sienet ja masennuslääke

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Suska
Tuppisuu

sienet ja masennuslääke

Post by Suska »

Aloitan harrastamisen viimeinkin :), olen ensimmäistä kertaa näillä sivuilla... eli aika tietämätön VIELÄ :) serkku on innokas kasvattaja ja toisia trippejä odotan huomiseksi... ensimmäiset aika miedot, söin kyl sillo remeron masennuslääkettä.. onko myytti,että ne heikentäisiä toimivuutta? serkku oli ihan -voi vittu!!!-oloissaan. Nyt en ole viikkoon syönyt ja otetaan suurempi määrä... jos sitten saisi hyvät kokemukset.. kirjoitan näitä nyt aika blosseissa ja vähän hitaitakin tuli otettua.. aika hyvässä kuosissa, joten jos jotain kiinnostaa auttaa niin laittakaa vastausta tai jotain.niin kirjoiotellaan sitten lisää!!!!!!!- :D

Ai niin unohtu mainita... Mitenkäs pajareiden kanssa, kun repee nousemaan..onko kokemuksia?

edit by Admin: Subject muutettu järkeväksi.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Taisit senkin unohtaa mainita, että mistähän nyt puhuttiin?

Eli siis vedit mitä? Sieniä vai, kun kasvattelusta puhuit? :roll:
Suska
Tuppisuu

Post by Suska »

siis oloina nyt opiaatteja ja uhuja.. mutta mitä kokemuksia sienistä pajareiden kanssa, kun huomenna tarkotus ottaa. serkun sieniostä eka tripit...
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Savut voi buustata trippiä voimakkaastikkin, joten kannattaa polttaa varovasti alkuun ja punnita fiiliksiä.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Remeron saattaa heikentää sienien vaikutuksia... mutta ei välttämättä. Jos asian haluaa varmistaa niin on pidettävä aika pitkä tauko Remeronissa ennen sienien ottamista, viikko tai kaksi ilman, sanoisin..
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Jos syöt jo nyt masennuslääkkeitä kannattaa vakavasti miettiä psykedeelien ja kannabiksen nauttimista. Eivät varmasti ainakaan paranna tilannettaa ollenkaan. Todennäköisesti vain pahennat ja syvennät ongelmiasi...

Lääkelaitos wrote:Mirtatsapiini on sentraalisesti aktiivinen presynaptinen alfa2-antagonisti, joka lisää sentraalista noradrenergistä ja serotonergistä neurotransmissiota. Serotonergisen neurotransmission lisäys välittyy spesifisesti 5HT1-reseptorien kautta, koska mirtatsapiini salpaa 5HT2- ja 5HT3-reseptoreita. Mirtatsapiinin kummankin enantiomeerin oletetaan myötävaikuttavan antidepresanttitehoon siten, että S(+)-enantiomeeri salpaa α2- ja 5-HT2-reseptoreita ja R(-)-enantiomeeri salpaa 5-HT3-reseptoreita.
Wikipedia wrote:Psilocybin is rapidly dephosphorylated in the body to psilocin which then acts as an agonist at the 5-HT2A serotonin receptor in the brain where it mimics the effects of serotonin (5-HT).
Eli voitasiin sanoa, että Remeron on psilosybiinin vastavaikuttaja ja estä siitä toimimasta.

5-HT-2 (a) reseptori on ilmeisesti juuri se paikka mihin tryptamiini psykedeelit vaikuttavat ja mikä saa aikaan psykedeelisen kokemuksen.

http://www.erowid.org/psychoactives/pha ... cle2.shtml
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Image

The affinity of LSD for various receptors. The black line represents the lowest affinity LSD could have for that receptors and that effect still being relavant. i.e. Any receptor which has affinities over the bar is not significantly affected by LSD during recreational usage.

This conclusion is made from the belief that LSD doesn't reach much above 20nM in recreational use, and does not distribute specifically to the brain.

Data from PDSP and:
AGHAJANIAN, G.K. & BING, O.H. (1964). Persistence of Lysergic Acid Diethylamide in the Plasma of Human Subjects. Clin Pharmacol Ther, 10, 611-4.
HAWKS, R.L. & CHIANG, C.N. (1986). Urine Testing for Drugs of Abuse. Rockville, MD: Department of Health and Human Services.
Tuo taulukko kertoo vähän mihin LSD vaikuttaa, psilosybiinillä liikutaan samoilla vesillä.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Tällä hetkellä psilosybiinin tärkeimpänä vaikutuspaikkana ja tärkeimpänä psykedeelisen kokemuksen paikkana pidetään 5-HT2A reseptoria.
LSD vaikuttaa ilmeisesti jonkin verran laajemmin kuin esimerkiksi psilosybiini.

Vollenweider FX, Vollenweider-Scherpenhuyzen MF, Babler A, Vogel H, Hell D.
Neuroreport. 1998 Dec 1;9(17):3897-902.

Psilocybin induces schizophrenia-like psychosis in humans via a serotonin-2 agonist action.

Aghajanian GK, Marek GJ. Neuropsychopharmacology. 1999 Aug;21(2 Suppl):16S-23S.
Serotonin and hallucinogens.

David E. Presti, PH.D., and David E. Nichols, PH.D.
Sacred Mushroom of visions: Teonanácatal- edited by Ralph Metzner. Park Street Press,U.S. 2005.

Biochemistry and neuropharmacology of psilocybin mushrooms.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Kalastaja wrote:Tällä hetkellä psilosybiinin tärkeimpänä vaikutuspaikkana ja tärkeimpänä psykedeelisen kokemuksen paikkana pidetään 5-HT2A reseptoria.
LSD vaikuttaa ilmeisesti jonkin verran laajemmin kuin esimerkiksi psilosybiini.

Vollenweider FX, Vollenweider-Scherpenhuyzen MF, Babler A, Vogel H, Hell D.
Neuroreport. 1998 Dec 1;9(17):3897-902.

Psilocybin induces schizophrenia-like psychosis in humans via a serotonin-2 agonist action.

Aghajanian GK, Marek GJ. Neuropsychopharmacology. 1999 Aug;21(2 Suppl):16S-23S.
Serotonin and hallucinogens.

David E. Presti, PH.D., and David E. Nichols, PH.D.
Sacred Mushroom of visions: Teonanácatal- edited by Ralph Metzner. Park Street Press,U.S. 2005.

Biochemistry and neuropharmacology of psilocybin mushrooms.
Joo, näytin tuon taulukon että se antaisi vähän suuntaa. Yleisesti serotoergeillä on 5-ht2 reseptorit tärkeimpiä tietääkseni, mutta muita ei sovi unohtaa.
erowid wrote:In a nutshell, people who were taking serotonin-selective antidepressants or MAO inhibitors had a decrease or abolishment of their response to hallucinogens. This is in contrast to what happens when people were taking tricyclic antidepressants or lithium: they had a vast increase in their response to hallucinogens. Please note that everyone who responded had been taking antidepressants for at least 3-4 weeks, if not longer.
http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info4.shtml

Tuossa ei ole mitään selektiivisestä noradrenaliinin takaisinotosta kylläkään, eikä juurikaan psilosybiinistä, mutta näyttää vähän tuota ongelmaa mikä tässä kysymyksessä on, kun trisykliset aineet (ei-selektiivinen mao-i) estävät tehokkaasti 5-ht:n soluunottoa.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Hyvää infoa on kyllä kieltämättä tässä topicissa tullut esille, mutta jotenkin haiskahtas että topicin aloittaja olisi trolli :( ?

Vähän vois panostaa siihen mitä kirjoittaa.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Jaa-a, jostain syystä mulleki tuli samanlainen olo... :?
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Edellisiin viitaten, on minullakin vähän samanlaisia aavistuksia viime aikoina ollut. Tuntuu siltä, että joku saa tyydytystä yrittäessään saada tämän näyttämään päihdelinkin kaltaiselta rikollisten, narkkarien ja luusereiden foorumilta.
AD_HD @ synirc
veke
Psykonautti

Post by veke »

masennuslääkkeet saattavat heittää sienet vähän matalemmille lukemille
...
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

sienissä kannattaa ainakin minun mielestäni TODELLAKIN polttaa savuja... se jotenkin *pehmentää* vaikutusta ja lisää visuaalisuutta hieman.... 8)
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään
Aftermath
Psykonautti

Post by Aftermath »

HUUHAA wrote:sienissä kannattaa ainakin minun mielestäni TODELLAKIN polttaa savuja... se jotenkin *pehmentää* vaikutusta ja lisää visuaalisuutta hieman.... 8)
Tällä kombolla tripit menee mulla ainakin vähän sumuisemman oloisiksi. Visuaaleilla nyt ei oo mtn merkitystä.
I'm going upstairs now to turn my mind off
Suska
Tuppisuu

Post by Suska »

