Tatteja vai tryffeleitä? Jos tatteja, onko tietoa, millä tekniikalla sienet on tuotettu? Murskatusta tryffelistä katettuna?wRRa wrote:vois syödä tänää 2g psilocybe mexicanaa iltapalaksi.....
Psilosybiinisienet
-
Madi
- Psykonautti
Re: Psilosybiinisienet
-
wRRa
- Moderator
En tiiä ku poistin kaverilta... ja ihan tattei söin.
Aika vaisuja oli noi tatit, luulin et oisin ollu ihan sekasin mut olin aika skarppina. Kävin reivaa ja käytiin kaupaski (se oli tosin vähän kuumottavaa
)... Mut ihan jees oli. Emt sit oisko noi nopeet vieny vähä terää tateilt (pirii ja puolikas naksu)...?
Aika vaisuja oli noi tatit, luulin et oisin ollu ihan sekasin mut olin aika skarppina. Kävin reivaa ja käytiin kaupaski (se oli tosin vähän kuumottavaa
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
horna
- Kameleontti
Kyllä hippieflipin pitäis olla ihan päräyttävää. Pore kylläkin saattaa karsia efektejä. Tiedätkö oliko vanhojakin sieniä kyseessä (tehot mennyt?).wRRa wrote:En tiiä ku poistin kaverilta... ja ihan tattei söin.
Aika vaisuja oli noi tatit, luulin et oisin ollu ihan sekasin mut olin aika skarppina. Kävin reivaa ja käytiin kaupaski (se oli tosin vähän kuumottavaa)... Mut ihan jees oli. Emt sit oisko noi nopeet vieny vähä terää tateilt (pirii ja puolikas naksu)...?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
-
wRRa
- Moderator
Ei mittään hajua. Kaveri söi samoja sieniä ehkä 0,5g ja sillä potki ihan hyvin. Voi olla että oon vaan trippaillu niin paljon viime aikoina etten ees huomaa olevani tripeillä. Kyl noi sienet siis potki mut oisin luullu et ois potkinu paljo kovempaa. Visuaalit oli aika olemattomia, valot jäi ehkä pidemmäksi aikaa näkökenttään kuin normaalisti. En koe että oisin ollu missään vaiheessa pahemmin tripeillä, vaikka vaikutuksen huomaskin.
Tosin mulla ei 4-aco-dmt:kään sanonut paljoa mitään ja sekin tietääkseni metabolisoituu psilosiiniksi elimistössä... ja tatit ei oo jostain syystä koskaan toiminu kunnol tähän mennes. Mistähä johtus?
Ens kerralla heitän 5g huiviin saatana.
Tosin mulla ei 4-aco-dmt:kään sanonut paljoa mitään ja sekin tietääkseni metabolisoituu psilosiiniksi elimistössä... ja tatit ei oo jostain syystä koskaan toiminu kunnol tähän mennes. Mistähä johtus?
Ens kerralla heitän 5g huiviin saatana.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
BrokenFinger
- Lepakko
Itse söin eilen 7 tai 8 viime kesän semilanceataa ihan vain pienenä muutoksena mieleen, kun kuskina olin kavereille.. jostain luin että psilosiini toimii serotoniinin tavoin aivoissa ja juuri tätä efektiä lähdin tutkimaan, ja kyllähän ajatuksenjuoksu kiihtyi ja olin selvästi "vauhdissa" nousujen ajan. huipussa sohva kääntyi hieman isteeni päin kun jäin tuijottamaan sitä ja valot olivat kirkkaampia ja muuta placebonkin piikkiin meneviä tuntemuksia ilmeni mutta kyllä tuosta silti positiivinen mieli jäi. serotoniinia (esim. masennuslääkkeenä) en ole kokeillut, joten en tiedä mitä vaikutus sillä olisi mutta luulisin että aika lähelle tuota eilinen luonnonlääkitykseni oli.
