Hurmaavan huumaavat surahtelut

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Ahab

Hurmaavan huumaavat surahtelut

Post by Ahab » Wed 02 Apr 2008, 23:17

Ajattelin aloittaa tälle ilmiölle oman ketjun että saisi tästä vähän enemmän keskustelua ja ehkä sitä kautta selvyyden mistä oikein on kyse.
Ensin hieman lainauksia toisista ketjuista:
Lymykonna wrote:...Lauantai-iltana popsin 2,75 grammaa kuivattuja cubensiksia mustaherukkamehun kanssa (oletin vahvistavan vaikutusta...
Aika ajoin korvissani surahteli samaan tapaan kuin pyörtyessä surahtelee, mutta tässä tapauksessa surahtelut eivät kertoneet tajunnan menetyksestä vaan sen muuntumisesta...
reeferass wrote:Tuttuja seikkoja pystyi löytämään tuolta. Nämä surahdukset päässä, ovat jollakin tapaa jumalallinen väliintulo, kuin salama.
Aluksi ne tuntuvat epämiellyttävilät, mutta ajan mukana ne ovat todella miellyttäviä. Aina tuollaisen srrrrrahduksen tai salaman jälkeen olo on mitä mahtavin ja aiheuttaa visuaalien vahventumista enstisestään.
Lymykonna wrote:Juuri noin minullakin. Olen aikaisemmin tapahtumia ylös kirjatessani käyttänyt salaa "salama". Minulle ne ovat kuin hetkittäisiä välähdyksiä jostain voimakkaammasta olotilasta. Viimeisimmällä kerralla huomasin niitä tulevan useammin kun syvennyin pääni sisäisten tilojen tutkiskeluun, pitää tutkia ilmiötä lisää myöhemmin.
tRip wrote:Outoa.. itsellä tulee nuita 'surahduksia' ihan selvinpäin..
Tai sitten kyse on jostain muusta ilmiöstä.
Ahab wrote:Joo näitä on ollut ayahuascassa ja harmalassa. Ja ne on tuntunut juuri siltä kuin aivot hakisivat "kanavaa" ja korvissa vaan kuuluu taajuuksien surinaa ja rätinää vähän kuin hakisi radiokanavaa. Ekoilla kerroilla ihmettelin että mitä helvettiä toi oli mutta sen jälkeen olen aina koittanut oikein keskittyä niihin. Olen kelannut myös että olisiko tuo sensory overloadia.
_FOOL_ wrote:...olin tuprutellut 0,3g noita siemeniä ja silloin visut olivat jotain tuon kuvailemasi kaltaisia. Hyvin utuisia ja epätarkkoja. Ilman visuaaleja olo oli kuitenkin erilainen.
Sellainen levollinen, avoin ja vastaanottavainen olo, jota kyyditti tuntemukset, kuinka leijailen painottomana ja "sänky pyörii"(jos tiedätte mitä tarkoitan). Koin myös ilmiön, joka tuntuu ensimmäisillä kerroilla epämiellyttävänä "surahduksena" päässä ja myöhemmin se aiheuttaa valtavaa euforiaa. Eilinen kokemus oli hyvin saman kaltainen. Noi 20min polttamisen jälkeen makoilin sohvalla täydessä hiljaisuudessa, vain akvaariopumpun vedenlorina korvissani ja tämä tuntemus alkoi kuten aina- kovana surisevana äänenä, korvasta korvaan, niin että kaikki korvien välissä koki masssiivisen sähköiskun.
Tämän jälkeen "Paine" päässä alkoi nopeasti laskea ja energia poistui sormenpäistä ja varpaista. Euforia aiheutti väistämättä niin hyvän olon, että tipahdin sohvalle, pilven kaltaisessa pöhinässä, mutten jumissa kuitenkaan. Herätessä olo oli mahtava. Todella mukava tapa nauttia harmalaa. En myöskään noudattanut dieettiä vaan vetäisin puoli litraa jogurttia tunti ennen harmalaa.
Ahab wrote:Ton muuten haluaisin selvittää että mitä noi "surahdukset" on. Mulla on tullut noita huascaa ja pelkkää harmalaa juodessa. Joo ekalla keralla sitä pelästy että mitä hittoa kun näkökenttä muuttuu sellaiseksi television lumisateeksi ja korvissa kuuluu joku overtone mutta sitten kun niihin tottuu niin niitä toivoo lisää koska ne tuntuvat olevan aina portteja jonnekkin syvemmälle. Se tuntuu siltä kuin joku säätäisi taajuuttaa pään sisällä vähän kuin säätäisi radiokanavaa kohdilleen. Ayahuasca ketjussa taisi olla myös lisää mainintoja noista.
_FOOL_ wrote:Ensimmäisen kerran koin näitä sienissä, kun olin nauttinut alkoholia. Nyt sama tapaus ilmentyi myös harmalalla, tosin ei LÄHELLEKKÄÄN niin voimakkaasti kuin sienten vaikutuksen alaisena. Jotkut esim. shroomeryn puolella uskovat, että kyse on suorasta kontaktista jumalaan ja itse olen aika pitkälti samoilla linjoilla(jos tässä nyt voi uskon asioitaan hieman valottaa).
Tähän "surahdukseen" tottuu, ja niistä alkaa nauttimaan ajan myötä enemmän ja enemmän vaikka joka kerta ne yllättävätkin aika "perseelleen lennättävästi". Olen empiiristen kokeiden valossa huomannut erään mahdollisen yhteyden(joka koskee varmasti ainoastaan minua), eli kun on sienten avulla lähempänä jumalaa, voi esim. punaviini tai siideri johtaa tähän "surahdukseen" huomattavasti helpommin. Viinihän on verta ja kuljettaa muassaan kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Oivallus, jumalallinen väliintulo, portin aukeaminen, parannus, puhdistus tai sitten vaan polla valittaa, että nyt pitää jarruttaa. "Jälkimmäiseen en usko" -sanoi mielisairas terveinä päivinään.
spasm wrote:^ Nuo "surahdukset" ovat erittäin mielenkiintoisia, niitä on vain hankalahkoa tutkia kun kestävät niin lyhyen aikaa. Psilo-sienistä olen niitä eniten saanut, mutta satunnaisesti myös amanita muscariasta (silloin taisi olla harmalaakin mukana..) sekä lsa:sta. Surahdukset tuntuvat saavan aivan eri merkityksen eri kuoseissa, joskus se on suunnatonta euforiaa, joskus taas niin kuin Ahab sanoi, portteja syvemmälle, joskus jotain ihan muuta.
dimitri wrote:Mitähän hemmettiä, itselle tulee juuri noita surahduksia aamuisin jos jään heräämisen jälkeen makaamaan silmät kiinni sänkyyn. Jäätävä surahdus ja näkökenttä värähtää aivan kummalliseksi monissa komeissa väreissä. DMT potkii? :lol:
Ahab wrote:
sxoxyvg wrote:Tuntematon määrä Mimosa Hostiliksesta eroteltua DMT:a bongin pesään basilikan päälle....Korvissa alkaa soimaan carrier wave ja musiikki alkaa kuulostamaan todella kummalliselta...
Kerro tuosta carrier wavesta. Pari kertaa törmännyt tohon mutta kun en ole itse polttanut DMT:tä niin ei tiedä. Onko kyseessä ns. "surahtelut" joita tulee muissakin deeleissä, mulla yleensä sillon jos on ottanut harmalaa, ayahuascaa tai sieniä. Sellaista särähtelyä ja korkeaa taajuutta joka tuntuu ohimolohkoissa ja korvissa. Vähän kuin säätäisi radiokanavaa kohdalleen.
sxoxyvg wrote:Njaa, se on hieman vaikea selittää, niinkuin koko trippi :P Muut äänet tuntuivat etääntyvän ja tilalle tuli erittäin korkea tasainen ääni. Hmm.. Mitähän jos polttaisi ei-breakthrough annoksen että pystyisi toimimaan, ja koittaisi löytää sen nuotin...
Ahab wrote:Tuli juuri koettua tuo kun poltin 5-MeO-DMTtä. Ainoa ääni mitä oli taustalla oli tietokoneen hurina ja sekin häipyi huomaamattomiin kun tuo korkea ääni alkoi. Ei tuntunut samalta kuin surahtelut mutta tuntui liittyvän niihin jotenkin. Pitää kokeilla joskus polttaa tuota harmala juoman vaikuttaessa tai poltetun harmalan kanssa.
Taikasienestä en löytänyt kuin yhden maininnan(ja sekin omani :roll:) searchaamalla surah*:
Viimeksi otin sieniä viime viikolla 2g cambodialaisia ja 300mg moklobemidiä(mao-estäjä) ja tällä kertaa tuli pitkästä aikaa silmien vuotamista ja "surahteluja" ohimolohkoissa/korvissa.
Ehkä käyttävät siellä eri termiä. Ei ole tullut seurattua paljoa niiden trippistooreja. Antakaa linkkejä jos tiedätte.

Ja linkkejä jakoon muutenkin jos olette törmännyt keskusteluun. Esim. toi shroomeryn keskustelu ois kiinnostava lukea. Jos joku seuraa höyhensaaria niin kertokaa oletteko siellä törmänneet tähän. Yhden maininnan sieltä pikaisesti löysin:
Myrtti wrote:Mulla kuuluu joskus ennen nukahtamista sellanen ääni kuin joku huudahtais isolla äänellä siinä mun korvan vierellä, se vaan että se yleensä herättää mut uudelleen valveille. Joskus kuulen sellasen ikäänkuin sähkön äänen, se surahtaa mulla melko hiljasesti, et se ei enää tuo mua takasi tähän maailmaan.
Viime viikkolla aloin taas miettiin, et onkohan mulla päässä jotain vikaa kun ääniä kuulen ja sit kun mun unet on "outoja". Sit aloin ottaan selvää näistä unista ja mulle selvis et näen selkounia ja sit et muutkin kuulee noita ääniä.
Olen kelannut noiden yhteyttä ohimolohkoihin. Ohimolohkojen seudulla nuo surahtelut monesti tuntuvat ja mielessäni piilee jokin yhteys aiheeseen Ohimolohkoepilepsia ja uskonnolliset kokemukset. Ja miksi toiset eivät tuota tunnu kokevan voisi liittyä siihen että Dr Persinger sanoo että ihmisten ohimolohkoherkkyys vaihtelee ja toiset voivat olla täysin epäherkkiä.
Kun näihin on alkanut kiinnittämään enemmän huomiota niin olen myös huomannut että toisinaan hetkeä ennen nukahtamista tulee näitä. Monesti juuri sillon jos siinä unitilanteessa on jotain poikkeuksellista. Esim. tänään heräsin joskus puoli yhdeksän, luin ehkä pari tuntia ja alkoikin nukuttamaan uudestaan ja uneen vaipuessa tuli näitä. Unet olivat myös poikkeuksellisen kiinnostavia.

Lucid
Karvakuono

Re: Hurmaavan huumaavat surahtelut

Post by Lucid » Fri 04 Apr 2008, 11:08

Itselläni tulivat ensimmäiset surahtelut kun olin ensimmäisen kerran sieniä popsinut. Ja silloin aina kun katsoin takassa olevaa tulta. Se tuntui silloin siltä kuin olisi tullut liikaa informaatiota kerralla aivoihin. Sen jälkeen on surahteluja tullut aina sieni nousuissa. Päässä surisee myös aina kun kuume on nousemassa. Nyttenkin.
Onkos kenelläkään mulla samanlaista kuumenousuissa?

Dagga
Apteekki

Post by Dagga » Fri 04 Apr 2008, 19:54

Mahtaakohan olla samasta ilmiöstä kyse, jota minä kutsuisin mieluummin humahdukseksi. Ainakin viimeksi kun otin sieniä ja moklobemidia, minulla tuli yhdessä vaiheessa aaltomaisia humahduksia, jotka tuntuivat korvien alueella jonkinlaisena paineena ja ehkä äänenä, vähän kuin veren kohina.
Image

Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna » Fri 04 Apr 2008, 20:12

Antero Allin mielipide asiasta:
That buzzing sound you hear during peak moments may be your body speaking to the rest of your consciousness as it expands beyond the corporeal parameters of the flesh. The further out consciousness expands beyond the body, the louder the buzz. I consider this phenomena a kind of built-in homing device letting you know when you're leaving your body and how far out you are going. And yes, I have experienced this before and I take my body's cues seriously.

Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna » Fri 04 Apr 2008, 20:17

Ahab wrote: Ja linkkejä jakoon muutenkin jos olette törmännyt keskusteluun. Esim. toi shroomeryn keskustelu ois kiinnostava lukea. Jos joku seuraa höyhensaaria niin kertokaa oletteko siellä törmänneet tähän. Yhden maininnan sieltä pikaisesti löysin
Olen myös tuossa (mahdollisen nukahtamisen) yhteydessä kokenut jotain samantapaista. Surahdus ei ollut yhtä voimakas, mutta sen sijaan, että se olisi loppunut lähes heti, siirryin jonkunlaiseen syventyneeseen tilaan jossa äänimaailma oli huomattavasti erilainen. En osaa kuvailla kovin tarkasti, mutta mieli oli hiljaa ja tunsin kehoni selkeästi, intensiivinen tajunnantila. Jälkeenpäin ilmeisesti nukahdin tai ainakin muisti meni.

Myös meditaation yhteydessä näitä on tullut, hetkellisinä surahduksina.

Ahab

Post by Ahab » Sat 05 Apr 2008, 17:24

Dagga wrote:Mahtaakohan olla samasta ilmiöstä kyse, jota minä kutsuisin mieluummin humahdukseksi. Ainakin viimeksi kun otin sieniä ja moklobemidia, minulla tuli yhdessä vaiheessa aaltomaisia humahduksia, jotka tuntuivat korvien alueella jonkinlaisena paineena ja ehkä äänenä, vähän kuin veren kohina.
Itse asiassa juuri tänä aamuna, valvottuani yön bromoissa koin tuota ties monetta kertaa mutta ensimmäistä kertaa vertailin sitä surahteluihin kun on tullut noita surahteluja tässä mietittyä ja ilmiöstä tuli mieleen juurikin sana humahtelu. Kuin tuuli humisisi pään sisällä korvasta korvaan.
Humahtelut tuntuvat olevat surahtelun veljespuoli. Humahtelut ovat pehmeitä ja surahtelut terävähköjä.
Kun on koko päivän möllötellyt maailmaa silmät levällään niin myöhemmin kun tajuaa pistää silmät kiinni niin huomaa miten väsyneet silmät itseasiassa olivatkaan ja samaan aikaan tuntuu humahdus ja euforia silmissä niiden päästessa lepäämään. Se tosiaan tuntuu siltä kuin kuulisi miten veri virtaa jossain silmien ja korvien seuduilla. Olen huomannut että silmien suuntaaminen mahdollisimman ylöspäin luomien ollessa kiinni tuntuu provosoivan humahteluja. Olen tuntenut näitä myös selvinpäin kun silmät ovat olleet väsyneet valvomisesta tai muusta.

Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna » Sat 05 Apr 2008, 17:49

Ahab wrote:Olen huomannut että silmien suuntaaminen mahdollisimman ylöspäin luomien ollessa kiinni tuntuu provosoivan humahteluja. Olen tuntenut näitä myös selvinpäin kun silmät ovat olleet väsyneet valvomisesta tai muusta.
Itselläni tulee kaikennäköisiä jänniä tuntemuksia kolmannen silmän tuijottamisesta. Eli silmät siis suunnataan kuin keskelle kulmakarvoja, mutta vähän ylemmäksi.

Tässä yksi ohje

Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka » Sun 06 Apr 2008, 19:10

Ei voi sanoo muutakun että onhan se energia jännä juttu, varsinkin huumehissa.
back to basics rootbwoy

gaia
Kameleontti

Post by gaia » Tue 08 Apr 2008, 17:21

Kyl näitä tulee aika paljonkin. Heräämisen jälkeen useimmiten eniten. Itse tosin laitan nämä verenpaineen piikkiin ;)
Vai toimiiko?

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Thu 10 Apr 2008, 20:51

Erittäin mielenkiintoista keskustelua, taas.

Oletteko havainneet, että ihan hiljattain on alkanut syntyä yllättävänkin paljon avointa keskustelua tällaisista asioista? Uudenlainen kieli mahdollistaa uudenlaisen ajattelun ja uudenlaisen lähestymistavan todellisuuteen.

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Tue 15 Apr 2008, 02:51

Tossa puolisen tuntia sitten korvissa kuului näitä surahduksia. Eri asia kuin DMT-ääni. 4-HO-MET, 10mg rectal. Maailma tahtoo hajota mutta antaa mennä vaan!
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ » Sat 19 Apr 2008, 17:44

Vaikken niin kiihkeästi olekkaan new age kaveri, haluan uskoa, että tämä kyseinen ilmiö ilmenee kaikilla maailman eliöillä, kun siirrymme uudelle ajalle vuonna 2012. Argüelles puhuu tästä kirjassaan Mayojen perintö. Haluan uskoa että hän viitttaa tähän ilmiöön, kuvatessaan elektromagneettista pulssia, joka tietoisuutemme läpi kulkee hetkellä, jolloin uusi aika alkaa.

Haluan myös uskoa, että jos/kun tämä tapahtuu kaikkialla yhtäaikaa, syntyy asian tiimoilta keskustelua. Ensin pienemmissä ryhmissä ja siitä sitten eteenpäin suuremmissa. Tällä on huomattava vaikutus ihmisen tietoisuuden ja olemassa olon käsitykseen, sillä kun ihmiset havaitsevat, että kaikille on tänä samana hetkenä tapahtunut, jokin selittämätön asia, ihmiset saavat vihdoinkin todisteen yhteenkuluvuudestaan. Tämä on jo omiaan siirtämään ihmiskunnan uudelle ajalle. Ihminen ei voi enää kiistää sitä tosiasiaa, että olemme kaikki yhtä ja samaa energiaa. Mikäli tätä verrataan niihin olettamuksiin, joita uuden ajan alusta on kuvattu, voi tällä ilmiöllä olla massiivisia vaikutuksia. Toki tutkiat löytävät jälleen kerran
maan magneettikentästä poikkeaman, jolla ilmiö selitetään, mutta tässä kohtaa aletaan karsia jyviä akanoista. Tiede havaitsee ilmiön, mutta se ei pysty enää selvittämään syntyä. Ne, jotka perustavat uskonsa ainoastaan tieteen sanelemien sääntöjen mukaan, eivät enää tiedäkkään mihin uskoa. Ihminen ei ensimmäistä kertaa olekkaan enää kaiken keskipiste.

Ajatelkaa, miten tämä voi vaikuttaa tulevaisuuteen. Kuinka uskonnot yhdistyvät ja sodat uskonasioiden takia loppuvat. Tieteen sanelema maailma ja markkinatalous rauhoittuu. Ihmiset alkavat selvittää uutta kysymystä olemassaolostamme ja se väistämättä liittyy henkisiin asioihin. Tieteen kannattajat yrittävät pysyä mukana, mutta joutuvat nöyrtymään kehityksen rattaissa. Ihmisestä tulee ensimmäistä kertaa nöyrä.

En pitäisi mitenkään mahdottomana, että tällainen ilmiö tapahtuisi kaikkialla maailmassa yhtäaikaa, sillä jo niin moni on sen havainnut, yksilöivistä tekijöistä riippumattta jo nyt. En näe uuden ajan alkamiselle toistaiseksi mitään muita niin vahvoja ilmenemismuotoja, kuin tämä ilmiö. Haluan uskoa että kyseessä on ilmiö, joka voi todellakin olla koko ihmiskunnan kannalta se kaikkein tärkein kehitysaskel. Tätä asiaa ei pidä sivuuttaa tai leimata millään muotoa sairaudeksi tai viaksi ihmisessä, sitä ei myöskään pidä sanella ainoataan psykedeelejä käyttävien ihmisten keskuudessa havaittavaksi ilmiöksi. Tätä ilmiötä ei voi sivuuttaa vaikka siitä puhuminen onkin vielä tänä päivänä varmasti monelle vaikeaa.

Onneksi meidän ei tarvitse selvittää mitään vielä kenellekkään. Meidän aavistuksemme ja kokemuksenne tästä "surahduksesta", voi auttaa niitä, joille asia on uusi ja jotka eivät tiedä miten siihen pitäisi suhtautua, kun sellaisen kokee. Onko kukaan ensisäikähdyksen jälkeen kokenut tätä ilmiötä negatiiviseksi? Jos suljetaan muutoksen pelko pois, kuinka moni haluaisi kokea näitä surahduksia päivittäin? Kuinka epätodennäköistä on, että tämä ilmiö tulee toimimaan ruoskana ihmiselle, kun se tekee luonnolakia vastaan?

Menipäs korkealentoiseksi ja venyi, mutta haluan vaan herätellä ajatuksia tämän asian merkitykselle.
:foil:
Image

Dagga
Apteekki

Post by Dagga » Sun 20 Apr 2008, 03:44

:shock: Aika näkemyksellistä! Odotellaan, katsotaan...
Image

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Sun 20 Apr 2008, 13:48

_FOOL_, nimenomaan tuota on tullut tässä viime aikoina pohdiskeltua aika paljonkin, ja minusta alkaa olla aika päivänselvää ettei tuo muutos ole jotain joka ehkä joskus tulevaisuudessa tapahtuu, vaan jotain joka on käynnissä jo nyt, ja mitä useampi siihen havahtuu, sitä enemmän se kiihtyy.

Olemme romahtamassa kohti singulariteettia. Romahdus kuulostaa aika rajulta, ja kyllähän se rajua varmaan onkin, mutta positiivista.

Mielenkiintoista kuinka viimeisten parin kuukauden aikana toisistaan riippumattomat ihmiset ovat enenevässä määrin alkaneet puhua tuosta. Itselleni asia valkeni lopullisesti Baselissa tuhannen hapoissa erittäin intuitiivisen oivalluksen kautta, mutta jälkeenpäin tapahtunut järkipohdinta on myös puhunut saman asian puolesta. Ja tuo kokemukseni oli siis ennen kaikkea piste, jossa monet yksittäiset asiat yhdistyivät tietoisuudessani yhdeksi isoksi kokonaisuudeksi - jälkeenpäin ajateltuna kaikki johti tuohon oivallukseen.

Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna » Mon 28 Apr 2008, 04:30

Though wary of groups, Yelman decided to give Eckankar a try. "When I called to sign up, they told me that I never had to go to a class if I didn't want to. Because that was my condition - if I could just study in the closet then I would join. Aside from the fact that Eckankar has techniques and tools that are incredible and not really matched by other groups, I think the freedom that is allowed to the members is a wonderful thing."

During their first six months of membership new Eckists usually receive what is known as their "first initiation" in the dreamstate. Yelman received hers while at an Eck seminar in Hawaii. "After dinner," she confides, "I walked along the beach and sat down beneath a tree to do a contemplation. This most incredible feeling came over me, literally like light inside of me. The sound current was very loud. Spirit can express itself as sound or as bright or even colored lights. The ocean was rushing … usually I hear a sound that is like electricity, kind of high pitched, but richer, fuller than just electrical buzzing. Some people who have ringing in their ears say that it's horrible. But this is not oppressive at all. This feels like all the atoms in the universe moving around, it's like a rushing sound in the background.
Eckankar: A Former Member Revisits the Movement

Ununnilium
Lepakko

Post by Ununnilium » Tue 06 May 2008, 16:49

Tuo surahtelu tms. joka tulee voimakkaasti silmiä kiinni painaessa on melko varmasti joku sisäkorvan verenpaineeseen liittyvä juttu. Tietyt lihakset jännittyvät ja samalla aiheuttavat tuon hetkellisen paineen.

Jos kokeilette painaa silmiä todella monta kertaa peräkkäin huomaatte jonkinlaista lihasväsymystä ja surahtelukin rauhoittuu. Olen itsekin ollut tietoinen tästä surahtelusta jo lapsuudestani saakka. Jos tämä nyt oli edes sama asia mistä täällä puhutaan.

Ahab

Post by Ahab » Sat 24 May 2008, 00:19

Löysin juttua että nuo temporaaliepilepsia kohtaukset olisivat ohimolohkoihin kohdistuneita sähköpurkauksia. Siltä ne myös kuulostaa ;) olisiko kyseessä itseaiheutettu epilepsiakohtaus?

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sun 25 May 2008, 22:40

Luulen että itsellä selvinpäin ilmenevät humahdukset liittynevät juuri tuohon ohimolohkoepilepsiaan.

En kuitenkaan ehkä voisi verrata sitä tunnetta samaan mitä psykedeelit ja mao-estäjät aiheuttavat. Tai jollaintapaa ehkä kyllä.
Täytyypi perehtyä asiaan syvällisemmin..
Keep it unreal.

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Thu 29 May 2008, 13:52

True Conversations: An interview with Dennis McKenna
... And one of the aspects of taking the mushrooms was this sound that we could hear at high doses. You could hear a sound at the edge of detection that seemed to be a kind of high-pitched, electronic buzzing and popping sound. It’s the sound you can hear very strongly when you smoke DMT. The sound of ripping cellophane, people describe it that way, or crumpling cellophane or things like that.

We developed this idea that if you could listen to this sound, and not only listen but imitate the sound, you could sing it, it was something that you could imitate and if you tried to imitate it you reached a point where it sort of locked on to this internal resonance. Initially it sounds stupid, y’know, you’re trying to follow a tune along and you’re not getting it very well, but at some point you would lock on to this, and then it would just pour out of you. You couldn’t even stop it.

What we were doing was not science - it was magic. We thought we were doing science but we didn’t know anything about science at the time. We set up what we called an experiment, but what we should have really called a ritual. Honestly it was a ritual but we had the idea that if we took a large dose of mushrooms, along with ayahuasca and heard this sound, that we could generate this standing wave form and that we could actually transfer that into the body of a mushroom in a stable way so that it would be outside the body and it would be sustained by it’s own superconducting circuitry, and you would be able to see it and be it at the same time. It would be, in a sense, an artifact from beyond that you generate out of your own head. It would be a super, transbiological artifact, translinguistic matter that would be meaning itself fixed into a biological matrix.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Thu 29 May 2008, 14:18

Itselläni tämä "surahdus" "kuulostaa" lähinnä siltä, kun polttoaine lehahtaa liekkeihin, mutta käänteisenä. DiPT:in vaikutuksen alaisena tämä havainto ilmestyi minulle selkeimmin - ja se ei olekaan varsinainen ääni, vaan täysin vailla audiaalista lähdettä syntyvä doppler-efekti. Siihen liittyy sellainen heittäytymisen ja/tai heiteltävänä olemisen tunne; vertigo, joka ainakin minulla manifestoituu myös fyysisenä ja visuaalisena havaintona (tai havainnoinnin katoamisena.) Omalla kohdallani kyse on synesteettisestä kokemuksesta, joka tuntuu siltä kuin maailma imeytyisi sisäänpäin sensoriseen kenttään, mutta ponnahtaen esiin omasta kognitiosta. Hyvin omituinen olotilan muutos, ja täysin vailla vastaavuuksia muussa havainnoinnissa. Haluaisinkin nimittää tätä neuraaliseksi aistimukseksi, koska vaikuttaa siltä, että hermostojärjestelmän input/output-toiminnallisuus jumiutuisi hetkellisesti jonkinlaiseen loopback-tilaan. Nojoo. Ehkä pitäisi kehittää jokin tietty metodi, joka vakiinnuttaa näiden "surahtelujen" esiintymisen, ja sitten tehdä fMRI:llä skannauksia aivotoiminnasta niiden aikana. :|
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Ahab

Post by Ahab » Thu 07 Aug 2008, 01:32

Nämä tuntuvat kuin sisäiseltä sähköshokkihoidolta.
Ylä-äänekset musiikissa tuntuvat provosivan näitä. Myös laulavan kulhon soittaminen. Niitä saa ainakin Thomannilta.

Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna » Thu 07 Aug 2008, 09:55

William Buhlmanin kirjassa Adventures beyond the body on seuraavanlainen kuvaus:
Situation:Inner vibrations (sometimes intense) accompanied by loud buzzing, humming or roaring sounds.
Key to Control: You are experiencing the vibrational state. Immediately direct your full attention away from your physical body.
Vibrational state: Internal vibrations and sounds often reported during the preliminary stages of an out-of-body experience. Buzzing and humming sounds accompanied by electrical-like vibrations, numbness and catalepsy are commonly reported.
Kirja käsittelee siis kehostairtautumiskokemuksia ja keinoja niiden saavuttamiseksi.

Shavu
Psykonautti

Post by Shavu » Fri 22 Aug 2008, 18:16

Nää on jänniä nää surahtelut. Sienissä tosiaan tulee mulla ainakin. En tiiä liittyykö seuraava asia tähän aiheeseen, mutta kirjotan silti. Tuntuuko teistä tripillä, että joku hengittäisi teidän sisällä..? mulla kuuluu pään sisältä semmosta *puh-puh-puh*-ääntä ja sitten se kertyy eräänlaiseks "lauluks". Veikkaisin, että näillä äänillä ja surahduksilla olisi jotain yhteistä keskenään. Joskus se ääni saattaa kuulua muualtakin. Sitten yleensä kun se laulu loppuu niin tulee sellanen laskeva jännä ääni. Sitten kun ne loppuu niin tulee surahdus ja taas alkaa sama homma alusta. :?

Ahab

Post by Ahab » Fri 22 Aug 2008, 21:03

Veikkaan että sun pitää opetella se laulu ja laulaa se.

Shavu
Psykonautti

Post by Shavu » Sat 23 Aug 2008, 12:37

Ahab wrote:Veikkaan että sun pitää opetella se laulu ja laulaa se.
Hehe, et nyt varmaan ihan tajunnu. Siis laululla meinaan sellasta pulputusta jota kuulee tripillä...

Ahab

Post by Ahab » Sat 23 Aug 2008, 12:48

Shavu wrote:
Hehe, et nyt varmaan ihan tajunnu. Siis laululla meinaan sellasta pulputusta jota kuulee tripillä...
Ainahan voit opetella pulputtamaan.

Shavu
Psykonautti

Post by Shavu » Mon 01 Sep 2008, 20:58

Ahab wrote:
Shavu wrote:
Ainahan voit opetella pulputtamaan.
pyhpah, ei sitten perkele :lol:

_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ » Mon 20 Apr 2009, 03:42

Se mitä Ahab sanoo pitää sisällään viisauden. Ei sitä kannata sivuuttaa vain siksi ettet ymmärrä. Kokeile, niin tiedät.
Image

Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku » Fri 24 Apr 2009, 14:53

Ai tälläkkin on oma aihe :o

Itsekkin aloin mimosahuascoitten jälkeen kuulemaan surinaa ja olin ihan varma että äänellä oli jokin muu lähde kuin oma pääni. "Seurasin" ääntä eteiseen, kuuntelin ulko-oven läpi kuuluuko ääni rappukäytävästä, vessasta yms. Lopuksi päädyin tulokseen että ääni kuului eteisen sulaketaulusta, mutta seuraavana päivänä mitään ääniä ei enää kuulunut, joten ääni oli ilmeisesti peräisin omasta päästä :D Jännä juttu.

Ahab

Post by Ahab » Sun 26 Apr 2009, 16:09

Mulla nämä kuulumisen lisäksi myös tuntuvat ja silmien ollessa kiinni myös näkyvät joten koskaan ei ole ollut epäselvää että tuleeko tämä ulko- vai sisäpuolelta.