Dekstrometorfaanin erottelu aloittelijalle

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
lappilainen

Re: Dekstrometorfaanin erottelu aloittelijalle

Post by lappilainen »

Noudatin ohjeita tarkalleen, ja lopputulokseksi sain kaksi eri väristä liuosta.

a) Greippimehun värinen, hieman bensalle tuoksuva, ohut kirkas pinta havaittavissa (dxm-liuos?)
b) Kirkas, vahvasti bensalle tuoksuva (bensa?)

Kaadoin b) litkun suoraan viemäriin, koska se haisi erittäin vahvasti bensalle. a) litkua sytyttelin kahden tunnin ajan, pullo kellui lämpimässä vesihauteessa ja välillä avasin korkin ja sytytin bensahöyryt. Lopulta kyllästyin ja kaadoin litkun lautaselle ja tuikkasin tuleen. Se vain paloi ja paloi ja lopulta paloi pinna koko hommaan ja kippasin litkun viemäriin. :|

No, ensi kerrala höyrystän bensan kattilassa enkä yritä erotella sitä c-vitamiinin avulla.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Litkun b oisi voinut käyttää uudelleen. Ja greippimehun värinen on tosiaan ollu dexmi.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

King Ink wrote:Lisäsin maininnan siit että kylmän veden käyttäminen sitruunahapossa estäis ton vaahtoomisen bensa+sitruunahappo vaihees. Yks kaveri kerto ettei sillä oo vaahdonnut koskaan kun on kylmää käyttäny, onko kellään samanlaisia havaintoja?
Nyt 2 kertaa erotellessa käyttäny niin kylmää vettä kuin mahdollista, ja on mennyt vaahdoks iha yltälailla.. eli omien kokemuksien pohjalta poistan maininnan.. :D

Osaako kukaan fiksu päätellä mitkä jutut aiheuttaa ton vaahtoutumisen? Ennen se kävi sillon tällön ja nykyään aina. Toimivuuden kannalta en oo huomannut olevan merkitystä kunhan jaksaa vaan rauhassa ravistella vaikka vaahtoutuiski. Ite päättelin että voisko ravisteluun käytetyn pullon koko vaikuttaa asiaan? Siitä oon varma et aina kun oon käyttäny 0,5l pulloo suurempaa niin on menny vaahdoks..
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Väittäsin että ilman määrä sekotusastiassa aiheuttaa tuon vaahtoutumisen. Oon saanu 1/2L pulloossakin vaahtoomaan kun oon korkki auki antanu välillä hengittää. Mulla kun on aikaa yleensä erottella, oon koittanukkin saada sen dexmin eri vaiheissaan vaahtoomaan. (Ajatuksena siinä on ollu se sekottuminen silmin nähden, mut faktasta tossa en tiedä.) Eihän se vaarallista ole, varsinkin kun tulee lämmäytettyä ne bensan rippeet hellalla pois.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Mie epäilen ettei bensa ja seos sekoitu keskenään niin hyvin,
eikä dexmi siirry kunnolla, jos se on vaahtona siellä se neste.
Eli menee kauemmin aikaa kun pitää antaa välillä tasottua ja sitten jatkaa.

Mut eipä miul mitään faktaa oo mihin perustaa epäilyni.

Tuota ilman määrää epäilen juuri itsekin.
Pitäis käyttää 0,5 pulloo aina mut ei nytkään oo kuin 1,5 litran..

Todettu että maito peittää maun aivan mahtavasti!
Koke
Psykonautti

Post by Koke »

Kun yksinkertaisesti päättelee asian niin vaahtohan on ilmakuplia nesteessä. Ja voimakas ravistelu on täysin turhaa, koska ravistus tietenkin helpottaa ilman ja nesteen sekoittumisen keskenään. Laskethan oluenki tuoppiin hitaasti, etkä tuikkaa koko pulloa/tölkkiä tuoppiin niin, että soi vielä huomennakin.
Bensoista sen verran, et se on melkopitkälti ihan sama laitatko sitä ysivitosta vai lamppuöljyä. Paras liuotin uuttamiseen on LIAV75-laatu. Heksaania suomeksi, jos oikein muistan.

