http://www.tohtori.fi/?page=0545318&sea ... id=2797964
Onkos tämä kenellekään tuttu? Huvittaisi kovasti testailla, mutta noita ei vissiin ihan heppoisin perustein määrätä?
Hinta ei ainakaan ole päätähuimaava (pun intended)
Olen sit saanut virheellistä tietoa.Sain tossa vähän aikaa vuonna 2000 vanhaks menneitä n.30kpl ne ei ainakaan toiminut mitenkään(voi johtuisiko iästä)jotkut on linnassa kehunut niitä,mutta kyllähän linnan jutut tiedetään:)
Noh, jos oikein muistan, niin kuppiin laitettiin 2kpl 7,5mg dormicumia, 2kpl 0,25mg halkoa sekä 1-2mg sirdaludia. Tykillinen vettä, lämppäys sytkärillä ja filtterin läpi. Neulalla suoneen ja sitten leijutaan...
Yksityiseltä noita saa kohtuu helposti, varsinkin jos on kirjoissa ja kansissa, että tarvii nimenomaan nukahtamiseen.
Siis, että nukahdettuaan kyl pystyy nukkumaan.
Eikä haittaa vaikka on päihderiippuvainen.
Tai sitten on tuttavapiirin kohdalle vaan osunut pari asiallista lekuria.
Mutta nimenomaan nukahtamislääkkeenä noi on hyviä. Niissä on se onset-time niin lyhyt, että kun pari 0.25:sta nappia on kielen alta liuennut, niin nukahtaa melkein samantien.
Pieni tai keskinkertainenkaan bentsotole ei juuri vähennä unettavuutta, kunhan vain malttaa pysyä sängyssä.
Nämä tabletit otetaan siis tyyliin minuutti ennen nukkumaanmenoa!
Ai niin nykysellään suurin pakkauskoko on 20kpl.
Niin, semmoisen oon huomannu, että noin 2-3kk. kuurin jälkeen nää lekurit täällä haluaa vaihtaa nukahtamislääkettä kuukaudeksi-pariksi.
Sen jälkeen saa taas uuden halkorespan. Lieköhän miten yleinen käytäntö.
Ps. Jos jostain löydät 0.5:sen xanorin kokoisia ja mallisia, mutta paminsinisiä(hieno värimääritelmä) tabletteja, joissa on toisella puolen jakouurre ja toisella puolella upjohn ja joku numero, en nyt just muista että mikä. Niin se on halcion. Ei kannate viihteillä, ellei saa useampaa nappia (mielellään koko levy, ja suun kautta/kielen alta) ja lisäksi jotain opiaattia.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Huh huh, olisi varmaan kannattanut wikipedia entry lukea, ennen kuin aloin näitä eilen rouskuttaa. Olin ollut noin vuorokauden hereillä (ilman stimulantteja) ja oli tarkoitus illalla ottaa subua. Minulla oli noita Halcioneja siis neljä kappaletta ja eräs asia hoidettavana ennen kuin pääsi tuota subua kiskomaan. Ajattelin, että tämähän on juuri passeli lääke tipahtamiseen ja muutaman tunnin uniin, sen takia en ottanutkaan lisäksi ketiapiinia.
Laitoin siis yhden kielen alle hieman klo 12 jälkeen, annoin olla hetken ja imeskelin ja pureskelin loput (ei pahan makuista ollenkaan). En kuitenkaan nukahtanut heti vaan vasta noin puolen tunnin kuluttua. Tämä puolituntinen oli varsin miellyttävä, tosin saattoi johtua ihan siitä, että pääsi rankan yön jälkeen pitkäkseen. Heräsin melko tarkkaan kolmen tunnin päästä ja totesin, että pakko nukkua vielä pari tuntia ja uusi nappi kielen alle. Nyt nukuin noin 2h ja toistin saman tempun vielä kaksi kertaa.
Siinä vaiheessa, kun olin neljännen ottanut (yhteensä siis 1mg triatsolaamia), meni meininki mielenkiintoiseksi ja muisti lähti muutamaksi tunniksi. Tämän muutaman tunnin aikana olin ennättänyt tehdä kaikkea sitä tyhmää, mitä nyt bentsoissa voi tehdä (esim. nokitin Heinixiä, wtf?). Kyseessä on siis hyvin voimakkaasti muistikatkoksia ja sekavuutta aiheuttava bentso.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Halcion tosiaan on itestänikin aika tuhnu.. oikee mihinkää.. taino onhanse benjo kummniki, ylihehkutettu vaan.
muistan hämärästi et tuli vaan outo olo.
Tuli sitten tätäkin kokeiltua. Viihtellisyydestä ei ole hajuakaan, eikä kiinnostaisikaan kokeilla, mutta vain 0,25mg toi unen nopeasti eikä herätessä ollut minkäänlaista pöhnää.
Kai näilläkin onnistuu päänsä sekoittamaan, mutta jos nyt ihan pakko on bentsoilla sekoilla, suosittelen kyllä käyttämään siihen joitan vähemmän sedatiivista ja helposti haittoja aiheuttavaa.