-
ferox
- OD
Tuskinpa. Kyse on hyvin erilaisista serotonergisistä aineista. Mielialalääkkeinä käytettäviä takaisinoton estäjiä ei voi juuri luonnehtia psykedeelisiksi, vaikutuksena on pikemminkin tunneskaalan ääripäiden tasoittuminen joka voi tuntua mielen tylsistymisenä.BrokenFinger wrote:serotoniinia (esim. masennuslääkkeenä) en ole kokeillut, joten en tiedä mitä vaikutus sillä olisi mutta luulisin että aika lähelle tuota eilinen luonnonlääkitykseni oli.
“ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ” — frapa
-
SahkoinenVelho
- Kameleontti
Niin... Serotoniinia kun ei varsinaisesti puhtaassa muodossaan voi nauttia päihdyttävästi, ja serotoniinireseptoreitakin on erilaisia ja tapoja vaikuttaa niihin on varmaan yhtä monta kuin päihteitäkin. Tähän kun lisätään vielä se, että kaikenlaisia reseptoreja sijaitsee vielä eri paikoissa kehoa, ja eri paikkojen stimulointi tai depressointi vaikuttaa vielä omalla tavallaan. Sitä vaan yritin sanoa, että mun mielestä puhuminen yksinkertaisesti vaikkapa serotoniini- tai dopamiinireseptoreiden stimuloimisesta, on musta vähän perseestä. Mekanismit ja systeemit on kehossa ja aivoissa niin monimutkaisia, et pitäis tutkiskella asioita paljon lähemmin ja tarkemmin, että voitais sanoa edes suuntaa antavasti miten joku tietty juttu vaikuttaa oloon. Siis paljon tarkemmin kuin vain sanomalla et serotiini sitä dopamiini tätä jne.ferox wrote:Tuskinpa. Kyse on hyvin erilaisista serotonergisistä aineista. Mielialalääkkeinä käytettäviä takaisinoton estäjiä ei voi juuri luonnehtia psykedeelisiksi, vaikutuksena on pikemminkin tunneskaalan ääripäiden tasoittuminen joka voi tuntua mielen tylsistymisenä.BrokenFinger wrote:serotoniinia (esim. masennuslääkkeenä) en ole kokeillut, joten en tiedä mitä vaikutus sillä olisi mutta luulisin että aika lähelle tuota eilinen luonnonlääkitykseni oli.
-
siqqe
- Apteekki
Perjantaina joku 2.5g cubensiksia ja eilen 1.5. Aika satumaista, ja elämäntarkoituskin löytyi :heh: Eilen oli hassu olla jossain hippejen pitämässä pienessä musiikkitapahtumassa, tuntui aivan kuin johonkin hippikommuuniin olisi muuttanut 
ʘᴥʘ
-
Velho
- LD50
Mä olin tosi hukassa ja päädyin joihinkin synttäri bileisiinwRRa wrote:Mites velho meinaa yönsä viettää?
Mä meen johonki mettäbileisiin
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
tajunalle
- Lepakko
Onko semejä löytynyt vielä mistään päin?
-
mauseri
- LD50
kuulemma täältä oulun suunnalta ainakiAltair wrote:Onko semejä löytynyt vielä mistään päin?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
wRRa
- Moderator
Mä näin jotain semin näkösiä sieniä ku olin ratsastelemassa maastossa. Pitää joku päivä käydä jalkasin tsekkaa et oliks ne niit.... kovasti ainakin näytti
Etelässä.
-
BrokenFinger
- Lepakko
En tarkoittanut että serotoniini olisi psykedeelinen, tai edes päihdyttävä. Kunhan spekuloin molekyylien samankaltaisuudesta ja kaikkea.. lähinnä siihen kun nousuissa olin niin pirteä ja hyväntuulinen, tai nousuissa ja nousuissa 7 sienellä.
mutta kokeilu tuokin.
-
BrokenFinger
- Lepakko
Itse kävin eilen oulun korkeudelta kattomassa vanhoja paikkoja muttei mitään vielä näkynyt.. Nyt ei kahteen viikkoon pääse etsiskelemään kun on reissussa missä ei oikein voi lähtä pelloille palloilemaan. mutta toivottavasti kun tulee niin apajat on huippukunnossa.mauser1911 wrote:kuulemma täältä oulun suunnalta ainakiAltair wrote:Onko semejä löytynyt vielä mistään päin?
