betel

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Itse sain vain hetkellisen energisen ja hieman nihkeän olon betelistä..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Betelin tärkein alkalodi, arekoliini vaikuttaa asetyylikoliiniin samantapaisesti kuin nikotiinikin, joten siitä johtuu samankaltaisuus nuuskan kanssa.

Itse kyllä koin tuon toimivan ihan hyvänä stimulanttina, mutta se pureskelu ei tosiaan ollut mitään mukavinta puuhaa.

Extracteissa ongelmana on se, että beteli tuppaa hidastamaan/tukkimaan hengitystä nieltynä, että sekään ei ole välttämättä mikään paras vaihtoehto. Ehkä extractin/puhtaan arekoliinin voisi liuottaa johonkin miellyttävämpään (vaikkapa tikkariin), jota voisi sitten imeskellä.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
growy
Kameleontti

Post by growy »

onko toi joku maustepähkinä vai?onko laillinen suomessa?
Hupu
Psykonautti

Post by Hupu »

Muistaakseni tuo on hampaille aika tuhoisaa pidempään käytettynä? Kuulemma mustuvat, kun on pidempään käyttänyt... :?

Niin ja Suomessa Betelpähkinä kuuluu lääkeainelistalle.
Inovix
Apteekki

Post by Inovix »

Useissa aasian maissa betel pähkinän pureskelu on suurimpiirtein samanlainen toimenpide kuin suomessa kahvin juoni. Siellä betelin värjäämät hampaan ovat kunnia-asia. Mitä tummemmat hampaat sitä kovempi betelmies. :lol:

Inovix
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Kunhan ehdin niin kirjoitan TRIPPISTOORIT -osioon hurrrjasta betel-trpistäni jolla näin sinisiä ja punaisia palloja sekä talitintin.

Kerran olen kokeillut, en juurikaan havainnut vaikutuksia.
peili
Psykonautti

Re: betel

Post by peili »

Toin pussillisen beteliä Intiasta ja kun googletin hieman niin päädyin tälle foorumille. Miten te olette nauttineet betelinne? Itse murskasin muutaman ja nielin pureksimatta ja mitään vaikutuksia ei tullut. Maku on muuten aika paha.
bom
Lepakko

Re: betel

Post by bom »

Joo Intiassa käärittiin lehteen mausteita yms, käärittiin rullalle ja pureskeltiin. Ei nielty vaan syljeskeltiin punaista sylkeä jok värjää hampaat punaisiksi. Tätä kutsuttiin nimellä "betel", josta päättelin että varmaan siinä beteliä on. Ja jotain muutakin. Sitä kun pureskeli, tuli voimakas mentholmainen humahdus joka piristi kivasti. Madventuresissa ne veti samaa Intiassa.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki