Alkoholi-topic

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
User avatar
peltsi
OD
Posts: 1033
Joined: Mon 11 May 2009, 22:53
Location: MuuMaa

Re: Alkoholi-topic

Post by peltsi »

Usoda wrote:Kyllä tää karhu aina koffin voittaa.. hyh älkää juoko koffia.
Joo täysin samaa mieltä. just koffia kittaan ku oli jääkaappiin jääny pari pirkka bissee ja pari koffia ni voin sanoo et toi pirkka on vitusti parempaa. Itseasias toi pirkka on melko hyvää bissee vaikka ehkä pirkka saattaa åaskalta vaikuttaa ja varmasti monella ennakkoluuloja mut kyl meigä suositteklee.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
User avatar
Death
Apteekki
Posts: 451
Joined: Sat 21 Aug 2010, 11:48
Location: Helsinki/Tampere

Re: Alkoholi-topic

Post by Death »

peltsi wrote:
Usoda wrote:Kyllä tää karhu aina koffin voittaa.. hyh älkää juoko koffia.
Joo täysin samaa mieltä. just koffia kittaan ku oli jääkaappiin jääny pari pirkka bissee ja pari koffia ni voin sanoo et toi pirkka on vitusti parempaa. Itseasias toi pirkka on melko hyvää bissee vaikka ehkä pirkka saattaa åaskalta vaikuttaa ja varmasti monella ennakkoluuloja mut kyl meigä suositteklee.
Joo toi pirkka bisse on oikeesti vitun hyvää, meni koko viime kesä sitä juodessa.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
User avatar
Azee
Psykonautti
Posts: 142
Joined: Sun 28 Feb 2010, 14:34

Re: Alkoholi-topic

Post by Azee »

lapparia join kiitos hyvåå 0oli
No More Games. No More Bombs. No More Walking. No More Fun. No More Swimming. Boring. I am always bitchy. No Fun – for anybody. You are getting Greedy. Relax – This won’t hurt.
AlproRusi

Re: Alkoholi-topic

Post by AlproRusi »

Kaipaisin vähän vinkkiä.

Elikkä nollatoleranssit kaikkeen, paitsi alkoon. Nyt kun 25 vuotta kohta tuota paskaa juonut niin mietiskelin että voisiko sen "olon" saada vähän helpomminkin ja ilman sivuvaikutuksia.

Reseptillä oksatsepaamia ja koitin 1/4 tabl. 15mg. Sitten se toinen siru ja myöhemmin vielä se loppu puolikas.

Kun tuo tuntuu nukuttavan krapulassa, niin nyt ei tule minkäänlaisia oloja vaikka on reilu 12 tölkkiä takana olutta. Eikös tämän pitänyt olla sosiaalinen juttu ja sellainen että tulee hölmöiltyä. No en toivo tietysti tuota hölmöilyä, mutta joku hyvä fiilis edes.

Lehteä koitin tuossa viikko-pari sitten ja joku fiilis siitäkin tuli sentään kaljan päälle. Harmitti kun se loppui kesken.

Paljos tota opaa pitäsi ottaa että saisi olot. Taitaa vaan olla niin, että aika hidas joka tapauksessa. Pamit hoitais homman nopsemmin??
AlproRusi

Re: Alkoholi-topic

Post by AlproRusi »

Ja tavoitteena olisi sellainen lupsakka olo. Olisi hyvä kuunnella musiikkia ja olla vaan ihan rauhassa omassa kotona.

Tota kaljaa saa kiskoa sen 24 kpl ennenkun on mukava olla ja se ei tiedä seuraavaksi aamuksi (tai itse asiassa yöksi) hyvää... Kun ei uni tule ja kun nukahtaakin sitten, niin 1h tulee unta ja sitten herätys ja saa taas valvoa. Yleensä menee lähes viikko ennenkun alkaa unirytmi palautua ja ei ole mitenkään herkkua tuo odottelu.

Imo ym. ei auta tuohon vaan heräilee jopa tunnin kuluttua unilääkkeen ottamisesta. Minusta se ei ole oikein hyvä unilääkkeelle, edes silloin kun on tullut nukuttua vähän pidempään kuin olisi ollut syytä...

