Kauhajoen kouluammuskelu

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
dredi
LD50

Re: Kauhajoen kouluammuskelu

Post by dredi »

Aina löytyy porukkaa joiden mielestä tietyt ihmisryhmät pitäisi viedä "saunan taakse". Mielestäni pedofiilit kuten himomurhaajatkin ovat henkisesti sairaita, joita ei välttämättä pitäisi tappaa mutta sulkea laitokseen ja käyttää hyväksi tieteellisiin tutkimuksiin kyseisten sairauksien parantamiseksi / ehkäisemiseksi.

Ja aika sairas ihminen myös saa olla jos saa jotain mielihyvää toisen ihmisen tappamisesta, oli olosuhteet mitkä hyvänsä. IMO.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Vieläkö porukka kommentoi tätä? :lol:
Weedow wrote:ajatus rauhan maailmasta on näköjään kuollut... :cry:
Ei ole. Tiedä sitten käytännössä, mitä "rauhan maailma" tarkoittaa..
Maailmassa on kuusi miljardia ihmistä. Aina löytyy pari mätää yksilöä. Siitä ei päästä eroon. "Rauhaa" ei saada, ennenkuin ihmiset pääsevät oikeiden asioiden äärelle, jota nyky-yhteiskunta estää. Epärealismi = valheellinen maailmankuva = epäharmonia.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Peace and love!
Weedow
Karvakuono

Post by Weedow »

aphos wrote:Vieläkö porukka kommentoi tätä? :lol:
Weedow wrote:ajatus rauhan maailmasta on näköjään kuollut... :cry:
Ei ole. Tiedä sitten käytännössä, mitä "rauhan maailma" tarkoittaa..
Maailmassa on kuusi miljardia ihmistä. Aina löytyy pari mätää yksilöä. Siitä ei päästä eroon. "Rauhaa" ei saada, ennenkuin ihmiset pääsevät oikeiden asioiden äärelle, jota nyky-yhteiskunta estää. Epärealismi = valheellinen maailmankuva = epäharmonia.
ehkä tämä "rauhan maailma" oli hieman karrikoidusti sanottu :oops: mut niin kyllähän noita tapauksia tulee aina varmaankin riittämään... rasittaa vaan kun pitää olla sellasia tappajia joilla ei välttämättä ole mitään järkevää syytä tappaa (mielestäni ei koskaan voi tulla eteen järkevää syytä tappaa) mut siis menee vaan kouluun ja alkaa tulittaa... :roll: ei vaan käy järkeen

Peace!
Life is merely illusion...
Pentabarf
Lepakko

Post by Pentabarf »

Yle teemalta tulee Richard Dawkinsin kolmiosainen dokumenttisarja Darwinista ja evoluutioteoriasta. Toisessa osassa käsiteltiin ihmisen tietoisuuden evoluutiota ja yksi pohdinnan aihe oli, että miksi kehittyneimmät nisäkkäät, ihminen mukaan lukien, tuntee sympatiaa ja tarvetta auttaa heikompia lajikumppaneita. Esimerkkinä oli simpanssit jotka tappelevat ja aina joku laumasta menee lohduttamaan sitä hävinnyttä osapuolta. Toisten lajikumppaneiden huomioon ottaminen sekä hoivaaminen on evoluution tulos ja siitä on hyötyä geenien jatkumisen kannalta. Vaikka nykyään ei eletäkkään pienissä yhteisöissä joissa kaikki olisivat jotain sukua toisilleen, niin silti ihmisellä on se tarve auttaa muita ja sen kieltäminen on "luonnotonta".