Ei todellakaan mikään trolli, vain newbie tyttö.... kiitos vastauksista...ootte ihania tälleen aloittelialle... lopetin heti ne remeronin kaltaset.. ei niistä muutenkaan mitään apua ollut.se oli vain jotain ohi menevää masennusta...:)
tRip
Moderator

Post by tRip »

Suska wrote:...lopetin heti ne remeronin kaltaset.. ei niistä muutenkaan mitään apua ollut.se oli vain jotain ohi menevää masennusta...:)
Miten musta tuntuu, että masennuskin on vain muotivillitys ja sitten mennään lekurille joka ilomielin pistää respan kouraan.. se vaan on niin ettei tosiaankaan lääkkeillä kannata ruveta pelleilemään ilamn todellista tarvetta... eikä huumeilla... ja minähän olen siitä paras henkilö puhumaan :roll:
offtopiciksikin tais jo mennä.
Ja anteeksi kyynisyys.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Itse jaksoin remeronia syödä jotain kuukauden, ei mulle sovi oikein tuollaiset, joissa täydellinen hoitovaste saavutetaan vasta muutaman kuukauden käytön jälkeen, kun on niin ohimeneviä nuo masiskaudet. :?
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Niin joo, kannattaa miettiä kahdesti ennen ku menee sieniä syömään jos masentaa. Ilmeisesti sulla(Suska) ei ole kokemusta niistä, joten et tiedä miltä huono trippi tuntuu. Masennus/muuten epävakaa olo lisää varmasti huonon matkan riskiä. Voin sanoa että paska trippi on puhdasta kauhua...
tRip
Moderator

Post by tRip »

psyke wrote:Niin joo, kannattaa miettiä kahdesti ennen ku menee sieniä syömään jos masentaa. Ilmeisesti sulla(Suska) ei ole kokemusta niistä, joten et tiedä miltä huono trippi tuntuu. Masennus/muuten epävakaa olo lisää varmasti huonon matkan riskiä. Voin sanoa että paska trippi on puhdasta kauhua...
Täytyy yhtyä täysin tähän ja itse tein sen 'mokan', että kokeilin masentuneena deelejä.
Jos on pakko ottaa masentuneena suosittelen ottamaan sen ns. hyvänä päivänä ja kannattaa tosiaan kuulostella itseään.
Jos vähääkään epäilyttää, älä ota!
Ja kun trippi menee pieleen, se on sekä täyttä kauhua, mutta myös sen tuottama ahdistus voi jäädä pidemmäksikin aikaa elämään. Myös kokemus voi jäädä kummittelemaan jopa vuosiksi.
Toisaalta hyvin onnistunut trippi voi antaa täysin uusia näkökulmia elämään ja sitä myötä masennuskin hälvetä.
Asidyyli wrote:..kun on niin ohimeneviä nuo masiskaudet. :?
Mulla sama juttu ja sen takia tuntuu turhalta muuttaa omaa kemiaansa masennuslääkkeillä.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

masennuslääkket tekee vähän saman ku piri, ne vie tunteet pois... ei itketä mutta ei paljon nauratakkaan kun ssri:tä syö, ainakin mulla näin enkä ymmärrä edes miksi noita ssri:tä edes syötetään ihmisille kun niitä ei ole tutkittu niin tarkasti että tiedetään niiden kaikki vaikutukset aivoihin.
viimeks rupesin nauraan psykiatrille kun se sano että "on tutkittu että tällä efexorilla on JOTAIN vaikutusta serotoniinin ja noradrenaliinin tuotantoon aivoissa, ja siksi on parempia mulle ku bentsot"
nii just jotain vaikutusta, eipä sitten tiedä että positiivista vai negatiivista se vaikutus.
itellä masennukseen auttaa ekstaasit, jos masentaa niin heittää 2-4kpl kerralla ja savuja niin ne essot toimii vaikka ois kuin pahalla päällä.
ekstaasin jälkeen noin viikon on sellanen "yli-positiivinen" olo, sienissä sama..
Kalastaja

Post by Kalastaja »

HUUHAA wrote:-- enkä ymmärrä edes miksi noita ssri:tä edes syötetään ihmisille kun niitä ei ole tutkittu niin tarkasti että tiedetään niiden kaikki vaikutukset aivoihin.

-- itellä masennukseen auttaa ekstaasit, jos masentaa niin heittää 2-4kpl kerralla --
Puhut ristiriitaisia.

Kaiken lisäksi MDMA on SSRI, tosin onkin ihan eri asia jos essoissa on MDMA:ta ollenkaan.

