Jaahas
Tapahtuipa seuraavaa:
Noin. 3-5kk sitten tuli tilailtua eräästä irlantilaisesta puodista muistaakseni 3g pussi näitä yrttisekotuksia, en nyt muista tähän hätään mitä tilasin kun tosiaan aikaa on.
Ei näkynyt postin mukana herkkuja ikinä ja tuli sitten sellanen tullin postikortti missä ilmoitettiin että pitäisi mennä selvittämään paketin sisältöä. No luonnollisesti heitin kortin armottoman brutalisoinnin jälkeen roskiin ja unohdin koko homman.
Viime viikolla tuli uuteen osotteeseen (kaupunkikin ehti vaihtua jo tässä välissä) seuraavanlainen kirje:
Tullitarkastaja xxxx + puh.numerot yms tiedot sekä omat tietoni hetuineen.
"kehotus ottaa puhelimitse yhteys"
"otettava yhteyttä kuulustelun sopimiseksi rikosasiassa. Rikosnimikkeenä Lääkerikos (RL44:5)
Mainittuna myös kirjeen lähetys päivä 2.2.2011 sekä byrokratia uhkailuja mikäli ei ota yhteyttä määräaikaan mennessä ja virkavalta noutaa jne.
Sikäli mielenkiintoista että kirjeessä ei ole mainintaa koska minun pitäisi yhteyttä ottaa, ei siis sille mitään aikarajoja.
Nyt minua siis kiinnostaa asiasta enemmän tietäviltä/kokeneilta, että miten kannattaa menetellä. Lueskelin tätäkin foorumia läpikotaisin ja aika laidasta laitaan löytyy neuvoja ja vinkkejä.
Tilauksen maksoin visa electronilla että eiköhän siinä paketissa ole mukana jokin lähete mistä näkevät että minä sen olen maksanut, että ei varmaan auta vedota siihen että "ei hajuakaan mistä tässä on kyse, mitään en ole tilaillut"
Tuskin tuosta sakkoja isompaa napsahtaa, mutta vähävaraisena sekin vituttaa jo liikaa että jos mahdollista välttää niin...