Pekka Ericin natural selection jutut olivat siis ihan paskaa ja jätkältä oli pointti mennyt vähän ohi. Ihmiselle ei ole enää luontaista tappaa toista, tai aiheuttaa vahinkoa muille lajinsa edustajille.

http://en.wikipedia.org/wiki/Altruism

Kannattaa tarkkistaa tuo mainitsemani dokumenttisarja, jos aihe kiinnostaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Genius ... les_Darwin

Vähän pää jäässä vielä, kun heräsin äsken, mutta toivottavasti jotain saatte irti.
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."
UltraViolet
Kameleontti

Post by UltraViolet »

Ensinnäkin, psykiatriaan pitää uskoa ennen kuin siitä on mitään hyötyä. Jos "mielenterveyspotilaasta" alkaa tuntua, että koko touhu on täyttä paskaa ja ei ne psykologit ja muut vastaavat tee mitään sen hyväksi oikeesti auttaakseen, vaan yrittävät vaan häpäistä tms. niin kyseinen potilas todennäköisesti katkoo yhteytensä "systeemiin" ja jää omilleen, mikä siis tuntuu hänestä olevan ainakin pienempi paha.

Kyllä, näin kävi minulle. Lopetin siellä(psykologi/lääkäri/joku muu pelle) käynnin, ku alkoi tuntua vitun turhalta vaan istua siellä niitten ääliönaamoja tuijottamassa ja vastailemassa tyhmiin kysymyksiin ja kestää se ahdistus siitä kun ei vaan pysty puhumaan jollekin random-runkkarille. Ja sitten ne tarjoilee jotain mirtatsapiinia ja opamoxia vakavaan masennukseen ja ahdistukseen, vaikka olen kertonut kantani lääkkeiden naposteluun.. ainiin ja joutuhan siellä myös ratkomaan haastavia kysymyksiä ja kokoamaan palapelejä. Toisaalta psykologiaa lukeneena ymmärrän nämä jutut, mutta omakohtaisesti se tuntui pelleilyltä. Jos haluaa tappaa ittensä ja kaikki muut niin ei siinä sellainen oikein auta. No, minusta ainakaan.

Sitten toiseksi, miksi kaikki haluaa joko verrata ihmistä eläimeen tai selittää jotain evoluutioscheissee tähän tapaukseen nojaten?
Ehkä Suuri Järjestys on tarkoittanut, että jossain vaiheessa, kun ihmiskunta mätänee, alkaa Suuri Lahtaus, jolloin kaikki alkaa järjestelmällisesti tappaa toisiaan. Miksi tällainen vaihtoehto ei voisi olla mahdollinen? Maapallo on ylikuormittunut vittupäistä, joten eikö olekin jo aika alkaa hieman karsia? Tämä ei tarkoita, että olisin halukas tappamaan ketään, mutta minusta tuntuu vaikealta ymmärtää, että kaikkien mielestä kehitys menee siihen suuntaan että ihmiset vaan lisääntyy ja rauha ja rakkaus täyttää maan. nojoo. Miten tällaisesta tilanteesta voi mukamas tulla jotain sellaista? Ehkä jos kaikki yhtäkkia huomaa, että oho, maailmahan onkin aika paska paikka ja ihmiset vihaa toisiaan ja eihän sellainen ole oikein ja ne alkaakin rakastelemaan toistensa kanssa ja sitten kun kaikki on nussinut kaikkia ja kaikilla on kivaa ja mitään riitoja tai kateutta tai mitää pahaa ei ole enää olemassa, ihmiset valloittaa naapuriplaneetat ja kehittää niille "rakkauden ilmaston", joka tarkoittaa, ettei tarvita happea ja muuta hengittämiseen, vaan riittää se että rakastaa...