Normibensat: BE95R ja BE98R
Zippobensa ja puhdistettu bensiini: LIAV110
Lamppuöljy ja grillin sytytysneste: LIAV230

Muistais vaan mitä noi liuottimien numerot tarkottikaan. :D

EDIT: Tosin noissa pumppubensoissa on etanolia mukana, johon on jää tuota bensaa tai ainakin se mieltäkääntävä maku.
Itsenäisyytemme on ylpeytemme ja sen kemialliset kaavat ovat; C10H15N ja C21H23NO5 joita nykyään häpeämme ja pelkäämme.
freakmatic
Psykonautti

Post by freakmatic »

no mutta hei vaan¿

tohon vois lisätä semmoosen lisäyksen jotta soodatuhka muuttuu takasin omaan muotoosa jos se saa kosteutta.. eli jos teet isomman tuhka kasan kerralla niin säilö se minigrip pussukkaan jne, soodan oma rasia päästää kosteuden sisään ilman sitä sinettiä.

King Ink wrote:
Todettu että maito peittää maun aivan mahtavasti!

lisääppä kaakaota sekaan, peittää myös huascan maun aivan mahtavasti..
F R E A K M A T I C @ mikseri.net
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

freakmatic wrote:no mutta hei vaan¿

tohon vois lisätä semmoosen lisäyksen jotta soodatuhka muuttuu takasin omaan muotoosa jos se saa kosteutta..
Taitaa olla tuo syynä sille, miksi oma eka erottelukerta epäonnistui. Tein illalla soodatuhkat, kaadoin ne muovipurkkiin ja vedin päälle elmukelmua. Sitten erottelin 100% ohjeitten mukaan ja 1.5pullosta tullut dexxmiuute ei sanonut päänupissa yhtikäs mitään.
onepilllarger
Karvakuono

Post by onepilllarger »

Mut en ole kyllä ikinä itse huomannu että se mitään haittais tuo vaahtoaminen, näin simppelillä mielellä olin vaan iloinen kun oletin että sekottuu paremmin kun näytti oikein kemialliselta kokeelta niiden kupliensa kanssa. :P
Ja mä en ole ikinä löytäny mitään mikä peittäis sen luojan kiroaman maun, joten pistän vaan 50/50 kolaa ja dxmii ja rykäsen alas irvistelyn saattelemana. :cheers:
"I fly a starship across the Universe divide
And when I reach the other side
I'll find a place to rest my spirit if I can"
Psykoverse
Karvakuono

Post by Psykoverse »

terve vaulttilaiset! olen uusi täällä.

en viittinyt avata uutta ketjua, en tiedä olisiko pitänyt :oops: .

kuitenkin, mites tuo dexmi erottelu jauheeksi? jos käyttää viinietikkaa niin ei pitäisi tulla sitruunahappokiteitä? entäs tuo kiehauttaminen? uskaltaako antaa kiehua täysillä vai pitääkö antaa kiehua pikkuhiljaa ettei dxm muutu dxo:ksi vai muuttuuko?
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Tossa nyt toisesta topiikista pätkää aiheesta.
http://psyvault.net/viewtopic.php?f=46& ... kka#p88397
Pikkuhiljaa kiehuttelemalla oon itse turhia nesteitä poistellu.

