Suklaa

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
Kirwa
Psykonautti

Suklaa

Post by Kirwa » Sat 31 Mar 2012, 22:44

Kaikkihan tietää nää jutut et suklaa vapauttaa endorfiineja ja siks just naiset syö niit PMS-oireisiin yms. ja miten jotkut ihmiset jää suklaaseen koukkuun.
Ikinä en oo kuitekaa ajatellu et siitä oikeesti mitää fiilareita saa, vaan "varmaa jotai placeboa se vaan on".

Jumalauta, ekaa kertaa varmaa vuotee söin suklaata ja vieläpä tummaa suklaata levyn, jossa 70% kaakaota ja ihme ja kumma OIKEASTI on huomattavissa rentoutumista ja muutenkin sellainen pieni "euforinen" ja lämmin olo sisällä. :D Tää oikeesti toimii?!?

Ehkä fiilarit tulee siitä että en todellakaa oo syöyny suklaata tosi pitkään aikaa, mutta tästä lähtien lähtee joka perjantai yksi levy (Marabou Premium Cocoa Mint, 1,99€/kpl) viikonloppua varten. Jos ei enää fiilareita tuu ni ainakin on terveellistä tuo tummasuklaa. (Suklaan ylistys artikkeli http://www.verkkoklinikka.fi/?page=3307430&id=6188820)

Onko kukaa muu saanut tästä ns. "jumalten ruuasta" mitään irti?

King Ink
Moderator

Re: Suklaa

Post by King Ink » Sun 01 Apr 2012, 05:14

Onhan se suklaa hyvää. Tapanani on saada hillittömiä pärinöitä asioista jotka hyväilee mun aistejani mieluisalla tavalla. Pala (tai levy) hyvää suklaata ja kuulokkeista tuleva just sen parhaan biisin paras kohta voivat kohottaa mielialaani selkeesti useemmaksikin tunniksi.

En tiedä mitä sukaansyöminen tekee päässä, mut hyvältä tuntuu.

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Sun 01 Apr 2012, 05:53

Psykonautiikan uranuurtajat Andrew Weil ja Jonathan Ott hehkuttavat kumpainenkin suklaata yhtenä lempipäihteistään. He ovat myös kirjoittaneet ihan kovakantisia kirjoja aiheesta.

Itse olen nauttinut kaakaon psykoaktiivisista vaikutuksista jo kakarasta asti, jolloin mulla oli tapana sotkea puoli purkkia kaakaojauhetta maitolitraan (nähtävästi olen syntynyt douppipääksi). Siitä tulee hyvin selkeä ja kirkas päihtymystila, jota ihmiset eivät välttämättä huomaa havainnoida radikaalisti muuttuneeksi tajunnantilaksi. Lähinnä kaakao tuntuu voimistavan muita nautintoja.

Olen myös muutamaan otteeseen syönyt jalostamattomia kaakaopapuja ylenmääräisesti kuurittaessani MAO-estäjiä, jolloin olen ollut kokevinani ihan huomattavia nousuja ääreishermostossa havaittavia kihelmöintejä ja mielialan kohoamisia myöten. Luulen tämän johtuvan kaakaon sisältämästä fenetyyliamiinista (jonka MAO eli monoamiinioksidaasi tavallisesti pilkkoo), mutta enpä mene vannomaan.

Kaakaopavut itsessään pitävät nekin sisällään hyvin mielenkiintoisia epikatekiineiksi kutsuttuja ainesosia, jotka kokeellisesti on havaittu mm. MAO-estäjävaikutteisiksi ja kannabinoidireseptorien agonisteiksi. Noiden käytännön merkityksestä ei kuitenkaan ole vielä olemassa tarkkaa tietoa.

Enimmäkseen kaakaossa kai toimii se kofeiinin sukulaismolekyyli teobromiini, joka laajentaa verisuonia hyvin voimakkaasti ja aiheuttaa melkoisia pakahtumisen tuntemuksia.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Fri 06 Apr 2012, 03:09

Touchet wrote: Olen myös muutamaan otteeseen syönyt jalostamattomia kaakaopapuja ylenmääräisesti kuurittaessani MAO-estäjiä, jolloin olen ollut kokevinani ihan huomattavia nousuja ääreishermostossa havaittavia kihelmöintejä ja mielialan kohoamisia myöten. Luulen tämän johtuvan kaakaon sisältämästä fenetyyliamiinista (jonka MAO eli monoamiinioksidaasi tavallisesti pilkkoo), mutta enpä mene vannomaan.

Kaakaopavut itsessään pitävät nekin sisällään hyvin mielenkiintoisia epikatekiineiksi kutsuttuja ainesosia, jotka kokeellisesti on havaittu mm. MAO-estäjävaikutteisiksi ja kannabinoidireseptorien agonisteiksi. Noiden käytännön merkityksestä ei kuitenkaan ole vielä olemassa tarkkaa tietoa.

Enimmäkseen kaakaossa kai toimii se kofeiinin sukulaismolekyyli teobromiini, joka laajentaa verisuonia hyvin voimakkaasti ja aiheuttaa melkoisia pakahtumisen tuntemuksia.
Kyllä, olen huomannut samaa kuin sinä. AMT:n kanssa 86% tumma suklaa tuottaa hetkellistä euforiaa. Mielestäni tälläinen hyvin väkevä suklaa poistaa myös kipua. Hyvin kuivaa kaakaojauhetta voi muuten polttaa. Se tuntuu samanlaiselta kuin kannabis mutta hienompana ja kevyempänä :)
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Fri 06 Apr 2012, 11:27

Madmike wrote:Se tuntuu samanlaiselta kuin kannabis mutta hienompana ja kevyempänä :)
Eiks näin sanota about kaikista muka toimivista yrteistä sun muista poltettuna, jotka ei oikeesti toimi mitenkään :D

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Sat 07 Apr 2012, 02:34

SahkoinenVelho wrote:
Madmike wrote:Se tuntuu samanlaiselta kuin kannabis mutta hienompana ja kevyempänä :)
Eiks näin sanota about kaikista muka toimivista yrteistä sun muista poltettuna, jotka ei oikeesti toimi mitenkään :D
Eiks ne ole ihan toimivia, mikäli ne tuntuu toimivan? Jotkut väittävät myös kannabiksen lehtien olevan yhtä tyhjän kanssa kukintoon verrattuna, mutta itse olen tykännyt ruohoakin poltella. Hyvin harva aines vetää niin sykkyrälle kuin hartsinen kannabis. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö aineella olisi vaikutusta.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Sun 08 Apr 2012, 04:47

SahkoinenVelho wrote:
Minun mielestäni myös hienoisempi vaikutus on riittävä, pienikin vaikutus on positiviinen asia. Minun ei ole tarkoitus aina mennä sekaisin ja paeta todellisuutta.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Fri 13 Apr 2012, 13:35

Itse tosiaan syön suklaata PMS-oireisiin ja käytän muutenkin mielialankohottajana.

Psykedeelejä tai vaikka kannabista nauttiessa tykkään myös syödä tummaa suklaata,tuo ihanaa pakahtumisen tunnetta ja tajutonta nautintoa.
Ei johdu vissiin siis vain mausta. ;) Tosin kyllä mä sitä maun takia oikeastaan syön,mut kyl se jeesii kans,oli placeboa tai ei.
Ihan sama mulle,kun siitä saa niin hyvän olon irti.

Yleensä nautin miedompia suklaatuotteita,mutta tummaa suklaata ostaessa ''kombotan'' sitä sitten jonkun kans.
Sulkee vaan silmät ja antaa suklaan sulaa suuhun,hitaasti maistelee sen aromeja ja nauttii jälkimausta..
Tuleehan sitä hyvästä ruoasta hyvä olo,mut suklaasta on tähän mennes tullut kutkuttavimmat fiilikset.

Mmmmhh. :love: Taisin kyllä höpöttää nyt enemmän suklaan nautiskelusta kuin sen vaikutuksista,mutta...
Hyötykäytän siis sitä kans. Vähentää PMS-oireiden äkäsyyttä ja masennusta,olipa sekin placeboa tai ei,helpottaa se oloa.

