Dekstrometorfaanin erottelu aloittelijalle

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
Koke
Psykonautti

Re: Dekstrometorfaanin erottelu aloittelijalle

Post by Koke »

Erottelun voi tietenkin tehdä kahteen kertaan, jos on epävarma yhdestä kerrasta. Jos löytyy punnu niin kannattaa punnita tavarat joka erottelun jälkeen niin tietää missä kohtaa kusee ja tekee sen uudestaan. :up:
Itsenäisyytemme on ylpeytemme ja sen kemialliset kaavat ovat; C10H15N ja C21H23NO5 joita nykyään häpeämme ja pelkäämme.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Downfallen wrote:
Huiko wrote:No, katsos. Pullossa on nestettä 200ml(=2dl), Ja millilitraa kohden on 3mg dextrometorfaania. Ihan näi pikasella laskuopilla saat vajaan 600mg dexmiä. Vajaan siksi koska erottelu harvalta onnistuu täydellisesti.
juu matikkapää vielä täälläkin toimii mutta toi määrä vaan näytti niin vähältä mitä jäi erottelun jälkeen( siis ennen ku laitoin happovesi-seoksen). mutta noin niinku happoveden jälkeen tota vaikuttaa olevan nyt noin desi..
piti vielä laittaa sekaan sinistä elintarvikeväriä kun tässä yhdessä ohjeessakin oli :P

kiskaistu se määrä mitä sain aikaan. katsellaan saanko sen mitä hain.
Ok. Olin ehkä eilen ilkeämmällä päällä ku nyt, mut kysymyksen asettelulla ja ennen kaikkea ajattelulla, voi välttää monta vittuilua. Noin niinku vinkkinä. Kokeile ens kerralla vaikka se pari pulloo erotella, ja ottaa useemmassa erässä. Tää on mun vakio vinkki, ku buustimalla saa musta enempi irti tuosta aineesta. Jos meinasit kysyy että mix, nii lue topiikkia taakse päin. :mrgreen:

Tää meinaan on yx eniten itteensä toistava topiikki, ja en tiiä voitko ymmärtää tahi sielunsilmälläs nähä mikä kyrpä kasvaa esim. allekirjottaneella ottaan kun kiertää ja kiertää jne... :P
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
redrum
Psykonautti

Post by redrum »

Tuota tuota, tässä on erottelu kovasti bensavaiheessa menossa ja kun sitruunahappoa en muistanut ostaa mutta kaapissa löytyy C-vitamiini tabuja joissa on 60mg C-vitamiinia... jää kovasti alle ton 1000mg mutta sitten yhdessä berocassa on 500mg c-vitskuu joten voiko tuollasen berocan heittää vaikka siinä on kaikkee muutakin seassa?

EDIT: Teinkin reissun apteekkiin... :)
Vape
Lepakko

Post by Vape »

Ei sillä c-vitamiinipitosuudella näyttäs ainakaan olevan mitään vaikutusta, aina käynyt lähikaupasta ostamassa jotain rainbowin 80mg tabletteja ja hyvin erottelut toiminu
foghat
Psykonautti

Post by foghat »

Mie oon yleensä hoitanut tän erottelun soodatuhkalla, mut tuntu aina jotenki siltä et homma kusee jotenki/ei erotu kunnolla ja jää vajaaksi. Nyt tuossa joku aika sitte kävin ostamassa tuommosta ku "Teknoseesam Rae"(sisältönä Kaliumhydroksidi, pH 14) ja toimii todella hyvin tuossa erottelussa. Purkissa ei ainakaan ollu mainintaa mistään lisäaineista, ainoastaan et sisältää: kaliumhydroksidi.

Nyt ku vielä zippobensalle jonkun korvikkeen keksis(jonkun jota saa isommassa pakkauksessa) ku aika kallista on tuo. Sitruunahapon tilalla käytän mieluummin 1000mg C-vitamiiniporetabletteja ku lopputuotteen maku ei oo sillo niin karmaiseva. :)
King Ink
LD50

Post by King Ink »

foghat wrote:Nyt ku vielä zippobensalle jonkun korvikkeen keksis(jonkun jota saa isommassa pakkauksessa) ku aika kallista on tuo. Sitruunahapon tilalla käytän mieluummin 1000mg C-vitamiiniporetabletteja ku lopputuotteen maku ei oo sillo niin karmaiseva. :)
- White Gas retkikeittimiin, myydään mahdollisesti joillain huoltoasemilla ja ainakin erä/retkeilykaupoissa. Myydään litrossa eli tulee selvästi halvemmaksi kuin zippobensan ostaminen.

Mul ei itselläni ole siitä kokemusta, mut oliko se peräti Huiko joka on tätä käyttänyt.
Joku ainakin tosta on kertonu kun oon sen ohjeisiin lisännyt. :doh: mun muisti on niin hyvä etten muista kuka.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Minäpä minä. Netistä voi tilata, ja googlettamalla löytyy. Toimii. :up:

redrum
Psykonautti

Post by redrum »

Tossa kun happovettä ja bensaa sekoittelee niin ootteko huomannut kun on sen kymmenen minuuttia vatkannut sitä reilusti ja sitten laskee sen pöydälle niin kerrokset erottuu aivan heti. Siis oikein näkee selvästi kuinka keltainen raja hupenee alaspäin ja pysähtyy siihen. En viime kerralla pistäny silmään moista mutta nyt huomasin.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Välil tossa vaiheessa se myös menee ihavitun vaahdoksi.
Mut joskus joo, tosi nopeesti erottuu. Huomattu.
NeofitaPsichedelico
Karvakuono

Post by NeofitaPsichedelico »

Itse käytän sekoitukseen aina litran muovipurkkia ja olen huomannut että vaahtoutumista ilmenee vain silloin jos runsaan ravistelun jälkeen päästää pöntöstä painetta (bensahöyryjä) pihalle ja puhdasta ilmaa tilalle. Vaahtoutuminen on todella runsasta ja koko seos menee täysin yhdeksi vaahdoksi, mutta minigrip-pussiin kaadettaessa erottuu kyllä alle tunnissa veitsen teräväksi, jos taas tässä vaiheessa ei laita täysin vaahdoksi niin rajapintaan jää helposti semmoinen sameampi kerros ja rajallekkin pientä kuplatyylistä systeemiä. Aina olen väh. 45min antanut erottua. Etenkin sorbitolipaska-bensa erottelussa voi hukkaan mennä paljonkin mikäli ei ajan kanssa tee, huomaa kun jättää erilliseen purkkiin sorbitoliliuoksen erottelun jälkeen niin pintaan kertyy (~vrk aikana) välillä runsaskin määrä kirkasta nestettä (DXM-bensaa siis). Nuo voi kätevästi lääkeruiskulla imailla seuraavaan satsiin sitten sekaan siitä pinnasta, mikäli haluaa tarkan päälle pelata. ;)
"Mind flowers / Pretty mind flowers / Take a trip to the center of your mind / To your mind / Letting only your conscience be your guide / Finding out that life is where is edge." - Ultimate Spinach - Mind Flowers
Aesma
OD

Post by Aesma »

Itse tein aina minigrip pussista ilmatiiviin joka erotteluvaihteessa ja se tuntui ehkäisevän vaahtoamista tai nopeuttavan kerrosten tasoittumista.
Myös olen huomannut sitruunahapolla olevan positiivistä vaikutusta aivan viimeisessä erotusvaihteessa jos edelleen siellä kerroksissa on kuplia/vahtoutumista.
mielenvikainen

Post by mielenvikainen »

En löytänyt mistään 1000mg c-vit. ajaako kymmenen 80mg tabua saman asian?
niiskuneiti
Psykonautti

Post by niiskuneiti »

mielenvikainen wrote:En löytänyt mistään 1000mg c-vit. ajaako kymmenen 80mg tabua saman asian?
apteekista saa noita 1000mg c-vitamiinitabletteja ;)
"Elämä on sitä että opettelee ymmärtämään, millainen olen, ja erottamaan sen, millaisia muut on, sekä ymmärtämään ettei muut koskaan tuu ymmärtämään mua. ja sitä pitää ymmärtää loputtomiin"
Huiko
LD50

Post by Huiko »

niiskuneiti wrote:
mielenvikainen wrote:En löytänyt mistään 1000mg c-vit. ajaako kymmenen 80mg tabua saman asian?
apteekista saa noita 1000mg c-vitamiinitabletteja ;)
Sieltä saat myös sitä sitruunahappoa ja tota happoa löytyy myös viinitarvikemyymälöistä ja netistä leivontatarvike kaupoista.

NeofitaPsichedelico
Karvakuono

Sitruunahappoa löytyy tosiaan jokaisesta vähänkään isommasta ruokakaupasta, jossa myydään viinitarvikkeita ja sitä suosittelen ennemmin kuin poretabletteja (hintakin on huomattavasti halvempi, vähän reilun euron maksaa ja sillä erottelee muistaakseni 4 pulloa).
"Mind flowers / Pretty mind flowers / Take a trip to the center of your mind / To your mind / Letting only your conscience be your guide / Finding out that life is where is edge." - Ultimate Spinach - Mind Flowers
NeofitaPsichedelico
Karvakuono

Onko kellään kokemusta DXM:n uuttamisesta Redol comp. nimisestä yskänlääkkeestä? Kokeilin hakua foralta että Googlesta, mutta ei oikein erottelusta löytynyt kokemuksia ja muutenkin tuon aineen päihdekäytöstä kun ainesosat (pääasiassa salbutamolia) eroavat kuitenkin jonkin verran Resilarista. Pullokin on hieman vajaa, mutta oli tarkoitus tuo nauttia boostimistarkoituksessa Resilarista erotellun DXM:n jälkeen mikäli tarvetta tulee.

http://www.terveysportti.fi/terveyskirj ... dol%20comp

Dexmiä tuossa on saman verran eli 3mg ja Salbutamolia 0.2mg. Salbutamoli siis aiheuttaa keuhkoputkien laajentumista.

http://en.wikipedia.org/wiki/Salbutamol

E: Taidan tuon kuitenkin uuttaa normaaliin ressutyyliin tässä joutessa (menköön syteen tai saveen), mutta kertokaa/kommentoikaa nauttimista yms.
lappilainen

Post by lappilainen »

Olen nähnyt useiden paikkakuntien s-marketeissa 600g sitruunahappo-purkkeja. Itse löysin Rovaniemeltä hinaan 5,59e. Kannattaa katsoa maustehyllyiltä.
Skittlez
Karvakuono

Post by Skittlez »

lappilainen wrote:Olen nähnyt useiden paikkakuntien s-marketeissa 600g sitruunahappo-purkkeja. Itse löysin Rovaniemeltä hinaan 5,59e. Kannattaa katsoa maustehyllyiltä.
Sitruunahappoa saat apteekista kysymällä alta kahden euron.
Mutta jos kysyminen on liian kuumottavaa nii voihan sitä käydä ostamassa sieltä ruokakaupastaki :mrgreen: :foil:
lappilainen

Post by lappilainen »

Skittlez wrote:
lappilainen wrote:Olen nähnyt useiden paikkakuntien s-marketeissa 600g sitruunahappo-purkkeja. Itse löysin Rovaniemeltä hinaan 5,59e. Kannattaa katsoa maustehyllyiltä.
Mutta jos kysyminen on liian kuumottavaa nii voihan sitä käydä ostamassa sieltä ruokakaupastaki :mrgreen: :foil:
Mutta eipä taida saada ihan puolta kiloa? :)
Skittlez
Karvakuono

Post by Skittlez »

lappilainen wrote:
Skittlez wrote:
Totta mutta mihin tarviit puol kiloa sitruunahappoa jos yhden pullon erotteluun menee se 1-2 teelusikallista ? :D
lappilainen

Post by lappilainen »

Skittlez wrote:
lappilainen wrote:
Skittlez wrote: Sitruunahappoa saat apteekista kysymällä alta kahden euron.
Totta mutta mihin tarviit puol kiloa sitruunahappoa jos yhden pullon erotteluun menee se 1-2 teelusikallista ? :D
No tietysti massiivisiin dxm-orgioihin sekä säästöön tulevien erottelujen varalle, ei nimittäin maksa paljoa.
NeofitaPsichedelico
Karvakuono

Oho, en ole itse törmännyt isommissakaan kaupoissa moisiin säästöpakkauksiin. Nuo viinihapotteet on 22g ja maksaa 1-1,50€ ja sillä erottelee 4pulloa Resilaria (mikäli käyttää ~1tl/Resilar -> ~10ml/1200mg DXM), joten tulisihan moinen huomattavasti halvemmaksi. Täytynee pitää siis silmät auki jatkossa kauppareissuilla.
lappilainen

Post by lappilainen »

NeofitaPsichedelico wrote:Oho, en ole itse törmännyt isommissakaan kaupoissa moisiin säästöpakkauksiin. Nuo viinihapotteet on 22g ja maksaa 1-1,50€ ja sillä erottelee 4pulloa Resilaria (mikäli käyttää ~1tl/Resilar -> ~10ml/1200mg DXM), joten tulisihan moinen huomattavasti halvemmaksi. Täytynee pitää siis silmät auki jatkossa kauppareissuilla.
Itse löysin tuon purkin sattumalta kun olin ruokaostoksilla, ja mieltä painoi epäonnistunut erottelu koska viinihapotetta ei löytynyt koko kaupungista. Onni onnettomuudessa. ;)
Ongelma
Lepakko

Post by Ongelma »

Erittäin iso kiitos näistä ohjeista!

Tuota freebasea yritän valmistaa lähitulevaisuudessa
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

Ongelma wrote:Erittäin iso kiitos näistä ohjeista!

Tuota freebasea yritän valmistaa lähitulevaisuudessa
joooo nää o ihan sika hyvät ohjeet! :mrgreen: :mrgreen: 8) 8)
kerro ihmees sit mitä FBst tuli :up: :up:
. . . (--) °
Joumän
Psykonautti

Post by Joumän »

Onkos noilla emäksillä minkälaista eroa tehossaan? Esim. jos vertaa natriumkarbonaattia natriumhydroksidiin tai kaliumhydroksidiin? Vai korvaako niin sanotusti määrä laadun? Olen kyllä saanut onnistuneet erottelut natriumkarbonaatilla ja newportilla, (päris melkein liikaa :mrgreen: )ei siitä ole kyse mutta tuli vaan mieleen voisiko paremmalla emäksellä jotenkin saada enempää deksmiä talteen, ja näin pienennettyä hukkaprosenttia? Mitkä olisivat sellaisia liikkeitä millä voisi hukkaprosenttia pienentää jos haluaa ihan perus deksmisitraattia?

Entäpä sitten liuottimien erot. Onko käytännön eroja ihan perus sytytinbensan ja esim. heksaanin välillä? Voiko tässäkin määrällä korvata laatua?

Onko joku laskenut yleensä mikä hukkaprosentti on ekan sivun ohjeilla tehdyssä erottelussa?
Ja laita eteen mitä vaan, jos se tuskaa helpottaa niin kyselemättä nappaan
tomatoe
Karvakuono

Post by tomatoe »

No tietystihän natriumhydroksidi on vahvempi emäs kuin vaikkapa se soodatuhka/natriumkarbonaatti. Sitä tarvii siis erotteluun vähemmin ja sen kanssa tulee olla huolellisempi. Molemmilla ekstraktio onnistuu vaivatta.

Rapakon takanahan käytetään erotteluun useimmiten ammoniakkia, joka on melko heikko emäs natriumhydroksidiin verrattuna. Muistan jostain lukeneeni ammoniakin olevan erotteluun parempi vaihtoehto kuin natriumhydroksidin. Tässä voisi olla jopa perää, sillä A/B -ekstraktioonhan happo ja emäs valitaan eroteltavien aineiden perusteella. Mitään faktaa ei asiasta siis ole esittää, mutta mutuilisin tämän perusteella soodatuhkan (joka on lähempänä ammoniakkia kuin natriumhydroksidi) olevan lähes samaa tasoa ellei jopa parempi tuohon erotteluun kuin NaOH. Varsinkin jos sitä natriumhydroksidia ei saa puhtaana, vaan käyttää viemärinavaajaa tjsp.

En tosin omaa kemian tietoutta kuin parit lukiokurssit, joten joku muu voinee korjailla faktojani. Asia kiinnostaa kuitenkin myös itseäni ja asiasta ei ole näkynyt kovinkaan paljon keskustelua, joten päätin postailla.

EDIT: Ja tuohon jälkimmäiseen kysymykseesi: itse käyttäisin ehdottomasti heksaania sytytysbensan sijasta, jos sitä vain käsiinsä saa. Se on tehokkaampi liuotin, luultavasti puhtaampaa, kerrokset erottuvat paremmin ja se lisäksi haihtuu nopeammin. Mutta mitenkään välttämätön se ei mielestäni ole. Luultavasti tulos olisi kuitenkin sen kanssa parempi jo erotteluprosessin helpottumisen vuoksi.
Taikurirotta
Tuppisuu

Post by Taikurirotta »

King Inkille suuret kiitokset selkeistä ohjeista! Kahdesti olen nyt dexsmiä erotellut, kummallakin kerralla toiminut kuin unelma :P Ajattelin huomenissa kirjoitella tuonne trippistooreihin näistä kokemuksista, nyt on vielä sen verran lennokas olo ettei taitaisi parasta mahdollista tekstiä tulla ;)
nuk123
Karvakuono

Post by nuk123 »

Onko kukaan kokeillut tuota lamppuöljy juttua?? Kiinnoistaisi tietää et toimiiko se oikeesti...
Joumän
Psykonautti

Post by Joumän »

Onkos kukaan tehnyt näin, että jos erottelu tuntuu menneen reisille, niin koittaa sitruunahappoliuoksen kanssa vielä ottaa käytetystä ( 3 erottelussa ollut joku vähän alle 2 desiä) bensasta mahdollisia deksminjäämiä pois?? Kun kaiken järjen mukaan se deksmi siellä bensassa kuitenkin olisi/haihtunut pieniä määriä pois. Tarpeeksi on ollut kyllä soodatuhkaa ja bensaa. Epäilen että syypää oli kaupan rainbow sitruunamehu, jota käytin erottelussa. Se on sellaista sakeaa ja sisältää jotain epämääräistä moskaa. Pussissa varmasti jäänyt bensaan liikaa. No, oppipahan tästä että ei enää käytä kuin tuota sitruunahappojauhetta sen 5-8g.
Ja laita eteen mitä vaan, jos se tuskaa helpottaa niin kyselemättä nappaan