King Ink
LD50

Post by King Ink »

Vesihauteen voi myös väsäillä jos jaksaa vähän pidempään odotella.
Psykoverse
Karvakuono

Post by Psykoverse »

vesihauteen?
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Lue viesti minkä Huiko linkitti.. siinä kerrotaan myös mikä on vesihaude. :doh:
Psykoverse
Karvakuono

Post by Psykoverse »

eli siis mikäli oikein ymmärsin (mikä minulla hyvin harvinaista :mrgreen:) niin dexmi-etikkaliuos pistetään lasiastiaan ja lasiastia kattilaan kiehuvaan veteen ja siinä sitten ootetaan et vesi haihtuu vesiastiasta? sori ku kyselen :oops: ...
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Kyl, noin se menee.
Tai ainakin oon itse noin tajunnu.. :shock:
Psykoverse
Karvakuono

Post by Psykoverse »

loistavaa 8) :! nyt on tilattu 100kpl täytettäviä kapseleita ja soodat uunissa ja uus yritys 1200mg erotteluun jauheeksi, edellinen yritys töppäsi siihen kun käytin jo kerran käytettyä bensaa ja lisäsin hieman päälle uutta. se kerran käytetty ei erottunut sieltä vaan tuli 6 tunnin yön jälkeen erottui bensiinikerroksesta vain sen verran mitä lisäsin sinne, kerran käytetty bensa ei jostain syystä erottunut siihen pinnalle :/ aika kumma missähän mahto vika olla... meni vain 1200mg dexmiä hukkaan kun päätin heittää pöntöstä alas vaikka oisin voinu lisätä siihen sitä bensaa lisää muttakun menin sitte ajattelematta vaan heittää pois :cry: ... nyt onneksi uudet satsit tulossa toivottavasti nyt onnistuu kun uutta bensaaki. mites muute kuinka kovalla lämmöllä sitä vesihaudetta uskaltaa kiehauttaa? vielä että onko se sitten puhdasta dexmiä vai onko siinäkin jotain jatketta tai jotain vai ei että voisko sen periatteessa mitata suoraan sen jauheen painosta sen dexmin määrän? kiitoksia vastauksista on tää sitten mahtava saitti :cheers: :!

e: typo korjattu siis uus yritys 1200mg erotteluun
ee: ei voi vi**u voi olla totta taas bensaa erottuu pinnalle vain vähän :shock: ... missähän voisi olla vika? voiko olla siinä että en sekoittanut kunnolla tjsp? sekoitin sillee vähän 6min ja minuutin niin lujaa kuin pystyy. vai voiko bensa olla pilalla? vaivaivai... apua :shock: ... vai pitäisikö odotta vielä kauemmin, olen jo puolituntia odotellut.
eee: sitä olikin desi sitä pensaa näytti vain niin pieneltä määrältä. nyt on etikat vesihauteessa ja vesi kiehuu pikkasen, kolisee ihan järjettömästi toi lasipurkki kun ne kuplat tulevat sieltä alta :shock:
eeee: ei hemuli kuinka vit*n kauan tossa kestää että toi etikka kiehuu levy on täysillä ja pistin paperia alle ettei kolise niin kuplii vaan ja vesi kiehuu mutta etikan määrä on sama on nyt 45min kiehunu ja saman verran näyttänee olevan..... onko tietoa kuinka kauan kestää toin etikan kiehuminen? ens kerralla kyllä mielummin juon sitä japskan makusta lientä ku ootan hellan ääressä vuorokautta :!
eeeee: piloille meni :roll: :cry: ... pistin etikat kiehumaan kattilaan en jaksanut odotella vesihaudetta niin kiehui 10 minuutissa mutta jäljelle ei jäänyt mitään jauhoa vaan pelkkästään ruskeeta pohjaanpalanutta pahalta haisevaa etikkaa... doh... huomenna sitten uus satsi dexmiä, vois ostaa taas kaks pulloa ja tällä kertaa erotella se vain sitruunahapoks ja juoda... pe*kele sentää vituttaa... meni hyvät dexmit hukkaan.
edit6: mites tuon soodan määrän kanssa että kuinka paljon voi laittaa jokaista lisäpulloa kohden? olen aina laittanut tuplamäärän jokaista lisäpulloa kohden.
NeofitaPsichedelico
Karvakuono

