Lyrica (pregabaliini)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
peltsi
OD

Re: Lyrica

Post by peltsi »

Joo ei oo kyllä noista yleensä pahaa oloa tullu.
Noista kuolemantapauksista sen verran että niissä on käsittääkseni otettu ihan vitusti lyricaa..tyylin liuska tjtn. ja tollanen taas on ihan turhaa kun parilla 300mg:lla saa jo ihan kivat pärinät.'
Onko muilla muuten noi lyrica nousut sellasta säpinää ja tärinää? Alkuun hullun levoton olo ja sitten tasottuu vähän toisenlaiseks.
Oma suositus on joku 450mg-900mg ja muutama bisse ja ehkä pari benzoo jos tykkää... :mrgreen:
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
Velho
LD50

Post by Velho »

En tajuu ku pari kaverii syöny iha tähtitieteellisiä lukuja kerralla eikä oo ees kuollu esim eräs tuttavani söi 20 kpl 75mg :roll:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
jermus
Psykonautti

Post by jermus »

Velho wrote:En tajuu ku pari kaverii syöny iha tähtitieteellisiä lukuja kerralla eikä oo ees kuollu esim eräs tuttavani söi 20 kpl 75mg :roll:
No ite syön kans 75 ja vissii kerralla joku 7-8 olen eniten ottanu :D

Tulee siit ihan hemmetin hyvä olo kyl, ei siin mitää, poistaa ahistusta ihan hyvin ja isommil annoksil saa sitä euforiaa. Itel ainaki lihakset vähä lötkistyyy ja menee jotenki oudoks, muut yleensä nautin siitä tunteesta. Antaa deksminkanssa hyvät visuaalit, buustaa muutenki vähä deksmiä.

Ja mitä kuolemaan tulee niin.... enpäs tiedä, mut jos uskalluksesta puhutaa nii 20 voisin tolla vahvuudella ottaa kyl melkee millo vaa ja mistää kuolemasta/ edes sairaalakunnosta en alkaisi vielä puhumaan yhtäänmitään. Kai se on 10 joskus kokeiltava
Velho
LD50

Post by Velho »

jermus wrote:
Velho wrote:En tajuu ku pari kaverii syöny iha tähtitieteellisiä lukuja kerralla eikä oo ees kuollu esim eräs tuttavani söi 20 kpl 75mg :roll:
No ite syön kans 75 ja vissii kerralla joku 7-8 olen eniten ottanu :D

Tulee siit ihan hemmetin hyvä olo kyl, ei siin mitää, poistaa ahistusta ihan hyvin ja isommil annoksil saa sitä euforiaa. Itel ainaki lihakset vähä lötkistyyy ja menee jotenki oudoks, muut yleensä nautin siitä tunteesta. Antaa deksminkanssa hyvät visuaalit, buustaa muutenki vähä deksmiä.

Ja mitä kuolemaan tulee niin.... enpäs tiedä, mut jos uskalluksesta puhutaa nii 20 voisin tolla vahvuudella ottaa kyl melkee millo vaa ja mistää kuolemasta/ edes sairaalakunnosta en alkaisi vielä puhumaan yhtäänmitään. Kai se on 10 joskus kokeiltava
Aivan mutta unohdin mainita ettei kyseisellä henkilöllä ole toleranssia tähänkään mutta kaipa siinä se letaalin annoksen suuruusluokka on todella paljon :twisted:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
palikka87_
Karvakuono

Post by palikka87_ »

Joo tiedän mäkin tapauksia jossa naispuolinen henkilö ottaa 3000mg yhteensä lyricaa,
mut sairaala reissuhan siit tuli. Vatsahuuhtelu ja takas kotiin.

Itse en ilman toleja lähtis ottaa edes 1000mg annosta, mutta tolejen kanssa olen
kyllä nauttinut jopa 900mg annoksia. No eihän se hirveesti tunnu jos on toleranssit pilvissä,
ja muutenki tota kun syö tarpeeks pitkää ni hyvi nopee hävii siit se hohto et ei tunnu enää
miltään se ahdistusta poistava vaikutus, vaan pitää jo ruveta kombottaan holilla tai muulla..