-
King Ink
- LD50
Käytiin tänään etsiskelemässä viime syksyn spoteilta ja löytyi yksi ihan pieni vauva, joka jätettiin kasvaan aikuiseksi.
No, se ainakin todisti että niitä sinne kasvaa ennenpitkää.
No, se ainakin todisti että niitä sinne kasvaa ennenpitkää.
-
tajunalle
- Lepakko
Omnomnom, taas ovat sienet valmistuneet.
Mukavat ajat koittavat.
-
NNEEKA
- Tuppisuu
En oo ite ainakaa viel täältä kainuun suunnalta löytäny mitää, mut jospa niitä kohta alkas tulee 
-
Valaistunut
- Psykonautti
Tilasin hieman tryffeleitä.
- Psilocybe Atlantis 10 grammaa
- Psilocybe Mexicana 10 grammaa
- Psilocybe Tampanensis (Philosopher's stone) 10 grammaa
Tampanensiksiä olen aikaisemmin syönyt 5-6 grammaa ja oli mielenkiintoinen trippi. Visuaalisuutta ei juuri ollenkaan, mutta sukeltelin mielen ja ajatuksien maailmaan. Psilocybe Atlantis pitäisi olla todella visuaalinen (ainakin Tampaan verrattuna), niin ajattelin että jos ottaisin molempia (tampaa ja atlantista) vaikka 4 grammaa sekaisin (eli yhteensä 8 grammaa) jolloin saisin viisasta pohdintaa ja mahtavaa visuaalisuutta mahdollisesti sekaisin. Onko tällainen komboilu viisasta ja onko mitään mahdollisia riskejä? Entäs tuo määrä 8grammaa? Minkälaista trpippiä olisi tiedossa?
- Psilocybe Atlantis 10 grammaa
- Psilocybe Mexicana 10 grammaa
- Psilocybe Tampanensis (Philosopher's stone) 10 grammaa
Tampanensiksiä olen aikaisemmin syönyt 5-6 grammaa ja oli mielenkiintoinen trippi. Visuaalisuutta ei juuri ollenkaan, mutta sukeltelin mielen ja ajatuksien maailmaan. Psilocybe Atlantis pitäisi olla todella visuaalinen (ainakin Tampaan verrattuna), niin ajattelin että jos ottaisin molempia (tampaa ja atlantista) vaikka 4 grammaa sekaisin (eli yhteensä 8 grammaa) jolloin saisin viisasta pohdintaa ja mahtavaa visuaalisuutta mahdollisesti sekaisin. Onko tällainen komboilu viisasta ja onko mitään mahdollisia riskejä? Entäs tuo määrä 8grammaa? Minkälaista trpippiä olisi tiedossa?
- Kaikki yllämainittu voi olla pelkkää paskaa, lue sopivalla kriittisellä asenteella
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.
-
Valaistunut
- Psykonautti
Onko muilla tryffeleistä kokemuksia (anteeksi tuplapostaus)?
- Kaikki yllämainittu voi olla pelkkää paskaa, lue sopivalla kriittisellä asenteella
-
Matkaaja
- Tuppisuu
Moi Valaistunut!
On kokemusta viime syksyltä tuosta Atlantiksesta. Ostettiin kolmeen pekkaan 2 askia (tais olla 10g). Ite vejin vähän vähemmän, ehkä reilu 5g. Toinen kaveri veti oman settinsä ja kolmas oman+miulta vähän. Se kolmas on kokenut trippaaja ja keittelee ayahuascat itelleen yms. Oli todella tiukalla tripillä. Poltettiin kyllä samalla savuja aika hurjasti, ku oli savuporukkaa mukana. Toiselle toimi ilmeisesti ihan hyvin ja itelleni jäi olo, et ihan pikkasen jäi vajareiks. Eli päädyttiin ajatukseen, että jos joskus uusiksi, niin kyllä se kuitenkin saa olla koko pakki per ukko.
Toivottavasti tulee taas jossain vaiheessa Amsterdamin matkaa eteen. On ne mielenkiintosia reissuja!
Kerroppa muuten tuliko tullista paketit läpi. Kiinnostaa.
-m-
ps. Nauratti aika hitosti, ku tuol myydään 2kg perhepakkausta noista tryffeleistä. Hahaha!
On kokemusta viime syksyltä tuosta Atlantiksesta. Ostettiin kolmeen pekkaan 2 askia (tais olla 10g). Ite vejin vähän vähemmän, ehkä reilu 5g. Toinen kaveri veti oman settinsä ja kolmas oman+miulta vähän. Se kolmas on kokenut trippaaja ja keittelee ayahuascat itelleen yms. Oli todella tiukalla tripillä. Poltettiin kyllä samalla savuja aika hurjasti, ku oli savuporukkaa mukana. Toiselle toimi ilmeisesti ihan hyvin ja itelleni jäi olo, et ihan pikkasen jäi vajareiks. Eli päädyttiin ajatukseen, että jos joskus uusiksi, niin kyllä se kuitenkin saa olla koko pakki per ukko.
Kerroppa muuten tuliko tullista paketit läpi. Kiinnostaa.
-m-
ps. Nauratti aika hitosti, ku tuol myydään 2kg perhepakkausta noista tryffeleistä. Hahaha!
"Because something is happening here
But you don’t know what it is
Do you, Mister Jones?"
But you don’t know what it is
Do you, Mister Jones?"
-
horna
- Kameleontti
Ei ole mitään riskiä tryffelilajikkeiden sekoittelussa. Kuitenkin noiden 3 lajikkeen väliset erot ovat niin pieniä, ettei mixaamisesta ole kyllä mitään hyötyäkään. Tripin voimakkuus riippuu täysin siitä, kuinka herkkä olet sienille ja deeleille yleensä. Itselläni 10g tryffeleitä aiheutti lähinnä naureskelua ja pieniä visuaaleja. 15g oli jos sitten huomattavasti mielenkiintoisempi ja 20g yksi visuaalisimmista ja euforisimmista tripeistä mitä on vastaan tullut.Valaistunut wrote:Onko tällainen komboilu viisasta ja onko mitään mahdollisia riskejä? Entäs tuo määrä 8grammaa? Minkälaista trpippiä olisi tiedossa?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
-
Valaistunut
- Psykonautti
Juu tryffelit tuli perille. Huomasin jälkeenpäin, että yhdestä liikkeestä olisi saanut tilattua kymmenen 10 g pakkausta 40 euron hintaan + postikulut.
Söin loppujenlopuksi pelkät Atlantikset (10 grammaa) ja oli miellyttävä kokemus, tosin visuaaleja ei ollut juurikaan. Enemmänkin koin olevani kaikkien kanssa yhtä, kaikki joita ajattelin päässäni tiesin itsekseni ja tajusin miten kaikki elämämme asiat ovat vain rooleja joita esitämme ja rooli vaihtuu kokoajan. Tiesin, että minussa on alkukantaisia rooleja tai elämäntyylejä, sekä kehittyviä rooleja. Pettynyt minä, surullinen minä, iloinen minä, epäonnistuja minä, voittaja minä jne. Kaikki tapahtumat mitä ajattelin tiesin jonkun minun kokemuksiksi (esim. tämän kokemuksen tässä koki rauhallinen minä jne.). Kaikki ihmiskunnan rakenteet ja sosiaaliset normit ym. tuntuivat todella hassuilta. Nauratti se miten me voidaan ajatella, että ollaan erinäisiä toisistamme vaikka kaikki on kokemuksemme sisällä. Ihminen jota katsot on sinun sisälläsi audiovisuaalisena kokemuksena samoin kun on kaikki muutkin. Määrittelemme erinäisyytemme vain siten, että meillä on silmät joiden kautta aistimme asioita ja siten jotenkin kiinnitämme minuutemme kehoomme vaikka sekin on kokemuksemme sisällä. Lopulta kaikki on vain kokemusta, tietoisuutta, sielua, mitä tahansa sanaa tässä haluaa käyttää. Kaikki on sen sisällä ja tämä on vain yksi filtteroitu kokemisen taso siitä kaikesta mitä on ja tulee aina olemaan... Kovin koitin hallita tulevaa ja luoda tulevaisuutta, mutta lopulta tajusin, että se on jo hallinnassani alitajuisella tasolla, eikä minun tarvitse tietoisesti huolehtia siitä liikaa. Kaikki menee niin kuin pitääkin.
Kun aloin palaamaan tripiltä minuun iski suuri pelko ja huomasin toimivani autopilotilla. Huomasin kaikki pelkoni vahvempina ja ymmärsin kuinka turhia ne olivat, kuinka olin antanut niiden hallita siten että en ollut toiminut täysin siten miten olisin voinut. Ymmärsin, että minun ei tarvitse koittaa miellyttää muita oman itseni kustannuksella, vaan voin olla täysin oma itseni ja antaa sen loistaa. Uskalsin kertoa asioita joista en olisi ennen uskaltanut puhua. Kerroin mm. tutulle naisystävälleni jonka kanssa olemme paljon lähentyneet, että söin juuri sieniä, pelkäsin tuomitsemista, mutta sain hyväksyvän katseen ja ymmärtäviä sanoja, enemmänkin hän oli asiasta vain kiinnostunut.
Ehkä syön nuo 20 grammaa jossain vaiheessa pois jaloista pyörimästä. Tuntuu, että sienillä on vielä jotain kerrottavaa.
PS. Tarkennettu laajempi trippikertomus trippistooreissa.
Söin loppujenlopuksi pelkät Atlantikset (10 grammaa) ja oli miellyttävä kokemus, tosin visuaaleja ei ollut juurikaan. Enemmänkin koin olevani kaikkien kanssa yhtä, kaikki joita ajattelin päässäni tiesin itsekseni ja tajusin miten kaikki elämämme asiat ovat vain rooleja joita esitämme ja rooli vaihtuu kokoajan. Tiesin, että minussa on alkukantaisia rooleja tai elämäntyylejä, sekä kehittyviä rooleja. Pettynyt minä, surullinen minä, iloinen minä, epäonnistuja minä, voittaja minä jne. Kaikki tapahtumat mitä ajattelin tiesin jonkun minun kokemuksiksi (esim. tämän kokemuksen tässä koki rauhallinen minä jne.). Kaikki ihmiskunnan rakenteet ja sosiaaliset normit ym. tuntuivat todella hassuilta. Nauratti se miten me voidaan ajatella, että ollaan erinäisiä toisistamme vaikka kaikki on kokemuksemme sisällä. Ihminen jota katsot on sinun sisälläsi audiovisuaalisena kokemuksena samoin kun on kaikki muutkin. Määrittelemme erinäisyytemme vain siten, että meillä on silmät joiden kautta aistimme asioita ja siten jotenkin kiinnitämme minuutemme kehoomme vaikka sekin on kokemuksemme sisällä. Lopulta kaikki on vain kokemusta, tietoisuutta, sielua, mitä tahansa sanaa tässä haluaa käyttää. Kaikki on sen sisällä ja tämä on vain yksi filtteroitu kokemisen taso siitä kaikesta mitä on ja tulee aina olemaan... Kovin koitin hallita tulevaa ja luoda tulevaisuutta, mutta lopulta tajusin, että se on jo hallinnassani alitajuisella tasolla, eikä minun tarvitse tietoisesti huolehtia siitä liikaa. Kaikki menee niin kuin pitääkin.
Kun aloin palaamaan tripiltä minuun iski suuri pelko ja huomasin toimivani autopilotilla. Huomasin kaikki pelkoni vahvempina ja ymmärsin kuinka turhia ne olivat, kuinka olin antanut niiden hallita siten että en ollut toiminut täysin siten miten olisin voinut. Ymmärsin, että minun ei tarvitse koittaa miellyttää muita oman itseni kustannuksella, vaan voin olla täysin oma itseni ja antaa sen loistaa. Uskalsin kertoa asioita joista en olisi ennen uskaltanut puhua. Kerroin mm. tutulle naisystävälleni jonka kanssa olemme paljon lähentyneet, että söin juuri sieniä, pelkäsin tuomitsemista, mutta sain hyväksyvän katseen ja ymmärtäviä sanoja, enemmänkin hän oli asiasta vain kiinnostunut.
Ehkä syön nuo 20 grammaa jossain vaiheessa pois jaloista pyörimästä. Tuntuu, että sienillä on vielä jotain kerrottavaa.