Post by NeofitaPsichedelico »

Ajattelinpa testata tätäkin, kun prosessi sekä itse lopputuloksena syntyvä aine kiinnostaa. Ainekset on ostettuna ja valmistus aloitettu. Kiitokset King Inkille selkeän ohjeistuksen väsäämisestä! =)

Vähän hinnastoa paljonko tarpeet maksoivat:
  • Resilar 200ML - 8.86€
  • Ruokasooda (125g) - 0.79€
  • Sitruunahappo (22g) - 1.09€
  • Newport-Sytytinbensiini (100ML) - 2.95€
  • Pakastuspussi 2L (10kpl) - 1.45€
    ===
  • Yhteensä: 15.14€
Prosessin edistyminen:
  • 14:35 Ruokasooda (3rkl = 45ml) laitettu uuniin 200°C
  • 16:38 Soodatuhka sekoitettu muovipullossa Resilarin sekaan
  • 16:40 Zippobensa lisätty seoksen sekaan ja ravistelu/sekoittelu aloitettu
  • 16:52 Runkkulihakset puutuneet ja seos jätetty asettumaan
  • 17:15 Seos siirretty pakastuspussiin roikkumaan ja sitruunahappovesi tehty valmiiksi (~12ml (reilu 2tl) sitruunahappoa ja 1dl vettä)
  • 17:42 Sorbitolipaska eroteltu omaan astiaan ja bensalitku omaan sekoituspulloonsa
  • 17:43 Sitruunahappovesi lisätty bensalitkun sekaan sekoituspulloon, ravistelu alkaa taas
  • 17:56 Seoksen ravistelu lopetettu ja jätetty asettumaan pulloon
  • 18:25 Seos siirretty pakastuspussiin, pinta näyttää veitsenterävältä jo nyt, mutta annetaan kuitenkin asettua tovin
  • 18:33 Kaikki vaahdot, väreilyt, "pullistumat" ja kuplat hävinneet ja raja on veitsenterävä, joten pullotus voi alkaa
  • 18:39 Dekstrometorfaanin erottelu suoritettu!
E: Päivittelen postausta kun erotteluprosessi edistyy...
E2: Loppumietteet: Erottelu ei ollut hankala prosessi ja ohjeet olivat hyvät. Erottelun onnistumisesta en tiedä, mutta eiköhän sekin selviä tuossa myöhemmin tänä iltana/yönä. Lopulliseen litkuun lurahti tosin hieman bensaakin ja bensan haju on melko voimakas. Luultavasti heitän kattilaan vielä ja suhautan liekillä lävitte niin enimmät bensat haihtuupi, keittelemään en ala.
E3: Jäähdytin ison olut tuopin pakastimessa kylmäksi, löin soossin sinne ja leimautin tuleen niin monta kertaa kuin syttyi. Maussa ei ollut bensa-aromia. Ei tuo nyt niin järin pahan makuinen noin muutenkaan ollut, tuli mieleen ne kirpeät mattomaiset karkit tai hedelmä pääkallot. Ei kyllä silti ihan yhdellä huikalla mennyt :E
Last edited by NeofitaPsichedelico on Fri 11 Mar 2011, 21:21, edited 11 times in total.
"Mind flowers / Pretty mind flowers / Take a trip to the center of your mind / To your mind / Letting only your conscience be your guide / Finding out that life is where is edge." - Ultimate Spinach - Mind Flowers
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Mitä widduuu, maksaaks Ressu jo noin paljo jossai! :down:
Kiitti. :)
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

saamari kun palautuspullouudistuksen myötä hävis kovamuoviset limonadipullot liikenteestä. Missä ton sekotuksen enää tekee. Oon varma, että näistä nykyisistä pulloista liukenee kaikki mahdollinen paska kun on bensa mukana kuvioissa. Eihän noi kestä edes kuumentamista. Yritin teetä laittaa kerran tollaseen pulloon niin suli koko hemmetin vehje.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

kai ne voi jossain muusakin astiassa tietysti sekotella. Mutta mulle oli osa sitä rituaalia laittaa ne mömmöt kahteen 0,5-pulloon ja laittaa sit Happy Mondaysia soimaan ja heilutella niitä mulloi molemmissa käsissä niinku Bez essopäissään marakasseja. Siitä sai hyvät nousut.
NeofitaPsichedelico
Karvakuono

