Lisäarvoa oikeesti deeleistä?

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
tatinhakkaaja
Tuppisuu

Lisäarvoa oikeesti deeleistä?

Post by tatinhakkaaja »

Tämä on tullut mieleen itsellä deelien käytöstä. Onko niistä oikeesti mitään lisäarvoa ihmiselle? Itse on ole kokenut sienien käytöstä mitään ihmeellistä, hieman visuaaleja that's it. Varmasti ssri lääkitys on tuossa ollut hidasteena, mut kuitenkin. Miten LSD:n käyttäjät, onko lisäarvoa vai ei?
King Ink
LD50

Re: Lisäarvoa oikeesti deeleistä?

Post by King Ink »

Kokemuksen kautta oppii repimään paremmin sitä hyötyä. Ei sitä ekoilla tripeillä mitään mullistavaa saa välttämättä aikaan.
Kyllä oon saanut paljonkin deeleiltä, mutta se vaati aika pitkään aikaa että rupesin saamaan, ensin se oli lähinnä vaan tuota visuaalien ihmettelyä, mut pikkuhiljaa se kokemus kehittyy.
lonecell

Post by lonecell »

tatinhakkaaja wrote:Varmasti ssri lääkitys on tuossa ollut hidasteena, mut kuitenkin. Miten LSD:n käyttäjät, onko lisäarvoa vai ei?
Kyllä LSD ihan yhtälailla latistuu SSRI-kuurituksesta, en tiedä miksi otit sen esimerkiksi. Mut joo, eipä huvita alkaa eritellä sen kummemmin mutta kyllä suurimmasta osasta deelikokemuksia on jäänyt hyvä ja hyödyllinen jälkifiilis.
tatinhakkaaja
Tuppisuu

Post by tatinhakkaaja »

Lukemani mukaan sienien teho heikkenee ssri:n kanssa enemmän kuin hapon. Nyt tekisi mieli kokeilla happoa, mut en viitsisi ajaa ssri:tä alas, ainakaan kokonaan. Alasajosta kun tulee todella vittumaisia brain zappejä :shock: Lähinnä sitä tässä haistelen, että onko happo tripistä ollut teille ylipäätään lisäarvoa. Vielä bonuksena, jos joku kertoisi kokemuksen hyödyllisyydestä ssri lääkityksen kanssa.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Itse olin masentunut ennen ensimmäistä kunnon trippiäni, jonka jälkeen masennus ei ole palannut. Masennusta (myös ajoittaisia maniajaksoja) kesti n. 12 vuotta.

Opin ekan LSD-tripin aikana miten paljon "todellisuuteni" on omista ajatuksistani ja asenteistani kiinni. Eli siis, se et onks maailma hyvä vai huono paikka riippuu vähän siitä, haluunko mä uskoo hyviin vai huonoihin asioihin ja haluunks mä kiinnittää huomioo hyviin vai huonoihin asioihin. Opin et asiat voi ajatella monella tavalla. Ja opin myös et mun "todellisuus" ja kokemus tästä maailmasta on muuttunut aika paljon elämän aikana, joten ymmärsin että monien ihmisten maailma voi poiketa hyvin paljonkin mun maailmastani (oikea ja väärä jne). Tän jälkeen mä opin selvinpäin katsomaan asioita vähän eri näkökulmasta kuin ennen.

Viime trippini 4-ho-metilla oli myös mun mielestä tosi kasvattava. Opin kohtaamaan pelkoni (trippi oli paljon rankempi kuin olin odottanut, sillä olin vahingossa ottanut tietämättäni kaksinkertaisen dosen. Pelkäsin kamalasti mutta lopulta "heittäydyin" ja kohtasin pelkoni ja päästin irti todellisuudesta. Tuntui tosi hyvältä). Samalla tripillä myös keskustelin henkiolentojen kanssa jotka kertoivat mm. miten mua on aina tuettu ja miten muut ihmiset mun ympäril on aina auttanu mua ku mul on ollu vaikeeta, ja mun alko tehä vaan mieli jakaa tätä kaikkea hyvää eteenpäin :) Uskon et noi "henkiolennot" on ikään ku mun persoonallisuuden/minuuden alempia tasoja, jotka on jossain syvemmällä tietoisuudessa, jonne en selvinpäin aina pääse käsiks. Tai jotain semmosta?

Kyl trippailu on mulle paljon antanu ja uskon et parantanut mun elämänlaatuakin :)
Last edited by wRRa on Wed 27 Oct 2010, 06:14, edited 1 time in total.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
lonecell

Post by lonecell »

tatinhakkaaja wrote:Lukemani mukaan sienien teho heikkenee ssri:n kanssa enemmän kuin hapon.
Joo, kävi joku aivopieru aiemmin, kyllä munkin aamuöinen krapulan korventama mieleni sanoo nyt että LSD:n teho heikkenee pelkän 5HT2A-alasregulaation ansiosta vähemmän kuin psilosiinin kun affiniteettikin on isompi.

Itse olen trippaillut lähinnä 2C-E:llä SNRI-lääkityksen alaisena ja eivät ne yhtään sen hyödyttömämpiä trippejä ole olleet kuin muutkaan. Pitää vaan ehkä ottaa hieman enemmän.
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Minulle on tullut henkistä lisäarvoa psykedeelien käytöstä johtuen, mukaanlukien kannabis, jonka todella lasken psykedeeliksi myös.
Yhden tripin aikana tajusin, että minun on pystyttävä lopettamaan krooninen opioidi/aatti -riippuvuus, tuon jälkeen alkoikin tapahtua.

Olen hitaasti irrottautumassa opiaattien maailmasta (joka on pahimmillaan 24/7 työtä), tosin korvaushoidon kautta. Mutta alkaa jo mennä Off-topiciksi.

Takaisin asiaan. Arvomaailmani on muuttunut lähinnä kannabiksen, osittain myös lsd:n ja taikasienten vaikutuksesta vapaamielisemmäksi. Toisaalta muutos ei ole ollut suuren suuri, johtuen, ööh, omanlaisestani luonteesta ja jo normisti vapaasta ja peace henkisestä arvomaailmasta. En siis ole mikään nuori idealisti, vaan realiteetit on hallussa. Ts. tiedän, etten pysty hyppäämään oravanpyörästä pennittömänä kasvattamaan bora-boralle lampaita ja ganjaa. :mrgreen:

Bipolaari-ihmisenä psykejen käyttö masennusvaiheessa lähes poikkeuksetta "avaa silmät" tajuamaan, että kaikki on hyvin. Ja seuraavana aamuna herätessä olo on kuin tokaluokkalaisella ensimmäisenä kesälomapäivänä, tiedättehän vielä tunteen. Siitä sitten jatketaan maniaa, joka on mun mielestä kivaa aikaa, kanssaihmisten mielestä ei välttämättä, maniapäissäni olen nimittäin lievästi sanottuna melkoinen puhekonekivääri. :mrgreen:

Eli, kyllä minulle on ollut ja tulee olemaan lisäarvoa deeleistä.

Ps. olin jo kirjoittanut varmaan kaksi sivua diipadaapaa, kunnes huomasin, että sen on just sitä diipadaapaa...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
King Ink
LD50

Post by King Ink »

jopasjota wrote:Ts. tiedän, etten pysty hyppäämään oravanpyörästä pennittömänä kasvattamaan bora-boralle lampaita ja ganjaa. :mrgreen:
Mie tiedän etten ees haluis. Etkä varmaan siekään.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

King Ink wrote:
jopasjota wrote:Ts. tiedän, etten pysty hyppäämään oravanpyörästä pennittömänä kasvattamaan bora-boralle lampaita ja ganjaa. :mrgreen:
Mut kaikki ei tiedä. Tai sit ne oikeesti haluis! Tai luulee haluuvansa.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

wRRa wrote:
King Ink wrote:
Just näin, oikeesti ihmiselle tulee hyväksytyksi tulemisen tunne, joka nostaa mielialaa, silloin kun on ns. kelkassa mukana.
Tietää, että juuri minun työpanokseni on tärkeä. Esim. siivoustyö on hyvin tärkeää, kuten on esmes ruohonleikkuukin. Tuollaiset seikat tekevät ihmisestä, joka on laumaeläin, onnellisemman.

Muuten kyllä itse olen ns. slow-elämän kannattaja, joka onnistuu pienillä arkisilla toimenpiteillä.

Edit: tämä on nyt sitä paljon puhuttua realismia.
Se että omalta osaltaan pyörittää yhteiskuntaa ei ole halveksittavaa, kuten jotkut nuoret idealistihipit ja rappioromantisoijat luulevat.
En ole yhteiskunnan huora, vaan kumppani.
Eikä nämä seikat vaikuta minun päihteiden osalta hyvinkin liberaaliin arvomaailmaan.

Juu, kiire töihin, 10min aikaa. Se siitä Slow-kulttuurista... 8)
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

jopasjota wrote:Edit: tämä on nyt sitä paljon puhuttua realismia.
Se että omalta osaltaan pyörittää yhteiskuntaa ei ole halveksittavaa, kuten jotkut nuoret idealistihipit ja rappioromantisoijat luulevat.
En ole yhteiskunnan huora, vaan kumppani.
Eikä nämä seikat vaikuta minun päihteiden osalta hyvinkin liberaaliin arvomaailmaan.

Juu, kiire töihin, 10min aikaa. Se siitä Slow-kulttuurista... 8)
Hyvin sanottu! Kuulin aikoinaan tästä hauskan vertauksen:

Sen sijaan, että yrittäisi räpiköidä yhteiskunnan aaltoja vastaan ja antaisi niiden hukuttaa itsensä, voi opetella surffaamaan niitä hyväksi käyttäen.
Goldengoose
Psykonautti

Post by Goldengoose »

"Sen sijaan, että yrittäisi räpiköidä yhteiskunnan aaltoja vastaan ja antaisi niiden hukuttaa itsensä, voi opetella surffaamaan niitä hyväksi käyttäen."

Mitäs sitten kun se aalto on menossa riutan yli kohti kallioita? :((
Olet pisteessä A, totuus on piste B. Näkemyksesi on jana - c, joka kulkee pisteen B läpi. Totuuteen kuljet kateetin a tai b läpi, nämä ovat valheita. Näkemyksesi - c vääristyminen on riippuvainen sinusta, joka olet alpha - kulma (a,b)
Varjo

Post by Varjo »

wRRa wrote:
King Ink wrote:
Mä haluisin. Haluisin mennä noin vuodeks just jonnekki Goalle "viljelemään vuohia" (: Setinkin vois jättää pois. Mä luulen, että selvinpäin vuosi jossain vastaavassa paikassa tekemässä jotain vastaavaa asiaa, kehittäis mua ja mun ajattelua paljonkin. Niin ainakin haluisin uskoa. Ja vaikkei kehittäiskään, haluisin sen silti kokea.
Mut siis niin, korkeintaan vuodeks. Enkä välttämättä ihan vielä...
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Goldengoose wrote:Mitäs sitten kun se aalto on menossa riutan yli kohti kallioita? :((
Vaan tyhmät surffailee noin lähel kallioo! Jos on paikassa jossa surffaus ei kannata niin kannattaako sinne sitte jäädä hukkumaankaan?
Feya
OD

Post by Feya »

wRRa wrote:
Goldengoose wrote:Mitäs sitten kun se aalto on menossa riutan yli kohti kallioita? :((
Vaan tyhmät surffailee noin lähel kallioo! Jos on paikassa jossa surffaus ei kannata niin kannattaako sinne sitte jäädä hukkumaankaan?
Kaikki aallot ajautuvat lopulta karille. Sen vuoksi pitääkin aina välillä vaihtaa aaltoa.

Joo, näillä metaforilla voisi leikkiä ikuisuuksia. :D
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Feya wrote:Kaikki aallot ajautuvat lopulta karille. Sen vuoksi pitääkin aina välillä vaihtaa aaltoa.

Joo, näillä metaforilla voisi leikkiä ikuisuuksia. :D
Jep! Siks surffaus onki taitolaji ;D

Mut loppujen lopuksi en tiiä onko kamalan hedelmällistä lähtee vääntelee jotain metaforaa. Sen on kuitenkin tarkoitus havannoillistaa yhtä pointtia, ei se välttämättä toimi jos sitä alkaa vääntelee ja kääntelee hirveesti.

Pointtinani oli alunperin, että kannattaa yrittää ottaa hyöty irti asioist niin hyvin ku voi, eikä jättää hyötyä käyttämättä siks et systeemis joku juttu kusee eikä sit nää muuta ku sen kusevan jutun ja sen takii sit kapinoi koko systeemii vastaan ja kärsii. Onx nyt paremmin ilmaistu?