PS. Tarkennettu laajempi trippikertomus trippistooreissa.
-
hir
- Psykonautti
Miten syötte tattinne ?
Mä sekotin joskus jugurtin sekaan ja söin, oon myös tehny sienisuklaataa (mikä on oikeasti maukasta ja helppoa).
Mä sekotin joskus jugurtin sekaan ja söin, oon myös tehny sienisuklaataa (mikä on oikeasti maukasta ja helppoa).
“I slept with faith and found a corpse in my arms on awakening; I drank and danced all night with doubt and found her a virgin in the morning.”
-
lonecell
Samoin menettelin muistaakseni sen ainoan kerran kun oon p.cubensiksia vetänyt. Grinderillä hienoksi ja jogurtin sekaanhir wrote:Mä sekotin joskus jugurtin sekaan ja söin
-
Valaistunut
- Psykonautti
Mansikkajugurtin seassa meni ihan kivasti, tosin nykyään olen maistellut suoraan vaan ja huuhtonut mustaherukkamehulla kurkusta alas.
-
SpAcEcAkE
- Tuppisuu
Ongelma. Tuli tilattua ulkomailta Psilocybe hawaiiana nimellä olevia tryffeleitä mutta tällaisesta tryffelistä en ole koskaan kuullut onko tämä vain joku lafkan oma nimi "sienelle" ? Myöskään annostelu ohjeita ei löydy mistään.
Tietääkseni näitä psilosybiinipitoisia rihmastopahkasieniä on vain kolmea lajiketta ?
Tietääkseni näitä psilosybiinipitoisia rihmastopahkasieniä on vain kolmea lajiketta ?
-
King Ink
- LD50
Esim: Tästä ketjusta voi löytyä jotain tietoa, ja ja jatkokysymykset tryffeleitä koskien tuonne myös.SpAcEcAkE wrote:Ongelma. Tuli tilattua ulkomailta Psilocybe hawaiiana nimellä olevia tryffeleitä mutta tällaisesta tryffelistä en ole koskaan kuullut onko tämä vain joku lafkan oma nimi "sienelle" ? Myöskään annostelu ohjeita ei löydy mistään.![]()
-
Tanz
hir wrote:Miten syötte tattinne ?
Itte käytän tuota gummihuasca- juttua: http://trippi.info/taikasieniforum/view ... f=15&t=458
Tuntuu oikeasti jonkin verran buustivan ja nopeuttavan nousun tulemista. Tekee ehkä nousuista hieman agressiivisemmat, mutta itse en koe tätä huonona asiana. Ja kun nykäsee tuon sitruunamehun sienien kanssa, niin ei joitakin haittaava makukaan tuota ongelmia. Onkos täällä muilla kokemuksia tuosta.?
-
Madi
- Psykonautti
Se on se sitruunamehu, mikä nopeuttaa nousuja.
-
SahkoinenVelho
- Kameleontti
Niinh. Mustaherukkaa on spekuloitu paljon, ja jotain MAO-i:a se sisältääkin pienen määrän, mut se aine mitä se sisältää, inhibitoi enemmän muistaakseni MAOb:tä kuin MAOa:ta, kun MAOa:ta nimenomaan pitäisi jotta sillä olisi vaikutusta. Muutenkin mustaherukka sisältää todella pieniä määriä sitä ainesosaa, eikä siitäkään ole varmuutta, onko mehussa sitä ollenkaan, vai onko ainesosa rasvaliukoinen jolloin marjoista pitäisi tehdä ekstrakti jollain kovemmalla liuottimella kuin vedellä tai syödä marjat kokonaisina. Onhan porukka sitä kokeillut DMT:n kanssa, vetänyt paljon vahvaa mustaherukkamehua ja sen jälkeen ottanut vaikka viridistä tai mimosaa, eikä vaikutuksia ole oikein ilmaantunut. Luultavasti suurin asia mikä siinä pärisee, on mehun suuri sokerimäärä, joka aiheuttaa hirveät muutokset verensokerissa ja "pärisee" siisMadi wrote:Se on se sitruunamehu, mikä nopeuttaa nousuja.