Mun mielestä selkeesti tossa on pari sientä jotka VOIS olla semejä. Mutta epäilen vahvasti ajankohdan takia.
Tosiaan, printti sen viimestään kertoo, velho, miten on? :coool:
Sen enempää itiöistä en pysty enää sanoa ku et osassa oli sellaset tummanviolettii vivahdus osassa vähän tummahdoita vain. Nyt nuo tosin ovat kuivaneet jo korpuiksi Nurmikirjoheltta tuo varmaan on ja ehkä jokunen silokki..Vittuku en muista mitä piti viel kirjottaa öö jooo mut jos iha varmuudel testaisin ni ei mikää tappavanmyrkylline sienikää tollaselt näytä? jos maistais
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Ei oo suositeltavaa tosiaan syödä sieniä jos ei oo varmuutta siitä mitä ne on, se ois vitun tyhmää, vaikkei ne myrkyllisiä oliskaan.
Oottele syksyyn ja sit uusix sieneen.
Näin tehdään menee offiks jollen laita viel tätä: Printti oli musta
Ei kyl kauaa ollu mut silti tumma. Mut jos meinasin syyä nää ni kuuntelen leijona-elän ennen kuin kuolen Mut joo en ollu syömäs jos en tiie mitä noi o.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Ei tää mun mielest offtopiciks mee jos täs keskustellaan silokkien tunnistamisesta, ja muista samannäköisistä sienistä.
Ehkä jossai taikasienifoorumil, mut tääl ei oo mitään ''sienitunnistusketjua'', eikä tarvii tullakkaan.
Älä syö.
Mä ootan, ootan ihan sairaasti sienestyskelejä, spotit tietää niin voin odottaa ~500 kappaletta. Joka on mulle aika sikan.
kyllä ne on niin heleppo tunnistaa jos on joskus ollu 100% varma tatista. ei voi erehtyyy <3. ite en oo jaksanu viel ees ettii vaikka kuusamon korkeuksilla oon. kyllä ne on parhaimmillaa 2kk päästä yöpakkastenjälkjeen et 25 teenä pärähtää naamalle JA LUJAAA..
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
degreenie wrote:
Kuuma kesä, luulis että tulee vasta enskuun puolella oikeet sadot.
Joo mä luulen kans.
Tääl eteläs on koko ajan +20 astetta ja sadetta tosi harvoin..
Saa nähä tuleeko edes tänä vuonna runsasta satoa
Mutta, toivottavasti sitten satoaika kestää pitkään,kun näin lämmintä on vielä,
joten eiköhän sitä viileetä keliä oo sitten yllin kyllin :heh: sadetta vois tulla..
King Ink wrote:Madi, onko sun tietojes perusteella yleensäkään Suomessa eri paikoissa kasvavissa silokeissa Huomattavia tehoeroja?
Sienimiehiä kun olet.
Eiköhän se riipu ihan rihmastosta. Paskasti levinnyt / heikko rihmasto = kevyitä tatteja. Luulisin että Suomessa on huonoja että hyviä rihmastoja siellä täällä...
Tarkoitin nimenomaan korkeuteen liittyen, tottakai satunnaisesti vaihtelee rihmastojen kunto jne. Mutta liittyykö se miten selvästi eri korkeusasteisiin.
Mulla ainakin pää sanoo, että korkeudella ei olisi vaikutusta muuten kuin sateen määrää katsottuna. Eri osissa suomea sataa eripaljon / vuosi. Miten rihmasto tästä tykkää, voi olla aika yksilöllistä jolloin niitä tehoeroja löytyy? Hmm...?
Olen maistanut vain oulun korkeudelta yhdestä tietystä (minun) spotista kerättyjä tatteja ja ikinä en ole nähnyt kunnon silmät auki visuaaleja, paitsi aaltoilevaa maailmaa.. äänet muuttuvat kaukaisiksi ja kiertäviksi ja trippi on erittäin pohdiskeleva ja euforinen.. kolme kertaa olen vasta trippaillut viimeisen vuoden aikana joten kovin kattavaa kuvaa ei ole.. 30 annoksella meni liikkumiskyky useaksi tunniksi ja katosin jonnekkin.. en tiedä mitä sen aikana tapahtui.. makasin kai vaan paikallaan. värit kyllä kirkastuvat ja muuttuvat joskus hieman ja joskus nään pientä säännöllistä kuviointia tai muuta vastaavaa pinnoilla joissa en ole ennen muistanut sellaiseen törmänneeni eli pientä visuaalin poikasta. silmät kiinni olen kyllä kokenut vaikka mitä, pienellä (18) annoksella parhaiten.
Eiköhän suurin tekijä ole kuitenkin genetiikka. Sen jälkeen vaikuttavat muut olosuhteet (valo, sää, lämpötila, ravinteet, maaperä, ph, jne.). Vaikka sisällä olisi optimaaliset erot, ei aivan älyttömiä eroja synny ulkona kasvaneisiin. Tuohon korkeusjuttuun en usko. Lisäksi "tehojen" vertailu syömällä on vähintäänkin epämääräistä, siihen vaikuttaa niin moni tekijä miten ne potkii.