Luulen, että tulevaisuudessa tämänkaltaisia tekoja tulee olemaan paljon enemmän ja suuremmassa mittakaavassa. Ihmisiä inhottaa. Jotkut ihmiset tykkää tyhjentää päänsä kaikesta realismista ja elää onnellisena välittämättä muista. Ne käyttää paljon sähköä ja tuottavat paljon paskaa ja kuormittavat kaikin tavoin ympäristöä. Ne eivät halua ymmärtää, että heilläkin on oikeasti, siis ihan oikeasti, vastuuta tästä maailmasta. Siksi heille on tyypillistä haluta nopeita (ja tuhoisia) ratkaisuja asioihin, esim. viedä sairaat ihmiset pois silmistä tms. Jo muinoin mielenterveyspalvelut oli sijoitettu kaukaisille saarille tai metsiin koska "tavalliset" ihmiset haluttiin pitää erossa "mielipuolista". Mielisairaaloihin järjestettiin huviretkiä "normaaliväestölle", jotta he saisivat pällistellä hulluja. Sellainen lopetettiin, mutta todellisuudessa ihmiset toivoisivat vieläkin tällaista järjestystä. Sairaathan on tosi inhottavia ja ne vaan hankaloittaa mukavaa elämää.

Pahoittelen, jos tässä vaatimattomassa tekstissäni ette löydä mitään pointtia, mutta kun päässä on miljoonia ajatuksia, ne on kovin hankala saada tekstiksi ymmärrettävään muotoon. Alun perin minua inhotti koko ajatus tämän ammuskelun anaalisoinnista ulkopuolisena. Yleensäkin vituttaa keittiöpsykologit jotka tarjoilee omia vitun hyviä vastauksiaan kaikkeen. Mutta on minussakin vähäsen agitaattorin vikaa ja joo, on tylsääkin.
frapathea

Post by frapathea »

UltraViolet wrote:Ensinnäkin, psykiatriaan pitää uskoa ennen kuin siitä on mitään hyötyä. Jos "mielenterveyspotilaasta" alkaa tuntua, että koko touhu on täyttä paskaa ja ei ne psykologit ja muut vastaavat tee mitään sen hyväksi oikeesti auttaakseen, vaan yrittävät vaan häpäistä tms. niin kyseinen potilas todennäköisesti katkoo yhteytensä "systeemiin" ja jää omilleen, mikä siis tuntuu hänestä olevan ainakin pienempi paha.
Näinpä. Mä jouduin aikoinaan keskeyttämään hoidon, koska lääkäri vittuili ja hoitsu teki kaiken mahdollisimman vaikeeksi ja täten koko homma aiheutti mulle voimakasta ahdistusta, joka taas johti siihen, että mun siihen aikaan melkosen elämää rajottava ahidstuneisuus- ja paniikkihäiriö paisu siihen pisteeseen, että en pystyny käymään koulua. Onneksi en ole ikinä ollut mitään tappajatyyppiä :roll: Mies on nyt siellä saatanan suljetulla, ja kaikki puheensa siitä, että paikka ahdistaa ja oksettaa painetaan villaisella ja ignorataan, eipä varmaan jatkossa tule haettua apua vaikka sellaista tarvitsisikin, mutta noinhan sen pitää kai mennäkin...? :E
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

aphos wrote:Maailmassa on kuusi miljardia ihmistä. Aina löytyy pari mätää yksilöä. Siitä ei päästä eroon. "Rauhaa" ei saada, ennenkuin ihmiset pääsevät oikeiden asioiden äärelle, jota nyky-yhteiskunta estää.
Musta suurin haaste tuntuis olevan havahtuminen siihen että se mätä on olemassa meistä jokaisessa. Hitler pysty käsittääkseni tekemään sen mitä teki, koska se oli ihminen siinä kuin me muutkin, ja toisaalta siksi että ihmiset kielsivät Hitlerin inhimillisyyden, näkivät Hitlerin epäinhimillisenä hirviönä. Niin kauan ku kiellän hirviön itsessäni ja osoittelen sormella muita, hirviö sisälläni pääsee hallitsemaan mua.

Tästä Jungikin käsittääkseni puhuu; varjo-käsite viittaa tukahdutettuun osaan meissä, siihen joka saa meidät toimimaan käsittämättömillä tavoilla koska kiellämme sen olemassaolon.