Tokkura on vittumainen ja ei kyllä paranna yhtään oloja.
metman
Psykonautti
Posts: 128
Joined: Fri 01 Oct 2010, 20:35
Location: HÄME

Re: Alkoholi-topic

Post by metman »

AlproRusi wrote:Ja tavoitteena olisi sellainen lupsakka olo. Olisi hyvä kuunnella musiikkia ja olla vaan ihan rauhassa omassa kotona.

Tota kaljaa saa kiskoa sen 24 kpl ennenkun on mukava olla ja se ei tiedä seuraavaksi aamuksi (tai itse asiassa yöksi) hyvää... Kun ei uni tule ja kun nukahtaakin sitten, niin 1h tulee unta ja sitten herätys ja saa taas valvoa. Yleensä menee lähes viikko ennenkun alkaa unirytmi palautua ja ei ole mitenkään herkkua tuo odottelu.

Imo ym. ei auta tuohon vaan heräilee jopa tunnin kuluttua unilääkkeen ottamisesta. Minusta se ei ole oikein hyvä unilääkkeelle, edes silloin kun on tullut nukuttua vähän pidempään kuin olisi ollut syytä...

Tokkura on vittumainen ja ei kyllä paranna yhtään oloja.
Vedä semmonen 10-15 jyvää alle kun rupeet pudottaan kaljaa niin kyllä se siitä

Jos sua on pillerit ruvennu väsyttään niin se on sen merkki että liian pieni annostus. Kunnolla jyviä naamariin niin rupee läppä lentään ja menojalka vipattaan.
I love you Mary Jane
AlproRusi

Re: Alkoholi-topic

Post by AlproRusi »

Otin vielä 15mg kielen alle. Pitäiskö tämän vaikuttaa? 8)
AlproRusi

Re: Alkoholi-topic

Post by AlproRusi »

metman wrote:Vedä semmonen 10-15 jyvää alle kun rupeet pudottaan kaljaa niin kyllä se siitä

Jos sua on pillerit ruvennu väsyttään niin se on sen merkki että liian pieni annostus. Kunnolla jyviä naamariin niin rupee läppä lentään ja menojalka vipattaan.
Joo mut sellanen terapeuttinen annos olisi paras :D

Ei oo varaa tähän elämäntilanteeseen hankkiutua vaikeuksiin enempi...

Hei mut nyt odotellaan se 15mg. Katsotaan mitä tapahtuu. Kiitti kuitenkin inputista.
User avatar
Death
Apteekki
Posts: 451
Joined: Sat 21 Aug 2010, 11:48
Location: Helsinki/Tampere

Re: Alkoholi-topic

Post by Death »

AlproRusi wrote:
metman wrote:Vedä semmonen 10-15 jyvää alle kun rupeet pudottaan kaljaa niin kyllä se siitä

Jos sua on pillerit ruvennu väsyttään niin se on sen merkki että liian pieni annostus. Kunnolla jyviä naamariin niin rupee läppä lentään ja menojalka vipattaan.
Joo mut sellanen terapeuttinen annos olisi paras :D

Ei oo varaa tähän elämäntilanteeseen hankkiutua vaikeuksiin enempi...

Hei mut nyt odotellaan se 15mg. Katsotaan mitä tapahtuu. Kiitti kuitenkin inputista.
Sanoisin jonkun 15-60mg olevan ihan hyvä, jos siis toleranssia opamoxille ei oo.. Nappi kielenalle niin tunnin päästä viim. pitäis kaljan nousta paremmin/eritavalla hattuun. Tai sit tuntuu siltä, ettei tomii ollenkaan, vaikka oikeesti on aika sekasin. Voi tulla myös huomattavasti itsevarmempi olo kun mitä alkoholista yleensä tulee..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
Kottonmouth

Re: Alkoholi-topic

Post by Kottonmouth »

Huomannut tätä topiccia seuratessa, että monelle täällä tuntuu bisse maistuvan oikein mukavasti. Dexmalle varsinkin :D

Joten Dexmalle siis:

Millaisessa kuosissa sulla pysyy koppa tuollaisella mielettömällä kaljan kittaamisella? Kalja saa kuitenkin kropassa (kuten muukin alkoholi) aikaan helvetillisen estrogeenivyöryn ja tämä johtaa lähes vääjäämättä helvetilliseen lihomiseen. Kopassa kaljaa on relu 3100 kaloria. Normaalin, liikuntaa harrastamattoman miehen kalorinkulutus päivittäin on 2000-2500kcal. Jotenka jos pelkästä kaljasta repii yli 3100 settejä, + tietysti safkat päälle, niin aika oudolta kuulostaisi jos ei kessi kasvaisi :D Varsinkin kun otetaan huomioon se, että alkoholin kalorit ovat keholle täysin turhanpäiväisiä, se ei voi käyttää niitä mihinkään.
AlproRusi

Re: Alkoholi-topic

Post by AlproRusi »

Death wrote:Sanoisin jonkun 15-60mg olevan ihan hyvä, jos siis toleranssia opamoxille ei oo.. Nappi kielenalle niin tunnin päästä viim. pitäis kaljan nousta paremmin/eritavalla hattuun. Tai sit tuntuu siltä, ettei tomii ollenkaan, vaikka oikeesti on aika sekasin. Voi tulla myös huomattavasti itsevarmempi olo kun mitä alkoholista yleensä tulee..
Vähän oli jalat lötkönä aamulla, mutta ei muuta oloa tullut. Tai siis aloin sammua joten menin nukkuun. Amusella löytyi myös vessanpöntöstä osa tyhjennettyä liuskaa...

Otin siihen heti sitten 1 tabl. korjaavaksi ja nukahdin melkein heti, mutta oli rentouttavaa sekin ja telkkarin ääressä.

Eipähän ollut liskojenöitä! :D
AlproRusi

Re: Alkoholi-topic

Post by AlproRusi »

Kottonmouth wrote:Huomannut tätä topiccia seuratessa, että monelle täällä tuntuu bisse maistuvan oikein mukavasti. Dexmalle varsinkin :D

Joten Dexmalle siis:

Millaisessa kuosissa sulla pysyy koppa tuollaisella mielettömällä kaljan kittaamisella? Kalja saa kuitenkin kropassa (kuten muukin alkoholi) aikaan helvetillisen estrogeenivyöryn ja tämä johtaa lähes vääjäämättä helvetilliseen lihomiseen. Kopassa kaljaa on relu 3100 kaloria. Normaalin, liikuntaa harrastamattoman miehen kalorinkulutus päivittäin on 2000-2500kcal. Jotenka jos pelkästä kaljasta repii yli 3100 settejä, + tietysti safkat päälle, niin aika oudolta kuulostaisi jos ei kessi kasvaisi :D Varsinkin kun otetaan huomioon se, että alkoholin kalorit ovat keholle täysin turhanpäiväisiä, se ei voi käyttää niitä mihinkään.
Meneehän tuota ja paljos se oli, jotain 130kcal tölkkiä kohden eli juuri kun sanoit. Pysyy kuosissa kun ei syö juodessa eli se on se päivän energia-annos kun otat laatikon kaljaa. Monille tosin maistuu ruoka samalla se on totta.

Tosin jos varsinkin kesällä hiihtelee tuolla kylillä jalkapelissä niin illan mittaan kuluu yllättävän paljon kaloreita, varsinkin jos tanssii tai muuta aktiviteettiä. Töitten jälkeen ehkä neljän jälkeen jos lähtee baanalle ja aamuneljältä kotona niin ei oo mitään hätää.

Olut-kalorit kyllä kelpaa elimistölle siinä missä muutkin kalorit, eihän ne poistu mitään muutakaan kautta kun metabolisesti maksan kautta. Alkoholi palaa maksassa ja tuottaa lämpöä, ym. juttuja ja se ruoka mikä syödään samalla, varastoidaan rasvaksi pääosin. Siitä johtuu että alkon kanssa syönti lihottaa jos muuten energiatalous on tasapainossa.
AlproRusi

Re: Alkoholi-topic

Post by AlproRusi »

Eipä toi paino yli 70 ole koskaan menny vaikka joskus menee 2 laatikkoa kaljaa viikossa, ja yleensä aina 1 laatikko vähintään... Ja syöty on aina nälkään eli voi syödä.
User avatar
Inkkari
Psykonautti
Posts: 54
Joined: Sun 26 Sep 2010, 21:50

Re: Alkoholi-topic

Post by Inkkari »

Tuli tänään sitte ostettua bissen tilalle salmiakki royal, hyi vittu yhtä paskaa ku noi yksänlääkkeet..! Huonoi kokemuksii täst juomasta nuoruudessa :shock: (miksei täällä ole pahoinvoivaa hymiötä?). Ois pitäny ostaa kirkasta tai bisseä.

Ei mullakaan vatta kasva, vaikka menee väh. 1laatikko bisseä viikossa ja ruoka maittaa. kai mulla on hyvä aineenvaihdunta, vielä :heh:
Yleensä juon kaljat viikolla ja viikonloppusin menee sitten jotain muita päihteitä, riippuu mitä on tarjolla
"Be nice to people on your way up, because you'll meet them on your way down." -Jimmy Durante
User avatar
King Ink
LD50
Posts: 3910
Joined: Fri 10 Jul 2009, 11:38

Re: Alkoholi-topic

Post by King Ink »

SalmiakkiRoyal <3 Etkai ryystä suoraan pullosta? Juo se shotteina niin jopa nautittava se väkevä salmiakinmaku. On kyl petollista tavaraa, on niin makeeta eikä alkoholi maistu juurikaan läpi, voikin ryystä helposti liikaa liian nopeesti ja sit ollaan vatsahuuhtelus. Onneks siinä, mikäli puhutaan samasta 'bout 15 prosenttisesta, ei oo enempää alkoholia kuin se n. 15.
User avatar
Inkkari
Psykonautti
Posts: 54
Joined: Sun 26 Sep 2010, 21:50

Re: Alkoholi-topic

Post by Inkkari »

King Ink wrote:SalmiakkiRoyal <3 Etkai ryystä suoraan pullosta? Juo se shotteina niin jopa nautittava se väkevä salmiakinmaku. On kyl petollista tavaraa, on niin makeeta eikä alkoholi maistu juurikaan läpi, voikin ryystä helposti liikaa liian nopeesti ja sit ollaan vatsahuuhtelus. Onneks siinä, mikäli puhutaan samasta 'bout 15 prosenttisesta, ei oo enempää alkoholia kuin se n. 15.
Suoraan pullosta mä tätä kisklon :D Snapseistakin tätä oon juonu, en tykkää, mut kai siitä teini-iän kokemuksesta on vaan jääny huono maku tähän. Oksennus poliisin päälle, maijassa lisää oksentelua ja selviytymisasemalle jossa meinasi jääytä kuoliaaksi! Siltä ainakin tuntus.....
Vaikka puol potlee menny jo, niin en tykkäää :(

e: en edes tykkää salmiakin mausta
"Be nice to people on your way up, because you'll meet them on your way down." -Jimmy Durante
Tanz

Re: Alkoholi-topic

Post by Tanz »

Minusta tuntuu että alkoholi on nousussa jollain tavalla stimulantti ja ja laskuissa bentsomainen disso. :D
kansanmurha
Karvakuono
Posts: 20
Joined: Thu 23 Sep 2010, 15:59
Location: helsinki

Re: Alkoholi-topic

Post by kansanmurha »

Kottonmouth wrote: Kalja saa kuitenkin kropassa (kuten muukin alkoholi) aikaan helvetillisen estrogeenivyöryn ja tämä johtaa lähes vääjäämättä helvetilliseen lihomiseen.
oot ihan oikeessa. itseltäni putosi painosta reilut 10 kiloa noin kuukaudessa, vain sillä että lopetin juomisen ja skeittasin joka toinen päivä noin 2 kilsan matkan. eli en hirveemmin liikkumaan alkanut. laskeskelin muutenkin että se 10 ylimääräistä kiloa oli aika tyylipuhtaasti bissellä hankittu
Kottonmouth

Re: Alkoholi-topic

Post by Kottonmouth »

Juuri näin. Keho pystyy käyttämään ruuasta saatavat kalorit (Proteiini, Hiilihydraatit, Rasva) erilaisiin kehon toimintoihin, mutta alkoholin kalorit ovat sinänsä tyhjiä, koska keholla ei ole niille mitään käyttötarkoitusta, vaan ne jäävät vyötärölle. Joku tässä jo heittikin, että maksa polttaa alkoholin, mutta jos näin olisi, ei olisi mahdollista päästä edes humalaan. Terveyden kannalta terveellisin alkoholivaihtoehto on yllättäen väkevät viinat, sokerittomilla blandiksilla. Miedot alkoholijuomat ovat epäterveellisimpiä. 0.33l pullossa kaljaa, on 12g puhdasta sokeria ja kun sitä vetää laatikollisen niin puhdasta sokeria on lähes 300g. Lonkero tai siiderilavallisessa on sokeria reilu 430g ja 18g per pullo.
User avatar
Lautturi
Lepakko
Posts: 255
Joined: Wed 23 Jun 2010, 10:40