Itellä loju vanhoja limupulloja, joten niitä käytin enkä heittänyt menemäänkään käytön jälkeen :P Ja sekoitteluunhan varmaan lasiastia olis hyvä, mutta kannattaa huomata että noita vahvempia liuoksia ei täytyisi päästää metallin kanssa kosketuksiin, joten lasipurkkien/-pullojen metallikansissa oleva kumisuoja olis suositeltava.
"Mind flowers / Pretty mind flowers / Take a trip to the center of your mind / To your mind / Letting only your conscience be your guide / Finding out that life is where is edge." - Ultimate Spinach - Mind Flowers
mouru
Karvakuono

Post by mouru »

Mie oon hyrskytelly suoraan siinä minigripissä, ihan kivaa huljuttelua.. :roll:
lappilainen

Post by lappilainen »

Nyt on sitten eroittelu onnistunut, vihdoinkin. Bensat sain lähestulkoon kaikki talteen. Viimeksi vika taisi olla jo mahdollisesti ruokasoodaksi palautuneessa soodatuhkassa. DXM-litku haisee kyllä miedosti bensalle mutta en usko että sitä on vaarallisia määriä mukana, sillä annoin tilkkasen dxm-litkuakin valua bensan sekaan jotta sitä ei vain joutuisi nautittavaksi. Annan liuoksen hetken haihtua ja sytyttelen sytkärillä, sitten kulautan alas ja maitoa perään.

Jos litku ei mene millään alas, lasken ph-arvoa ruokasoodan avulla. Lisäsin varalta näet runsaasti sitruunahappoa ja se on makuinenkin tuo juoma. :)
NeofitaPsichedelico
Karvakuono

Tänään taidan "yrittää" uudelleen erottelua, tällä kertaa erottelen 2 pulloa ressua, koska viime kerralla ei tuntunut vaikutuksia juurikaan. Ajattelin tällä kertaa käyttää pelkkää lamppuöljyä tai sitten lamppuöljy + viime kerrasta jääneet zippobensan jämät.

E: Ja olen noin 90% varma että erottelu onnistui viime kerrallakin :/

E2: Ei prkle kun meni vaikeaksi taas, eivät ressua tietenkään myyneet yhdestä apteekista. No siitä sitten kylille huitelemaan toiseen apteekkin josta sainkin sitten ostettua. Lamppuöljyä ja zippobensaa kysyin neljästä kaupasta ja kahdelta huoltoasemalta, mutta missään ei ollut (ei vttu nyt oikeesti). No sitten ärrältä kävin hakemassa Zippo(tm) tajuttoman kallista löpötintä. Tuo plus edelliset saa luvan riittää erotteluun.
lappilainen

Post by lappilainen »

NeofitaPsichedelico wrote:Tänään taidan "yrittää" uudelleen erottelua, tällä kertaa erottelen 2 pulloa ressua, koska viime kerralla ei tuntunut vaikutuksia juurikaan. Ajattelin tällä kertaa käyttää pelkkää lamppuöljyä tai sitten lamppuöljy + viime kerrasta jääneet zippobensan jämät.

E2: Ei prkle kun meni vaikeaksi taas, eivät ressua tietenkään myyneet yhdestä apteekista. No siitä sitten kylille huitelemaan toiseen apteekkin josta sainkin sitten ostettua. Lamppuöljyä ja zippobensaa kysyin neljästä kaupasta ja kahdelta huoltoasemalta, mutta missään ei ollut (ei vttu nyt oikeesti). No sitten ärrältä kävin hakemassa Zippo(tm) tajuttoman kallista löpötintä. Tuo plus edelliset saa luvan riittää erotteluun.
Jos meinaa sytkäriä käryttää ja/tai erotella oikein urakalla niin varustelekan verkkokaupassa myydään tuota zippobensaa hintaan 3,9e/prk + postit. (Tietysti useampi purkki kerralla ettei tule hinnaksi pelkkiä postikuluja.) Paikallisessa sekatavarakaupassa myydään onneksi vastaavaa tavaraa hintaan 2e/prk joten minun ei tarvitse netistä tilailla. :)
NeofitaPsichedelico
Karvakuono

lappilainen wrote:
NeofitaPsichedelico wrote:Tänään taidan "yrittää" uudelleen erottelua, tällä kertaa erottelen 2 pulloa ressua, koska viime kerralla ei tuntunut vaikutuksia juurikaan. Ajattelin tällä kertaa käyttää pelkkää lamppuöljyä tai sitten lamppuöljy + viime kerrasta jääneet zippobensan jämät.

Jos meinaa sytkäriä käryttää ja/tai erotella oikein urakalla niin varustelekan verkkokaupassa myydään tuota zippobensaa hintaan 3,9e/prk + postit. (Tietysti useampi purkki kerralla ettei tule hinnaksi pelkkiä postikuluja.) Paikallisessa sekatavarakaupassa myydään onneksi vastaavaa tavaraa hintaan 2e/prk joten minun ei tarvitse netistä tilailla. :)
Joo no isommasta smärgetistä löytyy Newportin zippobensaa 3.5€ hintaan (tosin se on 100ML ja Zippo(tm) on 125ML :P ), mutta olin jo kylillä huitelemassa niin en jaksanut niin pitkää matkaa kävellä tai maksamaan ylimääräistä bussireissua. Joten oli tuohon ainoaan 5€/prk Ärrältä löytyvään tyytyä. Mutta on tuo 2€/prk edelleen kallista verrattuna lamppuöljyyn. Tosin nämä zippobensat millä oon erotellu menee hyvin erottelujen jälkeen vielä Zippossakin (ainakin parin erottelun jälkeen), joten ei ne ihan hukkaan mene.
Downfallen
Psykonautti

Post by Downfallen »

paljonhan tosta yhdestä resilar pullosta tulee sitä eroteltua tavaraa? noin suurinpiirtein ml:ssa?
Ever seen fire in zero gravity?
Huiko
LD50

Post by Huiko »

No, katsos. Pullossa on nestettä 200ml(=2dl), Ja millilitraa kohden on 3mg dextrometorfaania. Ihan näi pikasella laskuopilla saat vajaan 600mg dexmiä. Vajaan siksi koska erottelu harvalta onnistuu täydellisesti.

Downfallen
Psykonautti

Post by Downfallen »

Huiko wrote:No, katsos. Pullossa on nestettä 200ml(=2dl), Ja millilitraa kohden on 3mg dextrometorfaania. Ihan näi pikasella laskuopilla saat vajaan 600mg dexmiä. Vajaan siksi koska erottelu harvalta onnistuu täydellisesti.
juu matikkapää vielä täälläkin toimii mutta toi määrä vaan näytti niin vähältä mitä jäi erottelun jälkeen( siis ennen ku laitoin happovesi-seoksen). mutta noin niinku happoveden jälkeen tota vaikuttaa olevan nyt noin desi..
piti vielä laittaa sekaan sinistä elintarvikeväriä kun tässä yhdessä ohjeessakin oli :P

kiskaistu se määrä mitä sain aikaan. katsellaan saanko sen mitä hain.
Ever seen fire in zero gravity?