Estääkö nyky-yhteiskunta, vai aiheuttaako vain tietynlaisia taipumuksia? Tekee vaikeaksi?
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Aukikco wrote:Hitler pysty käsittääkseni tekemään sen mitä teki, koska se oli ihminen siinä kuin me muutkin, ja toisaalta siksi että ihmiset kielsivät Hitlerin inhimillisyyden, näkivät Hitlerin epäinhimillisenä hirviönä.
Aatu pystyi tekemään sen mitä teki, koska uskoi ideologiaansa. Hitler ei nähnyt juutalaisia edes ihmisinä, vain joinain alempirotuisina olentoina. Natsismin juuret johtavat muuten kristinuskon myytteihin (Juutalaiset tappoivat Jeesuksen jne.), eivätkä natsit "keksineet" antisemitismiä, vaan se on paljon vanhempaa..

Kaikki riippuu loppuen lopuksi katsontakannasta ja moraalista, mutta mun mielestä on kuitenkin lievästi harhaanjohtavaa puhua jostain Auvisesta ja Herr Hitleristä edes samassa lauseessa. ;)

Kyllä näkisin, että se harmonia lähtee ensikädessä samaistumisesta ja empatiasta. On huomattavasti helpompaa panna tuulemaan täysin ajattelematta, miltä toisesta ihmisestä mahtaa tuntua. Esim. narsistisen persoonallisuushäiriön omaavat ihmiset ovat täysin kykenemättömiä samaistumaan toiseen ihmiseen.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

aphos wrote:On huomattavasti helpompaa panna tuulemaan täysin ajattelematta, miltä toisesta ihmisestä mahtaa tuntua.
Joo, kyl niin kauan ku ei oo tajunnu miten hyvältä empatia tuntuu. Mut ainaki itestäni on tuntunu jotenki täysin mahottomalta palata epäempaattiseen tilaan sen jälkeen ku on alkanu avautua siihen et me ollaan täällä kaikki yhessä, ja että empaattinen ja rakastava tapa olla on vaan niin paljon hedelmällisempää.

Emmä aina onnistu, kyl mä välil oon sulleki heittäny niin vittumaisella, tärkeilevällä ja epäempaattisella asenteella juttuja, että. Ja lopulta se mikä on vituttanu on ollu jotain joka mussa itessäki on.
Lespidis
Psykonautti

Post by Lespidis »

ihmiset ovat ongelman alku ja juuri,..tai..siis tapahtuuko tämmöstä jossain sademetsissä elävillä heimoilla??,,ei..koska siellä ne on omasssa ympäristössään, luonnossa..ei ihminen kuulu kaupunkiin. kaupungit ovat vain meidän mielikuvituksemme tuotteita, aivan niinkun ovat japanilaiset ja jenkitkin..ei ole olemssa kanadalaista ja kiinalaista vuorta..on olemassa vuoria..ja me voisimme TUNTEA ne ellemme yrittäisi pukea kaikkea sanoihin ja lokeroida sitä nätisti..ihminen on eläin ja kuuluu luontoon.must tuntuu et ihmisistä on jonkinlainen henkinen osa kuihtunut pois....sun on ihan pakko saada gpässäl varustettu pölynimuri ku se mainos on niin sika ihana..??...ongelmat alko silloin kun ihminen rupesi kyselemään liikoja. etsimään "järkeviä" ratkaisuaja asioihin. ja kun korvasivat hengellisyyden tiete€ellä.

Mut toi on vaan mun tän hetkinen mielipide asiasta,,eiköhän mieli kehity taas ja keksi uutta aivokemiallista paskaa.
Atomiabsorptiospektrofotometri
Where are you going to go? I don't know if you've looked in the mirror lately, but you kind of stick out in a crowd. Why do you do it? What do you hope to get out of it? Oh, I don't know. Maybe some self-realization.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Lespidis, kuka "on" tää "ihminen" josta puhut kolmannessa persoonassa ja sä-passiivissa?

Entä jos kyse onkin ensisijaisesti siitä mitä sun päässä tapahtuu?

Ei siinä, ymmärrän kyllä miksi turhaudut liiallisesta lokeroinnista. Kun me kuitenkin lokeroidaan, niin meidän olis varmaankin hyvä yrittää lokeroida mahdollisimman käytännöllisesti. Tajuta, etteivät lokerot "ole" todellisuus vaan lokeroita. Kartat ovat karttoja, eivät kuvaamiansa alueita.

Meidän lienee toistaiseksi pakko käsitteellistää koska meillä sattuu olemaan käsitteet. Kieli "on" kuitenkin teknologia jota me voidaan oppia käyttämään tavalla joka johtaa meitä ulos labyrintistamme. Balanssi on mahdollinen.

Mua ei oo enää aikoihin vituttanut sanojen rajallisuus koska on tullut niin täysin selväksi ettei mun kokemus rajoitu sanoihin.
Lespidis
Psykonautti

Post by Lespidis »

ihmislaji : )

Mutta niinku sanoin sinne loppuun että se oli vain mitä tuolla hetkellä ajattelin. kirjoitin sen sinne koska tilani muokkautuu koko ajan samoin ajtukseni..nytkään en ole enää samaa mieltä tuon edellisen kirjoitukseni kanssa.
Jos luet postini "jumaluus,järkeilyt ums" topicista, niin saat paremman käsitteen tän hetken ajatus maailmastani : )
Atomiabsorptiospektrofotometri
Where are you going to go? I don't know if you've looked in the mirror lately, but you kind of stick out in a crowd. Why do you do it? What do you hope to get out of it? Oh, I don't know. Maybe some self-realization.
NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki »

Itseäni ärsyttää eniten ihmiset, joiden mielestä Kauhajoen ja Jokelan ammuskelut johtuivat siitä, että ampujat pelasivat väkivaltaisia videopelejä.
dredi
LD50

Post by dredi »

Videopelit - kuten huumeetkin - ovat "hyvä vihollinen", asia jota on helppo syyttää kun täytyy joku syntipukki löytää jottei tarvitsisi käsitellä oikeita ongelmia yhteiskunnassa.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Ahab

Post by Ahab »

TV2 22.35 Silminnäkijä: Itsetuhon aikapommit
Itsetuhoon ja ihmisvihaan ajautuneet nuoret miehet ovat käveleviä aikapommeja - jotka voidaan myös purkaa.
00000000
Psykonautti

Post by 00000000 »

Oisko veikkauksia tulevalle vuodelle?
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Ei pakosti ens vuonna mut veikkaan poliitikot tulee muotiin seuraavaks. Luulis olevan kohtis helppoo täällä
pirun hyvä nuolla kuorena
00000000
Psykonautti

Post by 00000000 »

Hitler wrote:Ei pakosti ens vuonna mut veikkaan poliitikot tulee muotiin seuraavaks. Luulis olevan kohtis helppoo täällä
Saisi kyllä noita kokoomuslaisia vähän kurmottaa.
RGHJK
Karvakuono

Post by RGHJK »

Aika pitkälti yks vitun hailee.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Perseestä nämä koulu-ampuja pelkurit.

Ampuisvat edes jotain jengiä jotka jollain tasolla ansaitsis ottaa osumaa, kuten raiskarit, pedarit ja himo-murhaajat.

Meillä suomessa on niin naurettavat tuomiot noista kyseisistä rikoksista että olis mun mielestä ihan ok, että joku ampuisi niitä muutamat hautaan.

Nuokin koulu ampujat, jos ei olisi tappaneet itseään niin olisivat istuneet suomessa ehkä 15v...
Vitun naurettavaa.

Meillä on suomessa sellainen sinisilmäisten liberaalien aikaansaama oikeusjärjestelmä jossa murhaajia ja pedareita kohdellaan niinkuin jotain sairaita reppanoita, joille kuuluu ymmärrystä ja sympatiaa sen sijaan että kohdeltaisiin heitä vaarallisina rikollisina, jotka kuuluvat pitkäksi aikaa vankilaan.

Suomessa voitaisiin helposti antaa tuplasti pidempiä tuomioita ja silti meillä olisi kansainvälisessä mittakaavassa lievät tuomiot törkeistä rikoksista. Vitun uskomatonta.

Jos itse olisin suomen yli-fuhrer, niin perustaisin totuus-komission joka selvittäisi kuka helvetti on vastuussa tästä, ketkä henkilöt on tämän kaltaisen systeemin saanut aikaan ja sulkisin heidät mielisairaalaan.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Pidemmät tuomiot pidemmät huomiot, no ei kai. Suomalaisessa henkirikoksessa ei mun mielestä keskimäärin oo kyse siitä et pelote ei toimi. Ryynikänni-Rane ei ees ehi ajatella kuuttaviivaviittätoistavuotta kun Ärsyttäjä-Kaken kurkku rageisa päätynyt auki, poloista Pekka-Ericiä kiinostaa vielä vähemmän.

Mitä vanhemmaksi sitä korkkiruuvina kiertyy kallo, sitä enemmän mä lämpeen (ei-jenkkimallin) kuolemantuomiolle. Ei pitkiä kakkuja, ne ei palvele ketään. Ei kannata rankaista, vaan tuomita. Kosto on häviäjille.

Jos jotain pelotetta tarvitaan niin jollekin täysin selville seksuaaliriistäjille rauhoittava leikkaus retrosti julkisesti?
Personaes
OD

Post by Personaes »

Hitler wrote:Pidemmät tuomiot pidemmät huomiot, no ei kai. Suomalaisessa henkirikoksessa ei mun mielestä keskimäärin oo kyse siitä et pelote ei toimi. Ryynikänni-Rane ei ees ehi ajatella kuuttaviivaviittätoistavuotta kun Ärsyttäjä-Kaken kurkku rageisa päätynyt auki, poloista Pekka-Ericiä kiinostaa vielä vähemmän.

Mitä vanhemmaksi sitä korkkiruuvina kiertyy kallo, sitä enemmän mä lämpeen (ei-jenkkimallin) kuolemantuomiolle. Ei pitkiä kakkuja, ne ei palvele ketään. Ei kannata rankaista, vaan tuomita. Kosto on häviäjille.

Jos jotain pelotetta tarvitaan niin jollekin täysin selville seksuaaliriistäjille rauhoittava leikkaus retrosti julkisesti?
Ei tuomion ainut syy ole toimia pelotteena. Suomen lyhyet tuomiot on oikeustajun vastaisia, pidemmillä tuomioilla omaiset voivat ainakin ajatella että saa teosta kunnon rangaistuksen eikä pääse ainakaan heti toteuttamaan tekoa, ehkä rikoksen tekijälläkin rupee 30v kakkua istuessa kelaamaan että halunko tänne enää uudestaan kun joskus vapaudun.

Itse olen kuolemantuomion vastustaja, ei ole mun mielestä sivistynyttä laskeutua näiden sairaiden murhamiesten tasolle ja kostaa heidän tekemä tappo/murha tappamalla heidät. Sitäpaitsi elinkautinen tuomio jossain muutaman neliön betoni kopissa, jossa ollaan 23 tuntia vuorokaudesta on paljon parempi rangaistus kuin joku pikainen teloitus.
-Edgar Allan Poe
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Itse olen kuolemantuomion vastustaja, ei ole mun mielestä sivistynyttä laskeutua näiden sairaiden murhamiesten tasolle ja kostaa heidän tekemä tappo/murha tappamalla heidät. Sitäpaitsi elinkautinen tuomio jossain muutaman neliön betoni kopissa, jossa ollaan 23 tuntia vuorokaudesta on paljon parempi rangaistus kuin joku pikainen teloitus.
Julmempi rangaistus, mutta tehokkaampi sekä kustannksiltaan että kunnon kansalaisten kostonhimon tyydytysmielessä? Tuskin.
30 vuodessa voi tulla jo koti-ikävä jonkilaiselle, eikä sieltä työkyvykkäänä, hyödyllisenä tai edes puolirehtinä palata.
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Julmempi rangaistus, mutta tehokkaampi sekä kustannksiltaan että kunnon kansalaisten kostonhimon tyydytysmielessä? Tuskin.
30 vuodessa voi tulla jo koti-ikävä jonkilaiselle, eikä sieltä työkyvykkäänä, hyödyllisenä tai edes puolirehtinä palata.