Re: Alkoholi-topic

Post by Lautturi »

Kottonmouth wrote:Juuri näin. Keho pystyy käyttämään ruuasta saatavat kalorit (Proteiini, Hiilihydraatit, Rasva) erilaisiin kehon toimintoihin, mutta alkoholin kalorit ovat sinänsä tyhjiä, koska keholla ei ole niille mitään käyttötarkoitusta, vaan ne jäävät vyötärölle. Joku tässä jo heittikin, että maksa polttaa alkoholin, mutta jos näin olisi, ei olisi mahdollista päästä edes humalaan. Terveyden kannalta terveellisin alkoholivaihtoehto on yllättäen väkevät viinat, sokerittomilla blandiksilla. Miedot alkoholijuomat ovat epäterveellisimpiä. 0.33l pullossa kaljaa, on 12g puhdasta sokeria ja kun sitä vetää laatikollisen niin puhdasta sokeria on lähes 300g. Lonkero tai siiderilavallisessa on sokeria reilu 430g ja 18g per pullo.
Joo-o, tuossa kirkkaiden terveysjutussa olet hyvinkin oikeassa, vielä jos ei juo koskaan muuhun kuin tyhjään mahaan niin ei pitäis tulla juurikaan haittavaikutuksia...


Alkoholin aineenvaihdunta on oikeesti ketun monimutkainen asia, pääpiirteittäin se on joko:

1. Täysin vaaraton ja voimakkaasti laihduttava aine.
tai
2. Voimakkaasti myrkyllinen ja paljon energiaa sisältävä aine.

Se kumpaa etanoli on, riippuu siitä onko elimistöllä käytössä hiilihydraatteja siinä kohtaa kun alkoholia alkaa elimistöön virtaamaan.
Jos ei ole (eli olet ollut vähintään 12h syömättä) niin etanoli ei muodosta myrkyllisiä aineenvaihduntatuotteita ja jos olet ollut pidempään syömättä (24h) niin se toimiii ultraketogeeninä. Ketogeeninen tarkoittaa siis ainetta joka pystyy hajoittamaan rasvoja suoraan aivojen energiaksi. Aivot sammuu viimeisenä ihmisestä.

Jos taas vedät viinaa muodossa jonka kylkiäisinä tulee hiilareita sokerien muodossa, tai elimistölläsi on niitä käytössä entuudestaan, eli olet syönyt saman vuorokauden puolella niin alkoholi alkaa toimimaan ultrahiilihydraattina, eli se sisältää yhtä paljon (lähes) energiaa kuin rasva, mutta imeytyy nopeammin kuin mikään hiilihydraatti, siis jo suoraan suun limakalvoilta...
Lisäksi hajoaa pahasti myrkyllisiksi aineenvaihduntatuotteiksi....

Tämä selittää sen miksi jotkut voivat juoda hirvittäviä annoksia vuosikymmeniä.
Samoin selittää sen kun Ylen terveysillassa dosentti joka tunsi maailman parhaimman maksaspesialistin, kertoi ettei tämä ole tavannut koskaan maksakirroosia normaalipainoisella ihmisellä, vaan ovat olleet aina ylipainoisia...

Jos oikeesti kiinnostaa ihan molekyylitasolla niin tuosta kirjasta löytää detaljit, noi mun väitteet siis eivät ole omiani vaan ihan suoria lainauksia tuon opuksen tutkimustuloksista:

Nutrition and alcohol
Ronald Ross Watson, Bernhard Watzl

Tuolta löytyy eKirjana, satasen maksaapi, mutta on ymmärtääkseni parasta antia mitä endokrinologian saralta on tarjolla homman tiimoilta:
http://www.pickabook.co.uk/bookdetails. ... 0203507630

Itse waretin tuon
Niin, teen jäätä toisinaan, se ruokani sulattaa.
Jos tahtoisit paljon sulattaa, sinä oppisit jäätäni rakastamaan.
Kottonmouth