Jäbä vetää hirveitä annoksia tiedetysti neurotoksisia aineita (tuollaisilla annoksilla ja tuolla käyttötiheydellä) ja ihmettelet miksi sinulle annetaan mielummin SSRI:tä kuin bentsoja. :)

En usko, että masennukseen essot kauaa auttaa. Sitten kun loppuvat tulee masennus moninkerroin kauhempana takaisin.
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

eihän ne kauaa auta jos kärsii kroonisesta masennuksesta :D
mä en kärsi :D

en minä ketään toki halua väärin neuvoin johdattaa, kerron vain omakohtaisia kokemuksia ja niistä saa sitten päätellä jos niistä jotain selvää saa :D :D
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Kalastaja wrote:Kaiken lisäksi MDMA on SSRI
Onko näin? Tästä lisää tietoa ihmeessä.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
kurz
Psykonautti

Post by kurz »

MDMA toimii samoin kuin SSRI:t, mutta sen lisäksi se menee neuronin sisälle serotoniin takaisinottoproteiinin kautta. Sieltä se vapauttaa serotoniinia suuria määriä tuon takaisinottopumpun avulla. Aivan, takaisinottoproteiini alkaa toimia väärinpäin.

Tämän takia SSRI:t heikentävät merkittävästi MDMA:n vaikutuksia, se ei pääse tukitun takaisinottopumpun kautta solun sisään vapauttamaan serotoniinia.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Jeps, juurikin näin.

Tässä on erowidista joku artikkeli MDMA:n nerurofarmakologiasta.

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_info7.shtml
reeferass
Psykonautti

Post by reeferass »

Todella hyvä topic tosin loppua kohden menee hiukka offtopicisi. Tunnen kyllä suskan eikä mikään trolli ole.

Sitä taas en ymmärrä lainkaan miten joku voi ottaa tatteja päihtymiseen tai silloin kun siihen ei ole aihetta. EN kehoita kyllä kenellekkään syömään tatteja jos yhtään mikään painaa mieltä tai jos on sattunut lähiaikoina jotain joka on masentanut. Vaikka se syöntihetkellä ei enää harmittaisikaan, voi tatit pamauttaa pahalle tripille ihan alitajunnan kautta. Mielikuvituksen tuotetta on se ettei joku asia tunnu ahdistavan enää. Jos asia ei ahdista enää, ei sitä ajattele ollenkaan. Mielikuvitusta ei kannata käyttää sienien kanssa. Tatit on kauniita ja puhtaita. Vain kirkas, nöyrä mieli voi ottaa vastaan tattien sanoman. Joku lähteköön tutustumaan aiheeseen vaikka kokemuksen kautta jos ei usko. Paha trippi ei koskaan johdu sienistä ja kuten yllä tulee jo ilmi, se on yhtä kauhua ja mielipuolisuutta. Joutuu tosiaan käymään kamppailua pysyäkseen järjissään.
catha
Psykonautti

Post by catha »

Mulla ei ole masennuslääkitys (cipralex/ssri) heikentänyt sienien tehoja. Toimivat yhtä hyvin kuin ennen lääkityksen aloitusta. Happo taas ei toimi oikeastaan yhtään.

Tiedän että ei pitäisi käyttää mitään kun on ongelmia, mutta minkäs sille voi kun ei osaa nautintonsa kohteita vastustaa, varsinkaan kun ne ovat niitä harvoja mielenkiinnon kohteita elämässä.
Ja ei, en ole muoti masentunut. Se on kyllä totta, että niitä riittää. Itse olen sairastanut jo vuosia.
Hups. Sorry offtopic ja tilitys.
panda
Psykonautti

Post by panda »

syö kakkonen (-> +) ja polta jäätävät loosit venaillessa. feidaa ne hevosenvitun farmapaskat vittuun.
rikos ei kannata ja katkol on hauskaa.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Hmm, mua nyt hämmentää tää kun sanotaan ettei pitäis missään nimessä syödä masentuneena psykedeelejä. Ku oon lukenut monia käyttökokemuksia, joissa psyket on ollut avuksi masennuksen käsittelyssä, ja siitä yli pääsemisessä. Set & setting pitää olla ainakin varmasti kunnossa, ja asioita pitää pystyy käsitteleen muutenkin ennen ja jälkeen tripin, mut mikä on siis lähimpänä totuutta? Onko kellään enemmän tietoa masennuksen hoidosta psykedeeleillä?