Opiaattei boostaa ihan kivasti. Yks 300mg lyrica puolittaa oppari-annoksen viihdekäytössä,
sinällään ihan hyvä juttu jos ei oo varaa hirveesti rouskia opiaattei.
jauhonaama
jermus
Psykonautti

Post by jermus »

Olen jo pitkään ihmetelly ku aina tolet nousee isoo asemaa ku puhutaa Lyricasta. Ite olen ny melko pitkään syöny, eikä kyl mitenkää sanottavasti ole tolet nousseet mihinkään tän lääkkeen kanssa, toki ehkä vähän,mut ei tähä tule samanlaisia/ saati niin vahvoja toleja kuin johki muihin ja nyt en puhu mistään bentsoista
Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti »

900mg on ihan sopiva annos. :D Leikkasin hiukset poies ja gonzoilin aamuyöllä pihalla ja juttelin kissoille joita tuntui olevan ihmeen paljon liikenteessä ja ne ei pelänny mua. Oltiin vissiin samoilla taajuuksilla :D Buustaa subua ja muita oppareita ihan kivasti.. Välillä niin kivasti että pitää ihan silkasta ilosta oksentaa :lol:
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
Mangusti

Post by Mangusti »

Onko muilla esiintynyt aamuisin Lyrica "pöhnää"?
Usoda
LD50

Post by Usoda »

Mangusti wrote:Onko muilla esiintynyt aamuisin Lyrica "pöhnää"?
Kyllä vain, tuo tulee aina mulla aina jos iltaisin lyricaa ottaa sopivasti. Koordinaatio voi aamulla heitellä vähän myös joten en ajais autoo jos olisin ottanu lyrica illalla ja seuraavana aamuna pitäis jonnekin mennä. Se pöhnä kyllä laskee/lähtee ajan mittaan pois.

En suosittele isoja annoksia lyricaa, itsellä kyseinen aine toimii paremmin boosterina opiaattien tai alkoholin/bentsojen kanssa. Yksistään lyrica isoilla doseilla lähinnä saa mulle sen ihme nestehuimaustilan että huippaa ja huolella sekä törmäilen seiniin yms. kun yritän kävellä ja silloin lähinnä tekee mieli vaan nukkua (unilääkkeeks ihan kelpoissa kyllä tää tavara).

Tolet kasvavat hyvin nopsaa muistan kun otin yhtenä päivänä 300mg ja seuraavana iltana 300mg lisää, teho oli puoliintunut mielestäni eli olisi pitänyt ottaa se 600mg toisenä päivänä että olisin samalle tasolle päässyt kuten ekana.
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
palikka87_
Karvakuono

Post by palikka87_ »

Ilman bentsoja isommilla annoksilla saattaa saaha ihme säpsyjä. Must ne on viel pahempii ku trambois.
Mut aika siedettävii ku on suht huoleton olo muuten.. :D
jauhonaama
Mangusti

Post by Mangusti »

Parille tutulle on tullu isommista määristä turvotusta, tarinää ja jalat ja kädet lakannu toimimasta.
Ei oo kyllä mitään leikkilääkettä.
Freshi
Psykonautti

Post by Freshi »

Mangusti wrote:Onko muilla esiintynyt aamuisin Lyrica "pöhnää"?
Mulla oli aina lyrican jälkeen seuraavana aamuna pöhnä, joka lähti sitten lyricalla poiskin :D
Mutta siis mulla on toiminut 300mg annos vuoden, otin aina n. 3 päivää ja sit taukoa. Nyt sitten nuo ihanuudet ja kiskurihintaiset heitättäjät on loppu. Sääli, ettei neurontinista ole samaan, sitä nimittäin olisi vielä. Lyrica teki kyllä sen, että yöllä piti aina mennä kuselle ja aina piti myös törmätä matkalla seinään, kun heitti niin paljon. Ikävä noita, ehdottomasti.
ReQuiem
Tuppisuu

Post by ReQuiem »

Joo, kyllä tuo pöhnä on tuttu juttu. Tunnen itseni aina kovin tyhmäksi lyricoiden nauttimista seuraavana päivänä... Yleensä mennään 900mg dosella. Jalat siitä kyllä lähtee alta, eikä koordinaatio tunnu oikeen pelaavan
palikka87_
Karvakuono

Post by palikka87_ »

Nyt loppu meikäläisen ööö 4kk lyrica-putki hommat vaan ei etene. Pitäis vaa ryömiä ku tolpillaaka
ei pysy.. eieiei 600mg ei sano oikeestaan mitään, 900mg saan päänsäryn. Ja hatsin kaa ainaki jalat
alta, oluen kaa hyvä silloinku se vielä toimi mut nyt alkaa olee jo haaskausta ja munuaisten ylikuormittamista
vailla mitään järkee.
jauhonaama
Sand
Karvakuono

Post by Sand »

Osaakohan kukaan sanoa, miksei lyrican SPC:tä (valmisteyhteenvetoa) löydy lääkelaitoksen sivulta?

http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=lyrica
ferox
OD

Post by ferox »

Sand wrote:Osaakohan kukaan sanoa, miksei lyrican SPC:tä (valmisteyhteenvetoa) löydy lääkelaitoksen sivulta?
Ehkä tästä syystä?
EU:n keskitetyssä myyntilupamenettelyssä olevien lääkkeiden valmisteyhteenvedot löytyvät Euroopan lääkeviraston kotisivulta.
http://www.emea.europa.eu/humandocs/Hum ... lyrica.htm
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
Sand
Karvakuono

Post by Sand »

ferox wrote:
Sand wrote:Osaakohan kukaan sanoa, miksei lyrican SPC:tä (valmisteyhteenvetoa) löydy lääkelaitoksen sivulta?
Ehkä tästä syystä?
EU:n keskitetyssä myyntilupamenettelyssä olevien lääkkeiden valmisteyhteenvedot löytyvät Euroopan lääkeviraston kotisivulta.
http://www.emea.europa.eu/humandocs/Hum ... lyrica.htm
Erinomaista, kiitos.

Skannasin myös taannoin paketista löytyvän selosteen kreikankielisiä manuaaleja tihrustavien avuksi, mutta samat tiedot näyttävät löytyvän tuolta.
palikka87_
Karvakuono

Post by palikka87_ »

Ite tsiigailin aina tästä likistä mahdollisista haittavaikutuksista ym:
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m ... ZER_LYRICA

Aika hyvin näyttää pitävän paikkansa nuo tiedot, lähes sanasta sanaan.
jauhonaama
Freshi
Psykonautti

Post by Freshi »

Jawohl! Sain perjantaina lääkäriltä respan lyricoihin, meinasin vielä vahingossa kieltäytyä siitä :roll:
Oli kyllä kalliita, mutta korvaako kela niistä paljonkin? Ei ollut kelakorttia mukana, niin en saanut kelakorvausta tuolloin, enkä edes tajunnut kysyä apteekista, paljonko korvaus on..

Anyway oon tosi tyytyväinen, kun pääsen taas noilla leikkimään :D
ferox
OD

Post by ferox »

goofy wrote:Oli kyllä kalliita, mutta korvaako kela niistä paljonkin? Ei ollut kelakorttia mukana, niin en saanut kelakorvausta tuolloin, enkä edes tajunnut kysyä apteekista, paljonko korvaus on..
Kela-korvaus on aina 42 % lääkkeen viitehinnasta eli halvimman rinnakkaisvalmisteen hinnasta. Korkeampia erityiskorvauksia pitää hakea erikseen.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

ferox wrote:
goofy wrote:Oli kyllä kalliita, mutta korvaako kela niistä paljonkin? Ei ollut kelakorttia mukana, niin en saanut kelakorvausta tuolloin, enkä edes tajunnut kysyä apteekista, paljonko korvaus on..
Kela-korvaus on aina 42 % lääkkeen viitehinnasta eli halvimman rinnakkaisvalmisteen hinnasta. Korkeampia erityiskorvauksia pitää hakea erikseen.
Vaan kaikki lääkkeet ei ole kelakorvauksen piirissä. Lyricasta en osaa sanoa.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Freshi
Psykonautti

Post by Freshi »

Lyrica varmaan on korvattava, koska a) se on tosi kallis, jos vertaa esim. tramboihin ja b) farmaseutti katsoi hyvin pitkään, kun sanoin, ettei ole kelakorttia mukana. Temgesicit on myös tosi kalliita, mutta lyrica lienee vielä kalliimpaa.
ferox
OD

Post by ferox »

Jeshu wrote:Vaan kaikki lääkkeet ei ole kelakorvauksen piirissä.
Näin en väittänytkään.
goofy wrote:Lyrica varmaan on korvattava [...] Temgesicit on myös tosi kalliita, mutta lyrica lienee vielä kalliimpaa.
Molempiin kysymyksiin löytyy vastaus esimerkiksi täältä (Kyllä ja kyllä)
jermus
Psykonautti

Post by jermus »

Kyllä korvaa, mitä noi lyricat ny oli, 66/kk ja kelakortin jälkee maksettavaa jää 38 ja risat

Nämä siis 75mg:ssä
Freshi
Psykonautti

Post by Freshi »

dänks vastauksista!

Sääli, et lääkäri kirjoitti 75mg lyricoita, kun hupenee nopeesti. Ens kerrallakin pitänee niitä ottaa, vaikken käyttötarkoitukseen niitä vedäkään, vaan viihteilen välillä..
Boilder
Lepakko

Post by Boilder »

Kyllä nuo 300mg ainakin viihdekäytössä toimii erittäinkin hyvin. Iltojen aikana kyllä tuli noiden 300mg kylkeen nautittua ronski määrä alkoholia ja sutinaa, en pelkistä lyricoista tiedä toimiiko. mutta ainakin muiden aineiden sekaan se toimi erittäin hyvin..elämäni ensimmäiset hallusinaatiot taisin silloin nähdä kun ryyppäsin+valvoin+lyricoita pari päivää ^^
“The more Chaotic I am, the more complete I am.”
-A.O.Spare
jermus
Psykonautti

Post by jermus »

Olinpa tässä n. viikon ilman ja voi hittolainen mitä ahistusta pukkas. Nyt oon 2 päivää taas ottan oman annoksen, eikä ahistuksesta tietoakaan. Voin sanoa ainakin että tuo lääke todellakin toimii ahistukseen
Sand
Karvakuono

Post by Sand »

jermus wrote:Antaa deksminkanssa hyvät visuaalit, buustaa muutenki vähä deksmiä.
Testasin tätä kerran 150–300 mg:lla, aiheutti mulle ikävän nausean.. :?

Visuaaleista Lyrican kanssa samaa mieltä, jo pelkällään aiheuttaa lieviä CEVejä mutta tsopikloniin tai vastaavan hirvitykseen yhdistettynä visuaalit on OFF THE CHAIN!
peltsi
OD

Post by peltsi »

Sand wrote:visuaaleista Lyrican kanssa samaa mieltä, jo pelkällään aiheuttaa lieviä CEVejä mutta tsopikloniin tai vastaavan hirvitykseen yhdistettynä visuaalit on OFF THE CHAIN!
Mulla eii oo ikinä tullu mitään visuaaleja noista..mut toi kuullostaa mielenkiintoselta! Hmm toimiskohan ihan 400mg lyricaa ja yks 7,5mg zopinoxi yhtään visuaalisesti :?
Kerran muuten olin syöny lyricaa ja nokittelin vissii 20mg stellaa mut ei toi tsolpideemi ainakaan tuonu mitään visuaaleja, pelkästä tsopiklonista taas on tullu hyvin voimakkaitakin visuaaleja, joten interrrestinnngg... :razz:
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva »

Hmmm, pitkästä aikaa 300mg + punaviini + savut, hyvä oloo.
Löysäksi ja mukavaksi vetää, MUTTA, mitenkä yhteisvaikutukset lyrican ja bentsojen kanssa??