästä voisi olla aika paljon päänvaivaa silti. Tosin menisikö tämänkaltainen tapaus edes oikeuteen asti, luulisi että tulli-ihmisillä olisi parempaa tekemistä. :)
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Matkustaja wrote:^toisaalta jos tosta tulisi oikeusjuttu niin vaikkei varoitusta tulisikaan, niin tästä voisi olla aika paljon päänvaivaa silti. Tosin menisikö tämänkaltainen tapaus edes oikeuteen asti, luulisi että tulli-ihmisillä olisi parempaa tekemistä. :)
Kyllä niitä pienemmistäkin on oikeuteen menty. Mitä päänvaivaa?
Matkustaja
Psykonautti

Post by Matkustaja »

Itseäni ainakin stressaisi oikeusjuttu ihan pirusti vaikka arvelisinkin voittavani sen. Itekin tossa tapauksessa ainakin vakavasti harkitsisin tilauksen myöntämistä. Tosin eihän sitä koskaan tiedä puhuuko tullivirkailija totta ja antaako oikeasti vain varoituksen :foil: