Silokit ( P. semilanceata )
-
housut
- Tuppisuu
-
Jeshu
- OD
Ei hajua onko eksaktia, mutta samaa juttua se nyt kuitenkin edustaa kuin LSD:kin muunmuassa ja käytäntöhän sen näyttää itsessäänkin jo soittavan. Eli hittoakos sitä näytöistä...housut wrote:sienistä mielenterveysongelmien hoidossa ei ole tietääkseni näyttöä
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
Jeshu
- OD
Sienen ja hapon kanssa varmaan myös kokemuksen intensiteetin voi paloitella plateauihin, mutta deksmissä hommassa on aina selkeä siirtyminen tasolta toiselle ja näin se o helpompi paloitella noin.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
-
P-Mies
- Tuppisuu
-
Kalastaja
Psykiatrin paikallaolo on tosiaan vähän niinkuin pakollista jos aiotaan psykoterapiaa harrastaa, mitä psykedeeleillä on tehty. Ei homma mitenkään niin toimi, että otetaan jotain psykedeeliä ja parannutaan, niinkuin annat ymmärtää, ei todellakaan mitään sellaista. Tiukkaa terapiaa se on aina ollut, jopa samaanien hoidossa.housut wrote:-- piti sen verran lisätä, että esim. LSD:llä ON positiivisia vaikutuksia esim. skitsofrenian positiivisten häiriöiden kanssa (deluusiot, äänien kuuleminen yms.) (muistaakseni serotoniinin kanssa leikkimistä), mutta sillä on haitallisiakin puolia siitä syystä, että se boostaa (vissiin) serotoniinireseptoreiden toimintaa. (kaksi kaljaa alla aiheuttaa sen, ettei jaksa tarkistaa kirjoista), mutta näin muistelisin...
sienistä mielenterveysongelmien hoidossa ei ole tietääkseni näyttöä
LSD:n ja mielenterveysongelmien yhteydessä tosin suositellaan/ suositeltiin erittäin pieniä annoksia normi "päihdetarkoituksessa" käytettäviin annoksiin verrattuna ja psykiatrin paikallaolo/ ajatusten ohjailu on _erittäin_ suositeltavaa
Psilosybiiniä on käytetty paljon modernissa psykedeelisessä ja psykolyyttisissä terapiassa, sen LSD:tä huomattavasti lyhempi vaikutusaika on tietenkin hyvin käytännöllistä. Psilosybiiniäkin käytännöllisempi oli CZ-74, 4-HO-DET, 4-hydroksidietyylitryptamiini (psilosiini on 4-HO-DMT), koska sillä on psilosybiinia lyhyempi vaikutusaika. Kannattaa myös muistaa, että samaanit ovat aina parantaneet tauteja omissa yhteisöissään, omilla tavoillaan, muun muassa psykedeeleillä.
Annokset vaihtelivat sen mukaan kumpaa terapiamuotoa käytettiin. Euroopassa suosittiin psykolyyttistä mallia, jossa annettiin pieniä annoksia, mutta sessioita oli useita tasaisin väliajoin.
Jenkeissä suositumpi malli oli psykedeelinen terapia, jossa annokset olivat todella isoja, mutta sessioita ei ollut montaa. Idea oli murskata ego, tuoda alitajunta esille ja luoda uskonnollinen kokemus yhdellä kertaa, noin hyvin yksinkertaistetusti sanottuna. Kannattaa muistaa, että mihinkään istuntoon ei menty kylmiltään vaan sitä aina edelsi kuukausien valmistelut, jossa käytiin läpi mitä istunto sisältäisi ja sitä sopisiko se edes potilaalle. Sitä taas edelsi erilaiset terapiat.
Tuloksia on vähän hankala vertailla tämän päivän tuloksiin, koska 50-60- luvuilla diagnoositavat olivat niin erilaisia kuin nykyjään. Parhaita tulkosia saatiin pakko-oireita hoidettaessa ja etenkin saattohoidossa. Jos en nyt ihan väärin muista niin Gary Fisher taisi hoitaa lapsia, joilla oli pahoja skitsofrenioita ja autismeja ja tulokset olivat aika uskomattomia.
Last edited by Kalastaja on Fri 15 Sep 2006, 23:57, edited 1 time in total.
-
MetsänNeito
- Apteekki
[OT]Kalastaja wrote:Psykiatrin paikallaolo on tosiaan vähän niinkuin pakollista jos aiotaan psykoterapiaa harrastaa, mitä psykedeeleillä on tehty. Ei homma mitenkään niin toimi, että otetaan jotain psykedeeliä ja parannutaan, niinkuin annat ymmärtää, ei todellakaan mitään sellaista. Tiukkaa terapiaa se on aina ollut, jopa samaanien hoidossa.
Psilosybiiniä on käytetty paljon modernissa psykedeelisessä ja psykolyyttisissä terapiassa, sen LSD:tä huomattavasti lyhempi vaikutusaika on tietenkin hyvin käytännöllistä. Psilosybiiniäkin käytännöllisempi oli CZ-74, 4-HO-DET, 4-hydroksidietyylitryptamiini (psilosiini on 4-HO-DMT), koska sillä on psilosybiinia lyhyempi vaikutusaika. Kannattaa myös muistaa, että samaanit ovat aina parantaneet tauteja omissa yhteisöissään, omilla tavoillaan, muun muassa psykedeeleillä.
Annokset vaihtelivat sen mukaan kumpaa terapiamuotoa käytettiin. Euroopassa suosittiin psykolyyttistä mallia, jossa annettiin pieniä annoksia, mutta sessioita oli useita tasaisin väliajoin.
Jenkeissä suositumpi malli oli psykedeelinen terapia, jossa annokset olivat todella isoja, mutta sessioita ei ollut montaa. Idea oli murskata ego, tuoda alitajunta esille ja luoda uskonnollinen kokemus yhdellä kertaa, noin hyvin yksinkertaistetusti sanottuna. Kannattaa muistaa, että mihinkään istuntoon ei menty kylmiltään vaan sitä aina edelsi kuukausien valmistelut, jossa käytiin läpi mitä istunto sisältäisi ja sitä sopisiko se edes potilaalle. Sitä taas edelsi erilaiset terapiat.
Tuloksia on vähän hankala vertailla tämän päivän tuloksiin, koska 50-60- luvuilla diagnoositavat olivat niin erilaisia kuin nykyjään. Parhaita tulkosia saatiin erilaisia autismeja ja pakko-oireita hoidettaessa ja etenkin saattohoidossa.
Erittäin mielenkiintoista!
Kiinnostaa enemmänkin nuo erilaisten 'heimojen' parannustavat
ja sitten tuo psykedeelien käyttö mielenhäiriöissä! Jännä juttu
[/OT]
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
-The Buddha-
-
reeferass
- Psykonautti
-
kurz
- Psykonautti
-
viaticus
- Psykonautti
Kyllä, toleranssi syntyy suhteellisen nopeasti. Eräänä nyrkkisääntönä on pidetty sitä, että jos edellisenä päivänä on sienillä matkaillut, tarvitsee kaksinkertaisen määrän saavuttaakseen saman intensiteetin. Kertakäytöstä syntynyt toleranssi laskee nollaan muistaakseni noin viikon sisällä.
"I'm all over myself - I'm all over the place - I AM the place"
-
reeferass
- Psykonautti
-
shishamon
Löydettiin yks hyvin sienipitoinen mesta, joka sisältää runsaasti semejä ja lantamadonlakkeja yms. Ollaan joku 400 löydetty kolmen päivän yhteissaldona. Näyttävät pirulaiset kasvavankin aika nopeasti, joten muutama reissu niitylle vielä ja sitten on helvetisti kivoja sieniä. Ekaa kunnon sienitrippiä odotellen...
-
psyke
- Lepakko
Ongelmat eivät todellakaan poistu sieniä napsimalla, jos niitä siis on. Minun käsitykseni mukaan ne vain tuovat ongelmat esille alitajunnan syövereistä.
Täytyy muistaa että defenssit ovat psyyken keino pitää ongelmat "taka-alalla" jolloin ihminen pysyy toimintakykyisenä. Itseterapia psykedeeleillä on mielestäni vaarallista puuhaa, vaikka omat kokemukset tietyllä tavalla kertovat toista. Olen lopettanut tämän "itselääkinnän" juuri siitä syystä että todellisuudessa en tiedä enkä tiennyt mitä olen tekemässä vaikka kovasti niin luulinkin. Vaikeat tripit pistivät hälytyskellot soimaan ja nykyään trippailut ovat jääneet vähiin, ja nykyään matkailen vain huvin vuoksi, kaikki spirituaaliset ja itselääkinnälliset aspektit olen jättänyt kokonaan taka-alalle. Niistä ei muuta seuraa kuin hämmennystä...
Tämä kaikki perustuu vain omaan, rajalliseen kokemukseeni eikä todellakaan ole mitään faktaa. Ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat eri asioihin eri tavalla.
Pääsinpähän pätemään taas...
Täytyy muistaa että defenssit ovat psyyken keino pitää ongelmat "taka-alalla" jolloin ihminen pysyy toimintakykyisenä. Itseterapia psykedeeleillä on mielestäni vaarallista puuhaa, vaikka omat kokemukset tietyllä tavalla kertovat toista. Olen lopettanut tämän "itselääkinnän" juuri siitä syystä että todellisuudessa en tiedä enkä tiennyt mitä olen tekemässä vaikka kovasti niin luulinkin. Vaikeat tripit pistivät hälytyskellot soimaan ja nykyään trippailut ovat jääneet vähiin, ja nykyään matkailen vain huvin vuoksi, kaikki spirituaaliset ja itselääkinnälliset aspektit olen jättänyt kokonaan taka-alalle. Niistä ei muuta seuraa kuin hämmennystä...
Tämä kaikki perustuu vain omaan, rajalliseen kokemukseeni eikä todellakaan ole mitään faktaa. Ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat eri asioihin eri tavalla.
-
ioni
- Karvakuono
Mulla aikalailla sama juttu, eli joskus tuli pohdittua "parempaa" elämää sienissä ja paukuissa ja kaikissa. Nykyään popsin lähinnä niillä fiiliksillä, että on erittäin antoisaa ihmetellä ympärillään tapahtuvia asioita. Ihmettely lisää elinvoimaa, ainakin minulla sillointällöin.psyke wrote:Ongelmat eivät todellakaan poistu sieniä napsimalla, jos niitä siis on. Minun käsitykseni mukaan ne vain tuovat ongelmat esille alitajunnan syövereistä.
Tosiaan, kukin tyylillään
-
psyke
- Lepakko
-
ioni
- Karvakuono
-
Lasipallo
- Kameleontti
Minusta sienet olivat loistava väline randomiin ympäristön tutkimiseen.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
medicineman
- Lepakko
Voisko joku ystävällinen sielu opastaa mua ton silokkien keräilyn suhteen? Mikä mahtaa olla lat. kielinen nimi? Jos sais jonkun linkin mistä vois tunnistaa kuvasta kyseisen sienen...etc. Miten ne kannattaa valmistaa, kun en oo mikään sienien ylin ystävä? Annostuksestahan tos jo aiemmin olikin jo juttua.
Fear is the price of imagination.
-
vauhtihuora
- Psykonautti
http://knarkkorven.magiskamolekyler.org ... pisar.html
tossa aika runsaasti kuvia
ite oon vasta 1 kerran käyny vähän peltoja kyntämäs mut löysin vaan 3 yksilöä
tänään ois tarkotus lähteä suolle ettimään
toivottakaa onnea!
tossa aika runsaasti kuvia
ite oon vasta 1 kerran käyny vähän peltoja kyntämäs mut löysin vaan 3 yksilöä
-
Dalph
- Psykonautti
Onnea!vauhtihuora wrote: toivottakaa onnea!
Itsekin voisin lähteä, mutta en oikeen tiedä mistä etsiä. Lähde sienestys-kaveriksi?
Jos saan mieleeni hyvän paika, niin sitä voisi lähteä. Joku missä ei olisi muuta porukkaa. Miten muuten kannattaa kuivata? (tiedän, pienellä etsimisellä löytäisin, mutta olen laiska), tai riittääkö, jos laitan pimeään paikkaan vaikka alustalle ja annan olla siellä kunnes on kuivia, vai onko uunipakko? Ei taida juuri haista? Ajattelin vaan kun asun vielä äitini kanssa (jeee!), niin ei välttämättä mahdollista alkaa sieniä uunittelemaan.
Äitini oli muuten kysynyt siskoltani, "Käyttääkse muuten huumeita?", oli jäänyt joku sellainen sivu koneelle auki, kun äiti oli tullut koneelle. Vaikka ylensä olen kyllä aika huolellinen noiden kanssa. Sisko oli kyllä pelastanut tilanteen, vaikka ei tiedä itsekään.
-
vauhtihuora
- Psykonautti
Uunissa ainaki vissii psilocybiini kuolee pois
viewtopic.php?t=211 tossa jotai kuivaamisesta ja säilömisestä
pellot on varmaan ainaki kuivia tän kesän jälkeen..
viewtopic.php?t=211 tossa jotai kuivaamisesta ja säilömisestä
pellot on varmaan ainaki kuivia tän kesän jälkeen..
Last edited by vauhtihuora on Sun 24 Sep 2006, 12:41, edited 1 time in total.
-
Dalph
- Psykonautti
No sepäs tieto olikin kaukana. Kiitos.
Pitää katsoa jos sitä lähtisi suolle sitten sieniä etsimään. Eilen olin saaressa ja siellä oli kaikennäköisiä sieniä, mutta ei tainnut mitään psykedeeleiksi kelpaavia olla, en vain tunnista sieniä oikein hyvin, silokit ovatkin kyllä aika helppoja tunnistaa, luulisin.
Siellä oli muuten kärpässieniä ja menin niitä kummastelemaan, niin isäni sanoi, että ne on kärpässieniä, älä niitä syö, vaikka hetkeksi pääsisitkin taivaaseen.
Pitää katsoa jos sitä lähtisi suolle sitten sieniä etsimään. Eilen olin saaressa ja siellä oli kaikennäköisiä sieniä, mutta ei tainnut mitään psykedeeleiksi kelpaavia olla, en vain tunnista sieniä oikein hyvin, silokit ovatkin kyllä aika helppoja tunnistaa, luulisin.
Siellä oli muuten kärpässieniä ja menin niitä kummastelemaan, niin isäni sanoi, että ne on kärpässieniä, älä niitä syö, vaikka hetkeksi pääsisitkin taivaaseen.
-
psyke
- Lepakko
-
koukkunena
- Tuppisuu
-
vauhtihuora
- Psykonautti
Kertokaa vähän mistä löydätte?
ite tutkin tänään peltoja pari tuntia ja sitten löysin paikan mihin ei aurinko paista ollenkaan ja sieltä löyty 10 silokkia jotka ois tarkotus huomenna nauttia
kaverin kanssa käytiin keimolan suolla jossa oli aivan helvetisti eri sienilajeja muttei silokkeja löytyny ku kaverilla oli nii kiire pois sieltä.
onko suo yleensäkki hyvä kasvupaikka silokeille?
tollaset pellot mihin paistaa aurinko 24/7 on nii kuivia että maa halkeilee prkl!
ite tutkin tänään peltoja pari tuntia ja sitten löysin paikan mihin ei aurinko paista ollenkaan ja sieltä löyty 10 silokkia jotka ois tarkotus huomenna nauttia
kaverin kanssa käytiin keimolan suolla jossa oli aivan helvetisti eri sienilajeja muttei silokkeja löytyny ku kaverilla oli nii kiire pois sieltä.
onko suo yleensäkki hyvä kasvupaikka silokeille?
tollaset pellot mihin paistaa aurinko 24/7 on nii kuivia että maa halkeilee prkl!
-
psyke
- Lepakko
-
MetsänNeito
- Apteekki
Löysinpäs elämäni ensimmäiset silokit \o/
Tosin vain 2 norm. ja 10 ihan pientä.. Kuitenkin, kiva että edes jotain, kun aika paljon olen yrittänyt etsiä..
Tosin vain 2 norm. ja 10 ihan pientä.. Kuitenkin, kiva että edes jotain, kun aika paljon olen yrittänyt etsiä..
Kiitos tästä.psyke wrote:Parhaat paikat on kai havumetsien keskellä, hieman soisella maaperällä olevat pellot.
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
-The Buddha-
-
RiotStarter
- Apteekki
-
tRip
- Moderator
-
vauhtihuora
- Psykonautti