fritzledit. nii ja semmosta viä eetä haluut siis sulkee ihmisen loppuelämäkseen pariin neliöön, mahdollisesti syyttömänä mutta katsot olevasi ylemmällä tasolla kuin murhamies. Kompf.
Personaes
OD

Post by Personaes »

fritzledit. nii ja semmosta viä eetä haluut siis sulkee ihmisen loppuelämäkseen pariin neliöön, mahdollisesti syyttömänä
Kuka tässä syyttömien rangaitsemisesta on puhunut? Sun logiikalla pitäisi lopettaa kaikki rikollisten tuomitsemiset ja lakkauttaa vankilat kun sinne saattaa vahingossa joutua pari syytöntä.
mutta katsot olevasi ylemmällä tasolla kuin murhamies. Kompf
Totta vitussa katson.

Suomessa on kummallinen mentaliteetti, että surkutellaan noiden murhamiesten ja pedofiilien "pitkiä" vankilatuomioita, mutta uhrin ja hänen omaisten kärsimys on yhdentekevää.

Kyllä se niin on, että toisen hengen riistämisestä, tai jonkun lapsen viattomuuden ryöväämisestä(pedofilia) pitäisi saada kunnon rangaistukset.

Jos ei oteta huomioon huume-tuomioita tai kuolemanrangaistusta, niin yhdysvalloissa on aika hyvät tuomiot noista törkeimmistä rikoksista kuten murhista/tapoista, lapsen hyväksikäytöstä ja raiskaamisesta.
-Edgar Allan Poe
RGHJK
Karvakuono

Post by RGHJK »

Tapoista saatavat rangaistukset on lähes samantekeviä koska yleensä sellaiset teot on juuri niitä, että kovan känni-illan jälkeen päättää pää sekasin tökätä leipäveitsen vieraan rintaan ym. hyvin "järkevää".

Talousrikoksissa tosin rangaistukset pitää olla kovempia kun yleensä näitä ei tehdä "vähemmässä" ymmärryksessä vaan kyseessä on täysin harkittuja tekoja.

Mielestäni oli myös erittäin naurettavaa mitä rangaistuksia jaettiin yliopistoiskun SUUNNITTELUSTA. Ketä tässä nyt yriteltiin pelotella? Yleensähän näissä onnistuttuaan tekijät laittavat itsensä kylmäksi joten aika yks hailee mitä pelotetta yhteiskunta yrittää kehiin heittää.
Eikä unohdeta tuossa sitäkään seikkaa, että "puolustusten mukaan syytetyt eivät olisi mitenkään onnistuneet saamaan aseita ja valmistamaan arsiinikaasua, vaikka olisivat yrittäneetkin."
Toisaalta jos rangaistus olisi ollut lyhyempi niin mitäpä he olisivatkaan todennäköisesti yrittäneet pian uudelleen? Mutta mitäpä pidempikään rangaistus auttaa koska kyllä se "maine" on kaiken mediamylläkän jälkeen kadonnut täysin. No onneksi olkoon yhteiskunta kun muutamassa vuodessa saatte nauttia jälleen parista henkilöstä joilla tuskin on vielä vähemmän menetettävää kun pelkän iskun "fantasioinnista".
Faktahan tuntuu olevan se ettei tälläisiin henkilöiden rangaistukset ja pelotteet vain toimi, joten heidän kanssaan olisi toimittava toisin.

