zrrl wrote:Viittisitkö smokeweed vielä kertoa tarkemmin että millaisista määristä on kyse, paljonko kutakin ainesosaa kannattaisi annostella jne. tai heitä vaikka joku hyvä resepti

Tää on ainakin itselleni aika vieras skene, mutta postauksesi herätti kiinnostuksen.
Itse valmistan kaakaota niin että ensin laitan veden kiehumaan. Veteen tässä vaiheessa lisättäviä lisukkeita ovat Tagetes lucida, Rhodiola rosea, Uncaria tomentosa, jos se ei ole jauheena, sekä kaikki muut kiinteänä kasvimateriaalina (ei jauheena) olevat lisukkeet.
Tämän jälkeen "tee" kiehutetaan kunnolla tasaisesti sekoittaen. Kun "tee" on kiehunut hetken kunnolla, se otetaan pois levyltä ja annetaan hautua ainakin 10 minuuttia. Pidempään parempi.
Kuuma "tee" kaadetaan mukiin niin etteivät purut tule mukaan, jonka jälkeen sekaan tulee reilusti raakakaakaojauhetta (ainakin 3-5 kukkuraista teelusikallista). Tämän jälkeen sekaan lisätään Uncaria tomentosa jos käytössä on jauhetta. Sen jälkeen mausteet (mustapippuri, chili, vanilja, neilikka ja inkivääri). Sekoitetaan aina kunnolla kun lisätään jotain.
Viimeisenä sekaan tulevat muut jauhemuodossa olevat lisukkeet, esim. Maca, Guarana ja Mucuna pruriens. Tässä vaiheessa voi halutessaan lisätä hieman vettä, tai maitoa jos sitä käyttää. Sekoitetaan kunnolla ja kaakao on valmista nautittavaksi.
Pari tai kolme kupillista stimuloi ja euforisoi, verrattavissa mielestäni pieneen annokseen amfetamiinia. Voimakkaammat euforiset ja psykedeeliset tilat vaativat kuppia kupin perään kunnes alkaa tuntua tarpeeksi... Kokeilemalla löytää itselleen sopivat määrät.
Määrät, joita itse käytän litran kattilassa: Tagetes lucida 3-10g, Rhodiola rosea 3-5g, Uncaria tomentosa 5-15g. Samoista puruista voi keittää vielä toiset miedommat "teet". Muut lisukkeet vaihetelevat mielen ja kaapin sisällön mukaan.
Ja niin, kannabis tehostaa kaakaon vaikutusta todella tehokkaasti. Jos polttaa, niin suosittelen polttamaan ensimmäiset paukut vasta kun on juonut kaakaota sen verran, että se tuntuu jo pelkiltään kunnolla. Suorastaan räjähdysmäinen vaikutus...
frapathea wrote:Kannattaa muutes olla varovainen sitten ekoja kertoja raakasuklaata syödessä – saattaa ainakin herkille isekä sydäntykytykset.
Tähän liittyen, kannattaa ottaa vielä huomioon, että mainitsemani kaakao sisältää itse kaakaon lisäksi myös MAO-B-inhibiittoreita sekä muita substansseja. Aloittakaa kokeilemaan pienemmillä määrillä kuin mitä minä käytän.