Re: Alkoholi-topic

Post by Kottonmouth »

0.7l viunaa funnelina. :-O woooooooot!!!!!!!
Kottonmouth

Re: Alkoholi-topic

Post by Kottonmouth »

^^ voi jeesus mikä olo nyt. Viinaa juodessa sitä on iloinen siitä kun ei omista minkäänlaista yökkäysefektiä ,mutta aamulla sitten taas vituttaa.... :D Nooh, onneksi nuorena menee darrat ohi parissa tunnissa,
User avatar
Inkkari
Psykonautti
Posts: 54
Joined: Sun 26 Sep 2010, 21:50

Re: Alkoholi-topic

Post by Inkkari »

Nyt kun alotin ssri lääkityksen niin naama on alkanu punottaa kun oon ottanu holia. Sivuilta enimmäkseen, eli ei otsasta eikä nenän/suun alta. Nytten on 2,5 pitkää alla ja naama punottaa ja kuumottaa :left: onko muilla samallaisia oireita?
"Be nice to people on your way up, because you'll meet them on your way down." -Jimmy Durante
pilkkija
Lepakko
Posts: 235
Joined: Wed 30 Jul 2008, 21:14

Re: Alkoholi-topic

Post by pilkkija »

rommia mennyt tässä lähi päivinä.. :D
"MISERABLE"
Kottonmouth

Re: Alkoholi-topic

Post by Kottonmouth »

Jos itsetehty salmarikossu (38%) on petollista tavaraa, niin voi vittu että tuo päivällä tehty salmaripirtu sitten. ödödöööö!!! ei saatana.
ddduck1
Karvakuono
Posts: 25
Joined: Wed 20 Oct 2010, 11:40

Re: Alkoholi-topic

Post by ddduck1 »

Komppaan tuota salmaria kyllä. Ite tykkään. Ite perus kybän halppis-Royalikin Alkosta toimii.
Sitten heitän tähän mun heikkouden, joka yleensä jengille aiheuttaa "yök!"-efektiä, mutta lasiin puolet salmaria ja puolet energiajuomaa. Maistuu ihan karkista. Törkeen hyvää settii.
Tosin tollee kun tulee kietastua tuo pullo ja sen mukana parisen tölkkiä energiaa ja sitten kun baarissa kieppaa vielä lisää, niin on pumppukin kyllä kovilla. :D
Kottonmouth

Re: Alkoholi-topic

Post by Kottonmouth »

Pyh. Ei ole kovilla ellei jonkinlaista kofeiiniyliherkkyyttä omista :D

Tuo mainitsemasi sekoitus maistuu ihan sirkusaakkosilta :P
Skeeblew
Psykonautti
Posts: 63
Joined: Mon 01 Mar 2010, 00:21

Re: Alkoholi-topic

Post by Skeeblew »

^kyllähän molemmat verenpainetta ja pulssia nostaa, vaikkei olisikaan yliherkkä varsinkin sekasin käytettynä kunnon kännissä ja reilusti energiajuomia nii varmasti.
Tällä aineella on meikän historiassa kyllä ollut pahimmat sekoilut ja laskut ikinä yksistäänkin käytettynä (nimenomaan kovilla viinoilla, yllätys.) ja kaikki hullut kombotukset päälle nii jotku ois kyllä osa saanu jäädä vetämättä ku miettii niitä jälkioloja :doh: mutta tietenkin unohtumattomia muistoja ja nousuja myös <3 olut on lempijuoma ehdottomasti, sandels ja karhu <3 toimii myös ruokajuomana, jotain roskamässyä esim. semitulista kiinalaista ja kylmää bisseä nii aijaijai
User avatar
mattipatti
Psykonautti
Posts: 121
Joined: Tue 23 Dec 2008, 01:25

Re: Alkoholi-topic

Post by mattipatti »

Tuli tossa mieleen et miten onnistuu etanolin iv:käyttö? kuoleeko?
SahkoinenVelho
Kameleontti
Posts: 770
Joined: Sun 27 Jun 2010, 21:17

Re: Alkoholi-topic

Post by SahkoinenVelho »

Siitä vaan kokeilee :D En tosin suosittele. Kuulemma tulee humahdus, pariksi minuutiksi kunnon känni.