Muutenkin niin huvittavaa aina lukea ihmisten kommentointia kun tiettyjen tekojen tekijöille ja suunnittelijoille ollaan valmiina lankettamaan ties kuinka epäinhimillisiä, brutaaleja ja täysin sairaita rangaistuksia samalla kun ihmetellään miten joku pystyykään noin sairaisiin tekoihin. Heh.
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Personaes wrote:
fritzledit. nii ja semmosta viä eetä haluut siis sulkee ihmisen loppuelämäkseen pariin neliöön, mahdollisesti syyttömänä
Kuka tässä syyttömien rangaitsemisesta on puhunut? Sun logiikalla pitäisi lopettaa kaikki rikollisten tuomitsemiset ja lakkauttaa vankilat kun sinne saattaa vahingossa joutua pari syytöntä.

mutta katsot olevasi ylemmällä tasolla kuin murhamies. Kompf
Totta vitussa katson.

Suomessa on kummallinen mentaliteetti, että surkutellaan noiden murhamiesten ja pedofiilien "pitkiä" vankilatuomioita, mutta uhrin ja hänen omaisten kärsimys on yhdentekevää.

Kyllä se niin on, että toisen hengen riistämisestä, tai jonkun lapsen viattomuuden ryöväämisestä(pedofilia) pitäisi saada kunnon rangaistukset.

Jos ei oteta huomioon huume-tuomioita tai kuolemanrangaistusta, niin yhdysvalloissa on aika hyvät tuomiot noista törkeimmistä rikoksista kuten murhista/tapoista, lapsen hyväksikäytöstä ja raiskaamisesta.
Joo oon kuullut kanssa että hyvä systeemi on siellä.

Ihmisiä pitäisi valikoiden lopettaa enemmän vankiloissa, heti tuomion astuttua lainvoimaiseksi, kustannussyistä. En osaa nähdä nopeaa kuolemaa rangaistuksena vaan ratkasuna.

Sanoit ettet aio vajota murhamiehen tasolle, mutta oikeutta jakaessa, säätäessä tutkiessa juuri niin tulee menetellä.
Masis
Psykonautti

Post by Masis »

Vähän offtopiccina heitän, että pedofiili ei ole /=/ lasten hyväksikäyttäjä. Moni pedofiili häpeää parafiliaansa eikä uskalla hakea apua, kun yleinen mielipide pedofiileista näyttää olevan palleista hirttäminen tai vaihtoehtoisesti niskalaukaus saunan takana. Kaikki pedofiilit eivät hyväksikäytä lapsia. Off topic loppuu ny.

Kuolemantuomiopelote ei tunnu toimivan. Yhdysvalloissa paikoittain joissain osavaltioissa, joissa on käytäntönä kuolemantuomio, tapahtuu enemmän murhia kuin osavaltioissa, joissa tätä käytäntöä ei ole.

"In a state-by-state analysis, The Times found that during the last 20 years, the homicide rate in states with the death penalty has been 48 percent to 101 percent higher than in states without the death penalty."

Imo kuolemantuomiot toimisi joissakin tapauksissa oikein hyvin. Oikein hyvänä esimerkkinä Breivik.
1) Se kuluttaa Norjan yhteiskunnan varoja (ja valittaa _vankilassa_ miten valtion kustantamat pleikkaripelit on huonoja :D )
ja 2) Sitä ei voida koskaan päästää vapaaksi, vaikka se olisi miten parantanut tapansa, sillä joku sen kuitenkin mätkisi kuoliaaksi hyvin pian sen jälkeen, kun se olisi vapaa mies. Samahan se ois lynkata heti kuluttamatta yhteiskunnan varoja. Vaihtoehtona tietenkin tämä et nk. sivistyneen länsimaailman tavoin pidetään se hengissä.

Eli todellisiin ongelmatapauksiin kyllä toimii, imo.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.