Mut suosittelen psykedeelien kans nauttimaan. Ite en tykkää muuten trippaillessa syödä,mut silloin aistii suklaan eri ulottuvuudet
ja tuomat fiilingit. Mä vaa oon tottunut nauttimaan ja arvostamaan suklaata eri tavalla.
Kuulostaa ehkä höperöltä...

Tää on kyllä ehkä parhaimpia nautintoaineita IMO. Niin,ja hyvänlaatuista kannattaa olla,vaikka ovatkin hintavia.
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Fri 13 Apr 2012, 14:23

Maito, paljon sokeria, leivonta kaakaota, on yksi parhaista stimulaskuihin ja reenien jälkeen. Näitä pari kuppia silloin tällöin kyllä pitää miestä liikenteessä kummasti. Tekee QUTAA.

Oon kyllä monesti miettinyt sitä, kuinka paljon oikeasti suklaa futaa, mut se nopea energia mitä siitä jo itestään saa on aika tehokasta itelläni.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

peijjoona
Psykonautti

Post by peijjoona » Sun 15 Apr 2012, 11:52

Itse olen hyödyntänyt raaka-kaakaota aamiais ja iltapirtelöissäni (höystetty toki muillakin kotimaisilla ja ulkolaisilla superfuudeilla). Mikäli en olisi 24/7 passiivisessa hatsi koomassa, pystyisin varmaan juoksemaan maratoonin heti moisen pirtelön jälkeen, kaakonibsit antavat energiaa ja pirteytttä ihan törkeesti! Sopii myös mdman kuluttamien serotoniini tasojen palauttamiseen.

C0H0

Post by C0H0 » Sun 15 Apr 2012, 18:23

Suklaa on ainoa makea pistä tykkään. Vaikkei maitosuklaa nyt yhtä (jos yhtään) terveellistä olekaan kuin tumma, niin maraboun maitosuklaata kun yhden ottaa niin menee koko levyllinen. Parhautta, makuhermoja kutkuttava. :)

BrokenFinger
Lepakko

Post by BrokenFinger » Tue 17 Apr 2012, 20:16

Joskus muistaakseni näin jonkun MAO-estäjänä toimivan lääkkeen purnukan ohjevehkosessa että vältä seuraavien tuotteiden käyttöä, ja luettelossa oli muuutamien lääkkeiden ja vastaavien joukossa tumma suklaa. Tämä on siis suht hämärä muisto mutta tulipahan mieleen noin aiheeseen liittyen. Tai saattoi myös olla että aiheuttaa "sivuoireita" suklaan kanssa.... Mutta että jos ollenkaan oikein muistan niin ovatpahan lääkefirmoissakin suklaan vaikutukset havainneet kombotettuna MAO-estäjien kanssa. En tietenkään kiellä etteikö mitään olisi ilman MAO-estäjiä. :P

Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa » Sun 27 May 2012, 11:51

http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml No tuolla ainaki on kohdassa "Foods to use with caution"

Joo kyllä tää suklaa pärtsii.. :love: Paras darrantappaja kombo on hatsit + suklaata, sen jälkee vähäks aikaa makaa sängyn pohjalle ja ku herää ni voi alkaa tehä normijuttui.. (uudet hitit)

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Tue 29 May 2012, 02:06

Suklaasta tulee muuten aikamoinen vasodilaatio. Alkoi vuotamaan nenästä vuolaasti verta kun olin saanut yhden 86% 100g levyn syötyä.

Neste
OD

Post by Neste » Mon 25 Jun 2012, 11:10

^ Jos en ihan väärin muista niin johtuu kaakaosta. Saattaa olla hyvä jeesaamaan bodyloadeja.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Sun 06 Jan 2013, 17:56

Jooh, oon monta kertaa vetäny jotai tummaa suklaata tai raakakaakaota ja kuulostellu jos ois tullu jotai oloja, mut nääh...

Mut eilen tein jostai Cocovin valmispakkauksesta raakasuklaata, siin oli kaakaopitosuus varmaa jonku 30 % emt., ja sit loput aineksesta koostu kaikest superfoodist ja semmosesta. Maku oli melko outo, tavallaan hyvä, tavallaan vähän ällö, turhan makea. Mut ei se valmistus kyl menny ihan putkeenkaa.

Joka tapauksessa, vetelin sitä eilen jostai kuudesta, seitsemästä lähtien pikkuhiljaa fiiliksen mukaan, tarkoituksena oikeasti vetää ne kaakaokännit, ja joo, sit kyl jo toimi! Sillee aika hienovaraisesti, mut kyl se toimi. Tuli sitä aika paljon kiskoottuu kyl, jonku yli puolet tänää kello yhteen yöllä saakka. Joka tarkottaa arviolta 150 grammaa sitä töhkää. e. kaikki suklaa oli 410 grammaa, joten se oli jonku päälle 200 grammaa tai jopa melkee 300 jonka mä söin.

Vaikutukset tuntu olevan vähän kaikkea vähän, tai jopa vähän enemmän. Ja sehän on tietenkin selitettävissä sillä että kaakaossa on vähän kaikenlaisia miedosti vaikuttavia eri yhdisteitä jotka tekee sitä omaa juttuaan. Jotai stimulaatioo, myös päänsisäistä, rauhottavaa mallia, hyvää ja positiivista mieltä, sit semmost hatsist tuttua ohjautumista ja jotain flippaavaa derealisaatiota. Lopuksi, jotai kolmelta yöllä kävelylenkin jälkeen olo oli suhteellisen onnellinen, tyyni ja rauhallinen-ei ollu semmone fiilis, että olisi edes vetänyt PÄIHDETTÄ, pikemminkin LÄÄKETTÄ-ja uni tuli hyvin (siihen nähden että se harvoin tulee hyvin, varsinkin nyt kun mun melatoniinit on god-know-where, pitäs ettii ne ku ne kuitenki mun himas on). Tänään herätessä muutaman päivän vaivannut ryytymys, joka johtui todennäköisesti dokailun aiheuttamista serotoniinivajareista, oli pitkälti kadonnut ja olo oli jo ihan O.K. Mahtavaa! :P

Ja muistakaa, että sillä puhkikäsitellyllä kaakaolla, jota perussuklaassa on, ei sit oo niitä kaikkia samoja aineita ku ihan vaan KAAKAOSSA!
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Fri 19 Jul 2013, 23:14

Kokemuksesta sanoisin että raakakaakaoon laitetut mausteet ja lisukkeet vaikuttvat huomattavasti sen vaikutuksiin. Oikeilla mausteilla ja riittävillä määrillä raakakaakao on mielestäni vaikutuksiltaan verrattavissa amfetamiinin, MDMA:han ja ehkä jossain määrin meskaliiniin. Suosittelen ainakin seuraavia:

Una de Gato eli Cat's claw (Uncaria tomentosa), sisältää MAO-B-inhibiittoreita, jotka estävät raakakaakaon fenetyyliamiinin hajoamisen.

Mustapippuri, tehostaa monien aineiden imeytymistä huomattavasti, sekä sisältää MAO-B-inhibiittoreita.

Meksikon rakuuna (Tagetes lucida), käytetty perinteisesti kaakaon mausteena, sekä voimistamaan psykedeelisten fenetyyliamiinien (mm. meskaliini) vaikutuksia.

Ruusujuuri (Rhodiola rosea), MAO-B-inhibiittori.

Omat vakiomausteeni ovat chili, kaneli, vanilja, neilikka ja inkivääri. Muita mahdollisia lisukkeita ovat Muira puama, Tongkat ali, Guarana, Damiana, Maca ja Mucuna pruriens.
Taajuuden noustessa huippuun, kaikki mitä aistin, tiivistyi voimakkaan kuohuvasti yhdeksi pisteeksi, joka räjähti auki uskomattomaksi mandalamaiseksi kukaksi.
Mitään muuta ei enää ollut. Vain kaikkeus kauneimmillaan kukassa.

frapathea

Post by frapathea » Sat 20 Jul 2013, 00:53

Smokeweed wrote:Kokemuksesta sanoisin että raakakaakaoon laitetut mausteet ja lisukkeet vaikuttvat huomattavasti sen vaikutuksiin. Oikeilla mausteilla ja riittävillä määrillä raakakaakao on mielestäni vaikutuksiltaan verrattavissa amfetamiinin, MDMA:han ja ehkä jossain määrin meskaliiniin. Suosittelen ainakin seuraavia:
Mielenkiintoinen postaus. Osaatko kertoa tarkemmin – olettaen, että ovat vapaita myyntiin – mistä noita markettikamaa tuntemattomampia kannattaisi lähteä etsimään?

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Sat 20 Jul 2013, 09:01

^ Ruusujuurta, macaa ja guaranaa ainakin saa luontaistuotekaupoista. Muita saa nettikaupoista ulkomailta, sekä ainakin yhdestä joka sijaitsee suomessa.

Kaikki mainitsemani kasvit ovat tietääkseni täysin laillisia.
Taajuuden noustessa huippuun, kaikki mitä aistin, tiivistyi voimakkaan kuohuvasti yhdeksi pisteeksi, joka räjähti auki uskomattomaksi mandalamaiseksi kukaksi.

zrrl
Apteekki

Post by zrrl » Thu 25 Jul 2013, 00:55

Viittisitkö smokeweed vielä kertoa tarkemmin että millaisista määristä on kyse, paljonko kutakin ainesosaa kannattaisi annostella jne. tai heitä vaikka joku hyvä resepti :) Tää on ainakin itselleni aika vieras skene, mutta postauksesi herätti kiinnostuksen.

frapathea

Post by frapathea » Thu 25 Jul 2013, 01:36

^ Jos haluut tehdä vaikka ihan vaan raakasuklaata, niin raakasuklaa.com on hyvä paikka aloittaa. Mut kokemukseni mukaan vaatii kyllä hieman harjoittelua, ennen kuin löytää sen rasvojen sulatteluun ja mahdollisen makeuttajan sekoittamiseen tarvittavan tekniikan, ja ne omat suosikit.

Mun lemppariperuspohjaresepti on puolet kookosrasvaa ja puolet kaakaovoita, sit raakakaakaojauhetta niin et koostumuksesta tulee sellanen paksuhko mut silti viel juokseva, ja siihen sekaan agavesiirappia niin että se ei sekoitu muuhun massaan ihan kokonaan, ja pari pisaraa piparminttuöljyy :mrgreen: Tulee ihan after eightin makuista!

Noista lisämausteista en osaa sanoa, jos pelkästään niitä varten kaipasit ohjeita. Aika vapaasti voi varmaan kuitenkin kokeilla ja maistella ja löytää just sen itelleen sopivan tasapainon.

Kannattaa muutes olla varovainen sitten ekoja kertoja raakasuklaata syödessä – saattaa ainakin herkille isekä sydäntykytykset.

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Thu 25 Jul 2013, 04:37

zrrl wrote:Viittisitkö smokeweed vielä kertoa tarkemmin että millaisista määristä on kyse, paljonko kutakin ainesosaa kannattaisi annostella jne. tai heitä vaikka joku hyvä resepti :) Tää on ainakin itselleni aika vieras skene, mutta postauksesi herätti kiinnostuksen.
Itse valmistan kaakaota niin että ensin laitan veden kiehumaan. Veteen tässä vaiheessa lisättäviä lisukkeita ovat Tagetes lucida, Rhodiola rosea, Uncaria tomentosa, jos se ei ole jauheena, sekä kaikki muut kiinteänä kasvimateriaalina (ei jauheena) olevat lisukkeet.

Tämän jälkeen "tee" kiehutetaan kunnolla tasaisesti sekoittaen. Kun "tee" on kiehunut hetken kunnolla, se otetaan pois levyltä ja annetaan hautua ainakin 10 minuuttia. Pidempään parempi.

Kuuma "tee" kaadetaan mukiin niin etteivät purut tule mukaan, jonka jälkeen sekaan tulee reilusti raakakaakaojauhetta (ainakin 3-5 kukkuraista teelusikallista). Tämän jälkeen sekaan lisätään Uncaria tomentosa jos käytössä on jauhetta. Sen jälkeen mausteet (mustapippuri, chili, vanilja, neilikka ja inkivääri). Sekoitetaan aina kunnolla kun lisätään jotain.

Viimeisenä sekaan tulevat muut jauhemuodossa olevat lisukkeet, esim. Maca, Guarana ja Mucuna pruriens. Tässä vaiheessa voi halutessaan lisätä hieman vettä, tai maitoa jos sitä käyttää. Sekoitetaan kunnolla ja kaakao on valmista nautittavaksi.

Pari tai kolme kupillista stimuloi ja euforisoi, verrattavissa mielestäni pieneen annokseen amfetamiinia. Voimakkaammat euforiset ja psykedeeliset tilat vaativat kuppia kupin perään kunnes alkaa tuntua tarpeeksi... Kokeilemalla löytää itselleen sopivat määrät.

Määrät, joita itse käytän litran kattilassa: Tagetes lucida 3-10g, Rhodiola rosea 3-5g, Uncaria tomentosa 5-15g. Samoista puruista voi keittää vielä toiset miedommat "teet". Muut lisukkeet vaihetelevat mielen ja kaapin sisällön mukaan.

Ja niin, kannabis tehostaa kaakaon vaikutusta todella tehokkaasti. Jos polttaa, niin suosittelen polttamaan ensimmäiset paukut vasta kun on juonut kaakaota sen verran, että se tuntuu jo pelkiltään kunnolla. Suorastaan räjähdysmäinen vaikutus...
frapathea wrote:Kannattaa muutes olla varovainen sitten ekoja kertoja raakasuklaata syödessä – saattaa ainakin herkille isekä sydäntykytykset.
Tähän liittyen, kannattaa ottaa vielä huomioon, että mainitsemani kaakao sisältää itse kaakaon lisäksi myös MAO-B-inhibiittoreita sekä muita substansseja. Aloittakaa kokeilemaan pienemmillä määrillä kuin mitä minä käytän.

zrrl
Apteekki

Post by zrrl » Thu 25 Jul 2013, 17:25

^Suuret kiitokset!

Mites muuten kun ainakin Uncaria tomentosasta, ruusujuuresta ja mucuna pruriensista on saatavilla myös jos jonkinlaisia ekstrakteja, suositteletko tällaisten käyttöä vai mieluummin tavallista kasvimateriaalia?

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Thu 25 Jul 2013, 17:37

^ Ekstraktit saattavat toimia voimakkaammin, sekä ovat todennäköisesti huomaamattomampia maun puolesta. Itse suosin kuitenkin kasvimateriaaleja sellaisenaan.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Thu 25 Jul 2013, 22:47

jos noita mao-inhibiittoreita, kaakaon, muiden orgaanisten tuotteiden, tai näiden yhdistelmien, muodossa nauttii ssri-kuurilla, dexmeissä tahi mämmeissä, niin tällaisessa tapauksessahan järkevä ja turvallinen annos on paljon matalampi kuin muuten, tai ehkä tällaisen SmokeWeedin meille esittelemän "super"raakasuklaan tapauksessa turvallista annosta ei ole? Minkälainen annostus olisi hyvä tällaisessa tilanteessa? Mietin tätä kysymystä mielessäni skenaariot, joissa tarjoilisin tällaista suklaata ihmisille.

Entä voiko tällainen "super"raakasuklaa olla vaarallista ilman muitakin päihteitä hillittömän suurilla annoksilla?

mikä ero on mao-i:llä ja mao-b-i:llä?

Kiitos!

post scriptum. ajattelin tässä piakkoin kokeilla nauttia samanaikaisesti kaakaonibsejä ja mustapippuria. Saatan antaa rapsaa sitten, tai sitten en.

mustapippurissa on muuten myös piperidiiniä, joka buustii ainakin kodeiinia. BA BA BA BAAAMMM! :left:
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa » Fri 26 Jul 2013, 11:59

VanXskua wrote:mikä ero on mao-i:llä ja mao-b-i:llä?
wikipedia wrote:Ihmiskehossa on kahdentyyppisiä monoamiinioksidaaseja: MAO-A joka pilkkoo serotoniinia, melatoniinia, noradrenaliinia ja adrenaliinia ja MAO-B joka pilkkoo fenetyyliamiinia ja bentsyyliamiinia. Molemmat pilkkovat dopamiinia, tyramiinia ja tryptamiinia. (http://fi.wikipedia.org/wiki/Monoamiinioksidaasi)
MAO-I yleisesti estää kumpaaki entsyymiä ja MAO-B-I estää entsyymiä B.
VanXskua wrote:jos noita mao-inhibiittoreita, kaakaon, muiden orgaanisten tuotteiden, tai näiden yhdistelmien, muodossa nauttii ssri-kuurilla, dexmeissä tahi mämmeissä, niin tällaisessa tapauksessahan järkevä ja turvallinen annos on paljon matalampi kuin muuten, tai ehkä tällaisen SmokeWeedin meille esittelemän "super"raakasuklaan tapauksessa turvallista annosta ei ole? Minkälainen annostus olisi hyvä tällaisessa tilanteessa? Mietin tätä kysymystä mielessäni skenaariot, joissa tarjoilisin tällaista suklaata ihmisille.
wikipedia wrote:The MAOIs are infamous for their numerous drug interactions, including the following kinds of substances:

Substances that are metabolized by monoamine oxidase, as they can be boosted by up to several-fold.
Substances that increase serotonin, norepinephrine, or dopamine activity, as too much of any of these neurochemicals can result in severe acute consequences, including serotonin syndrome, hypertensive crisis, and psychosis, respectively. https://en.wikipedia.org/wiki/Monoamine ... _inhibitor
Joo ei kyllä uskaltais lähtee kokeilee mämmin/dexmin kaa. Muutenkin jos näitä MAO-i on käytössä niin kannattaa varoa tiettyjä ruokia: http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml. (jea meikä toistaa itteää)
Smokeweed wrote:Ruusujuuri (Rhodiola rosea), MAO-B-inhibiittori.
On wikipedian mukaan MAO-A ja MAO-B-inhibiittori.
Smokeweed wrote:Ja niin, kannabis tehostaa kaakaon vaikutusta todella tehokkaasti. Jos polttaa, niin suosittelen polttamaan ensimmäiset paukut vasta kun on juonut kaakaota sen verran, että se tuntuu jo pelkiltään kunnolla. Suorastaan räjähdysmäinen vaikutus...
Can't wait to test this one out. :D On kyllä oikeen herkullisia reseptejä makujen ja farmakologian kannalta. :P

frapathea

Post by frapathea » Fri 26 Jul 2013, 14:24

Onkohan kukaan muuten sattunut koskaan kokkailemaan avaruusraakasuklaata? Varmasti toimiva yhdistelmä, mutta toimiikohan liiankin hyvin?

Valaistunut
Psykonautti

Post by Valaistunut » Mon 29 Jul 2013, 01:01

Tunnustan olevani suklaa-addiktikko. Joka päivä pakko saada 4 patukkaa alelaarista ja ehkä siihen päälle vielä suklaalevy. Tosin menee muutama päivä ilman vieroitusoireitakin ihan mukavasti, kyseessä on enemmänkin tapa ja henkinen addiktio... Suklaa kuitenkin maistuu ja sitä makuelämystä aina hakee uudestaan ja uudestaan, + hyvä välipala. Ja hetkittäisesti vaikuttaa mielialaankin positiivisesti + boostaa seksuaalisuutta/libidoa itselläni. :)

Enkä ole suklaan syönnistä myöskään mitenkään lihonnut, painan siinä 55kg paikkeilla vaikka vedän suklaata ja pizzaa ja ties mitä. :)
- Kaikki yllämainittu voi olla pelkkää paskaa, lue sopivalla kriittisellä asenteella
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.

frapathea

Post by frapathea » Mon 29 Jul 2013, 01:44

Jos syöt markettisuklaata, olet luultavasti ennemmin sokeri- kuin suklaa-addikti.

Rollo Tommasi
Psykonautti

Post by Rollo Tommasi » Wed 04 Sep 2013, 19:55

Joo, kyllä toi raakakaakao toimii jotenkin jopa ilman lisukkeitakin.

Ite oon testaillu lähinnä mustapippurin, mustaherukan ja macan kanssa miksailtuna. Selkeää piristymistä havaittu ja sit sellanen pehmeä olo, joka alkaa yleensä mukavalla kihelmöinnillä.

Täytyy hommata huomenna noi smokeweedin mainitsemat lisukkkeet vielä ni sit lähtee :love:
It's just a ride.